rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2016-12-07
rok: 2016
data dokumentu: 2016-12-07
rok: 2016
sygnatury akt.:
KIO 2241/16
KIO 2241/16
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Robert Skrzeszewski
Przewodniczący: Robert Skrzeszewski
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron i uczestników
postępowania odwoławczego w dniu 7 grudnia 2016 r. w Warszawie odwołania wniesionego
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 28 listopada 2016r. przez wykonawcę: GE
Medical Systems Polska Sp. z o. o., ul. Wołoska 9, 02-583 Warszawa w postępowaniu
prowadzonym przez Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-Radeckiego we
Wrocławiu 50-556 Wrocław, ul. Borowska 213
postępowania odwoławczego w dniu 7 grudnia 2016 r. w Warszawie odwołania wniesionego
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 28 listopada 2016r. przez wykonawcę: GE
Medical Systems Polska Sp. z o. o., ul. Wołoska 9, 02-583 Warszawa w postępowaniu
prowadzonym przez Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-Radeckiego we
Wrocławiu 50-556 Wrocław, ul. Borowska 213
postanawia:
1.
umorzyć postępowanie odwoławcze,
2.
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na
rzecz Odwołującego: GE Medical Systems Polska Sp. z o. o., ul. Wołoska 9, 02-583
Warszawa kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy)
stanowiącej 90 % uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 wraz ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego we Wrocławiu.
Przewodniczący:…………………………
Sygn. akt KIO 2241/16
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający: Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-Radeckiego we
Wrocławiu 50-556 Wrocław, ul. Borowska 213 wszczął postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Dostawę,
montaż i uruchomienie rezonansu magnetycznego wraz z przebudową i dostosowaniem
pomieszczeń dla Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego we Wrocławiu”
(nr referencyjny
USK/DZP/PN-217/2016) ogłoszonym w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii
Europejskiej z nr 2016/S 222-405119 z dnia 17.11.2016 r.
Odwołujący nie zgadzając się z niektórymi postanowieniami Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ w dniu 28 listopada 2016r. wniósł odwołanie do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej zarzucając Zamawiającemu, że opis sposobu oceny
ofert w kryterium „Jakość (parametry techniczne)” został przygotowany niezgodnie z
zasadami proporcjonalności, przejrzystości i równego traktowania oraz nie zapewnia
zachowania uczciwej konkurencji, wskutek czego w postępowaniu zostały naruszone
przepisy art. 7 ust. 1 oraz art. 5 k.c. w zw. z art. 14 ustawy Pzp.
W tym stanie rzeczy Izba ustaliła i zważyła, co następuje.
W dniu 6 grudnia 2016r., przed wyznaczoną rozprawą, do siedziby Krajowej Izby
Odwoławczej wpłynęło pismo Odwołującego z dnia 5 grudnia 2016r.o cofnięciu odwołania.
Uwzględniając powyższe Izba, działając na podstawie art. 187 ust.8 ustawy z dnia 29
stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 wraz ze zm.),
postanowiła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie umorzyć.
Zgodnie z art. 187 ust. 8 zd.2 ustawy Pzp Izba postanowiła zwrócić na rzecz
Odwołującego 90% kwoty uiszczonego wpisu.
Wobec powyższego, orzeczono jak w sentencji.
O kosztach postępowania orzeczono stosownie do jego wyniku na podstawie
przepisu art. 192 ust. 9 i 10 ustawy Pzp oraz w oparciu o przepisy § 3 pkt 1 i § 5 ust.1 pkt. 3
lit. a i ust. 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010r. w sprawie
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238).
Przewodniczący:….………………………….
1.
umorzyć postępowanie odwoławcze,
2.
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na
rzecz Odwołującego: GE Medical Systems Polska Sp. z o. o., ul. Wołoska 9, 02-583
Warszawa kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy)
stanowiącej 90 % uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 wraz ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego we Wrocławiu.
Przewodniczący:…………………………
Sygn. akt KIO 2241/16
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający: Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-Radeckiego we
Wrocławiu 50-556 Wrocław, ul. Borowska 213 wszczął postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Dostawę,
montaż i uruchomienie rezonansu magnetycznego wraz z przebudową i dostosowaniem
pomieszczeń dla Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego we Wrocławiu”
(nr referencyjny
USK/DZP/PN-217/2016) ogłoszonym w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii
Europejskiej z nr 2016/S 222-405119 z dnia 17.11.2016 r.
Odwołujący nie zgadzając się z niektórymi postanowieniami Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ w dniu 28 listopada 2016r. wniósł odwołanie do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej zarzucając Zamawiającemu, że opis sposobu oceny
ofert w kryterium „Jakość (parametry techniczne)” został przygotowany niezgodnie z
zasadami proporcjonalności, przejrzystości i równego traktowania oraz nie zapewnia
zachowania uczciwej konkurencji, wskutek czego w postępowaniu zostały naruszone
przepisy art. 7 ust. 1 oraz art. 5 k.c. w zw. z art. 14 ustawy Pzp.
W tym stanie rzeczy Izba ustaliła i zważyła, co następuje.
W dniu 6 grudnia 2016r., przed wyznaczoną rozprawą, do siedziby Krajowej Izby
Odwoławczej wpłynęło pismo Odwołującego z dnia 5 grudnia 2016r.o cofnięciu odwołania.
Uwzględniając powyższe Izba, działając na podstawie art. 187 ust.8 ustawy z dnia 29
stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 wraz ze zm.),
postanowiła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie umorzyć.
Zgodnie z art. 187 ust. 8 zd.2 ustawy Pzp Izba postanowiła zwrócić na rzecz
Odwołującego 90% kwoty uiszczonego wpisu.
Wobec powyższego, orzeczono jak w sentencji.
O kosztach postępowania orzeczono stosownie do jego wyniku na podstawie
przepisu art. 192 ust. 9 i 10 ustawy Pzp oraz w oparciu o przepisy § 3 pkt 1 i § 5 ust.1 pkt. 3
lit. a i ust. 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010r. w sprawie
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238).
Przewodniczący:….………………………….
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 2236/16 z dnia 2016-12-13
- Sygn. akt KIO 2193/16 z dnia 2016-12-13
- Sygn. akt KIO 2228/16 z dnia 2016-12-09
- Sygn. akt KIO 2222/16 z dnia 2016-12-09
- Sygn. akt KIO 2217/16, KIO 2221/16 z dnia 2016-12-09