eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceROPS.PSO.3321.5.2016 - Wybór osób prowadzących zajęcia z zakresu Team building w ramach projektu pn. Współpraca się opłaca - koordynacja sektora ekonomii społecznej w województwie śląskim realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego z siedzibą w Katowicach

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-04-12

Katowice: ROPS.PSO.3321.5.2016 - Wybór osób prowadzących zajęcia z zakresu Team building w ramach projektu pn. Współpraca się opłaca - koordynacja sektora ekonomii społecznej w województwie śląskim realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego z siedzibą w Katowicach
Numer ogłoszenia: 84604 - 2016; data zamieszczenia: 12.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego , ul Modelarska 10, 40-142 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 730 68 68, faks 32 730 68 71.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rops-katowice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ROPS.PSO.3321.5.2016 - Wybór osób prowadzących zajęcia z zakresu Team building w ramach projektu pn. Współpraca się opłaca - koordynacja sektora ekonomii społecznej w województwie śląskim realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego z siedzibą w Katowicach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Część I - Budowanie i zarządzanie zespołem 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć w wymiarze 14 godzin dydaktycznych (2 dni) dla 1 grupy uczestników zajęć (do 15 osób w grupie) o następującej tematyce: Skuteczność działania: zarządzanie a przywództwo, rola kierownika i lidera w procesie rozwoju zespołu, strategie i metody efektywnej pracy grupowej, etapy pracy zespołowej, budowanie wspólnej wizji, proces grupowy jako element występujący w pracy zespołu; Podejmowanie decyzji i delegowanie uprawnień: cele i ich znaczenie w pracy menedżerskiej, ustalanie priorytetów: sprawy ważne i pilne, wywieranie wpływu na pracowników własnym przykładem, efektywne podejmowanie decyzji, techniki twórczego myślenia; Motywowanie: czynniki motywujące i demotywujące, diagnoza własnej motywacji do pracy w zespole, sposoby inspirowania i motywowania członków zespołu, metody oceny pracy członków zespołu, rozmowa jako element motywujący. 2. Uczestnikami zajęć będą: pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej województwa śląskiego, w szczególności kierownicy, liderzy zespołów. 3. Termin realizacji usługi: 23-24 czerwca 2016 roku. Część II - Komunikacja w zespole i podstawy negocjacji 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć w wymiarze 14 godzin dydaktycznych (2 dni) dla 1 grupy uczestników zajęć (do 15 osób w grupie) o następującej tematyce: Komunikacja w zespole: a. Komunikacja interpersonalna: komunikacja werbalna i niewerbalna, komunikacja jednostronna i dwustronna, systemy poznawcze i ich wpływ na zrozumienie drugiej strony, zasady aktywnego słuchania, zasady udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej; b. Organizowanie efektywnej pracy zespołowej: planowanie zadań i celów w zespole, etapy pracy w zespole i komunikacja na poszczególnych etapach, rola lidera, monitorowanie zadań w aspekcie skutecznej komunikacji w zespole; c. Role zespołowe: analiza typów osobowości, wykorzystanie naturalnego potencjału osobowości w grupie, stereotypy, jak zapanować nad wchodzeniem w stałe role, grupowe podejmowanie decyzji, asertywność i empatia w pracy zespołowej; d. Rozwiązywanie konfliktów: znaczenie komunikacji w dobrym funkcjonowaniu zespołu, godzenie zadań grupowych z zadaniami jednostek, sposoby reakcji na konflikty w zespole, umiejętność przyjmowania krytyki jako elementu rozwojowego; Negocjacje: struktura i proces negocjacji, zasady komunikowania się w procesie negocjacji, konflikt w negocjacjach i sposoby jego przezwyciężania, zastosowanie strategii, taktyk i technik negocjacyjnych, triki negocjacyjne, manipulacja w negocjacjach i techniki obrony, style negocjacyjne, typy negocjatorów. 2. Uczestnikami zajęć będą: pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej województwa śląskiego. 3. Termin realizacji usługi: 21-22 lipca 2016 roku. Część III - Praca grupowa nad budowaniem motywacji klienta do zmiany 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć w wymiarze 14 godzin dydaktycznych (2 dni) dla 1 grupy uczestników zajęć (do 15 osób w grupie) o następującej tematyce: Typologia klientów; Problemy w komunikacji i interakcji z klientem; Efektywna komunikacja i dialog z klientem; Sposoby przekonywania oraz perswadowania; Inspirowanie i motywowanie do zmiany; Metody utrzymywania wysokiego poziomu motywacji wśród klientów; Asertywność; Korzyści płynące ze wspólnej (grupowej) pracy z klientem; Oczekiwania klienta możliwe i niemożliwe do zrealizowania przez pracownika Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej; Praca z klientem trudnym, roszczeniowym. 2. Uczestnikami zajęć będą: pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej województwa śląskiego. 3. Termin realizacji usługi: 25-26 sierpnia 2016 roku. Część IV - Kreatywność w pracy zespołowej 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć w wymiarze 14 godzin dydaktycznych (2 dni) dla 1 grupy uczestników zajęć (do 15 osób w grupie) o następującej tematyce: Kreatywność i automotywacja w pracy zespołowej: a. Optymalne wykorzystywanie własnego potencjału i talentów; b. Wpływ zespołu na potencjał jednostki; c. Efekt synergii; d. Rozwój kreatywności i elastyczności w myśleniu i działaniu; e. Praca zgodna z powołaniem i pasją - budowanie zaangażowania i poczucia sprawczości; f. Przeciwdziałanie wypaleniu, inicjowanie zmiany w środowisku pracy; g. Efektywność osobista w czasie; h. Umiejętność radzenia sobie ze stresem zawodowym. Kreatywne rozwiązywanie problemów w zespole - gra terenowa, której celem będzie rozwiązanie problemu poprzez wsparcie procesów zachodzących w grupie na kilku płaszczyznach: wzajemnego zaufania, poznania swoich mocnych/słabych stron, komunikacji, współpracy w grupie. 2. Uczestnikami zajęć będą: pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej województwa śląskiego. 3. Termin realizacji usługi: 22-23 września 2016 roku. Część V - Efektywne prowadzenie spotkań i animacji 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć w wymiarze 14 godzin dydaktycznych (2 dni) dla 1 grupy uczestników zajęć (do 15 osób w grupie) o następującej tematyce: Zasady prowadzenia efektywnych spotkań grupowych: a. Zebrania i spotkania podsumowujące jako czynnik komunikacji w zespole; b. Prowadzenie i uczestniczenie w dyskusji; c. Przemawianie do grupy - własne zdanie; d. Przyjmowanie odpowiedzialności za powierzone zadania; e. Umiejętności facylitacji prowadzenia spotkań; f. Techniki twórczego myślenia wykorzystywane podczas spotkań. Instrumenty animacji i diagnozy środowiska: a. Diagnoza środowiskowa: identyfikacja potrzeb, określenie celów, metody i narzędzia diagnozy środowiska, pierwszy kontakt, partnerzy, sposoby wykorzystania informacji wynikających z diagnozy; b. Budowanie ścieżki wsparcia: indywidualny plan rozwoju, plan rozwoju grupy; c. Instrumenty animacji: budowanie partnerstw, klastrów, porozumień, paktów, etc.; d. Facylitacja: coaching, mentoring, konsulting zarządczy, inne metody pracy. 2. Uczestnikami zajęć będą: pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej województwa śląskiego, w szczególności animatorzy. 3. Termin realizacji usługi: 20-21 października 2016 roku. Część VI - Budowanie skutecznego zespołu doradców 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć w wymiarze 14 godzin dydaktycznych (2 dni) dla 1 grupy uczestników zajęć (do 15 osób w grupie) o następującej tematyce: Skuteczne metody i narzędzia pracy doradczej: a. Diagnoza indywidualnych potrzeb i oczekiwań klienta: kim jest klient OWES, określenie zasobów i możliwości, rola indywidualnego podejścia do klienta, tworzenie ścieżki rozwoju; b. Rozmowa doradcza jako podstawowe narzędzie pracy doradcy klienta c. Warsztat i kompetencje doradcy: narzędzia, metody, techniki pracy; wiedza, kwalifikacje, umiejętności; wyposażenie niezbędne przy profesjonalnym świadczeniu usług doradczych; uzupełnianie wiedzy praktycznej i teoretycznej jako warunek efektywności; d. Przygotowanie procesu doradztwa e. Doradzanie w procesie planowania: tworzenia biznes planu, planowania strategicznego, tworzenia planu rozwoju, wykorzystania instrumentów finansowych; f. Wsparcie klienta w procesie budowania powiązań kooperacyjnych: negocjacji z instytucjami, klientami, partnerami, dostawcami itp. Reagowanie na sytuacje trudne i kryzysowe w pracy: a. Umiejętność i sposoby identyfikacji sytuacji trudnej, problemów osób w trudnej sytuacji; b. Rodzaje sytuacji trudnych i kryzysowych i ich przebieg; c. Wpływ sytuacji trudnej na psychikę człowieka; d. Planowanie antykryzysowe - jak uchronić się przed kryzysem; e. Motywowanie, aktywizacja, inspirowanie klientów w trudnej sytuacji (techniki i narzędzia); f. Trudne rozmowy - metody skutecznej komunikacji; g. Zarządzanie konfliktem; h. Asertywność; i. Przykłady radzenia sobie w konkretnych sytuacjach trudnych i kryzysowych (dobre praktyki). 2. Uczestnikami zajęć będą: pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej województwa śląskiego, w szczególności doradcy i doradcy biznesowi. 3. Termin realizacji usługi: 24-25 listopada 2016 roku..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 25.11.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia na podstawie załączonego do oferty wykazu głównych usług, stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ. dla Części I - Budowanie i zarządzanie zespołem Spełnia oznacza, że wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie 3 usługi polegające na przeprowadzeniu szkoleń lub/i warsztatów z zakresu: budowanie zespołu lub/i zarządzanie zespołem lub/i motywowanie pracowników lub/i trening menadżerski. Na spełnienie warunku nie dopuszcza się realizacji usług doradztwa indywidualnego i grupowego oraz superwizji indywidualnej/grupowej. dla Części II - Komunikacja w zespole i podstawy negocjacji Spełnia oznacza, że wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie 3 usługi polegające na przeprowadzeniu szkoleń lub/i warsztatów z zakresu: komunikacja interpersonalna lub/i komunikacja w zespole lub/i organizowanie pracy zespołowej lub/i rozwiązywanie konfliktów lub/i negocjacje. Na spełnienie warunku nie dopuszcza się realizacji usług doradztwa indywidualnego i grupowego oraz superwizji indywidualnej/grupowej. dla Części III - Praca grupowa nad budowaniem motywacji klienta do zmiany Spełnia oznacza, że wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie 3 usługi polegające na przeprowadzeniu szkoleń lub/i warsztatów z zakresu: praca z klientem (w tym z trudnym klientem) lub/i motywowanie do zmiany lub/i komunikacja interpersonalna i asertywność lub/i praca zespołowa. Na spełnienie warunku nie dopuszcza się realizacji usług doradztwa indywidualnego i grupowego oraz superwizji indywidualnej/grupowej. dla Części IV - Kreatywność w pracy zespołowej Spełnia oznacza, że wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie 2 usługi polegające na przeprowadzeniu szkoleń lub/i warsztatów z zakresu: rozwój kreatywności lub/i automotywacja lub/i radzenie sobie ze stresem lub/i rozwiązywanie problemów w zespole lub/i zapobieganie wypaleniu zawodowemu oraz 1 usługę polegającą na przeprowadzeniu gry terenowej. Na spełnienie warunku nie dopuszcza się realizacji usług doradztwa indywidualnego i grupowego oraz superwizji indywidualnej/grupowej. dla Części V - Efektywne prowadzenie spotkań i animacji Spełnia oznacza, że wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie 2 usługi polegające na przeprowadzeniu szkoleń lub/i warsztatów z zakresu: prowadzenie spotkań i dyskusji lub/i przemawianie do grupy lub/i wystąpienia publiczne lub/i komunikacja w zespole oraz 2 usługi polegające na przeprowadzeniu szkoleń lub/i warsztatów z zakresu: animacja lub/i diagnoza środowiskowa lub/i plany rozwoju lub/i facylitacja. Na spełnienie warunku nie dopuszcza się realizacji usług doradztwa indywidualnego i grupowego oraz superwizji indywidualnej/grupowej. dla Części VI - Budowanie skutecznego zespołu doradców Spełnia oznacza, że wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie 2 usługi polegające na przeprowadzeniu szkoleń lub/i warsztatów z zakresu: metody, techniki i narzędzia pracy doradczej lub/i proces doradczy lub/i diagnoza potrzeb klienta oraz 2 usługi polegające na przeprowadzeniu szkoleń lub/i warsztatów z zakresu: reagowanie na sytuacje trudne i kryzysowe lub/i zarządzanie konfliktem. Na spełnienie warunku nie dopuszcza się realizacji usług doradztwa indywidualnego i grupowego oraz superwizji indywidualnej/grupowej.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia na podstawie załączonego do oferty dokumentu pn.: Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ. dla Części I - Budowanie i zarządzanie zespołem Wymaga się zapewnienia minimum 1 trenera spełniającego niżej wskazane kryteria: minimalne wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim w jednym z kierunków: psychologia lub/i socjologia lub/i zarządzanie lub wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim oraz ukończone studia podyplomowe lub/i szkolenie/a w przynajmniej w jednym z podanych zakresów: szkoła trenerów/umiejętności trenerskie lub/i kurs coachingu lub/i zarządzanie kadrami lub/i trening menadżerski (w wykazie należy podać stopień/tytuł naukowy, nazwę kierunku lub/i szkolenia); minimum 3 przeprowadzone szkolenia lub/i warsztaty z zakresu: budowanie zespołu lub/i zarządzanie zespołem lub/i motywowanie pracowników lub/i trening menadżerski, w łącznym wymiarze minimum 100 godzin dydaktycznych (w wykazie należy podać: nazwę szkolenia lub/i warsztatów, zleceniodawcę usługi, liczbę godzin oraz datę wykonania - dla każdego ze szkoleń lub/i warsztatów). dla Części II - Komunikacja w zespole i podstawy negocjacji Wymaga się zapewnienia minimum 1 trenera spełniającego niżej wskazane kryteria: minimalne wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim w jednym z kierunków: psychologia lub/i socjologia lub/i zarządzanie lub wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim oraz ukończone studia podyplomowe lub/i szkolenie/a w przynajmniej w jednym z podanych zakresów: szkoła trenerów/umiejętności trenerskie lub/i kurs coachingu lub/i zarządzanie kadrami lub/i trening menadżerski lub/i negocjacje lub/i mediacje (w wykazie należy podać stopień/tytuł naukowy, nazwę kierunku lub/i szkolenia); - minimum 3 przeprowadzone szkolenia lub/i warsztaty z zakresu: komunikacja interpersonalna lub/i komunikacja w zespole lub/i organizowanie pracy zespołowej lub/i rozwiązywanie konfliktów lub/i negocjacje, w łącznym wymiarze minimum 100 godzin dydaktycznych (w wykazie należy podać: nazwę szkolenia lub/i warsztatów, zleceniodawcę usługi, liczbę godzin oraz datę wykonania - dla każdego ze szkoleń lub/i warsztatów). dla Części III - Praca grupowa nad budowaniem motywacji klienta do zmiany Wymaga się zapewnienia minimum 1 trenera spełniającego niżej wskazane kryteria: minimalne wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim w jednym z kierunków: psychologia lub/i socjologia lub/i psychiatria lub wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim oraz ukończone studia podyplomowe lub/i szkolenie/a w przynajmniej w jednym z podanych zakresów: szkoła trenerów/umiejętności trenerskie lub/i kurs coachingu lub/i zarządzanie kadrami lub/i trening menadżerski lub/i komunikacja interpersonalna lub/i budowanie motywacji (w wykazie należy podać stopień/tytuł naukowy, nazwę kierunku lub/i szkolenia); minimum 3 przeprowadzone szkolenia lub/i warsztaty z zakresu: praca z klientem (w tym z trudnym klientem) lub/i motywowanie do zmiany lub/i komunikacja interpersonalna i asertywność lub/i praca zespołowa, w łącznym wymiarze minimum 100 godzin dydaktycznych (w wykazie należy podać: nazwę szkolenia lub/i warsztatów, zleceniodawcę usługi, liczbę godzin oraz datę wykonania - dla każdego ze szkoleń lub/i warsztatów). dla Części IV - Kreatywność w pracy zespołowej Dla modułu zajęć pod nazwą Kreatywność i automotywacja w pracy zespołowej wymaga się zapewnienia minimum 1 trenera spełniającego niżej wskazane kryteria: minimalne wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim w jednym z kierunków: psychologia lub/i socjologia lub/i psychiatria lub wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim oraz ukończone studia podyplomowe lub/i szkolenie/a w przynajmniej w jednym z podanych zakresów: szkoła trenerów/umiejętności trenerskie lub/i kurs coachingu lub/i zarządzanie kadrami lub/i trening menadżerski lub/i komunikacja interpersonalna lub/i budowanie motywacji (w wykazie należy podać stopień/tytuł naukowy, nazwę kierunku lub/i szkolenia); minimum 3 przeprowadzone szkolenia lub/i warsztaty z zakresu: rozwój kreatywności lub/i automotywacja lub/i radzenie sobie ze stresem lub/i rozwiązywanie problemów w zespole lub/i zapobieganie wypaleniu zawodowemu, w łącznym wymiarze minimum 100 godzin dydaktycznych (w wykazie należy podać: nazwę szkolenia lub/i warsztatów, zleceniodawcę usługi, liczbę godzin oraz datę wykonania - dla każdego ze szkoleń lub/i warsztatów). Dla modułu zajęć pod nazwą Kreatywne rozwiązywanie problemów w zespole - gra terenowa wymagane jest zapewnienie co najmniej 2 trenerów, z których co najmniej 1 musi spełniać wskazane kryteria: minimalne wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim (w wykazie należy podać stopień/tytuł naukowy, nazwę kierunku); minimum 2 przeprowadzone gry terenowe (w wykazie należy podać: nazwę lub zakres tematyczny gry terenowej, zleceniodawcę usługi oraz datę wykonania - dla każdej usługi). UWAGA! Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji modułu zajęć pod nazwą Kreatywność i automotywacja w pracy zespołowej oraz modułu zajęć pod nazwą Kreatywne rozwiązywanie problemów w zespole - gra terenowa przez jednego trenera, który spełnia jednocześnie wskazane kryteria dla obydwu tych modułów, przy czym do realizacji modułu zajęć pod nazwą Kreatywne rozwiązywanie problemów w zespole - gra terenowa wymagana jest druga osoba lub/i trener. dla Części V - Efektywne prowadzenie spotkań i animacji Dla modułu zajęć pod nazwą Zasady prowadzenia efektywnych spotkań grupowych wymaga się zapewnienia minimum 1 trenera spełniającego niżej wskazane kryteria: minimalne wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim (w wykazie należy podać stopień/tytuł naukowy, nazwę kierunku); minimum 3 przeprowadzone szkolenia lub/i warsztaty z zakresu: prowadzenie spotkań i dyskusji lub/i przemawianie do grupy lub/i wystąpienia publiczne lub/i komunikacja w zespole, w łącznym wymiarze minimum 100 godzin dydaktycznych (w wykazie należy podać: nazwę szkolenia lub/i warsztatów, zleceniodawcę usługi, liczbę godzin oraz datę wykonania - dla każdego ze szkoleń lub/i warsztatów). Dla modułu zajęć pod nazwą Instrumenty animacji i diagnozy środowiska wymaga się zapewnienia minimum 1 trenera spełniającego niżej wskazane kryteria: minimalne wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim (w wykazie należy podać stopień/tytuł naukowy, nazwę kierunku); minimum 3 przeprowadzone szkolenia lub/i warsztaty z zakresu: animacja lub/i diagnoza środowiskowa lub/i plany rozwoju lub/i facylitacja, w łącznym wymiarze minimum 100 godzin dydaktycznych (w wykazie należy podać: nazwę szkolenia lub/i warsztatów, zleceniodawcę usługi, liczbę godzin oraz datę wykonania - dla każdego ze szkoleń lub/i warsztatów). UWAGA! Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji modułu zajęć pod nazwą Zasady prowadzenia efektywnych spotkań grupowych oraz modułu zajęć pod nazwą Instrumenty animacji i diagnozy środowiska przez jednego trenera, który spełnia jednocześnie wskazane kryteria dla obydwu tych modułów. dla Część VI - Budowanie skutecznego zespołu doradców Dla modułu zajęć pod nazwą Skuteczne metody i narzędzia pracy doradczej wymaga się zapewnienia minimum 1 trenera spełniającego niżej wskazane kryteria: minimalne wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim (w wykazie należy podać stopień/tytuł naukowy, nazwę kierunku); minimum 3 przeprowadzone szkolenia lub/i warsztaty z zakresu: metody, techniki i narzędzia pracy doradczej lub/i proces doradczy lub/i diagnoza potrzeb klienta, w łącznym wymiarze minimum 100 godzin dydaktycznych (w wykazie należy podać: nazwę szkolenia lub/i warsztatów, zleceniodawcę usługi, liczbę godzin oraz datę wykonania - dla każdego ze szkoleń lub/i warsztatów). Dla modułu zajęć pod nazwą Reagowanie na sytuacje trudne i kryzysowe w pracy wymaga się zapewnienia minimum 1 trenera spełniającego niżej wskazane kryteria: minimalne wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim w jednym z kierunków: psychologia lub/i socjologia lub/i psychiatria lub/i zarządzanie lub wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim oraz ukończone studia podyplomowe lub/i szkolenie/a w przynajmniej jednym z podanych zakresów: szkoła trenerów/umiejętności trenerskie lub/i kurs coachingu lub/i zarządzanie kadrami lub/i trening menadżerski lub/i zarządzanie kryzysem (w wykazie należy podać stopień/tytuł naukowy, nazwę kierunku lub/i szkolenia); minimum 3 przeprowadzone szkolenia lub/i warsztaty z zakresu: reagowanie na sytuacje trudne i kryzysowe lub/i zarządzanie konfliktem, w łącznym wymiarze minimum 100 godzin dydaktycznych (w wykazie należy podać: nazwę szkolenia lub/i warsztatów, zleceniodawcę usługi, liczbę godzin oraz datę wykonania - dla każdego ze szkoleń lub/i warsztatów). UWAGA! Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji modułu zajęć pod nazwą Skuteczne metody i narzędzia pracy doradczej oraz modułu zajęć pod nazwą Reagowanie na sytuacje trudne i kryzysowe w pracy przez jednego trenera, który spełnia jednocześnie wskazane kryteria dla obydwu tych modułów.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Oświadczenie zgodne w treści z Załącznikiem nr 8 do SIWZ, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia spełniają wszystkie wymagania Zamawiającego przedstawione w opisie przedmiotu zamówienia do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W skład oferty powinny wchodzić: a) Podpisany i wypełniony Formularz ofertowy, załącznik nr 1 do SIWZ. Oferta musi zawierać oświadczenie Wykonawcy, wskazujące te części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, b) Podpisany i wypełniony Formularz cenowy, załącznik nr 2 do SIWZ, c) Wszystkie wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty wskazane w rozdziale VI niniejszej SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 60
  • 2 - Doświadczenie trenera - 40

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiany umowy mogą nastąpić w następujących przypadkach: a) Zaistnienia omyłki pisarskiej, b) Zmiany danych teleadresowych, c) Zaistnienia siły wyższej (np. powódź, pożar, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, przerwy w dostawie energii elektrycznej) mającej wpływ na realizację umowy. d) Dopuszcza się możliwość zmiany terminów zajęć składających się na przedmiot umowy z następujących przyczyn: - jeżeli w wyniku przeprowadzonej rekrutacji do udziału w zajęciach nie zostanie zakwalifikowana przynajmniej 60% grupa uczestników spełniających kryteria stawiane na etapie procesu rekrutacji, - zaistnienie siły wyższej (w szczególności: choroba trenera, powódź, pożar, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, przerwy w dostawie energii elektrycznej) mającej wpływ na realizację umowy. 2. Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o zmianę osoby (osób) prowadzącej zajęcia jeśli w wyniku przeprowadzonej przez Zamawiającego ankiety ewaluacyjnej uzyska ona ocenę poniżej 3,75 pkt. w pięciostopniowej skali ocen. Zaproponowana osoba musi posiadać kwalifikacje i doświadczenie nie mniejsze niż osoba zmieniana. 3. W szczególnie uzasadnionych wypadkach, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, dopuszczalna jest zmiana osób prowadzących zajęcia, po uprzednim poinformowaniu o tym fakcie zamawiającego, z podaniem przyczyny tejże zmiany i uzyskaniu akceptacji dla osoby wskazanej na zastępcę. Zaproponowana osoba musi posiadać kwalifikacje i doświadczenie nie mniejsze niż osoba zmieniana. 4. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku braku decyzji o dofinansowaniu lub wstrzymaniu dofinansowania projektu pozakonkursowego Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Województwa Śląskiego pod nazwą Współpraca się opłaca - koordynacja sektora ekonomii społecznej w województwie śląskim. 6. W przypadku rozwiązania umowy z przyczyny, o której mowa w ust. 5, wykonawca oświadcza, że nie będzie z tego tytułu podnosił jakichkolwiek roszczeń wobec zamawiającego związanych z niezrealizowanym przedmiotem umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rops-katowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego w Katowicach 40-142 Katowice, ul. Modelarska 10, pokój numer 213.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.04.2016 godzina 10:00, miejsce: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego w Katowicach 40-142 Katowice, ul. Modelarska 10 w kancelarii pokój numer 120.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie współfinansowane jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu pn. Współpraca się opłaca - koordynacja sektora ekonomii społecznej w województwie śląskim.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część I - Budowanie i zarządzanie zespołem.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć w wymiarze 14 godzin dydaktycznych (2 dni) dla 1 grupy uczestników zajęć (do 15 osób w grupie) o następującej tematyce: Skuteczność działania: zarządzanie a przywództwo, rola kierownika i lidera w procesie rozwoju zespołu, strategie i metody efektywnej pracy grupowej, etapy pracy zespołowej, budowanie wspólnej wizji, proces grupowy jako element występujący w pracy zespołu; Podejmowanie decyzji i delegowanie uprawnień: cele i ich znaczenie w pracy menedżerskiej, ustalanie priorytetów: sprawy ważne i pilne, wywieranie wpływu na pracowników własnym przykładem, efektywne podejmowanie decyzji, techniki twórczego myślenia; Motywowanie: czynniki motywujące i demotywujące, diagnoza własnej motywacji do pracy w zespole, sposoby inspirowania i motywowania członków zespołu, metody oceny pracy członków zespołu, rozmowa jako element motywujący. 2. Uczestnikami zajęć będą: pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej województwa śląskiego, w szczególności kierownicy, liderzy zespołów. 3. Termin realizacji usługi: 23-24 czerwca 2016 roku..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 24.06.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 60
    • 2. Doświadczenie trenera - 40

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część II - Komunikacja w zespole i podstawy negocjacji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć w wymiarze 14 godzin dydaktycznych (2 dni) dla 1 grupy uczestników zajęć (do 15 osób w grupie) o następującej tematyce: Komunikacja w zespole: a. Komunikacja interpersonalna: komunikacja werbalna i niewerbalna, komunikacja jednostronna i dwustronna, systemy poznawcze i ich wpływ na zrozumienie drugiej strony, zasady aktywnego słuchania, zasady udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej; b. Organizowanie efektywnej pracy zespołowej: planowanie zadań i celów w zespole, etapy pracy w zespole i komunikacja na poszczególnych etapach, rola lidera, monitorowanie zadań w aspekcie skutecznej komunikacji w zespole; c. Role zespołowe: analiza typów osobowości, wykorzystanie naturalnego potencjału osobowości w grupie, stereotypy, jak zapanować nad wchodzeniem w stałe role, grupowe podejmowanie decyzji, asertywność i empatia w pracy zespołowej; d. Rozwiązywanie konfliktów: znaczenie komunikacji w dobrym funkcjonowaniu zespołu, godzenie zadań grupowych z zadaniami jednostek, sposoby reakcji na konflikty w zespole, umiejętność przyjmowania krytyki jako elementu rozwojowego; Negocjacje: struktura i proces negocjacji, zasady komunikowania się w procesie negocjacji, konflikt w negocjacjach i sposoby jego przezwyciężania, zastosowanie strategii, taktyk i technik negocjacyjnych, triki negocjacyjne, manipulacja w negocjacjach i techniki obrony, style negocjacyjne, typy negocjatorów. 2. Uczestnikami zajęć będą: pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej województwa śląskiego. 3. Termin realizacji usługi: 21-22 lipca 2016 roku..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 22.07.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 60
    • 2. Doświadczenie trenera - 40

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Część III - Praca grupowa nad budowaniem motywacji klienta do zmiany.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć w wymiarze 14 godzin dydaktycznych (2 dni) dla 1 grupy uczestników zajęć (do 15 osób w grupie) o następującej tematyce: Typologia klientów; Problemy w komunikacji i interakcji z klientem; Efektywna komunikacja i dialog z klientem; Sposoby przekonywania oraz perswadowania; Inspirowanie i motywowanie do zmiany; Metody utrzymywania wysokiego poziomu motywacji wśród klientów; Asertywność; Korzyści płynące ze wspólnej (grupowej) pracy z klientem; Oczekiwania klienta możliwe i niemożliwe do zrealizowania przez pracownika Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej; Praca z klientem trudnym, roszczeniowym. 2. Uczestnikami zajęć będą: pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej województwa śląskiego. 3. Termin realizacji usługi: 25-26 sierpnia 2016 roku..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 26.08.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 60
    • 2. Doświadczenie trenera - 40

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Część IV - Kreatywność w pracy zespołowej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć w wymiarze 14 godzin dydaktycznych (2 dni) dla 1 grupy uczestników zajęć (do 15 osób w grupie) o następującej tematyce: Kreatywność i automotywacja w pracy zespołowej: a. Optymalne wykorzystywanie własnego potencjału i talentów; b. Wpływ zespołu na potencjał jednostki; c. Efekt synergii; d. Rozwój kreatywności i elastyczności w myśleniu i działaniu; e. Praca zgodna z powołaniem i pasją - budowanie zaangażowania i poczucia sprawczości; f. Przeciwdziałanie wypaleniu, inicjowanie zmiany w środowisku pracy; g. Efektywność osobista w czasie; h. Umiejętność radzenia sobie ze stresem zawodowym. Kreatywne rozwiązywanie problemów w zespole - gra terenowa, której celem będzie rozwiązanie problemu poprzez wsparcie procesów zachodzących w grupie na kilku płaszczyznach: wzajemnego zaufania, poznania swoich mocnych/słabych stron, komunikacji, współpracy w grupie. 2. Uczestnikami zajęć będą: pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej województwa śląskiego. 3. Termin realizacji usługi: 22-23 września 2016 roku..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 23.09.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 60
    • 2. Doświadczenie trenera - 40

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Część V - Efektywne prowadzenie spotkań i animacji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć w wymiarze 14 godzin dydaktycznych (2 dni) dla 1 grupy uczestników zajęć (do 15 osób w grupie) o następującej tematyce: Zasady prowadzenia efektywnych spotkań grupowych: a. Zebrania i spotkania podsumowujące jako czynnik komunikacji w zespole; b. Prowadzenie i uczestniczenie w dyskusji; c. Przemawianie do grupy - własne zdanie; d. Przyjmowanie odpowiedzialności za powierzone zadania; e. Umiejętności facylitacji prowadzenia spotkań; f. Techniki twórczego myślenia wykorzystywane podczas spotkań. Instrumenty animacji i diagnozy środowiska: a. Diagnoza środowiskowa: identyfikacja potrzeb, określenie celów, metody i narzędzia diagnozy środowiska, pierwszy kontakt, partnerzy, sposoby wykorzystania informacji wynikających z diagnozy; b. Budowanie ścieżki wsparcia: indywidualny plan rozwoju, plan rozwoju grupy; c. Instrumenty animacji: budowanie partnerstw, klastrów, porozumień, paktów, etc.; d. Facylitacja: coaching, mentoring, konsulting zarządczy, inne metody pracy. 2. Uczestnikami zajęć będą: pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej województwa śląskiego, w szczególności animatorzy. 3. Termin realizacji usługi: 20-21 października 2016 roku..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 21.10.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 60
    • 2. Doświadczenie trenera - 40

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Część VI - Budowanie skutecznego zespołu doradców.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć w wymiarze 14 godzin dydaktycznych (2 dni) dla 1 grupy uczestników zajęć (do 15 osób w grupie) o następującej tematyce: Skuteczne metody i narzędzia pracy doradczej: a. Diagnoza indywidualnych potrzeb i oczekiwań klienta: kim jest klient OWES, określenie zasobów i możliwości, rola indywidualnego podejścia do klienta, tworzenie ścieżki rozwoju; b. Rozmowa doradcza jako podstawowe narzędzie pracy doradcy klienta c. Warsztat i kompetencje doradcy: narzędzia, metody, techniki pracy; wiedza, kwalifikacje, umiejętności; wyposażenie niezbędne przy profesjonalnym świadczeniu usług doradczych; uzupełnianie wiedzy praktycznej i teoretycznej jako warunek efektywności; d. Przygotowanie procesu doradztwa e. Doradzanie w procesie planowania: tworzenia biznes planu, planowania strategicznego, tworzenia planu rozwoju, wykorzystania instrumentów finansowych; f. Wsparcie klienta w procesie budowania powiązań kooperacyjnych: negocjacji z instytucjami, klientami, partnerami, dostawcami itp. Reagowanie na sytuacje trudne i kryzysowe w pracy: a. Umiejętność i sposoby identyfikacji sytuacji trudnej, problemów osób w trudnej sytuacji; b. Rodzaje sytuacji trudnych i kryzysowych i ich przebieg; c. Wpływ sytuacji trudnej na psychikę człowieka; d. Planowanie antykryzysowe - jak uchronić się przed kryzysem; e. Motywowanie, aktywizacja, inspirowanie klientów w trudnej sytuacji (techniki i narzędzia); f. Trudne rozmowy - metody skutecznej komunikacji; g. Zarządzanie konfliktem; h. Asertywność; i. Przykłady radzenia sobie w konkretnych sytuacjach trudnych i kryzysowych (dobre praktyki). 2. Uczestnikami zajęć będą: pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej województwa śląskiego, w szczególności doradcy i doradcy biznesowi. 3. Termin realizacji usługi: 24-25 listopada 2016 roku..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 25.11.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 60
    • 2. Doświadczenie trenera - 40

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.