eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bia³ogardPrzebudowa DP 1184Z - ul. Szczecinecka w Tychowie



Og³oszenie z dnia 2022-04-29


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa DP 1184Z - ul. Szczecinecka w Tychowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: POWIAT BIA£OGARDZKI

1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Zarz±d Dróg Powiatowych w Bia³ogardzie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330960380

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Ul. Szosa Po³czyñska 57

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bia³ogard

1.5.3.) Kod pocztowy: 78-200

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliñski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zdpbialogard@wp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://bip.powiat-bialogard.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa DP 1184Z - ul. Szczecinecka w Tychowie

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-41aba464-c788-11ec-b879-9a86e5ac3946

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00140859

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-04-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00018402/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.2 Przebudowa DP 1184Z -ul Szczecineckiej w Tychowie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

http://bip.powiat-bialogard.pl/index.php?id=285931

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym
a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu
https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej.
2. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi
posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do formularzy:
z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu
opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP.
4. Komunikacja Wykonawcy z Zamawiaj±cym oraz przekazywanie informacji, o¶wiadczeñ, wniosków,
zawiadomieñ i dokumentów odbywa siê za pomoc± ¶rodków komunikacji elektronicznej.
Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski,
zawiadomienia oraz informacje przekazywane s± w formie elektronicznej za po¶rednictwem mini
portalu.
5. Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporz±dzania, wysy³ania i odbierania
korespondencji elektronicznej zgodnie z instrukcja u¿ywania miniPortalu. Korzystanie z miniPortalu
jest bezp³atne.
6. Wszelk± korespondencjê zwi±zan± z niniejszym postêpowaniem nale¿y przekazywaæ za
po¶rednictwem Platformy. Korespondencjê uwa¿a siê za przekazan± w terminie je¿eli dotrze do
zamawiaj±cego przed up³ywem wymaganego terminu. Ka¿da ze stron na ¿±danie drugiej
niezw³ocznie potwierdzi fakt otrzymania wiadomo¶ci elektronicznej.
7. Wykonawca przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego,
akceptuje warunki korzystania z mini portalu, okre¶lone w Regulaminie miniPortalu oraz
zobowi±zuje siê korzystaæ z mini portalu przestrzegaæ postanowieñ tego regulaminu.
8. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do: z³o¿enia,
wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
9. Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub
elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich
przekazania na ePUAP.
10. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna ni¿ oferta Wykonawcy
i za³±czniki do oferty) odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem dedykowanego formularza
dostêpnego na ePUAP oraz udostêpnionego przez mini portal (Formularz do komunikacji). We
wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym postêpowaniem Zamawiaj±cy i Wykonawcy
pos³uguj± siê numerem og³oszenia (BZP lub ID postêpowanie).
11. Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z Wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej,
email: zdpbialogard@wp.pl
12.Dokumenty elektroniczne, o¶wiadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub o¶wiadczeñ
sk³adane s± przez Wykonawcê za po¶rednictwem Formularza do komunikacji jako za³±czniki.
Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ sk³adania dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub
Zarz±d Dróg Powiatowych w Bia³ogardzie
ul. Szosa Po³czyñska 57, 78-200 Bia³ogard 6
elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ za pomoc± poczty elektroniczne na adres email:
zdpbialogard@wp.pl. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub
elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w
rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i
przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz
¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w
sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich
mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy.
Pozosta³e informacje zawarte s± w SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólnego rozporz±dzenia o ochronie danych), (Dz. Urz. z 04.05.2016 r. UE L119, s. 1 do 88), dalej
RODO, informujê, ¿e:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarz±d Dróg Powiatowych w Bia³ogardzie,
78-200 Bia³ogard, ul. Szosa Po³czyñska 57, e-mail: zdpbialogard@wp.pl,
zdpbialogard@poczta.onet.pl, tel. +48 94 312 40 07, w imieniu której dzia³a Dyrektor ZDP,
zwany dalej „ADMINISTRATOR”;
2) Dane kontaktowe do inspektora ochrony danych: Dariusz Florek, Zarz±d Dróg Powiatowych w
Bia³ogardzie, 78-200 Bia³ogard, ul. Szosa Po³czyñska 57, e-mail: iod@ordonotitia.pl.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± w celu:
a) zwi±zanym z potrzeb± przeprowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego
„Przebudowa DP 1184Z - ul. Szczecinecka w Tychowie ” prowadzonym w trybie
podstawowym oraz realizacj± i wype³nianiem obowi±zku prawnego ci±¿±cego na
ADMINISTRATORZE na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. obs³ugi przez
ADMINISTRATORA kontrahentów i wspó³pracowników na podstawie przepisów ustawy z
dnia 11 wrze¶nia 2019 roku Prawo zamówieñ publicznych;
b) realizacji i wykonywania umowy, której stron± jest osoba, której dane dotycz±, lub do
podjêcia dzia³añ na ¿±danie osoby, której dane dotycz±, przed zawarciem umowy, w celu
przeprowadzenia postêpowania w ramach procedury zamówieñ publicznych przez
ADMINISTRATORA, na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO, a tak¿e obs³ugi przez
ADMINISTRATORA kontrahentów i wspó³pracowników w zakresie wype³niania
obowi±zku wynikaj±cego z umów zawartych na podstawie przepisów ustawy z dnia 11
wrze¶nia 2019 roku Prawo zamówieñ publicznych;
c) niezbêdnym dla ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeñ wynikaj±cych ze zobowi±zañ, na
podstawie art. 9 ust. 2 lit. f) RODO, np. roszczeñ finansowych wzglêdem kontrahentów –
wykonawców, bior±cych udzia³ w postêpowaniu organizowanym przez
Zarz±d Dróg Powiatowych w Bia³ogardzie
ul. Szosa Po³czyñska 57, 78-200 Bia³ogard 23
ADMINISTRATORA, wynikaj±cych z naliczonych op³at i kar lub kontraktowych, w celu
rozliczeñ zawartych umów z kontrahentami ADMINISTRATORA;
4) odbiorc± Pani/Pana danych osobowych bêd±:
a) osoby lub organy w³adzy publicznej oraz podmioty wykonuj±ce zadania publiczne lub
dzia³aj±ce na zlecenie organów w³adzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikaj± z
przepisów powszechnie obowi±zuj±cego prawa, w szczególno¶ci którym udostêpniona
zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11
wrze¶nia 2019 roku Prawo zamówieñ publicznych;
b) dane mog± byæ tak¿e przekazywane innym podmiotom, zapewniaj±cym obs³ugê
administracyjn±, techniczn± i informatyczn± ADMINISTRATORA, a w szczególno¶ci
podmiotom administruj±cym systemami informatycznymi, serwisuj±cych sprzêt
informatyczny, zapewniaj±cym transport dokumentów i no¶ników elektronicznych,
zapewniaj±cym niszczenie dokumentów i no¶ników elektronicznych oraz podmiotom
zapewniaj±cym obs³ugê prawn±. Przekazywanie danych realizowane bêdzie na podstawie
zawartych umów, w tym powierzenia przetwarzania danych, a podmioty przetwarzaj±ce
mog± je przetwarzaæ jedynie na polecenie ADMINISTRATORA, co nale¿y rozumieæ w ten
sposób, ¿e nie s± uprawnione do przetwarzania tych danych we w³asnych celach.
5) Pani/Pana dane osobowe nie bêd± przekazywane do pañstwa trzeciego/organizacji
miêdzynarodowej.
Pozosta³e informacje zawarte s± w SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DzT.271.6.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegaj±ca na przebudowie DP 1184Z
– ul. Szczecinecka w Tychowie.
2. Nazwa i kody dotycz±ce przedmiotu zamówienia okre¶lone we Wspólnym S³owniku Zamówieñ publicznych (CPV): 45233140-2 - Roboty drogowe.
3. Szczegó³owy zakres prac do wykonania zosta³ ujêty w dokumentacji projektowej stanowi±cej Za³±cznik nr 2 do SWZ.
4. UWAGA: W przypadku przywo³ania w opracowaniu opisu przedmiotu zamówienia dokumentacji znaków towarowych, nazw w³asnych materia³ów, sprzêtów, urz±dzeñ, systemów i innych nale¿y traktowaæ je jedynie, jako wzorzec jako¶ciowy i s± podane w celu okre¶lenia wymogów jako¶ciowych im stawianych, w szczególno¶ci zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (tj. Dz. U.
z 2020 r. poz. 1333) i aktami wykonawczymi do niej. Zamawiaj±cy dopuszcza stosowanie innych, równowa¿nych materia³ów, sprzêtów, urz±dzeñ, systemów i innych pod warunkiem zachowania to¿samych lub wy¿szych parametrów technicznych.
5. UWAGA: Ilekroæ w tre¶ci niniejszego dokumentu Zamawiaj±cy wyra¼nie dopuszcza rozwi±zania, urz±dzenia, sprzêty, parametry, materia³y itd. równowa¿ne, poprzez pos³u¿enie siê po ich opisie zwrotem „lub równowa¿ny", jako rozwi±zania, urz±dzenia, sprzêty, parametry, materia³y itd. równowa¿ne nale¿y rozumieæ rozwi±zania, urz±dzenia, sprzêty, parametry, materia³y itd. o parametrach technicznych takich jak wielko¶æ, grubo¶æ, waga, moc elektryczna, poziom ha³asu nie gorszych lub lepszych ni¿ parametry minimalne (referencyjne) okre¶lone przez Zamawiaj±cego. Pod pojêciem „parametru lepszego" Zamawiaj±cy rozumieæ bêdzie parametr dzia³aj±cy na korzy¶æ Zamawiaj±cego np. poprzez zmniejszenie zu¿ycia energii elektrycznej lub zwiêkszenie standardu bezpieczeñstwa, cechuj±cy siê korzystniejszymi dla Zamawiaj±cego parametrami technicznymi, merytorycznymi, cechami u¿ytkowymi, jako¶ciowymi lub funkcjonalnymi.
6. Za³±czony przedmiar robót jest materia³em pomocniczym. Obowi±zkiem Wykonawcy jest podanie warto¶ci rycza³towej robót w oparciu o dokumentacjê projektow±.
Obowi±zuj±c± form± rozliczenia miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± bêdzie wynagrodzenie rycza³towe.
7. Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawcy udzielenia minimum 36 miesiêcy gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia, licz±c od daty odbioru koñcowego przedmiotu zamówienia wraz z sprzêtem wchodz±cym w sk³ad przedmiotu zamówienia.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiaj±cy bêdzie kierowa³ siê nastêpuj±cymi kryteriami:
1) Cena (C) - maksymalnie 90 pkt
Kryterium „cena” bêdzie rozpatrywane na podstawie ceny ca³kowitej brutto podanej przez wykonawcê w ofercie. Sposób przyznania punktów w kryterium „cena”:
Cmin
C = -------------- x 90
Cbadana

C – punktacja w kryterium Cena
Cmin – najni¿sza cena spo¶ród z³o¿onych, wa¿nych ofert
Cbadana – cena badanej oferty

Maksymalna ilo¶æ punktów wed³ug kryterium „cena” to 90 punktów.

2) Okres gwarancji (G) – maksymalnie 10 punktów
Kryterium „okres gwarancji” bêdzie liczone na podstawie zaoferowanego przez wykonawców okresu udzielonej gwarancji powy¿ej wymaganego – 36 miesiêcy, nie d³u¿szego jednak ni¿ 60 miesiêcy. Ocenie poddany zostanie okres dodatkowej gwarancji wyra¿ony w miesi±cach, powy¿ej 36 miesiêcy (tj. od 1 do 24 miesiêcy) wed³ug wzoru:

Gbadana
G = ------------- x 10
Gmax

G – punktacja w kryterium okres gwarancji
Gmax – maksymalny okres dodatkowej gwarancji - 24 miesi±ce
Gobliczana – okres dodatkowej gwarancji badanej oferty (od 1 do 24 miesiêcy)

Maksymalna ilo¶æ punktów wed³ug kryterium „okres gwarancji” to 10 punktów.
Wykonawca, który zaoferujê 36 miesiêczny okres gwarancji otrzyma w tym kryterium 0 pkt.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 90

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy:
1. spe³niaj±cy warunki okre¶lone w art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy PZP w zakresie zdolno¶ci
technicznych lub zawodowych;
- wykonali nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, minimum 2 roboty budowlane polegaj±ce na budowie lub przebudowie drogi klasy min. L, w tym jedna robota o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 400 000,00 z³ brutto.

W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, a tak¿e w przypadku, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach technicznych innych podmiotów, wykonaniem robót budowlanych okre¶lonych powy¿ej winien wykazaæ siê co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub podmiot na którego zdolno¶ciach technicznych wykonawca bêdzie polega³.

W przypadku, gdy warto¶æ wyra¿ona bêdzie w walucie innej ni¿ PLN, Zamawiaj±cy do oceny spe³nienia warunku przez danego wykonawcê przeliczy podane warto¶ci po ¶rednim kursie tej waluty w stosunku do PLN publikowanym przez NBP w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu. Je¿eli w dniu publikacji og³oszenia postêpowania NBP nie opublikuje kursu walut, Zamawiaj±cy przyjmie kurs opublikowany w pierwszym dniu roboczym po tej dacie.

- dysponuj± osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
a) Kierownikiem Budowy (jedna osoba) – posiadaj±cym: ³±cznie co najmniej 3 lata do¶wiadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy; uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci drogowej lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a które uprawniaj± do pe³nienia funkcji kierownika budowy;

W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, a tak¿e w przypadku, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach zawodowych innych podmiotów, wykazaniem dysponowania osobami okre¶lonymi powy¿ej winien wykazaæ siê co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub podmiot na którego zdolno¶ciach zawodowych wykonawca bêdzie polega³.

Liczba osób wy¿ej wymienionych mo¿e byæ mniejsza w zale¿no¶ci od zakresu posiadanych przez nich uprawnieñ.

Je¿eli wykonawca wska¿e osobê, która ma miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, musi wykazaæ, ¿e osoba ta legitymuje siê kwalifikacjami odpowiadaj±cymi wymaganym uprawnieniom w kraju zamieszkania, je¶li takie w tym kraju obowi±zuj±, z uwzglêdnieniem prawa do wykonywania okre¶lonych zawodów regulowanych lub okre¶lonych dzia³alno¶ci, je¿eli te kwalifikacje zosta³y uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. 2021 poz. 1646 z pó¼n. zm.) oraz w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (t.j. Dz.U. 2019 poz. 1117 z pó¼n. zm.).
2. Zamawiaj±cy nie precyzuje wymagañ w odniesieniu do warunków okre¶lonych w art. 112 ust. 2 pkt. 1, 2 i 3 ustawy Pzp.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) O¶wiadczenie o braku zachodzenia wobec Wykonawcy przes³anek okre¶lonych w art. 108 i 109 ust. pkt 7 ustawy Pzp skutkuj±cych wykluczeniem z postêpowania - wzór o¶wiadczenia Za³±cznik nr 4 SWZ.
2) O¶wiadczenie o spe³nianiu przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu – wzór o¶wiadczenia Za³±cznik nr 5 SWZ.
3) O¶wiadczenia, o którym mowa w pkt 1. ppkt) 1) i pkt 1. ppkt) 2) stanowi± dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, odpowiednio na dzieñ sk³adania ofert
4) W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie, o którym mowa w pkt 1. ppkt) 1) i pkt 1. ppkt) 2), sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
5) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w pkt 1. ppkt) 1) i pkt 1. ppkt) 2), tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: W celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca na wezwanie Zamawiaj±cego przedstawi nastêpuj±ce dokumenty:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - zgodnie ze wzorem okre¶lonym w Za³±czniku nr 6 do SWZ; okres 5 lat liczy siê wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert;
2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ i do¶wiadczenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami zgodnie ze wzorem okre¶lonym w Za³±czniku nr 7 do SWZ;

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wykonawca przystêpuj±c do przetargu wnosi wadium w wysoko¶ci 10 000,00 z³.
2. Wykonawca mo¿e wnie¶æ wadium w jednej lub w kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu, wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy Santander Bank Polska SA. Nr: 18 1090 2646 0000 0001 4677 2915 z dopiskiem w tytule „wadium do przetargu znak DzT.271.6.2022 na robotê budowlan± „Przebudowa DP 1184Z - ul. Szczecinecka w Tychowie”;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
3. W przypadku sk³adania przez Wykonawcê wadium w formie gwarancji, gwarancja ma byæ co najmniej gwarancj±: bezwarunkow±, nieprzeno¶n±, nieodwo³aln± i p³atn± na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego. Gwarancja ma byæ sporz±dzona zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i winna zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
1) nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiaj±cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
2) oznaczenie postêpowania,
3) okre¶lenie przedmiotu postêpowania
4) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±,
5) kwotê gwarancji,
6) termin wa¿no¶ci gwarancji,
7) zobowi±zanie gwaranta do zap³acenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego, je¿eli:
a) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy Pzp, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ podmiotowych ¶rodków dowodowych lub przedmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawy Pzp, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej;
b) wykonawca, którego ofertê wybrano:
 odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie,
 nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy,
c) je¿eli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana.
4. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2)-4), wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
5. Termin wniesienia wadium.
Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieni±dzu za pomoc± przelewu bankowego Zamawiaj±cy bêdzie uwa¿a³ za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadz±cy rachunek Zamawiaj±cego potwierdzi, ¿e otrzyma³ taki przelew przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
W wymienionym przypadku do³±czenie do oferty kopii polecenia przelewu jest warunkiem niewystarczaj±cym do stwierdzenia przez Zamawiaj±cego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcê.
6. Termin obowi±zywania wadium.
Wadium wniesione do postêpowania przetargowego musi zabezpieczaæ ofertê przez ca³y okres zwi±zania ofert±.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

W przypadku, kiedy ofertê sk³ada kilka podmiotów, oferta musi spe³niaæ nastêpuj±ce warunki:
1) Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Oferta winna byæ podpisana przez ustanowionego pe³nomocnika.
3) Upowa¿nienie do pe³nienia funkcji pe³nomocnika wymaga podpisu prawnie upowa¿nionych przedstawicieli ka¿dego z partnerów - nale¿y za³±czyæ je do oferty.
4) O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym przez zamawiaj±cego w SWZ sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
5) Podmioty wystêpuj±ce wspólnie ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za niewykonanie lub nienale¿yte wykonanie zobowi±zañ.
6) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych wykonawców, którzy wykonuj± us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy s± zobowi±zani do³±czyæ do oferty o¶wiadczenie z którego wynika, które us³ugi wykonuj± poszczególni wykonawcy.
7) Wykonawcy sk³adaj± o¶wiadczenia w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upowa¿nionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z form± reprezentacji okre¶lon± w dokumencie rejestrowym w³a¶ciwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
8) Oferta musi byæ podpisana przez Wykonawcê lub upowa¿nionych przedstawicieli Wykonawcy. Pe³nomocnictwo powinno zostaæ z³o¿one w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym. Dopuszcza siê równie¿ przed³o¿enie elektronicznej kopii dokumentu po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza, tj. podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby posiadaj±cej uprawnienia notariusza.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiana postanowieñ zawartej umowy mo¿e nast±piæ za zgod± obu stron wyra¿on± na pi¶mie pod rygorem niewa¿no¶ci takiej zmiany z zachowaniem warunków przewidzianych w art. 455 Pzp.
2. Zamawiaj±cy na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmiany umowy w formie aneksów w ni¿ej wymienionych przypadkach:
1) zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy;
2) zmiana sposobu spe³nienia ¶wiadczenia
3) zmiana wynagrodzenia;
3. Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy mo¿e nast±piæ w nastêpuj±cych przypadkach:
1) zmiany wynikaj±ce z warunków atmosferycznych, które spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie, w szczególno¶ci w przypadku wyst±pienia klêsk ¿ywio³owych, lub warunków atmosferycznych odbiegaj±cych od typowych dla danej pory roku, uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych,
2) zmiany bêd±ce nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, które spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie, w szczególno¶ci:
a) wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego,
b) konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
3) zmiany bêd±ce nastêpstwem dzia³ania lub braku dzia³ania organów administracji i innych podmiotów, które spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie, w szczególno¶ci w przypadku, gdy wydanie przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ itp. warunkuje rozpoczêcie lub kontynuowanie robót budowlanych, a decyzja, zezwolenie, uzgodnienie itp. zosta³y wydane po zawarciu umowy. W takim przypadku mo¿liwe jest wyd³u¿enie terminu lub terminów wykonania umowy maksymalnie o czas, jaki min±³ od dnia zawarcia umowy do dnia uzyskania ostatecznej decyzji, zezwolenia lub uzgodnienia,
4) konieczno¶æ wykonania robót zamiennych lub zamówieñ dodatkowych.
4. Zmiana sposobu spe³nienia ¶wiadczenia mo¿e nast±piæ w nastêpuj±cych przypadkach:
1) zmiany technologiczne spowodowane w szczególno¶ci nastêpuj±cymi okoliczno¶ciami:
a) z uwagi na mo¿liwo¶æ osi±gniêcia wymaganego efektu poprzez zastosowanie innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych zwiêkszaj±cych jako¶æ, parametry techniczne lub eksploatacyjne obiektów budowlanych lub skracaj±cych termin realizacji zamówienia,
b) pojawienie siê na rynku materia³ów lub urz±dzeñ nowszej generacji pozwalaj±cych na poniesienie ni¿szych kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umo¿liwiaj±ce uzyskanie lepszej jako¶ci robót,
c) pojawienie siê nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalaj±cej na skrócenie czasu realizacji inwestycji, jak równie¿ kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, technologicznych,
d) zmiana decyzji, postanowieñ lub uzgodnieñ przez organy administracyjne i podmioty uzgadniaj±ce dokumentacjê projektow±,
e) konieczno¶æ zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa,
2) zmiana osób wskazanych w ofercie wykonawcy lub w umowie, przy pomocy, których wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne osoby spe³niaj±ce warunki okre¶lone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wed³ug polityki kadrowej wykonawcy.
3) zmiana zakresu przedmiotu umowy w wyniku rezygnacji przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu umowy wraz ze zmniejszeniem wynagrodzenia Wykonawcy,
5. W przypadku zmiany umowy skutkuj±cej konieczno¶ci± zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, wynagrodzenie to ustalone zostanie na podstawie kosztorysu sporz±dzonego metod± kalkulacji szczegó³owej z wykorzystaniem KNR (Katalogów Nak³adów Rzeczowych) lub KNNR (Kosztorysowych Norm Nak³adów Rzeczowych) i zastosowaniem w pierwszej kolejno¶ci czynników cenotwórczych ujêtych w kosztorysie, o którym mowa w §3 ust. 5 Umowy, stanowi±cym Za³±cznik nr 3 do Umowy.
Pozosta³a tre¶æ zawarta w SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-05-20 09:30

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: 1. Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Formularz do z³o¿enia oferty lub wycofania oferty dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu. Sposób z³o¿enia oferty opisany zosta³ w Instrukcji u¿ytkownika dostêpnej na miniPortalu.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-20 10:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-06-18

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do negocjacji: 3

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiaj±cy zamierza stosowaæ w celu ograniczenia liczby wykonawców:

Zamawiaj±cy zaprosi do negocjacji trzech Wykonawców najwy¿ej ocenionych, którzy z³o¿yli oferty, które nie podlegaj± odrzuceniu w odpowiedzi na og³oszenie o zamówieniu.

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Postêpowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. z 2022 r. poz. 835).

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.