Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-11-06
Damnica: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Damnica wraz z prowadzeniem Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w miejscowości Karzniczka, gmina Damnica
Numer ogłoszenia: 161825 - 2015; data zamieszczenia: 06.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Damnicy , ul. Górna 1, 76-231 Damnica, woj. pomorskie, tel. 059 8113046, faks 059 8484435.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.damnica.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Damnica wraz z prowadzeniem Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w miejscowości Karzniczka, gmina Damnica.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych z każdej miejscowości położonej na terenie Gminy Damnica : Bięcino, Bobrowniki, Budy, Damnica, Damno, Dąbrówka, Dębniczka, Domaradz, Głodowo, Jeziorka, Karzniczka, Łebień, Łojewo, Mianowice, Mrówczyno, Paprzyce, Sąborze, Skibin, Stara Dąbrowa, Strzyżyno, Świecichowo, Świtały, Wiatrowo, Wielogłowy, Wiszno, Zagórzyca, Zagórzyczki. Przedmiotem zamówienia jest wyposażenie wraz z kompleksową obsługą oraz odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstałych i zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych znajdującym się w miejscowości Karzniczka gmina Damnica. - gmina liczy 6133 mieszkańców (stan na dzień 31.12.2014 r.); - szacuje się, iż na terenie gminy Damnica znajduje się 1545 gospodarstw domowych; - średnio 4 osoby w gospodarstwie domowym; - szacunkowa ilość wytworzonych odpadów komunalnych zmieszanych w roku 2014 ustalona na podstawie kwartalnych sprawozdań składanych przez firmy wpisane do rejestru działalności regulowanej na terenie gminy Damnica wynosi 618 ton/rok; -szacunkowa ilość wytworzonych odpadów komunalnych selektywnych w roku 2014 ustalona na podstawie kwartalnych sprawozdań składanych przez firmy wpisane do rejestru działalności regulowanej na terenie gminy Damnica wynosi 145 ton/rok; 1. W ramach zadania Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości tj. zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów gromadzonych w sposób selektywny. Szacunkową liczbę nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne zawiera załącznik Nr 1 do SIWZ. Dokładną liczbę nieruchomości oraz adresy, których właściciele nieruchomości zadeklarowali selektywną zbiórkę odpadów komunalnych Zamawiający przekaże na 14 dni przed dniem obowiązywania umowy. 2. Pojemniki do gromadzenia odpadów, które zostaną ustawione w miejscach gromadzenia odpadów, zapewniają właściciele nieruchomości. Wykonawca umożliwi właścicielom nieruchomości wynajem, dzierżawę lub inną formę dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych, zawierając z właścicielem odrębną umowę (poza przedmiotem niniejszego zamówienia), jeżeli zgłoszą oni taką potrzebę, bez ponoszenia przez gminę Damnica z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z podziałem na następujące frakcje: odpady komunalne niesegregowane (zmieszane)- zbierane w pojemniku, odpady zbierane w sposób selektywny- tworzywa i opakowania wielomateriałowe, szkło- gromadzone w workach. 3.Wykonawca zobowiązany jest do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych (w tym popiołów) bezpośrednio z terenu nieruchomości z częstotliwością - jeden raz w miesiącu. 4. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania segregowanych odpadów komunalnych - tworzyw sztucznych- plastiku i odpadów wielomateriałowych - jeden raz w miesiącu. 5. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania segregowanych odpadów komunalnych - szkła- jeden raz na kwartał. 6. Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych. 7. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego: zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru. 8. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych w sposób ciągły, niezakłócający spoczynku nocnego, w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru. W przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach. 9. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych należących do właścicieli nieruchomości, powstałych w związku z realizacją Przedmiotu Umowy, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. 10. Wykonawca zapewni wykonanie przedmiotu umowy w sposób sprawny, ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu drogowym. 11. Wykonawca zobowiązany jest na żądanie Zamawiającego do okazania wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. 12. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować odbiór odpadów wielkogabarytowych bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych minimum raz w roku, w terminach wyznaczonych przez wójta gminy Damnica. 13. Wykonawca wyposaży na koszt własny właścicieli nieruchomości zamieszkałych prowadzących selektywny zbiór odpadów komunalnych w worki foliowe LDPE o pojemności 120 L odpowiedniego koloru z informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadów. Worki powinny być odporne na rozerwanie, na działanie promieni UV, niskich temperatur i środków chemicznych, oznakowane nadrukiem o treści uzgodnionej z Zamawiającym. Worki należy przekazać właścicielowi nieruchomości a podczas jego nieobecności w miejscu uzgodnionym z właścicielem nieruchomości. Worki na pierwszy odbiór muszą zostać dostarczone przed dniem rozpoczęcia obowiązywania umowy czyli przed dniem 01.01.2016 r. Właściciela nieruchomości należy wyposażyć w worki do segregacji odpadów (plastik i szkło) do końca obowiązywania umowy tj. każdego właściciela w worki na plastik i opakowania wielomateriałowe i w worki na szkło oraz na każde dodatkowe zgłoszenie przez właściciela braku worków (w przypadku większego wytwarzania odpadów gromadzonych selektywnie). 14. Wykonawca zobowiązany jest do: 14.1. odbierania i zagospodarowania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę harmonogramem wywozu, który należy przygotować przed przystąpieniem do świadczenia usług na okres obowiązywania umowy i dostarczyć do siedziby Zamawiającego; 14.2. wykonawca powinien umieścić harmonogram na własnej stronie internetowej i eksponować go przez cały okres na jaki został przygotowany; zamawiający umieści harmonogram na własnej stronie internetowej; 14.3. w uzasadnionych przypadkach, na które Wykonawca nie ma wpływu (złe warunki atmosferyczne- zima, brak dojazdu), po uprzednim uzyskaniu zgody od Zamawiającego (w formie elektronicznej bądź fax-u) dopuszcza się możliwość przesunięcia terminu wskazanego w harmonogramie wywozu, do 3-7 dni bez ponoszenia konsekwencji finansowych przez Wykonawcę; 14.4. prowadzenia ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane zmieszane odpady komunalne z podziałem na właścicieli segregujących odpady i niesegregujących odpady; 14.5. prowadzenia ewidencji nieruchomości, z których odebrane zostały odpady komunalne segregowane- tworzywa sztuczne i szkło z podziałem na właścicieli segregujących odpady i niesegregujących odpady; 14.6. do kontrolowania, realizowania przez Właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych a w przypadku jego niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną (poczta e-mail) powiadomić o tym Zamawiającego, niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 7 dni (powiadomienie powinno zawierać wskazanie dnia odbioru odpadów komunalnych, adres nieruchomości, z której odebrano odpady komunalne oraz dokumentację fotograficzną), 14.7. w przypadku stwierdzenia innych rodzajów odpadów zebranych przez właścicieli nieruchomości, w tym odpadów niebezpiecznych lub pochodzących z wykonywanej przez właściciela nieruchomości działalności gospodarczej, Wykonawca informuje Zamawiającego, 14.8. przedkładania Zamawiającemu, w okresach miesięcznych, informacji w formie pisemnej o ilości odebranych zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zbieranych selektywnie; informacja musi zawierać również dane adresowe miejsc odbioru odpadów komunalnych; 14.9. przedkładania Zamawiającemu kart przekazania odpadów, o których mowa, do miejsca ich odzysku, recyklingu bądź unieszkodliwienia jako załącznik do faktury za wykonane usługi, 14.10. przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych wskazanej w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego 2018- RIPOK w Chlewnicy- oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie o odpadach. 14.11. sporządzania półrocznych sprawozdań i przekazywania ich wójtowi gminy Damnica w terminie do końca miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczą; do sprawozdania należy dołączyć informację dotyczącą wypełnienia obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości oraz informację o ilości odebranych odpadów komunalnych zmieszanych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych zgodnie z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2013 r., poz. 1399z późn.zm.); 14.12. posiadania bazy magazynowo- transportowej usytuowanej w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Damnica, do której posiada tytuł prawny. 14.13. baza magazynowo -transportowa winna spełniać wymagania rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 25.01.2013 r., poz.122); wykonawca jest zobowiązany parkować wszystkie pojazdy na zgłoszonej bazie magazynowo -transportowej. 15. Integralną częścią zamówienia jest odbiór, transport oraz zagospodarowanie przez Wykonawcę odpadów komunalnych z utworzonego przez Gminę Damnica Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) znajdującego się w miejscowości Karzniczka. W zorganizowanym punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych będą gromadzone następujące frakcje odpadów komunalnych: przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyte żarówki i świetlówki, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z gospodarstw domowych, zużyte opony z gospodarstw domowych, szkło białe i kolorowe, tworzywa sztuczne typu PET i plastik przemysłowo- gospodarczy, metale, odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone. 16. Wykonawca na własny koszt wyposaży punkt selektywnej zbiórki odpadów w odpowiedniej wielkości kontenery na każdą frakcję odpadów oraz w wagę towarową z ważnym świadectwem zgodności Głównego Urzędu Miar. 17. Wykonawca na własny koszt zatrudni i przeszkoli pracownika oraz wyposaży go w odzież ochronną roboczą. Pracownik będzie zatrudniony do kompleksowej obsługi PSZOK-a, odpowiedzialny za przyjmowanie odpadów, prowadzenie ewidencji jakościowej i ilościowej przyjmowanych odpadów, 18. PSZOK będzie czynny jeden dzień w tygodniu, w każdą sobotę w godzinach: - w okresie od 01.04.2016 r - 31.10.2016 r w godzinach 12:00- 17:00, - w okresie od 01.01.2016 r - 31.03.2016 r oraz 01.11.2016 r -31.12.2016 r w godzinach 10:00- 15:00, 19. Wykonawca ma obowiązek przyjąć wymienione w pkt 15 odpady dostarczone przez mieszkańca gminy po okazaniu dokumentu potwierdzającego jego zamieszkanie na terenie gminy Damnica (np.: dowód osobisty, umowa najmu, potwierdzenie dokonywania opłat za odpady itp). 20. Wykonawca utrzymuje czystość i porządek na terenie PSZOK. 21. Selektywnie zebrane odpady komunalne powinny być na bieżąco, po uzupełnieniu kontenera/pojemnika, przekazywane przez Wykonawcę do właściwej instalacji. 22. Wykonawca zobowiązany jest do naprawy lub wymiany uszkodzonego pojemnika. 23. Pracownik obsługujący PSZOK powinien dysponować narzędziami niezbędnymi do zapewnienia czystości i porządku na terenie i w pobliżu wspomnianego punktu. 24. Kontenery do zbiórki selektywnie zebranych odpadów zielonych należy opróżniać z częstotliwością zapobiegającą zagniwaniu odpadów. 25. Wykonawca jest zobowiązany ponosić koszty zużytych mediów wg wskazań liczników w przypadku energii cieplnej, energii elektrycznej, wody zimnej oraz ścieków. 26. Zamawiający przekaże Wykonawcy do dyspozycji budynek przeznaczony na PSZOK. Powierzchnia budynku przeznaczona na zagospodarowanie odpadów - ok. 283m2, szerokość budynku 13,5m, wymiary bramy wjazdowej do obiektu 3,6m x 3,6m. Budynek wyposażony jest w pomieszczenie socjalne dla pracownika obsługującego PSZOK. Baza magazynowo- transportowa, musi spełniać następujące warunki: a) teren bazy magazynowo- transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym; b) miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu; c) miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisja zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych; d) teren bazy musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2011 r - Prawo wodne (Dz. U z 2012 r., poz. 145); e) baza transportowo- magazynowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych oraz legalizowana samochodową wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów; f) na ternie bazy powinien znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne, poza terenem bazy magazynowo- transportowej. Potencjał techniczny: 1. Wykonawca zobowiązany jest: a) posiadać co najmniej 2 pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych (śmieciarki) z możliwością automatycznego załadunku pojemników o pojemności do 1100 l; b) posiadać dwa pojazdy przystosowane do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w tym jeden pojazd (śmieciarka) z możliwością automatycznego załadunku pojemników o pojemności do 1100 l; c) posiadać jeden pojazd do dobierania odpadów bez funkcji kompaktującej; d) posiadać jeden pojazd osobowy/ ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t z wydzieloną przestrzenią ładunkową, oddzieloną od kabiny kierowcy, do odbioru odpadów komunalnych i segregowanych; e) wszystkie pojazdy muszą być w dyspozycji Wykonawcy, winny być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa firmy, dane adresowe i numery telefonu), winny być zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu; f) w celu weryfikacji poszczególnych ilości odbieranych odpadów z posesji Wykonawca wyposaży minimum jeden pojazd w system wagowy, który pozwoli na wykonanie ważenia pojemników; system wagowy instalowany w urządzeniu zasypowym śmieciarki ma być dostosowany do pojemników o pojemności od 60 l do 1100 l. 2. Wykonawca w Stałym Harmonogramie zaplanuje i oznaczy dni, w których nastąpi ważenie pojemników przez pojazd wyposażony w system wagowy. Ważenie pojemników winno być realizowane przez Wykonawcę, nie rzadziej niż 1 ważenie w roku dla każdego pojemnika. 3. Wszystkie pojazdy muszą posiadać elektroniczny system monitoringu bazujący na GPS rejestrujący przebieg tras oraz miejsca wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację danych. 4. Ocena spełnienia wymaganego warunku zostanie przeprowadzona w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach, które Wykonawcy zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą w celu potwierdzenia spełniania tego warunku. 5. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklinu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645, z późn. zm.). 6. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U z 2012 r., poz. 676, z późn. zm.).
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: posiada uprawnienia do wykonywania działalności tj.: zezwolenie na transport niżej wymienionych odpadów wydane na podstawie ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 roku lub wpis do rejestru, o którym mowa ustawie o odpadach w zakresie: kod odpadu Rodzaje odpadów: 08 01 11* Odpady farb i lakierów zawierających rozpuszczalniki organiczne lub inne substancje niebezpieczne 080112 Odpady farb i lakierów inne niż wymienione w 080111 080118 Odpady z usuwania farb i lakierów inne niż wymienione 08 0117 13 02 04* Mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe zawierające związki chlorowcowoorganiczne 13 02 08* Inne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe 150101 Opakowania z papieru i tektury 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 04 Opakowania z metali 15 01 05 Opakowania wielomateriałowe 150106 Zmieszane odpady opakowaniowe 15 0107 Opakowania ze szkła 16 01 03 Zużyte opony 170101 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 170102 Gruz ceglany 170103 Odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 170180 Usunięte tynki, tapety, okleiny itp 170182 Inne niewymienione odpady 170202 Szkło 170203 Tworzywa sztuczne 170380 Odpadowa papa 170401 Miedź, brąz, mosiądz 170402 Aluminium 170403 Ołów 170404 Cynk 170405 Żelazo i stal 170406 Cyna 170407 Mieszaniny metali 170604 Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 170601 i 170603 2001 01 Papier i tektura 2001 02 Szkło 200111 Tekstylia 2001 21*Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć 200123* Urządzenia zawierające freony 200132 Leki inne niż wymienione w 20 0131 200134 Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 2001 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 0123 zawierające niebezpieczne składniki 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23i200135 2001 39 Tworzywa sztuczne 2001 40 Metale 200201 Odpady ulegające biodegradacji 200301 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 200399 Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach Zamawiający uzna warunek za spełniony również w przypadku, gdy Wykonawca posiada zezwolenie na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów i na podstawie ustawy o odpadach jest zwolniony z obowiązku uzyskania zezwolenia na transport odpadów b) posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy; c) posiada wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska. d) posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
e) wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia określonego w SIWZ; f) wykonanych lub wykonywanych w ciągu ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie, minimum jedną usługę o minimalnej wartości 400.000,00 zł brutto polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie - (załącznik nr 4 do SIWZ).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniany, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia tj.: a) usług odbierania odpadów komunalnych zmieszanych o masie łącznej odebranych odpadów komunalnych co najmniej 500 Mg/rok; b) usług odbierania odpadów komunalnych gromadzonych selektywnie (np. papier, szkło, makulatura, plastik) o masie łącznej odebranych odpadów komunalnych co najmniej 300 Mg/rok; c) minimum jednej usługi o minimalnej wartości 400 000,00 zł brutto polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami tj.: 3.1. Potencjałem technicznym, a w tym: a) dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych (śmieciarki), z możliwością automatycznego załadunku pojemników o pojemności do 1100 L; b) dwoma pojazdami przystosowanymi do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych w tym jeden pojazd (śmieciarka) z możliwością automatycznego załadunku pojemników o pojemności do 1100L; c) jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej; d) jednym pojazdem osobowo/ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t z wydzieloną przestrzenią ładunkową, oddzieloną od kabiny kierowcy, do odbioru odpadów komunalnych i segregowanych; e) co najmniej jednym pojazdem przystosowanym do odbioru kontenerów na odpady typu KP-5, KP-7, KP-10. Wszystkie ww. pojazdy muszą być w dyspozycji Wykonawcy, winny być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa firmy, dane adresowe i numery telefonu), winny być zarejestrowane, dopuszczone do ruchu , posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu. 3.2. Wyposażenie pojazdów: a) w celu weryfikacji poszczególnych ilości odbieranych odpadów z posesji, Wykonawca wyposaży minimum jeden pojazd wymieniony w pkt. 3.1. a i b w system wagowy, który pozwoli na wykonanie ważenia pojemników; system wagowy instalowany na urządzeniu zasypowym śmieciarki ma być dostosowany do pojemników o pojemności od 60 L do 1100 L; ważenie pojemnika ma odbywać się w czasie procesu opróżniania pojemnika przez zasyp; Wykonawca w Stałym Harmonogramie zaplanuje i oznaczy dni w których nastąpi ważenie pojemników przez pojazd wyposażony w system wagowy. Ważenie pojemników winno być realizowane przez Wykonawcę, nie rzadziej niż 1 ważenie w roku dla każdego pojemnika . b) wszystkie pojazdy wymienione w pkt. 3.1. muszą posiadać elektroniczny system monitoringu bazujący na GPS rejestrujący przebieg tras oraz miejsca wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację danych. 3.3. Dysponowania bazą magazynowo-transportową usytuowaną w gminie, z terenu której odbiera te odpady, lub odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy (liczoną wg wskazań licznika samochodu), do którego posiada tytuł prawny. Baza magazynowo -transportowa winna spełniać wymagania rozporządzenia Ministra Środowiska z dn.11.01.2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 25.01.2013 r. poz.122). Wykonawca jest zobowiązany parkować wszystkie pojazdy na zgłoszonej bazie magazynowo -transportowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: b) o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca jest zobowiązany wykazać, nie później niż na dzień składania ofert, spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych; Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków; Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) zezwolenie na transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 w związku z art. 233 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r, w przypadku gdy wykonawca zwolniony jest z obowiązku posiadania zezwolenia na transport odpadów, przedkłada zezwolenie na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 roku; b) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Damnica; c) wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska; d) wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy doświadczenia określonego w SIWZ wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ilości odebranych odpadów komunalnych zmieszanych w ciągu roku . Należy wypełnić załącznik nr 3 do SIWZ oraz załączyć sprawozdanie M-09 na potwierdzenie należytego wykonania lub wykonywania ww. usługi; e) wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia określonego w SIWZ; f) wykonanych lub wykonywanych w ciągu ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie, minimum jedną usługę o minimalnej wartości 400.000,00 zł brutto polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie - (załącznik nr 4 do SIWZ). 3. Wykaz pojazdów jakimi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunku określonego w SIWZ, wraz z informacjami o podstawie do dysponowania tymi zasobami na formularzu zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 5 do SIWZ. Do wykazu należy załączyć kserokopie dowodów rejestracyjnych z aktualnym badaniem technicznym. 4. Oświadczenie, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował bazą magazynowo- transportową usytuowaną na terenie gminy lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy (liczoną wg wskazań licznika samochodu, posiada tytuł prawny oraz dysponuje urządzeniami na terenie bazy magazynowo- transportowej, do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed transportem do miejsc przetwarzania. W oświadczeniu stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ należy podać miejsce gdzie baza jest zlokalizowana oraz załączyć jej opis. Do oświadczenia należy również załączyć kserokopię dokumentu, potwierdzającego tytuł prawny Wykonawcy do terenu. 5. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy (załącznik nr 7 do SIWZ). 6. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy. Inne dokumenty: 1. Pełnomocnictwo do reprezentowania o ile ofertę składa pełnomocnik, 2. Dokument, w którym wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np. na podstawie umowy konsorcjalnej, działalności prowadzonej w formie spółki cywilnej) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z którego wynika, że zostało ono udzielone przez każdego z nich (podpisany przez wszystkich wykonawców)- w formie oryginału, w przypadku wyboru oferty tych wykonawców, Zamawiający przed zawarciem umowy ws. zamówienia publicznego będzie żądał umowę regulującą ich współpracę, 3. Formularz ofertowy wg wzoru określonego w załączniku Nr 9 (tylko w formie oryginału). 4. Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej - załącznik nr 11
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 98
- 2 - Ilość zbiórek odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w trakcie obowiązywania umowy - 2
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia następujących zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy: 1.Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień niniejszej umowy, a w szczególności dotyczące: a) zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy, b) wystąpienia urzędowej zmiany stawki podatków w tym podatku VAT po dacie zawarcia umowy, c) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, d) odstąpienia na wniosek Zamawiającego od realizacji części zamówienia i związanej z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych, e) wprowadzenia zmian w stosunku do siwz w zakresie wykonywania prac nie wykraczających poza zakres przedmiotu umowy, w sytuacji konieczności usprawnienia procesu realizacji zamówienia. f) zmiany wykazanego sprzętu i wyposażenia pojazdów na sprzęt o parametrach nie gorszych niż określone w wykazie, g) zmiany lokalizacji bazy magazynowo-transportowej na inną, spełniającą warunki siwz. 2. Zmiany postanowień niniejszej umowy wymagają formy pisemnej w drodze aneksu, pod rygorem jej nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://ug.damnica.ibip.pl/public/?id=185305
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Damnica, ul. Górna 1, 76-231 Damnica, pok. nr 8.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.11.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Damnica, ul. Górna 1, 76-231 Damnica, pok. nr 1 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utrzymanie czystości i porządku poprzez zbiórkę, transport oraz zagospodarowanie odpadów z miejsc publicznych położonych w Boszkowie-Letnisku i Dominicach w okresie od 1.01.2025 r. do 31.12.2025 r.
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Chrzanów
- Wywóz i zagospodarowanie odpadów z oczyszczalni ścieków
- "Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie sołectw w gminie Pińczów - Sektor II".
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Niwiska oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w 2025 roku
- Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu gminy Czemierniki
więcej: Usługi wywozu odpadów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.