eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznańzamówienie uzupełniające do zamówienia podstawowego na Wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji inwestycji pn. Przedłużenie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (PST) do Dworca Zachodniego w Poznaniu.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-05-22

Poznań: zamówienie uzupełniające do zamówienia podstawowego na Wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji inwestycji pn. Przedłużenie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (PST) do Dworca Zachodniego w Poznaniu.
Numer ogłoszenia: 166938 - 2012; data zamieszczenia: 22.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Infrastruktura Euro Poznań 2012 sp. z o. o., Al. Niepodległości 27, 61-714 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8842010, faks 061 8666004 , strona internetowa www.i2012poznan.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: zamówienie uzupełniające do zamówienia podstawowego na Wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji inwestycji pn. Przedłużenie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (PST) do Dworca Zachodniego w Poznaniu..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: zamówienie uzupełniające do zamówienia podstawowego na Wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji inwestycji pn. Przedłużenie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (PST) do Dworca Zachodniego w Poznaniu..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.23.11.10 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.11.21.00 - Roboty w zakresie kopania rowów 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 74.23.15.30 - 74.23.15.30 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.31.70.00 - Inne instalacje elektryczne 45.32.22.20 - 45.32.22.20 45.21.30.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy domów handlowych, magazynów i obiektów budowlanych przemysłowych, obiektów budowlanych związanych z transportem 45.22.00.00 - Roboty inżynieryjne i budowlane 45.33.24.00 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 45.33.12.10 - Instalowanie wentylacji 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Uzasadnienie prawne: art. 67 ust. 1 pkt 6) Pzp. Uzasadnienie faktyczne:Ad. a) konieczność utrzymania ruchu kołowego w ul. Zachodniej (dojazd do firm Thales i Poczta Polska),zabezpieczenie wykopu przed napływem wód gruntowych, lepsza statecznością skarp oraz zmniejszenie szkodliwego oddziaływania prac ziemnych i fundamentowych na otoczenie. Pierwotnie dokumentacja techniczna zakładała całkowite zamknięcie dla ruchu drogowego ul. Zachodniej i prowadzenie prac w technologii wykopu otwartego z odwodnieniem. Dojazd do posesji firm Thales i Poczta Polska miał być prowadzony od ul. Głogowskiej. W trakcie realizacji robót oraz po procedurach odwoławczych od uzyskanych przez inwestora decyzji ustalenia lokalizacji przedsięwzięcia Euro2012 oraz decyzji pozwolenia na budowę, koniecznym okazało się utrzymanie przejezdności ul. Zachodniej. Dodatkowo technologia zaproponowana przez wykonawcę, ogranicza wpływ pompowania wody (możliwość wytworzenia leja depresji) na obiekty sąsiadujące, tj. zapewnia utrzymanie stateczności istniejących obiektów inżynieryjnych czy budowlanych. Zastosowanie ścianek szczelnych jest rozwiązaniem pozwalającym na sprawne i skuteczne zabezpieczenie wykopów ułatwiające jednocześnie zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia podziemnego. Metoda ta jest tańsza i mniej czasochłonna w stosunku do wykopu otwartego czy innych technologii przewidzianych w Kontrakcie do zabezpieczenia wykopów (pale Jet grounting). Ograniczy pozycje związane z robotami ziemnymi, pompowaniem wody z wykopu czy z odtwarzaniem nawierzchni ul. Zachodniej. Tożsama technologia w zabezpieczeniu skarp wykopów jest zastosowana w branży Układ torowy, przy ustabilizowaniu terenu torowiska kolejowego i tramwajowego. Różnica polega na tym, że wskazana w dokumentacji ścianka jest pozostawiana w gruncie i ma dł. 6m wraz z oczepem. Ad. b) Wykonanie przedmiotowych robót związane jest z: brakiem dokumentacji archiwalnej budynku Dworca Zachodniego na etapie projektowania części podziemnej przystanku PST, dlatego założono, że fundamenty budynku stacyjnego posadowiono na poziomie zbliżonym do rzędnej posadowienia istniejącego przejścia podziemnego. Po wykonaniu części prac rozbiórkowych pomierzono rzędną posadowienia fundamentów budynku Dworca na poziomie 74,40 m, natomiast w części stanowiącej połączenie projektowanego przejścia (segment P8) z budynkiem Dworca, projekt przewiduje wykonanie wykopu do rzędnej 70,39 m, co stanowi 4,01 m różnicy poziomów pomiędzy dnem wykopu, a rzędną posadowienia fundamentów dworca. Różnica ta wymusza wykonanie ww. zabezpieczenia; oraz zachowaniem maksymalnego stopnia bezpieczeństwa dla zabytkowej konstrukcji budynku Dworca Zachodniego oraz zachowaniem bezpieczeństwa pracujących tam ludzi i sprzętu; oraz odtworzeniem do stanu istniejącego pomieszczeń, w których będą wykonywane kolumny Jet grouting. Wcześniejsze wykonanie odkrywek budynku Dworca Zachodniego nie było możliwe z uwagi na eksploatację obiektu oraz sąsiadującego z nim peronu nr 7. Dopiero rozbiórka nawierzchni peronu oraz przybudówki przylegającej do bryły głównej budynku wykazały, że poziom posadowienia fundamentów zlokalizowany jest zbyt płytko. Autor dokumentacji technicznej nie mógł na etapie projektu w/w faktu przewidzieć, dlatego też założył, iż fundamenty są posadowione na głębokości betonowej konstrukcji tunelu przejścia podziemnego - czyli na głębokości wystarczającej do prowadzenia pierwotnych prac. Tożsama technologia w zabezpieczeniu skarp wykopów poprzez wykonanie palisady z kolumn Jet grouting L=8,00 m. jest zastosowana, przy ustabilizowaniu terenu torowiska kolejowego i wykopu hali peronowej PST od strony toru nr 58. Różnica polega na tym, że wskazana w dokumentacji ściana ma dł. 10-12 m, jest zbrojona elementem stalowym w formie kształtownikiem, a nie o przekroju rurowym.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   Nazwa:

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • ZUE S.A., ul. Kazimierza Czapińskiego 3, 30-048 Kraków, kraj/woj. małopolskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.