eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦widnica › Przebudowa i modernizacja SOR wraz z niezbêdnymi pomieszczeniami towarzysz±cymi w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w ¦widnicy w formule zaprojektuj i wybuduj w ramach dotacji celowej



Og³oszenie z dnia 2024-06-18

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i modernizacja SOR wraz z niezbêdnymi pomieszczeniami towarzysz±cymi w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w ¦widnicy w formule zaprojektuj i wybuduj w ramach dotacji celowej

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Samodzielny Publiczny Zespó³ Opieki Zdrowotnej w ¦widnicy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000311674

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Le¶na 27-29

1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦widnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-100

1.5.4.) Województwo: dolno¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wa³brzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@szpital.swidnica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.szpital.swidnica.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zak³ad opieki zdrowotnej

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa i modernizacja SOR wraz z niezbêdnymi pomieszczeniami towarzysz±cymi w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w ¦widnicy w formule zaprojektuj i wybuduj w ramach dotacji celowej

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-9e1d9465-2a30-11ef-86d2-4e696a6d8c25

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00370996

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-06-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00016468/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.1 Przebudowa i modernizacja SOR wraz z niezbêdnymi pomieszczeniami towarzysz±cymi w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w ¦widnicy w formule zaprojektuj i wybuduj

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://szpital-swidnica.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim w formie elektronicznej za po¶rednictwem Platformy Zakupowej pod adresem
https://szpital-swidnica.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
2. Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc±, z uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w ustawie, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (art. 61 pzp). Przez ¶rodki komunikacji elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (Dz. U. z 2019 r. poz. 123 i 730). 3. Zawiadomienia, o¶wiadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazuj±: a) drog± elektroniczn±: zamowienia@szpital.swidnica.pl; b) poprzez Platformê, dostêpn± pod adresem:
https://szpital-swidnica.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia o warto¶ci mniejszej ni¿ progi unijne ofertê, o¶wiadczenie, o którym mowa w art. w art. 125 ust.1, sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (art. 63 ust.2pzp). 2. Postêpowania zakupowe prowadzone s± przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy Przetargowej SP ZOZ w ¦widnicy https://szpital-swidnica.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html lub mailem. Do po³±czenia u¿ywany jest szyfrowany protokó³ HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa siê przy pomocy protoko³u SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufno¶æ transmisji danych przesy³anych przez Internet. Wykonawca posiadaj±cy konto na Platformie Przetargowej SP ZOZ w ¦widnicy: ma dostêp do mo¿liwo¶ci z³o¿enia, wycofania oferty, a tak¿e funkcjonalno¶ci pozwalaj±cych na zadawanie pytañ do tre¶ci SWZ oraz komunikacjê z Zamawiaj±cym w pozosta³ych obszarach. Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê z wykonawcami na adres mailowy podany w SWZ (z zastrze¿eniem, ¿e oferta wraz z za³±cznikami z³o¿ona musi byæ na platformie). 3. Wymagania techniczne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy u¿yciu Platformy Przetargowej SP ZOZ w ¦widnicy: a) Dopuszczalne przegl±darki internetowe: Internet Explorer 10 i nowsze, Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera; b) Pozosta³e wymagania techniczne: dostêp do sieci Internet, obs³uga przez przegl±darkê protoko³u XMLHttpRequest – ajax, w³±czona obs³uga JavaScript, zalecana szybko¶æ ³±cza
internetowego powy¿ej 500 KB/s, zainstalowany Acrobat Reader, zainstalowane ¶rodowisko uruchomieniowe Java -Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszych) W przypadku aukcji z podpisem elektronicznym dopuszczalne s± przegl±darki internetowe: dla Windows Vista: Internet Explorer8,Internet Explorer 9, dla Windows 7: Internet Explorer 9, Internet Explorer 11, dla Windows 8: Internet Explorer 11, dla Windows 10: Internet Explorer 11d) Wspierane s± rozwi±zania dostarczane
przez firmy: Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Warto¶ciowych S.A., Centrum Obs³ugi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A., Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Asseco Data Systems S.A., Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy SafeTechnologies S.A. e) Instrukcja z³o¿enia oferty ¶rodkiem komunikacji elektronicznej w niniejszym postêpowaniu dostêpna jest na stronie
https://szpitalswidnica.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
w zak³adce INSTRUKCJE plik Udzia³ w trybie podstawowym bez negocjacji. 4. ¦rodkiem komunikacji elektronicznej, s³u¿±cym z³o¿eniu oferty przez Wykonawcê, jest jego prawid³owe z³o¿enie na Platformie dostêpnej pod adresem https://szpitalswidnica.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w wierszu oznaczonym tytu³em oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postêpowaniem. Korzystanie z Platformy Przetargowej przez Wykonawcê jest bezp³atne. 5. Zawiadomienia, o¶wiadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazuj±: a) drog± elektroniczn±: zamowienia@szpital.swidnica.pl, b) poprzez Platformê, dostêpn± pod adresem: https://szpital-swidnica.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html 6. Po stworzeniu lub wygenerowaniu przez Wykonawcê dokumentu elektronicznego Wykonawca podpisuje ten dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wystawionym przez dostawcê kwalifikowanej us³ugi zaufania, bêd±cego podmiotem ¶wiadcz±cym us³ugi certyfikacyjne – podpis elektroniczny, spe³niaj±ce wymogi bezpieczeñstwa okre¶lone w ustawie z dnia 5 wrze¶nia 2016 r. o us³ugach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1173 t.j.) lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektyw3y 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., str. 1), dalej RODO, informujê, ¿e:1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zespó³ Opieki Zdrowotnej w ¦widnicy, zwany dalej: „Administratorem”. Mo¿esz skontaktowaæ siê z Administratorem pisz±c na adres: Samodzielny Publiczny Zespó³ Opieki Zdrowotnej w ¦widnicy, 58-100 ¦widnica, ul. Le¶na 27-29 lub telefonuj±c pod numer: 748517400/Mo¿esz równie¿ skontaktowaæ siê z Administratorem za po¶rednictwem powo³anego przez niego inspektora ochrony danych pisz±c na adres: Samodzielny Publiczny Zespó³ Opieki Zdrowotnej w ¦widnicy, 58-100 ¦widnica, ul. Le¶na 27-29 lub adres email: iod@szpital.swidnica.pl 2. Pani/Pana dane przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.3. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 19 oraz art.74 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz. U. poz. 2019 r. z pó¼ñ.zm.), dalej „ustawa Pzp”.4. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, oraz zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt obowi±zuj±cym w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w ¦widnicy. 5. Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp. 6.Posiada Pani/Pan: na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych, na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych٭, na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art.. 18 ust. 2RODO٭٭,prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO.7. Nie przys³uguje
Pani/Panu: w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych
osobowych, prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO, na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.8. W oparciu o Pani/Pana dane osobowe Administrator nie bêdzie podejmowa³ zautomatyzowanych decyzji w tym decyzji bêd±cych wynikiem profilowania٭٭٭ .Wyja¶nienia:٭ skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.٭٭ prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.٭٭٭ profilowanie, oznacza dowoln± formê zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególno¶ci do analizy lub prognozy aspektów dotycz±cych pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowañ, wiarygodno¶ci, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania siê.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ujête w punkcie powy¿ej. 1. Skorzystanie przez osobê, której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia, o którym mowa w art.16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw±. 2. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.

C.D. WADIUM
3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza;
4) po uniewa¿nieniu postêpowania, w przypadku gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.
13. Z³o¿enie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt. 12, powoduje rozwi±zanie stosunku prawnego z Wykonawc± wraz z utrat± przez niego prawa do korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w rozdziale 26 SWZ.
14. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w pieni±dzu wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcê.
15. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium.
16. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w pkt. 6 pkt 2– 4, wystêpuje odpowiednio do gwaranta lub porêczyciela z ¿±daniem zap³aty wadium, je¿eli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy Pzp, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ podmiotowych ¶rodków dowodowych lub przedmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 57 ustawy Pzp lub art. 106 ust. 1 ustawy Pzp, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej;
2) Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana:
a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie,
b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana.
17. W przypadku wniesienia wadium w pieni±dzu Wykonawca mo¿e wyraziæ zgodê na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: EA/21/TPBN/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia s± roboty budowlane w formule zaprojektuj i wybuduj pn. „Przebudowa i modernizacja SOR wraz z niezbêdnymi pomieszczeniami towarzysz±cymi w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w ¦widnicy w formule zaprojektuj i wybuduj” w ramach dotacji celowej na finansowanie realizacji inwestycji pn. „Modernizacja i doposa¿enie Szpitalnego Oddzia³u Ratunkowego SP ZOZ w ¦widnicy”
2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej oraz budowa zadania „Przebudowa i modernizacja SOR wraz z niezbêdnymi pomieszczeniami towarzysz±cymi w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w ¦widnicy” na dzia³ce 1835/12 w ¦widnicy, wraz z uzyskaniem niezbêdnych ekspertyz, odstêpstw, decyzji administracyjnych, w tym prawomocnej decyzji pozwolenia na budowê, zg³oszeniem tymczasowego obiektu budowlanego, wykonaniem robót budowlanych w oparciu o zaprojektowan± dokumentacjê projektow±, przeprowadzenie odbiorów i uzyskanie pozwolenia na u¿ytkowanie budynku.
3. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia okre¶la OPZ - dokumentacja stanowi±ca:
a) Za³±cznik nr 4A do SWZ – SPZOZ SOR PFU 01 czê¶æ opisowa
b) Za³±cznik nr 4B do SWZ – SPZOZ SOR PFU 02 czê¶æ graficzna
c) Za³±cznik nr 4C do SWZ - SPZOZ SOR PFU 03 aneks ppo¿.
4. Kompletn± dokumentacjê projektow±, o której mowa w pkt. 2, stanowi± nastêpuj±ce opracowania:
1) Architektoniczny projekt koncepcyjny,
2) Projekt koncepcyjny aran¿acji wnêtrz,
3) projekt budowlany obejmuj±cy wszystkie bran¿e, wymagany przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725) w zakresie wymaganym Rozporz±dzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 wrze¶nia 2020 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. z 2022 r. poz. 1679) oraz Rozporz±dzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego (Dz. U. z 2021 r. poz. 2454) wraz z opisami i rysunkami niezbêdnymi do realizacji robót, w razie potrzeby uzupe³niony szczegó³owymi projektami umo¿liwiaj±cymi wykonanie zamówienia bez konieczno¶ci dodatkowych opracowañ w wersji papierowej w liczbie 5 egz. oraz w wersji elektronicznej,
4) wielobran¿owy projekt wykonawczy,

5) projekt technologii medycznej,
6) ¶wiadectwo charakterystyki energetycznej w wersji papierowej w liczbie 2 egz.,
7) przedmiar robót, przez który nale¿y rozumieæ dokument zawieraj±cy zestawienie przewidywanych do wykonania robót podstawowych w kolejno¶ci technologicznej ich wykonania, wraz z ich szczegó³owym opisem, miejscem wykonania lub wskazaniem podstaw ustalaj±cych szczegó³owy opis, z obliczeniem i zestawieniem liczby jednostek przedmiarowych robót podstawowych w wersji papierowej w liczbie 2 egz.,
8) kosztorys inwestorski wykonany zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie okre¶lenia metod i podstaw sporz±dzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre¶lonych w programie funkcjonalno-u¿ytkowym (Dz. U. 2021 poz. 2458), w wersji papierowej w liczbie 2 egz.,
9) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych opracowane zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego (Dz. U. z 2021 r. poz. 2454), przez które nale¿y rozumieæ opracowanie zawieraj±ce zbiory wymagañ w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmuj±ce w szczególno¶ci wymagania i w³a¶ciwo¶ci materia³ów, wymagania dotycz±ce sposobu wykonania i oceny prawid³owo¶ci wykonania poszczególnych pozycji przedmiaru, w wersji papierowej w liczbie 2 egz.,
10) informacja BIOZ, zgodnie z art. 20 ust 1 punkt 1b) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2024 r. poz. 725), w informacji BIOZ nale¿y uwzglêdniæ sposób prowadzenia prac z podzia³em na strefy czyst± i brudn± oraz zasady przemieszczania siê pomiêdzy tymi strefami
11) wszelkie, wymagane prawem uzgodnienia, opinie i decyzje oraz sporz±dzone w tym celu stosowne wnioski do w³a¶ciwych organów administracji, a w szczególno¶ci: sporz±dzenie wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowê oraz uzyskanie na podstawie z³o¿onego wniosku stosownej decyzji,
12) inne prace niezbêdne do kompleksowego wykonania ca³o¶ci zadania stanowi±ce koszt Wykonawcy, w tym wystêpowanie w imieniu Zamawiaj±cego o uzgodnienia, zapewnienia, techniczne warunki przy³±czenia, decyzje oraz zatwierdzenie przyjêtych rozwi±zañ projektowych,
13) wielobran¿owe projekty powykonawcze,
14) ksi±¿ka eksploatacji przebudowanego obiektu,
15) instrukcje obs³ugi i eksploatacji,
16) scenariusz po¿arowy, instrukcjê ppo¿. oraz instrukcjê bezpieczeñstwa dla ca³ego szpitala (dokumentacja musi zostaæ uzgodniona z rzeczoznawc± ds. zabezpieczeñ przeciwpo¿arowych),
17) zbiorcze zestawienie ostatecznych ilo¶ci i warto¶ci wykonanych robót budowlanych oraz zamontowanych urz±dzeñ, potwierdzona przez Inspektora nadzoru (dla okre¶lenia ¶rodków trwa³ych),
18) ewentualne inne wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia oraz obowi±zuj±cych przepisów prawa.
5. Przedmiot zamówienia obejmuje tak¿e wykonanie inwentaryzacji terenów oraz opracowanie map do celów projektowych.
6. Opracowane dokumentacje nie mog± zawieraæ nazw w³asnych projektowanych urz±dzeñ i materia³ów. Ewentualne karty doboru, czy materia³y producentów projektowanych elementów nale¿y zamie¶ciæ w osobnym skoroszycie. W opisie technicznym projektu budowlanego i wykonawczego projektowane elementy nale¿y opisaæ poprzez wyspecyfikowanie ich parametrów technicznych – tak aby opis projektowanych elementów spe³nia³ wymagania ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 roku Prawo zamówieñ publicznych (Dz.U. z 2023 poz. 1605 ze zm.).
7. W przypadku zmiany przepisów okre¶lonych w ust. 4, Wykonawca zobowi±zany bêdzie do dostosowania opracowañ objêtych przedmiotem umowy do przepisów obowi±zuj±cych. Przedk³adane Zamawiaj±cemu opracowania musz± byæ zgodne ze stanem prawnym obowi±zuj±cym na dzieñ ich przed³o¿enia
8. Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowi±cym Za³±cznik nr 3 do SWZ.
9. Wyspecyfikowane materia³y i urz±dzenia nie s± wskazaniem miejsca pochodzenia i producenta, a s³u¿± wy³±cznie do okre¶lenia cech jako¶ciowych, parametrów technicznych oraz estetyki wykonania. Dopuszcza siê zastosowanie materia³ów i urz±dzeñ innych marek od wyspecyfikowanych w dokumentacji (tj. odpowiedników), pod warunkiem zachowania parametrów technicznych i wszelkich innych cech jako¶ciowych nie gorszych ni¿ u¿yte w dokumentacji. Zamawiaj±cy dla wszystkich norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 ust.3 ustawy Pzp, przywo³anych w dokumentacji niniejszego postêpowania dopuszcza stosowanie rozwi±zañ równowa¿nych. W przypadku, gdy w programie funkcjonalno - u¿ytkowym zosta³o wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) Zamawiaj±cy dopuszcza oferowanie materia³ów i urz±dzeñ równowa¿nych, pod warunkiem, ¿e zagwarantuj± one realizacjê robót w zgodzie z Prawem budowlanym i odpowiednimi normami, zapewni± uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od za³o¿onych w dokumentacji projektowej oraz zostan± one wcze¶niej zaakceptowane przez Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wykonania przedmiotu zamówienia z innymi materia³ami i urz±dzeniami równowa¿nymi, a za ofertê równowa¿n± Zamawiaj±cy uzna przyjêcie parametrów technicznych pod warunkiem, ¿e materia³y i urz±dzenia oferowane przez Wykonawcê jako równowa¿ne spe³ni± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego w programie funkcjonalno - u¿ytkowym. Zamawiaj±cy informuje, ¿e podane w dokumentacji konkretne propozycje materia³ów i urz±dzeñ, norm i atestów, dokumentów, nazw, marek, itp., gdzie np. zosta³o wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca), maj± na celu wy³±cznie okre¶lenie standardu wykonania lub przyjêtego rozwi±zania i mog± byæ zast±pione rozwi±zaniami równowa¿nymi nie powoduj±cymi zmiany ilo¶ci i jako¶ci wyspecyfikowanych urz±dzeñ i materia³ów. Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne, ale to na Wykonawcy spoczywa obowi±zek wykazania na etapie sk³adania ofert, ¿e oferowane przez niego materia³y i urz±dzenia spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. W takim przypadku, wykonawca za³±cza do oferty wykaz rozwi±zañ równowa¿nych wraz z jego opisem lub normami.
10. Prace budowlane bêd± realizowane w czynnym szpitalu ( w ruchu, z wy³±czeniem miejsc, w których prowadzone bêd± roboty ), co wi±¿e siê z mo¿liwo¶ci± wyst±pienia utrudnieñ w rejonie prowadzonych prac, w zwi±zku z czym Wykonawca musi uwzglêdniæ w kosztach robót, pe³ne zabezpieczenie miejsc objêtych robotami.
11. Zamawiaj±cy zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej. Szczegó³y w pkt. 29/29.8 SWZ.
12. Wspólny S³ownik Zamówieñ CPV:
71220000-6 Us³ugi projektowania architektonicznego
71221000-3 Us³ugi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71250000-5 Us³ugi architektoniczne, in¿ynieryjne i pomiarowe
45000000-7 Roboty budowlane
45215100-8 Roboty budowlane w zakresie budowy placówek zdrowotnych
45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71220000-6 - Us³ugi projektowania architektonicznego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania dokumentacji projektowej niezbêdnej do rozpoczêcia prac budowlanych

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
2.1. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2.2. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 1 500 000,00 z³ (s³ownie: jeden milion piêæset tysiêcy z³otych).
b) jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 1 500 000,00 z³ (s³ownie: jeden milion piêæset tysiêcy z³otych).

2.4. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
1. Wykonawca spe³ni warunek dotycz±cy zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykona³ co najmniej jedno zamówienie na roboty budowlane o warto¶ci minimum 1 500 000,00 z³ (s³ownie: jeden milion piêæset tysiêcy z³otych) w zakresie budowy, przebudowy, rozbudowy, remontu obiektów u¿yteczno¶ci publicznej.
Zamawiaj±cy informuje, i¿ na potrzeby nn. postêpowania pod pojêciem „budynku u¿yteczno¶ci publicznej” u¿ytym w nn. SWZ - nale¿y rozumieæ budynek u¿yteczno¶ci publicznej oraz budynek zamieszkania zbiorowego w rozumieniu Rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadaæ budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2002 nr 75 poz. 690) tzn.
- budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwo¶ci, kultury, kultu religijnego, o¶wiaty, szkolnictwa wy¿szego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, spo³ecznej lub socjalnej, obs³ugi bankowej, handlu, gastronomii, us³ug, w tym us³ug pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obs³ugi pasa¿erów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym ¶ródl±dowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek u¿yteczno¶ci publicznej uznaje siê tak¿e budynek biurowy lub socjalny,
lub
- budynek przeznaczony do okresowego pobytu ludzi, w szczególno¶ci hotel, motel, pensjonat, dom wypoczynkowy, dom wycieczkowy, schronisko m³odzie¿owe, schronisko, internat, dom studencki, budynek koszarowy, budynek zakwaterowania na terenie zak³adu karnego, aresztu ¶ledczego, zak³adu poprawczego, schroniska dla nieletnich, a tak¿e budynek do sta³ego pobytu ludzi, w szczególno¶ci dom dziecka, dom rencistów i dom zakonny.
b) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykona³ minimum jedn± us³ugê polegaj±c± na opracowaniu wielobran¿owej dokumentacji projektowej budowy i/lub przebudowy budynku/ów u¿yteczno¶ci publicznej o kubaturze co najmniej 2000 m3
2. W postêpowaniu mo¿e braæ udzia³ Wykonawca, który dysponuje lub bêdzie dysponowa³ co najmniej nastêpuj±cymi osobami, które zostan± skierowane do realizacji przedmiotowego zamówienia (przy bezpo¶redniej realizacji zamówienia), o minimalnych poni¿szych kwalifikacjach niezbêdnych do wykonania zadania:
1) Koordynator zespo³u projektantów - projektant bran¿y architektonicznej: osoba posiadaj±ca uprawnienia budowlane do projektowania w specjalno¶ci architektonicznej bez ograniczeñ art. 14 oraz art. 34 pkt 2c Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z pó¼n. zm.) posiadaj±ca co najmniej 5 lat do¶wiadczenia zawodowego, liczonych od daty uzyskania uprawnieñ budowlanych,
2) Projektant bran¿y konstrukcyjno – budowlanej:
osoba posiadaj±ca uprawnienia budowlane do projektowania w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ wydane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z pó¼n. zm.) posiadaj±c± co najmniej 5 lat do¶wiadczenia zawodowego, liczonych od daty uzyskania uprawnieñ budowlanych,
3) Projektant instalacji sanitarnych:
osoba posiadaj±ca uprawnienia budowlane do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ wydane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z pó¼n. zm.) posiadaj±ca co najmniej 5 lat do¶wiadczenia zawodowego, liczonych od daty uzyskania uprawnieñ budowlanych,
4) Projektant instalacji elektrycznych:
osoba posiadaj±ca uprawnienia budowlane do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ wydane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z pó¼n. zm.), posiadaj±ca co najmniej 5 lat do¶wiadczenia zawodowego, liczonych od daty uzyskania uprawnieñ budowlanych,
5) Kierownik budowy:
a) osoba posiadaj±ca co najmniej piêcioletnie do¶wiadczenie zawodowe w wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, w zakresie kierowania robotami budowlanymi jako kierownik budowy (okres piêcioletni do¶wiadczenia rozumiany bêdzie jako suma okresów, w których osoba faktycznie kierowa³a robotami wymaganymi do udokumentowania w ramach ww. do¶wiadczenia, do¶wiadczenie potwierdzone wpisami do dziennika budowy),
b) osoba posiadaj±ca uprawnienia konstrukcyjno-budowlane bez ograniczeñ do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351, z 2022 r. poz. 88 ze zm.) tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej,
c) osoba wpisana na dzieñ sk³adania ofert na listê cz³onków w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego,
Powy¿sze wymagania musz± byæ spe³nione ³±cznie.
6) Kierownik robót w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej
osoba posiadaj±ca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ wydane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z pó¼n. zm.) posiadaj±ca co najmniej 3 lata do¶wiadczenia zawodowego, liczonych od daty uzyskania uprawnieñ budowlanych
7) Kierownik robót w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych:
osoba posiadaj±ca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ wydane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z pó¼n. zm.) posiadaj±ca co najmniej 3 lata do¶wiadczenia zawodowego, liczonych od daty uzyskania uprawnieñ budowlanych,
8) Kierownik robót w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych:
osoba posiadaj±ca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ wydane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z pó¼n. zm.) posiadaj±ca co najmniej 3 lata do¶wiadczenia zawodowego, liczonych od daty uzyskania uprawnieñ budowlanych
3. Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie w/w funkcji.
4. Zamawiaj±cy informuje, i¿ dopuszcza posiadanie uprawnieñ równowa¿nych do okre¶lonych w rozdz. 9 pkt 2 ppkt 2.4/2/1-8 przez które rozumie siê wa¿ne uprawnienia budowlane uprawniaj±ce do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia uznane na podstawie ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1646). Wymagane uprawnienia powinny byæ zgodne z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U z 2023 r. poz. 682 ze zm.) i Rozporz±dzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub im odpowiadaj±ce wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza siê równowa¿ne kwalifikacje, zdobyte w innych pañstwach, na zasadach okre¶lonych w art.12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzglêdnieniem postanowieñ ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) o¶wiadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 10 do SWZ;
2) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
3) za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
4) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
3. Zamawiaj±cy nie wzywa do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne, o ile wykonawca wskaza³ w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych ¶rodków (art. 274 ust.4 Pzp).
4. Podmiot zagraniczny.
4.1. Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
1) za¶wiadczenia, o którym mowa w pkt. 10/2/2 SWZ (§ 2 ust. 1 pkt 4 rozporz±dzenia o podmiotowych ¶rodkach dowodowych), za¶wiadczenia albo innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, o których mowa w pkt. 10/2/3 SWZ (§ 2 ust.1 pkt 5 rozporz±dzenia o podmiotowych ¶rodkach dowodowych), lub odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, o których mowa w pkt. 10/2/4 SWZ (§ 2 ust. 1 pkt 6 rozporz±dzenia o podmiotowych ¶rodkach dowodowych) - c.d. w pkt. 11 Informacje dodatkowe

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. W celu potwierdzenia spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej
z³o¿eniem;
2) dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia
3) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 7 do SWZ;
4) wykazu us³ug wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te us³ugi zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie wykonawcy. Wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 8 do SWZ;
5) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 9 do SWZ

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

c.d. zmiany umowy
5) zmiany zakresu przedmiotu umowy oraz zwi±zan± z tym ewentualn± zmian± wynagrodzenia, w wyniku zaistnienia innych okoliczno¶ci prawnych, ekonomicznych lub technicznych, skutkuj±cych mo¿liwo¶ci± niewykonania lub wykonania w sposób nienale¿yty przedmiotu umowy,
6) zmian kluczowego personelu Wykonawcy i Zamawiaj±cego. Je¶li taka osoba zgodnie z SWZ nale¿y do wymaganego personelu Wykonawcy, Wykonawca nie pó¼niej ni¿ z dat± zmiany musi zapewniæ now± osobê, spe³niaj±c± stawiane w SWZ wymagania,
7) ³±czna warto¶æ zmian jest mniejsza ni¿ progi unijne okre¶lone w przepisach wydanych na podstawie art. 3 ustawy Pzp i jest mniejsza od 15% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie
8) je¿eli dotyczy realizacji, przez dotychczasowego wykonawcê, dodatkowych dostaw, us³ug lub robót budowlanych, których nie uwzglêdniono w zamówieniu podstawowym, o ile sta³y siê one niezbêdne i zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki:
a) zmiana wykonawcy nie mo¿e zostaæ dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególno¶ci dotycz±cych zamienno¶ci lub interoperacyjno¶ci wyposa¿enia, us³ug lub instalacji zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) zmiana wykonawcy spowodowa³aby istotn± niedogodno¶æ lub znaczne zwiêkszenie kosztów dla zamawiaj±cego,
c) wzrost ceny spowodowany ka¿d± kolejn± zmian± nie przekracza 50% warto¶ci pierwotnej umowy, a w przypadku zamówieñ w dziedzinach obronno¶ci i bezpieczeñstwa ³±czna warto¶æ zmian nie przekracza 50% warto¶ci pierwotnej umowy, z wyj±tkiem nale¿ycie uzasadnionych przypadków;
9) gdy nowy wykonawca ma zast±piæ dotychczasowego wykonawcê:
a) je¿eli taka mo¿liwo¶æ zosta³a przewidziana w postanowieniach umownych, o których mowa w pkt 1, lub
b) w wyniku sukcesji, wstêpuj±c w prawa i obowi±zki wykonawcy, w nastêpstwie przejêcia, po³±czenia, po-dzia³u, przekszta³cenia, upad³o¶ci, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiêbiorstwa, o ile nowy wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie poci±ga to za sob± innych istotnych zmian umowy, a tak¿e nie ma na celu unikniêcia stosowania przepisów ustawy, lub
c) w wyniku przejêcia przez zamawiaj±cego zobowi±zañ wykonawcy wzglêdem jego podwykonawców, w przypadku, o którym mowa w art. 465 ust. 1;
10) je¿eli konieczno¶æ zmiany umowy, w tym w szczególno¶ci zmiany wysoko¶ci ceny, spowodowana jest okoliczno¶ciami, których zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ, o ile zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy a wzrost ceny spowodowany ka¿d± kolejn± zmian± nie przekracza 50% warto¶ci pierwotnej umowy,
11) obni¿enie wynagrodzenia Wykonawcy, spowodowane rezygnacj± przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przys³uguje wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia i udokumentowane koszty, które Wykonawca poniós³ w zwi±zku z wynikaj±cymi z umowy planowanymi ¶wiadczeniami.
2. Warunkiem dokonania zmian jest uzasadnienie konieczno¶ci i wskazanie wp³ywu zmian na realizacjê przedmiotu zamówienia oraz zg³oszenie wniosku o zmianê niezw³ocznie po dniu wyst±pienia jednej z okoliczno¶ci, o których mowa w § 21 ust. 1.
3. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisu ust. 1 i 2 jest niewa¿na.
4. Wszelkie zmiany i uzupe³nienia niniejszej umowy wymagaj± formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci w postaci aneksu podpisanego przez Strony.
Zmiany umowy w zakresie wynagrodzenia w oparciu o art. 436 pkt. 4 ustawy PZP zawarte s± w §22 projektu umowy

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Do oferty wykonawca musi za³±czyæ:
1. formularz ofertowy (za³. nr 1 do SWZ),
2. aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o którym mowa w art. 125 ust.1 Pzp o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu i niepodleganiu wykluczeniu w zakresie wskazanym przez Zamawiaj±cego (za³. nr 2 do SWZ),
3. O¶wiadczenie Wykonawcy, ¿e nie zachodz± wobec niego przes³anki wykluczenia, o których mowa w art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego - za³±cznik nr 2 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu sk³ada ka¿dy z Wykonawców.
4. O¶wiadczenie podmiotów wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie – za³. Nr 6 do SWZ.
5. Zobowi±zanie podmiotu trzeciego (je¿eli dotyczy).
6. O¶wiadczenie podmiotu trzeciego o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania - za³±cznik nr 5 do SWZ (je¿eli dotyczy).
7. O¶wiadczenie podmiotu trzeciego o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania na podstawie przes³anek wykluczenia, o których mowa w art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego - za³±cznik nr 5 do SWZ (je¿eli dotyczy).
8. Pe³nomocnictwo (je¿eli dotyczy).
9. Pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
10. Dowód wniesienia wadium.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. W niniejszym postêpowaniu Zamawiaj±cy przewiduje obowi±zek wniesienia wadium w wysoko¶ci 40 000,00 z³ (s³ownie: czterdzie¶ci tysiêcy z³otych 00/100 z³).
2. Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert tj. Wykonawca, wnosz±cy wadium w pieni±dzu zobowi±zany jest do wp³acenia go odpowiednio wcze¶niej, tak aby znalaz³o siê ono na wskazanym ni¿ej koncie Zamawiaj±cego przed dat± i godzin± sk³adania ofert.
3. Dowód wniesienia wadium w formie pieniê¿nej w celu u³atwienia Zamawiaj±cemu identyfikacji wp³ywu wadium na konto Zamawiaj±cego zaleca siê do³±czyæ do oferty.
4. Wadium wnoszone w formie niepieniê¿nej powinno byæ wystawione na Samodzielny Publiczny Zespó³ Opieki Zdrowotnej w ¦widnicy ul. Le¶na 27-29 58-100 ¦widnica i zabezpieczaæ ofertê w ca³ym okresie zwi±zania ofert±. UWAGA: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, dokument wadium winien byæ wystawiony na wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. Zamawiaj±cy uzna wadium za prawid³owo wniesione tak¿e w przypadku, je¶li z tre¶ci dokumentu bêdzie wynikaæ, i¿ Zamawiaj±cy ma prawo do ¿±dania od gwaranta zap³aty oznaczonej kwoty pieniê¿nej niezale¿nie od tego, który z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia doprowadzi³ do ziszczenia siê przes³anek zatrzymania wadium a dokument wadialny wystawiony bêdzie w dacie ju¿ po zawi±zaniu konsorcjum wy³±cznie na pe³nomocnika Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego (lidera konsorcjum).
Z tre¶ci gwarancji musi jednoznacznie wynikaæ, i¿ w postêpowaniu Wykonawca, na którego wystawiono gwarancjê wystêpuje wspólnie z innymi Wykonawcami.
5. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej ni¿ pieniê¿na, za po¶rednictwem Platformy Zakupowej – Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia dokumentu w formie elektronicznej wraz z ofert± na zasadach okre¶lonych w rozdz. 17 SWZ – z zastrze¿eniem, i¿ musi on byæ podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez gwaranta tj. wystawcê gwarancji/porêczenia.
6. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu na konto: Santander Bank Polska Oddzia³ ¦widnica
NR: 92 1090 2819 0000 0006 9401 0704 z dopiskiem: wadium zaprojektuj i wybuduj - SOR;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572 ze zm.).
7. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiaj±cego.
8. Wadium wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
9. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w pkt. 6 ppkt 2–4, Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
10. Dokument, o którym mowa w pkt 6 ppkt 2-4 powinien przewidywaæ utratê wadium na rzecz Zamawiaj±cego w przypadkach okre¶lonych w pkt 16 poni¿ej, oraz zawieraæ w swojej tre¶ci zobowi±zanie do bezwarunkowej i nieodwo³alnej zap³aty na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego pe³nej kwoty wadium po spe³nieniu siê ka¿dego warunku okre¶lonego w pkt 16 poni¿ej.
11. Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia wyst±pienia jednej z okoliczno¶ci:
1) up³ywu terminu zwi±zania ofert±;
2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
3) uniewa¿nienia postêpowania o udzielenie zamówienia, z wyj±tkiem sytuacji gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.
12. Zamawiaj±cy, niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia z³o¿enia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:
1) który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert;
2) którego oferta zosta³a odrzucona;
C.D. W PKT. RODO (ograniczenia stosowania)

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

5. Podmioty wspólnie ubiegaj±ce siê o zamówienie (konsorcjum, spó³ka cywilna)
5.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia (art. 58 ust.1 Pzp).
5.2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
5.3. Do oferty wspólnej wykonawcy do³±czaj± pe³nomocnictwo.
5.4. Przepisy dotycz±ce wykonawcy stosuje siê odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
5.5. Je¿eli zosta³a wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców.
5.6. Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 Pzp, jest spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
5.7. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
5.8. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 (pkt. 5.6, 5.7 SWZ) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy, us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy. Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ.
5.9. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie o którym mowa w art. 125 ust.1 Pzp sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu (art. 125 ust. 4 Pzp).
5.10. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
5.11. Wykonawcy wspólnie obiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy (art. 445 Pzp) (je¿eli Zamawiaj±cy wymaga³ jego wniesienia).

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Niedopuszczalne pod rygorem niewa¿no¶ci s± takie istotne zmiany postanowieñ zawartej Umowy powoduj±ce, ¿e charakter umowy zmienia siê w sposób istotny w stosunku do pierwotnej umowy, innych ni¿ przewidziane niniejsz± Umow± lub dopuszczone przepisami prawa. Zamawiaj±cy dopuszcza nastêpuj±ce zmiany Umowy w opisanym ni¿ej zakresie:
1) terminu realizacji umowy, który mo¿e ulec zmianie w uzasadnionych przypadkach:
a) wyst±pienia niemo¿liwych do przewidzenia w czasie zawarcia umowy warunków technicznych wynik³ych z wykonania rozbiórek elementów budynku lub ujawnienia konfiguracji przebiegu instalacji elektrycznej, sanitarnej, wod-kan i wentylacyjnej, gazów medycznych, maj±cych zasadniczy wp³yw na konstrukcjê budynku i poprawne dzia³anie instalacji,
b) w wyniku udzielenia zamówieñ dodatkowych wstrzymuj±cych lub opó¼niaj±cych realizacjê robót bêd±cych przedmiotem niniejszej umowy, zamówieñ zamiennych lub innych nieprzewiedzianych niezbêdnych do prawid³owego wykonania przedmiotu umowy,
c) w przypadku przerwy lub konieczno¶ci wprowadzenia zmian w realizacji przedmiotu umowy na skutek dzia³añ podmiotów trzecich, organów administracji, a w szczególno¶ci wprowadzeniu zapisów zmieniaj±cych planowany sposób i zakres robót w prowadzonym postêpowaniu administracyjnym i innych podmiotów o kompetencjach zbli¿onych do organów administracji, w szczególno¶ci eksploatatorów infrastruktury oraz w³a¶cicieli gruntów pod inwestycjê, które spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie,
d) dzia³ania si³y wy¿szej (np. klêski ¿ywio³owej, epidemii, warunków atmosferycznych odbiegaj±cych od typowych dla danej pory roku, uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych/prac geologicznych, przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, katastrofy budowlanej) maj±cej bezpo¶redni wp³yw na terminowo¶æ wykonywania robót,
e) w przypadku przed³u¿aj±cych siê terminów zwi±zanych z realizacj± dostaw wyposa¿enia lub robót budowlanych objêtych odrêbnymi umowami, co uniemo¿liwia terminowe zakoñczenie nn umowy,
f) skrócenia terminów realizacji umowy gdy zaistnieje po stronie Zamawiaj±cego i Wykonawcy mo¿liwo¶æ wcze¶niejszego wykonania przedmiotu umowy,
g) przed³u¿enia terminu realizacji umowy z przyczyn organizacyjnych le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, je¶li nie zak³óci to realizacji umowy o dofinansowanie inwestycji i jej rozliczenia
h) w przypadku konieczno¶ci dochowania terminów wynikaj±cych z przepisów ustawy Pzp, w tym opó¼nienia terminu rozstrzygniêcia postêpowania o zamówienie publiczne
i) zmiany przepisów powoduj±cych konieczno¶æ innych rozwi±zañ ni¿ zak³adano w opisie przedmiotu zamówienia,
j) zmiany przepisów powoduj±cych konieczno¶æ innych rozwi±zañ ni¿ zak³adano w opisie przedmiotu zamówienia
2) powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu zamówienia,
3) zmian sposobu realizacji przedmiotu niniejszej umowy lub jakiejkolwiek jej czê¶ci na skutek zmian technologicznych spowodowanych w szczególno¶ci nastêpuj±cymi okoliczno¶ciami:
a) pojawienie siê na rynku materia³ów lub urz±dzeñ nowszej generacji pozwalaj±cych na zaoszczêdzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub pó¼niejszych kosztów eksploatacji wykonywanego przedmiotu umowy,
b) pojawienie siê nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót budowlanych pozwalaj±cej na zaoszczêdzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak równie¿ kosztów pó¼niejszej eksploatacji wykonywanego przedmiotu umowy,
c) w wyniku stwierdzenia wad dokumentacji projektowej, stanowi±cej za³±czniki do SWZ lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który j± przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wykonaniem w sposób nienale¿yty przedmiotu umowy.
4) zmiany jako¶ci lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu robót lub zmiany technologii, je¶li jest to uzasadnione dla prawid³owego wykonania przedmiotu umowy,
C.D. W PKT. 5.8) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-07-05 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: na Platformie Zakupowej pod adresem: https://szpitalswidnica. logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w wierszu oznaczonym tytu³em oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postêpowaniem

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-05 10:15

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-08-03

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

- sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e:
a) nie naruszy³ obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne,
b) nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury.
4.2. Dokumenty, o którym mowa w pkt 4.1 ppkt 1, powinny byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
4.3. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt. 4.1, lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument mia³ dotyczyæ, nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument mia³ dotyczyæ. Przepis pkt. 4.2 stosuje siê.

II. Zamawiaj±cy wykluczy Wykonawcê, wobec którego zachodz± przes³anki wykluczenia okre¶lone w art. 7 ust.1 ustawy z dnia13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U z 2022 poz. 835)

III. Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 Pzp, przedstawienia podmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa w Rozdziale 10 pkt. 2 ppkt. 2-4 SWZ, dotycz±cych tych podmiotów, potwierdzaj±cych, ¿e nie zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postêpowania.

IV. Pe³na nazwa postêpowania:
„Przebudowa i modernizacja SOR wraz z niezbêdnymi pomieszczeniami towarzysz±cymi w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w ¦widnicy w formule zaprojektuj i wybuduj” w ramach dotacji celowej na finansowanie realizacji inwestycji pn. „Modernizacja i doposa¿enie Szpitalnego Oddzia³u Ratunkowego SP ZOZ w ¦widnicy”

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.