eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zduńska WolaBudowa instalacji fotowoltaicznej na budynkach oświatowych w Zduńskiej Woli



Ogłoszenie z dnia 2025-03-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa instalacji fotowoltaicznej na budynkach oświatowych w Zduńskiej Woli

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Zduńska Wola

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934424

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Stefana Złotnickiego 12

1.5.2.) Miejscowość: Zduńska Wola

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-220

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.7.) Numer telefonu: +48 438250229

1.5.8.) Numer faksu: +48 438250202

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: t.witaszczyk@zdunskawola.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdunskawola.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zdunskawola.ezamawiajacy.pl/pn/zdunskawola/demand/199859/notice/public/details

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa instalacji fotowoltaicznej na budynkach oświatowych w Zduńskiej Woli

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-42747a32-4546-4c18-9040-d309632c1c60

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00168352

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00016381/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.8 Budowa instalacji fotowoltaicznej na budynkach oświatowych w Zduńskiej Woli

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00142419

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IM.271.16.2025.JP.

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1037592,28 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest budowa instalacji fotowoltaicznych wraz konserwacją pokryć i wykonaniem pokrycia w następujących budynkach oświatowych w Zduńskiej Woli:
1) Szkoła Podstawowa nr 9, ul. Jana Kilińskiego 27;
2) Szkoła Podstawowa nr 10, ul. Zielona 46a;
3) Szkoła Podstawowa nr 11, ul. Stefana Żeromskiego 2-4;
4) Szkoła Podstawowa nr 12, ul. Wileńska 3.
2. Inwestycja dofinansowana ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.
3. Zamawiający informuje, że szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest: w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, będących załącznikami do SWZ. Przedłożone przedmiary robót mogą być nie szczegółowe i mają charakter orientacyjny, należy uwzględnić wszystkie nieujęte do przedmiaru elementy wynikające z projektu lub nieuwzględnione w projekcie, a niezbędne do prawidłowego wykonania zadania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45251100-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy elektrowni

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45261900-3 - Naprawa i konserwacja dachów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający zobligowany jest do unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w przypadku zaistnienia przesłanki z art. 255 pkt 6 PZP, jeżeli wykazane zostaną trzy okoliczności, których łączne wystąpienie skutkuje zastosowaniem tego przepisu. Po pierwsze, musi wystąpić naruszenie przepisów Prawa zamówień publicznych (wada postępowania). Po drugie, wada ta ma skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Po trzecie wada ta musi być wadą niemożliwą do usunięcia i istniejącą w momencie podejmowania przez zamawiającego decyzji o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający opisał przedmiot zamówienia zgodnie z art. 103 ust. 1 PZP tj. za pomocą dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Udostępniona przez Zamawiającego dokumentacja projektowa jest rozbieżna z udostępnioną Specyfikacja Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Rozbieżność polega na opisaniu w sposób odmienny ramkowych modułów fotowoltaicznych oraz falowników fotowoltaicznych. Parametry te różnią się od siebie w sposób diametralny. Powyższe powoduje nie tylko niejednoznaczność opisu przedmiotu zamówienia ale także możliwość złożenia przez Wykonawców dwóch różnych, nieporównywalnych ofert. Nie jest możliwe ustalenie na obecnym etapie, która z wersji wymogów Zamawiającego jest prawidłowa i czy każda powinna być interpretowana na korzyść wykonawców. Uznanie, że każda z wersji wymogów Zamawiającego powinna być interpretowana na korzyść wykonawców doprowadzi do uzyskania różnego przedmiotu zamówienia.
C.d w SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 11

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 11

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 629207,98 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1549062 PLN

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

C.d. z Sekcji 5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W niniejszym postępowaniu powstała sytuacja, w której każdy z wykonawców może interpretować postanowienia SWZ w dowolny sposób.
W tym miejscu należy zauważyć, że dwóch wykonawców wniosło o odrzucenie wszystkich ofert jako niespełniających warunków określonych w SWZ - Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych i w konsekwencji unieważnienie postepowania na podstawie art. 255 pkt 1 ustawy PZP z powodu nie złożenia żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu. Właśnie te wnioski wykonawców wskazują na okoliczność, że postępowanie obarczone jest wadą. Nie jest bowiem wiadomo, nie sposób tego ustalić, czy Zamawiający wymagał ramkowych modułów fotowoltaicznych oraz falowników fotowoltaicznych opisanych w dokumentacji projektowej czy też Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Jednoznaczne stanowisko Zamawiającego w tym zakresie nie wynika z treści SWZ. Taki stan rzeczy mógł wprowadzić w błąd potencjalnych wykonawców i nie jest wykluczone, że z tego powodu nie złożyli oni oferty.
Powyżej wskazane okoliczności ujawniają, że brak jest możliwości ustalenia jednoznacznej treści SWZ. Wykonawcy w różny sposób mogą interpretować postanowienia SWZ. Uprawniona jest zarówno interpretacja, zgodnie z którą należało zaoferować materiały określone w dokumentacji projektowej jak i interpretacja, zgodnie z którą Zamawiający określił parametry w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.
Brak możliwości dokonania jednoznacznej oceny ofert pod kątem spełnienia wymagań SWZ w zakresie zaoferowanego przedmiotu zamówienia stanowi wadę w postępowaniu, która uniemożliwia zawarcie umowy. Na etapie badania i oceny ofert, nie jest możliwe poprawienie opisu przedmiotu zamówienia, a zatem wada jest niemożliwa do usunięcia. Jedną z zasad udzielenia zamówienia jest konieczność zapewnienia równości wykonawców, która może być zapewniona przez jednoznaczne i przejrzyste, jednakowe dla wszystkich postanowienia SWZ. Sytuacja, w której wykonawcy mogą zaoferować różne zamówienia za różną, nieporównywalną cenę, prowadzi do rozbieżności i braku równości wykonawców w postępowaniu. Powyższe spowodowało brak możliwości dokonania jednoznacznej oceny złożonych ofert pod względem zgodności z opisem przedmiotu zamówienia, przez co w konsekwencji Zamawiający jest zobowiązany unieważnić przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia. Stanowisko Zamawiającego potwierdza Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z dnia 25.02.2020 r. Sygn. Akt. KIO 268/20.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.