eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Strzelce OpolskiePostępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki: Dostawa lampy do tomografu Siemens



Ogłoszenie z dnia 2025-04-11

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki: Dostawa lampy do tomografu Siemens

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Powiatowy im. Prałata J. Glowatzkiego w Strzelcach Opolskich

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000311585

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Opolska 36A

1.5.2.) Miejscowość: Strzelce Opolskie

1.5.3.) Kod pocztowy: 47-100

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.publiczne1@szpital.strzelce-op.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.szpital.strzelce-op.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2d78d1ef-8a34-4f64-bb8a-2442ced60d9d

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki: Dostawa lampy do tomografu Siemens

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2d78d1ef-8a34-4f64-bb8a-2442ced60d9d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00187817

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Dnia 14 marca br. stwierdzono nieodwracalne błędy w obwodzie wysokiego napięcia lampy tomografu komputerowego, co powoduje konieczność wymiany lampy. Przeprowadzone rozeznanie rynkowe wykazało, że koszt wymiany takiej lampy to min. 290 373zł, co kwalifikuje zamówienie do realizacji w ramach jednego z trybów Prawa zamówień publicznych. Biorąc pod uwagę nieprzewidywalność awarii lampy i konieczność natychmiastowego udzielenia zamówienia przeanalizowano przesłanki zastosowania trybu z wolnej ręki.

Zgodnie z Art. 214.1 pkt 5) Prawa zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówień.
 c.d. w części Informacje dodatkowe

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dostawa lampy do tomografu Siemens

4.5.3.) Główny kod CPV: 33111800-9 - Diagnostyczny system rentgenowski

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 290373,12 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Althea Polska Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6351796430

7.3.3) Ulica: Bielska 49

7.3.4) Miejscowość: Mikołów

7.3.5) Kod pocztowy: 43-190

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-03-19

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 290373,12 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 dni

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Zgodnie z Art. 214.1 pkt 5) Prawa zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówień.
 wyjątkowa sytuacja niewynikająca z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć:
Tomograf podlega rocznej oraz miesięcznej próbie testowej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 listopada 2015r. (Dz. U. z 4 grudnia 2015r., Poz. 2040). Poza tym regularnie wykonywane są przeglądy techniczne urządzenia, zgodnie z zaleceniami producenta. Ostatni przegląd w styczniu br. nie wykazał żadnych uchybień w działaniu lampy, który wskazywałby na prawdopodobną awarię w przewidywalnym terminie,

 wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówień: Procedurę przetargową trzeba założyć, na co najmniej 2 miesiące, do tego termin na dostawę i montaż to kolejny miesiąc. Tomograf komputerowy stanowi obowiązkowe wyposażenie SOR, będąc podstawą szybkiej diagnostyki w urazach narządów wewnętrznych, w ramach systemu ratownictwa medycznego. Każdy dzień braku dostępu do diagnostyki tomograficznej w strzeleckim SOR powoduje zagrożenie dla pacjentów urazowych, potrzebujących szybkiej diagnostyki w tym zakresie. Poza tym diagnostyka tomograficzna dotyczy pacjentów – często w stanie krytycznym - hospitalizowanych na innych oddziałach, w szczególności: wewnętrznym, chirurgicznym i OAIiT. Pacjenci z konieczności wywożeni są na diagnostykę do innych szpitali, co, poza dodatkowym obciążeniem systemu transportu medycznego i tworzeniem zatorów na innych SOR-ch, przede wszystkim opóźnia diagnostykę i w sytuacjach krytycznych może prowadzić do bezpośredniego zagrożenia życia pacjenta.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.