rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2020-12-17
rok: 2020
data dokumentu: 2020-12-17
rok: 2020
sygnatury akt.:
KIO 3139/20
KIO 3139/20
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Andrzej Niwicki
Przewodniczący: Andrzej Niwicki
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron w dniu 17 grudnia 2020 r. w
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
30 listopada 2020 r. przez
wykonawcę Kolumna Transportu Sanitarnego Triomed spółka
z o.o. z siedzibą w Lublinie w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego –
Górnośląskie Centrum Medyczne im. prof. Leszka Gieca Śląskiego Uniwersytetu
Medycznego w Katowicach
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
30 listopada 2020 r. przez
wykonawcę Kolumna Transportu Sanitarnego Triomed spółka
z o.o. z siedzibą w Lublinie w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego –
Górnośląskie Centrum Medyczne im. prof. Leszka Gieca Śląskiego Uniwersytetu
Medycznego w Katowicach
postanawia:
1. umarza
postępowanie odwoławcze;
2.
nakazuje Urzędowi Zamówień Publicznych dokonanie zwrotu kwoty 15 000 zł 00 gr
(słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) na rzecz wykonawcy Kolumna
T
ransportu Sanitarnego Triomed spółka z o.o. z siedzibą w Lublinie poniesionej
z tytułu wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.) na niniejsze postanowienie
– w terminie 7
dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Katowicach.
Przewodniczący: …………………………..
Sygn. akt: KIO 3139/20
Uzasadnienie
Zamawiający: Górnośląskie Centrum Medyczne im. prof. Leszka Gieca Śląskiego
Uniwersytetu Medycznego w Katowicach prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego
postępowanie, o wartości powyżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie
art. 11 ust. 8 ustawy pzp, którego przedmiotem jest „świadczenie usług transportu
medycznego:
Zadanie 1 - Transportu sanitarnego z ratownikiem medycznym lub sanitariuszem
Zadanie 2 -
Transportu sanitarnego z podstawowym zespołem ratownictwa medycznego”.
Ogłoszenie o zamówieniu w DUUE nastąpiło dnia 20 listopada 2020 r.
Odwołujący: Kolumna Transportu Sanitarnego Triomed spółka z o.o. z siedzibą w Lublinie
wniósł odwołanie w zakresie zadania 1 Transportu sanitarnego z ratownikiem medycznym
lub sanitariuszem -
wobec treści ogłoszenia o zamówieniu i treści Specyfikacji Istotnych
Warunków zamówienia.
Zarzucił Zamawiającemu naruszenie:
Zarzut 1. art. 29 ust. 1 i 2 w zw. z art. 7 Pzp w zw. z art. 161ba ust. 1 i 2 ustawy o
świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych przez opisanie
przedmiotu zamówienia w sposób nieprecyzyjny, nie wyczerpujący i utrudniający uczciwą
konkurencję przez brak wskazania w opisie przedmiotu zamówienia, typu i ilość
wymaganych pojazdów w danym typie zgodnych z normą PN-EN 1789 wymaganych do
realizacji zamówienia, co uniemożliwia złożenie ważnej i skutecznej oferty, porównywalnej z
innymi, gdyż oferenci mogą zaoferować i skalkulować w cenie różne typy i ilości pojazdów,
gdyż Zamawiający nie uwzględnił wszystkich wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ
na sporządzenie oferty, co ma wpływ na wynik postępowania.
Zarzut 2. art. 29 ust. 1 Pzp przez wskazanie w § 2 ust. 7 wzoru umowy, wymogu
dotyczącego wyposażenia pojazdów przez Wykonawcę w "...kompletny zestaw leków oraz
aparaturę medyczną zgodnie zobowiązującymi przepisami prawa ", przy jednoczesnym
braku doprecyzowania w opz
w jaki zestaw leków oraz aparaturę medyczną ma zostać
wyposażony pojazd, co sprawia, co uniemożliwia złożenia ważnej i skutecznej oferty, a
złożone oferty mogą się okazać nieporównywalne, gdyż Zamawiający nie uwzględnił
wszystkich wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty, co ma
wpływ na wynik postępowania.
Wobec powyższego żąda nakazania Zamawiającemu:
dokonania zmiany opisu przedmiotu zamówienia przez doprecyzowanie opisu przedmiotu
zamówienia i wprowadzenie zapisu dotyczącego minimalnej ilości wymaganych pojazdów
wraz z wyposażeniem w danym typie zgodnych z PN-EN 1789 wymaganych jest do realizacji
przedmiotowego zamówienia oraz dokonania zmiany opz przez doprecyzowanie § 2 ust. 7
wzoru umowy
, dotyczącego wyposażenia pojazdów przez Wykonawcę w "...kompletny
zestaw leków oraz aparaturę medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa ", i
wskazanie w jaki zestaw leków i aparaturę medyczną Wykonawca ma wyposażyć pojazdy.
W odpowiedzi zamawiający w piśmie z dnia 16 grudnia 2020 r. oświadczył, że odpowiadając
na odwołanie wniesione przez Wykonawcę Kolumna Transportu Sanitarnego Triomed Sp. z
o.o. z siedzibą w Lublinie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn.
Świadczenie usług transportu medycznego: Zad. 1 - Transportu sanitarnego z ratownikiem
medycznym lub sanitariuszem Zad. 2 -
Transportu sanitarnego z podstawowym zespołem
ratownictwa medycznego znak postępowania: DZ.3321.227.2020, informuje ,że:
uwzględnia odwołanie w całości w odniesieniu do zarzutów określonych w punkcie 1 i 2
odwołania
Do postępowania odwoławczego nie zgłoszono przystąpień.
Izba rozpoznając przedmiotowe odwołanie na posiedzeniu bez udziału stron ustaliła, że
wobec uwzględnienia przez zamawiającego zarzutów odwołania postępowanie odwoławcze
należało umorzyć na podstawie przepisu art. 186 ust. 2 ustawy - Prawo zamówień
publicznych.
Mając powyższe na uwadze orzeczono jak w sentencji.
Rozstrzygnięcie o kosztach postępowania wydano na podstawie art. 186 ust. 6 pkt 1
ustawy
Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 1a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca
2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2018 r. poz. 972), z których wynika, że
je
żeli zamawiający uwzględnił w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu przed
rozpoczęciem rozprawy, koszty postępowania znosi się wzajemnie.
Przewodniczący:
………………………………
1. umarza
postępowanie odwoławcze;
2.
nakazuje Urzędowi Zamówień Publicznych dokonanie zwrotu kwoty 15 000 zł 00 gr
(słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) na rzecz wykonawcy Kolumna
T
ransportu Sanitarnego Triomed spółka z o.o. z siedzibą w Lublinie poniesionej
z tytułu wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.) na niniejsze postanowienie
– w terminie 7
dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Katowicach.
Przewodniczący: …………………………..
Sygn. akt: KIO 3139/20
Uzasadnienie
Zamawiający: Górnośląskie Centrum Medyczne im. prof. Leszka Gieca Śląskiego
Uniwersytetu Medycznego w Katowicach prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego
postępowanie, o wartości powyżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie
art. 11 ust. 8 ustawy pzp, którego przedmiotem jest „świadczenie usług transportu
medycznego:
Zadanie 1 - Transportu sanitarnego z ratownikiem medycznym lub sanitariuszem
Zadanie 2 -
Transportu sanitarnego z podstawowym zespołem ratownictwa medycznego”.
Ogłoszenie o zamówieniu w DUUE nastąpiło dnia 20 listopada 2020 r.
Odwołujący: Kolumna Transportu Sanitarnego Triomed spółka z o.o. z siedzibą w Lublinie
wniósł odwołanie w zakresie zadania 1 Transportu sanitarnego z ratownikiem medycznym
lub sanitariuszem -
wobec treści ogłoszenia o zamówieniu i treści Specyfikacji Istotnych
Warunków zamówienia.
Zarzucił Zamawiającemu naruszenie:
Zarzut 1. art. 29 ust. 1 i 2 w zw. z art. 7 Pzp w zw. z art. 161ba ust. 1 i 2 ustawy o
świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych przez opisanie
przedmiotu zamówienia w sposób nieprecyzyjny, nie wyczerpujący i utrudniający uczciwą
konkurencję przez brak wskazania w opisie przedmiotu zamówienia, typu i ilość
wymaganych pojazdów w danym typie zgodnych z normą PN-EN 1789 wymaganych do
realizacji zamówienia, co uniemożliwia złożenie ważnej i skutecznej oferty, porównywalnej z
innymi, gdyż oferenci mogą zaoferować i skalkulować w cenie różne typy i ilości pojazdów,
gdyż Zamawiający nie uwzględnił wszystkich wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ
na sporządzenie oferty, co ma wpływ na wynik postępowania.
Zarzut 2. art. 29 ust. 1 Pzp przez wskazanie w § 2 ust. 7 wzoru umowy, wymogu
dotyczącego wyposażenia pojazdów przez Wykonawcę w "...kompletny zestaw leków oraz
aparaturę medyczną zgodnie zobowiązującymi przepisami prawa ", przy jednoczesnym
braku doprecyzowania w opz
w jaki zestaw leków oraz aparaturę medyczną ma zostać
wyposażony pojazd, co sprawia, co uniemożliwia złożenia ważnej i skutecznej oferty, a
złożone oferty mogą się okazać nieporównywalne, gdyż Zamawiający nie uwzględnił
wszystkich wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty, co ma
wpływ na wynik postępowania.
Wobec powyższego żąda nakazania Zamawiającemu:
dokonania zmiany opisu przedmiotu zamówienia przez doprecyzowanie opisu przedmiotu
zamówienia i wprowadzenie zapisu dotyczącego minimalnej ilości wymaganych pojazdów
wraz z wyposażeniem w danym typie zgodnych z PN-EN 1789 wymaganych jest do realizacji
przedmiotowego zamówienia oraz dokonania zmiany opz przez doprecyzowanie § 2 ust. 7
wzoru umowy
, dotyczącego wyposażenia pojazdów przez Wykonawcę w "...kompletny
zestaw leków oraz aparaturę medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa ", i
wskazanie w jaki zestaw leków i aparaturę medyczną Wykonawca ma wyposażyć pojazdy.
W odpowiedzi zamawiający w piśmie z dnia 16 grudnia 2020 r. oświadczył, że odpowiadając
na odwołanie wniesione przez Wykonawcę Kolumna Transportu Sanitarnego Triomed Sp. z
o.o. z siedzibą w Lublinie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn.
Świadczenie usług transportu medycznego: Zad. 1 - Transportu sanitarnego z ratownikiem
medycznym lub sanitariuszem Zad. 2 -
Transportu sanitarnego z podstawowym zespołem
ratownictwa medycznego znak postępowania: DZ.3321.227.2020, informuje ,że:
uwzględnia odwołanie w całości w odniesieniu do zarzutów określonych w punkcie 1 i 2
odwołania
Do postępowania odwoławczego nie zgłoszono przystąpień.
Izba rozpoznając przedmiotowe odwołanie na posiedzeniu bez udziału stron ustaliła, że
wobec uwzględnienia przez zamawiającego zarzutów odwołania postępowanie odwoławcze
należało umorzyć na podstawie przepisu art. 186 ust. 2 ustawy - Prawo zamówień
publicznych.
Mając powyższe na uwadze orzeczono jak w sentencji.
Rozstrzygnięcie o kosztach postępowania wydano na podstawie art. 186 ust. 6 pkt 1
ustawy
Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 1a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca
2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2018 r. poz. 972), z których wynika, że
je
żeli zamawiający uwzględnił w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu przed
rozpoczęciem rozprawy, koszty postępowania znosi się wzajemnie.
Przewodniczący:
………………………………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 3410/20 z dnia 2021-01-22
- Sygn. akt KIO 3122/20 z dnia 2020-12-30
- Sygn. akt KIO 3227/20 z dnia 2020-12-30
- Sygn. akt KIO 3351/20 z dnia 2020-12-29
- Sygn. akt KIO 3126/20 z dnia 2020-12-28