eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tomaszów MazowieckiUtworzeniu Branżowego Centrum Umiejętności w Tomaszowie Mazowieckim



Ogłoszenie z dnia 2025-02-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Utworzeniu Branżowego Centrum Umiejętności
w Tomaszowie Mazowieckim

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT TOMASZOWSKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648451

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. św. Antoniego 41

1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-200

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@powiat-tomaszowski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.powiat-tomaszowski.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Utworzeniu Branżowego Centrum Umiejętności
w Tomaszowie Mazowieckim

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-95e3f313-94f4-4e12-910b-5f2090c7c05b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00107711

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

środki w ramach Konkursu : „Utworzenie i wsparcie funkcjonowania 120 branżowych centrów umiejętności (BCU), realizujących koncepcję centrów doskonałości zawodowej (CoVEs)” w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-95e3f313-94f4-4e12-910b-5f2090c7c05b

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https:/ezamowieenia.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 11.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy
użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod
adresem: https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej: sekretariat@powiat-tomaszowski.pl, z zastrzeżeniem pkt 14.1 SWZ.
11.2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
11.4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie
e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów
oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa
Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
11.5. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania do Platformy e-Zamówienia.
11.6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
11.7. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia , o którym mowa w pkt 11.6 SWZ, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych (zamawiający dopuszcza także format RAR) i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
11.8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w pkt 11.6 SWZ, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (zamawiający dopuszcza także format RAR) z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych (i przekazuje się jako załącznik),
lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
11.9. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1233 ze zm.), wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
11.10. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert (sposób składania ofert opisano w rozdziale 13 SWZ) odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi.
Pełna informacja dot. wymagań zawarta w SWZ w Rozdziale 11.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Utworzeniu Branżowego Centrum Umiejętności w Tomaszowie Mazowieckim” prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność;
5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
8) Wykonawcy nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.1.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji pn.: „Utworzeniu Branżowego Centrum Umiejętności w Tomaszowie Mazowieckim” poprzez pełne zaprojektowanie i kompleksową budowę budynku Branżowego Centrum Umiejętności wraz z zagospodarowaniem terenu i uzyskaniem decyzji administracyjnych, w tym ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
4.2. Na przedmiot zamówienia składa się:
1) Opracowanie pełnej Dokumentacji Projektowej dla całej inwestycji zgodnie
z PFU, SWZ, umową, obowiązującymi przepisami,
2) Budowa budynku nowego zgodnie z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową, obowiązującymi przepisami.
3) Wykonanie robót budowlanych w istniejącym budynku H szkoły
w zakresie niezbędnym dla połączenia z nowym obiektem zgodnie z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową, obowiązującymi przepisami,
4) Zagospodarowanie terenu zgodnie z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową, obowiązującymi przepisami,
5) Dostawę i montaż pierwszego wyposażenia nowego budynku zgodnie
z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową, obowiązującymi przepisami.
6) Wyposażenie obiektu w elementy identyfikacji wizualnej zgodnie z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową, obowiązującymi przepisami,
w szczególności: logo wewnętrzne i zewnętrzne, tablice informacyjne i przydrzwiowe, piktogramy, plany tyflograficzne, pylon.
7) Pozostałe obowiązki Wykonawcy:
a) Zapewnienie sprawowania nadzoru autorskiego przez wszystkich projektantów oraz wypełniania przez nich pozostałych obowiązków zgodnie z ustawą Prawo budowlane i niniejszą umowa,
b) Ustanowienie i zapewnienie wykonywania obowiązków kierownika budowy w rozumieniu przepisów art. 22 ustawy Prawo budowlane oraz branżowych kierowników robót.
c) Opracowanie wszelkich niezbędnych dokumentów, uzyskanie wszelkich niezbędnych: stanowisk, opinii, decyzji, ekspertyz, etc., w celu doprowadzenia całej inwestycji do użytkowania i uzyskania pozwolenia na użytkowanie wraz z uzyskaniem w imieniu zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (decyzja z klauzulą ostateczności).
d) Opracowanie i przekazanie Zmawiającemu dokumentacji powykonawczej – 2 kpl + wersja elektroniczna.
e) Na każdym etapie projektowania i budowy Branżowego Centrum Umiejętności w Tomaszowie Mazowieckim Wykonawca ma obowiązek zapewnić zgodność z dokumentem Zgodność przedsięwzięć finansowanych ze środków Unii Europejskiej, w tym realizowanych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, z zasadą „nie czyń znaczącej szkody” - zasadą DNSH PODRĘCZNIK DLA BENEFICJENTA",
f) Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania i wykonania obiektu w pełni dostosowanego dla osób niepełnosprawnych i ze szczególnymi potrzebami – wg obowiązujących przepisów, w tym ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w szczególności art. 6 – Wykonawca musi wypełnić zapisy zawarte w Ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w szczególności Wykonawca spełni minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (o których mowa w art. 6 ww. ustawy). W przypadku stwierdzenia braku możliwości zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej, należy odnieść się do zapisów zawartych w art. 7 ww. ustawy,
g) wykonanie zamówienia w pełnej zgodności z Wytycznymi Technicznymi DNSH, w szczególności budowa nowych budynków musi być zgodna ze standardem budynków o niemal zerowym zużyciu energii, określonym w dyrektywie w sprawie charakterystyki energetycznej – co Wykonawca niniejszym gwarantuje, że wypełni i uzyska/osiągnie.

4.3. Szczegółowe warunki realizacji Umowy i jej zakres przedmiotowy, w tym zakres prac projektowych oraz robót określa Program funkcjonalno-użytkowy
(dalej zwany również: „PFU”) wraz z załącznikami oraz Projekt umowy - Załącznik Nr 2 do SWZ, a w zakresie wykonywanych robót opracowana dokumentacja projektowa.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45214200-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem

45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty

45262300-4 - Betonowanie

45262350-9 - Betonowanie bez zbrojenia

45262520-2 - Roboty murowe

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne

45410000-4 - Tynkowanie

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45432120-1 - Instalowanie nawierzchni podłogowych

45442100-8 - Roboty malarskie

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-09-25

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 17.1 Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
Lp. Nazwa kryterium Znaczenie kryterium
(w %)
1 Cena 100
RAZEM 100

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

6.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
1)Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:

a) co najmniej dwa zamówienia, z których każde:
− wykonano w formule ,,zaprojektuj i wybuduj”,
− polegało na wykonaniu dokumentacji projektowej w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę oraz wykonaniu
na jej podstawie robót budowlanych obejmujących budowę budynku
o minimum dwóch kondygnacjach nadziemnych i o kubaturze brutto minimum 4000 m3 i w zakres, którego wchodziło wykonanie minimum instalacji: wodociągowych, kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, wentylacji mechanicznej, elektrycznej i zaprojektowanie zastosowania minimum jednego odnawialnego źródła energii
− o wartości minimum 7 000 000,00 zł brutto (siedem milionów złotych),
lub

b1) co najmniej dwa zamówienia, z których każde polegało na wykonaniu dokumentacji projektowej w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę na realizację inwestycji obejmującej budowę budynku o minimum dwóch kondygnacjach nadziemnych i o kubaturze brutto minimum 4000 m3 i w zakres, którego wchodziło zaprojektowanie minimum instalacji: wodociągowych, kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, wentylacji mechanicznej, elektrycznej i zaprojektowanie zastosowania minimum jednego odnawialnego źródła energii,
oraz
b2) co najmniej dwa zamówienia, z których każde:
− polegało na wykonaniu robót budowlanych obejmujących budowę budynku o minimum dwóch kondygnacjach nadziemnych
i o kubaturze brutto minimum 4000 m3 i w zakres, którego
wchodziło wykonanie minimum instalacji: wodociągowych, kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, wentylacji mechanicznej, elektrycznej i minimum jednego odnawialnego źródła energii,
− miało wartość minimum 7 000 000,00 zł brutto (siedem milionów złotych).

2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia
i skierują do jego realizacji:

a) w zakresie projektowania:
− min. jedną osobę, która będzie pełniła funkcję projektanta,
a także głównego projektanta budowy/projektanta koordynującego, wg ustawy Prawo budowlane i posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej, których zakres uprawnia ją do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia, która w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert pełniła w specjalności architektonicznej funkcję projektanta w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane przy opracowaniu minimum jednego projektu budowlanego obejmującego budowę nowego budynku o kubaturze brutto min. 4000 m3 i minimum dwóch kondygnacjach nadziemnych.
− min. jedną osobę, która będzie pełniła funkcję projektanta
w rozumieniu ustawy Prawo budowlane i posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia, która w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert
pełniła w specjalności konstrukcyjno-budowlanej funkcję projektanta w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane przy opracowaniu minimum jednego projektu budowlanego obejmującego budowę nowego budynku o kubaturze brutto min. 4000 m3 i minimum dwóch kondygnacjach nadziemnych.
− min. jedną osobę, która będzie pełniła funkcję projektanta w branży drogowej posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia ją do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia,
− min. jedną osobę, która będzie pełniła funkcję projektanta w branży sanitarnej posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia ją do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia,
− min. jedną osobę, która będzie pełniła funkcję projektanta w branży elektrycznej posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia ją do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia.

Dopuszcza się spełnianie powyższego w pełnym lub częściowym zakresie przez tę samą osobę. Zamawiający dopuszcza wykazanie tej samej osoby projektanta do pełnienia więcej niż funkcji wskazanej w tiret 1-5 powyżej, o ile dana osoba posiada wymagane uprawienia i doświadczenie.

b) w zakresie wykonywania robót:

− min. jedną osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy w rozumieniu ustawy Prawo budowlane i posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia ją do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia, która w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert minimum raz pełniła w specjalności konstrukcyjno-budowlanej funkcję kierownika budowy przy realizacji robót budowlanych obejmujących budowę nowego budynku o kubaturze brutto min. 4000 m3 i minimum dwóch kondygnacjach nadziemnych,
− min. jedną osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika robót w branży drogowej i posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia ją do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia,
− min. jedną osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika robót w branży sanitarnej i posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia ją do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia,
− min. jedną osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika robót w branży elektrycznej i posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia.
Dopuszcza się spełnianie powyższego w pełnym lub częściowym zakresie przez tę samą osobę. Zamawiający dopuszcza wykazanie tej samej osoby kierownika do pełnienia więcej niż funkcji wskazanej w tiret 1-4 powyżej, o ile dana osoba posiada wymagane uprawienia i doświadczenie.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.3. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona,
do złożenia w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania) następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień złożenia):

8.3.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 6 do SWZ), oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 1) SWZ,
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 7 do SWZ - w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 2) SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

12.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 100 000,00 PLN (słownie zł: sto tysięcy zł 00/100).
12.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
12.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:

numer rachunku: 63 1560 0013 2000 1462 1000 0016
z adnotacją „Wadium – Numer referencyjny: ZP.272.1.2025”.
12.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
12.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.
12.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:
a) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji /poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
b) kwotę wadium,
c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy Pzp.
12.7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
12.8. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

10.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania
ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia
te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 4 do SWZ.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie,
z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 5 do SWZ.
c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
10.3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy
w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy Pzp, strony dopuszczają możliwość wprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących okoliczności:
1) Przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1 umowy może nastąpić, z zastrzeżeniem § 18 ust. 2, w przypadku:
a) wystąpienia okoliczności siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski żywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej; - o liczbę dni, odpowiadającą okresowi występowania okoliczności siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie zamówienia w terminie umownym;
b) zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w Programie Funkcjonalno – Użytkowym, aby zapewnić zgodność przedmiotu umowy z tymi przepisami; - o liczbę dni niezbędną Wykonawcy do wprowadzenia modyfikacji;
c) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają; - o czas niezbędny do uzyskania tych dokumentów, z uwzględnieniem terminów przewidzianych prawem oraz wewnętrznymi aktami organizacyjnymi podmiotów uprawnionych do ich wydania;
d) gdy właściwe organy administracji publicznej i instytucje nie wydały wymaganych do wykonania świadczenia decyzji administracyjnych lub uzgodnień lub opinii w ustawowym terminie (a jeśli nie wyznaczono terminu ustawowego - w terminie zwyczajowo przyjętym na ich wydanie); - o czas występującego opóźnienia;
e) oczekiwania na konieczne decyzje urzędowe i władz samorządowych, zmiany obowiązującego prawa, wyniki ekspertyz, wyroki sądowe itp. o ile oczekiwanie to nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność; - przy czym przedłużenie terminu wykonania zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi oczekiwania;
f) konieczności dokonania korekt, zmian, poprawek w PFU w zakresie wynikającym ze zmiany opisu przedmiotu zamówienia na skutek błędów w opisie przedmiotu zamówienia lub zmiany opisu przedmiotu zamówienia na skutek okoliczności niezależnych od stron w szczególności związanych z czynnikiem społecznym, zmianą przepisów lub zmianą stanowiska instytucji uzgadniających (opiniujących); - o czas potrzebny na dokonanie korekt, zmian, poprawek w PFU;
g) w przypadku skierowania przez Zamawiającego do Wykonawcy pisemnego żądania wstrzymania wykonywania etapu projektowania; - o czas, przez który Zamawiający pisemnie wstrzymał Wykonawcy wykonywanie zadania;
h) w przypadku zmian zakresu świadczenia dokonanych na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3) lub 4) lub ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych; - o czas niezbędny do wykonania dodatkowych czynności, jeżeli czynności tych Wykonawca nie mógł zrealizować w pierwotnym terminie wykonania umowy.
i) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych powodujących - ze względów technologicznych - wstrzymanie lub przerwanie całości wykonywanych robót budowlanych, na zewnątrz budynku, stanowiących przedmiot zamówienia w okresie dłuższym niż 3 następujące po sobie dni kalendarzowe – potwierdzonego pisemnie przez inspektora nadzoru; - przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o tyle dni, przez ile trwało ich wstrzymanie lub przerwanie;
Pełna treść rodzaju i zakresu zmian zawarta w załączniku nr 2 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-07 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl//

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-07 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-05

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.