Ogłoszenie z dnia 2015-06-12
Białogard: Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego z przeznaczeniem na lokale komunalne z częścią usługową w poziomie parteru i infrastrukturą techniczną budynku usytuowanego na terenie działki gruntu nr 705,436,435 obręb 0017 m. Białogard ( lokalizacja obiektu) oraz działek gruntu nr 442,459,464,684 ( lokalizacja niezbędnych urządzeń infrastruktury technicznej) w obrębie ewidencyjnym 0017 przy ulicy Świętochowskiego, Siemiradzkiego w Białogardzie.
Numer ogłoszenia: 142684 - 2015; data zamieszczenia: 12.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Białogardzkie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Spółka z o.o. w Białogardzie , ul. Dąbrowszczaków 18, 78-200 Białogard, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3124426, 3129115, faks 094 3126444.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.tbs-bialogard.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka prawa handlowego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego z przeznaczeniem na lokale komunalne z częścią usługową w poziomie parteru i infrastrukturą techniczną budynku usytuowanego na terenie działki gruntu nr 705,436,435 obręb 0017 m. Białogard ( lokalizacja obiektu) oraz działek gruntu nr 442,459,464,684 ( lokalizacja niezbędnych urządzeń infrastruktury technicznej) w obrębie ewidencyjnym 0017 przy ulicy Świętochowskiego, Siemiradzkiego w Białogardzie..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1.Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego z przeznaczeniem na lokale komunalne z częścią usługową w poziomie parteru i infrastrukturą techniczną budynku usytuowanego na terenie działki gruntu nr 705, 436, 435 obręb 0017 m. Białogard ( lokalizacja obiektu ) oraz działek gruntu nr 442,459,464,584 ( lokalizacja niezbędnych urządzeń infrastruktury technicznej) w obrębie ewidencyjnym 0017 przy ulicy Świętochowskiego, Siemiradzkiego w Białogardzie. 1)Budynek zaprojektowano do wykonania w technologii tradycyjnej uprzemysłowionej. Jest to obiekt nie podpiwniczony, czterokondygnacyjny o mieszanym układzie ścian nośnych. Budynek murowany podzielony na dwie części oddzielone od siebie przerwą dylatacyjną na całej wysokości ( za wyjątkiem płyty fundamentowej). W części parterowej obiektu zaprojektowano dwa lokale usługowe. W każdym z lokali przewidziano sanitariaty pojedyncze oraz pomieszczenie socjalno- magazynowe. Wejście do lokalu L1 z ulicy Świętochowskiego i do lokalu L2 z ulicy Siemiradzkiego. Na wyższych kondygnacjach zaprojektowano lokale mieszkalne dostępne z dwóch wejść i klatek schodowych oznaczonych jako wejście A i wejście B. Z klatki schodowej A obsługiwanych jest 27 mieszkań, z klatki schodowej B obsługiwane jest 14 mieszkań co daje razem lokali mieszkalnych w ilości: 41 o pow. użytkowej mieszkań: 1831,34 m2 . Powierzchnia użytkowa lokal i usługowych= 139,47 m2, powierzchnia użytkowa części wspólnych przynależnych do mieszkań = 666,95m2... Powierzchnia użytkowa całego obiektu wynosi= 2637,76m2 .Kubatura = 11837,00m3 w tym: kubatura części budynku z wejściem A=7 695m3 , kubatura części budynku z wejściem B= 4 142m3. Ilość mieszkań ogółem: 41. 2) Obiekt jest zaprojektowany na terenie działek gruntu nr 435, 436,437,438,439,440 i 441 w obrębie ewidencyjnym 017 stanowi budynek mieszkalny wielorodzinny z lokalami komunalnymi, które będą należeć do zasobu Białogardzkiego TBS Spółka z o.o. W części parterowej obiektu u zbiegu ulicy Świętochowskiego i Siemiradzkiego zaprojektowano dwa lokale usługowe. Projekt nie określa przeznaczenia lokali usługowych, funkcja ich , technologie związane z ich użytkowaniem opracowane zostaną na etapie wydzierżawienia lub wykupienia i przystąpienia do ich użytkowania. W każdym z lokalu użytkowych przewidziano sanitariaty pojedyncze oraz pomieszczenia socjalno- magazynowe. Wejście do lokalu użytkowego L-1 z ulicy Świętochowskiego i do lokalu L- 2 z ulicy Siemiradzkiego. N wyższych kondygnacjach zaprojektowano lokale mieszkalne dostępne z dwóch wejść i klatek schodowych oznaczonych w projekcie budowlanym jako wejście A i wejście B. Z klatki schodowej A dostępnej z ulicy Świętochowskiego i z wewnętrznego dziedzińca obsługiwanych jest 27 mieszkań. Z klatki schodowej B dostępnej z wewnętrznego dziedzińca obsługiwane jest 14 mieszkań. Budynek utrzymany został w jednej wysokości 4 kondygnacji. Wysokość obiektu została minimalnie zróżnicowana poprzez wprowadzenie różnorodnych dachów i gzymsów wieńczących. Dachy płaskie od frontu osłonięte attykami prostymi lub wspornikowymi. Część dachów stromych ze ścianami szczytowymi od strony ulic. Budynek zamyka kwartał od strony ulicy Świętochowskiego i Siemiradzkiego oraz częściowo od strony średniowiecznych murów miejskich. Od strony ulicy Świętochowskiego w elewacji wyraźnie zaznaczono szerokości poszczególnych działek wprowadzając podział obiektu imitujący odrębne budynki. Dodatkowo podział elewacji odpowiadający historycznemu podziałowi parcelacyjnemu podkreślono zróżnicowaną kolorystykę poszczególnych części imitujących odrębne budynki. Projektowany budynek nawiązuje do zasad historycznej kompozycji zespołu i charakteru zabudowy sąsiadującej poprzez uwzględnienie historycznej dyspozycji i typu zabudowy. Typ zabudowy nawiązuje do zabudowy historycznej poprzez wprowadzenie takich elementów jak utrzymanie obrzeżnej zabudowy kwartału, wprowadzenie elementów charakterystycznych dla zabudowy historycznej jak brama wjazdowa do wnętrza kwartału, zróżnicowanie wysokości obiektu poprzez zastosowanie różnych dachów ( płaskie i strome) i zwieńczeń poszczególnych części obiektu wyodrębnionych w elewacji ( szczyty,attyki), wykusz w postaci zabudowanych balkonów na I i II piętrze, zaokrąglenie narożnik,ma u zbiegu ulicy Świętochowskiego i Siemiradzkiego, pionowy kształt okien itp. Projekt na przedmiotowy budynek uzyskał pozytywną opinię konserwatora zabytków oraz pozwolenie na prowadzenie prac budowlanych w strefie A ochrony konserwatorskiej. Budynek zaprojektowany został zgodnie z przepisami techniczno-budowlanymi, oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, zapewniając: - bezpieczeństwo konstrukcji - obliczenia statyczne w projekcie budowlanym przy opisie,- - bezpieczeństwo pożarowe,- - bezpieczeństwo użytkowania,- - odpowiednie warunki higieniczne i zdrowotne,- - ochronę hałasem,- -ochronę obiektów wpisanych do rejestru zabytków oraz obiektów objętych ochroną konserwatorską,- -odpowiednie usytuowanie na działce budowlanej - zgodnie z określonymi na rysunku miejscowego planu obowiązującymi i nieprzekraczalnymi liniami zabudowy, oraz uwzględniając właściwe oświetlenie i nasłonecznienie pomieszczeń mieszkalnych , oraz zapewniając dostęp do dróg publicznych,- - warunki użytkowe zgodnie z przeznaczeniem budynku,- - możliwości dostępu do usług telekomunikacyjnych w szczególności do Internetu,- - odpowiednią charakterystykę energetyczną budynku,- - możliwość utrzymania odpowiedniego stanu technicznego,- - możliwość korzystania i poruszania się w budynku przez osoby niepełnosprawne w szczególności poruszające się na wózkach inwalidzkich,- - warunki bezpieczeństwa i higieny pracy dotyczą lokali usługowych,- - warunki bezpieczeństwa i ochrony zdrowia osób przebywających na budowie - plan BiOZ Budynek wyposażony w instalacje: elektryczną, wodociągową, kanalizacyjną, gazową, ogrzewanie gazowe. 2. Wykonawca zrealizuje zamówienie siłami własnymi lub z udziałem podwykonawców. 3. Zamawiający dopuszcza powierzenie podwykonawcom części prac, pod warunkiem wskazania zakresu prac w ofercie. 4. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za roboty wykonane przez podwykonawców..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.21.13.41 - Roboty budowlane w zakresie mieszkań 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.45.00.00 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 18.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Informacja na temat wadium (jeżeli dotyczy): Na etapie składania ofert Zamawiający wymaga wniesienia wadium zgodnie z art. 45 ust 2 ustawy Pzp. Wymagania dotyczące wadium: 1) wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, 2) Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 129564,61.zł (słownie: sto dwadzieścia dziewięć tysięcy pięcset sześćdziesiąt cztery złote 61/100 ), ( do 3% wartości zamówienia). 3) Termin wniesienia wadium upływa dnia: 30 czerwca 2015r do godz. 09:00, 4) wadium obejmuje okres związania ofertą, tj. 30 dni, licząc od terminu składania ofert, o uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wniesiono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego. 5) wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz.1158 z póżn. zm.), W przypadku gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej niezbędnym jest przedłożenie pisemnej bezwarunkowej gwarancji udzielonej przez bank lub formę ubezpieczeniową ( oświadczenie), zgodnie z wymaganiami określonymi przez prawo bankowe. 6) W przypadku poręczenia niezbędnym jest złożenie przez poręczyciela oświadczenia pisemnego wobec wierzyciela. 7) Złożone poręczenie/ gwarancja musi zawierać: a. termin obowiązywania gwarancji/ poręczenia do końca okresu związania ofertą,- b. informację, że udzielona gwarancja/ poręczenie stanowi zabezpieczenie na wadium na rzecz zamawiającego,- c. zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 5- ustawy z dnia 29 stycznia 2004r- Prawo zamówień publicznych: 8) wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 34124036661111000043447691 z dopiskiem Wymagania dotyczące wadium: 1/2015/TU/ZP/TBS Białogard 9) wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, 10) Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 129 564,61zł (słownie: sto dwadzieścia dziewięć tysięcy pięćset sześćdziesiąt cztery złote 61/100 ) złotych 61/100 ), 11) Termin wniesienia wadium upływa dnia: 30 czerwca 2015r do godz. 09:00, 12) wadium obejmuje okres związania ofertą, tj. 30 dni, licząc od terminu składania ofert, o uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wniesiono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiajacego. 13) wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz.1158 z póżn. zm.), W przypadku gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej niezbędnym jest przedłożenie pisemnej bezwarunkowej gwarancji udzielonej przez bank lub formę ubezpieczeniową ( oświadczenie), zgodnie z wymaganiami określonymi przez prawo bankowe. W przypadku poręczenia niezbędnym jest złożenie przez poręczyciela oświadczenia pisemnego wobec wierzyciela. 14) Złożone poręczenie/ gwarancja musi zawierać: a. termin obowiązywania gwarancji/ poręczenia do końca okresu związania ofertą,- b. informację, że udzielona gwarancja/ poręczenie stanowi zabezpieczenie na wadium na rzecz zamawiającego,- c. zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 5- ustawy z dnia 29 stycznia 2004r- Prawo zamówień publicznych: 15) wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 34124036661111000043447691 z dopiskiem wadium - przetarg na budowę budynku mieszkalnego wielorodzinnego z przeznaczeniem na lokale komunalne z cześcia usługową w poziomie parteru I infrastrukturą techniczną budynku usytuowanego na terenie działki gruntu nr 705,436,435 obr. 0017 m. Białogard (lokalizacja obiektu) oraz działek gruntu nr 442,459,464,684 ( lokalizacja niezbędnych urządzeń infrastruktury technicznej) w obrębie ewidencyjnym 0017 przy ul.Świętochowskiego, Siemiradzkiego w Białogardzie. 16) Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężnej składa się w Dziale Technicznym pokój nr 105 I piętro siedziby Zamawiającego przy ul. Dąbrowszczaków 18 w Białogardzie.. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym, 17 ) Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy a zatrzymuje w oparciu o art. 46 ust. 4a i ust.5 od pkt 1) do pkt 3) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych ( Dz.U.z 2013r, poz. 907 ze zmianami).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże : dysponowaniem odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zamawiający uzna dysponowanie osobami posiadającymi ważne uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno- budowlanej, instalacyjnej i elektrycznej oraz sanitarnej i innymi zaświadczeniami w zakresie budownictwa itp. zgodnie z § 62 ust 4 Prawo Budowlane Osoba ta musi posiadać aktualne zaświadczenia stwierdzające członkostwo w Polskiej Izbie Inżynierów Budownictwa.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- wymagane jest wykazanie wykonania w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie, adaptacji obiektu na lokale mieszkalne itp. obejmujące budowle ( obiekty użyteczności publicznej) o wartości netto minimum odpowiadającej wartości przedmiotu zamówienia każda, wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. - Określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenie poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu tego warunku
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu tego warunku.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu tego warunku.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- wymagane jest posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,- - wymagane jest posiadanie środków finansowych w wysokości co najmniej w wartości przedmiotu zamówienia lub zdolności kredytowej w wysokości tej samej. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu tego warunku.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Jeżeli wykonawcę dotyczy; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
- inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
- wymagane jest posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,- - wymagane jest posiadanie środków finansowych w wysokości co najmniej w wartości przedmiotu zamówienia lub zdolności kredytowej w wysokości tej samej. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu tego warunku.;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;
- zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;
- zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich;
- zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z europejskimi normami zarządzania środowiskiem, jeżeli zamawiający wskazują środki zarządzania środowiskiem, które wykonawca będzie stosował podczas realizacji zamówienia na roboty budowlane lub usługi, odwołując się do systemu zarządzania środowiskiem i audytu (EMAS) lub norm zarządzania środowiskiem opartych na europejskich lub międzynarodowych normach poświadczonych przez podmioty działające zgodnie z prawem Unii Europejskiej, europejskimi lub międzynarodowymi normami dotyczącymi certyfikacji;
inne dokumenty
Wykonawca może zamiast zaświadczeń, o których mowa jak wyżej złożyć równoważne zaświadczenia wystawione przez podmioty mające siedzibę w innym państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wykonawca może zamiast zaświadczeń, o których mowa jak powyżej złożyć inne dokumenty potwierdzające odpowiednio stosowanie przez wykonawców równoważnych środków zapewnienia jakości i stosowanie równoważnych środków zarządzania środowiskiem.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Formularz OFERTA, wg wzoru zamawiającego, o treści odpowiadającej Załącznikowi nr 1 do SIWZ. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wykonawcy składają jeden formularz OFERTA. 2) Pełnomocnictwo zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy- prawo zamówień publicznych w przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. 3) Kosztorys ofertowy, wg przedmiaru zamawiającego, stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ 4) Wykaz części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom o treści odpowiadającej załącznikowi nr 2 do SIWZ wraz ze wskazaniem zakresu wykonywanych prac przez podwykonawców. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany wykaz może być złożony wspólnie lub oddzielnie przez wykonawców. 5) Harmonogram realizacji robót / Wstępny harmonogram realizacji robót. 6) Oświadczenie i zaświadczenie składane w trakcie postępowania stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów w zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które nie mogą być udostępnione osobom trzecim, oferent musi oznaczyć klauzulą: Dokument stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz. U. z 2003r Nr 47, poz. 211 z późn. zm.) Opis dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający oceni spełnienie warunków w zależności od złożonych dokumentów na zasadzie spełnia, / nie spełnia .
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 80
- 2 - Termin gwarancji - 20
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić w formie pisemnej, pod rygorem nieważności. 2. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r - Prawa zamówień publicznych. a)Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy jedynie w sytuacji, wymagających dokonania takiej zmiany, bez której umowa nie mogłaby zostać prawidłowo zrealizowana jeżeli w grę wchodzą okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili wszczęcia postępowania o zamówienie publiczne- art. 144 Pzp Zamawiający przyjmuje,iż możliwość modyfikacji umowy nie może być utożsamiana z możliwością wszelkiej ingerencji w jej treść. b) Zmiany umowy będą możliwe w przypadku, gdy: - wystąpienia okoliczności skutkujących koniecznością zmiany terminu realizacji zamówienia; - wystąpienia zmiany przepisów prawa w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia i konieczności dostosowania do nich zapisów umowy; - w przypadku zmiany stawek podatku od towarów i usług ( VAT), skutkujących koniecznością zmiany wynagrodzenia; wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzenia SIWZ i podpisywania umowy, a które są niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia. 3. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tbs-bialogard.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: BTBS Spółka z o.o. w Białogardzie 78-200 Białogard ul. Dąbrowszczaków 18, tel: 94/31244-26; 94/31291-15 e-mail: biuro@tbs-bialogard.pl Dział techniczny.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.06.2015 godzina 09:00, miejsce: 78-200 Białogard Białogardzkie TBS Spółka z o.o. ul. Dąbrowszczaków 18 ( sekretariat pokój nr 106 I piętro). Otwarcie ofert dnia 30 czerwca 2015r o godz. 10:00 w siedzibie zamawiającego.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z BIAŁOGARDU
- Zakup i sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych do stołówki Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Białogardzie w roku 2025 z podziałem na 6 zadań.
- Dostawa paliw ciekłych dla sprzętów i pojazdów Zarządu Dróg Powiatowych w Białogardzie w 2025 roku.
- "Świadczenie usług opiekuńczych z podziałem na dwa zadania: 1 : Świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania 2 : Świadczenie całodobowych usług opiekuńczych w mieszkaniu wytchnieniowym"
więcej: przetargi w Białogardzie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont i przystosowanie pomieszczeń na potrzeby realizacji projektu "Bliżej rodziny i dziecka -wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo - wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej-etap II"
- Budowa pochylni przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych oraz klatki schodowej o konstrukcji stalowej wraz ze zjeżdżalnią rurową
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie modernizacji rozdzielni nn oraz stacji transformatorowej w budynkach - o ruchu ciągłym
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Dostosowanie budynku użytkowego przy ul. Mazowieckiej 12 (oficyna) w Warszawie do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
- Budowa składnicy drewna nr 1 w leśnictwie Gaj
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.