To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2012-04-05
Warszawa: Roboty dodatkowe w OKRL Łódź
Numer ogłoszenia: 79325 - 2012; data zamieszczenia: 05.04.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 49237 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, ul. Wieżowa 8, 02-147 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 574 62 44, faks 22 574 63 59.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa osoba prawna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty dodatkowe w OKRL Łódź.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót dodatkowych w budynku ośrodka kontroli ruchu lotniczego (OKRL) w Porcie Lotniczym Łódź im. Władysława Reymonta, ul. Gen. S. Maczka 35 obejmujących: 1. Przeniesienie zestawu hydroforowego instalacji hydrantowej z budynku do wybudowanej w tym celu studni żelbetowej wraz z zasilaniem i sterowaniem. 2. Montaż siłowników zapewniających automatyczne otwarcie drzwi w momencie uruchomienia wentylatorów oddymiających dla holu wejściowego i korytarzy na parterze i piętrze (poziome drogi ewakuacyjne) wraz z instalacją kontroli dostępu.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02.04.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- SKANSKA S.A., UL. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 81000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 95940,00
Oferta z najniższą ceną: 95940,00 / Oferta z najwyższą ceną: 95940,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie faktyczne przyjęcia trybu z wolnej ręki: W związku z prowadzoną przez Polską Agencje Żeglugi Powietrznej inwestycją budowy Ośrodka Kontroli Ruchu Lotniczego (OKRL) w Łodzi na terenie Portu Lotniczego im. Wł. Reymonta, na podstawie umowy PAŻP/10-352/AWR z dnia 08.07.2010r., przed przystąpieniem do użytkowania konieczne jest pozyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie przedmiotowego obiektu. W tym celu w trybie art. 23 ust 1 i ust 2 pkt. 5 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej na podstawie upoważnienia Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w dniach 8-10 listopada 2011 r. przeprowadzone zostały, przez funkcjonariuszy Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi, czynności kontrolno-rozpoznawcze, w wyniku, których stwierdzone zostały niezgodności wykonanych prac budowlanych z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej. W konsekwencji, zdaniem PSP brak jest możliwości bezpiecznego użytkowania obiektu, a niezgodności są skutkiem niespełnienia przez rozwiązania techniczne zawarte w projekcie budowlanym wymagań ochrony przeciwpożarowej. Pomimo wykonania, przez Wykonawcę Skanska S.A. z siedzibą przy ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa, prac budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową, w wyniku wniesionych zastrzeżeń, zachodzi konieczność wykonania prac dodatkowych nieobjętych zamówieniem podstawowym a koniecznych dla prawidłowego jego wykonania zgodnie z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej, wskazanymi przez Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej. W związku z powyższym konieczne jest wykonanie prac dodatkowych w zakresie: 1. Przeniesienia zestawu hydroforowego instalacji hydrantowej z budynku do wybudowanej w tym celu studni żelbetowej wraz z zasilaniem i sterowaniem. Instalacja hydrantowa w budynku nie została uruchomiona, ponieważ zainstalowany w pomieszczeniu hydroforni zestaw hydroforowy został błędnie zaprojektowany (nieprawidłowa lokalizacja dobranych pomp zasysających wodę ze zbiornika przeciwpożarowego), co zostało potwierdzone w trakcie prób uruchomienia go przez serwis przy udziale projektanta oraz inspektora nadzoru inwestorskiego. Zestaw hydroforowy dostarcza wodę do celów ppoż. z podziemnego zbiornika do hydrantów i zaworów hydrantowych zainstalowanych w budynku OKRL. Po analizie zaistniałej sytuacji wynikła konieczność przygotowania zamiennego projektu wykonawczego. W celu uruchomienia instalacji hydrantowej w budynku, zgodnie z dostarczonym przez Projektanta projektem zamiennym, konieczne jest przeniesienie zainstalowanego zestawu hydroforowego z pomieszczenia hydroforni do studni żelbetowej usytuowanej przy zbiorniku przeciwpożarowym. Powyższe zostało potwierdzone w stanowisku Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej. Uruchomienie instalacji ppoż. jest niezbędne do uzyskania pozytywnej opinii Państwowej Straży Pożarnej oraz uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu. Wartość robót dodatkowych zgodnie z kosztorysem ofertowym Wykonawcy wynosi 59.692zł netto. 2. Montaż siłowników zapewniających automatyczne otwarcie drzwi w momencie uruchomienia wentylatorów oddymiających dla holu wejściowego i korytarzy na parterze i piętrze (poziome drogi ewakuacyjne). Dokumentacja projektowa zakłada, że dopływ powietrza zapewniony jest przez otwierane ręcznie drzwi wejściowe. W trakcie kontroli służby Państwowej Straży Pożarnej stwierdziły, że drzwi powinny otwierać się samoczynnie w momencie uruchomienia wentylatorów oddymiających. W tym celu należy zamontować siłowniki otwierające drzwi wraz z kontrolą dostępu. Wartość robót dodatkowych zgodnie z kosztorysem ofertowym Wykonawcy wynosi 20.550zł netto. Dodatkowo należy wskazać, że dokumentacja projektowa wykonywana była przez Wykonawcę zewnętrznego, który zobowiązany był wykonać dokumentację z należytą starannością, w sposób zgodny z wymaganiami ustaw, obowiązującymi przepisami w tym Polskimi Normami, Prawem Budowlanym oraz zasadami wiedzy technicznej oraz zobowiązany był do uzyskania niezbędnych opinii, uzgodnień i sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów. Zamawiający nie mając wystarczającej wiedzy nie był w stanie stwierdzić konieczności przyjęcia innych rozwiązań dla spełnienia uwarunkowań wynikających z wymagań ochrony przeciwpożarowej, dlatego też przewidzenie robót dodatkowych nie było możliwe na wcześniejszym etapie, a konieczność ich wykonania wynika z uwag zgłoszonych przez Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej. W zaistniałym stanie faktycznym należy stwierdzić, że spełnione zostają przesłanki, wynikające z art. 67 ust 1 pkt. 5, a mianowicie: - Wartość zamówienia podstawowego zgodnie z umową PAŻP/10-352/AWR wynosi 9 797 200,79 zł netto. Przedmiotowe zamówienie dodatkowe polegające na przeniesieniu zestawu hydroforowego instalacji hydrantowej z budynku do wybudowanej w tym celu studni żelbetowej wraz z zasilaniem i sterowaniem oraz montaż siłowników zapewniających automatyczne otwarcie drzwi w momencie uruchomienia wentylatorów oddymiających dla holu wejściowego i korytarzy na parterze i piętrze (poziome drogi ewakuacyjne) nie było uwzględnione w dokumentacji projektowej. Przewidywana wartość zamówienia dodatkowego wynosi 80.242 zł netto (słownie złotych: osiemdziesiąt tysięcy dwieście czterdzieści dwa) i nie przekracza 0, 82% wartości umowy podstawowej. Tym samym nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego, czym spełnia w tej części wymóg wynikający z art.67 ust 1 pkt. 5. - Zamawiający uznając, że dokumentacja projektowa została wykonana przez wykonawcę, który ze względu na posiadane uprawnienia winien mieć wystarczającą wiedzę dla przyjęcia w dokumentacji rozwiązań zgodnych z obowiązującymi wymaganiami i przepisami, nie miał podstaw by przypuszczać, iż przyjęte zostały błędne rozwiązania niegwarantujące w przyszłości wykonania obiektu zgodnie z obowiązującymi zasadami ochrony przeciwpożarowej. Tym samym nie mógł przewidzieć zaistnienia konieczności wykonania powyższych prac niezbędnych dla prawidłowego wykonania przedmiotowego obiektu OKRL w Łodzi stanowiącego zamówienie podstawowe, które wyniknęły w wyniku uwag zgłoszonych na obecnym etapie przez Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej. Jednocześnie należy wskazać, iż z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wydaje się dodatkowo niezasadne, jako, iż mogłoby powodować konieczność poniesienia niewspółmiernie wyższych kosztów. Podkreślenia wymaga fakt, iż zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 5 można udzielić wyłącznie wykonawcy zamówienia podstawowego. Zamawiający nie ma kompetencji do udzielenia jakiegokolwiek zamówienia dodatkowego innemu Wykonawcy (Komentarz do Ustawy Pzp pod red. Tomasza Czajkowskiego, Warszawa 2007). Uzasadnienie prawne przyjęcia trybu z wolnej ręki: Art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. a i b ustawy PZP stanowi, że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a)z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b)wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego;
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa instrumentów muzycznych dla Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia nr 4 im. Karola Kurpińskiego w Warszawie
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych na potrzeby stołówki Szkoły Podstawowej nr 312 im. Ewy Szelburg - Zarembiny.
- Dostawa i montaż rolet do kwater internatowych w budynku przy ulicy Bohaterów Września 83 w Sieradzu
- Dostawa opału (koksu, węgla i drewna opałowego) do Międzynarodowego Centrum Rehabilitacji Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Łebie.
- Zakup wsparcia technicznego do serwerów i macierzy Fujitsu, stanowiących kluczową infrastrukturę serwerową IFPS, na której oparte są m.in. serwery domenowe, serwery pocztowe, system medyczny (....)
- Sprzątanie terenu zewnętrznego oraz stała pielęgnacja obszarów zielonych w parku przy Centrum Sztuki Współczesnej - Zamek Ujazdowski w okresie 12 miesięcy.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Demontaż istniejącej platformy do przewozu osób niepełnosprawnych, dostawa i montaż nowej platformy do przewozu osób niepełnosprawnych wewnątrz budynku ODT Światowid."
- Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Szkole Podstawowej w m. Zwiernik, gmina Pilzno (budowa przyszkolnej hali sportowej) - w ramach Programu Olimpia
- Konserwacja elewacji i dachów oraz remont balkonów i tarasów wraz z wykonaniem izolacji w zabudowie mieszkaniowej przy ul. Puckiej w Szczecinie: etap I - ul. Pucka 3-4b
- Budowa windy zewnętrznej dla nieruchomości mieszkalnej przy ul. Strzeleckiej 42. Oznaczenie sprawy: DNZP.261.65.2024
- Budowa lądowiska dla śmigłowców ratunkowych i budowa/wymiana urządzeń dźwigowych w ramach realizacji Projektu pod nazwą (...).
- "Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Giby"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.