Ogłoszenie z dnia 2025-01-16
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Sztuczne zasilanie brzegu morskiego na wysokości miejscowości Ustka km 229,000-233,500
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000145000
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bernarda Chrzanowskiego 10
1.5.2.) Miejscowość: Gdynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 81-338
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam_pub@umgdy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umgdy.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sztuczne zasilanie brzegu morskiego na wysokości miejscowości Ustka km 229,000-233,500
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-befc085e-0c42-47d8-b657-882f52babf7b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00041470
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00251928/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Sztuczne zasilanie brzegu w rejonie Ustki
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umgdy.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu wszelka komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r., poz. 344) za pośrednictwem Platformy zakupowej, znajdującej się pod adresem internetowym: https://umgdy.ezamawiajacy.pl. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje, Strony postępowania przekazują sobie za pośrednictwem Platformy, poprzez kafelek „Wiadomości”, kierujący do modułu korespondencji. Zamawiający nie dopuszcza komunikacji za pośrednictwem poczty elektronicznej.
2. Szczegółowe informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z
wykonawcami, zawarto w Dziale II SWZ "Komunikacja w postępowaniu"; z uwagi na obszerną treść i ograniczoną ilość znaków w
formularzu niniejszego ogłoszenia, należy zapoznać się z treścią SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej opisano szczegółowo w Dziale II pkt 3 SWZ. Z uwagi na obszerną treść i jednocześnie ograniczoną ilość znaków w formularzu niniejszego ogłoszenia, należy zapoznać się z treścią SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje dot. RODO zawarto w Dziale I pkt 19 SWZ.
Z uwagi na obszerną treść i ograniczoną ilość znaków w formularzu niniejszego ogłoszenia, należy zapoznać się z treścią SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe informacje dot. RODO zawarto w Dziale I pkt 19 SWZ.
Z uwagi na obszerną treść i ograniczoną ilość znaków w formularzu niniejszego ogłoszenia, należy zapoznać się z treścią SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.371.2.2025.ASz
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są roboty budowlane w formule „zaprojektuj i wybuduj”, polegające na sztucznym
zasilaniu brzegu morskiego na wysokości miejscowości Ustka km 229,000 – 233,500. Projekt sztucznego zasilania brzegu w
Ustce na km 229,000-233,500 będzie realizowany na terenie województwa pomorskiego w powiecie słupskim, gmina Ustka
i miasto Ustka. Grunty, na których planuje się realizację przedmiotowego zamówienia należą do Skarbu Państwa.
Odbudowa plaż znajduje się w całości w pasie technicznym.
2. Szacunkowa łączna objętość prac czerpalno-refulacyjnych na odcinku brzegu km 229,000-233,500 wynosi około 100 000
m3.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45243000-2 - Roboty w zakresie ochrony przybrzeżnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-06-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Dokonując wyboru najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zastosuje poniższe kryteria o przypisanej im odpowiednio wadze:
1) Cena (C) - waga 60%
2) Doświadczenie Projektanta (P) - waga 20%
3) Doświadczenie Kierownika budowy (Kb) - waga 20%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Projektanta
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu zgodnie z katalogiem warunków określonych w art. 112 ust. 2ustawy Pzp. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie:
1.1 Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie określa tego warunku.
1.2 Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeśli wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa tego warunku.
1.3 Sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie określa tego warunku.
1.4 Zdolności technicznej lub zawodowej - Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
1) wykonał w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy to w tym okresie, minimum 2 (dwie) roboty budowlane polegające na budowie, odbudowie, przebudowie,
rozbudowie lub remoncie budowli hydrotechnicznej (w tym zalicza się wykonanie sztucznego zasilania) o łącznej wartości
nie mniejszej niż 5 000 000,00 zł brutto (słownie: pięć milionów złotych 00/100).
2) dysponuje/będzie dysponować oraz skieruje do realizacji zamówienia:
A) 1 (jedną) osobę, która będzie pełniła funkcję Projektanta, posiadającą wykształcenie wyższe techniczne budowlane,
uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej lub konstrukcyjno –
budowlanej w rozumieniu Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333, 2127 i 2320 oraz z
2021 r. poz. 11, 234 i 282) oraz Rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie
przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2019 poz. 831)lub odpowiadające im, co do zakresu, uprawnienia budowlane uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
lub zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach
uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowski Unii Europejskiej, oraz co najmniej 5 (pięć) lat
doświadczenia zawodowego w projektowaniu.
ORAZ
B) 1 (jedną) osobą, która będzie pełniła funkcję Kierownika budowy, posiadającą wykształcenie wyższe techniczne
budowlane, uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej w
rozumieniu Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333, 2127 i 2320 oraz z 2021 r. poz. 11,
234 i 282) oraz Rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania
zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2019 poz. 831) lub odpowiadające im, co do zakresu uprawnienia budowlane uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowski Unii Europejskiej, oraz co najmniej 5 (pięć) lat
doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót hydrotechnicznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu .
2. Oświadczenie, z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o którym mowa w III.11.2, a które Wykonawcy są zobowiązani złożyć wraz z ofertą,
nie jest podmiotowym środkiem dowodowym i stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków
udziału w postępowaniu na dzień składania ofert tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki
dowodowe.
3. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Zamawiający będzie żądał
następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) Oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w
zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego (załącznik nr 7 do SWZ). W przypadku
wspólnego ubiegania się o zamówienie, w/w dokument składa każdy Wykonawca (członek konsorcjum). Zamawiający może również
żądać od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, zamiast
podmiotowych środków dowodowych, oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa
w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w III. 4. 1 i 4 SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż
5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu.
2. Oświadczenie, z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o którym mowa w III.11.2, a które Wykonawcy są zobowiązani złożyć wraz z ofertą,
nie jest podmiotowym środkiem dowodowym i stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków
udziału w postępowaniu na dzień składania ofert tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki
dowodowe.
3. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub
zawodowej, Zamawiający będzie żądał następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) Wykazu robót budowlanych, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały
wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały
wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie
dokumenty. Wzór wykazu robót stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
2) Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych.2. UWAGA: Z UWAGI NA OGRANICZONĄ ILOŚĆ MIEJSCA W NINIEJSZYM OGŁOSZENIU O ZAMÓWIENIU, ZAMAWIAJĄCY ZAMIESZCZA TUTAJ INFORMACJE O PODSTAWACH WYKLUCZENIA WYKONAWCÓW Z UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, wobec których nie zachodzą przesłanki wykluczenia z udziału w
postępowaniu. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, wobec którego zachodzą podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
2. Zamawiający nie przewiduje zastosowania wobec Wykonawców podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w
art. 109 ustawy Pzp (tzw. przesłanki fakultatywne).
3. Na podstawie przepisów odrębnych, z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzą okoliczności wskazane w art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (ogłoszonej w Dzienniku Ustaw pod poz. 835 w dnia 15 kwietnia 2022 r.), zwanej dalej: „ustawą” zpostępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp, wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r.
o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w
wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29
września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
UWAGA: Powyższe wykluczenie następować będzie na okres trwania ww. okoliczności. W przypadku wykonawcy lub
uczestnika konkursu wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy, zamawiający odrzuca wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego lub ofertę takiego wykonawcy lub uczestnika konkursu, nie zaprasza go do złożenia oferty wstępnej, oferty podlegającej negocjacjom, oferty dodatkowej, oferty lub oferty ostatecznej, nie zaprasza go do negocjacji lub dialogu, a także nie prowadzi z takim wykonawcą negocjacji lub dialogu, odrzuca wniosek o dopuszczenie do udziału w konkursie, nie zaprasza do złożenia pracy konkursowej lub nie przeprowadza oceny pracy konkursowej, odpowiednio do trybu stosowanego do udzielenia zamówienia publicznego oraz etapu prowadzonego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawca zobowiązany jest do aktualizacji stosownych oświadczeń
w przypadku wszelkich zmian w tym zakresie ( w tym także na etapie realizacji zamówienia).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. W odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, Wykonawca, w terminie wyznaczonym na składanie ofert, zobowiązany jestzłożyć:
1) Formularz Ofertowy (załącznik nr 1 do SWZ);
2) Kosztorys Ofertowy (załącznik nr 1.1 do SWZ)
3) Oświadczenie Wykonawcy, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do SWZ).
Uwaga: Oświadczenie składa również:
- każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku potwierdza ono brak
podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
- Podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu. W takim przypadku potwierdza ono brak podstaw wykluczenia podmiotu orz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu w zakresie, w jakim Podmiot udostępnia swoje zasoby Wykonawcy.
4) Oświadczenie z art. 117 ustawy Pzp, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy w przypadku, o którym mowa w III.6 SWZ (załącznik nr 3 do SWZ) - jeżeli dotyczy.
5) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, w przypadku, o którym mowa w III.7. SWZ (załącznik nr 4 do SWZ) wraz z oświadczeniem o którym mowa w ppkt 2) - jeżeli dotyczy
6) Pełnomocnictwo – jeśli dotyczy, tj. w przypadku gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych.
- Wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa
obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.
- W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia są oni zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia, należy załączyć do oferty.
7) Dokument rejestrowy z treści którego wynika, jaka osoba jest upoważniona do reprezentowania Wykonawcy i złożenia
(podpisania) w jego imieniu oferty wraz z załącznikami.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba której dokument dotyczy, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu rejestrowego, o którym mowa powyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z którego wynika sposób reprezentacji wykonawcy.
8) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – jeśli dotyczy.
W przypadku gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu lub konkursie, przekazywane przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku.
Uwaga: Oferta powinna składać się z dokumentów i oświadczeń wymienionych powyżej w ppkt. od 1) do 8). Zamawiający zaleca, by do oferty nie załączać dokumentów, o których mowa w III.12 SWZ, tj. dokumentów składanych na wezwanie Zamawiającego; przepisy ustawy Pzp wyraźnie wskazują na obowiązek wezwania do złożenia podmiotowych środków dowodowych, wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona. Ustawa Pzp nie przewiduje „samozłożenia” przez wykonawcę podmiotowych środków dowodowych w postępowaniu. W ocenie Krajowej Izby Odwoławczej fakt, iż wykonawca samodzielnie uzupełnił dokumenty nie zwalnia Zamawiającego z obowiązku wezwania do ich złożenia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy, stosownie do treści art. 58 ustawy Pzp, mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. konsorcja, spółki cywilne). W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu oraz zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Uwaga 1: Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty. Pełnomocnictwo składa się w oryginale, w formie
elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym. W przypadku, gdy zostało sporządzone w postaci
papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, dokonuje mocodawca lub notariusz.
Uwaga 2: Uwaga powyżej nie dotyczy sytuacji, w której upoważnienie/ pełnomocnictwo do występowania w imieniu
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wynika z dołączonej do oferty umowy regulującej współpracę Wykonawców – wówczas taka umowa winna być załączona do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy Pzp, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (załącznik nr 2 do SWZ). Oświadczenie to wstępnie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w III. 5. 1. 1.4 1) i 2) A) i B) SWZ oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie określonym przez Zamawiającego w III. 4. 1 i 4 SWZ.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek, o którym mowa w III.5.1. 1.4 1) odnoszący się do doświadczenia Wykonawcy, zostanie uznany za spełniony, gdy przynajmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie wykaże samodzielnie spełnianie tego warunku – nie dopuszcza się sumowania potencjału Wykonawców (nie dopuszcza się sytuacji, w której wykonaniem jednej roboty budowlanej wykaże się jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zaś wykonaniem drugiej – drugi z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek, o którym mowa w III. 5. 1. 1.4 2) A) i B) odnoszący się do potencjału osobowego Wykonawcy - zostanie uznany za spełniony, zarówno w przypadku łącznego potencjału Wykonawców (dopuszcza się sytuację, w której dysponowaniem osobą pełniącą funkcję Projektanta wykaże się jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, natomiast drugi z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, wykaże się dysponowaniem osobą pełniącą funkcje Kierownika budowy) jak i w przypadku gdy jeden z Wykonawców samodzielnie wykaże jego spełnianie.
4. W odniesieniu do warunku określonego w III.5.1. 1.4 1) dotyczącego doświadczenia Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają usługi bądź
roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, muszą dołączyć do oferty oświadczenie z art. 117 ustawy Pzp, z którego wynika, które usługi lub roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy – wzór takiego oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
5. Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający, przed
zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego może żądać kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, Zamawiający zbada, czy nie zachodzą podstawy wykluczenia wskazane w III.4. 1 i 4 SWZ, wobec każdego z tych Wykonawców
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany Umowy reguluje § 17.1. Umowa może ulec zmianie na zasadach określonych w ustawie z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych z późniejszymi zmianami.
2. Zamawiający nadto przewiduje możliwość zmiany Umowy w następujących okolicznościach:
1) w zakresie terminu realizacji Umowy:
a. w razie wstrzymania realizacji Umowy wynikającej z siły wyższej, wydania decyzji administracyjnych, wyroków sądowych lub innych władczych rozstrzygnięć uprawnionych organów, przedłużających się postępowań przetargowych, zaistnienia nieprzewidywanych i wyjątkowo niepomyślnych warunków atmosferycznych, pogodowych, konieczności realizacji robót dodatkowych lub zamiennych, przestojów spowodowanych koniecznością usuwania nieumyślnych uszkodzeń lub kolizji istniejących urządzeń podziemnych, nieoznaczonych lub błędnie oznaczonych w dokumentacji projektowej – odpowiednio o liczbę dni wstrzymania realizacji Umowy wynikającej z tych okoliczności,
b. okoliczności leżących po stronie Zamawiającego.
3. Zmiana Umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
4. W żadnym przypadku postanowień niniejszego paragrafu nie należy interpretować jako prawa dowolnej ze stron do roszczenia, którego treścią byłoby żądanie zmiany umowy, lecz jedynie jako możliwość dokonania zmiany umowy.
5. Zmiany umowy w zakresie terminu nastąpią wyłącznie w zakresie, w jakim okoliczności leżące u podstaw zmiany, a opisane w ust. 2 pkt 1 powyżej, pozostają w adekwatnym związku przyczynowo skutkowym z niemożnością dotrzymania terminu końcowego, w szczególności dotyczą robót leżących na ścieżce krytycznej Przedmiotu Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-02-03 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy dostępnej pod adresem: https://umgdy.ezamawiajacy.pl.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-02-03 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-03-04
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Termin realizacji do dn. 15.06.2025 r. został określony konkretną datą ze względu na konieczność uniknięcia kolizji z działalnością turystyczną Miasta Ustki i Gminy Ustka. Poza tym wykonanie sztucznego zasilania w okresie po sztormowym pozwoli na zwiększenie odporności plaż na abrazję. Wskazany termin pozwoli na zwiększenie konkurencyjności ponieważ nie będzie kolidował z innymi tożsamymi pracami prowadzonymi przez Zamawiającego.2. Roboty budowlane będące przedmiotem niniejszego zamówienia, objęte są podatkiem VAT w stawce 0%, natomiast na usługę wykonania pomiarów i opracowania dokumentacji projektowej obowiązuje stawka podatku VAT w wysokości 23%.
3. Wykonawca wyceni główne elementy kosztowe, składające się na cenę oferty tj.: roboty refulacyjne i usługi projektowe w taki sposób, że ich procentowe zaangażowanie cenowe w całkowitym wynagrodzeniu brutto należnym Wykonawcy, będzie następujące: cena za wykonanie Dokumentacji Projektowej: 5 %; ceny za wykonanie robót budowlanych: 95 %.
4. Wykonawca w terminie do 14 dni od podpisania Umowy, przedłoży Harmonogram Rzeczowo-Finansowy do akceptacji Zamawiającego. Informacje na ten temat zawarto w § 7 Wzoru Umowy – załącznik nr 8 do SWZ.
5. Wykonawca zobowiązuje się posiadać przez cały okres realizacji umowy, ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności gospodarczej (polisę OC) związanej z przedmiotem zamówienia – jako oddzielną polisę
lub sekcję w polisie CAR, na sumę ubezpieczenia 2.500.000,00 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia. Kwestie ubezpieczenia Wykonawcy uregulowano w § 11 załącznika nr 8 do SWZ, tj. Wzorze Umowy.
INNE PRZETARGI Z GDYNI
- Usługa drukowania materiałów promocyjnych
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych, ich zwrotów oraz odbioru z siedziby ZBiLK.
- Świadczenie usługi ubezpieczenia komunikacyjnego MSPiR
- Dostawa ambulansu typu B o DMC do 3,5 tony wraz z wyposażeniem medycznym
- Sztuczne zasilanie brzegu morskiego na wysokości miejscowości Ustka km 229,000-233,500
- Zakup aparatury i sprzętu medycznego w ramach projektu "Przebudowa oraz modernizacja Oddziału Neurologicznego i Oddziału Udarowego Szpitala Św. Wincentego a Paulo - Szpitale Pomorskie Sp. z o.o. .."
więcej: przetargi w Gdyni »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa kanalizacji na terenie m. Nowy Modlin - w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- Sztuczne zasilanie brzegu morskiego na wysokości miejscowości Ustka km 229,000-233,500
- Wykonanie dokumentacji projektowej zagospodarowania terenu w ramach zadania "Adaptacja przestrzeni miejskiej dla potrzeb Nadodrzańskiego Parku Rekreacyjnego" Obszar Marina i Obszar Park Wodny Świat.
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania pn.: "Budowa ekostrady wzdłuż ul. Armii Krajowej na odc. od Al. Sikorskiego do ul. Łostowickiej w Gdańsku."
- "Przebudowa dróg gminnych: nr 400134W ul. Kościelna i nr 400126W ul. Fabryczna w Chlewiskach w ciągu komunikacyjnym od drogi wojewódzkiej 727 do drogi powiatowej nr 40004W"
- Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej budowy i przebudowy ulic w Przasnyszu (5 części) - II postępowanie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.