Ogłoszenie z dnia 2025-03-20
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej - ulica Przemysłowa w Przasnyszu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO PRZASNYSZ
1.3.) Oddział zamawiającego: ul. Jana Kilińskiego 2 06-300 Przasnysz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550667876
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jana Kilińskiego 2
1.5.2.) Miejscowość: Przasnysz
1.5.3.) Kod pocztowy: 06-300
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.7.) Numer telefonu: (29) 756 49 00, (29) 756 49 50
1.5.8.) Numer faksu: (29) 756 49 39
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: b.myslinska-ciosek@przasnysz.um.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.przasnysz.um.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej - ulica Przemysłowa w Przasnyszu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d0e55c46-dc72-416a-ac46-7e2b29b1b2d6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00155908
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00063608/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Przebudowa drogi gminnej - ulica Przemysłowa w Przasnyszu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d0e55c46-dc72-416a-ac46-7e2b29b1b2d63.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 8.1.Przed przystąpieniem do składania oferty, Wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z instrukcją oraz regulaminem korzystania z Platformy e-Zamówienia, które zostały zamieszczone na ww. Platformie.
8.2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
1) Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
2) w szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: b.myslinska-ciosek@przasnysz.um.gov.pl; (nie dotyczy składania ofert)
8.3.Zamawiający nie przewiduje komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 8.4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu https://ezamowienia.gov.pl.
8.5.Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na platformie e-Zamówienia.
8.6. Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki.
8.7. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „ Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Maksymalny ŁĄCZNY rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250MB.
8.8. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP).
8.9. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzani i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
8.10. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
8.11. Zamawiający wyznacza następujące osoby do porozumiewania się z Wykonawcami:
- Beata Myślińska-Ciosek, Inspektor ds. zamówień publicznych, adres email: b.myslinska-ciosek@przasnysz.um.gov.pl.
8.12. W ramach informacji telefonicznych zamawiający nie udziela informacji wyjaśniających zapisy SWZ. Telefonicznie udzielane są jedynie informacje o charakterze organizacyjnym np. jak można zadać pytanie do prowadzonego postępowania, czy było zadane pytanie na określony temat i gdzie można znaleźć udzieloną odpowiedź.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający informuje, że Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Burmistrz Przasnysza, adres siedziby: ul. Jana Kilińskiego 2, 06-300 Przasnysz, tel. 29 756 49 00,
e-mail: umprzas@przasnysz.um.gov.pl
2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, za pośrednictwem adresu e-mail: oc@przasnysz.um.gov.pl.
3. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi ustawa Prawo zamówień publicznych.
4. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu:
− udzielenia zamówienia publicznego – zgodnie z przepisami ustawy prawo zamówień publicznych - na wykonanie robót budowlanych.
− realizacji umowy o wykonanie robót budowlanych zawartej w wyniku udzielenia zamówienia publicznego
− archiwizacji.
5. Dane osobowe będą ujawniane wykonawcom oraz wszystkim zainteresowanym, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 i art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U.2024 r. poz.1320 t.j )
6. Dane osób uprawnionych będą przechowywane przez okres 4 lat od zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego lub przez czas trwania umowy, jeżeli okres na jaki umowa została zawarta przekracza 4 lata.
7. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do danych a także, na warunkach określonych w przepisach Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, prawo sprostowania danych, ich usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu z postępowania oraz jego załączników. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego
8. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić Zamawiającemu dokonanie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co skutkować może wykluczeniem wykonawcy z postępowania lub odrzuceniem jego oferty.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.8.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa nawierzchni ulicy Przemysłowej w Przasnyszu na odcinku o długości około 867,20 m.
Zamówienie swoim zakresem obejmuje:
− Roboty rozbiórkowe istniejących elementów pasa drogowego,
− Mechaniczne frezowanie nawierzchni bitumicznej jezdni,
− Przebudowa istniejących zjazdów i dojść do posesji,
¬− Ustawienie krawężników i obrzeży betonowych,
– Odcinkowa przebudowa nawierzchni chodnika,
− Wykonanie warstw konstrukcyjnych jezdni,
- Przebudowa pobocza o nawierzchni z kruszywa łamanego,
- Przebudowa zatoki postojowej o nawierzchni z betonowej kostki brukowej,
− Regulacja wysokościowa istniejących zaworów wodociągowych i włazów kanalizacji sanitarnej,
− Regulacja wysokościowa wypustów i studzienek kanalizacji deszczowej wraz z ich wymianą na nowe,
− Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,
− Urządzenie trawników na nieutwardzonej powierzchni pasa drogowego,
− Obsługę geodezyjną inwestycji, inwentaryzację geodezyjną powykonawczą.
Szczegółowo przedmiot zamówienia został określony w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych i przedmiarach robót.
Przedmiary robót stanowią materiał pomocniczy do ustalenia ryczałtowej ceny ofertowej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-14
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp o wartości do 50% zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych robót zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, m.in. w zakresie:
- robót przygotowawczych, rozbiórkowych i robót ziemnych,
- kanalizacji deszczowej,
- regulacji urządzeń,
- podbudowy,
- nawierzchni,
- oznakowania i urządzenia bezpieczeństwa ruchu
- zieleni drogowej.
Zamówienia, o których mowa wyżej zostaną udzielone z zachowaniem zasad określonych w umowie podstawowej, w szczególności: w zakresie okresów gwarancji, wysokości kar umownych i obowiązków stron. Cena za wykonanie robót podobnych zostanie ustalona podczas negocjacji na podstawie kalkulacji wynagrodzenia ryczałtowego przedstawionego przez Wykonawcę i/lub kosztorysu robót podobnych przedstawionego przez Wykonawcę.
Zamawiający każdorazowo przeprowadzi analizę zasadności i zgodności udzielenia zamówienia z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wykonawca pierwotnego zamówienia zostanie powiadomiony o zamiarze udzielenia zamówienia z wolnej ręki w formie pisemnej, wraz z uzasadnieniem i szczegółowym zakresem robót.
Zamawiający będzie żądał, aby zamówienia podobne były realizowane na takich samych zasadach jakościowych I organizacyjnych, jak pierwotne zamówienie.
Szczegółowe informacje o udzieleniu zamówienia w trybie z wolnej ręki będą udostępniane zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, z uwzględnieniem zasad przejrzystości i jawności postępowania
Zamówienie zostanie udzielone na podstawie odrębnej umowy z Wykonawcą.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie stosować kryteria i ich znaczenie punktowe w sposób opisany w pkt 20 IDW - SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okresu gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Rozszerzenie rękojmi
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
9.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.9.2 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
9.2.1 Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
9.2.2 Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
9.2.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
A) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości nie mniejszej niż 4.000.000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych);
B) Wykonawca musi wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę 4.000.000, 00 zł (słownie: cztery miliony złotych).
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia powyższy warunek spełniają łącznie. Łącznie należy interpretować w ten sposób, że każdy z wykonawców może wykazać się wymaganą sytuacją ekonomiczną, a wykazanie się tą umiejętnością przez jednego z wykonawców zwalnia pozostałych z tego obowiązku.
9.2.4 zdolności technicznej lub zawodowej:
A) Doświadczenie wykonawcy:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
B) Osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
Wykonawca skieruje do kierowania budową i kierowania robotami specjalistycznymi osoby legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone i posiadające uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności, wydane na podstawie Rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2024., poz. 725 t.j..) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334 ze zm.).
Wykonawca, na funkcję wymienioną poniżej, wskaże osobę, którą musi mieć dostępną na etapie realizacji zamówienia, spełniającą następujące wymagania:
a) Kierownik budowy – 1 osoba, wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń,
9.3 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnianie warunków określonych w pkt. 9.2.3. i 9.2.4 Wykonawcy wykazują łącznie. Wykonawcy dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.
9.4 Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
9.5. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił osobistą obecność Kierownika budowy podczas realizacji prac objętych niniejszym zamówieniem.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Wykonawca składa wraz z ofertą:
b) oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dotyczące braku podstaw do wykluczenia składane wraz z ofertą – Formularz 3.1
2) Wykonawca składa na wezwanie Zamawiającego:
a) oświadczenie wykonawcy/podmiotu, na którego zasoby powołuje się wykonawca o aktualności informacji zawartych w złożonym oświadczeniu na postawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania (Formularz nr 6.2)
b) Oświadczenie o przynależności/braku przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp, jeśli oferty złoży co najmniej 2 wykonawców (Formularz nr 6.3)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykonawca składa wraz z ofertą:
a) oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp. stanowiące potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu – Formularz 3.2
2) Wykonawca składa na wezwanie Zamawiającego:
a) dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia,
b) Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert,
c) Wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, (zgodnie z wzorem Formularza nr 6.1) odpowiedzialnych za kierowanie budową i kierowanie robotami specjalistycznymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych/ uprawnień/wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium, w wysokości 50.000,00 zł.2. Wadium może być wniesione w formach:
a) pieniądzu - przelew na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Przasnyszu
NR RACHUNKU: 79 8924 0007 0008 0080 2001 0002
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
3. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający będzie przechowywał na rachunku bankowym.
4. Wykonawca wnoszący wadium przelewem, powinien złożyć w banku dyspozycję przelewu z takim wyprzedzeniem, aby wpłata wadium została zaksięgowana na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W każdym innym przypadku uważać się będzie, że Wykonawca nie wniósł wadium.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale w postaci elektronicznej i obejmować cały okres związania ofertą. Koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ustawy Pzp. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, o ile przepisy prawa nie stanowią inaczej. Oferta niezabezpieczona wadium odpowiadającemu powyższym wymaganiom, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust.1 pkt. 14 ustawy pzp.
6. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.
7. Zgodnie z art. 98 ust. 6 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, w przypadku gdy:
1) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
4) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art 128 ust. 1 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art 106 ust. 1 oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
8. W przypadku wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, w dokumentach wniesienia wadium w formie niepieniężnej winna być zawarta informacja, że dotyczy wszystkich podmiotów ubiegających się o zamówienie. W przypadku wniesienia wadium w formie niepieniężnej wymagane jest złożenie wraz z ofertą oryginału dokumentu w formie elektronicznej podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej podpisanego podpisem zaufanym lub osobistym przez osobę lub osoby uprawnione do jego wystawienia (wystawcy gwarancji/ poręczenia).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
13.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia.13.2 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
13.3 Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia lub wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia.
13.4 Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.
13.5 Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie najwyżej oceniona to na wezwanie Zamawiającego są oni zobowiązani złożyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt. 11.7 przy czym składa je ten wykonawca, który wykazuje spełnienie warunku zgodnie z zasadami określonymi w pkt. 9 IDW.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana treści niniejszej umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 455 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Zakres, charakter i warunki wprowadzenia zmian są następujące:
2.1 Zmiany zakresu podwykonawstwa poprzez:
1) wskazanie innych podwykonawców
2) rezygnację z podwykonawców,
3) wskazanie innego zakresu podwykonawstwa albo wykonanie zamówienia przy pomocy podwykonawców, pomimo niewskazania w postępowaniu żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa.
2.2 Zmiana wynagrodzenia:
1) W przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia (...),
2) w przypadku udzielenia wykonawcy dodatkowych robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:(...)
3) w przypadku wydłużenia na podstawie ust. 2.3. terminu realizacji umowy powyżej 12 miesięcy (...)
2.3 zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy będzie możliwa w przypadku:
1) zlecenia przez zamawiającego robót, o których mowa w §1 ust. 1.5 umowy, jeżeli zakres tych robót będzie wymagać dodatkowego czasu na ich wykonanie lub zastosowana technologia robót zamiennych wydłuża czas realizacji przedsięwzięcia;
2) zlecenia przez zamawiającego wykonania robót dodatkowych, o których mowa w pkt. 2.2. niniejszego paragrafu, o czas niezbędny na wykonanie zleconych robót. Roboty te Wykonawca wykona na podstawie protokołu konieczności zatwierdzonego przez zamawiającego;
3) działania „siły wyższej”, przez którą rozumieć się będzie zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej Strony więzi prawnej o charakterze niezależnym od Stron, którego Strony nie mogły przewidzieć i któremu nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności i zaistnienia konieczności wydłużenia terminu zakończenia realizacji Umowy na skutek zaistnienia „siły wyższej”. O ewentualnym uznaniu przedłużenia terminu wykonania usług z powodu „siły wyższej”, będzie decydował Zamawiający w trakcie realizacji prac, po otrzymaniu wniosku Wykonawcy.
2.4. Jeśli nastąpiło ogłoszenie upadłości lub otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego Wykonawcy, (...)
7. Dopuszczalne są również zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, których łączna wartość jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 15 %, wartości pierwotnej umowy a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru umowy.
Dokładny zakres, charakter i warunki wprowadzenia zmian zostały wskazane w § 14 Projektowanych Postanowień Umowy - Rozdziału IV SWZ - IDW.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-04 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d0e55c46-dc72-416a-ac46-7e2b29b1b2d6
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-04 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-03
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamówienie będzie finansowane ze środków krajowych - budżetu Miasta Przasnysz oraz z budżetu państwa w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.INNE PRZETARGI Z PRZASNYSZA
- Przebudowa drogi gminnej - ulica Przemysłowa w Przasnyszu
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" przy ul. Sadowej w Przasnyszu
- Wykonanie okresowych przeglądów technicznych i napraw sprzętu medycznego.
- Usługi w zakresie serwisowania, przeglądów i napraw Rezonansu magnetycznego firmy United Healthcare uMR 560 sn100465 wraz ze stacją opisową uWS-MR sn 600021
- Dostawa środków dezynfekcyjnych
- Zakup i dostawa koparko - ładowarki
więcej: przetargi w Przasnyszu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji budynków garażowych w obiektach IMGW - PIB w Słupsku i Gorzowie Wielkopolskim
- Budowa drogi gminnej relacji Zdziar Wielki - Zdziar Łopatki - Krawięczyn - Nowe Żochowo na odcinku od km 0+000,00 do km 0+408,10
- Budowa sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych zlokalizowanym w ciągu drogi powiatowej Nr 2909S ul. Zabrska w Paniówkach
- "Rozbudowa infrastruktury wodno-kanalizacyjnej oraz budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Baranów Sandomierski - poza granicami aglomeracji"
- "Budowa drogi gminnej w miejscowości Krzywanice"
- Utrzymanie dróg na terenie Gminy Gierałtowice
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.