Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-03-25
Oleśnica: Przetarg nieograniczony na usługę polegającą na przeprowadzeniu szkolenia Kwalifikacja wstępna przyspieszona w transporcie drogowym na przewóz rzeczy dla osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Oleśnicy
Numer ogłoszenia: 117290 - 2013; data zamieszczenia: 25.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Urząd Pracy w Oleśnicy , ul. Wojska Polskiego 13, 56-400 Oleśnica, woj. dolnośląskie, tel. 071 3143276, 3142089, faks 071 3143276 w. 281.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.praca-olesnica.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przetarg nieograniczony na usługę polegającą na przeprowadzeniu szkolenia Kwalifikacja wstępna przyspieszona w transporcie drogowym na przewóz rzeczy dla osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Oleśnicy.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkolenia w zakresie: Kwalifikacja wstępna przyspieszona w transporcie drogowym na przewóz rzeczy - dla 10 osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Oleśnicy skierowanych w ramach szkolenia grupowego oraz - dla 1 osoby zarejestrowanej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Oleśnicy skierowanej w ramach szkolenia indywidualnego. Szkolenie w całości finansowane jest ze środków publicznych Funduszu Pracy. Szkolenie ma na celu uzyskanie przez osoby skierowane na szkolenie kwalifikacji wstępnej przyspieszonej na przewóz rzeczy niezbędnej do pracy w zawodzie kierowca samochodu ciężarowego w transporcie drogowym. Na szkolenie zostaną skierowane osoby, które będą posiadały orzeczenia lekarskie i badania psychologiczne. Liczba godzin szkolenia i program szkolenia musi być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy (Dz.U. z 2010, Nr 53, Poz.314 z późn. zm.). Zajęcia teoretyczne mogą być wspomagane programem komputerowym. Zamawiający musi wtedy zapewnić stanowisko komputerowe dla każdego uczestnika szkolenia. Szkolenie musi zakończyć się egzaminem państwowym przed komisją powołaną przez odpowiedniego wojewodę w ostatnim dniu szkolenia. Wykonawca musi zgłosić uczestników i opłacić koszt pierwszego egzaminu państwowego oraz wliczyć koszt tego egzaminu w ogólny koszt szkolenia. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania Programu szkolenia zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SIWZ. Termin realizacji- 24.04.2013r. - 31.05.2013r. Szkolenie musi być przeprowadzone w 1 grupie.Wykonawca zobowiązuje się prowadzić zajęcia codziennie od poniedziałku do piątku, między godzinami 08.00-18.00. Miejsce szkolenia (zajęcia teoretyczne) : Oleśnica -ze względu na fakt, że osobom bezrobotnym z okolic Oleśnicy najłatwiej dojechać na szkolenie. Wykonawca musi wskazać dokładny adres miejsca przeprowadzania zajęć teoretycznych i praktycznych. Uczestnicy po ukończeniu szkolenia muszą otrzymać co najmniej: 1) zaświadczenie lub inny dokument potwierdzający ukończenie szkolenia wystawione przez jednostkę szkoleniową. Zaświadczenie zgodnie z Rozporządzeniem MPiPS z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. z 2010r. Nr 177, Poz. 1193 z późn. zm.) musi zawierać: a) numer z rejestru, b) imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu potwierdzającego tożsamość, c) nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, d) formę i nazwę szkolenia, e) okres trwania szkolenia, f) miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, g) tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, h) podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającej szkolenie. 2) Świadectwo kwalifikacji zawodowej potwierdzające uzyskanie kwalifikacji wstępnej przyspieszonej - po pozytywnie zaliczonym egzaminie.Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia najpóźniej na 2 dni przed podpisaniem umowy wzorów zaświadczeń i innych dokumentów, które otrzyma osoba po zakończonym szkoleniu, a które zostały wskazane w ofercie.Wykonawca musi zapewnić salę wykładową dostosowaną do wielkości grupy, z osobnymi miejscami dla każdego uczestnika szkolenia, z odpowiednim oświetleniem, ogrzewaniem, wentylacją i akustyką zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP, także z zapewnieniem realizacji szkolenia. W przypadku przeprowadzania zajęć teoretycznych z wykorzystaniem komputera Wykonawca musi zapewnić 11 stanowisk komputerowych. Wykonawca musi wykazać, że będzie dysponował miejscem do jazdy warunkach specjalnych lub symulatorem oraz minimum 1 samochodem ciężarowym. W przypadku wskazania w ofercie miejsca do jazdy w warunkach specjalnych poza Oleśnicą Wykonawca zobowiązany jest zapewnić transport z Oleśnicy do wskazanego miejsca i z powrotem. Wykonawca musi zapewnić uczestnikom niezbędne materiały dydaktyczne.Wykonawca musi zapewnić każdemu uczestnikowi szkolenia: książkę lub skrypt związane z tematyką kursu, zeszyt i długopis, które po zakończonym szkoleniu przejdą na własność uczestnika. Materiały powinny zostać przekazane uczestnikom szkolenia w pierwszym dniu zajęć. Odbiór materiałów musi zostać potwierdzony na piśmie przez każdego uczestnika szkolenia. Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia, którym nie przysługuje stypendium za okres odbywania szkolenia oraz którym przysługuje stypendium za okres odbywania szkolenia, w trakcie którego podjęli zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub działalność gospodarczą zgodnie z art.41 ust. 3b oraz art. 41 ust. 7 i 8 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008r. Nr 69, Poz. 415 z późn. zm. ).Zamawiający każdorazowo wskaże Wykonawcy dane osób, które należy ubezpieczyć od następstw nieszczęśliwych wypadków. Zamawiający dokona refundacji poniesionych kosztów na powyższe ubezpieczenie. Kosztu ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków nie należy uwzględniać w ogólnym koszcie szkolenia.Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia najpóźniej na 2 dni przed podpisaniem umowy: harmonogramu szkolenia wg wzoru przekazanego przez Zamawiającego..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00 - Usługi szkolenia zawodowego .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni ww. warunek, gdy wykaże, że posiada : - wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy, właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej i jest on aktualny na rok 2013. Zamawiający dokona sprawdzenia spełnienia powyższego warunku na podstawie przedłożonego oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 5, a także poprzez weryfikację danych w rejestrze elektronicznym prowadzonym przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej, - wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia prowadzony przez wojewodę właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności oraz że może prowadzić szkolenie w miejscu wskazanym w ofercie-Zamawiający dokona sprawdzenia spełnienia powyższego warunku na podstawie przedłożonego oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 6.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni ww. warunek gdy wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie:- przeprowadził min. 3 szkolenia dla grup minimum 5-osobowych w zakresie Kwalifikacji wstępnej na przewóz rzeczy lub Kwalifikacji wstępnej przyspieszonej na przewóz rzeczy a także- wszystkie przeprowadzone w powyższym okresie szkolenia w zakresie Kwalifikacji wstępnej przyspieszonej na przewóz rzeczy lub Kwalifikacji wstępnej na przewóz rzeczy zostały zrealizowane należycie. Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższego warunku na podstawie przedłożonego przez Wykonawcę wykazu wykonanych usług szkoleniowych w zakresie Kwalifikacji wstępnej przyspieszonej na przewóz rzeczy, Kwalifikacji wstępnej na przewóz rzeczy w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy, w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane oraz dokumentami potwierdzającymi należyte ich wykonanie- stanowiącego Załącznik nr 8 do SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni ww. warunek gdy miejsce szkolenia będzie wyposażone w sprzęt i pomoce dydaktyczne odpowiednie do potrzeb szkolenia, z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i nauki, a także jeśli będzie dysponował miejscem do jazdy w warunkach specjalnych lub symulatorem oraz minimum 1 samochodem ciężarowym. W przypadku jeżeli szkolenie wspomagane będzie komputerowo Wykonawca musi dysponować stanowiskiem komputerowym dla każdego uczestnika szkolenia. Zamawiający dokona sprawdzenia spełnienia powyższego warunku na podstawie przedłożonego wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług stanowiącego Załącznik nr 9 SIWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie jest dysponentem lokalu, narzędzi, wyposażenia zakładu, urządzeń technicznych musi dołączyć informację o podstawie do dysponowania tymi zasobami (np. przedwstępną umowę na wypożyczenie, dzierżawę, najem lub oświadczenie).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni ww. warunek gdy będzie dysponował osobami do prowadzenia szkolenia, z których każda posiada doświadczenie w realizacji co najmniej 2 szkoleń z zakresu Kwalifikacji wstępnej na przewóz rzeczy lub Kwalifikacji wstępnej przyspieszonej na przewóz rzeczy. Zamawiający dokona sprawdzenia spełnienia powyższego warunku na podstawie przedłożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, stanowiącego Załącznik nr 10 do SIWZ. W wykazie należy podać tylko osoby, które będą prowadzić szkolenie.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni ww. warunek gdy złoży oświadczenie w zakresie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania powyższego warunku udziału w postępowaniu będzie przeprowadzona w oparciu o przedłożone przez Wykonawców oświadczenie stanowiące Załącznik nr 3 do SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- inne dokumenty
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Załącznik nr 2 do SIWZ- Program szkolenia, 2) pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę, o ile nie wynika to z przepisów prawa lub innych dokumentów oraz zakres tego pełnomocnictwa- oryginał,
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 80
- 2 - Posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 20
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku: 1) Zaistnienia okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie zajęć osobom wskazanym przez Wykonawcę w ofercie jako kadra dydaktyczna na skutek nieprzewidzianych okoliczności m.in. choroby, potwierdzonej odpowiednim zaświadczeniem lekarskim na druku ZUS ZLA, zdarzeń losowych, wypowiedzenia umowy o pracę, zgonu- Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie powiadomić pisemnie Zamawiającego podając powód zmiany i wskazać osoby na zastępstwo o co najmniej równorzędnych kwalifikacjach, 2) Zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie zajęć w miejscu lub terminie wskazanym przez Wykonawcę w ofercie na skutek nieprzewidzianych okoliczności m.in.: zdarzeń losowych, awarii, wypowiedzenia umowy najmu, dzierżawy sal wykładowych- Wykonawca ma obowiązek zapewnienia realizacji przedmiotu zamówienia w co najmniej równoważnym miejscu lub terminie uzgodnionym na piśmie z Zamawiającym, 3)Zaistnienia okoliczności niezależnych od Zamawiającego uniemożliwiających rozpoczęcie szkolenia przez maksymalną liczbę osób, na skutek nieprzewidzianych okoliczności m.in.: choroby, potwierdzonej odpowiednim zaświadczeniem lekarskim na druku ZUS ZLA, przeciwwskazań lekarskich do wykonywania zawodu, niezgłoszenia się po skierowanie, nie podjęcia szkolenia po wydaniu skierowania, podjęcia pracy przez bezrobotnego w sytuacji gdy nie ma możliwości skierowania kolejnej osoby - Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie wynikające z pomnożenia liczby przeszkolonych osób przez koszt szkolenia 1 osoby, 4)Przedmiotu umowy- jeżeli konieczność wprowadzenia zmian jest skutkiem zmiany przepisów prawa.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.praca-olesnica.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Urząd Pracy w Oleśnicy, ul. Wojska Polskiego 13, 56-400 Oleśnica, pokój 205.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.04.2013 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Oleśnicy, ul. Wojska Polskiego 13, 56-400 Oleśnica, pokój 202.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z OLEŚNICY
- Kompleksowa usługa sprzątania obiektów Miejskiej Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Oleśnicy
- Sukcesywna dostawa sprzętu jednorazowego II dla Powiatowego Zespołu Szpitali
- Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Oleśnica w 2025 roku
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla Przedszkola nr 1 w Oleśnicy w 2025 roku
- Remont wnętrza kaplicy wraz z opracowaniem niezbędnej dokumentacji wykonawczej - branżowe projekty techniczne na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
więcej: przetargi w Oleśnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Sukcesywne świadczenie usług w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia doradztwa zawodowego, szkoleń i kursów dla 260 uczniów i 2 nauczycieli przedmiotów zawodowych"
- Przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i uczennic oraz nauczycieli i nauczycielek w ramach realizacji projektu "Innowacyjni informatycy" - z podziałem na VII części
- "Kursy i szkolenia w ramach projektu "Wsparcie dla uczniów i kadry szkół zawodowych Powiatu Tucholskiego - etap I"- cz. 1"
- "Sukcesywne świadczenie usług w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia doradztwa zawodowego, szkoleń i kursów dla uczniów i nauczycieli przedmiotów zawodowych"
- Usługi szkoleniowe dla uczniów i nauczycieli z podziałem na 9 części w ramach projektu pn. "Podniesienie zdolności do przyszłego zatrudnienia uczniów szkół zawodowych z terenu powiatu puckiego".
- Szkolenia i kursy realizowane w ramach projektu "Inwestycja w przyszłość"
więcej: Usługi szkolenia zawodowego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.