Ogłoszenie z dnia 2023-08-01
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00391056/01 - Wynik z dnia 2023-09-12
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa przewozowa uczniów niepełnosprawnych
z terenu gminy Iwkowa do SOSW w Złotej i OSW w Bochni
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA IWKOWA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851660720
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 468
1.5.2.) Miejscowość: Iwkowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-861
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski
1.5.7.) Numer telefonu: (14) 6844010, (14) 6844020
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@iwkowa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.iwkowa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa przewozowa uczniów niepełnosprawnych
z terenu gminy Iwkowa do SOSW w Złotej i OSW w Bochni
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c380bc52-2c6f-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00335687
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00054041/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Dowóz uczniów niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka w Złotej i Bochni
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c380bc52-2c6f-11ee-a60c-9ec5599dddc13.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Przedmiotowe postępowanie jest prowadzone przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/pl/) oraz w uzasadnionych przypadkach, określonych w pkt. 3.3.6 SWZ (tj. w szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, w szczególności: awaria, brak działania Platformy e-Zamówienia) za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@iwkowa.pl (za wyjątkiem składania ofert i wycofania ofert).
Szczegóły zostały opisane w pkt 3 SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert i wycofania ofert odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem ws. komunikacji elektronicznej (Dz. U z 2020r. poz. 2452) opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny). 2. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e- Zamówienia. 3. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”. 4. Składanie ofert następuje za pośrednictwem modułu składania ofert i wniosków (MOW) Platformy e-Zamówienia. 5. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. 6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, w szczególności: awaria, brak działania Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@iwkowa.pl (za wyjątkiem składania ofert i wycofania ofert). 7. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e- Zamówienia. Wykonawca posiadający konto na Platformie ma dostęp do formularzy: złożenia, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. 8.Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania. 9.Wymagania
techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcji interaktywnej „oferty, wnioski i prace konkursowe”. 10. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). 11. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia. Szczegóły zostały opisane w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuje, że:
• administratorem Pani/Pana (Wykonawcy) danych osobowych jest: Gmina Iwkowa, 32- 861 Iwkowa 468, tel. 14 68 44 010, 14 68 44 020, email: gmina@iwkowa.pl
• Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest przez adres email: rodo@iwkowa.pl
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Usługa przewozowa uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Iwkowa do SOSW w Złotej i OSW w Bochni” prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzania negocjacji.
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp. ;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; - c.d. w kolejnej sekcji.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): • posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących*;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
• Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja do pkt 23
* Wyjaśnienie: w przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
** Wyjaśnienie: Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników .
*** Wyjaśnienie: W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania. W przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679. prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKZP.271.13.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia i zakres rzeczowy dla części nr 1:
a) świadczenie usługi przewozowej uczniów niepełnosprawnych wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozu w roku szkolnym 2023/2024, tj.:
- dowóz uczniów niepełnosprawnych z wyznaczonych miejsc przystankowych w miejscu zamieszkania na terenie gminy Iwkowa do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Złotej, 32-859 Złota 292.
Przewidywana trasa przewozu: Iwkowa, Połom Mały, Kąty – Złota (kurs poranny).
- odwóz uczniów niepełnosprawnych ze Specjalnego Ośrodka Szkolno -Wychowawczego w Złotej, 32-859 Złota 292 na teren gminy Iwkowa do wyznaczonych miejsc przystankowych w miejscu zamieszkania na terenie gminy Iwkowa.
Przewidywana trasa przewozu: Złota – Kąty, Połom Mały, Iwkowa (kurs popołudniowy),
b) szacowana ilość dowożonych i odwożonych uczniów – 6.
Liczba przewożonych uczniów jest wielkością prognozowaną i może ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia w związku z tym zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości przewożonych uczniów na poszczególnych trasach w trakcie realizacji zamówienia. W przypadku zmiany liczby dowożonych uczniów Wykonawca zapewni ich dowóz na warunkach podanych w złożonej ofercie.
c) długość trasy przejazdu (dowozu i odwozu) od poniedziałku do piątku wynosi –
ok. 90 km/dziennie,
d) szacowana ilość dni nauki w okresie realizacji zamówienia wynosi 186 dni,
e) Wykonawca zapewnia opiekuna w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa uczniów
w trakcie wsiadania, wysiadania i przewozu oraz doprowadzenia uczniów z pojazdu
do Ośrodka Szkolno-Wychowawczego i z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego
do pojazdu. Opieka może być sprawowana wyłącznie przez osobę pełnoletnią, posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych. Dodatkowo osoba ta musi posiadać udokumentowane przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy medycznej lub przedmedycznej.
Do obowiązków opiekuna należy w szczególności:
- opieka, nadzór i zapewnienie bezpieczeństwa podczas przewozu uczniów z miejsc zamieszkania do odpowiedniego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego oraz w drodze powrotnej, podczas każdego przewozu,
- zapewnienie pomocy uczniom przy bezpiecznym wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu,
- odbieranie uczniów od rodziców/opiekunów prawnych i zaprowadzenie do pojazdu, a następnie z pojazdu do Ośrodka Szkolno-Wychowawczego, gdzie ucznia należy przekazać pod opiekę nauczyciela lub innej osoby wyznaczonej przez dany Ośrodek Szkolno-Wychowawczy.
- po zakończonych zajęciach - odbiór ucznia z danego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego, zaprowadzenie do pojazdu oraz po odwiezieniu przekazanie pod opiekę rodziców/opiekunów prawnych. Zabrania się przekazywania uczniów osobom nieupoważnionym.
f) Wykonawca stosownie do art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 152) sprawdzi osoby wykonujące czynności związane z dowozem i odwozem uczniów (tj. opiekun , kierowca) w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. Na dowód tego, Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego złoży oświadczenie, z którego będzie wynikało iż opiekun i kierowca wykonujący czynności związane z dowozem i odwozem uczniów zostały sprawdzone w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym i nie są karane.
g) usługa realizowana będzie na podstawie harmonogramu przewozu uczniów, zwanego dalej „harmonogramem” ustalonego w dniu podpisania umowy.
Harmonogram określać będzie w szczególności: przebieg trasy, miejsca przystankowe, ilość uczniów, imię i nazwisko uczniów, adres zamieszkania uczniów, telefon kontaktowy,
Zamawiający zastrzega możliwość zmiany szczegółowego harmonogramu przewozu uczniów.
h) Wymagania dotyczące pojazdów:
- pojazd musi być przystosowany do przewozu uczniów niepełnosprawnych i dopuszczny do ruchu , zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie,
- pojazd przewożący uczniów winien posiadać minimum 6 miejsc siedzących, nie licząc miejsca kierowcy i opiekuna oraz winien być wyposażony w pasy bezpieczeństwa dla każdego pasażera oraz sprawne ogrzewanie i klimatyzację całej przestrzeni pasażerskiej,
- wyposażenie pojazdu oraz miejsc ucznia w urządzenia muszą być zgodne z właściwymi warunkami technicznymi, spełniającymi wszelkie wymogi bezpieczeństwa określonymi w obowiązujących przepisach w tym zakresie,
- oznakowania pojazdu na czas przejazdu z uczniami niepełnosprawnymi stosownie
do charakteru świadczonych usług, tj. że wykorzystywane są do transportu uczniów niepełnosprawnych;
- w przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest podstawić pojazd zastępczy, spełniający określone wymagania,
- Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pojazdom odpowiednich opon (letnie/zimowe/wielosezonowe),
- Wykonawca zobowiązany jest zapewnić utrzymanie pojazdu w pełnej sprawności technicznej i czystości, w okresie zimowym pojazd musi być ogrzewany, na stopniach wejściowych nie może zalegać lód i śnieg,
- zapewnienie łączności telefonicznej,
- W przypadku konieczności czasowego wycofania z ruchu pojazdu samochodowego, którym świadczone są usługi stanowiące przedmiot niniejszej umowy, Wykonawcy przysługiwać będzie możliwość wprowadzenia pojazdu zastępczego posiadającego parametry techniczne nie gorsze niż pojazd podstawowy. Wprowadzenie pojazdu zastępczego wymagać będzie złożenia pisemnego wniosku, uzasadniającego konieczność jego wprowadzenia oraz musi zawierać w szczególności następujące dane pojazdu: nazwę, numer rejestracyjny zastępczego pojazdu samochodowego,
- Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu niniejszej umowy zobowiązany jest (oprócz obowiązkowego ubezpieczenia OC pojazdu) do posiadania umowy ubezpieczeniowej (ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej), która obejmować będzie odpowiedzialność cywilną Wykonawcy z tytułu szkód wyrządzonych osobom trzecim (szkody majątkowe i na osobie) w zakresie prowadzonej działalności na sumę nie mniejszą, niż kwota wynagrodzenia określonego w umowie,
- w okresie realizacji niniejszej umowy Wykonawca zobowiązany jest do posiadania umowy NNW pojazdu samochodowego z minimalną sumą ubezpieczenia na pasażera w wysokości 10.000,00 złotych,
- Wykonawca potwierdza, iż przyjmuje na siebie całkowitą odpowiedzialność oraz zwalnia Zamawiającego z odpowiedzialności związanej z wszelkimi roszczeniami skierowanymi wobec Zamawiającego, dotyczącymi jakichkolwiek zaistniałych szkód, kosztów i wydatków związanych bezpośrednio lub pośrednio z wykonywaniem przedmiotu niniejszej umowy, powstałych w szczególności w wyniku:
1) uszczerbku na zdrowiu, uszkodzenia ciała, włącznie ze skutkiem śmiertelnym i długotrwałą chorobą którejkolwiek z osób zatrudnionych przez Wykonawcę,
2) utraty lub uszkodzenia majątku Wykonawcy oraz osób przez niego zatrudnionych,
3) utraty lub uszkodzenia majątku osób trzecich, uszczerbku na zdrowiu, uszkodzenia ciała włącznie ze skutkiem śmiertelnym, długotrwałą chorobą osób trzecich.
- Wykonawca zobligowany jest do utrzymania ważnych polis ubezpieczeniowych, przez cały okres obowiązywania umowy.
- Na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca zobligowany jest przedstawić kopię polis ubezpieczeniowych oraz potwierdzenie terminowego opłacania składek, w terminie nie dłuższym niż 3 dni od dnia przekazania przez Zamawiającego wezwania do ich przedłożenia.
i) Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia doraźnych kontroli wykonywanych przewozów w szczególności: punktualności przewozów, zgodności pojazdu realizującego przewóz uczniów niepełnosprawnych, osób pełniących funkcję kierowcy oraz opiekuna z postanowieniami zawartej umowy oraz ważności polis OC i NNW, badań technicznych pojazdu. Zamawiający w każdym czasie ma prawo zlecić sprawdzenie stanu technicznego pojazdu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-06-21
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta spośród nieodrzuconych ofert, która uzyska najwyższą łączną ocenę w dwóch, wymienionych powyżej kryteriach oceny.
2. Sposób obliczenia punktów w kryterium - Cena (łączna cena zamówienia brutto) - waga 60,00 pkt
Kc = (Cmin / Cbad) x 60,00 pkt
gdzie:
Cmin - najniższa cena (łączna cena zamówienia brutto) spośród złożonych ofert niepodlegających
odrzuceniu
Cbad – cena (łączna cena zamówienia brutto) oferty badanej niepodlegającej odrzuceniu
Kc - ilość punktów przyznanych ofercie badanej w kryterium ceny (łącznej ceny zamówienia brutto) .
Maksymalną ilość punktów – 60,00 - otrzyma oferta z najniższą oferowaną ceną (łączną ceną zamówienia brutto).
Punktacja będzie obliczana z dokładnością co najmniej do dwóch miejsc po przecinku.
Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie „Łączna cena zamówienia brutto”
podana przez Wykonawcę w Formularzu cenowym (załącznik nr 1A do SWZ oraz Formularzu ofertowym (udostępnionym przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia.
3. Sposób obliczenia punktów w kryterium – Czas podstawienia pojazdu zastępczego, będzie oceniany
w następujący sposób:
Czas podstawienia pojazdu zastępczego Punkty
do 20 minut od zgłoszenia 40 punktów
do 40 minut od zgłoszenia 20 punktów
do 60 minut od zgłoszenia 0 punktów
Założenie:
Czas podstawienia pojazdu zastępczego – (w związku z tym, że uszkodzenie lub awaria może wystąpić w każdym miejscu wykonywania usługi) maksymalny, realny czas podstawienia pojazdu w każde miejsce wykonywania usługi (w każde miejsce na trasie przejazdu), liczony od momentu wystąpienia uszkodzenia/awarii do momentu przyjazdu pojazdu zastępczego w miejsce wystąpienia uszkodzenia/awarii.
Deklarowany czas podstawienia pojazdu zastępczego należy podać w minutach w formularzu ofertowym udostępnionym na platformie e-zamówienia.
W przypadku, gdy wykonawca w formularzu zadeklaruje krótszy czas podstawienia pojazdu zastępczego niż do 20 min. zamawiający do oceny przyjmie czas do 20 min. natomiast do umowy wpisze czas deklarowany przez Wykonawcę.
W przypadku, gdy wykonawca zadeklaruje czas podstawienia pojazdu zastępczego dłuższy niż do 60 min. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
W przypadku niewpisania w formularzu ofertowym czasu podstawienia pojazdu zastępczego Zamawiający przyjmie do obliczenia punktacji czas wynoszący do 60 min.
4. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta Wykonawcy, który spełni wszystkie postanowione w niniejszej SWZ warunki oraz uzyska łącznie największa liczbę punktów stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych kryteriów zgodnie z poniższym wzorem:
K = Kc + Kp , gdzie:
K – łączna ilość punktów uzyskana przez ofertę,
Kc – punkty uzyskane w kryterium: Cena (łączna cena zamówienia brutto)
Kp – punkty uzyskane w kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego
5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
6. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem.
Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa powyżej, Zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia i zakres rzeczowy dla części nr 2:
a) świadczenie usługi przewozowej uczniów niepełnosprawnych wraz z zapewnieniem
opieki podczas przewozu w roku szkolnym 2023/2024, tj.:
- dowóz uczniów niepełnosprawnych z wyznaczonych miejsc przystankowych w miejscu zamieszkania na terenie gminy Iwkowa do Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. Ks. Jana Twardowskiego w Bochni, 32-700 Bochnia, ul. Kazimierza Wielkiego 67.
Przewidywana trasa przewozu: Wojakowa – Bochnia (kurs poranny).
- odwóz uczniów niepełnosprawnych ze Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. Ks. Jana Twardowskiego w Bochni, 32-700 Bochnia, ul. Kazimierza Wielkiego 67 .
Przewidywana trasa przewozu: Bochnia - Wojakowa (kurs popołudniowy).
b) szacowana ilość dowożonych i odwożonych uczniów – 1.
Liczba przewożonych uczniów jest wielkością prognozowaną i może ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia w związku z tym zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości przewożonych uczniów na poszczególnych trasach w trakcie realizacji zamówienia. W przypadku zmiany liczby dowożonych uczniów Wykonawca zapewni ich dowóz na warunkach podanych w złożonej ofercie.
c) długość trasy przejazdu (dowozu i odwozu) od poniedziałku do piątku wynosi –
ok. 110 km/dziennie.
d) szacowana ilość dni nauki w okresie realizacji zamówienia wynosi 186 dni,
e) Wykonawca zapewnia opiekuna w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa uczniów
w trakcie wsiadania, wysiadania i przewozu oraz doprowadzenia uczniów z pojazdu
do Ośrodka Szkolno-Wychowawczego i z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego
do pojazdu. Opieka może być sprawowana wyłącznie przez osobę pełnoletnią, posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych. Dodatkowo osoba ta musi posiadać udokumentowane przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy medycznej lub przedmedycznej.
Do obowiązków opiekuna należy w szczególności:
- opieka, nadzór i zapewnienie bezpieczeństwa podczas przewozu uczniów z miejsc zamieszkania do odpowiedniego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego oraz w drodze powrotnej, podczas każdego przewozu,
- zapewnienie pomocy uczniom przy bezpiecznym wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu,
- odbieranie uczniów od rodziców/opiekunów prawnych i zaprowadzenie do pojazdu, a następnie z pojazdu do Ośrodka Szkolno-Wychowawczego, gdzie ucznia należy przekazać pod opiekę nauczyciela lub innej osoby wyznaczonej przez dany Ośrodek Szkolno-Wychowawczy.
- po zakończonych zajęciach - odbiór ucznia z danego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego, zaprowadzenie do pojazdu oraz po odwiezieniu przekazanie pod opiekę rodziców/opiekunów prawnych. Zabrania się przekazywania uczniów osobom nieupoważnionym.
f) Wykonawca stosownie do art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 152) sprawdzi osoby wykonujące czynności związane z dowozem i odwozem uczniów (tj. opiekun , kierowca) w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. Na dowód tego, Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego złoży oświadczenie, z którego będzie wynikało iż opiekun i kierowca wykonujący czynności związane z dowozem i odwozem uczniów zostały sprawdzone w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym i nie są karane.
g) usługa realizowana będzie na podstawie harmonogramu przewozu uczniów, zwanego dalej „harmonogramem” ustalonego w dniu podpisania umowy. Harmonogram określać będzie w szczególności: przebieg trasy, miejsca przystankowe, ilość uczniów, imię i nazwisko uczniów, adres zamieszkania uczniów, telefon kontaktowy. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany szczegółowego harmonogramu przewozu uczniów.
h) Wymagania dotyczące pojazdów:
- pojazd musi być przystosowany do przewozu uczniów niepełnosprawnych i dopuszczony do ruchu, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie,
- pojazd przewożący uczniów winien posiadać minimum 1 miejsce siedzące, nie licząc miejsca kierowcy i opiekuna oraz winien być wyposażony w pasy bezpieczeństwa dla każdego pasażera oraz sprawne ogrzewanie i klimatyzację całej przestrzeni pasażerskiej,
- wyposażenie pojazdu oraz miejsc ucznia w urządzenia muszą być zgodne z właściwymi warunkami technicznymi, spełniającymi wszelkie wymogi bezpieczeństwa określonymi w obowiązujących przepisach w tym zakresie,
- oznakowania pojazdu na czas przejazdu z uczniami niepełnosprawnymi stosownie
do charakteru świadczonych usług, tj. że wykorzystywane są do transportu uczniów niepełnosprawnych;
- w przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest podstawić pojazd zastępczy, spełniający określone wymagania,
- Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pojazdom odpowiednich opon (letnie/zimowe/wielosezonowe),
- Wykonawca zobowiązany jest zapewnić utrzymanie pojazdu w pełnej sprawności technicznej i czystości, w okresie zimowym pojazd musi być ogrzewany, na stopniach wejściowych nie może zalegać lód i śnieg,
- zapewnienie łączności telefonicznej,
- W przypadku konieczności czasowego wycofania z ruchu pojazdu samochodowego, którym świadczone są usługi stanowiące przedmiot niniejszej umowy, Wykonawcy przysługiwać będzie możliwość wprowadzenia pojazdu zastępczego posiadającego parametry techniczne nie gorsze niż pojazd podstawowy. Wprowadzenie pojazdu zastępczego wymagać będzie złożenia pisemnego wniosku, uzasadniającego konieczność jego wprowadzenia oraz musi zawierać w szczególności następujące dane pojazdu: nazwę, numer rejestracyjny zastępczego pojazdu samochodowego,
- Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu niniejszej umowy zobowiązany jest (oprócz obowiązkowego ubezpieczenia OC pojazdu) do posiadania umowy ubezpieczeniowej (ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej), która obejmować będzie odpowiedzialność cywilną Wykonawcy z tytułu szkód wyrządzonych osobom trzecim (szkody majątkowe i na osobie) w zakresie prowadzonej działalności na sumę nie mniejszą, niż kwota wynagrodzenia określonego w umowie,
- w okresie realizacji niniejszej umowy Wykonawca zobowiązany jest do posiadania umowy NNW pojazdu samochodowego z minimalną sumą ubezpieczenia na pasażera w wysokości 10.000,00 złotych,
- Wykonawca potwierdza, iż przyjmuje na siebie całkowitą odpowiedzialność oraz zwalnia Zamawiającego z odpowiedzialności związanej z wszelkimi roszczeniami skierowanymi wobec Zamawiającego, dotyczącymi jakichkolwiek zaistniałych szkód, kosztów i wydatków związanych bezpośrednio lub pośrednio z wykonywaniem przedmiotu niniejszej umowy, powstałych w szczególności w wyniku:
4) uszczerbku na zdrowiu, uszkodzenia ciała, włącznie ze skutkiem śmiertelnym i długotrwałą chorobą którejkolwiek z osób zatrudnionych przez Wykonawcę,
5) utraty lub uszkodzenia majątku Wykonawcy oraz osób przez niego zatrudnionych,
6) utraty lub uszkodzenia majątku osób trzecich, uszczerbku na zdrowiu, uszkodzenia ciała włącznie ze skutkiem śmiertelnym, długotrwałą chorobą osób trzecich.
- Wykonawca zobligowany jest do utrzymania ważnych polis ubezpieczeniowych, przez cały okres obowiązywania umowy.
- Na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca zobligowany jest przedstawić kopię polis ubezpieczeniowych oraz potwierdzenie terminowego opłacania składek, w terminie nie dłuższym niż 3 dni od dnia przekazania przez Zamawiającego wezwania do ich przedłożenia.
i) Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia doraźnych kontroli wykonywanych przewozów w szczególności: punktualności przewozów, zgodności pojazdu realizującego przewóz uczniów niepełnosprawnych, osób pełniących funkcję kierowcy oraz opiekuna z postanowieniami zawartej umowy oraz ważności polis OC i NNW, badań technicznych pojazdu. Zamawiający w każdym czasie ma prawo zlecić sprawdzenie stanu technicznego pojazdu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-06-21
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta spośród nieodrzuconych ofert, która uzyska najwyższą łączną ocenę w dwóch, wymienionych powyżej kryteriach oceny.
2. Sposób obliczenia punktów w kryterium – Cena (łączna cena zamówienia brutto) - waga 60,00 pkt
Kc = (Cmin / Cbad) x 60,00 pkt
gdzie:
Cmin - najniższa cena (łączna cena zamówienia brutto) spośród złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Cbad – cena (łączna cena zamówienia brutto) oferty badanej niepodlegającej odrzuceniu
Kc - ilość punktów przyznanych ofercie badanej w kryterium ceny (łącznej ceny zamówienia brutto) .
Maksymalną ilość punktów – 60,00 - otrzyma oferta z najniższą oferowaną ceną (łączną ceną zamówienia brutto).
Punktacja będzie obliczana z dokładnością co najmniej do dwóch miejsc po przecinku.
Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie „Łączna cena zamówienia brutto” podana przez Wykonawcę w Formularzu cenowym (załącznik nr 1A do SWZ oraz Formularzu ofertowym (udostępnionym przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia.
3. Sposób obliczenia punktów w kryterium – Czas podstawienia pojazdu zastępczego, będzie oceniany w następujący sposób:
Czas podstawienia pojazdu zastępczego Punkty
do 20 minut od zgłoszenia 40 punktów
do 40 minut od zgłoszenia 20 punktów
do 60 minut od zgłoszenia 0 punktów
Założenie:
- Czas podstawienia pojazdu zastępczego – (w związku z tym, że uszkodzenie lub awaria może wystąpić w każdym miejscu wykonywania usługi) maksymalny, realny czas podstawienia pojazdu w każde miejsce wykonywania usługi (w każde miejsce na trasie przejazdu), liczony od momentu wystąpienia uszkodzenia/awarii do momentu przyjazdu pojazdu zastępczego w miejsce wystąpienia uszkodzenia/awarii.
- Deklarowany czas podstawienia pojazdu zastępczego należy podać w minutach w formularzu ofertowym udostępnionym na platformie e-zamówienia.
- W przypadku, gdy wykonawca w formularzu zadeklaruje krótszy czas podstawienia pojazdu zastępczego niż do 20 min. zamawiający do oceny przyjmie czas do 20 min. natomiast do umowy wpisze czas deklarowany przez Wykonawcę.
- W przypadku, gdy wykonawca zadeklaruje czas podstawienia pojazdu zastępczego dłuższy niż do 60 min. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
- W przypadku niewpisania w formularzu ofertowym czasu podstawienia pojazdu zastępczego Zamawiający przyjmie do obliczenia punktacji czas wynoszący do 60 min.
4. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta Wykonawcy, który spełni wszystkie postanowione w niniejszej SWZ warunki oraz uzyska łącznie największa liczbę punktów stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych kryteriów zgodnie z poniższym wzorem:
K = Kc + Kp , gdzie:
K – łączna ilość punktów uzyskana przez ofertę,
Kc – punkty uzyskane w kryterium: Cena (łączna cena zamówienia brutto)
Kp – punkty uzyskane w kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego
5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
6. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem.
eżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa powyżej, Zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:
odpowiednie zezwolenie lub licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób wydane na podstawie ustawy o transporcie drogowym.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa powyżej – Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada wymagane uprawnienia i zrealizuje usługi do których te uprawnienia są wymagane.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
- dotyczy części nr 1 zamówienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jednym pojazdem odpowiednim do wykonania przedmiotu zamówienia, spełniającym wymagania określone w SWZ, posiadającym co najmniej 6 miejsc siedzących, nie licząc miejsca kierowcy i opiekuna.
Wykaz należy przygotować według wzoru stanowiącego załącznik nr 7A do SWZ „Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego”.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, a także w przypadku gdy wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, w odniesieniu do warunków określonych powyżej winien wykazać się przynajmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub podmiot na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych Wykonawca będzie polegał.
- dotyczy części nr 2 zamówienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jednym pojazdem odpowiednim do wykonania przedmiotu zamówienia, spełniającym wymagania określone w SWZ, posiadającym co najmniej 1 miejsce siedzące, nie licząc miejsca kierowcy i opiekuna.
Wykaz należy przygotować według wzoru stanowiącego załącznik nr 7B do SWZ „Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego”.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, a także w przypadku gdy wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, w odniesieniu do warunków określonych powyżej winien wykazać się przynajmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub podmiot na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych Wykonawca będzie polegał.
W przypadku złożenia oferty na obydwie części zamówienia, Wykonawca winien dysponować
odrębnymi pojazdami spełniającymi w/w wymagania.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zezwolenie lub licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób wydane na podstawie ustawy o transporcie drogowym.
2. Wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 7A do SWZ (dotyczy części nr 1 zamówienia) i Załącznik nr 7B do SWZ (dotyczy części nr 2 zamówienia).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
W terminie składania ofert Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu Ofertę zawierającą:a) Formularz ofertowy - zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt. 13.13.1 – 13.13.14 SWZ.
b) Formularz cenowy – zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1A do SWZ (niezłożenie wskazanego załącznika spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy, jako niezgodnej z warunkami SWZ).
c) Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia - zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
d) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
e) Jeżeli dotyczy: Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o braku podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.
f) Jeżeli dotyczy: pełnomocnictwo/a do podpisania oferty oraz oświadczeń i dokumentów składanych w niniejszym postępowaniu w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, o ile umocowanie nie wynika z innych dokumentów załączonych do oferty przez Wykonawcę lub osoba podpisująca ofertę podpisem elektronicznym ujawniona jest w KRS lub CEDiG (lub odpowiednio innym rejestrze) i jest upoważniona do reprezentowania Wykonawcy.
g) Jeżeli dotyczy: pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
UWAGA do pkt 13.13.15 lit. f) i g) SWZ
Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (t.j. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie (Dz. U. 2020 poz. 1192 z późn. zm.), które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
h) Jeżeli dotyczy: Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w sytuacji polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych zgodnie z wymaganiami pkt 8.8.11 – 8.8.12 SWZ, jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach innych podmiotów.
i) Jeżeli dotyczy: Oświadczenie wykonawców składających ofertę wspólną – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
Szczegóły zostały opisane w SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1.Zamawiający w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej dopuszcza łączne spełnienie warunku przez wykonawców. 2.Spełnienie warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia będzie weryfikowane przez Zamawiającego zgodnie z art. 117 ust. 3 ustawy Pzp.3. Wykonawcy wspólnie składający ofertę, wraz z ofertą składają oświadczenie, z którego wynika który zakres przedmiotu zamówienia wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór przedmiotowego oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ. 4.Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia: a)są zobowiązani ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy. Wszelka korespondencja kierowana będzie wyłącznie do podmiotu występującego jako pełnomocnik. b) są zobowiązani do złożenia w ofercie Pełnomocnictwa ustanawiającego Pełnomocnika, o którym mowa w pkt 8.8.5 a) specyfikacji. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być przekazane przez Wykonawcę w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy Wykonawca nie posiada pełnomocnictwa w formie określonej w zdaniu poprzedzającym a posiada dla danej osoby pełnomocnictwo tylko w formie pisemnej (tj. z własnoręcznym podpisem osoby uprawnionej do jego udzielenia), może złożyć cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Sposób poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym reguluje Rozporządzenie ws. komunikacji elektronicznej.5.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego składają, każdy z osobna, dokumenty wymienione w pkt 9.9.1 SWZ. 6.Dokumenty te powinny potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.7.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: żaden z tych Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa pkt 7 SWZ. 8. Celem wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt 7 SWZ oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu o których mowa w pkt 8.8.1. SWZ Wykonawcy składają oświadczenia i dokumenty określone w pkt 9 SWZ w sposób i w trybie tam określonym przy czym warunki udziału w postępowaniu mogą spełniać wspólnie natomiast brak podstaw wykluczenia powinien wykazać osobno każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. Dodatkowo wykonawcy składający ofertę wspólną zobowiązani są złożyć oświadczenie stanowiące załącznik nr 6 do SWZ. - c.d. w SEKCJI IX -POZOSTAŁE INFORMACJE.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego (wraz z załącznikami) zostały opisane w Załączniku nr 2 do SWZ – dotyczy części nr 1 zamówienia i części nr 2 zamówienia.2. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego będą sporządzone zgodnie z zasadami i wymaganiami wynikającymi z Działu VII (Umowa w sprawie zamówienia publicznego) ustawy Pzp.
3. Istotne zmiany treści zawartej umowy oraz warunki dokonania takich zmian zostały określone w § 9 Projektowanych postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego (Załącznik nr 2 do SWZ).
4. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją przez Wykonawcę projektowanych postanowień umownych.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-08-09 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć przez platformę e-Zamówienia. Szczegółowe uregulowania dotyczące składania oferty zawarto w pkt 13. i 14 SWZ.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-08-09 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-09-07
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
c.d. pkt 6.6) SEKCJI VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA:8.10 Jeżeli dotyczy: Zamawiający informuje, iż w przypadku wykazywania na potrzeby potwierdzania spełniania przez Wykonawcę warunku doświadczenia w realizacji zadania wykonanego przez grupę wykonawców (np. konsorcjum), za miarodajne z punktu widzenia wykazania spełniania tego warunku zostanie uznane jedynie doświadczenie polegające na faktycznej realizacji prac wskazanych w treści tego warunku. Nie zostanie uznane za potwierdzenie spełniania tego warunku legitymowanie się nabyciem doświadczenia w realizacji zadania wykonanego przez grupę wykonawców (np. konsorcjum) jedynie poprzez fakt bycia jednym z członków tej grupy (np. członkiem konsorcjum), jeżeli faktycznie nie zrealizowało się w ramach tego zadania prac wskazanych w treści tego warunku, chyba, że Wykonawca wykaże, iż nawet pomimo braku faktycznej realizacji w ramach danego zadania wskazanych w warunku prac to jednak zakres i przedmiot czynności, obowiązków i odpowiedzialności faktycznie odnosił się do całości zadania (tj. również do prac faktycznie niewykonywanych), co oznaczałoby nabycie doświadczenia odnośnie całości jego przedmiotu (tj. również do prac faktycznie niewykonywanych).
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług transportowych uczniów uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 215 im. Piotra Wysockiego przy ul. Kwatery Głównej 13
- Świadczenie usług transportu specjalistycznego oraz podstawowego pacjentów na rzecz Szpitala Praskiego p.w. Przemienienia Pańskiego Sp. z o.o. w Warszawie
- Przewóz uczniów niepełnosprawnych do Zespołu Placówek Szkolno Wychowawczo-Rewalidacyjnych i innych placówek oświatowych w Wodzisławiu Śląskim, Raciborzu, Żorach, Rybniku i Jastrzębiu-Zdroju w 2025 r
- Przewóz dzieci do Szkoły Podstawowej, Przedszkola Publicznego w Człopie
- Świadczenie usług w zakresie dowozu i odwozu dzieci niepełnosprawnych wraz z opieką do placówek oświatowych
- Dowożenie uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Brwinów do szkół i placówek oświatowych oraz powrót do domu.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.