eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2016Sygn. akt: KIO 2486/16
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2017-01-17
rok: 2016
sygnatury akt.:

KIO 2486/16

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Klaudia Szczytowska - Maziarz, Robert Skrzeszewski, Ryszard Tetzlaff

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron i uczestników
postępowania odwoławczego w dniu 17 stycznia 2017 r. w Warszawie odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 29 grudnia 2016r. przez
wykonawcę: Mott MacDonald Polska Sp. z o. o., ul. Waliców 11, 00-851 Warszawa w
postępowaniu prowadzonym przez Skarb Państwa - Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych
i Autostrad z siedzibą w Warszawie
przy udziale wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: TPF
Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie i Getinsa-Payma S.L. z siedzibą w Madrycie
zgłaszających swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego o sygn. akt: KIO 2486/16
po stronie Zamawiającego


postanawia:

1.
umorzyć postępowanie odwoławcze,
2.
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na
rzecz Odwołującego: Mott MacDonald Polska Sp. z o. o., ul. Waliców 11, 00-851 Warszawa
kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej
90 % uiszczonego wpisu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 wraz ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.


Przewodnicz
ący:…………………………

………………………….

………………………….


Sygn. akt KIO 2486/16

U z a s a d n i e n i e

Zamawiający: Skarb Państwa - Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z
siedzibą w Warszawie wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na
„Pełnienie nadzoru nad projektowaniem i realizacją Robót oraz zarządzanie Kontraktami pn.:
„Projekt i budowa węzła „Lubelska” na przecięciu dróg ekspresowych S17 i S2 do autostrady
A2 wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi”
(Kontrakt 1)„Projekt i budowa drogi ekspresowej S17 na odcinku węzeł „Zakręt” (z węzłem) -
węzeł „Lubelska” (bez węzła) o długości około 2,5 km”(Kontrakt 2), numer sprawy:
GDDKlA.O.WA.D.3.241.32.2016.

Przedmiotowe zamówienie zostało opublikowane w dniu 20 kwietnia 2016r. w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod numerem 2016/S 077-137576.

W dniu 19 grudnia 2016 r. Zamawiający po raz pierwszy rozstrzygnął przedmiotowe
postępowanie, gdzie zgodnie z przesłanym w tym dniu zawiadomieniem o wyborze
najkorzystniejszej oferty, jako najkorzystniejszą została wybrana oferta Konsorcjum TPF
(83,35 pkt), drugie miejsce zajęła oferta wykonawcy - „Drogowa Trasa Średnicowa” S.A.
(82,24 pkt), trzecie - oferta Odwołującego: Mott MacDonald Polska Sp. z o. o. z siedzibą
Warszawie(81,53 pkt).

Pismem z dnia 22 grudnia 2016 r. Zamawiający poinformował wykonawców o
sprostowaniu zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty w zakresie liczby
przyznanych punktów. Po sprostowaniu, pierwsze miejsce uzyskało Konsorcjum TPF (92,50
pkt), na drugim miejscu, w miejsce wykonawcy - „Drogowa Trasa Średnicowa” S.A. (po
sprostowaniu 89,78 pkt), ulokowano ofertę Odwołującego (90,07 pkt).

Odwołujący nie zgadzając się z powyższym rozstrzygnięciem przetargu w dniu 29
grudnia 2016r. wniósł odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej od czynności
Zamawiającego polegającej na:
1.
dokonaniu wyboru, jako najkorzystniejszej oferty złożonej przez wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia - TPF Sp. z o.o. z
siedzibą w Warszawie i Getinsa-Payma S.L. z siedzibą w Madrycie (dalej jako „Konsorcjum
TPF”);
2.
zaniechaniu wykluczenia z postępowania Konsorcjum TPF i uznania jego
oferty za odrzuconą;

3.
zaniechaniu dokonania wyboru oferty Odwołującego, jako najkorzystniejszej,
zarzucając Zamawiającemu, że naruszenie przez Zamawiającego:
1.
art. 45 ust. 3, 45 ust, 6 pkt 3 i 4, 24 ust. 2 pkt 2 oraz 24 ust. 4 ustawy z dnia 29
stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 wraz ze zm.),
zwanej dalej ustawą PZP w brzmieniu obowiązującym w dacie wszczęcia postępowania w
zw. z art. 16 ust. 1 ustawy o zmianie ustawy - prawo zamówień publicznych z dnia 22
czerwca 2016 r. poprzez zaniechanie wykluczenia wykonawcy: Konsorcjum TPF, a w
konsekwencji zaniechania uznania za odrzuconą oferty tego wykonawcy z uwagi na brak
skutecznego wniesienie wadium do upływu terminu składania ofert;
2. art. 45 ust. 3, 45 ust. 6 pkt 3 i 4, 24 ust. 2 pkt 2 oraz 24 ust. 4 ustawy PZP w
brzmieniu obowiązującym w dacie wszczęcia postępowania w zw. z art. 16 ust. 1 ustawy o
zmianie ustawy - prawo zamówień publicznych z dnia 22 czerwca 2016 r. poprzez
zaniechanie wykluczenia wykonawcy: Konsorcjum TPF, a w konsekwencji zaniechania
uznania za odrzuconą oferty tego wykonawcy z uwagi na brak skutecznego wniesienia
wadium na przedłużony okres związania ofertą;
3. art. 2 pkt 5 w zw. z art. 91 ust. 1 i 2 ustawy PZP w brzmieniu obowiązującym w
dacie wszczęcia postępowania w zw. z art. 16 ust. 1 ustawy o zmianie ustawy - prawo
zamówień publicznych z dnia 22 czerwca 2016 roku poprzez zaniechanie wyboru oferty
Odwołującego, która była ofertą najkorzystniejszą spośród ofert niepodlegających
odrzuceniu.

W związku z powyższym, wnosił o uwzględnienie odwołania i nakazanie
Zamawiającemu:
1.
unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej;
2.
dokonania ponownej oceny ofert oraz wykluczenia Konsorcjum TPF i uznania
jego oferty za odrzuconą;
3.
dokonania wyboru oferty Odwołującego, jako najkorzystniejszej;
4.
zasądzenia
od
Zamawiającego
na
rzecz
Odwołującego
kosztów
postępowania odwoławczego (w tym kosztów pomocy prawnej udzielanej przez radcę
prawnego, przy czym stosowna faktura VAT zostanie przedłożona na rozprawie).

W dniu 2 stycznia 2017r. konsorcjum: TPF Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie i
Getinsa-Payma S.L. z siedzibą w Madrycie zgłosiło swoje przystąpienie do postępowania
odwoławczego po stronie Zamawiającego.




W tym stanie rzeczy Izba ustaliła i zważyła, co następuje.

W dniu 13 stycznia 2017r., przed wyznaczoną rozprawą, do siedziby Krajowej Izby
Odwoławczej wpłynęło pismo Odwołującego z dnia 12 stycznia 2016r.o cofnięciu odwołania.

Uwzględniając powyższe Izba, działając na podstawie art. 187 ust.8 ustawy z dnia 29
stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 wraz ze zm.),
postanowiła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie umorzyć.

Zgodnie z art. 187 ust. 8 zd.2 ustawy Pzp Izba postanowiła zwrócić na rzecz
Odwołującego 90% kwoty uiszczonego wpisu.

Wobec powyższego, orzeczono jak w sentencji.

O kosztach postępowania orzeczono stosownie do jego wyniku na podstawie
przepisu art. 192 ust. 9 i 10 ustawy Pzp oraz w oparciu o przepisy § 3 pkt 1 i § 5 ust.1 pkt. 3
lit. a i ust. 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010r. w sprawie
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238).

Przewodniczący:….………………………….

……………………………...

……………………………...



Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie