Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2020-12-22
Og³oszenie nr 770284-N-2020 z dnia 2020-12-22 r.
"Przebudowa al. Niepodleg³o¶ci (drogi wojewódzkiej nr 379) w ¦widnicy - etapami" - etap I
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania: Nie
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych: Nie
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej: Nie
telefon: 748 562 850
faks: 748 523 110
e-mail: mbp@um.swidnica.pl
www: www.bip.um.swidnica.pl
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL): Tak, www.bip.um.swidnica.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Tak, www.bip.um.swidnica.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem: Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie: Nie
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób: Nie
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób: Tak
Inny sposób: Wymagane jest przes³anie ofert w formie pisemnej za po¶rednictwem operatora pocztowego, kuriera lub dorêczenie osobiste.
Adres: Urz±d Miejski w ¦widnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica, Wydzia³ Zamówieñ Publicznych i Przetargów, pok. 124, I p.
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Numer referencyjny: P-126/I/20
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci: Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA :
1. Przedmiotem zamówienia jest „Przebudowa al. Niepodleg³o¶ci (drogi wojewódzkiej nr 379) w ¦widnicy – etapami” – etap I.
2. Etap I przebudowy al. Niepodleg³o¶ci obejmuje odcinek ulicy o d³ugo¶ci ok 390 mb, od placu Wolno¶ci do skrzy¿owania z ul. 8 Maja i zlokalizowany jest na dzia³kach nr 2338, 2375, 2381, 2382, 2383, 1775, 2369, 2116, 2408, 2409, 1894; obrêb ewidencyjny 0004 ¦ródmie¶cie.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) roboty R DW - wszelkie roboty za wyj±tkiem o¶wietlenia ulicznego realizowane na dzia³kach zlokalizowanych w pasie drogi wojewódzkiej nr 379, dla której zarz±dc± jest Zarz±d Województwa Dolno¶l±skiego; roboty te s± wspó³finansowane przez Gminê Miasto ¦widnica (dalej GM¦)
2) roboty R GM¦ - roboty finansowane w ca³o¶ci przez GM¦, tj.
a) zagospodarowanie skweru na dzia³ce 2382 wraz z rewitalizacj± zabytkowego odcinka muru,
b) wykonanie kompletnego o¶wietlenia ulicznego
4. Roboty R DW wykonywane jest przez Gminê Miasto ¦widnica na podstawie porozumienia z dnia 01.12.2017r. w sprawie powierzenia do realizacji Gminie Miasto ¦widnica zadania wymienionego w ust. 1, w zakresie finasowania prac projektowych i robót budowlanych w³a¶ciwych dla zarz±dcy dróg wojewódzkich.
5. Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest w obszarze historycznego uk³adu urbanistycznego - historycznego o¶rodka miejskiego, wpisanego do rejestru zabytków decyzj± z dnia 27.12.1957 r. pod numerem 470. W trakcie prowadzenia robót ziemnych Wykonawca ma obowi±zek zapewniæ we w³asnym zakresie i na koszt w³asny przeprowadzenie badañ archeologicznych, w oparciu o uzgodniony program badañ archeologicznych, które bêd± nadzorowa³y roboty ziemne objête zamierzeniem bez wp³ywu na ich zakres. Wykonawca obowi±zany jest równie¿ pokryæ koszty dokumentacji konserwatorskiej wykonanej w oparciu o badania archeologiczne.
Pozwolenie na prowadzenie badañ archeologicznych nale¿y uzyskaæ przed przyst±pieniem do prac w terenie.
5. Przedmiot niniejszej umowy bêdzie realizowany zgodnie z wiedz± budowlan±, przepisami szczególnymi, w oparciu o umowê, projekty budowlane i wykonawcze, zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, a tak¿e:
1) Decyzjê pozwolenia na budowê,
2) Decyzjê Nr 1166/2020 z dnia 18.09.2020r. pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku,
6. Przedmiot zamówienia zosta³ szczegó³owo opisany w dokumentacji projektowej pn. „Przebudowa al. Niepodleg³o¶ci (drogi wojewódzkiej nr 379) w ¦widnicy – etapami” – etap I (dalej: Dokumentacja), sporz±dzonej w listopadzie 2020 r. przez INGRAM Projekt Sp. z o.o. z siedzib±: ul. Legnicka 55/11, 54-203 Wroc³aw, obejmuj±cej:
1) PROJEKT BUDOWLANY
a) Projekt budowlany - cze¶æ dla robót R DW,
b) Projekt budowlany - cze¶æ dla robót R GM¦
c) Materia³y do zg³oszenia robót budowlanych dla przy³±czy wod-kan do WC
2) PROJEKT WYKONAWCZY
a) bran¿a drogowa
b) bran¿a sanitarna
c) bran¿a elektroenergetyczna
d) bran¿a telekomunikacyjna
e) zagospodarowanie terenu (ma³a architektura, renowacja muru obronnego)
3) SZCZEGÓ£OWA SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH - wszystkich bran¿
7. Zakres przedmiotu zamówienia nie obejmuje renowacji schodów przy skwerze
Uwaga! Zamawiaj±cy wymaga aby:
1) trawniki by³y zak³adane przez Wykonawcê zgodnie z zaleceniami zawartymi w za³±czniku do Dokumentacji pn. „Wytyczne wykonania trawnika”; za³±cznik jako czê¶æ Dokumentacji znajduje siê na stronie Zamawiaj±cego, o której mowa w ust. 9 poni¿ej,
2) po³±czenia technologiczne pomiêdzy nawierzchni± asfaltow± jezdni a krawê¿nikiem zosta³y uszczelnione za pomoc± plastycznych ta¶m bitumicznych;
3) w przypadku po³ówkowego wykonywania warstwy ¶cieralnej jezdni, po³±czenie pasów jezdni (w osi) zosta³o uszczelnione plastyczn± ta¶m± bitumiczn±;
4) Wykonawca ka¿dorazowo dokonywa³ kontroli badañ zagêszczenia gruntu w przebiegu wykopów gestorów sieci, przed przyst±pieniem do robót w³asnych.
Koszty wynikaj±ce z powy¿szych wymagañ Wykonawca winien uwzglêdniæ w cenie ofertowej
8. Wymogi dotycz±ce materia³ów, które winny byæ uwzglêdnione przez Wykonawcê przy wycenie przedmiotu zamówienia:
1) Materia³y nadaj±ce siê do ponownego wbudowania, Wykonawca zobowi±zany jest sk³adowaæ w wyznaczonym miejscu i odpowiednio zabezpieczyæ, i tak:
- kostkê brukow± kamienn± z chodników nale¿y oczy¶ciæ, posegregowaæ na rodzaj kamienia i umie¶ciæ w workach typu big bag,
- p³yty kamienne nale¿y zinwentaryzowaæ, p³yty nadaj±ce siê do dalszego u¿ytkowania oczy¶ciæ i u³o¿yæ na paletach
- krawê¿niki kamienne nale¿y oczy¶ciæ z resztek zaprawy i u³o¿yæ na paletach,
- kostkê kamienn± z jezdni nale¿ pryzmowaæ we wskazanym miejscu
- drewno ze ¶ciêtych drzew z³o¿yæ w mo¿liwie suchym miejscu,
a nastêpnie wywie¼æ w miejsce wskazane przez Zamawiaj±cego (do 10 km),
2) Materia³y nie nadaj±ce siê do ponownego wbudowania, powinny byæ usuniête z terenu rozbiórki na sk³adowisko Wykonawcy, b±d¼ na wysypisko odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia
2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2020 r. poz. 797), przy czym Wykonawca winien dostarczyæ Zamawiaj±cemu dokument potwierdzaj±cy wywiezienie odpadów na sk³adowisko,
- s³upy ¿elbetowe zdemontowaæ i zutylizowaæ,
- oprawy i odci±gi stalowe o¶wietlenia ulicznego oraz barierê energoch³onn± nale¿y zez³omowaæ, a stosowny dokumenty wraz z wynikaj±c± z niego kwot± przekazaæ Zamawiaj±cemu.
9. Dokumentacja, o której mowa w ust. 6 powy¿ej znajduje siê na stronie internetowej Zamawiaj±cego www.bip.um.swidnica.pl w katalogu zamówienia publiczne. Dokumentacja w wersji papierowej jest do wgl±du w siedzibie Zamawiaj±cego – Urz±d Miejski w ¦widnicy, ul. Armii Krajowej nr 49, Wydzia³ Dróg – pok. 311.
Uwaga!
Je¿eli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywa³yby w odniesieniu do niektórych materia³ów lub urz±dzeñ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - zamawiaj±cy, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów okre¶laj± minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe, jakim musz± odpowiadaæ materia³y lub urz±dzenia oferowane przez wykonawcê, aby zosta³y spe³nione wymagania stawiane przez zamawiaj±cego. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów stanowi± wy³±cznie wzorzec jako¶ciowy przedmiotu zamówienia. Pod pojêciem „minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe” Zamawiaj±cy rozumie wymagania dotycz±ce materia³ów lub urz±dzeñ zawarte w ogólnie dostêpnych ¼ród³ach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przyk³adowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwañ zamawiaj±cego w stosunku do okre¶lonego rozwi±zania. Pos³ugiwanie siê nazwami producentów/produktów ma wy³±cznie charakter przyk³adowy. Zamawiaj±cy, wskazuj±c oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocze¶nie produkty równowa¿ne o parametrach jako¶ciowych i cechach u¿ytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznaj±c tym samym ka¿dy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach.
W takiej sytuacji Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia stosownych dokumentów, uwiarygodniaj±cych te materia³y lub urz±dzenia na etapie oceny i badania ofert.
Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo wyst±pienia na etapie badania i oceny ofert do autora dokumentacji projektowej o opiniê na temat oferowanych materia³ów lub urz±dzeñ. Opinia ta mo¿e stanowiæ podstawê do podjêcia przez Zamawiaj±cego decyzji o przyjêciu materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych.
Uwaga!
Za³±czone przedmiary robót nale¿y traktowaæ jako element dodatkowy, nie s³u¿±cy do obliczania ceny oferty. Przedmiar robót jest materia³em pomocniczym i pogl±dowym, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia i nie nale¿y mu przypisywaæ roli funkcji, o których mowa w § 4 ust.1 pkt. 3 Rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129 t.j.).
Przedmiary robót za³±czono w celu u³atwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcê. Przedmiarów nie nale¿y wype³niaæ ani za³±czaæ do oferty.
4.2 WSPÓLNY S£OWNIK ZAMÓWIEÑ PUBLICZNYCH CPV:
45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg
45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowê
45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne,
45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków
45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, ci±gów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232300-5 Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ci±gów komunikacyjnych
45231400-9 Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45112710-5 - Roboty w zakresie kszta³towania terenów zielonych
45231220-3 Roboty budowlane w zakresie gazoci±gów
45111291-4-Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45233290-8 Instalowanie znaków drogowych
4.3 KOORDYNACJA ROBÓT
1. Nie wyklucza siê w trakcie realizacji robót wprowadzania dodatkowych zakresów robót realizowanych wg odrêbnych umów (np. z gestorami sieci), z którymi Wykonawca bêdzie zobowi±zany skoordynowaæ prace i terminy.
2. Wykonawca ma obowi±zek:
1) nieodp³atnego udostêpnienia placu budowy innym wykonawcom w celu wykonania przez nich niezbêdnych robót budowlanych, takich jak m. in.
a) roboty naprawcze na istniej±cych sieciach,
b) nowe przy³±cza do budynków,
2) wykonywania swoich robót w ¶cis³ej koordynacji organizacyjno - technologicznej z innymi wykonawcami, o których mowa w ust. 1 powy¿ej, a ewentualne kwestie sporne rozstrzygaæ bêdzie Zamawiaj±cy przy równorzêdnym poszanowaniu interesu wszystkich stron.
1. Wykonawca winien przewidzieæ ewentualne koszty wynikaj±ce z realizacji przedmiotu zamówienia w koordynacji gestorami sieci i obj±æ je rycza³tow± cen± ofertow±.
2. Zamawiaj±cy niezw³ocznie po rozstrzygniêciu postêpowania i zawarciu umowy przyst±pi do:
1) trójstronnego (Zamawiaj±cy, Wykonawca, gestor sieci) opracowania zasad i regu³ rozwi±zywania mo¿liwych kwestii spornych przy zachowaniu równorzêdnego, nie dyskryminacyjnego poszanowania interesów wszystkich stron,
2) wprowadzenia procedur formalnych, polegaj±cych na protokolarnych potwierdzeniach przekazania, uwalniania i przejmowania poszczególnych fragmentów placu budowy przez strony,
4.4 ZAKRES ZAMÓWIENIA
1. Zakres zamówienia obejmuje roboty budowlane wynikaj±ce z dokumentacji, o której mowa w rozdz. IV-4.1, ust. 6, z uwzglêdnieniem wymogów, o których mowa w ust.7 i 8
2. Ponadto Wykonawca zobowi±zany jest do:
1) wykonania wszelkich robót i czynno¶ci niezbêdnych do zrealizowania przedmiotu umowy z nale¿yt± staranno¶ci± oraz zgodnie zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi w przedmiotowym zakresie przepisami i normami,
2) wykonania robót budowlanych, które nie zosta³y wyszczególnione w przedmiarze robót, a s± konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektem budowlanym, wykonawczym oraz szczegó³owymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót,
3) opracowania na w³asny koszt projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objêtych niniejszym zamówieniem zgodnie z Ustaw± z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz.U. 2020 r. poz.110, z pó¼n zm.), Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca w sprawie szczegó³owych warunków technicznych dla znaków i sygna³ów drogowych oraz urz±dzeñ bezpieczeñstwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2019 r. poz. 2311) oraz Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 wrze¶nia w sprawie szczegó³owych warunków zarz±dzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarz±dzaniem (Dz.U. z 2017 r. poz.784);
4) sporz±dzenia przed rozpoczêciem budowy planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia, uwzglêdniaj±cego specyfikê obiektu budowlanego i warunki prowadzenia robót budowlanych. Plan BIOZ nale¿y sporz±dziæ zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotycz±cej bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 nr 120 poz. 1126)
5) obs³ugi geodezyjnej budowy a w szczególno¶ci sporz±dzenia po wykonaniu przedmiotu zamówienia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej dla prac zrealizowanych w ramach przedmiotu zamówienia; wykonana dokumentacja powykonawcza winna zostaæ wykonana zgodne z „Wytycznymi sporz±dzania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej”, stanowi±cej za³±cznik do Dokumentacji
6) zorganizowania placu budowy ( zaplecze, pobór energii, wody, dozorowanie itd.),
7) zabezpieczenia terenu objêtego robotami budowlanymi w tym przed dostêpem osób postronnych,
8) oznakowania miejsca robót i utrzymywania tego oznakowania w nale¿ytym stanie przez ca³y czas budowy,
9) bie¿±cego wywozu materia³ów nieu¿ytecznych z terenu budowy na sk³adowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie o ile bêdzie to konieczne (do 10 km),
10) utrzymywania w czysto¶ci kó³ pojazdów wyje¿d¿aj±cych z placu budowy na ulicê oraz utrzymania w czysto¶ci dróg publicznych, po których bêdzie odbywa³ siê ruch pojazdów budowy i transportuj±cych materia³y, wykonania inwentaryzacji i przegl±du stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarz±dcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeñ odszkodowawczych administratorów i zarz±dców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowi±zany do ich naprawy na w³asny koszt, który nie bêdzie podlega³ odrêbnej zap³acie i jest wliczony w cenê kontraktow±,
11) wykonania we w³asnym zakresie dokumentacji fotograficznej oraz inwentaryzacji przyleg³ego terenu celem oddalenia ewentualnych roszczeñ w³a¶cicieli, dotycz±cych uszkodzeñ spowodowanych przeprowadzonymi robotami – je¿eli Wykonawca nie dope³ni tego warunku, w przypadku ewentualnych roszczeñ odszkodowawczych w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, Wykonawca bêdzie zobowi±zany do naprawy uszkodzeñ na w³asny koszt; w przypadku ewentualnych uzasadnionych roszczeñ ze strony w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, Wykonawca zobowi±zany jest do natychmiastowego usuwania, w sposób docelowy, uszkodzeñ i awarii spowodowanych przez Wykonawcê, co nie podlega odrêbnej zap³acie i nie jest wliczone w cenê kontraktow±
12) uporz±dkowania i doprowadzenia do stanu pierwotnego terenu s±siaduj±cego z placem budowy po zakoñczeniu wszystkich robót objêtych zamówieniem,
13) niezw³ocznego zawiadamiania Zamawiaj±cego o wszelkich zagro¿eniach lub nowych okoliczno¶ciach wynik³ych w trakcie prowadzenia robót,
14) zabezpieczenia wszystkich drzew i krzewów, w pobli¿u których bêd± prowadzone roboty ziemne,
15) wykonywania wszelkich innych czynno¶ci wynikaj±cych wprost z umowy, a tak¿e tych wynikaj±cych ze specyfiki danych robót.
4.5 INFORMACJE DODATKOWE DLA WYKONAWCY
1. Przedmiot zamówienia bêdzie realizowany w oparciu o:
1) Dokumentacjê, o której mowa w rozdziale 4.1, ust. 6,
2) dokumentacjê przetargow±, tj. dokumentacjê sporz±dzon± i udostêpnion± Wykonawcom przez Zamawiaj±cego na potrzeby przeprowadzenia niniejszego postêpowania przetargowego, obejmuj±c± w szczególno¶ci SIWZ wraz z za³±cznikami do niej oraz wszelkimi zmianami i dodatkowymi ustaleniami wynik³ymi w trakcie procedury przetargowej stanowi±cymi integraln± czê¶æ SIWZ, wyszczególnionymi we wszystkich przes³anych i umieszczonych na stronie internetowej Zamawiaj±cego pismach.
2. Wykonawca zobowi±zany jest do wykonania i przed³o¿enia Zamawiaj±cemu w terminie 14 dni od daty podpisania umowy nastêpuj±cych dokumentów:
1) kosztorysu opracowanego metod± kalkulacji uproszczonej zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie metod i podstaw sporz±dzania kosztorysu inwestorskiego obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre¶lonych w programie funkcjonalno – u¿ytkowym (t.j. Dz. U. 2013, poz.1129). Poniewa¿ obowi±zuj±cym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie rycza³towe, kosztorys ten bêdzie wykorzystywany do obliczenia nale¿nego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odst±pienia od umowy, a wiêc w sytuacji uregulowanej w § 14 umowy. Bêdzie on tak¿e podstaw± do rozliczania „dodatkowych robót budowlanych” wykraczaj±cych poza okre¶lenie przedmiotu zamówienia podstawowego w sytuacji gdy umowa zostanie zmieniona (aneksowana) na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp. Szczegó³owo zosta³o to opisane w § 12, ust. 13 wzoru umowy; Kosztorys nale¿y sporz±dziæ w uk³adzie mo¿liwie najbardziej przybli¿onym do przedstawionego wraz z Dokumentacj± przedmiaru robót. Kosztorys winien zawieraæ elementy robót wymienione w przedmiarze, zamieszczone w takiej samej kolejno¶ci, oraz uwzglêdniaæ roboty które nie zosta³y wyszczególnione w przedmiarze robót, a s± konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektem budowlanym, wykonawczym oraz szczegó³owymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót,
2) harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego, uwzglêdniaj±cego wykonanie wszystkich robót objêtych przedmiotem zamówienia. Harmonogram musi zawieraæ wszelkie koszty sk³adaj±ce siê na cenê oferty, niezbêdne do zrealizowania zamówienia z ich podzia³em na poszczególne elementy, które mog± stanowiæ osobny element odbioru czê¶ciowego, z uwzglêdnieniem terminów realizacji ka¿dego z tych elementów. Wykonawcê obowi±zuje konieczno¶æ zg³aszania Zamawiaj±cemu ka¿dorazowej zmiany harmonogramu i uzyskania jego akceptacji. Harmonogram winien zawieraæ wszystkie elementy robót wystêpuj±ce w kosztorysie ofertowym oraz kolejno¶æ w jakiej Wykonawca proponuje je realizowaæ. W harmonogramie Wykonawca wska¿e roboty realizowane przez podwykonawców. (np. przy rozbudowie/przebudowie ulicy odcinkami) – harmonogram winien byæ wykonany dla ka¿dego etapu robót (odcinka ulicy) oddzielnie.
3. Prace budowlane bêd± prowadzone na ca³ym obszarze objêtym przedmiotem zamówienia w sposób pozwalaj±cy na utrzymanie ruchu obs³uguj±cego przyleg³e tereny. Wykonawca zobowi±zany jest do zapewnienia dostêpu do wszystkich nieruchomo¶ci dla osób pieszych przez ca³y okres trwania budowy a tak¿e, w miarê mo¿liwo¶ci technologicznych, do umo¿liwienia przez ten okres dojazdu do nieruchomo¶ci oraz dostaw towaru; je¿eli ze wzglêdów technologicznych zaistnieje konieczno¶æ wstrzymania dojazdu do nieruchomo¶ci – Wykonawca ka¿dorazowo zobowi±zany jest do poinformowania o tym fakcie zainteresowane strony i uzgodnienia terminu robót.
4. Wszelkie prace w pobli¿u istniej±cego uzbrojenia terenu (kable teletechniczne, energetyczne, przewody kanalizacyjne, wodoci±gowe, gazowe) nale¿y prowadziæ rêcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez w³a¶ciciela sieci. Przed rozpoczêciem robót przebiegaj±cych w pobli¿u istniej±cego uzbrojenia terenu, nale¿y próbnymi przekopami ustaliæ po³o¿enie tych sieci. Uszkodzenie elementów infrastruktury podziemnej nale¿y niezw³ocznie zg³osiæ zamawiaj±cemu i na w³asny koszt naprawiæ pod nadzorem przedstawiciela gestora zniszczonej sieci. Niewywi±zanie siê z w/w zadañ daje Zamawiaj±cemu prawo do zlecenia naprawy innemu wykonawcy wg stawek Pogotowia Energetycznego/ Wodoci±gowego/…,itp. na koszt Wykonawcy.
5. Wykonawca winien na czas realizacji robót ustawiæ i utrzymywaæ tablice informacyjne (informuj±ce mieszkañców o komunikacyjnych utrudnieniach, wykonywanych pracach drogowych, z przeprosinami za utrudnienia); w/w tablice nale¿y przywie¼æ z miejsca wskazanego przez Zamawiaj±cego (tj. z odleg³o¶ci ok. 3 km) a po zakoñczeniu robót odwie¼æ w to samo miejsce,
6. Wykonawca jest odpowiedzialny za :
1) termin wykonania przedmiotu umowy,
2) jako¶æ wykonanych robót budowlanych,
3) nale¿yt± staranno¶æ przy realizacji zobowi±zañ umowy,
4) szkody wyrz±dzone podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
4.6 GWARANCJE
Zamawiaj±cy wymaga udzielenia przez Wykonawcê gwarancji jako¶ci na wszystkie wykonane roboty budowlane, na okres co najmniej 60 miesiêcy, na warunkach okre¶lonych w karcie gwarancyjnej (za³±cznik do umowy nr 4), z wy³±czeniem:
- oznakowania poziomego, dla którego Wykonawca udzieli Zamawiaj±cemu gwarancji jako¶ci robót na okres co najmniej 12 miesiêcy,
- prac w ramach zagospodarowania zieleni± i ¿ywotno¶ci posadzonych ro¶lin, dla których Wykonawca udzieli Zamawiaj±cemu gwarancji jako¶ci na okres co najmniej 12 miesiêcy, licz±c od dnia zakoñczenia wykonywania prac pielêgnacyjnych.
Na wyroby gotowe okres gwarancji przyjmuje siê wg okresu gwarantowanego przez producenta tych wyrobów, jednak na okres nie krótszy ni¿:
a) dla s³upów o¶wietleniowych– co najmniej 120 miesiêcy,
b) dla opraw o¶wietleniowych typu LED montowanych na s³upach – co najmniej 96 miesiêcy,
c) dla kabli zasilaj±cych oraz o¶wietleniowych, szafek zasilaj±cych i sterowniczych z wyposa¿eniem – co najmniej 60 miesiêcy,
Okres rêkojmi wynosi 3 lata. Zamawiaj±cy mo¿e realizowaæ uprawnienia z tytu³u rêkojmi niezale¿nie od uprawnieñ z tytu³u gwarancji. Bieg terminu gwarancji.
Bieg terminu gwarancji i rêkojmi rozpoczyna siê od daty odbioru koñcowego robót budowlanych, za wyj±tkiem prac w ramach zagospodarowania zieleni± i ¿ywotno¶ci posadzonych ro¶lin.
4.7 INNE POSTANOWIENIA
1 Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych.
2 Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert wariantowych.
3 Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, na kwotê nie wiêksz± ni¿ 500.000,00 netto:
Ewentualny zakres robót budowlanych zamówienia to roboty zwi±zane z remontem/przebudow± dróg, w tym z ich odwodnieniem i o¶wietleniem, budow± kana³ów technologicznych oraz usuwaniem ewentualnych kolizji z infrastruktur± techniczn±, takie jak: roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, roboty ziemne, uk³adanie podbudów i nawierzchni dróg, uk³adanie krawê¿ników, obrze¿y i ¶cieków ulicznych, monta¿ kana³ów technologicznych, ruroci±gów, i urz±dzeñ kanalizacji deszczowej, monta¿ o¶wietlenia ulicznego, oznakowanie dróg, regulacja urz±dzeñ uzbrojenia drogi, W/w roboty budowlane zostan± udzielone na zasadach przewidzianych w umowie dla zamówienia podstawowego
Warunki umowy o udzielenie zamówienia o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, dotycz±ce udzielenia gwarancji jako¶ci na wykonane roboty oraz wyceny tych robót nie mog± byæ mniej korzystne dla Zamawiaj±cego ni¿ przewiduje to zamówienie podstawowe.
4 Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez wykonawcê kluczowych czê¶ci zamówienia na roboty budowlane lub us³ugi.
5 Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych nastêpuj±ce czynno¶ci w zakresie realizacji ka¿dego z zadañ (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp):
1) przygotowanie terenu pod budowê,
2) roboty rozbiórkowe,
3) roboty ziemne,
4) roboty monta¿owe sieci kanalizacji deszczowej,
5) wykonanie konstrukcji nawierzchni jezdni, chodnika, miejsc postojowych, zjazdów,
6) ustawienie krawê¿ników i obrze¿y,
7) roboty w zakresie wykonania o¶wietlenia ulicznego,
8) wykonanie kana³u technologicznego,
9) roboty naprawczo-konserwacyjne,
6 Wykonawca bêdzie zobowi±zany do przed³o¿enia najpó¼niej w dniu podpisania umowy, z³±cznika nr 5 do umowy zawieraj±cego sk³ad osobowy tych¿e pracowników; za³±cznik musi byæ aktualizowany na bie¿±co tj. za ka¿dym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej na budowie. Wymaganie powy¿sze zwiera równie¿ „Wzór umowy” - Za³±cznik nr 8 do SIWZ
7 Wykonawca zobowi±zuje siê, ¿e pracownicy wykonuj±cy czynno¶ci w zakresie jak w ust. 5, bêd± zatrudnieni na umowê o pracê w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz1320 z pó¼n. zm.).
8 Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ kontroli zatrudnienia w/w osób przez ca³y okres realizacji wykonywanych przez niego czynno¶ci, w szczególno¶ci poprzez:
1) przedstawienie przez Wykonawcê kopii zanonimizowanych umów w zakresie danych osobowych (nie podlega anonimizacji imiê i nazwisko osób, które bêd± ¶wiadczyæ czynno¶ci na rzecz Zamawiaj±cego, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê wymiar etatu) zawartych przez Wykonawcê z pracownikami wykonuj±cymi czynno¶ci, o których mowa powy¿ej w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, nie d³u¿szym ni¿ 7 dni roboczych,
2) okazanie dokumentów potwierdzaj±cych bie¿±ce op³acanie sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê (wraz z informacj± o liczbie odprowadzanych sk³adek), które bêdzie mog³o przyj±æ postaæ za¶wiadczenia w³a¶ciwego oddzia³u ZUS lub zanonimizowanych, z wyj±tkiem imienia i nazwiska, dowodów potwierdzaj±cych zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, nie d³u¿szym ni¿ 7 dni roboczych,
3) sprawdzenie czy roboty budowlane bêd± wykonywane przez osoby wymienione w za³±czniku nr 5 do umowy, które zosta³y wskazane przez Wykonawcê.
9 Nieprzed³o¿enie przez Wykonawcê dokumentów, o których mowa w ust. 8, pkt 1 i 2, bêdzie traktowane jako niewype³nienie obowi±zku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracê oraz bêdzie skutkowaæ naliczeniem kar umownych w wysoko¶ci okre¶lonej w §13, ust. 1, pkt 10 i 11 wzoru umowy za³±czonego do SIWZ, a tak¿e zawiadomieniem Pañstwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zast±pienia umowy o pracê z osobami wykonuj±cymi pracê na warunkach okre¶lonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umow± cywilnoprawn±.
10 Kontrola, o której mowa w ust. 8 mo¿e byæ przeprowadzona bez wcze¶niejszego uprzedzenia.
II.5) G³ówny kod CPV: 45.23.32.20
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT: 6741537,47
Waluta: PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, na kwotê nie wiêksz± ni¿ 500.000,00 netto:
Ewentualny zakres robót budowlanych zamówienia to roboty zwi±zane z remontem/przebudow± dróg, w tym z ich odwodnieniem i o¶wietleniem, budow± kana³ów technologicznych oraz usuwaniem ewentualnych kolizji z infrastruktur± techniczn±, takie jak: roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, roboty ziemne, uk³adanie podbudów i nawierzchni dróg, uk³adanie krawê¿ników, obrze¿y i ¶cieków ulicznych, monta¿ kana³ów technologicznych, ruroci±gów, i urz±dzeñ kanalizacji deszczowej, monta¿ o¶wietlenia ulicznego, oznakowanie dróg, regulacja urz±dzeñ uzbrojenia drogi, W/w roboty budowlane zostan± udzielone na zasadach przewidzianych w umowie dla zamówienia podstawowego
Warunki umowy o udzielenie zamówienia o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, dotycz±ce udzielenia gwarancji jako¶ci na wykonane roboty oraz wyceny tych robót nie mog± byæ mniej korzystne dla Zamawiaj±cego ni¿ przewiduje to zamówienie podstawowe.
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakoñczenia: 31.05.2022
II.9) Informacje dodatkowe: TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
1. Termin wykonania i odbioru robót ustala siê nastêpuj±co - zakoñczenie realizacji przedmiotu umowy wraz z jego odbiorem: do dnia 31 maja 2022 r.,
2. Wej¶cie Wykonawcy na budowê mo¿liwe jest nie wcze¶niej ni¿ w dniu 4 maja 2021 r. Do tego czasu Wykonawca przygotuje wszystkie niezbêdne dokumenty pozwalaj±ce na rozpoczêcie robót, w szczególno¶ci projekt tymczasowej organizacji ruchu.
3. Terminy wykonania poszczególnych elementów robót, które mog± stanowiæ osobny element odbioru czê¶ciowego, okre¶la harmonogram rzeczowo-terminowo-finansowy, o którym mowa w rozdz. 4.5, ust. 2, pkt 2 niniejszej SIWZ.
4. Przesuniêcie terminów po¶rednich z harmonogramu mo¿e nast±piæ wy³±cznie po uprzedniej, pisemnej akceptacji Zamawiaj±cego dla zmian w harmonogramie. Zmiany nie mog± zostaæ wprowadzone z uwagi na okoliczno¶ci le¿±ce po stronie Wykonawcy lub podwykonawców.
5. Przesuniêcia elementów robót w harmonogramie rzeczowym oraz wprowadzenie zmian dotycz±cych danego elementu robót zarówno pod wzglêdem rzeczowym i terminowym nie wymagaj± zmiany umowy w formie aneksu.
6. Terminy wyszczególnione w harmonogramie bêd± na roboczo monitorowane przez osobê upowa¿nion± w tym zakresie przez Zamawiaj±cego. Je¶li Wykonawca nie dotrzyma postanowieñ harmonogramu, koszty wszelkich opó¼nieñ poniesione przez Zamawiaj±cego w zwi±zku z opó¼nieniem poniesie Wykonawca, niezale¿nie od obowi±zku zap³aty kary, zgodnie z zapisami § 13 wzoru umowy
7. Za termin zakoñczenia robót uwa¿a siê datê podpisania protoko³u odbioru koñcowego, o którym mowa w § 11 ust. 8 wzoru umowy.
8. Termin ustalony w ust. 1 mo¿e ulec zmianie przypadkach opisanych w § 18 umowy.
9. Wykonawca rozpocznie roboty budowlane bez zbêdnej zw³oki i nastêpnie bêdzie prowadzi³ roboty z nale¿ytym pospiechem i bez opó¼nienia , aby ukoñczyæ je w terminie oznaczonym w ust. 1, wliczaj±c w to czas konieczny na przeprowadzenie z powodzeniem prób, sprawdzeñ, pomiarów itp.
10. Do dnia podpisania umowy, Wykonawca dostarczy Zamawiaj±cemu wszystkie niezbêdne dokumenty i dane potrzebne do zg³oszenia rozpoczêcia robót w Powiatowym Nadzorze Budowlanym (potwierdzone za zgodno¶æ kopie uprawnieñ i za¶wiadczeñ o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej Izby Samorz±du Zawodowego Kierownika Budowy i Kierowników robót wraz z o¶wiadczeniami o przyjêciu przez nich obowi±zków przy realizacji przedmiotu umowy).
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
Okre¶lenie warunków:
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci minimum 2.000.000,00 z³ (s³ownie: dwa miliony z³otych) oraz, ¿e posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 5.000.000,00 z³ (s³ownie: piêæ milionów z³otych).
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e:
b1 dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj. 1 osob±, pe³ni±c± funkcjê kierownika budowy, posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej bez ograniczeñ, minimum 3 letnie do¶wiadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót oraz wykszta³cenie wy¿sze,
Przez do¶wiadczenie nale¿y rozumieæ okres pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w zakresie kierowania robotami budowlanymi, liczony od daty uzyskania uprawnieñ budowlanych bez ograniczeñ w odpowiedniej specjalno¶ci (nale¿y podaæ lata a w przypadku niepe³nych lat - pe³ne miesi±ce i pe³ne lata).
Przez uprawnienia nale¿y rozumieæ: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j Dz.U. z 2020 poz. 1333) oraz w Rozporz±dzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn. 29 kwietnia 2019 roku w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019r poz. 831) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowi±zuj±cych przepisów prawa, lub uznane przez w³a¶ciwy organ, zgodnie z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 220) do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie.
b2 posiada niezbêdn± wiedzê i do¶wiadczenie, tzn. w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, zrealizowa³ minimum:
1 robotê budowlan±, polegaj±c± na budowie/przebudowie na obszarze miejskim drogi (ulicy) wraz z towarzysz±c± infrastruktur± techniczn±, w tym min. budow±/ przebudow± o¶wietlenia ulicznego oraz kanalizacji deszczowej, o warto¶ci robót min. 3.500.000,00 z³ brutto (s³ownie: trzy miliony piêæset tysiêcy z³otych),
1 robotê budowlan±, polegaj±c± na budowie/przebudowie w obszarze miejskim, elementów dróg takich jak: jezdnie, chodniki, ci±gi pieszo-jezdne, ¶cie¿ki rowerowe, zatoki postojowe, parkingi, place, itp. o strukturze kamiennej (p³yty, kostka z kamienia naturalnego o ró¿nym asortymencie) o powierzchni nie mniejszej ni¿ 3.000,00 m2 .
Zamawiaj±cy wyja¶nia, ¿e:
pojêcia „budowa”, „przebudowa”, o których mowa powy¿ej s± rozumiane zgodnie z definicja zawart± w art. 3 pkt 6), 7a) ustawy prawo budowlane (t.j Dz.U. z 2020 poz. 1333),
pod pojêciem „”obszar miejski” rozumiany jest teren zabudowany, posiadaj±cy uzbrojenie podziemne, po³o¿ony w granicach administracyjnych miasta,
pojêcie „ulica” jest rozumiane zgodne z definicj± zawart± w art. 4 pkt3) ustawy o drogach publicznych (t.j. Dz.U. z 2020r., poz. 470 z pó¼n. zm.),
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Nie
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
- podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp - TAK
III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji: Nie
III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW, SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
5) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawionej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert,
6) o¶wiadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku s±du lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzaj±cych dokonanie p³atno¶ci tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wi±¿±cego porozumienia w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci,
7) o¶wiadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytu³em ¶rodka zapobiegawczego zakazu ubiegania siê o zamówienia publiczne,
8) odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp;
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
Zamawiaj±cy przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni, terminie aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez Zamawiaj±cego (np. polisy),
2) informacji z banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± Wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ dokumentów dotycz±cych sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiaj±cego, mo¿e z³o¿yæ inny dokument, który w wystarczaj±cy sposób potwierdza spe³nianie opisanego przez zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu.
3) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty;
4) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) pe³nomocnictwo z³o¿one w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej notarialnie:
a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z w³a¶ciwego rejestru – pe³nomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy.
b) w przypadku podmiotów wystêpuj±cych wspólnie pe³nomocnictwo podpisane przez upowa¿nionych przedstawicieli ka¿dego z podmiotów wystêpuj±cych wspólnie, do reprezentowania w postêpowaniu (zgodnie z art. 23, ust. 2 ustawy Pzp).
2) pisemne zobowi±zanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – Za³±cznik nr 5 do SIWZ.
3) w zakresie wskazanym w Za³±czniku nr 4 do SIWZ - o korzystaniu przy wykonywaniu zamówienia z podwykonawców.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium: Tak
WYMAGANIA DOTYCZ¡CE WADIUM
1. Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 50.000,00 z³ (s³ownie: piêædziesi±t tysiêcy z³otych) przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
2. Wadium mo¿e byæ wniesione w:
1) pieni±dzu;
2) porêczeniach bankowych, lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2016 r. poz. 359).
3. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto w Banku PeKaO. S.A. I Oddzia³ w ¦widnicy nr rachunku 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postêpowaniu nr P-126/I/20 na wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Przebudowa al. Niepodleg³o¶ci (drogi wojewódzkiej nr 379) w ¦widnicy – etapami” – etap I .
W przypadku korzystania przez Wykonawcê z systemu umo¿liwiaj±cego dokonywanie natychmiastowych przelewów miêdzy kontami w ró¿nych bankach, Wykonawca zobowi±zany jest tak opisaæ tytu³ przelewu aby wynika³o z niego kto wp³aca wadium i jakiego przetargu dotyczy wp³ata.
4. Zamawiaj±cy:
1) zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniê¿nej – dokument potwierdzaj±cy dokonanie przelewu wadium zosta³ za³±czony do oferty;
2) wymaga aby w przypadku wniesienia wadium w formie innej ni¿ pieni±dz – dokument potwierdzaj±cy wniesienie wadium zosta³ do³±czony w oryginale do oferty.
6. Z tre¶ci gwarancji/porêczenia winno wynikaæ bezwarunkowe, na ka¿de pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego, zobowi±zanie Gwaranta do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
7. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub porêczenia koniecznym jest, aby gwarancja lub porêczenie obejmowa³y:
1) nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiaj±cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
2) kwotê gwarancji,
3) termin wa¿no¶ci gwarancji w formule od dnia ….. do dnia …………,,
4) odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê, okre¶lone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZp, które zaistnia³y w terminie zwi±zania ofert±,
5) nieodwo³alne i bezwarunkowe zobowi±zanie wystawcy dokumentu do zap³aty na rzecz Zamawiaj±cego kwoty wadium, p³atnej na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego,
6) sposób przes³ania ¿±dania zap³aty, z oddaniem adresu poczty elektronicznej, na który zostanie przes³ane wezwanie ¿±dania zap³aty oraz terminu na dostarczenie ¿±dania nie pó¼niej ni¿ do 3 dni po up³ywie terminu wa¿no¶ci wadium (forma pisemna lub forma elektroniczna opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym pod rygorem niewa¿no¶ci)
8. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawid³owy zostanie odrzucona.
9. Okoliczno¶ci i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy okre¶la ustawa Pzp.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej: Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej: brak danych
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawców:
Maksymalna liczba wykonawców:
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: brak danych
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: brak danych
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych: brak danych
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem): Nie
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
---|---|
Gwarancja jako¶ci: | 20,00 |
Cena ofertowa brutto: | 60,00 |
Udzia³ procentowy samodzielnego wykonania przedmiotu zamówienia: | 20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: brak danych
Informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
2. Zamawiaj±cy o¶wiadcza, i¿ przewiduje mo¿liwo¶æ istotnych zmian umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z n/w wymienionych w niniejszym rozdziale okoliczno¶ci oraz okre¶la warunki zmian w pkt. 1 -21 niniejszego rozdzia³u SIWZ:
1) W przypadku W zakresie zastosowania art. 142 ust. 5 pkt. 1)-4) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia za poszczególne czynno¶ci wskazanego w stawkach jednostkowych w przypadku:
a) stawki podatku od towarów i us³ug,
b) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych
- je¿eli zmiany okre¶lone powy¿ej bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania niniejszej umowy przez Wykonawcê.
2) W przypadku zmiany regulacji prawnych odnosz±cych siê do praw i obowi±zków stron umowy, wprowadzonych po jej zawarciu, wywo³uj±cych niezbêdn± potrzebê zmiany sposobu realizacji umowy, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany sposobu realizacji umowy, wysoko¶ci wynagrodzenia, okre¶lonego w § 12 ust. 1 umowy lub terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 umowy.
3) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 wzoru umowy, odpowiednio o okres opó¼nienia spowodowanego jedn± z n/w przyczyn:
a) przestojów i opó¼nieñ zawinionych przez Zamawiaj±cego;
b) dzia³ania si³y wy¿szej (np. klêski ¿ywio³owe, strajki generalne lub lokalne), maj±cego bezpo¶redni wp³yw na terminowo¶æ wykonywania robót;
c) wyst±pienia warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych wykonywanie robót – fakt ten musi zostaæ udokumentowany wpisem kierownika robót do dziennika budowy oraz zg³oszony niezw³ocznie Zamawiaj±cemu i musi zostaæ potwierdzony przez inspektora nadzoru;
d) wyst±pienia okoliczno¶ci, których Strony umowy nie by³y w stanie przewidzieæ, pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci;
e) zawarcia aneksu do niniejszej umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, o ile realizacja dodatkowych robót budowlanych wp³ywa na termin wykonania niniejszej umowy;
f) wyst±pienia istotnego b³êdu w dokumentacji projektowej,
g) opó¼nienie wynikaj±ce z nieterminowego wykonania robót przez innych inwestorów realizuj±cych niezale¿ne inwestycje w ramach koordynacji robót w pasie drogowym.
Opó¼nienia, o których mowa pkt.. 3) powy¿ej musz± byæ odnotowane w dzienniku budowy, udokumentowane stosownymi protoko³ami podpisanymi przez kierownika robót, inspektora nadzoru oraz zaakceptowane przez Zamawiaj±cego.
W przedstawionych w pkt. 3) przypadkach wyst±pienia opó¼nieñ, Strony ustal± nowe terminy, z tym ¿e maksymalny okres przesuniêcia terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy równy bêdzie okresowi przerwy lub postoju.
4) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wyst±pienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczno¶ci wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacj± projektow± w sytuacji, gdy wykonanie tych robót bêdzie niezbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy okre¶lonego w rozdz. IV niniejszej SIWZ`
5) Przewiduje siê tak¿e mo¿liwo¶æ rezygnacji z wykonywania czê¶ci (elementów) przedmiotu zamówienia przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie bêdzie zbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami. Roboty takie w dalszej czê¶ci umowy nazywane s± "robotami zaniechanymi". Sposób wyliczenia warto¶ci tych robót okre¶la § 12 ust. 5 wzoru umowy.
6) W przypadku obiektywnej konieczno¶ci zmiany technologii wykonania przedmiotu umowy, zastosowania rozwi±zañ zamiennych, zastêpczych lub równowa¿nych, które nie mog³y byæ przewidziane przez Zamawiaj±cego pomimo do³o¿enia nale¿ytej staranno¶ci, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê zakresu prac, przy czym wy³±cznie w zakresie niezbêdnym do zgodnego z obowi±zuj±cymi standardami, wymaganiami technicznymi oraz normami, prawid³owego wykonania przedmiotu umowy lub zmianê wynagrodzenia, okre¶lonego w § 12 ust. 1 umowy, w zakresie uwzglêdniaj±cym zmieniony zakres prac. Je¿eli wskutek wprowadzenia zmian w zakresie prac wyst±pi opó¼nienie, b±d¼ przewidywany okres realizacji zmienionego zakresu prac bêdzie d³u¿szy od dotychczasowego, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1, umowy poprzez wyd³u¿enie odpowiednio o okres takiego opó¼nienia lub o okres o jaki czas konieczny dla wykonania przedmiotu umowy po wprowadzonych zmianach bêdzie d³u¿szy od czasu wykonania przewidzianego dla Wykonawcy przed tak± zmian±.
7) Zamawiaj±cy dopuszcza wprowadzenie zamiany materia³ów i urz±dzeñ przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem, ¿e zmiany te bêd± korzystne dla Zamawiaj±cego w zakresie w jakim korzy¶æ mo¿e polegaæ na:,
a) zmianach maj±cych wp³yw na przyspieszenie wykonania,
b) zmianach maj±cych wp³yw na obni¿enie kosztu ponoszonego przez Zamawiaj±cego na wykonanie, utrzymanie, lub u¿ytkowanie,
c) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê sprawno¶ci, wydajno¶ci wykonanych robót dla Zamawiaj±cego,
d) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê bezpieczeñstwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy,
e) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê bezpieczeñstwa u¿ytkowania,
f) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê parametrów technicznych,
g) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê parametrów funkcjonalno-u¿ytkowych,
h) aktualizacji rozwi±zañ z uwagi na postêp technologiczny lub zmiany obowi±zuj±cych przepisów,
Dodatkowo mo¿liwa jest zmiana producenta poszczególnych materia³ów i urz±dzeñ przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, ¿e zmiana ta nie spowoduje obni¿enia parametrów tych materia³ów lub urz±dzeñ.
Zmiany, o których mowa w ust. 2, pkt 5, 6, 7 i 8 niniejszego rozdzia³u musz± byæ ka¿dorazowo zatwierdzone przez projektanta i inspektora nadzoru.
8) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany sposobu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy lub zmianê wynagrodzenia okre¶lonego w §12, ust. 1 umowy oraz je¿eli wskutek wprowadzenia tych zmian wyst±pi opó¼nienie lub wyd³u¿enie czasu koniecznego dla wykonania przedmiotu umowy, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy poprzez wyd³u¿enie o okres takiego opó¼nienia lub o okres o jaki czas konieczny dla wykonania przedmiotu umowy po wprowadzonych zmianach bêdzie d³u¿szy od czasu wykonania przewidzianego dla Wykonawcy przed tak± zmian±.
9) W przypadku dzia³ania si³y wy¿szej pod pojêciem, której rozumie siê wszystkie zdarzenia zewnêtrzne niemo¿liwe do przewidzenia i niemo¿liwe do zapobie¿enia przez Stronê lub Strony umowy, a zaistnia³e po zawarciu umowy, w szczególno¶ci takie jak: 1) dzia³ania wojenne, 2) terroryzm, 3) rozruchy, z wyj±tkiem tych, które s± ograniczone wy³±cznie do pracowników Wykonawcy lub jego podwykonawców lub Zamawiaj±cego, 4) zanieczyszczenie i inne podobnie niebezpieczne skutki spowodowane przez substancje toksyczne, z wyj±tkiem tych, które mog± byæ przypisane u¿yciu przez Wykonawcê takich substancji, 5) dzia³ania si³ przyrody, w tym huragany lub powodzie, 6) ogólnokrajowe b±d¼ regionalne spory w przemy¶le lub te¿ spory, które s± czê¶ci± ogólnonarodowej lub regionalnej kampanii, a którym Strona umowy nie mog³a zapobiec, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê sposobu wykonania umowy jednak¿e tylko w takim zakresie, aby po ustaniu dzia³ania si³y wy¿szej, Wykonawca móg³ wykonaæ przedmiot umowy w sposób prawid³owy oraz je¿eli w wyniku dzia³ania si³y wy¿szej wyst±pi opó¼nienie, dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu Umowy,
10) W przypadku natrafienia podczas wykonywania prac przez Wykonawcê na przeszkody w postaci niezinwentaryzowanego mienia, stanowisk lub zabytków archeologicznych i podobnych przeszkód, o ile istnienie tego rodzaju przeszkód nie mog³o byæ przewidziane przez Zamawiaj±cego pomimo do³o¿enia nale¿ytej staranno¶ci, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê sposobu wykonania umowy w niezbêdnym zakresie tak, aby Wykonawca po ustaniu lub usuniêciu przeszkód móg³ wykonaæ prawid³owo przedmiot umowy.
11) W przypadku wyst±pienia niemo¿liwych do przewidzenia warunków terenowych, w szczególno¶ci istnienia podziemnych sieci, instalacji, urz±dzeñ lub niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ¶ciany szczelne), Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia, okre¶lonego w § 12 ust. 1 umowy oraz je¿eli w wyniku opisanych powy¿ej przeszkód wyst±pi opó¼nienie w robotach, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 umowy poprzez przed³u¿enie o okres takiego opó¼nienia.
12) W przypadku przestojów lub opó¼nieñ w wykonywaniu prac przez Wykonawcê bêd±cych nastêpstwem b³êdów w wymaganiach Zamawiaj±cego, jednak¿e z wy³±czeniem b³êdów jakie do¶wiadczony Wykonawca dok³adaj±c nale¿ytej staranno¶ci powinien wykryæ w trakcie badania wymagañ Zamawiaj±cego, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia, okre¶lonego w § 12, ust. 1 umowy oraz je¿eli wskutek opó¼nieñ w wykonywaniu prac wyst±pi opó¼nienie lub wyd³u¿enie czasu koniecznego dla wykonania przedmiotu umowy, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 umowy, poprzez wyd³u¿enie o okres takiego opó¼nienia lub o okres o jaki czas konieczny dla wykonania przedmiotu umowy po wprowadzonych zmianach bêdzie d³u¿szy od czasu wykonania przewidzianego dla Wykonawcy przed tak± zmian±.
13) Z uwagi na rycza³towy charakter wynagrodzenia, zmiany umowy mog± nast±piæ na podstawie okoliczno¶ci, o których mowa w art. 144 ust. 1 punkty: 1, 2, 4 i 5 ustawy Pzp..
14) W przypadku gdy ³±czna warto¶æ zmian jest mniejsza ni¿ kwoty okre¶lone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 i jest mniejsza od 10% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie w przypadku zamówieñ na us³ugi lub dostawy albo, w przypadku zamówieñ na roboty budowlane - jest mniejsza od 15% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie - na podstawie art. 144.1 pkt. 6 ustawy PZP.
15) W przypadku, gdy w umowie znajduj± siê oczywiste b³êdy pisarskie lub rachunkowe Zamawiaj±cy dopuszcza zmiany postanowieñ umowy, w których wystêpuj± takie oczywiste b³êdy pisarskie lub rachunkowe.
16) Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian i uzupe³nieñ nieistotnych umowy (nie stanowi±cych zmian istotnych niniejszej umowy), w szczególno¶ci:
a) zmiana nazwy, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych,
b) zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy.
17) W przypadku zmiany kierownika budowy/robót (jedynie za uprzedni± pisemn± zgod± Zamawiaj±cego) na wniosek Wykonawcy w przypadku:
a) choroby lub innych zdarzeñ losowych dotycz±cych kierownika budowy/robót
b) nie wywi±zywania siê kierownika budowy/robót
c) je¿eli zmiana kierownika budowy/robot stanie siê konieczna z jakichkolwiek przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy (np. rezygnacji).
18) W przypadku zmiany kierownika budowy/robót na wniosek Zamawiaj±cego w przypadku, gdy nie wykonuje on swoich obowi±zków wynikaj±cych z umowy, Wykonawca zobowi±zany jest zmieniæ kierownika budowy/robot zgodnie z ¿±daniem Zamawiaj±cego we wskazanym przez Zamawiaj±cego terminie.
19) W przypadku zmiany kierownika budowy/robót, o których mowa w pkt. 18 i 19 powy¿ej, nowy kierownik budowy musi spe³niaæ wymagania okre¶lone w SIWZ.
20) W przypadku zmiany podwykonawców: w przypadku wprowadzenia podwykonawcy, wprowadzenia nowego (kolejnego) podwykonawcy, rezygnacji podwykonawcy, zmiany warto¶ci lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê na powy¿sze po zaakceptowaniu umowy Wykonawcy z podwykonawc± wraz z czê¶ci± dokumentacji dot. wykonania robót okre¶lonych w umowie, w terminie 14 dni od przekazania umowy przez Wykonawcê.
21) Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian harmonogramu rzeczowo-terminowo-finasowego robót.
22) Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania Zamawiaj±cego do wyra¿enia takiej zgody.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym:
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 29.01.2021, godzina: 09:00
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem): Nie
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu: jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
INNE PRZETARGI Z ¦WIDNICY
- II Etap prac konserwatorskich w budynku Prokuratury Rejonowej w Wa³brzychu Pl. Magistracki 7 tj. elewacji g³ównej wraz z wykonaniem kartusza herbowego, szczytu elewacji g³ównej oraz elewacji bocznej
- Wykonywanie us³ug przechowywania zw³ok, udostêpnienia sali sekcyjnej i pomocy technicznej przy sekcji zw³ok z obszarów dzia³ania Prokuratur Rejonowych w: K³odzku oraz Bystrzycy K³odzkiej
- Termomodernizacja trzech budynków komunalnych Gminy Miasto ¦widnica ul. M. Kopernika 3, Pl. Ludowy 6, ul. F. Chopina 23-25" POSTÊPOWANIE Z PODZIA£EM NA ZADANIA
- "Wymiana instalacji elektrycznej - etap IV w Szkole Podstawowej nr 2 im. Polskich Olimpijczyków w ¦widnicy."
wiêcej: przetargi w ¦widnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa ul. Wiejskiej w Sadownem - etap II.
- Przebudowa ul. Ba³tyckiej wraz z budow±/przebudow± kanalizacji deszczowej - ETAP I
- "Przebudowa trudno przejezdnych odcinków dróg na terenie powiatu soko³owskiego"
- Modernizacja i przebudowa dróg pow. na terenie g. m. Jaros³aw - odnowa naw. drogi pow. Nr 1740R ul. Konfederacka w Jaros³awiu od skrzy¿owania z ul. Ko¶ciuszki do skrzy¿owania z ul. Raszyñskiego
- ,,Budowa kanalizacji deszczowej w ci±gu drogi wojewódzkiej nr 262 Kwieciszewo - Szysz³owo w m. Ostrowite"
- "Modernizacja dróg gminnych dojazdowych do gruntów rolnych"
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.