Ogłoszenie z dnia 2022-07-29
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00140009/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-04-28
- 2022/BZP 00154892/01 - Modyfikacja z dnia 2022-05-12
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Zmiana sposobu użytkowania części budynków położonych w Rudzie Śląskiej
przy ul. Gierałtowskiego 3A/03, ul. Bielszowickiej 112- strych, ul. Bielszowickiej 114/2.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 273545647
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 218
1.5.2.) Miejscowość: Ruda Śląska
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-710
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 322420133
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mpgm.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mpgm.com.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/6067091.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarządzanie nieruchomościami na zlecenie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zmiana sposobu użytkowania części budynków położonych w Rudzie Śląskiejprzy ul. Gierałtowskiego 3A/03, ul. Bielszowickiej 112- strych, ul. Bielszowickiej 114/2.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-84374064-c705-11ec-b879-9a86e5ac3946
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00283666
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00018632/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Zmiana sposobu użytkowania wymagająca przebudowy dot. lokalu przy ul. Gierałtowskiego 3A/03, Bielszowickiej 114/2 oraz strychu w budynku przy ul. Bielszowickiej 112
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00140009/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: TIR/11/RB/PN/2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 785948,68 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 429633,37 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Zmianę sposobu użytkowania części budynków położonych w Rudzie Śląskiej przy ul. Gierałtowskiego 3A/03, ul. Bielszowickiej 112- strych,ul. Bielszowickiej 114/2, w wyniku której zostaną utworzone 4 lokale mieszkalne stanowiące mieszkaniowy zasób gminy.
2. Zamówienie dzieli się na 2 następujące części:
• Część nr 1: Zadanie nr 1 – adaptacja lokalu użytkowego przy ul. ul. Gierałtowskiego 3a/03 w Rudzie Śląskiej wraz ze zmianą sposobu użytkowania na dwa lokale mieszkalne
– załącznik nr 4 do SWZ,
• Część nr 2: Zadanie nr 2 – adaptacja strychu w budynku przy ul. Bielszowickiej 112
w Rudzie Śląskiej na mieszkanie – załącznik nr 4 do SWZ.
• Część nr 3: Zadanie nr 3 – adaptacja lokalu użytkowego przy ul. Bielszowickiej 114/2 w Rudzie Śląskiej wraz ze zmianą sposobu użytkowania na lokal mieszkalny – załącznik nr 4 do SWZ.
Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie Miasto Ruda Śląska.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna, załącznik 4 do SWZ oraz załączniki do SWZ tj.
- przedmiar robót - załącznik nr 4a dołączony do SIWZ przedmiar robót jest poglądowy i pomocnicze w wyliczeniu ceny ofertowej
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 4b
Cena oferty jest ceną ryczałtową.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45262700-8 - Przebudowa budynków
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45324000-4 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
4.5.5.) Wartość części: 449886,80 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Zmianę sposobu użytkowania części budynków położonych w Rudzie Śląskiej przy ul. Gierałtowskiego 3A/03, ul. Bielszowickiej 112- strych,ul. Bielszowickiej 114/2, w wyniku której zostaną utworzone 4 lokale mieszkalne stanowiące mieszkaniowy zasób gminy.
2. Zamówienie dzieli się na 2 następujące części:
• Część nr 1: Zadanie nr 1 – adaptacja lokalu użytkowego przy ul. ul. Gierałtowskiego 3a/03 w Rudzie Śląskiej wraz ze zmianą sposobu użytkowania na dwa lokale mieszkalne
– załącznik nr 4 do SWZ,
• Część nr 2: Zadanie nr 2 – adaptacja strychu w budynku przy ul. Bielszowickiej 112
w Rudzie Śląskiej na mieszkanie – załącznik nr 4 do SWZ.
• Część nr 3: Zadanie nr 3 – adaptacja lokalu użytkowego przy ul. Bielszowickiej 114/2 w Rudzie Śląskiej wraz ze zmianą sposobu użytkowania na lokal mieszkalny – załącznik nr 4 do SWZ.
Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie Miasto Ruda Śląska.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna, załącznik 4 do SWZ oraz załączniki do SWZ tj.
- przedmiar robót - załącznik nr 4a dołączony do SIWZ przedmiar robót jest poglądowy i pomocnicze w wyliczeniu ceny ofertowej
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 4b
Cena oferty jest ceną ryczałtową.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45262700-8 - Przebudowa budynków
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45324000-4 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
4.5.5.) Wartość części: 183807,70 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Zmianę sposobu użytkowania części budynków położonych w Rudzie Śląskiej przy ul. Gierałtowskiego 3A/03, ul. Bielszowickiej 112- strych,ul. Bielszowickiej 114/2, w wyniku której zostaną utworzone 4 lokale mieszkalne stanowiące mieszkaniowy zasób gminy.
2. Zamówienie dzieli się na 2 następujące części:
• Część nr 1: Zadanie nr 1 – adaptacja lokalu użytkowego przy ul. ul. Gierałtowskiego 3a/03 w Rudzie Śląskiej wraz ze zmianą sposobu użytkowania na dwa lokale mieszkalne
– załącznik nr 4 do SWZ,
• Część nr 2: Zadanie nr 2 – adaptacja strychu w budynku przy ul. Bielszowickiej 112
w Rudzie Śląskiej na mieszkanie – załącznik nr 4 do SWZ.
• Część nr 3: Zadanie nr 3 – adaptacja lokalu użytkowego przy ul. Bielszowickiej 114/2 w Rudzie Śląskiej wraz ze zmianą sposobu użytkowania na lokal mieszkalny – załącznik nr 4 do SWZ.
Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie Miasto Ruda Śląska.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna, załącznik 4 do SWZ oraz załączniki do SWZ tj.
- przedmiar robót - załącznik nr 4a dołączony do SIWZ przedmiar robót jest poglądowy i pomocnicze w wyliczeniu ceny ofertowej
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 4b
Cena oferty jest ceną ryczałtową.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45262700-8 - Przebudowa budynków
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45324000-4 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
4.5.5.) Wartość części: 152254,18 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 464004,04 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 464004,04 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Marbud04 inż. Marcin Wylężek
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6411863444
7.3.3) Ulica: Karola Goduli 30
7.3.4) Miejscowość: Ruda Śląska
7.3.5) Kod pocztowy: 41-712
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-07-12
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 464004,04 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 150 dni
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności ich badania, Zamawiający powziął informację, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą polegającą
na nieprecyzyjnym zapisie kryterium „warunki płatności”, mogącym powodować niejasności i rozbieżności w deklaracjach Wykonawców.
W przedmiotowym postępowaniu formularz oferty zawierał oczywistą omyłkę: jedna
z pozycji kryterium oceny ofert- WARUNEK PŁATNOŚCI- stanowiła rozbieżność w zakresie opisu oceny kryterium. SWZ zawierała zapis i opis kryterium oceny jako wybór pomiędzy „fakturami miesięcznymi” i „dwiema fakturami”, natomiast w formularzu ofertowym zawarto opcję „faktury miesięczne” i „jedna faktura” z dodatkowym opisem „Zaznaczyć wybrane lub wypełnić pole wybraną opcją”. Ww. pozycja znalazła się we wzorze formularza oferty przypadkiem, w wyniku przekopiowania pozycji z podobnego formularza pochodzącego
z innego postępowania.
W postępowaniu zostały złożone 2 oferty. Jeden z Wykonawców złożył ofertę poprawnie zmieniając zapis w formularzu i wpisując poprawną wartość kryterium „dwie faktury”. Drugi z Wykonawców złożył ofertę na wadliwym formularzu, nie zauważając, że jedna
z pozycji nie znajduje odzwierciedlenia w treści SWZ. Nieprecyzyjnie opisane kryterium
w formularzu jako rozbieżne opcje do wyboru ma wpływ na wynik przedmiotowego postępowania, gdyż każdy z potencjalnych wykonawców powinien wybierać wśród takich samych opcji do wyboru. Tak sporządzony formularz ofertowy, mógł mieć wpływ zatem na sporządzenie oferty, zaoferowanie innego kryterium, niż oczekiwane przez Zamawiającego oraz prawidłowe skalkulowanie i ocenę oferty. Mając powyższe na uwadze , uznać należy,
iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania zgodnie z poniższym uzasadnieniem prawnym. Błąd popełniony przez Zamawiającego w dokumentacji postępowania, nie może z kolei skutkować negatywnie wobec Wykonawcy.
Biorąc pod uwagę ww. okoliczności Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowania albowiem obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający po unieważnieniu postepowania, planuje ponownie przeprowadzić postepowanie.
Uzasadnienie prawne:
art. 255 pkt 6 Ustawy, który stanowi, że Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności ich badania, Zamawiający powziął informację, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą polegającą
na nieprecyzyjnym zapisie kryterium „warunki płatności”, mogącym powodować niejasności i rozbieżności w deklaracjach Wykonawców.
W przedmiotowym postępowaniu formularz oferty zawierał oczywistą omyłkę: jedna
z pozycji kryterium oceny ofert- WARUNEK PŁATNOŚCI- stanowiła rozbieżność w zakresie opisu oceny kryterium. SWZ zawierała zapis i opis kryterium oceny jako wybór pomiędzy „fakturami miesięcznymi” i „dwiema fakturami”, natomiast w formularzu ofertowym zawarto opcję „faktury miesięczne” i „jedna faktura” z dodatkowym opisem „Zaznaczyć wybrane lub wypełnić pole wybraną opcją”. Ww. pozycja znalazła się we wzorze formularza oferty przypadkiem, w wyniku przekopiowania pozycji z podobnego formularza pochodzącego
z innego postępowania.
W postępowaniu zostały złożone 2 oferty. Jeden z Wykonawców złożył ofertę poprawnie zmieniając zapis w formularzu i wpisując poprawną wartość kryterium „dwie faktury”. Drugi z Wykonawców złożył ofertę na wadliwym formularzu, nie zauważając, że jedna
z pozycji nie znajduje odzwierciedlenia w treści SWZ. Nieprecyzyjnie opisane kryterium
w formularzu jako rozbieżne opcje do wyboru ma wpływ na wynik przedmiotowego postępowania, gdyż każdy z potencjalnych wykonawców powinien wybierać wśród takich samych opcji do wyboru. Tak sporządzony formularz ofertowy, mógł mieć wpływ zatem na sporządzenie oferty, zaoferowanie innego kryterium, niż oczekiwane przez Zamawiającego oraz prawidłowe skalkulowanie i ocenę oferty. Mając powyższe na uwadze , uznać należy,
iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania zgodnie z poniższym uzasadnieniem prawnym. Błąd popełniony przez Zamawiającego w dokumentacji postępowania, nie może z kolei skutkować negatywnie wobec Wykonawcy.
Biorąc pod uwagę ww. okoliczności Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowania albowiem obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający po unieważnieniu postepowania, planuje ponownie przeprowadzić postepowanie.
Uzasadnienie prawne:
art. 255 pkt 6 Ustawy, który stanowi, że Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;
INNE PRZETARGI Z RUDY ŚLĄSKIEJ
- "Zakup i dostawa papieru ksero oraz artykułów biurowych do Urzędu Miasta Ruda Śląska"
- Remont 2 szt. pomp wysokociśnieniowych w wykonaniu kwasoodpornym typu OWH-250 dla KWK Ruda Ruch Halemba z podziałem na zadania.
- Utrzymanie koszy przyulicznych na terenie miasta Ruda Śląska
- Eksploatacja przystanków i wysepek przystankowych na terenie miasta Ruda Śląska - 2 części
- Remont pozostałych przyrządów kontrolno-pomiarowych w Polskiej Grupie Górniczej S.A.
- "Wycena nieruchomości - 5 części"
więcej: przetargi w Rudzie Śląskiej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa części budynku usługowo-mieszkalnego, w celu przystosowania lokalu usługowego, dotąd przedszkola, na żłobek na dz. nr ew. 523 w m. Dąbrowa gm. Kłaj
- Przebudowa drogi gminnej nr 041247C w km 0+000,00-0+335,97 w miejscowości Szembruczek
- Przebudowa sieci wodociągowej w Gminie Tarnowiec w miejscowościach Dobrucowa, Sądkowa, Tarnowiec oraz budowa nowego odcinka sieci wodociągowej w miejscowości Tarnowiec
- Budowa pełnowymiarowego boiska piłkarskiego o nawierzchni z trawy syntetycznej wraz z drenażem, oświetleniem i ogrodzeniem na działce 1240/2, obręb Sośnica.
- Dostosowanie wraz z aranżacją pomieszczeń magazynowych na potrzeby archiwum w Budynku A, Państwowego Instytutu Geologicznego, zlokalizowanego przy ul. Rakowieckiej 4 w Warszawie
- " Budowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej na odcinku od ul. Witosa do ul. Wólczyńskiej w Sannikach"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.