Ogłoszenie z dnia 2023-06-05
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00168493/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-04-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej w miejscowości Kozłowo z podziałem na trzy zadania. ”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KOZŁOWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510742994
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Mazurska 3
1.5.2.) Miejscowość: Kozłowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 13-124
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.7.) Numer telefonu: 896250833
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@kozlowo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kozlowo.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/kozlowo1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej w miejscowości Kozłowo z podziałem na trzy zadania. ”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f9751d21-d474-11ed-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00246672
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00017128/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Poprawa efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej w miejscowosci Kozłowo z podziałem na trzy zadania.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00168493
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RGT.ZP.271.4.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
I część przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych mających na celu ,,Poprawę efektywności energetycznej budynku użyteczności publicznej przy ul Mazurskiej 3 w miejscowości Kozłowo”. Zakres prac obejmuje m.in.- Wymianę węzła cieplnego, niezbędnej armatury kotłowni, grzejników na stalowe z zaworem z głowicą termostatyczną i zaworami odcinającymi.
- Montaż systemu zarządzania budynkiem BMS
- Docieplenie stropodachu wentylowanego
- Wymiana okien piwnicznych na energooszczędne oraz muru z pustaków szklanych na stolarkę okienną wraz z częściowym zmniejszeniem otworu okiennego
- Docieplenie ścian zewnętrznych kondygnacji nadziemnych oraz ścian w strefie cokołu oraz ścian fundamentowych .
- Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych.
- Montaż PV o mocy 16,5kW (50szt. paneli PV moc 330W)
- Montaż systemu zarządzania energią w zakresie instalacji oświetleniowej.
- wymiana drzwi zew. pełnych o współczynniku przenikania ciepła U max = 1.3 (W/(m2+K)) wraz z wymiana zadaszenia i balustrady nad zejściem do pom piwnicznych
-Wykonanie robót dodatkowych wskazanych w projekcie wykonawczym elewacji, a niezbędnych do prawidłowego wykonania zgodnie z załączoną wizualizacją budynku po termomodernizacji.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45214200-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45442100-8 - Roboty malarskie
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45314000-1 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
4.5.5.) Wartość części: 981417,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
II część przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych mających na celu ,,Poprawę efektywności energetycznej budynku użyteczności publicznej przy ul. Szkolnej 6 w miejscowości Kozłowo”. Zakres prac obejmuje m.in.-Wymianę węzła cieplnego.
- Płukanie. i czyszczenie chemiczne instalacji C.O
- Wymiana grzejników w budynku szkoły i hali gimnastycznej.(nie dotyczy łącznika) z montażem zaworów termostatycznych i odcinających., licznika ciepła.
-Docieplenie stropodachu wentylowanego nad budynkiem szkoły oraz nad zapleczem hali gimnastycznej, dachu hali gimnastycznej, ścian piwnicznych budynku szkoły, ścian zewnętrznych kondygnacji nadziemnych budynku szkoły i zaplecza hali gimnastycznej , fundamentów i ścian zewnętrznych budynku hali gimnastycznej
- Montaż PV moc 36,30kW (110szt. paneli PV moc 330W)
- dwukrotne malowanie poszycia dachu budynku głównego szkoły wraz z przygotowaniem powierzchni farbą do blachy lekko skorodowanej, niepalnej o odporności na temperaturę do + 80 stopni z atestem PZH.
( kolorystyka do uzgodnienia na etapie realizacji)
- wymiana w całości podbitki drewnianej wraz z wykonaniem kompleksowej obróbki z blachy powlekanej w kolorze dachu na budynku głównym szkoły ( kolorystyka do uzgodnienia na etapie realizacji)
- kompleksowa wymiana balustrad i pochwytów przy schodach, obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych na metalowe z blachy powlekanej, ułożenie płytek antypoślizgowych na wszystkich schodach, ( kolorystyka do uzgodnienia na etapie realizacji) wymiana wszystkich kratek wentylacyjnych w kominach i na budynku, naprawę kominów i ich dwukrotne malowanie farbą zewnętrzną oraz wykonanie obróbki wszystkich zadaszeń wraz z ich odwodnieniem.
- wykonanie kompleksowej naprawy instalacji odgromowej budynku szkoły oraz sali gimnastycznej wraz z wykonaniem kontroli w zakresie stanu sprawności połączeń instalacji piorunochronnej, osprzętu, zabezpieczeń i środków ochrony od porażeń oraz uziemień instalacji i aparatów potwierdzone protokołem przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia który należy załączyć do dokumentacji odbiorowej
- Wykonanie robót dodatkowych wskazanych w projekcie wykonawczym elewacji, a niezbędnych do prawidłowego wykonania zgodnie z załączoną wizualizacją budynku po termomodernizacji.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45214200-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45442100-8 - Roboty malarskie
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45314000-1 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
4.5.5.) Wartość części: 1081351,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
III część przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych mających na celu ,,Poprawę efektywności energetycznej budynku użyteczności publicznej przy ul. Nidzickiej 31 w miejscowości Kozłowo”. Zakres prac obejmuje m.in.-Wymiana węzła cieplnego na nowoczesny wykonany w technologii wymiennika płytowego.
- Płukanie i czyszczenie chemiczne instalacji.
-Wymiana grzejników stalowych wyposażonych w zawory termostatyczne i odcinające.
- Montaż licznika ciepła, systemu sterowania ciepłem w budynku - sterowanie temperaturą w poszczególnych pomieszczeniach i zdalny odczyt zużywanej energii.
-Docieplenie stropodachu wentylowanego dachu hali widowiskowej
-Montaż instalacji wentylacji mechanicznej nawiewno – wywiewnej z rekuperacją wyposażonej w system odzysku ciepła.
-Docieplenie ścian zew. kondygnacji fundamentów i nadziemnych bud.
-Wymiana okien i drzwi zewnętrznych na energooszczędne.
-Montaż instalacji PV mocy 19,8 kW (60 szt. paneli PV moc 330W)
-Montaż systemu zarządzania energią w zakresie instalacji oświetleniowej
-Kompleksowa wymiana balustrad, obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych na metalowe z blachy powlekanej, ułożenie płytek antypoślizgowych na wszystkich schodach, ( kolorystyka do uzgodnienia na etapie realizacji) , przełożenie kostki wraz wyrównaniem na podjeździe dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Nidzickiej, wymiana wszystkich kratek wentylacyjnych w kominach i na budynku, kompleksową naprawę kominów i ich dwukrotne malowanie farbą zewnętrzną oraz wykonanie obróbki wszystkich zadaszeń wraz z ich odwodnieniem.
- wykonanie kompleksowej naprawy instalacji odgromowej wraz z wykonaniem kontroli w zakresie stanu sprawności połączeń instalacji piorunochronnej, osprzętu, zabezpieczeń i środków ochrony od porażeń oraz uziemień instalacji i aparatów potwierdzone protokołem przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia który należy załączyć do dokumentacji odbiorowej
-Wykonanie robót dodatkowych wskazanych w projekcie wykonawczym elewacji, a niezbędnych do prawidłowego wykonania zgodnie z załączoną wizualizacją budynku po termomodernizacji.
Po wykonaniu wszystkich prac termomodernizacyjnych wykonawca dla każdego obiektu osobno na podstawie wykonanych usprawnień termomodernizacyjnych sporządzi świadectwo charakterystyki energetycznej Świadectwo należy sporządzić na zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 2014r.
o charakterystyce energetycznej budynków (t.j. Dz. U. z 2021 poz. 497 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 27 lutego 2015 r. w sprawie metodologii wyznaczania charakterystyki energetycznej budynku lub części budynku oraz świadectw charakterystyki energetycznej
(Dz. U. z 2015, poz. 376).
2..Szczegółowo przedmiot zamówienia opisano w zał. 7 do SWZ ( Dokumentacja projektowa, Audyty energetyczne określające zakres, ilość i rodzaj prac do wykonania na poszczególnym obiekcie, Projekty wykonawcze , Specyfikacja Techniczna oraz Przedmiar robót). Przedmiar należy traktować pomocniczo przy dokonywaniu szacowania ceny oferty.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45214200-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45442100-8 - Roboty malarskie
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45314000-1 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
4.5.5.) Wartość części: 897817,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 671019,86 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1177940,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1177940,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Budownictwo i Gastronomia Andrzej Zalewski
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9840103534
7.3.3) Ulica: Litwinki 13 A
7.3.4) Miejscowość: Nidzica
7.3.5) Kod pocztowy: 13-100
7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
Budownictwo i Gastronomia Andrzej Zalewski
jakie przetargi wygrała firma
Budownictwo i Gastronomia Andrzej Zalewski
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-05-31
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1177940,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2023-10-30Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1010723,96 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1820368,23 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1010723,96 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Anna Wiergowska Firma Remontowo – Budowlana ,, ABROX ” w spadku
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5711087699
7.3.3) Ulica: Księży Dwór 8 G
7.3.4) Miejscowość: Działdowo
7.3.5) Kod pocztowy: 13-200
7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
ANNA WIERGOWSKA FIRMA REMONTOWO-BUDOWLANA "ABROX" w spadku
jakie przetargi wygrała firma
ANNA WIERGOWSKA FIRMA REMONTOWO-BUDOWLANA "ABROX" w spadku
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-05-24
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1010723,96 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2023-10-30Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający nie jest w stanie zwiększyć środków na sfinansowanie zamówienia do ceny oferty najkorzystniejszej.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1175643,73 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1769476,98 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Poprawa efektywności energetycznej Gminnego Centrum Kultury w Polichnie
- Budowa zadaszenia na dworcu autobusowym w Lesku - etap III - modernizacja nawierzchni peronów oraz terenów zielonych.
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych w technologii modułowej dla budowy Centrum Aktywności na os. Jagiellońskim w Krakowie
- Przebudowa stacji uzdatniania wody w Radomierowicach
- Dostawa i montaż systemów fotowoltaicznych na obiektach sportowych MCSiR w Nowym Targu - realizacja projektu Sportowa Polska 2022.
- Odbudowa ziemnego stawu o powierzchni 2880 m2 w miejscowości Szczytniki Czerniejewskie, gm. Czerniejewo
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.