Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2014-04-09
Warszawa: ¦WIADCZENIE US£UG PRALNICZYCH
Numer og³oszenia: 77845 - 2014; data zamieszczenia: 09.04.2014
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - us³ugi
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Kliniczny im. Ks. Anny Mazowieckiej , ul. Karowa 2, 00-315 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5966160, faks 022 5966474, 8279354.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.szpitalkarowa.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Samodzielny publiczny zak³ad opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: ¦WIADCZENIE US£UG PRALNICZYCH.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: us³ugi.
II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: I. Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ug pralniczych obejmuj±cych , pranie wodne, prasowanie, maglowanie: 1) bielizny p³askiej: prze¶cierad³a, poszwy, poszewki, koszule, podk³ady, rêczniki, ¶cierki, serwetki, pieluchy, obrusy, itp. 2) bielizny noworodkowej: ¶piochy, kaftaniki, czapeczki, kocyki, itp.; 3) bielizny operacyjnej: prze¶cierad³a, podk³ady, serwety, bluzy, spodnie, sukienki, pokrowce itp. 4) odzie¿y ochronnej i medycznej: fartuchów chirurgicznych pe³nobarierowych wielorazowego u¿ytku, 5) odzie¿y fasonowej ochronnej w tym: fartuchy, marynarki, ¿akiety, spódnice, spodnie, t-shirty, peleryny, bluzy polarowe, koszule flanelowe, 6) kocy, poduszek, ko³der, maty, firan, zas³on w tym parawanowych i prysznicowych, noside³, kombinezony do fototerapii, ro¿ki, rogale i gniazdka z wk³adem styropianowym, Szacunkowy wykaz ilo¶ciowy stanowi za³±cznik nr 1 do SIWZ. Zamawiaj±cy informuje, i¿ ilo¶ci wskazane mog± ulec zmianie. II. Zamówienie obejmuje: 1. Odbiór i transport brudnej bielizny szpitalnej: 1) Odbiór brudnej bielizny codziennie od poniedzia³ku do pi±tku (oprócz dni ustawowo wolnych od pracy) w godz.7:30-8:00, 2) Za³adunek brudnej bielizny, 3) Ka¿dorazowe przekazanie brudnej bielizny zostanie potwierdzone pisemnie przez upowa¿nionych przedstawicieli stron na dowodzie/druku przekazania zawieraj±cym specyfikacjê asortymentowo - ilo¶ciow±, 4) Transport brudnej bielizny odbywaæ siê bêdzie samochodem zamykanym i przeznaczonym do transportu brudnej bielizny. 5) Wykonawca odpowiada za przejêty ³adunek brudnej bielizny szpitalnej z chwil± jego pobrania i za³adunku; 6) Wykonawca jest zobowi±zany zabezpieczyæ ³adunek brudnej bielizny szpitalnej przed uszkodzeniem, dostêpem osób trzecich, wp³ywem czynników zewnêtrznych. 2. Pranie brudnej bielizny: 1) Wykonawca gwarantuje nie mieszanie bielizny szpitalnej z bielizn± z innych placówek, 2) Wykonawca zobowi±zuje siê do osobnego prania ka¿dego rodzaju asortymentu opisanego w formularzu cenowym stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SIWZ, 3) Pranie bielizny powinno odbywaæ siê wed³ug procedur dostosowanych do stanu zabrudzenia i gwarantuj±cych wysok± jako¶æ wypranej odzie¿y (zarówno pod wzglêdem bakteriologicznym i higienicznym), 4) Bielizna po praniu winna byæ: nieuszkodzona, czysta, zabrudzenia skutecznie usuniête, dobrze wymaglowana, zdezynfekowana, daj±ca poczucie ¶wie¿o¶ci i czysto¶ci, 5) Wszystkie wstawki kolorowe w ubraniach lekarskich nie mog± byæ odbarwione, a suwaki oraz guziki zachowane tj. nie pourywane. 6) Fartuchy i bielizna fasonowa personelu, z wyj±tkiem odzie¿y operacyjnej powinny byæ prasowane, 7) Stosowane ¶rodki w procesie odka¿ania, prania nie mog± niszczyæ tkaniny, nie mog± zawieraæ fosforanów oraz musz± byæ przeznaczone w podmiotach wykonuj±cych dzia³alno¶æ lecznicza; 8) Maszyny i urz±dzenia stosowane w procesie prania musz± byæ w dobrym stanie technicznym oraz musz± posiadaæ znaki CE (je¶li nie to powinny byæ dostosowane do obowi±zuj±cych przepisów); 9) Maglowanie lub prasowanie bielizny nale¿y prowadziæ w sposób ograniczaj±cy jej kontakt z innymi powierzchniami i czynnikami, które mog³yby spowodowaæ jej zaka¿enie lub zabrudzenie; 10) Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ za rzeczy uszkodzone w czasie prania, maglowania i prasowania, jak równie¿ w czasie transportu. Je¶li uszkodzenie nie pozwala na dalsze u¿ytkowanie bielizny, Wykonawca ponosi koszty zwi±zane z jej odkupieniem. 11) Maksymalny czas prania bielizny - 24 h 3. Dostawê i transport czystej bielizny: 1) Dostawy czystej bielizny codziennie od poniedzia³ku do pi±tku (oprócz dni ustawowo wolnych od pracy) w godz. 6:30-7:00, 2) Transport czystej bielizny odbywaæ siê bêdzie samochodem zamykanym i przeznaczonym do transportu czystej bielizny, 3) Roz³adunek bielizny, 4) Czysta bielizna bêdzie dostarczana: a) posegregowana asortymentowo, b) zapakowana w worki foliowe (zgrzane) a w czasie transportu w dodatkowy worek tak aby zabezpieczyæ bieliznê przed powtórnym zabrudzeniem; c) bielizna fasonowa (fartuchy, marynarki, ¿akiety, koszule, itp.) dostarczane w stanie powieszonym pojedynczo zafoliowane d) w opakowaniach umo¿liwiaj±cych odbiór rodzajowo-asortymentowy bez konieczno¶ci otwierania opakowania oraz potwierdzenie, ¿e jest bielizn± Zamawiaj±cego, e) ka¿de opakowanie bêdzie zawiera³o odpowiednio po 10 szt. danego asortymentu (lub w przypadku lekkiego asortymentu wielokrotno¶æ 10 szt. lecz nie wiêcej ni¿ 40 szt. w jednym opakowaniu). Jednostki pakowe dla tych asortymentów zostan± ustalone miêdzy stronami; 5) Ka¿dorazowe przekazanie czystej bielizny zostanie potwierdzone pisemnie przez upowa¿nionych przedstawicieli stron na dowodzie/druku przekazania zawieraj±cym specyfikacjê asortymentowo - ilo¶ciow±. III. Wymagania Zamawiaj±cego 1. Pralnia, w której wykonywana bêd± us³uga musi spe³niaæ wymagania dotycz±ce prania bielizny z podmiotów wykonuj±cych dzia³alno¶æ lecznicz± zapewniaj±cej wymagania sanitarno-higieniczne bêd±cej pod nadzorem w³a¶ciwego organu sanitarno-epidemiologicznego. 2. Wykonawca zapewni technologie prania w oparciu o profesjonalne ¶rodki i preparaty dopuszczone do stosowania w podmiotach wykonuj±cych dzia³alno¶æ lecznicz±, zapewniaj±ce wysok± jako¶æ i bezpieczeñstwo mikrobiologiczne prania. 3. Zamawiaj±cy ma prawo przeprowadzenia niezapowiedzianych, jak i okresowych kontroli w celu sprawdzenia prawid³owo¶ci wykonywania us³ugi bêd±cej przedmiotem niniejszego postêpowania. Negatywne wyniki kontroli mog± stanowiæ podstawê do rozwi±zania umowy. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia tzw. wizji lokalnej w pralni Wykonawcy przed podpisaniem umowy lub w trakcie jej trwania. 4. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do kontroli bakteriologicznej wypranego asortymentu na terenie Szpitala i poinformowania Wykonawcy o ich wynikach. 5. Wykonawca zapewni alternatywne rozwi±zanie, dla ci±g³o¶ci i terminowo¶ci dostaw bielizny, w przypadku awarii pralni wg. obowi±zuj±cych cen okre¶lonych w niniejszej umowie. 6. Wykonawca zapewnia, ¿e przedmiot umowy bêdzie przewo¿ony samochodami odpowiednio przystosowanymi do przewo¿enia bielizny brudnej i czystej posiadaj±cymi aktualn± opiniê w³a¶ciwego Pañstwowego Inspektoratu Sanitarno - Epidemiologicznego. 7. Zamawiaj±cy wymaga, aby ¶wiadczona przez Wykonawcê us³uga by³a zgodna z systemem zarz±dzania jako¶ci± ISO 9001 lub równowa¿nym w zakresie us³ugi prania, dezynfekcji ,kompletowania oraz transportu dla podmiotów wykonuj±cych dzia³alno¶æ lecznicz±. 8. Zamawiaj±cy wymaga, aby ¶wiadczona przez Wykonawcê us³uga by³a zgodna z norm± PN -EN 14065 Tekstylia poddawane obróbce w pralni. System kontroli ska¿enia mikrobiologicznego tzw. RABC ( lub równowa¿n±) i wdro¿eniu systemu RABC w zakresie us³ugi prania, dezynfekcji, kompletowania wraz z transportem dla placówek prowadz±cych dzia³alno¶æ lecznicz±. 9. Wykonawca zapewnia wykonanie us³ugi tzw. interwencyjnej obejmuj±cej w szczególno¶ci pranie bielizny operacyjnej i noworodkowej, w nastêpuj±cych przypadkach: 1) w razie braku czystej bielizny Wykonawca zobowi±zany bêdzie na wezwanie telefoniczne Zamawiaj±cego do wcze¶niejszego dostarczenia upranego asortymentu, 2) w okresie kumulacji dni wolnych, w dniu poprzedzaj±cym ¶wiêto, dodatkowy odbiór brudnej i dostawa czystej bielizny..
II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 98.31.00.00 - Us³ugi prania i czyszczenia na sucho .
II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesi±cach: 24.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, i¿ wykona³ lub wykonuje nale¿ycie w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 (dwa) zamówienia (rozumiane jako umowê zawart± z wykonawc±) polegaj±ce na praniu bielizny szpitalnej o warto¶ci co najmniej 350.000,00 z³ brutto ka¿de z zamówieñ.
III.3.3) Potencja³ techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, i¿ dysponuje: 1) maszynami i urz±dzeniami pralniczymi z automatycznym systemem dozowania ¶rodków pior±cych i dezynfekuj±cych, tj: a) pralnic± tunelow± zakoñczon± wirówk± do prania wodnego dla bielizny fasonowej, b) pralnic± tunelow± zakoñczon± pras± do prania wodnego dla bielizny p³askiej, c) tunelem do prasowania odzie¿y fasonowej w pozycji wisz±cej, d) urz±dzeniem do automatycznego sortowania i sk³adania , e) automatyczn± komor± do mycia i dezynfekcji wózków transportowych, 2) ¶rodkami transportu tj.: minimum dwoma samochodami przeznaczonymi do przewozu oddzielnie bielizny czystej i bielizny brudnej.
III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:
- wykaz wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, g³ównych dostaw lub us³ug, w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów, czy zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie;
- wykaz narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu i urz±dzeñ technicznych dostêpnych wykonawcy us³ug lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:
- o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej
- lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJ¡CYCH, ¯E OFEROWANE DOSTAWY, US£UGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJ¡ OKRE¦LONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, ¿e oferowane roboty budowlane, dostawy lub us³ugi odpowiadaj± okre¶lonym wymaganiom nale¿y przed³o¿yæ:
inne dokumenty
1) Aktualna informacja (np. opinia sanitarna) w³a¶ciwego organu sanitarno - epidemiologicznego, potwierdzaj±ca, ¿e pralnia, w której ¶wiadczona bêdzie us³uga jest pod sta³ym nadzorem sanitarno - epidemiologicznym w tym, stwierdzaj±ca, ¿e pralnia posiada barierê higieniczn± miêdzy stron± brudn± i czyst±. 2) Aktualna informacja (np. opinia sanitarna, ocena) w³a¶ciwego organu sanitarno - epidemiologicznego, dotycz±ce pozytywnej oceny ¶rodków transportu, jakich Wykonawca zamierza u¿yæ do wykonania us³ugi. 3) Dokumentacja dotycz±ca szczegó³owego opisu procesu technologicznego prania i dezynfekcji bielizny ka¿dego asortymentu, potwierdzona przez producenta tych ¶rodków lub autoryzowanego przedstawiciela (autoryzacja czytelna), 4) Ostatni raport serwisowy potwierdzaj±cy nadzór nad stosowan± technologi± prania, nie starszy ni¿ z ostatnich 6 -ciu miesiêcy licz±c od daty sk³adania ofert. 5) Wykaz zaoferowanych przez Wykonawcê profesjonalnych ¶rodków pior±co - dezynfekuj±cych, jakich Wykonawca zamierza u¿yæ w trakcie realizacji us³ugi - wype³niony za³±cznik nr 6 do SIWZ. 6) Ulotki informacyjne w jêzyku polskim dla zaoferowanych ¶rodków pior±co - dezynfekuj±cych. 7) Protokó³ z ostatniej kontroli sanitarno - epidemiologicznej przeprowadzonej w pralni, w której Wykonawca bêdzie ¶wiadczy³ us³ugi nie starszy ni¿ z ostatnich 6 -ciu miesiêcy licz±c od daty sk³adania ofert. 8) Badania mikrobiologiczne wykonane przez niezale¿ny podmiot uprawniony do kontroli jako¶ci posiadaj±cy akredytacjê Polskiego Centrum Akredytacji, nie starsze ni¿ z ostatnich 6 -ciu miesiêcy licz±c od daty sk³adania ofert, potwierdzaj±ce czysto¶æ mikrobiologiczn± w strefie czystej: -blatu sto³u do sk³adani bielizny czystej, -kocy, - ¶ciany komory do mycia i dezynfekcji wózków transportowych, 9) Za¶wiadczenie lub inny dokument np. certyfikat niezale¿nego podmiotu zajmuj±cego siê po¶wiadczeniem zgodno¶ci dzia³añ wykonawcy z norm± PN -EN 14065 Tekstylia poddawane obróbce w pralni. System kontroli ska¿enia mikrobiologicznego tzw. RABC ( lub równowa¿n±) i wdro¿eniu systemu RABC w zakresie us³ugi prania, dezynfekcji, kompletowania wraz z transportem dla placówek prowadz±cych dzia³alno¶æ lecznicz±. 10) Za¶wiadczenie lub inny dokument np. certyfikat niezale¿nego podmiotu zajmuj±cego siê po¶wiadczaniem zgodno¶ci dzia³añ Wykonawcy z normami jako¶ciowymi potwierdzaj±cego, ¿e ¶wiadczone przez Wykonawcê us³ugi w zakresie niniejszego przedmiotu zamówienia spe³niaj± okre¶lone wymogi jako¶ciowe - certyfikat ISO 9001 lub równowa¿ny,
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
W przypadku podpisywania oferty lub po¶wiadczania za zgodno¶æ z orygina³em kopii dokumentów przez osob(ê)y nie wymienion(±)e w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, nale¿y do oferty do³±czyæ stosowne pe³nomocnictwo. Pe³nomocnictwo powinno byæ z³o¿one w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W tym przypadku ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotycz±ce Wykonawcy stosuje siê odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Dokument pe³nomocnictwa musi byæ za³±czony do oferty i zawieraæ w szczególno¶ci wskazanie: a) postêpowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, b) wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, c) ustanowionego Pe³nomocnika oraz zakres jego umocowania, obejmuj±cy przede wszystkim: - reprezentowanie konsorcjum w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, - zaci±ganie w imieniu konsorcjum zobowi±zañ, - z³o¿enie oferty wspólnie, - prowadzenie korespondencji i podejmowanie zobowi±zañ zwi±zanych postêpowaniem o zamówienie publiczne. Dokument pe³nomocnictwa musi byæ podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcê ustanowionego jako Pe³nomocnika i przez osoby uprawnione do sk³adania o¶wiadczeñ woli i zaci±gania zobowi±zañ w imieniu Wykonawców. W przypadku podmiotów wystêpuj±cych wspólnie (konsorcjum, spó³ka cywilna) ka¿dy z uczestników musi za³±czyæ do oferty dokumenty okre¶lone w Rozdziale VI SIWZ. Pozosta³e dokumenty i o¶wiadczenia przedk³ada ustanowiony Wykonawca - Pe³nomocnik jako wspólne. W przypadku oceny spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu przez podmioty wystêpuj±ce wspólnie, warunki te bêd± zsumowane w celu ³±cznej oceny. Nie dopuszcza siê uczestnictwa danego Wykonawcy w wiêcej ni¿ jednym podmiocie wystêpuj±cym wspólnie. W przypadku, gdy ¿aden z Wykonawców nie posiada wymaganej wiedzy i do¶wiadczenia, mo¿e on polegaæ na wiedzy i do¶wiadczeniu innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp. 1. Wykonawca mo¿e polegaæ na wiedzy i do¶wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolno¶ciach finansowych innych podmiotów, niezale¿nie od jego charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowi±zany jest udowodniæ Zamawiaj±cemu, i¿ bêdzie dysponowa³ zasobami niezbêdnymi do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu pisemne zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Tre¶æ zobowi±zania podmiotu trzeciego powinna okre¶laæ: kto jest podmiotem przyjmuj±cym zasoby, zakres zobowi±zania podmiotu trzeciego, czego konkretnie dotyczy zobowi±zanie oraz w jaki sposób bêdzie ono wykonane, w tym jakiego okresu dotyczy. W sytuacji, gdy przedmiotem udzielenia s± zasoby nierozerwalnie zwi±zane z podmiotem ich udzielaj±cym, niemo¿liwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaanga¿owania tego podmiotu w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien zawieraæ wyra¼ne nawi±zanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia Je¿eli Wykonawca, wykazuj±c spe³nianie warunków, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiaj±cy, w celu oceny, czy Wykonawca bêdzie dysponowa³ zasobami innych podmiotów w stopniu niezbêdnym dla nale¿ytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek ³±cz±cy wykonawcê z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostêp do ich zasobów, Zamawiaj±cy ¿±da dokumentów dotycz±cych w szczególno¶ci: a) zakresu dostêpnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki bêdzie ³±czy³ wykonawcê z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian
W przypadku urzêdowej zmiany stawki podatku VAT w ramach niniejszej umowy, zmiana stawki VAT maj±ca wp³yw na cenê brutto nastêpuje z dniem urzêdowej zmiany stawki, przy czym cena netto pozostanie niezmienna. Zmiana ta nie wymaga dokonywania zmian w tre¶ci niniejszej umowy w formie aneksu
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalkarowa.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Szpital Kliniczny im. ks. Anny Mazowieckiej
Dzia³ Zamówieñ Publicznych
ul. Karowa 2; 00-315 Warszawa.
IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 18.04.2014 godzina 10:00, miejsce: Szpital Kliniczny im. ks. Anny Mazowieckiej Dzia³ Zamówieñ Publicznych ul. Karowa 2; 00-315 Warszawa.
IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wykonanie dokumentacji projektowej na dostosowanie powierzchni i przebudowê instalacji dla potrzeb nowego laboratorium Dzia³u Ministyntez w £-IChP w Warszawie wraz z nadzorem autorskim
- ¦wiadczenie us³ugi wynajmu, dostawy oraz wymiany mat pod³ogowych na terenie obiektów Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Sk³odowskiej-Curie Pañstwowego Instytutu Badawczego w Warszawie
- "Us³uga produkcji serii siedmiu filmów promocyjnych dla siedmiu sektorów w projekcie Umiêdzynarodowienie M¦P - Brand HUB wraz z ich coroczn± aktualizacj±"
- Aktualizacja dokumentacji projektowej na wymianê instalacji elektrycznej w ramach realizacji zadania "Termomodernizacja budynku Zespo³u Szkó³ im. Micha³a Konarskiego przy ul. Okopowej 55A"
- Wymiana stolarki drzwiowej w lokalach mieszkalnych stanowi±cych w³asno¶æ m.st. Warszawy, administrowanych przez Zak³ad Gospodarowania Nieruchomo¶ciami w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy
- "Remont drogi wojewódzkiej nr 698 na odcinku od km 35+800 do km 36+890 w m. Chotycze, powiat ³osicki, województwo mazowieckie." - nr postêpowania 061/25
wiêcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ¦wiadczenie us³ug pralniczych dla Pañstwowego Instytutu Weterynaryjnego - Pañstwowego Instytutu Badawczego w Pu³awach
- Kompleksowa us³uga prania (...) bielizny szpitalnej (...) oraz wynajem czystej bielizny i odzie¿y szpitalnej z wdro¿eniem systemu RFID UHF (...)
- ¦wiadczenie us³ug specjalistycznego prania odzie¿y i bielizny szpitalnej wraz z dzier¿aw± po¶cieli w ilo¶ci do 450 kompletów.
- ¦wiadczenie kompleksowej us³ugi pralniczej dla garnizonu ¶l±skiego.
- Us³ugi pralnicze (na 12 miesiêcy)
- ¦wiadczenie us³ug pralniczych dla SP ZOZ w Hajnówce.
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.