eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pisz¦wiadczenie us³ug w zakresie utrzymania cmentarzy



Og³oszenie z dnia 2024-01-26


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o wyniku postêpowania
Us³ugi
¦wiadczenie us³ug w zakresie utrzymania cmentarzy

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Pisz

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790671538

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Gustawa Gizewiusza 5

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Pisz

1.5.3.) Kod pocztowy: 12-200

1.5.4.) Województwo: warmiñsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL623 - E³cki

1.5.7.) Numer telefonu: 874241226

1.5.8.) Numer faksu: 874241238

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubliczne@pisz.home.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.pisz.pl/bip

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-dbbb330a-9ff0-11ee-948d-82b0c04ef850

1.7.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.8.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦wiadczenie us³ug w zakresie utrzymania cmentarzy

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-dbbb330a-9ff0-11ee-948d-82b0c04ef850

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00068985

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-01-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00037766/19/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.21 ¦wiadczenie us³ug w zakresie utrzymania cmentarzy

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa by³o poprzedzone og³oszeniem o zamówieniu/og³oszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00568083

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn± Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: Org.271.44.2023

4.2.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.3.) Warto¶æ zamówienia: 183925,50 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

Czê¶æ 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie cmentarzy na terenie miasta i gminy Pisz. Przedmiot zamówienia podzielony jest na 2 zadania.
1. Zadanie nr 1
Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ug w zakresie zarz±dzania i obs³ugi cmentarzy komunalnych po³o¿onych w Piszu przy ul. Warszawskiej na dzia³kach oznaczonych numerami geodezyjnymi 491, 492, 493, 494, 495/1 i 495/4 o ³±cznej powierzchni 8,16 ha oraz we wsi Turo¶l na dzia³ce oznaczonej numerem geodezyjnym 110 o powierzchni 0,90 ha.
Podstawowe obowi±zki Wykonawcy us³ugi w zakresie zarz±dzania i obs³ugi cmentarzy komunalnych to:
1) wyznaczanie pól kwater grzebalnych i alejek zgodnie z planem zagospodarowania cmentarza;
2) pobieranie op³at za miejsca pochówku na cmentarzach, w wysoko¶ci okre¶lonej w Zarz±dzeniu Nr 229/19 Burmistrza Pisza z dnia 10 grudnia 2019 r. w sprawie wysoko¶ci op³at za korzystanie z cmentarzy komunalnych na terenie miasta i gminy Pisz, stanowi±ce za³±cznik nr 1 do wzoru umowy na zadanie nr 1;
3) przes³anie w terminie do 10-go dnia ka¿dego miesi±ca JPK – VAT (M) oraz JPK – faktury za dany miesi±c wraz z kopiami faktur;
4) przekazanie na konto Urzêdu Miejskiego w Piszu w Warmiñsko-Mazurskim Banku Spó³dzielczym Oddzia³ w Piszu nr 28 9364 0000 2002 2065 0001 pobranych nale¿no¶ci z tytu³u op³at za miejsca pochówku na cmentarzach;
5) nadzór nad przygotowaniem grobu oraz nad ekshumacj± zw³ok;
6) prowadzenie ewidencji grobów cmentarza w Turo¶li oraz prowadzenie ewidencji grobów cmentarza w Piszu przy ul. Warszawskiej zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami w sprawie prowadzenia ewidencji grobów w programie Administrator Cmentarzy 1.0 firmy Art. Look Gallery s.c.;
7) prowadzenie ksiêgi pochówków;
8) utrzymanie porz±dku i czysto¶ci na terenie cmentarzy i w ich bezpo¶rednim s±siedztwie zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, a w szczególno¶ci:
a) koszenie trawy z jej wygrabieniem na ca³ym terenie cmentarzy – prace nale¿y wykonywaæ w miarê potrzeb (nie rzadziej ni¿ 1 raz w miesi±cu w okresie od 1 maja 2024 r. do 31 pa¼dziernika 2024 r.),
b) oczyszczanie terenów cmentarzy z chwastów i zaro¶li – prace nale¿y wykonywaæ systematycznie,
c) usuwanie odrostów przy drzewach – prace nale¿y wykonywaæ systematycznie,
d) powierzchniowe oczyszczanie terenu z wszelkiego rodzaju zanieczyszczeñ – prace nale¿y wykonywaæ systematycznie,
e) wiosenne i jesienne usuwanie li¶ci – prace nale¿y wykonywaæ systematycznie,
f) wykonywanie ciêæ odm³adzaj±cych krzewów (skupin) oraz usuwanie suchych krzewów – prace nale¿y wykonywaæ w okresie stagnacji ro¶lin,
g) zamiatanie alejek oraz chodnika przyleg³ego do terenu cmentarza – na bie¿±co,
h) od¶nie¿anie i posypywanie piaskiem (bez u¿ycia soli) alejek na cmentarzach oraz chodnika po³o¿onego w s±siedztwie cmentarza – na bie¿±co.
9) naprawa i bie¿±ca konserwacja ogrodzenia cmentarzy;
10) uiszczanie op³at za pobran± wodê;
11) wycinka drzew – w miarê potrzeb po uzgodnieniu z Urzêdem Miejskim w Piszu i uzyskaniu zezwolenia na usuniêcie drzew (zezwolenie Starosty Piskiego na usuniêcie drzew uzyska Wykonawca);
12) prze¶wietlanie drzew – w miarê potrzeb;
13) utrzymanie pompy wodnej na cmentarzu w Turo¶li (monta¿, bie¿±ce naprawy i demonta¿ na okres zimy);
14) ustawienie toalety przeno¶nej typu TOI TOI na terenie cmentarza komunalnego w Piszu przy ul. Warszawskiej oraz jej regularnego opró¿niania. Wykonawca zapewni toaletê przeno¶n± typu TOI TOI;
15) utrzymanie gablot i tabliczek oznakowania sektorów, wraz z wymian± i uzupe³nianiem w miarê potrzeby;
16) ustawienie kontenerów KP 7: na terenie cmentarza w miejscowo¶ci Turo¶l – 1 szt., oraz na terenie cmentarza w Piszu przy ul. Warszawskiej – 5 szt. Wykonawca zapewni kontenery KP 7 w ilo¶ci 6 szt. Wykonawca zobowi±zany jest do informowania podmiotu odbieraj±cego odpady komunalne na terenie gminy Pisz, o przepe³nieniu kontenerów oraz utrzymaniu porz±dku przy ustawionych kontenerach.

4.5.3.) G³ówny kod CPV: 98371111-5 - Us³ugi utrzymania cmentarzy

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

77300000-3 - Us³ugi ogrodnicze

4.5.5.) Warto¶æ czê¶ci: 120132,00 PLN

Czê¶æ 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie cmentarzy na terenie miasta i gminy Pisz. Przedmiot zamówienia podzielony jest na 2 zadania.
Zadanie nr 2
Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ug w zakresie utrzymania cmentarzy gminnych – wojennych w miejscowo¶ciach: Snopki – wojenny, Snopki – komunalny, D³utowo, £upki, Liski, Pisz ul. Dworcowa – komunalny, Pomnik ¿o³nierzy radzieckich – Pisz ul. Dworcowa, Jeglin, Zawady, Ciesina, Pogobie Tylne, Stare Guty, Jagodne, Szczechy Wielkie, Wiartel-Ja¶kowo, Rakowo Piskie.
Miejsce realizacji zamówienia:
- Snopki – na dzia³kach oznaczonych numerami geodezyjnymi: 346, 347
- D³utowo – na dzia³ce oznaczonej numerem geodezyjnym 30
- £upki - na dzia³ce oznaczonej numerem geodezyjnym 176/1
- Liski - na dzia³ce oznaczonej numerem geodezyjnym 9
- Jeglin - na dzia³ce oznaczonej numerem geodezyjnym 79
- Zawady - na dzia³ce oznaczonej numerem geodezyjnym 145
- Ciesina - na dzia³ce oznaczonej numerem geodezyjnym 18/1
- Pogobie Tylne - na dzia³ce oznaczonej numerem geodezyjnym 170
- Stare Guty - na dzia³ce oznaczonej numerem geodezyjnym 223
- Jagodne - na dzia³ce oznaczonej numerem geodezyjnym 28
- Szczechy Wielkie – na dzia³ce oznaczonej numerem geodezyjnym 54
- Ja¶kowo - na dzia³ce oznaczonej numerem geodezyjnym 5
- Rakowo Piskie - na dzia³ce oznaczonej numerem geodezyjnym 18/7
- Pisz 2 - na dzia³kach oznaczonych numerami geodezyjnymi: 189, 192/5
W ramach realizacji umowy Wykonawca zobowi±zany jest do:
1) Oczyszczania terenów cmentarzy z zanieczyszczeñ takich jak: papiery, folie, butelki itp. grabienie li¶ci oraz wycinka suchych krzewów, usuwanie odrostów, zakrzaczeñ:
a) usuwania konarów drzew zagra¿aj±cych bezpieczeñstwu,
b) usuwania po³amanych ga³êzi;
2) Usuniêcia drzew i krzewów obumar³ych, nierokuj±cych szans na prze¿ycie oraz zagra¿aj±cych bezpieczeñstwu (do 5 sztuk o obwodach pni powy¿ej 200 cm w ci±gu ca³ego okresu obowi±zywania umowy), drzew o obwodach pni do 200 cm - w miarê potrzeb Zamawiaj±cego oraz transport drewna we wskazane przez Zamawiaj±cego miejsce. U³o¿enie drewna w stos umo¿liwiaj±cy jego obmiar;
3) Odsadzenia drzew i krzewów w zamian za usuniête drzewa i krzewy (sadzonki zapewni Zamawiaj±cy);
4) Kompleksowej pielêgnacji trawników (w miarê potrzeb z zastrze¿eniem, ¿e wysoko¶æ trawy nie mo¿e byæ wiêksza ni¿ 15 cm). Koszenie z wygrabianiem (nale¿y wykonaæ ka¿dorazowo w ci±gu 5 dni od momentu rozpoczêcia prac);
5) Wiosenne i jesienne grabienie li¶ci oraz wywóz li¶ci przez Wykonawcê;
6) Oczyszczania pomników, p³yt (nagrobkowych), krzy¿y;
7) Konserwacji ogrodzeñ oraz usuwania zniszczeñ;
8) Konserwacja dróg cmentarnych, placów, alejek i chodnika przyleg³ego do terenu, tj.:
a) usuwanie darni,
b) zebranie piasku zamulaj±cego krawê¿niki,
c) usuwanie darni z p³yt chodnikowych.
9) Bie¿±cych prac porz±dkowych, tj.:
a) zamiatania alejek na cmentarzach i chodnikach przyleg³ego do terenu cmentarza oraz wygrabianie i zamiatanie miejsc szczególnie nara¿onych na drobne za¶miecenia (kapsle, niedopa³ki papierosów, itp.),
b) od¶nie¿anie i posypywanie piaskiem (bez u¿ycia soli od godz. 5 rano) alejek na cmentarzu oraz chodnika przyleg³ego do danego terenu ( w miesi±cach: styczeñ – kwiecieñ i pa¼dziernik – grudzieñ),
c) codzienne opró¿nianie ¶mietników – koszy na ¶mieci na terenach objêtych umow± do godz. 800 oraz na bie¿±co koszy, które uleg³y przepe³nieniu,
d) wywóz zanieczyszczeñ przez Wykonawcê,
e) powierzchniowe oczyszczanie terenu z zanieczyszczeñ takich jak: papiery, folie, butelki, itp.
10) Wykonywania oprysków chemicznych drzew – zwalczanie szkodników.

4.5.3.) G³ówny kod CPV: 98371111-5 - Us³ugi utrzymania cmentarzy

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

77300000-3 - Us³ugi ogrodnicze

4.5.5.) Warto¶æ czê¶ci: 63793,50 PLN

SEKCJA V ZAKOÑCZENIE POSTÊPOWANIA

Czê¶æ 1

SEKCJA V ZAKOÑCZENIE POSTÊPOWANIA (dla czê¶ci 1)

5.1.) Postêpowanie zakoñczy³o siê zawarciem umowy albo uniewa¿nieniem postêpowania: Postêpowanie/cze¶æ postêpowania zakoñczy³a siê zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla czê¶ci 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od M¦P: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzib± w pañstwach EOG innych ni¿ pañstwo zamawiaj±cego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzib± w pañstwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawieraj±cych ra¿±co nisk± cenê lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawieraj±cych ra¿±co nisk± cenê lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najni¿sz± cen± lub kosztem: 163762,20 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwy¿sz± cen± lub kosztem: 163762,20 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 163762,20 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcjê elektroniczn±: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofert± wariantow±: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla czê¶ci 1)

7.1.) Czy zamówienie zosta³o udzielone wykonawcom wspólnie ubiegaj±cym siê o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielko¶æ przedsiêbiorstwa wykonawcy: Ma³y przedsiêbiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ADMINISTRATOR Spó³ka z o.o. w Piszu

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8491460369

7.3.3) Ulica: W±glicka 1

7.3.4) Miejscowo¶æ: Pisz

7.3.5) Kod pocztowy: 12-200

7.3.6.) Województwo: warmiñsko-mazurskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla czê¶ci 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-01-18

8.2.) Warto¶æ umowy/umowy ramowej: 156278,43 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce

8.4.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

Czê¶æ 2

SEKCJA V ZAKOÑCZENIE POSTÊPOWANIA (dla czê¶ci 2)

5.1.) Postêpowanie zakoñczy³o siê zawarciem umowy albo uniewa¿nieniem postêpowania: Postêpowanie/cze¶æ postêpowania zakoñczy³a siê zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla czê¶ci 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od M¦P: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzib± w pañstwach EOG innych ni¿ pañstwo zamawiaj±cego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzib± w pañstwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawieraj±cych ra¿±co nisk± cenê lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawieraj±cych ra¿±co nisk± cenê lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najni¿sz± cen± lub kosztem: 62417,04 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwy¿sz± cen± lub kosztem: 62417,04 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 62417,04 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcjê elektroniczn±: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofert± wariantow±: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla czê¶ci 2)

7.1.) Czy zamówienie zosta³o udzielone wykonawcom wspólnie ubiegaj±cym siê o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielko¶æ przedsiêbiorstwa wykonawcy: Ma³y przedsiêbiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Piski Zak³ad Aktywno¶ci Zawodowej „Wie¿a”

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8491588106

7.3.3) Ulica: Gdañska 11

7.3.4) Miejscowo¶æ: Pisz

7.3.5) Kod pocztowy: 12-200

7.3.6.) Województwo: warmiñsko-mazurskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla czê¶ci 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-01-12

8.2.) Warto¶æ umowy/umowy ramowej: 60571,42 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce

8.4.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Zadanie nr 1
W zwi±zku z przed³u¿aj±c± siê procedur± prowadzonego postêpowania na zadanie nr 1 co mia³o wp³yw na skrócenie terminu realizacji przedmiotowego zadania, zgodnie z zapisem cz. XVI ust. 4 SWZ wynagrodzenie dla Wykonawcy zosta³o proporcjonalnie pomniejszone do skróconego terminu realizacji zamówienia tj. oferta Wykonawcy na zadanie nr 1 zosta³a za³o¿ona na ³±czn± cenê 163 762,20 z³ brutto za realizacje ca³ego przedmiotu zamówienia z uwagi na fakt, i¿ termin rozpoczêcia wykonywania przedmiotu zamówienia ulega zmianie z dnia 1 stycznia 2024 r. na dzieñ 18 stycznia 2024 r. wynagrodzenie za realizacjê ca³ego przedmiotu zamówienia na zadanie nr 1 wyniesie 156 278,43 z³ brutto.
Zadanie nr 2
W zwi±zku z przed³u¿aj±c± siê procedur± prowadzonego postêpowania na zadanie nr 2 co mia³o wp³yw na skrócenie terminu realizacji przedmiotowego zadania, zgodnie z zapisem cz. XVI ust. 4 SWZ wynagrodzenie dla Wykonawcy zosta³o proporcjonalnie pomniejszone do skróconego terminu realizacji zamówienia tj. oferta Wykonawcy na zadanie nr 2 zosta³a za³o¿ona na ³±czn± cenê 62 417,04 z³ brutto za realizacje ca³ego przedmiotu zamówienia z uwagi na fakt, i¿ termin rozpoczêcia wykonywania przedmiotu zamówienia ulega zmianie z dnia 1 stycznia 2024 r. na dzieñ 12 stycznia 2024 r. wynagrodzenie za realizacjê ca³ego przedmiotu zamówienia na zadanie nr 2 wyniesie 60 571,42 z³ brutto.
Przedmiot zamówienia dotycz±cy zadania nr 1 zostanie wykonany w terminie 12 miesiêcy od dnia zawarcia umowy, jednak nie d³u¿ej ni¿ do dnia 31 grudnia 2024 r.
Przedmiot zamówienia dotycz±cy zadania nr 2 zostanie wykonany w terminie 12 miesiêcy od dnia zawarcia umowy, jednak nie d³u¿ej ni¿ do dnia 31 grudnia 2024 r.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.