rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2018-01-16
rok: 2018
data dokumentu: 2018-01-16
rok: 2018
sygnatury akt.:
KIO 41/18
KIO 41/18
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Anna Packo
Przewodniczący: Anna Packo
po rozpoznaniu na posiedzeniu w dniu 16 stycznia 2018
r., w Warszawie, odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 8 stycznia 2018 r. przez
wykonawcęM. S. pr
owadzącego działalność gospodarczą pod firmą Usługi Budowlane M. S.,
Ruchna 58, 07-
100 Węgrów
w postępowaniu prowadzonym przez
Zakład Opieki Zdrowotnej w Węgrowie, ul. Kościuszki 15, 07-100 Węgrów
r., w Warszawie, odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 8 stycznia 2018 r. przez
wykonawcęM. S. pr
owadzącego działalność gospodarczą pod firmą Usługi Budowlane M. S.,
Ruchna 58, 07-
100 Węgrów
w postępowaniu prowadzonym przez
Zakład Opieki Zdrowotnej w Węgrowie, ul. Kościuszki 15, 07-100 Węgrów
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz M. S. pr
owadzącego działalność gospodarczą pod firmą Usługi
Budowlane M. S. kwoty 10 0
00,00 złotych (słownie: dziesięć tysięcy złotych)
stanowiącej uiszczony wpis.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
– Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.) na niniejsze postanowienie
– w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Siedlcach.
Przewodniczący: ……………….………
Sygn. akt: KIO 41/18
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający: Zakład Opieki Zdrowotnej w Węgrowie prowadzi postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego na „przebudowę niskiego parteru budynku bloku operacyjnego
Szpitala Powiatowego w
Węgrowie” na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo
zamówień publicznych. Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie
Zamówień Publicznych 6 grudnia 2017 r. pod numerem 628729.
Odwołujący – M. S. prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Usługi Budowlane M. S.
wniósł odwołanie zarzucając Zamawiającemu naruszenie:
1) art. 7 ust. 1 i 3 ustawy
Prawo zamówień publicznych poprzez prowadzenie postępowania
w sposób naruszający zasady zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania
wykonawców, w szczególności poprzez wybór, jako najkorzystniejszej, oferty wykonawcy
działającego pod firmą Instalprojekt Solutions Sp. z o.o. przy jednoczesnym odrzuceniu oferty
Odwołującego w sytuacji, gdy najkorzystniejszą ofertę złożył Odwołujący,
2) art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy
Prawo zamówień publicznych poprzez niezastosowanie tego
przepisu polegające na zaniechaniu przez Zamawiającego poprawienia w ofercie
niepowodujących istotnych zmian w treści oferty omyłek polegających na niezgodności oferty
Odwołującego ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia,
3) art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy
Prawo zamówień publicznych poprzez odrzucenie oferty
Odwołującego.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i:
1)
nakazanie Zamawiającemu unieważnienia czynności polegającej na wyborze, jako
najkorzystniejszej, oferty wykonawcy Instalprojekt Solutions Sp. z o.o. oraz czynności
odrzucenia oferty Odwołującego,
2)
nakazanie Zamawiającemu powtórzenia czynności oceny ofert, poprawienia w ofercie
Odwołującego niepowodujących istotnych zmian w treści tej oferty omyłek dotyczących
błędnych przedmiarów (poz. nr 26 i 34 kosztorysu ofertowego) i uznaniu poz. 99 za poprawną
oraz wyboru ofe
rty złożonej przez Odwołującego,
3)
zasądzenie od Zamawiającego na rzecz Odwołującego kosztów postępowania.
Zgodnie z oświadczeniem Zamawiającego kopię odwołania przekazał on pozostałym
wykonawcom 8 stycznia 2018 r.
Termin na zgłaszanie przystąpień do postępowania
odwoławczego upłynął więc 11 stycznia 2018 r.
Do chwili wydan
ia przedmiotowego postanowienia nie zgłoszono przystąpień do
postępowania odwoławczego.
Zamawiający, przed otwarciem rozprawy, pismem z 16 stycznia 2018 r., uwzględnił odwołanie
w całości i wniósł o umorzenie postępowania odwoławczego na posiedzeniu niejawnym.
Wobec powyższego Izba uznała, że Zamawiający uwzględnił w całości zarzuty przedstawione
w odwołaniu, a wobec braku przystąpień stwierdziła, iż zachodzą przesłanki umożliwiające
umor
zenie postępowania odwoławczego i, zgodnie z przepisem art. 186 ust. 2 ustawy Prawo
zamówień publicznych, orzekła jak w sentencji.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 186 ust. 6 pkt 1 ustawy
Prawo zamówień publicznych oraz § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r.
w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz.
238 z późn. zm.).
Przewodniczący: ……………….………
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz M. S. pr
owadzącego działalność gospodarczą pod firmą Usługi
Budowlane M. S. kwoty 10 0
00,00 złotych (słownie: dziesięć tysięcy złotych)
stanowiącej uiszczony wpis.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
– Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.) na niniejsze postanowienie
– w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Siedlcach.
Przewodniczący: ……………….………
Sygn. akt: KIO 41/18
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający: Zakład Opieki Zdrowotnej w Węgrowie prowadzi postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego na „przebudowę niskiego parteru budynku bloku operacyjnego
Szpitala Powiatowego w
Węgrowie” na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo
zamówień publicznych. Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie
Zamówień Publicznych 6 grudnia 2017 r. pod numerem 628729.
Odwołujący – M. S. prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Usługi Budowlane M. S.
wniósł odwołanie zarzucając Zamawiającemu naruszenie:
1) art. 7 ust. 1 i 3 ustawy
Prawo zamówień publicznych poprzez prowadzenie postępowania
w sposób naruszający zasady zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania
wykonawców, w szczególności poprzez wybór, jako najkorzystniejszej, oferty wykonawcy
działającego pod firmą Instalprojekt Solutions Sp. z o.o. przy jednoczesnym odrzuceniu oferty
Odwołującego w sytuacji, gdy najkorzystniejszą ofertę złożył Odwołujący,
2) art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy
Prawo zamówień publicznych poprzez niezastosowanie tego
przepisu polegające na zaniechaniu przez Zamawiającego poprawienia w ofercie
niepowodujących istotnych zmian w treści oferty omyłek polegających na niezgodności oferty
Odwołującego ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia,
3) art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy
Prawo zamówień publicznych poprzez odrzucenie oferty
Odwołującego.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i:
1)
nakazanie Zamawiającemu unieważnienia czynności polegającej na wyborze, jako
najkorzystniejszej, oferty wykonawcy Instalprojekt Solutions Sp. z o.o. oraz czynności
odrzucenia oferty Odwołującego,
2)
nakazanie Zamawiającemu powtórzenia czynności oceny ofert, poprawienia w ofercie
Odwołującego niepowodujących istotnych zmian w treści tej oferty omyłek dotyczących
błędnych przedmiarów (poz. nr 26 i 34 kosztorysu ofertowego) i uznaniu poz. 99 za poprawną
oraz wyboru ofe
rty złożonej przez Odwołującego,
3)
zasądzenie od Zamawiającego na rzecz Odwołującego kosztów postępowania.
Zgodnie z oświadczeniem Zamawiającego kopię odwołania przekazał on pozostałym
wykonawcom 8 stycznia 2018 r.
Termin na zgłaszanie przystąpień do postępowania
odwoławczego upłynął więc 11 stycznia 2018 r.
Do chwili wydan
ia przedmiotowego postanowienia nie zgłoszono przystąpień do
postępowania odwoławczego.
Zamawiający, przed otwarciem rozprawy, pismem z 16 stycznia 2018 r., uwzględnił odwołanie
w całości i wniósł o umorzenie postępowania odwoławczego na posiedzeniu niejawnym.
Wobec powyższego Izba uznała, że Zamawiający uwzględnił w całości zarzuty przedstawione
w odwołaniu, a wobec braku przystąpień stwierdziła, iż zachodzą przesłanki umożliwiające
umor
zenie postępowania odwoławczego i, zgodnie z przepisem art. 186 ust. 2 ustawy Prawo
zamówień publicznych, orzekła jak w sentencji.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 186 ust. 6 pkt 1 ustawy
Prawo zamówień publicznych oraz § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r.
w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz.
238 z późn. zm.).
Przewodniczący: ……………….………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 2746/17 z dnia 2018-01-29
- Sygn. akt KIO 2717/17 z dnia 2018-01-29
- Sygn. akt KIO 40/18 z dnia 2018-01-26
- Sygn. akt KIO 24/18, KIO 2748/17 z dnia 2018-01-23
- Sygn. akt KIO 31/18 z dnia 2018-01-22