Og³oszenie z dnia 2025-03-04
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa dróg na os. Piereka³y: ul. Dêbowej, Klonowej, Grabowej i Jesionowej
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Czarna Bia³ostocka
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659036
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Torowa 14 A
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Czarna Bia³ostocka
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-020
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Bia³ostocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@czarnabialostocka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://bip-umczarnabialostocka.wrotapodlasia.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa dróg na os. Piereka³y: ul. Dêbowej, Klonowej, Grabowej i Jesionowej
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-e8205f0a-211f-4526-b05a-6cb573840c66
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00130209
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-03-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00023193/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.4 Budowa dróg na os. Piereka³y: ul. Dêbowej, Klonowej, Grabowej i Jesionowej
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e8205f0a-211f-4526-b05a-6cb573840c663.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a
Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej przetargi@czarnabialostocka.pl . Adres strony internetowej, na której bêd± udostêpniane zmiany i wyja¶nienia SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpo¶rednio zwi±zane z postêpowaniem o udzielenie zamówienia:
https://bipum.czarnabialostocka.wrotapodlasia.pl w zak³adce „Zamówienia publiczne"
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1.W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która dostêpna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/ (dotyczy sk³adania ofert), oraz pocz elektr: przetargi@czarnabialostocka.pl . 2.Oferty/wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêp, zawiadomienia, wezwania, zadawanie pytañ oraz ogólne informacje,Zamawiaj±cy i Wykonawcy przekazuj± powo³uj±c siê nr og³oszenia (BZP) lub nr refer postêp tj. Or.271.5.2025. 3.Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêp o udzielenie zamów publicz, musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na P. e-Zamówienia.Wykonawca posiadaj±cy konto na P. e-Zamówienia ma dostêp do formu: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komun. 4. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêp z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na P. e- Zamówienia oraz zalogowania siê na P. e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularza do komunikacji”s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokum zamów wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na P. e-Zamówieniach. Zamawiaj±cy wymaga aby komuni miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami, w tym
wszelkie o¶wiad, wnioski, zawiadomienia oraz inform, przekazywane by³y w formie elektro. 5. Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z SWZ. 6. Wymagania techn i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokum elektron, elektron kopii dokum i o¶wiadczeñ oraz inform przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania
z P. e-Zamówieñ. 7.Zamawiaj±cy przekazuje link do postêp oraz ID postêpo jako inform do niniejszej SWZ. Dane postêpow mo¿na wyszukaæ równie¿ ze strony g³ównej P. e-Zamówienia (przycisk „Przegl±daj postêpowanie/konkurs”). 8. Za datê i godz przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokum elektron, o¶wiad lub elektron kopii dokum lub o¶wiad oraz innych inform przyjmuje siê datê ich przekazania na P. e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl lub datê ich przekazania za pomoc± pocz elektron z zastrze¿eniem, i¿ ofertê wraz z za³±cz okre¶lonymi w roz X. SWZ, pod rygorem odrzucenia oferty na podst art 226 ust.1 pkt6 Pzp, mo¿na przekazaæ wy³±cznie na P. e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl Dokum sk³adane w formie elektron lub w postaci elektron musz± byæ opatrzone podp elektron, podp zaufanym lub podp osob (zgodnie z art. 63 ust. 2 Pzp). Ofertê, o¶wiadczenia o których mowa w art.125 ust.1 Pzp., p¶d, pe³nomocnictwa sporz±dza siê w postaci elektr, w ogólnie dostêpnych formatach danych, w szczególno¶ci w formatach.txt,.rtf,.pdf,.doc,.docx,.odt. Zalecany przez Zamawiaj±cego format danych - .pdf. 9. Komuni w postêp, z wy³±czeniem sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, odbywa siê drog± elektro za po¶rednictwem “Formularze”n(„Formularze do komunikacji”). Za po¶red „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komun umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cz do przesy³ania wiadomo¶ (przycisk „dodaj za³±cznik”). W przypadku za³±cz zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ sk³adania doku elektr za pomoc± poczty elektr, na wskazany w pkt. 1 adres e-mail. Sposób sporz±dzania dok elektr musi byæ zgodny z
wymaganiami okre¶lonymi w rozp MRPiT z dn 23.12.2020 r. w sprawie p¶d oraz innych dokum lub o¶wiad, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy oraz rozp PRM z dn 30.12.2020 r. w sprawie sposobu sporz±dz i przekazyw inform oraz wymagañ tech dla dokum elektro oraz ¶rod komu elektron w postêp o udzielenie zamó publi lub konkursie. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego
typu (zewn i wewn) dodaje siê do przes³anej wiadomo¶ci uprzednio podpisane dokum wraz z wygenerowanym plikiem podp (typ zewn) lub dokum z wszytym podp (typ wewnêtrzny). Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpo przez wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 roz Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprochrony osób fiz w zwi±zku z przetwarzaniem dan osob i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne roz. o ochronie da¬nych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „Roz”, informujê, ¿e: 1.Admin Pani/Pana dan oso jest Gmina Cz B reprezentowana przez Burmistrza Cz B z siedzib±: ul. Torowa 14A, 16-020 Cz B,
tel.:85 713 13 40, e-mail: um@czarnabialostocka.pl. 2.W sprawach z zakresu ochrony dan oso mo¿e siê Pan/i kontaktowaæ siê z IOD pod adresem e-mail: iod@dbajodane.pl 3.Dane osobowe bêd± przetwarzane w celu zwi±zanym z postêp o udzielenie zp. 4.Dane osob bêd± przechowywane przez okres zg. z art. 78 ust. 1 i 4 ust. z dnia z dnia 11.09.2019 r.– Pzp (Dz. U. z 2022 r. poz.
1710 z pó¼n. zm.)zwanej dalej PZP, przez okres 4 lat od dnia zak postêpowania o udzielenie zam, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas obowi±zywania umowy. 5.Podstaw± prawn± przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Roz w zwi±zku z przepisami PZP. 6.Odbiorcami Pan/i danych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dok postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 4 PZP. 7.Ob podania przez Pan/i danych osobowych bezpo¶rednio
Pan/i dotycz±cych jest wymogiem ust okre¶lonym w przepisach PZP, zwi±zanym z udzia³em w post o udzielenie zam publ; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z PZP. 8.Osoba, której dane dotycz± ma prawo do: dostêpu do tre¶ci swoich danych oraz mo¿liwo¶ci ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania,w przypadku gdy przetw danych odbywa siê z naruszeniem przep Roz s³u¿y prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa UODO, ul. Stawki 2, 00-193 Wawa,9.Osobie, której dane dotycz± nie przys³uguje: w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e Roz prawo do usuniêcia dan osob; prawo do przenoszenia dan osob, o którym mowa w art. 20 Roz;na podstawie art. 21 Roz prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania dan osob. 10.W przypadku gdy wykonanie obow, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Roz, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Admin mo¿e ¿±daæ od
osoby, której dane dotycz±, wskazania dodat inf maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty
postêpowania o udzielenie zam publ. 11.Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia dan oso, o którym mowa w art. 16 Roz, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postê o udzielenie zam publ lub konkursu ani zmian± post. umowy w zakresie niezgodnym z PZP. 12.Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Roz, nie
ogranicza przetwarzania dan osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zam publ. 13.W przypadku dan osob zamieszczonych przez Admin w BZP, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 Roz, s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do Admin.14. Od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zam, w przypadku gdy wniesienie ¿±dania, o którym
mowa w art. 18 ust. 1 Roz, spowoduje ograniczenie przetwarzania dan osob zawartych w protok i za³± do protok, Admin nie udostêpnia tych danych zawartych w protok i w za³ do protok, chyba ¿e zachodz± przes³anki, o których mowa w art. 18 ust. 2 Roz. 15.W przypadku gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Roz, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Admin mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych inf maj±cych w szczególno¶ci na celu sprecyzowanie
nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zam. 16.Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do
sprostowania lub uzup, o którym mowa w art. 16 Roz, nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protok oraz jego za³. 17.Ponadto
informujemy, i¿ w zwi±zku z przetwarzaniem Pan/i danych osobowych nie podlega Pan/i decyzjom, które siê opieraj± wy³±cznie na
zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 Rozp
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Or.271.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia, warunki i sposób jego realizacji stanowi Za³±cznik nr 1 do SWZ
Przedmiot zamówienia obejmuje budowê dróg gminnych na osiedlu Piereka³y w Czarnej Bia³ostockiej – ulicy Dêbowej, Klonowej, Jesionowej i Grabowej na dzia³kach nr geod. 63, 64 70, 80, 99, 1595/2 obrêb 044 Czarna Bia³ostocka. Dzia³ki, z których korzystanie bêdzie ograniczone (czasowe zajêcie): nr 71 – zwi±zana z przebudow± sieci kanalizacji deszczowej w zakresie: budowy kana³u deszczowego o ¶rednicy D315 mm i d³ugo¶ci 71,1 m, którego zadaniem jest odprowadzenie ewentualnego nadmiaru wód podczas intensywnych opadów deszczu, rzêdna dna kana³u wynosi 1,15 m poni¿ej istniej±cego terenu.
Inwestycja przebiegaæ bêdzie w istniej±cym pasie drogowym. £±czna d³ugo¶æ ulic przewidzianych do przebudowy wynosi ok. 0,88 km z czego ul. Dêbowej ok. 0,20 km, Klonowej – ok. 0,20 km, Jesionowej – 0,21 km, Grabowej – 0,27 km.
Jezdnie ulic Dêbowej, Klonowej, Jesionowej i Grabowej szeroko¶ci 5,5 m wykonaæ z kostki brukowej betonowej barwy szarej gr. 8 cm, z obustronnym chodnikami z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm barwy szarej, szeroko¶ci ok. 2,00 m. Pocz±tek ulic Dêbowej, Klonowej oraz Jesionowej dowi±zaæ do istniej±cej ulicy ¦wierkowej o nawierzchni asfaltowej.
Zjazdy z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm barwy czerwonej i szeroko¶ci zmiennej. Obramowanie obrze¿em betonowym 30x8 cm oraz krawê¿nikiem betonowym 15x22 cm na ³awie betonowej z oporem. Przekrój pod³u¿ny zjazdów nale¿y dostosowaæ do istniej±cych rzêdnych oraz ukszta³towaæ zgodnie z koron± drogi.
Koliduj±ce ogrodzenia i elementy drogowe (krawê¿niki, obrze¿a, nawierzchnie zjazdów) nale¿y rozebraæ zgodnie z projektem.
Materia³y drogowe z rozbiórki nale¿y przekazaæ zarz±dcy drogi. Materia³y nienadaj±ce siê do ponownego u¿ycia poddaæ utylizacji, a pozosta³e przekazaæ w³a¶cicielowi.
Odwodnienie ulic osiedla Piereka³y w Czarnej Bia³ostockiej zostanie zapewnione poprzez budowê studni ch³onnych oraz kanalizacji deszczowej z rur z tworzyw sztucznych, przykanalików deszczowych wraz ze studzienkami wpustowymi i z wylotem kanalizacji do studni retencyjnej zlokalizowanej przy ul. Brzozowej w Czarnej Bia³ostockiej. Kanalizacjê deszczow± z rur PVC wykonaæ na terenie dzia³ki nr geod. 71, miêdzy wpustem Wp15 a studni± retencyjn± OsR. Studnie ch³onne powinny byæ wykonane w ca³o¶ci z elementów betonowych, prefabrykowanych (klasa betonu min. C40/50), ³±czonych na uszczelki z gumy SBR lub EPDM (gumowe, elastomerowe) i wyposa¿one we w³azy bezzawiasowe, nieryglowane DN600 mm, klasy D400 zgodnie z norm± PN-EN 124:2000 o min ciê¿arze w³asnym 100 kg i g³êboko¶ci osadzenia pokrywy w korpusie min. 50 mm. Studnie w czê¶ci ch³onnej wype³niæ ¿wirem lub t³uczniem o uziarnieniu 20/40 mm. Dodatkowo wierzchni± warstwê czê¶ci filtracyjnej nale¿y zabezpieczyæ geow³óknin± w celu zatrzymywania zawiesin i umo¿liwienia jej okresowego czyszczenia lub wymiany.
Nale¿y dokonaæ regulacji istniej±cej infrastruktury oraz dostosowaæ stropy i w³azy studni do planowanego obci±¿enia ruchem min 40 t, w obrêbie projektowanych nawierzchni drogowych.
Z uwagi na kolizjê uk³adu drogowego z istniej±cymi hydrantami przewiduje siê przebudowê sieci wodoci±gowej – rozbiórkê i budowê nowych hydrantów.
Materia³y u¿yte do budowy powinny posiadaæ wszelkie dok dopuszczaj±ce produkt do obrotu. Wodoci±g nale¿y wykonaæ z rur ci¶nieniowych PE 100 odpornych na propagacjê pêkniêæ, ³±czonych przez zgrzewanie doczo³owo lub elektrooporowo. Nale¿y zachowaæ zag³êbienie u³o¿enia przewodów min. 1,60m od poziomu terenu projektowanego ponad wierzch rury. Sieæ wodoci±gow± w ziemi oznaczyæ, uk³adaj±c na warstwie ochronnej z piasku w odleg³o¶ci 0,3m nad ruroci±giem ta¶mê lokalizacyjno-ostrzegawcz± z wtopionym przewodem metalowym. Ta¶mê u³o¿yæ w sposób umo¿liwiaj±cy pod³±czenie urz±dzeñ do trasowania sieci (zakoñczyæ w skrzynkach ulicznych zasuw oraz po³±czyæ z istniej±c± ta¶m±). Odleg³o¶æ miêdzy koñcówk± obudowy, a spodem pokrywy skrzynki wodoci±gowej powinna wynosiæ ok. 25 cm. Wysoko¶æ czê¶ci nadziemnej hydrantu winna byæ zgodna z ich kartami katalogowymi, co zapewni ich prawid³ow± eksploatacjê. Zasuwy wodoci±gowe posadowiæ na betonowych blokach prefabrykowanych lub wykonywanych na budowie – kl. bet. min C12/15.
Armaturê wodoci±gow± uzbroiæ w skrzynki uliczne o wysoko¶ci minimalnej korpusu 270 mm, ¶rednicy podstawy korpusu min. 270 mm oraz ¶rednicy pier¶cienia korpusu mocowania pokrywy min. 190mm z pokryw± z ¿eliwa szarego z oznaczeniem „W” koloru czarnego. Dopuszczalne jest stosowanie skrzynek wodoci±gowych o korpusach z tworzywa sztucznego.
Skrzynki ¿eliwne armatury zabezpieczyæ pier¶cieniem prefabrykowanym betonowym dwudzielnym w terenach nieutwardzonych, w terenach utwardzonych zlicowaæ z nawierzchni± niwelety. Do posadowienia skrzynek zastosowaæ p³yty z tworzyw sztucznych.
W zakres inwestycji wchodzi tak¿e przebudowa kablowych sieci elektroenergetycznych nN, koliduj±cych z projektowanym uk³adem drogowym. Wszystkie przebudowywane linie nN s± w³asno¶ci± PGE Dystrybucja S.A. i s± eksploatowane przez ww. zak³ad.
Istniej±c± infrastrukturê telekomunikacyjn± nale¿±c± do firm Koba, Serczernet oraz Orange Polska S.A., koliduj±c± z budow± dróg nale¿y przebudowaæ. Zakres prac obejmuje równie¿ zabezpieczenie istniej±cych kabli ¶wiat³owodowych oraz przy³±czy ¶wiat³owodowych abonenckich doziemnych rurami dwudzielnymi. W przypadku gdy istniej±ce kable nie bêd± posiada³y normatywnego przykrycia wynosz±cego 0,7 do projektowanej niwelety nale¿y dokonaæ ich zag³êbienia. Istniej±ce studnie kablowe nale¿y wyregulowaæ do wysoko¶ci projektowanych chodników.
Bie¿±ca pielêgnacja zieleñców – w tym tak¿e koszenie skarp i trawników – pozostaje w zakresie Zamawiaj±cego.
Drewno z wycinki nale¿y z³o¿yæ na dzia³ce nr geodezyjny 1142/15 w Czarnej Bia³ostockiej, tj. na terenie Zak³adu Energetyki Cieplnej przy ul. Fabrycznej 34. Pozosta³e elementy pochodz±ce z wycinki w postaci ga³êzi, karpin, korzeni, krzewów itp. wykonawca zobowi±zany jest wywie¼æ poza teren budowy i zagospodarowaæ we w³asnym zakresie.
Zakres obejmuje wykonanie:
A. robót bran¿y drogowej:
B. robót bran¿y sanitarnej:
C. robót bran¿y sanitarnej – przebudowa wodoci±gu:
D. robót bran¿e elektrycznej:
E. robót bran¿y telekomunikacyjnej:
Inwestycjê nale¿y wykonaæ zgodnie z dokumentacj± projektow±, przedmiar robót jest elementem pomocniczym do przygotowania oferty.
Wykonawca ma obowi±zek uzgodnienia przebiegu urz±dzeñ podziemnych z gestorami istniej±cych sieci.
Do zadañ Wykonawcy nale¿y:
-opracowanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej - 3 egz.,
-opracowanie projektu organizacji ruchu na czas wykonywania robót i zatwierdzenia w Starostwie Powiatowym w Bia³ymstoku,
-zapewnienie mieszkañcom oraz s³u¿bom porz±dkowym i bezpieczeñstwa, mo¿liwo¶ci wjazdu na posesje,
-przed przyst±pieniem do budowy projekt zagospodarowania terenu uzgodniæ w zakresie kolizji z gestorami sieci energetycznych, telefonicznych i sanitarnych,
-przedstawienie kosztorysu ofertowego przed zawarciem umowy, a po zakoñczeni inwestycji kosztorysu powykonawczego,
-zniszczone podczas realizacji punkty graniczne nale¿y na nowo wznowiæ i trwale zastabilizowaæ, z tej czynno¶ci sporz±dziæ protokó³ wymagany prawem w zakresie podzia³ów nieruchomo¶ci,
-wykonanie inspekcji TV zrealizowanej kanalizacji deszczowej,
- przed przyst±pieniem do wykonania robót nale¿y sprawdziæ w Departamencie Geodezji czy, po przekazaniu niniejszej dokumentacji, na terenie objêtym inwestycja nie zosta³y zaprojektowane i/lub wykonane inne sieci. W przypadku napotkania niezinwentaryzowanego uzbrojenia podziemnego lub le¿±cego na innej g³êboko¶ci ni¿ to przedstawiono w projekcie, nale¿y powiadomiæ u¿ytkowników uzbrojenia i wspólnie z nadzorem inwestorskim ustaliæ dalszy tok postêpowania.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie ruroci±gów do odprowadzania wody burzowej
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie ruroci±gów i kabli
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy dokona oceny ofert przyznaj±c w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± ni¿ej okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu:
1) W zakresie kompetencji lub uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych wymagañ, których spe³nienie Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ w sposób szczególny. Zamawiaj±cy uzna, ¿e warunek jest spe³niony, je¿eli Wykonawca z³o¿y o¶wiadczenie o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu.
2) W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca posiada³ op³acon± polisê, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia w wysoko¶ci minimum 600.000,00 z³.
3) W zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej
a) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, nale¿ycie wykonali co najmniej dwa zamówienia polegaj±ce na wykonaniu nawierzchni z kostki betonowej wraz z podbudow± o minimalnej powierzchni 1.500,00 m² ka¿de,
b) dysponuj± kierownikiem budowy bran¿y drogowej posiadaj±cym uprawnienie do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej oraz posiadaj±cym aktualn± przynale¿no¶æ do w³a¶ciwej Izby In¿ynierów i Techników Budownictwa zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami. Je¿eli potwierdzenie przynale¿no¶ci traci wa¿no¶æ w okresie obowi±zywania umowy, Wykonawca zobowi±zuje siê przedstawiæ nowe potwierdzenie, wa¿ne na czas trwania umowy lub wska¿e inn± osobê posiadaj±c± przynajmniej takie same uprawnienia (aktualn± przynale¿no¶æ do w³a¶ciwej Izby In¿ynierów Budownictwa). Ilekroæ Zamawiaj±cy wymaga okre¶lonych uprawnieñ budowlanych, rozumie przez to uprawnienia wydane na podstawie aktualnie obowi±zuj±cej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 t.j.) jak równie¿ odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowi±zuj±cych przepisów oraz równowa¿ne kwalifikacje, zdobyte w innych pañstwach, na zasadach okre¶lonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, z uwzglêdnieniem postanowieñ ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., 220 t. j.).
Wymagane jest równie¿ wskazanie przez Wykonawcê dysponowanie kierownikami robót bran¿y sanitarnej, elektrycznej i telekomunikacyjnej posiadaj±cymi odpowiednie uprawnienia do wykonywania tego typu zadañ, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami wskazanymi powy¿ej
UWAGA
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie, warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej jest spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane. (art. 117 pzp)
3. Zamawiaj±cy, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej - dopuszcza ³±czne spe³nianie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez wykonawcê sprzecznych interesów,
w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy
w inne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw wykluczenia z postêpowania, którego wzór stanowi Za³±cznik nr 3 i 4 do SWZ. O¶wiadczenia te sk³ada siê pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Informacje zawarte w o¶wiadczeniach, o których mowa w pkt. 1 stanowi± wstêpne potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
3. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) O¶wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy,
o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postepowaniu, albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postepowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 5 do SWZ.
2) W celu potwierdzania spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu Wykonawca sk³ada:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne dokumenty – o¶wiadczenie wykonawcy Za³±cznik nr 6 do SWZ;
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami zgodnie z wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 7 do SWZ;
d) op³aconej polisy, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê co najmniej 600.000,00 z³
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Na podstawie art. 97 ust. 1 ustawy Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawców wniesienia wadium.2. Zamawiaj±cy wymaga, aby wadium wniesione zosta³o przed up³ywem terminu sk³adania ofert w kwocie 15.000,00 PLN (s³ownie: piêtna¶cie tysiêcy z³otych 00/100 PLN) i utrzymane zosta³o nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
3. Wadium wniesione w pieni±dzu bêdzie wniesione skutecznie, je¿eli rachunek bankowy Zamawiaj±cego zostanie uznany kwot± wadium przed up³ywem terminu sk³adania ofert (tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin sk³adania ofert)
4. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na nastêpuj±cy rachunek bankowy Zamawiaj±cego: Nr 35 1020 1332 0000 1102 0280 9606.
5. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2023 r. poz. 462, z po¼n. zm.).
Wadium wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
6. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w pkt 5 ppkt 2) 3) 4), Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej, podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcê dokumentu.
7. W przypadku wniesienia wadium w innej formie ni¿ w pieni±dzu, z tre¶ci gwarancji i porêczeñ musi wynikaæ bezwarunkowe, nieodwo³alne i na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego (beneficjenta) zobowi±zanie Gwaranta do zap³aty na rzecz Zamawiaj±cego kwoty wadium w okoliczno¶ciach skutkuj±cych zatrzymaniem wadium okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy.
8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy, zostanie odrzucona
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia o których mowa w rozdziale X pkt. 1 SWZ sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj±, brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenia, z których wynika, które us³ugi wykonuj± poszczególni wykonawcy. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 9 do SWZ.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany wykonawca jest zobowi±zany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w projektowanych postanowieniach umowy, które zostan± wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowi±cych Za³±cznik nr 2 do SWZ.2. Zakres ¶wiadczenia Wykonawcy wynikaj±cy z umowy jest to¿samy z jego zobowi±zaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶ci zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454 – 455 pzp oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, które zostan± wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowi±cych Za³±cznik nr 2 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swojej wa¿no¶ci, pod rygorem niewa¿no¶ci, zachowania formy pisemnej.
5. Zakazuje siê istotnych zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba ¿e zmiana bêdzie dotyczy³a nastêpuj±cych zdarzeñ:
1) Wyst±pienia zmian powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy.
2) Wynikniêcia rozbie¿no¶ci lub niejasno¶ci w rozumieniu pojêæ u¿ytych w umowie, których nie mo¿na usun±æ w inny sposób, a zmiana bêdzie umo¿liwiaæ usuniêcie rozbie¿no¶ci i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony.
3) Wyst±pienia konieczno¶ci zmian osób Wykonawcy, w przypadku gdy zamawiaj±cy uzna, ¿e osoby te nie wykonuj± nale¿ycie swoich obowi±zków. Wykonawca obowi±zany jest dokonaæ zmiany tych osób, na inne spe³niaj±ce na dzieñ sk³adania ofert warunki okre¶lone w specyfikacji, w terminie nie d³u¿szym ni¿ 14 dni od daty z³o¿enia wniosku zamawiaj±cego,
4) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy a tak¿e z np. wyst±pienia zw³oki w wydaniu przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleñ,
5) Wyst±pienia konieczno¶ci wprowadzenia zmian spowodowanych nastêpuj±cymi okoliczno¶ciami:
a) si³a wy¿sza uniemo¿liwiaj±ca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze szczegó³owym opisem,
b) zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± umowy (np. zmiana numeru rachunku bankowego),
c) zmiany danych teleadresowych,
d) zmiana obowi±zuj±cej stawki VAT,
6. W przypadku wyst±pienia któregokolwiek ze zdarzeñ wymienionych w pkt.5 termin realizacji przedmiotu umowy mo¿e ulec odpowiedniemu przed³u¿eniu, o czas niezbêdny do zakoñczenia wykonywania jej przedmiotu w sposób nale¿yty, nie d³u¿ej jednak ni¿ o okres trwania tych okoliczno¶ci.
7. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ dokonania zmian w zakresie powierzenia czê¶ci lub ca³o¶ci wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcom, poprzez:
1) w przypadku nie przewidzenia podwykonawców w momencie sk³adania oferty, wprowadzenie ich podczas realizacji zamówienia,
2) rozszerzenie krêgu podwykonawców,
3) zmianê lub wykre¶lenie podwykonawcy,
4) zmianê zakresu prac powierzonych podwykonawcy,
8. Warunki zmian:
1) inicjowanie zmian – na wniosek wykonawcy lub Zamawiaj±cego,
2) uzasadnienie zmian – prawid³owa realizacja przedmiotu umowy,
3) forma zmian – aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-03-19 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-19 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-04-17
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Zamawiaj±cy nie przewiduje zwrotu kosztów postêpowania.2. Zamawiaj±cy nie wymaga wizji lokalnej.
3. Dla przedmiotowego postêpowania nie ma zastosowania ¿adna z sytuacji okre¶lonych w art. 65 ust 1, art. 66 i art. 69 pzp. W zwi±zku z powy¿szym nie zachodzi konieczno¶æ komunikowania siê z Wykonawc± w sposób inny ni¿ przewidziany w niniejszej SWZ.
4. Zamawiaj±cy nie przewiduje mo¿liwo¶ci udzielania zamówieñ, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy.
5. Stosownie do tre¶ci art. 95 ustawy Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub Podwykonawcê w rozumieniu przepisów art. 22 ust.1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (t . j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465), osób wykonuj±cych niezbêdne czynno¶ci dla realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia, które wskazano SWZ oraz za³±cznikach do SWZ tj. osoby wykonuj±ce prace fizyczne zwi±zane z robotami budowlanymi w szczególno¶ci zwi±zane z obs³ug± maszyn budowlanych, uk³adaniem nawierzchni, wykonywaniem prac ziemnych, robotami nie wymagaj±cymi kwalifikacji, za wyj±tkiem osób pe³ni±cych samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682 t.j.), osób wykonuj±cych czynno¶ci wymagaj±cych posiadania uprawnieñ zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii w rozumieniu ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1752) oraz osób prowadz±cych dzia³alno¶æ gospodarcz±. Pozosta³e wymogi wynikaj±ce z art. 95 ustawy zosta³y okre¶lone w istotnych postanowieniach przysz³ej umowy, które stanowi± za³±cznik do SWZ. Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób Zamawiaj±cy pozostawia w gestii Wykonawcy.
1) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób:
a) Wykonawca w terminie 14 dni od podpisania umowy przeka¿e Zamawiaj±cemu, ujête w formie wykazu informacje o osobach zatrudnionych. Wykaz powinien zawieraæ imiê i nazwisko pracownika, wymiar zatrudnienia oraz informacjê o wykonywanych czynno¶ciach/stanowisko pracy. Wraz z wykazem Wykonawca przekazuje o¶wiadczenie, ¿e wymienione osoby zatrudnione s± na podstawie umowy o pracê.
2) Uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³nienia przez Wykonawcê wymagañ zwi±zanych z zatrudnieniem osób:
a) Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia, przez ca³y okres realizacji wykonywanych przez Wykonawcê czynno¶ci, w celu weryfikacji, czy osoby wykonuj±ce czynno¶ci przy realizacji zamówienia s± osobami wskazanymi przez Wykonawcê. W celu weryfikacji zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê Zamawiaj±cy na podstawie art. 438 ust. 2 ustawy Pzp mo¿e ¿±daæ przed³o¿enia :
- o¶wiadczenia zatrudnionego pracownika
- o¶wiadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracê,
- po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em kopii umowy o pracê zatrudnionego pracownika,
- innych dokumentów zawieraj±cych informacje niezbêdne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracê w tym zawieraj±cych dane osobowe- w szczególno¶ci imiê i nazwisko zatrudnionego pracownika, datê zawarcia umowy o pracê, rodzaj umowy o pracê i zakres obowi±zków pracownika.
4) Sankcje z tytu³u niespe³nienia wymagañ, o których mowa w art. 95 ust 1 pzp:
a) Zamawiaj±cemu przys³ugiwaæ bêdzie prawo naliczenia Wykonawcy kar umownych w wysoko¶ci 0,1% ceny ofertowej brutto w ka¿dym przypadku stwierdzenia uchybienia;
b) Niez³o¿enie przez Wykonawcê w wyznaczonych przez Zamawiaj±cego terminach ¿±danych dowodów, w celu potwierdzenia spe³nienia przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê traktowane bêdzie jako niespe³nienie przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych pracê przy realizacji zamówienia.
INNE PRZETARGI CZARNA BIA£OSTOCKA
- Budowa dróg na os. Piereka³y: ul. Dêbowej, Klonowej, Grabowej i Jesionowej
- Opracowanie dokumentacji projektowej budowy ¶wietlicy wiejskiej w Oleszkowie wraz z gara¿em na potrzeby Ochotniczej Stra¿y Po¿arnej
wiêcej: przetargi CZARNA BIA£OSTOCKA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ci±gu ul. Duchowizna w miejscowo¶ci Zakroczym
- Przebudowa drogi gminnej ul. Krótkiej w miejscowo¶ci Odrzechowa.
- Przebudowa i modernizacja budynku Przedszkola nr 32 wraz z infrastruktur± towarzysz±c± przy ulicy Bystrzañskiej 37 w Bielsku-Bia³ej w celu dostosowania do przepisów przeciwpo¿arowych (...)
- Remont dróg gminnych na terenie Gminy Cmolas w roku 2025
- "Remont drogi gminnej nr 104059R "Ko³o Suszka" w Hucie Komorowskiej o nawierzchni asfaltowej"
- Poprawa bezpieczeñstwa dróg gminnych poprzez przebudowê chodników i miejsc postojowych wraz z do¶wietleniem przej¶cia dla pieszych w zakresie dz. Nr 43/23 obr. 0001 w m. Reda.
wiêcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.