Og³oszenie z dnia 2023-07-27
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00437035/01 - Wynik z dnia 2023-10-10
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Dobudowa d¼wigu osobowego przy Szkole Podstawowej nr 4 w Andrychowie”
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA ANDRYCHÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182031
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Rynek 15
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Andrychów
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-120
1.5.4.) Województwo: ma³opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - O¶wiêcimski
1.5.7.) Numer telefonu: 338429952
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@andrychow.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.andrychow.eu
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dobudowa d¼wigu osobowego przy Szkole Podstawowej nr 4 w Andrychowie”
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-7b4a7559-2c5a-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00328625
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-07-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00063390/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.10 Dobudowa d¼wigu osobowego przy Szkole Podstawowej nr 4 w Andrychowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
www.andrychow.eu3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://josephine.proebiz.com/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 8.2 Komunikacja w postêpowaniu prowadzona jest zgodnie z postanowieniami Rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452).
8.3 Z uwagi na brak przes³anek okre¶lonych w art. 65 ust 1, art. 66 i art. 69 ustawy Pzp Zamawiaj±cy nie przewiduje sposobu komunikowania siê z Wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ, tj. za po¶rednictwem systemu JOSEPHINE pod adresem https://josephine.proebiz.com/pl/ zwanego dalej Systemem lub Platform±.
8.4 Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za korzystanie z systemu, w tym z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z Systemu.
8.5 Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê poprzez pocztê elektroniczn± na adres zamowienia.publiczne@andrychow.eu z zastrze¿eniem, ¿e ofertê nale¿y z³o¿yæ wy³±cznie za po¶rednictwem Systemu. Przekazanie wszelkiej korespondencji poprzez pocztê elektroniczn± wymaga na ¿±danie ka¿dej ze stron, niezw³ocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania.
8.6 Wykonawca zamierzaj±cy z³o¿yæ ofertê (wy³±cznie poprzez Platformê przetargow±) - zobowi±zany jest zapoznaæ siê z instrukcjami u¿ytkowników Platformy przetargowej - dostêpnymi pod adresem https://josephine.proebiz.com/pl/ oraz zaakceptowaæ regulamin korzystania z Platformy przetargowej.
8.7 Z³o¿enie oferty poprzez Platformê przetargow± oznacza akceptacjê regulaminu, o którym mowa w pkt 8.6 niniejszego rozdzia³u SWZ.
8.8 Wymagania techniczne zwi±zane z korzystaniem z Platformy przetargowej – wskazane s± na stronie internetowej Platformy przetargowej - pod adresem: https://josephine.proebiz.com/pl/
8.9 Wsparcia technicznego w zakresie dzia³ania Platformy przetargowej udziela jej dostawca, tj. PROEBIZ s.r.o., Masarykovo námìstí 52/33, CZ - 702 00 Ostrava - Moravská Ostrava, C.9176, nr tel. +48 222 139 900, e-mail: houston@proebiz.com od poniedzia³ku do pi±tku (dni robocze) w godz. 8.00 – 16.00.
8.10 Zamawiaj±cy informuje, i¿ formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny byæ zgodne z „OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie og³oszenia jednolitego tekstu rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych”.
8.11 Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
8.12 W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip, lub .7Z.
8.13 W¶ród formatów powszechnych, a NIE wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie.
8.14 Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
8.15 Ze wzglêdu na niskie ryzyko naruszenia integralno¶ci pliku oraz ³atwiejsz± weryfikacjê podpisu, zamawiaj±cy zaleca, w miarê mo¿liwo¶ci, przekonwertowanie plików sk³adaj±cych siê na ofertê na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PadES.
8.16 Pliki w innych formatach ni¿ PDF zaleca siê opatrzyæ zewnêtrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiêtaæ, aby plik z podpisem przekazywaæ ³±cznie z dokumentem podpisywanym.
Z uwagi na ograniczon± liczbê znaków pe³na tre¶æ w SWZ
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zamawiaj±cy informuje, ¿e: 23.1.1 administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Gmina Andrychów reprezentowana przez Burmistrza Andrychowa Adres Zamawiaj±cego: 34-120 Andrychów, Rynek 15 Tel. 33/ 842 99 00 Fax: 33/ 875 29 16 info@andrychow.eu http://www.andrychow.eu/ Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych w Gminie Andrychów: e-mail: iod@andrychow.eu, tel. 33 842 99 21;
23.1.2 Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Dobudowa d¼wigu osobowego przy Szkole Podstawowej nr 4 w Andrychowie”, Znak postêpowania: BZP.271.26.2023, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
23.1.3 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp.
23.1.4 Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
23.1.5 obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
23.1.6 w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
23.1.7 posiada Pani/Pan:
23.1.7.1 na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia);
23.1.7.2 na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
23.1.7.3 na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
23.1.7.4 prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
23.1.8 nie przys³uguje Pani/Panu:
23.1.8.1 w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
23.1.8.2 prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
23.1.8.3 na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
23.1.9 przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.26.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: Dobudowa d¼wigu osobowego przy Szkole Podstawowej nr 4 w Andrychowie.
5.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególno¶ci:
5.2.1 Roboty konstrukcyjne, tj.:
5.2.1.1 roboty ziemne - wykopy, przekopy, wywóz nadmiaru ziemi
5.2.1.2 wykonanie fundamentu
5.2.1.3 wykonanie ¿elbetowego szybu d¼wigu
5.2.1.4 wykonanie dachu i obróbek blacharskich,
5.2.1.5 wykonanie otworów przej¶ciowych w istniej±cym budynku szko³y,
5.2.1.6 dostawa i monta¿ d¼wigu osobowego,
5.2.1.7 docieplenie ¶cian zewnêtrznych szybu,
5.2.2 Budowa kanalizacji deszczowej, tj.:
5.2.2.1 roboty demonta¿owe,
5.2.2.2 roboty ziemne
5.2.2.3 roboty monta¿owe,
5.2.2.4 wykonanie kanalizacji deszczowe,
5.2.3 Wykonanie drena¿u opaskowego,
5.2.4 Rozbiórka i odtworzenie nawierzchni z kostki brukowej,
5.2.5 Inne prace i roboty niezbêdne do prawid³owego wykonania przedmiotu umowy, w tym :
5.2.5.1 oznakowanie oraz zabezpieczenie przejêtego terenu budowy na czas robót,
5.2.5.2 organizacjê zaplecza, w tym dróg dojazdowych do terenu budowy,
5.2.5.3 organizacjê doj¶æ i dojazdów do posesji w trakcie prowadzenia robót,
5.2.5.4 wykonanie pe³nej dokumentacji powykonawczej z naniesionymi zmianami w trakcie robót (gdy wymagane),
5.2.5.5 wykonanie dokumentacji fotograficznej z ka¿dego etapu realizacji przedmiotu zamówienia,
5.2.5.6 bie¿±cy wywóz materia³ów nieu¿ytecznych z terenu budowy,
5.2.5.7 przeprowadzenie wszelkich pomiarów kontrolnych ,
5.2.5.8 wykonanie robót naprawczych infrastruktury technicznej, której stan techniczny na skutek realizacji robót uleg³ pogorszeniu, w tym robót odtworzeniowych.
5.3 Szczegó³owy opis i zakres przedmiotu zamówienia okre¶lony zosta³ w za³±czonej dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz w przedmiarze robót.
5.4 Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projekcie umowy.
5.5 Wykonawca zobowi±zany jest realizowaæ przedmiot zamówienia zgodnie z obowi±zuj±cymi normami i wiedz± techniczn±, okre¶lonymi m.in. ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z pó¼n. zmian.) przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci, w³a¶ciwej organizacji pracy oraz zasad BHP.
5.6 Zamawiaj±cy dopuszcza oferowanie materia³ów równowa¿nych, pod warunkiem, ¿e zagwarantuj± one uzyskanie parametrów jako¶ciowych i cech u¿ytkowych co najmniej na poziomie wskazanego produktu. W takiej sytuacji Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia stosownych dokumentów uwiarygadniaj±cych te materia³y w celu udowodnienia, ¿e oferowane parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe s± równowa¿nie lub lepsze od z³o¿onych w dokumentacji. Udowodnienie, ¿e zastosowane materia³y, przedmioty lub towary maj± parametry równe lub lepsze ni¿ materia³y, przedmioty lub towary powo³ane w opisie przedmiotu zamówienia spoczywa na Wykonawcy. Koszty zwi±zane z wykazaniem równowa¿no¶ci rozwi±zañ ponosi Wykonawca.
5.7 W razie rozbie¿no¶ci w dokumentacji technicznej nale¿y przyj±æ parametry techniczne materia³ów izolacyjnych wskazane w Audycie energetycznym.
5.8 Wykonawca przed przekazaniem terenu budowy przedstawi Dyrekcji szko³y sposób zabezpieczenie terenu robót budowlanych na poszczególnych etapach robót do akceptacji w celu zapewnienia szkole funkcjonowania podczas roku szkolnego. Wszelkie zabezpieczenia obiektu w trakcie robót budowlanych musz± uwzglêdniaæ bezpieczeñstwo u¿ytkowników budynku w szczególno¶ci uczniów.
5.9 Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez Wykonawcê kluczowych elementów zamówienia.
5.10 Zamawiaj±cy nie dokonuje podzia³u zamówienia na czê¶ci. Tym samym zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert czê¶ciowych, o których mowa w art. 7 pkt 15 ustawy Pzp. Powody niedokonania podzia³u: podzia³ zamówienia na czê¶ci grozi³by nadmiernymi trudno¶ciami technicznymi, potrzeba skoordynowania dzia³añ ró¿nych wykonawców realizuj±cych poszczególne czê¶ci zamówienia mog³aby powa¿nie zagroziæ w³a¶ciwemu wykonaniu zamówienia.
5.11 Zamawiaj±cy na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane przez Zamawiaj±cego czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, je¿eli wykonanie tych czynno¶ci polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2022 r. poz. 1510 ze zm.) tj.: prace fizyczne na terenie budowy obejmuj±ce: wykonanie robót budowlanych i wykoñczeniowych.
5.12 Wykonawca, w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejsz±, zobowi±zany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracê we w³asnym przedsiêbiorstwie lub przez Podwykonawcê osób wykonuj±cych roboty okre¶lone w pkt 5.11.
5.13 Wykonawca zobowi±zany jest do przedk³adania Zamawiaj±cemu na ka¿de ¿±danie w wyznaczonym w wezwaniu terminie nastêpuj±cych dowodów potwierdzaj±cych spe³nienie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w pkt 5.11. czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia:
5.13.1 o¶wiadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie zamawiaj±cego. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do sk³adania o¶wiadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy,
5.13.2 o¶wiadczenia zatrudnionych pracowników zawieraj±cych informacje, w tym dane osobowe, niezbêdne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracê, w szczególno¶ci imiê i nazwisko zatrudnionego pracownika, datê zawarcia umowy o pracê, rodzaj umowy o pracê i zakres obowi±zków pracownika,
5.13.3 po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez wykonawcê lub podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tj. w szczególno¶ci bez adresów, nr PESEL pracowników). Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê, zakres obowi±zków i wymiar etatu musz± byæ mo¿liwe do zidentyfikowania,
5.13.4 za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u ZUS, potwierdzaj±ce op³acanie przez wykonawcê lub podwykonawcê sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê za ostatni okres rozliczeniowy,
5.13.5 po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez wykonawcê lub podwykonawcê kopiê dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, zanonimizowan± w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE .
5.14 Zamawiaj±cy bêdzie uprawniony do kontroli spe³nienia przez Wykonawcê wymagañ dotycz±cych zatrudnienia w/w osób na ka¿dym etapie realizacji umowy.
5.15 W przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia osób wymaganych przez Zamawiaj±cego, na zasadach wskazanych powy¿ej, Wykonawca bêdzie zobowi±zany do zap³acenia Zamawiaj±cemu kary umownej, w wysoko¶ci okre¶lonej w projekcie umowy.
5.16 W przypadku uzasadnionych w±tpliwo¶ci co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcê lub Podwykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê o przeprowadzenie kontroli przez Pañstwow± Inspekcjê Pracy.
5.18 Minimalny okres gwarancji wymagany przez Zamawiaj±cego wynosi 60 miesiêcy i jest jednym z kryteriów oceny ofert zgodnie z zapisem rozdzia³u 19 pkt 19.1 niniejszej SWZ. Je¿eli Wykonawca w Formularzu Ofertowym nie poda terminu gwarancji lub zadeklaruje okres gwarancji krótszy ni¿ 60 miesiêcy, oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45262522-6 - Roboty murarskie
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45214000-0 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych zwi±zanych z edukacj± i badaniami
45214200-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych zwi±zanych ze szkolnictwem
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryæ i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-09-29
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 19.1 Oferty zostan± ocenione przez Zamawiaj±cego w oparciu o nastêpuj±ce kryteria przypisuj±c im odpowiedni± wagê punktow±:
Cena - 60 pkt
Okres gwarancji – 40 pkt
Wybrana zostanie oferta, która otrzyma najwiêksz± ilo¶æ punktów obliczonych w sposób nastêpuj±cy:
P = P1 + P2
gdzie:
P – ogólna liczba punktów
P1 - punkty otrzymane w kryterium „Cena”
P2 - punkty otrzymane w kryterium „Okres gwarancji”
19.2 Kryterium „Cena” bêdzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanej przez Wykonawcê w pkt 1 Formularza Ofertowego ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia w zakresie objêtym Specyfikacj± Warunków Zamówienia. Punkty, które otrzyma oferta w kryterium „Cena” bêd± liczone wg wzoru:
P1 = (najni¿sza zaoferowana cena spo¶ród ofert wa¿nych/cena oferty badanej)*60 pkt
19.3 Kryterium „Okres gwarancji” bêdzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanej przez Wykonawcê w pkt 4 Formularza Ofertowego gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady. Punkty, które otrzyma oferta w kryterium „Okres gwarancji” bêd± liczone wg wzoru:
P2 =((Gbad - Gmin)/(Gmax – Gmin))* 40 pkt
Minimalny okres gwarancji wymagany przez Zamawiaj±cego – 60 miesiêcy (Gmin)
Maksymalny okres gwarancji wymagany przez Zamawiaj±cego – 84 miesi±ce (Gmax)
Oferta, w której Wykonawca w Formularzu Ofertowym nie poda terminu gwarancji lub poda termin gwarancji mniejszy ni¿ 60 miesiêcy zostanie odrzucona. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcê wiêkszej liczby miesiêcy okresu gwarancji ni¿ maksymalny wymagany przez Zamawiaj±cego, Zamawiaj±cy przyzna ofercie maksymaln± liczbê punktów przewidzian± dla tego kryterium. Zaoferowany okres gwarancji bêdzie równy okresowi rêkojmi za wady przedmiotu umowy.
19.4 Ocena koñcowa oferty to suma punktów uzyskanych przez ofertê w/g poszczególnych kryteriów.
19.5 Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która uzyska najwy¿sz± ³±czn± liczbê punktów wynikaj±c± z sumy punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach. Wszystkie obliczenia bêd± dokonywane z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku. Wykonawca mo¿e uzyskaæ maksymalnie 100 pkt.
19.6 Je¿eli nie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, zamawiaj±cy zgodnie z art. 248 ustawy Pzp wybiera spo¶ród tych ofert ofertê, która otrzyma³a najwy¿sz± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze. Je¿eli oferty otrzyma³y tak± sam± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze, zamawiaj±cy wybiera ofertê z najni¿sz± cen± lub najni¿szym kosztem.
19.7 Je¿eli nie mo¿na dokonaæ wyboru oferty, w sposób o którym mowa powy¿ej, zamawiaj±cy wzywa wykonawców, którzy z³o¿yli te oferty, do z³o¿enia w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego ofert dodatkowych zawieraj±cych now± cenê lub koszt.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
16.1 O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych SWZ, oraz spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, okre¶lone na podstawie art. 112 ustawy Pzp dotycz±ce;16.1.1 zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym Opis sposobu dokonywania oceny spe³nienia tego warunku: Zamawiaj±cy nie precyzuje wymagañ w tym zakresie.
16.1.2 uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów. Opis sposobu dokonywania oceny spe³nienia tego warunku: Zamawiaj±cy nie precyzuje wymagañ w tym zakresie.
16.1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Opis sposobu dokonywania oceny spe³nienia tego warunku:
16.1.3.1 Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca z³o¿y dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê nie mniejsz± ni¿ 400 000,00 z³.
16.1.4 zdolno¶ci technicznej lub zawodowej. Opis sposobu dokonywania oceny spe³nienia tego warunku:
16.1.4.1 Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e na formularzu wed³ug wzoru jak w za³±czniku nr 4 do SWZ, ¿e w okresie ostatnich piêciu lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ dwie roboty budowlane polegaj±ce na budowie obiektu kubaturowego z wykonaniem d¼wigu osobowego lub przebudowie lub rozbudowie lub remoncie obiektu kubaturowego z wykonaniem d¼wigu osobowego, o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 400 000,00 z³ ka¿da.
16.1.4.2 Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e na formularzu wed³ug wzoru, jak w za³±czniku nr 5 do SWZ, ¿e dysponuje osob± zdoln± do wykonania przedmiotu zamówienia tj.: posiadaj±c± uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeñ- wymagane do¶wiadczenie zawodowe min. 3 lat od daty uzyskania uprawnieñ.
16.2 Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 17.3 Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych:
17.3.1 dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia – potwierdzaj±cego spe³nienie warunku okre¶lonego w rozdziale 16 pkt 16.1.3.1;
17.3.2 wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – potwierdzaj±cego spe³nienie warunku okre¶lonego w rozdziale 16 pkt 16.1.4.1 - wg wzoru stanowi±cego za³±cznik 4 nr do SWZ;
17.3.3 wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – potwierdzaj±cego spe³nienie warunku okre¶lonego w rozdziale 16 pkt 16.1.4.2 - wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do SWZ.
17.4 Je¿eli zajd± uzasadnione podstawy do uznania, ¿e z³o¿one uprzednio podmiotowe ¶rodki dowodowe nie s± ju¿ aktualne, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wezwania Wykonawcy lub Wykonawców do z³o¿enia wszystkich lub niektórych podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia.
17.5 Zamawiaj±cy nie bêdzie wzywa³ do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli mo¿na je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne, o ile Wykonawca wykaza³ w o¶wiadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych ¶rodków.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
12.10 Oferta musi zawieraæ:12.10.1 formularz ofertowy - wed³ug wzoru – za³±cznik nr 1 do SWZ;
12.10.2 O¶wiadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu sk³adane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z pó¼n. zm.) - wed³ug wzoru – za³±cznik nr 2 do SWZ;
12.10.3 pe³nomocnictwo (je¿eli dotyczy) do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o wspó³dzia³aniu, z której bêdzie wynikaæ przedmiotowe pe³nomocnictwo. Pe³nomocnik mo¿e byæ ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone w formie okre¶lonej w pkt 12.5 i 12.6;
12.10.4 dowód wniesienia wadium w innej formie ni¿ pieniê¿na
12.10.5 je¿eli dotyczy - Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia – za³±cznik nr 7 do SWZ;
12.10.6 je¿eli dotyczy - O¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu sk³adane na podstawie art. 125 ust. 5 ustawy z dnia 11 wrze¶nia Prawo zamówieñ publicznych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z pó¼n. zm.) wg wzoru - za³±cznik nr 8 do SWZ;
12.10.7 je¿eli dotyczy - O¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia sk³adane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy z dnia 11 wrze¶nia Prawo zamówieñ publicznych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z pó¼n. zm.) wg wzoru - za³±cznik nr 9 do SWZ;
12.10.8 kosztorys ofertowy uproszczony dla zakresu okre¶lonego w Przedmiarze robót stanowi±cy za³±cznik nr 3 do SWZ, sporz±dzony zgodnie z zapisami w rozdziale 18 pkt 18.7 SWZ wraz z zestawieniem robocizny, materia³u i sprzêtu oraz sk³adnikami cenotwórczymi.
12.11 Je¿eli na ofertê sk³ada siê kilka dokumentów, Wykonawca powinien stworzyæ folder, do którego przeniesie wszystkie dokumenty oferty, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Zaleca siê, aby Wykonawca z tego folderu zrobi³ folder .zip.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
10.1 Wykonawca, przed up³ywem terminu sk³adania ofert, winien wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 4 000,00 z³ (s³ownie: cztery tysi±ce z³otych 00/100).10.2 Wadium mo¿e byæ wnoszone w formach okre¶lonych w art. 97 ust. 7 pkt 1-4 ustawy Pzp.
10.3 Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek Zamawiaj±cego w ABS Banku Spó³dzielczym w Andrychowie, nr rachunku: 82 8110 0000 2001 0000 1225 0002 z dopiskiem wadium: BZP.271.26.2023 „Dobudowa d¼wigu osobowego przy Szkole Podstawowej nr 4 w Andrychowie”, tak, aby przed up³ywem terminu sk³adania ofert wadium znajdowa³o siê na ww. rachunku. Zaleca siê do³±czenie do oferty kopii dokumentu potwierdzaj±cego dokonanie przelewu.
10.4 Wadium wnoszone w formie gwarancji i porêczenia musi spe³niaæ nastêpuj±ce wymogi:
10.4.1 byæ wystawione na Gminê Andrychów, Rynek 15, 34-120 Andrychów,
10.4.2 zawieraæ w swojej tre¶ci o¶wiadczenie gwaranta (porêczyciela), w którym zobowi±zuje siê on do bezwarunkowej wyp³aty kwoty wadium na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego zawieraj±ce o¶wiadczenie, i¿ zasz³a jedna z przes³anek wymienionych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,
10.4.3 okres wa¿no¶ci wadium nie mo¿e byæ krótszy ni¿ okres zwi±zania ofert±.
10.5 Wadium wnoszone w formie gwarancji i porêczenia przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w swojej tre¶ci musi wskazywaæ wszystkich wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
10.6 Zamawiaj±cy zwróci wadium zgodnie z art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp. W przypadku wp³aty przelewem Zamawiaj±cy zwróci kwotê wadium wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy prowadzenia rachunku, pomniejszon± o koszty prowadzenia rachunku oraz o prowizje bankowe.
10.7 Zamawiaj±cy zatrzyma wadium w wypadku, gdy zajdzie jedna z okoliczno¶ci wymienionych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
10.8 W przypadku, gdy wadium nie zosta³o wniesione lub zosta³o wniesione w sposób nieprawid³owy Zamawiaj±cy odrzuca ofertê zgodnie z zapisem art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
16.4 Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia16.4.1 Zgodnie z art. 58 ustawy Pzp Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku winni ustanowiæ pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
16.4.2 O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
16.4.3 W odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia zamawiaj±cy nie okre¶la wymagañ zwi±zanych z realizacj± zamówienia w inny sposób ni¿ w odniesieniu do pojedynczych wykonawców.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany i uzupe³nienia tre¶ci umowy wymagaj± formy pisemnej pod rygorem ich niewa¿no¶ci.2. Strony dopuszczaj± wprowadzenie do tre¶ci umowy, poza przypadkami okre¶lonymi w art. 455 ustawy prawo zamówieñ publicznych, zmian jej postanowieñ w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiany te mog± dotyczyæ:
2.1. terminu zakoñczenia robót budowlanych oraz terminu zakoñczenia przedmiotu umowy w przypadku:
2.1.1. wyst±pienia si³y wy¿szej, to znaczy niezale¿nego od Stron losowego zdarzenia zewnêtrznego, które by³o niemo¿liwe do przewidzenia w momencie zawarcia Umowy i któremu nie mo¿na by³o zapobiec mimo dochowania nale¿ytej staranno¶ci. Strony uzgadniaj±, ¿e pod pojêciem si³y wy¿szej rozumiej±: kataklizmy spowodowane si³ami natury np. trzêsienie ziemi, huragan, burza, powód¼, po¿ar oraz wojnê, zamach terrorystyczny, strajk itp.
2.1.2. wyst±pienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prawid³owe wykonanie robót, w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji prac okre¶lonej w specyfikacji technicznej, normach lub innych przepisach wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania prac w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ,
2.1.3. przekroczenia przewidzianych przepisami prawa terminów trwania procedur administracyjnych, liczonych zgodnie z zasadami okre¶lonymi w kodeksie postêpowania administracyjnego lub zgodnie z zasadami okre¶lonymi w aktach prawnych z zakresu prawa administracyjnego,
2.1.4. zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu zamówienia lub ¶wiadczenia Stron,
2.1.5. zlecenia przez Zamawiaj±cego Wykonawcy wykonania robót zamiennych,
2.1.6. zlecenia Wykonawcy realizacji dodatkowych dostaw, us³ug lub robót budowlanych, nieobjêtych zamówieniem podstawowym,
2.1.7. udzielenia przez Zamawiaj±cego innego zamówienia publicznego, którego wykonanie bêdzie mieæ wp³yw na realizacjê niniejszej umowy,
2.1.8. wyst±pienia nieprzewidzianych lub odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków: geologicznych, wodnych, archeologicznych lub terenowych oraz istnienie nie zinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych elementów sieci uzbrojenia technicznego, mimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci Wykonawcy,
2.1.9. podjêcia przez osoby trzecie dzia³añ uniemo¿liwiaj±cych lub utrudniaj±cych wykonanie przedmiotu umowy w sposób przewidziany w dokumentacji projektowej lub w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, które to dzia³ania nie s± konsekwencj± winy którejkolwiek ze stron umowy,
2.1.10. opó¼nienia w przekazaniu terenu budowy przez Zamawiaj±cego ponad termin okre¶lony w § 2 ustêp 1, lecz zmiana terminu nie mo¿e byæ d³u¿sza ni¿ czas trwania tego opó¼nienia,
2.1.11. wyst±pienia okoliczno¶ci o obiektywnym charakterze, skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± dotrzymania terminów wykonania umowy, a w szczególno¶ci terminu rozpoczêcia i/lub zakoñczenia robót,
2.1.12. wyst±pienia okoliczno¶ci wskazanych w ustêpie 2 punkt 2.2 i/lub 2.3,
2.2. sposobu wykonania przedmiotu umowy w przypadku:
2.2.1. stwierdzenia wad lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej skutkuj±cych konieczno¶ci± dokonania poprawek lub uzupe³nieñ,
2.2.2. niedostêpno¶ci na rynku materia³ów lub urz±dzeñ wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materia³ów lub urz±dzeñ,
2.2.3. pojawienia siê na rynku materia³ów lub urz±dzeñ nowszej generacji, pozwalaj±cych na zaoszczêdzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy ...
Z uwagi na ograniczona ilo¶æ znaków pe³na tre¶æ w za³±czniku do SWZ
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-08-11 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://josephine.proebiz.com/pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-08-11 11:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-09-09
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Zamawiaj±cy wykluczy z postêpowania Wykonawcê na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. oszczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. 2023 r. poz. 129 z pó¼n. zm.)
INNE PRZETARGI Z ANDRYCHOWA
- Pe³nienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacj± zadania pn.: "Zagospodarowanie terenu Stadionu Beskid w Andrychowie - etap I"
- Zakup paliwa p³ynnego oleju napêdowego ON na potrzeby Andrychowskiego Zak³adu Komunikacyjnego w Andrychowie
wiêcej: przetargi w Andrychowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zaprojektowanie i budowa zespo³u boisk wraz z infrastruktur± przy M³odzie¿owym O¶rodku Socjoterapii nr 8 w Warszawie
- Oczyszczanie miasta Che³m¿y
- "Zmiana sposobu u¿ytkowania budynku w celu dostosowania pomieszczeñ Szko³y Podstawowej z Oddzia³ami Przedszkolnymi w Czernej do wymogów ochrony Przeciwpo¿arowej i Sanitarnej"
- BUDOWA DROGI GMINNEJ UL. ASNYKA, UL. KROKUSOWEJ I UL. NARCYZOWEJ W LUZINIE O BUDOWÊ JEZDNI, BUDOWÊ CHODNIKA I KANALIZACJI DESZCZOWEJ
- Wykonanie robót budowlanych dla zadnia inwestycyjnego pn."Termomodernizacja wielorodzinnego budynku mieszkalnego przy ul. Domarasiewicza 1 w Skierniewicach"
- Wykonywanie w 2025 roku remontów bie¿±cych w zakresie robót ogólnobudowlanych w obiektach budowlanych bêd±cych w³asno¶ci± Gminy Kwidzyn
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.