eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OświęcimPrzedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkoleń grupowych dla osób bezrobotnych współfinasowanych przez Unię Europejską w ramach EFS, odpowiednio od jednej do siedmiu części zamówieniaCz I Spawanie MAG, TIG dla 10 osób bezrobotnych, Cz II Operator koparko-ładowarki w klasie III dla 10 osób bezrobotnych, Cz III Nowoczesny sprzedawca dla 15 osób bezrobotnych, Cz IV Pracownik kadrowo-płacowy dla 15 osób bezrobotnych, Cz V Operator wózków jezdniowych dla 20 osób bezrobotnych w dwóch edycjach po 10 osób bezrobotnych, Cz VI Bukieciarstwo, Cz VII Profesjonalna sekretarka + j. ang.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-06-29

Oświęcim: Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkoleń grupowych dla osób bezrobotnych współfinasowanych przez Unię Europejską w ramach EFS, odpowiednio od jednej do siedmiu części zamówienia: Cz I Spawanie MAG, TIG dla 10 osób bezrobotnych, Cz II Operator koparko-ładowarki w klasie III dla 10 osób bezrobotnych, Cz III Nowoczesny sprzedawca dla 15 osób bezrobotnych, Cz IV Pracownik kadrowo-płacowy dla 15 osób bezrobotnych, Cz V Operator wózków jezdniowych dla 20 osób bezrobotnych w dwóch edycjach po 10 osób bezrobotnych, Cz VI Bukieciarstwo, Cz VII Profesjonalna sekretarka + j. ang.
Numer ogłoszenia: 177954 - 2011; data zamieszczenia: 29.06.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Urząd Pracy w Oświęcimiu , ul. Wyspiańskiego 10, 32-602 Oświęcim, woj. małopolskie, tel. 33 8444144, faks 33 8444144 w. 3212.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup.oswiecim.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkoleń grupowych dla osób bezrobotnych współfinasowanych przez Unię Europejską w ramach EFS, odpowiednio od jednej do siedmiu części zamówienia: Cz I Spawanie MAG, TIG dla 10 osób bezrobotnych, Cz II Operator koparko-ładowarki w klasie III dla 10 osób bezrobotnych, Cz III Nowoczesny sprzedawca dla 15 osób bezrobotnych, Cz IV Pracownik kadrowo-płacowy dla 15 osób bezrobotnych, Cz V Operator wózków jezdniowych dla 20 osób bezrobotnych w dwóch edycjach po 10 osób bezrobotnych, Cz VI Bukieciarstwo, Cz VII Profesjonalna sekretarka + j. ang..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Część I Spawanie MAG, TIG dla 10 osób bezrobotnych Część II Operator koparko-ładowarki w klasie III dla 10 osób bezrobotnych Część III Nowoczesny sprzedawca dla 15 osób bezrobotnych Część IV Pracownik kadrowo-płacowy dla 15 osób bezrobotnych Część V Operator wózków jezdniowych dla 20 osób bezrobotnych w dwóch edycjach po 10 osób bezrobotnych Część VI Bukieciarstwo dla 10 osób bezrobotnych Część VII Profesjonalna sekretarka + moduł języka angielskiego dla 10 osób bezrobotnych Szkolenia będą realizowane w ramach Projektu Aktywizacja zawodowa Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich - Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie - Poddziałanie 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Pracy. Programy szkoleń muszą być zgodne ze standardami kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń znajdujących się w bazach danych prowadzonych przez ministra dostępnych pod adresem www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl. Programy szkoleń muszą odpowiadać wymogom określonym w § 5 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006r. Nr 31, poz. 216). Programy szkoleń muszą zawierać informacje, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2010r. Nr 177, poz. 1193)..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2, 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu zgodnie z postanowieniami art. 22 ustawy Prawo Zamówień Publicznych; dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, a w szczególności: - wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej (zgodnie z ustawą o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - Tekst jedn. Dz. U. z 2008r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm. oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych - Dz. U. Nr 236, poz. 2365); Zamawiający uzna, że powyższy warunek został spełniony w sytuacji, gdy Wykonawca złoży wraz z ofertą stosowne oświadczenie o posiadaniu aktualnego wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej, stanowiące załącznik nr 4 - odpowiednio od jednej do siedmiu części zamówienia; - aktualny Atest Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach do szkolenia i egzaminowania spawaczy w oparciu o Wytyczne nr W-07/IS-02 i W-07/IS-03 w metodach MAG, TIG - okres ważności atestu nie może być krótszy niż termin realizacji szkolenia; Zamawiający uzna, że powyższy warunek został spełniony w sytuacji, gdy Wykonawca złoży wraz z ofertą stosowne oświadczenie o posiadaniu aktualnego Atestu Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach do szkolenia i egzaminowania spawaczy w oparciu o Wytyczne nr W-07/IS-02 i W-07/IS-03 w metodach MAG, TIG, stanowiące załącznik nr 5 - dla pierwszej części zamówienia; - upoważnienie Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie do prowadzenia działalności szkoleniowej zgodnie z wymaganiami określonymi w § 25 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, poz. 1263); Zamawiający uzna, że powyższy warunek został spełniony w sytuacji, gdy Wykonawca złoży wraz z ofertą stosowne oświadczenie o posiadaniu aktualnego upoważnienia Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie, stanowiące załącznik nr 6 - dla drugiej części zamówienia; - uprawnienie do prowadzenia szkoleń w zakresie kierowca wózków jezdniowych wydane przez Ośrodek Doskonalenia Kadr w Mysłowicach nadzorowany przez Ministra właściwego do spraw gospodarki zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 10 maja 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym (Dz. U. Nr 70, poz. 650 z późn. zm.); Zamawiający uzna, że powyższy warunek został spełniony w sytuacji, gdy Wykonawca złoży wraz z ofertą stosowne oświadczenie o posiadaniu aktualnego uprawnienia do prowadzenia szkoleń w zakresie wózków jezdniowych, stanowiące załącznik nr 7 - dla piątej części zamówienia; Ocena spełnienia w/wym. warunków będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu o oświadczenia Wykonawcy, dołączone do oferty, stanowiące załączniki nr 2, 4, 5, 6, 7 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymaga się przeprowadzenia przynajmniej jednego szkolenia grupowego (dla min. 10 osób) o tematyce tożsamej z przedmiotem zamówienia, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert. Wykonawca musi udokumentować w wykazie zrealizowanych szkoleń, że wymieniona usługa została należycie wykonana załączając dokumenty uprzednich odbiorców, potwierdzające ich należytą realizację; w wykazie należy podać nazwę kierunku szkolenia, ilość przeszkolonych osób, nazwę odbiorcy szkolenia (adres, telefon), termin(y) realizacji szkolenia(ń) (dzień, miesiąc, rok). Zamawiający uzna, że powyższy warunek został spełniony w sytuacji, gdy Wykonawca przedstawi w wykazie zrealizowanych usług, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert, przeprowadził przynajmniej jedno szkolenie grupowe (dla min. 10 osób) o tematyce tożsamej z przedmiotem zamówienia oraz przedłoży dokumenty uprzednich odbiorców, potwierdzające należyte wykonanie usługi. W przypadku rozbieżności pomiędzy nazwą szkolenia wskazaną w SIWZ a nazwą w załączniku nr 8, w ocenie doświadczenia będą uwzględnione te szkolenia, w których Wykonawca wykaże, że program tematyczny zrealizowanych przez niego zamówień obejmował przynajmniej 70% minimum programowego wskazanego w przedmiocie zamówienia. Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu o wykaz zrealizowanych usług Wykonawcy sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ uzupełniony dokumentami uprzednich odbiorców o ich należytym wykonaniu oraz oświadczenie Wykonawcy dołączone do oferty, stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy dołączone do oferty, stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy dołączone do oferty, stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy dołączone do oferty, stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony formularz ofertowy, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ, 2. Wykaz zrealizowanych usług Wykonawcy wraz z dokumentami uprzednich odbiorców, potwierdzającymi ich należyte wykonanie do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ, 3. Kserokopie posiadanych certyfikatów jakości usług - poświadczonych za zgodność z oryginałem - jeśli wykonawca je posiada i uzna, że będzie je składał w ofercie (w zależności od wyboru wykonawcy), 4. Wykaz zrealizowanych usług Wykonawcy wraz z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie zgodnie z załącznikiem nr 9 do SIWZ dla punktacji w kryterium doświadczenie, jeśli wykonawca uzna, że będzie je składał w ofercie (w zależności od wyboru wykonawcy), 5. Zamawiający żąda wskazania w ofercie tej części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcy(om) zgodnie z załącznikiem nr 10 do SIWZ, 6. Dopuszcza się możliwość składania jednej oferty przez dwa lub więcej podmiotów, pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania: - Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika jako przedstawiciela do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich Wykonawców występujących wspólnie, przy czym pełnomocnictwo to może wynikać z załączonej do oferty stosownej umowy, 7. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 50
  • 2 - Doświadczenie - 30
  • 3 - Posiadanie certyfikatu jakości usług - 20

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy, której wzór wskazany jest w pkt XIX SIWZ. Zmiany mogą dotyczyć: - zakresu usług objętych umową, w przypadku zmian przepisów prawa w tym zakresie, - kadry wykonującej przedmiot zamówienia z przyczyn losowych (za zgodą Zamawiającego), której uprawnienia, kwalifikacje i doświadczenie będzie równe lub większe od wskazanych w programie szkolenia, - terminu oraz miejsca przeprowadzenia szkolenia, z przyczyn losowych oraz innych niezależnych od Wykonawcy, - zmiany ilości osób objętych szkoleniem, z przyczyn losowych, - zmiany kosztów szkolenia, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, - zmiany kosztu osobogodziny szkolenia, jeżeli ta zmiana jest korzystna dla Zamawiającego, - zmiany w harmonogramie zajęć z przyczyn losowych, pod warunkiem zachowania terminu realizacji umowy. Warunkiem dokonania zmiany jest zawiadomienie o zaistnieniu w/wym. okoliczności w formie pisemnej.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pup.oswiecim.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Urząd Pracy w Oświęcimiu ul. Wyspiańskiego 10 32-602 Oświęcim pok. 105.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.07.2011 godzina 09:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Oświęcimiu ul. Wyspiańskiego 10 32-602 Oświęcim pok. 212 dziennik podawczy (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Szkolenia będą realizowane w ramach Projektu Aktywizacja zawodowa Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich - Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie - Poddziałanie 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przeprowadzenie szkolenia dla 10 osób bezrobotnych w zakresie Spawanie MAG, TIG współfinasowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Program szkolenia spawania blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG (135) oraz spawania blach i rur ze stali ferrytycznych spoinami pachwinowymi metodą TIG (141) na podstawie wytycznych Instytutu Spawalnictwa W-07/IS-02 i W-07/IS-03: Szkolenie teoretyczne: 1. Zastosowanie elektryczności do spawania łukowego - 2 godz. 2. Urządzenia spawalnicze - 2 godz. 3. Bezpieczeństwo i higiena pracy - 2 godz. 4. Bezpieczna praca na hali produkcyjnej - 2 godz. 5. Materiały dodatkowe do spawania - 2 godz. 6. Spawanie w praktyce - 2 godz. 7. Oznaczenie i wymiarowanie spoin - 2 godz. 8. Metody przygotowania złączy do spawania - 2 godz. 9. Kwalifikowanie spawaczy - 2 godz. 10. Budowa i użytkowanie urządzeń do spawania MAG , TIG - 6 godz. 11. Materiały dodatkowe do spawania MAG - 1 godz. 12. Bezpieczeństwo i higiena pracy przy spawaniu MAG, TIG - 2 godz. 13. Charakterystyka spawania metodą MAG oraz typowe parametry - 2 godz. 14. Elektrody wolframowe i materiały dodatkowe do spawania - 1 godz. Łącznie szkolenie teoretyczne - 30 godz. Szkolenie praktyczne: 1. Instruktaż wstępny - 4 godz. 2. Ćwiczenia praktyczne - 196 godz. Łącznie szkolenie praktyczne - 200 godz. Ogółem: 230 godz. W cenie należy uwzględnić koszt egzaminu. Każdy z uczestników ma mieć zapewnione ubranie ochronne. Po zakończonym szkoleniu uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, natomiast po pozytywnym zaliczeniu egzaminu Świadectwo Egzaminu Kwalifikacyjnego Spawacza wystawione przez Instytut Spawalnictwa oraz Książkę Spawacza. Czas trwania: 7 tygodni Termin realizacji: 16.08.2011r. - 30.09.2011r. Planowany termin organizacji szkolenia może ulec zmianie..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2, 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. Doświadczenie - 30
    • 3. Posiadanie certyfikatu jakości usług - 20

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przeprowadzenie szkolenia dla 10 osób bezrobotnych w zakresie Operator koparko-ładowarki w klasie III współfinasowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Program zgodny z rozporządzeniem Ministra Gospodarki w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych z dnia 20 września 2001r. (Dz. U. Nr 118 poz. 1263); razem: 176 godz. W cenie należy uwzględnić koszt egzaminu. Po zakończonym szkoleniu uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Kurs zakończy się egzaminem przed komisją z Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego. Po pozytywnym zaliczeniu egzaminu uczestnicy otrzymają także świadectwo Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego oraz książkę operatora. Czas trwania: ok. 5 tygodni Dokładny termin realizacji uzależniony jest od harmonogramu szkoleń danej jednostki szkolącej, która będzie przeprowadzała szkolenie; przewidywany termin realizacji sierpień 2011 - październik 2011 Planowany termin organizacji szkolenia może ulec zmianie..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2, 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. Doświadczenie - 30
    • 3. Posiadanie certyfikatu jakości usług - 20

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Przeprowadzenie szkolenia dla 15 osób bezrobotnych w zakresie Nowoczesny sprzedawca współfinasowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zapoznanie z podstawowymi pojęciami obowiązującymi w jednostce handlowej - 3 godz. teorii 2. Otoczenie przedsiębiorstwa handlowego - 8 godz. teorii: - rodzaje punktów sprzedaży i ich charakterystyka - 2 godz. teorii - wyposażenie punktów sprzedaży - 2 godz. teorii - zaopatrzenie i zakup towarów w jednostce handlu detalicznego - 2 godz. teorii - rozmieszczenie i przechowywanie towarów - 2 godz. teorii 3. Marketing i reklama w handlu detalicznym - 8 godz. teorii: - rola reklamy i techniki sprzedaży - 3 godz. teorii - psychologia obsługi klienta - 2 godz. teorii - sztuka autoprezentacji, dekorowanie wnętrza sklepu i okna wystawowego - 3 godz. teorii 4. Negocjacje w handlu - 12 godz. teorii: - obsługa klienta z wykorzystaniem aktywnych metod sprzedaży - 4 godz. teorii - niezbędne składniki wiedzy i umiejętności sprzedawców - 4 godz. teorii - zawieranie transakcji sprzedaży - 4 godz. teorii 5. Podstawy posługiwania się systemem komputerowym i wydawanie faktur na komputerze - 42 godz. praktyki: - WINDOWS: przetwarzanie tekstów - edytor tekstu WORD - rozpoczęcie pracy z edytorem tekstów, podstawowe operacje, modyfikowanie dokumentów, zaawansowane sposoby formatowania dokumentu, drukowanie dokumentu, wstawianie grafiki do dokumentu - 21 godz. praktyki - Arkusze kalkulacyjne - arkusz EXCEL - rozpoczęcie pracy z arkuszem kalkulacyjnym, podstawowe operacje, formuły i funkcje, formatowanie danych, grafika i wykresy, obsługa Internetu i poczty elektronicznej, fakturowanie - 21 godz. praktyki 6. Obsługa kas fiskalnych - zagadnienia prawne dotyczące sprzedaży detalicznej, rodzaje kas fiskalnych, urządzenia dodatkowe współpracujące z kasami, ćwiczenia z zakresu obsługi kas fiskalnych - 20 godz. praktyki 7. Obliczenia sklepowe, obsługa programu SUBIEKT - 22 godz. teorii i praktyki: - Kształtowanie cen w jednostkach sprzedaży - 5 godz. teorii - Inkasowanie należności za sprzedane produkty - 5 godz. teorii - Wypełnianie dokumentacji związanej ze sprzedażą - 12 godz. praktyki 8. Praktyczne aspekty realizacji zasad GHP/GMP (minimum sanitarne) w Zakładzie Pracy - 14 podstawowych obszarów księga HACCP, system HACCAP wdrażanie i certyfikacja - 15 godz. teorii 9. Podstawowe zasady rachunkowości i kontrola placówek handlowych - 12 godz. teorii 10. Kontrola i weryfikacja środków płatniczych - 5 godz. teorii 11. Zagadnienia dot. BHP - 3 godz. teorii. Ogółem: 150 godz. (76 godz. teorii, 74 godz. praktyki) Każdy z uczestników ma mieć zapewnione własne stanowisko komputerowe. Przy realizacji modułu obsługa kasy fiskalnej wymaga się zapewnienia 1 kasy fiskalnej dla dwóch uczestników szkolenia. Szkolenie należy przeprowadzić na terenie powiatu oświęcimskiego. Czas trwania: 4 tygodnie Termin realizacji: 03.10.2011r. - 31.10.2011r. Planowany termin organizacji szkolenia może ulec zmianie. Wykonawca zobowiązany jest po ukończeniu szkolenia do wydania zaświadczenia na podstawie § 6 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. Doświadczenie - 30
    • 3. Posiadanie certyfikatu jakości usług - 20

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Przeprowadzenie szkolenia dla 15 osób bezrobotnych w zakresie Pracownik kadrowo-płacowy współfinasowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Specjalista ds. kadrowo - płacowych: - Prawo pracy i kodeks cywilny - 30 godz. - Dokumentacja kadrowo-płacowa - 10 godz. - ZUS - całokształt spraw ubezpieczeń, zasiłków -10 godz. - Płace - całokształt spraw płacowych - 25 godz. - Płace - obsługa programu Kadry i Płace, Płace i Płatnika - 30 godz. Razem: 105 godzin 2. Księga przychodów i rozchodów - przygotowanie teoretyczno - praktyczne: - Podstawy prawne rachunkowości. Uproszczona księgowość. Praca na drukach - 30 godz. - Pracownia komputerowa program Mała Księgowość premium Symfonia - 15 godz. Razem: 45 godzin Ogółem: 150 godzin Każdy z uczestników ma mieć zapewnione własne stanowisko komputerowe. Szkolenie należy przeprowadzić na terenie powiatu oświęcimskiego. Czas trwania: ok. 5 tygodni Termin realizacji: 01.08.2011r. - 31.08.2011r. Planowany termin organizacji szkolenia może ulec zmianie. Wykonawca zobowiązany jest po ukończeniu szkolenia do wydania zaświadczenia na podstawie § 6 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. Doświadczenie - 30
    • 3. Posiadanie certyfikatu jakości usług - 20

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Przeprowadzenie szkolenia dla 20 osób bezrobotnych w dwóch edycjach po 10 osób w zakresie Operator wózków jezdniowych współfinasowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Typy stosowanych wózków jezdniowych - 4 godz. 2. Budowa wózka - 8 godz. 3. Czynności operatora przy obsłudze wózków przed i po pracy z wózkami - 8 godz. 4. Czynności operatora w czasie pracy wózkami - 8 godz. 5. Wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa - 4 godz. 6. Wiadomości z zakresu BHP - 8 godz. 7. Wiadomości o dozorze technicznym - 4 godz. 8. Praktyczna nauka jazdy i manewrowania osprzętem wózków - 15 godz. 9. Przygotowanie kierowcy do wykonywania czynności związanych z wymianą butli - 2 godz. 10. Pokaz instruktora sposobu wymiany butli zgodnie z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem poszczególnych czynności i szczególnym zwróceniem uwagi na czynności trudne i niebezpieczne - 0,5 godz. 11. Próbne wykonanie wymiany butli przez kierowcę wózka pod nadzorem instruktora - 0,5 godz. 12. Samodzielna wymiana butli pod nadzorem instruktora - 4 godz. 13. Omówienie i ocena przebiegu czynności wymiany butli wykonywanej przez kierowcę - 1 godz. Ogółem: 67 godz. W cenie należy uwzględnić koszt egzaminu UDT, który należy przeprowadzić najpóźniej do dnia 30.11.2011r. Po zakończonym szkoleniu uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Po pozytywnym zaliczeniu egzaminu uczestnicy otrzymają również zaświadczenie kwalifikacyjne do obsługi urządzeń transportu bliskiego wydane przez UDT. Czas trwania: 2 tygodnie Termin realizacji: 01.08.2011r. - 12.08.2011r. I edycja 19.09.2011r. - 30.09.2011r. II edycja Planowane terminy organizacji szkoleń mogą ulec zmianie..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.50.00.00-9, 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. Doświadczenie - 30
    • 3. Posiadanie certyfikatu jakości usług - 20

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Przeprowadzenie szkolenia dla 10 osób bezrobotnych w zakresie Bukieciarstwo współfinasowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Faza zbioru roślin i przygotowanie do suszenia - 3 godz. 2. Technika suszenia roślin metodą zielarską i ich przechowywanie - 6 godz. 3. Dobór gatunków roślin i przygotowanie do suszenia metodą zielnikową - 2 godz. 4. Technika suszenia roślin metodą zielnikową i przechowywanie utrwalonych roślin - 6 godz. 5. Przygotowanie roślin i desykantów - 6 godz. 6. Technika utrwalania roślin metodą glicerynową - 3 godz. 7. Dobór materiałów do dekoracji pogrzebowych - 4 godz. 8. Wieniec obręczowy - technika wykonania - 10 godz. 9. Wieniec poduszkowy - technika wykonania - 10 godz. 10. Wieniec rzymski - 10 godz. 11. Wiązanki pogrzebowe - rodzaje i technika wykonania - 10 godz. 12. Technika wykonania poduszki - 8 godz. 13. Dekoracje w kształcie serca i krzyża - 5 godz. 14. Rodzaje wiązanek ślubnych i zasady układania roślin - 6 godz. 15. Materiał roślinny i materiały pomocnicze do wiązanek ślubnych - 2 godz. 16. Wiązanka biedermajerowska - 8 godz. 17. Wiązanka spływająca - 10 godz. 18. Wiązanki fantazyjne - 10 godz. 19. Dobór gatunków roślin do wianka - 1 godz. 20. Technika wykonania wianka i wiązanki komunijnej - 5 godz. 21. Zasady doboru kwiatów do kompozycji - 2 godz. 22. Technika układania kwiatów w ręku - 14 godz. 23. Zasady układania kwiatów w naczyniach - 2 godz. 24. Technika układania kwiatów w naczyniach - 15 godz. 25. Stroiki na Boże Narodzenie - 10 godz. 26. Girlanda i wianek na Boże Narodzenie - 12 godz. 27. Obsługa kas fiskalnych - 12 godz.: podstawy prawne wprowadzania i użytkowania kas rejestrujących, budowa i rodzaje kas rejestrujących, dokumenty (raporty) fiskalne wydawane przez kasy rejestrujące, organy i podmioty uprawniane do kontroli, sprawdzania i naprawiania kas rejestrujących - 4 godz., ćwiczenia praktyczne w zakresie obsługi kas fiskalnych - 8 godz. Razem: 192 godz. Każdy z uczestników ma mieć zapewnione własne stanowisko pracy. Przy realizacji modułu obsługa kasy fiskalnej wymaga się zapewnienia 1 kasy fiskalnej dla dwóch uczestników szkolenia. Szkolenie należy przeprowadzić na terenie powiatu oświęcimskiego. Czas trwania: ok. 7 tygodni Termin realizacji: 01.08.2011r. - 14.09.2011r. Planowany termin organizacji szkolenia może ulec zmianie. Wykonawca zobowiązany jest po ukończeniu szkolenia do wydania zaświadczenia na podstawie § 6 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. Doświadczenie - 30
    • 3. Posiadanie certyfikatu jakości usług - 20

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Przeprowadzenie szkolenia dla 10 osób bezrobotnych w zakresie Profesjonalna sekretarka + moduł języka angielskiego współfinasowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Funkcjonowanie sekretariatu - 16 godz.: - czynności sekretarskie: wysyłanie i odbieranie faksów, kopiowanie dokumentów, oprawianie dokumentów, wysyłanie i odbieranie poczty elektronicznej - 2 godz. teorii, 10 godz. praktyki - archiwizacja akt osobowych i ochrona danych osobowych - 4 godz. teorii 2. Czynności biurowe - 35 godz.: - pisanie raportów, redagowanie pism i listów (praca na komputerze, ćwiczenia) - 18 godz. praktyki - tworzenie korespondencji seryjnej - 5 godz. praktyki - prowadzenie rejestrów i ewidencji - 2 godz. teorii, 10 godz. praktyki 3. Elementy prawa administracyjnego - 12 godz.: - podstawowe pojęcia - 2 godz. teorii - źródła prawa administracyjnego - 3 godz. teorii - decyzje administracyjne - 7 godz. teorii 4. Organizacja pracy na stanowisku sekretarki - 32 godz.: - zarządzanie czasem i skuteczna organizacja pracy - 6 godz. teorii - umiejętności komunikacyjne (kontakt z klientami) - 2 godz. teorii, 8 godz. praktyki - rekrutacja i dobór pracowników, przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych - 5 godz. teorii, 3 godz. praktyki - elementy wizażu - 8 godz. praktyki 5. Prowadzenie spotkań i zebrań - 6 godz. teorii 6. Kształtowanie pozytywnego wizerunku menadżera - 3 godz. teorii 7. Funkcjonowanie w sytuacjach trudnych i stresowych - 5 godz. teorii 8. Przygotowanie prezentacji firmy - 30 godz.: - graficzna prezentacja danych - 10 godz. praktyki - tworzenie materiałów reklamowych - 5 godz. praktyki - tworzenie stron reklamowych w Internecie - 10 godz. praktyki - przygotowanie elektronicznych wizytówek - 5 godz. praktyki 9. Prowadzenie kasy zakładowej - 6 godz. teorii 10. Ocena i motywowanie pracowników - 5 godz. teorii Razem: 150 godz. Moduł języka angielskiego 1. Podstawowe wiadomości o czasach: Present Simple, Present Continous, Past Simple, Past Continous, Future, Present Perfect, Present Perfect Continous, Past Perfect - 10 godz. teorii, 15 godz. praktyki 2. Słownictwo z zakresu obsługi klienta i biura - ćwiczenia praktyczne: rozmowa telefoniczna, prezentacja oferty, pozyskiwanie informacji - 3 godz. teorii, 10 godz. praktyki 3. Pisanie listów i pism oficjalnych - 5 godz. praktyki 4. Liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników, czasowniki policzalne i niepoliczalne - 2 godz. teorii, 5 godz. praktyki 5. Dom i otoczenie, życie rodzinne, związki rodzinne, zdrowie - słownictwo i nauka wypowiadania się - 4 godz. teorii, 10 godz. praktyki 6. Żywienie, zakupy i usługi - słownictwo i nauka wypowiadania się - 2 godz. teorii, 8 godz. praktyki 7. Świat przyrody i zwierząt - słownictwo i nauka wypowiadania się - 1 godz. teorii, 4 godz. praktyki 8. Praca i pracownik w przedsiębiorstwie - słownictwo i nauka wypowiadania się - 1 godz. teorii, 6 godz. praktyki 9. Podróże służbowe - słownictwo i nauka wypowiadania się - 1 godz. teorii, 6 godz. praktyki 10. Komunikacja w biznesie - słownictwo i nauka wypowiadania się - 1 godz. teorii, 6 godz. praktyki Razem: 100 godz. Cały kurs ogółem: 250 godz. Każdy z uczestników ma mieć zapewnione własne stanowisko komputerowe. Szkolenie należy przeprowadzić na terenie powiatu oświęcimskiego. Czas trwania: 7 tygodni Termin realizacji: 01.09.2011r. - 20.10.2011r. Planowany termin organizacji szkolenia może ulec zmianie. Wykonawca zobowiązany jest po ukończeniu szkolenia do wydania zaświadczenia na podstawie § 6 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. Doświadczenie - 30
    • 3. Posiadanie certyfikatu jakości usług - 20

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.