Og³oszenie z dnia 2024-06-24
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00379474/01 - Modyfikacja z dnia 2024-06-24
- 2024/BZP 00508601/01 - Wynik z dnia 2024-09-20
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rewitalizacja placu Grunwaldzkiego w ¦widnicy
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Miasto ¦widnica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000579589
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Armii Krajowej 49
1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦widnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-100
1.5.4.) Województwo: dolno¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wa³brzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@um.swidnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.um.swidnica.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rewitalizacja placu Grunwaldzkiego w ¦widnicy
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-4aae3380-31fa-11ef-acf6-4e696a6d8c25
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00379091
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-06-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00048602/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.7 Rewitalizacja Placu Grunwaldzkiego w ¦widnicy
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9450693.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/945069
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim.
2. Komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 61 ustawy PZP, za po¶rednictwem elektronicznej Platformy zakupowej OpenNexus (dalej „Platforma”) pod adresem platformazakupowa.pl, która spe³nia wymagania opisane w art. 64 ustawy PZP.
3. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami w zakresie:
przesy³ania Zamawiaj±cemu pytañ do tre¶ci SWZ,
przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych,
przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia/poprawienia/uzupe³nienia o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, podmiotowych ¶rodków dowodowych, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu,
przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 lub z³o¿onych podmiotowych ¶rodków dowodowych lub innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu,
przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci przedmiotowych ¶rodków dowodowych,
przes³ania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiaj±cego wynikaj±ce z ustawy PZP,
przesy³ania wniosków, informacji, o¶wiadczeñ Wykonawcy,
przesy³ania odwo³ania/inne
odbywa siê za po¶rednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
4. Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem platformazakupowa.pl poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do zamawiaj±cego.
5. Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ Wykonawcom informacje za po¶rednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, bêdzie przekazywana za po¶rednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy.
6. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na platformazakupowa.pl przes³anych przez Zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.
7. Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przegl±darka internetowa ni¿ Internet Explorer,
d) w³±czona obs³uga JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
8. Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.
9. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wed³ug czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art.13 ust. 1 i 2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê ¿e:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto ¦widnica ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica, tel. 74 856-28-00 fax 74 856-87-21, w imieniu której dzia³a Prezydent Miasta Beata Moskal - S³aniewska,
• administrator powo³a³ inspektora danych osobowych, z którym mo¿na skontaktowaæ siê pod adresem e-mail: iod@um.swidnica.pl, telefon 74 856-28-23,
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Rewitalizacja placu Grunwaldzkiego w ¦widnicy”, nr sprawy P-69/VII/24 prowadzonej w trybie podstawowym bez negocjacji,
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 ustawy Pzp,
• Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy,
• obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy PZP,
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
• posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia),
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników),
na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego),
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO,
przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul Stawki 2, 00-193 Warszawa.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie przys³uguje Pani/Panu:
• w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych,
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
____________________
* Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.
** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: P-69/VII/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 2000000 PLN
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
1. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane, polegaj±ce na rewitalizacji terenu placu w centrum miasta ¦widnica, w ramach zadnia pn.: „Rewitalizacja placu Grunwaldzkiego w ¦widnicy”. Kompleksowe wykonanie robót budowlanych nast±pi zgodnie z wiedz± techniczn±, decyzjami zatwierdzaj±cymi projekty budowlane i udzielaj±cymi pozwolenia na budowê oraz postanowieniem Dolno¶l±skiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wroc³awiu, zapisami Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót oraz projektem autorstwa firmy: Building Construction mgr in¿. Irena Dani³owicz – Wrona ul. Pañska 2A/14, 58-100 ¦widnica „Rewitalizacja placu Grunwaldzkiego w ¦widnicy”.
Dokumentacja projektowa, stanowi±ca Za³±cznik do SWZ, znajduje siê na stronie internetowej Zamawiaj±cego: platformazakupowa.pl, w wersji papierowej jest do wgl±du w siedzibie Zamawiaj±cego – Urz±d Miejski w ¦widnicy, ul. Armii Krajowej nr 49, Wydzia³ Dróg i Infrastruktury Miejskiej – pok. 315.
Teren objêty przedmiotem zamówienia zlokalizowany jest na obszarze historycznego uk³adu urbanistycznego - zabudowa poza ¶redniowiecznymi murami miejskimi, ujêtym w Gminnej Ewidencji Zabytków Miasta ¦widnica.
W trakcie prowadzenia robót ziemnych Zamawiaj±cy zapewni we w³asnym zakresie i na koszt w³asny przeprowadzenie badañ archeologicznych, w oparciu o uzgodniony program badañ archeologicznych oraz zapewni nadzór archeologiczny osób, które bêd± nadzorowa³y roboty ziemne objête zamierzeniem bez wp³ywu na ich zakres. Zamawiaj±cy równie¿ pokryje koszty dokumentacji konserwatorskiej wykonanej w oparciu o badania archeologiczne.
2. Zasady rozliczania
Zadanie bêdzie wspó³finansowane z Promesy z Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych w kwocie brutto 1 800 000,00 z³ jak± Gmina Miasto ¦widnica otrzyma³a na zrealizowanie tego zadanie plus wk³ad w³asny gminy w wysoko¶ci 200 000,00 z³. Regulamin naboru wniosków o dofinansowanie edycja 8 w ramach Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych oraz uchwa³a nr 84/2021 Rady Ministrów z 1 lipca 2021 r. w sprawie ustanowienia Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Programu Inwestycji Strategicznych dostêpne s± na stronie internetowej https://www.bgk.pl/files/public/Pliki/Fundusze_i_programy/Polski_Lad/Edycja_osma/Regulamin_edycja_8.pdfWykonawca zobowi±zany bêdzie do finansowania inwestycji w czê¶ci niepokrytej udzia³em w³asnym Zamawiaj±cego, na czas poprzedzaj±cy wyp³atê ¶rodków z promesy.
4. Z uwagi na realizowanie zadania w du¿ej czê¶ci z Promesy z Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych, jak± Gmina Miasto ¦widnica otrzyma³a na wykonania tego zadania, przedmiot umowy, za który przys³uguje wynagrodzenie okre¶lone w ust. 1, rozliczony zostanie w nastêpuj±cy sposób:
1) Pierwsza transza bêdzie wyp³acona w 2024 r. w kwocie 330 000,00 z³ brutto na podstawie faktury czê¶ciowej. Podstaw± zap³aty w trybie nie d³u¿szym ni¿ 30 dni od wystawienia faktury bêdzie protokó³ zaawansowania robót zatwierdzony przez Inspektora nadzoru.
2) Druga transza zostanie wyp³acona w 2025 r. po wykonaniu prac na kwotê 50 % otrzymanej promesy. Podstaw± zap³aty w trybie nie d³u¿szym ni¿ 30 dni od wystawienia faktury czê¶ciowej bêdzie protokó³ zaawansowania robót zatwierdzony przez Inspektora nadzoru.
3) Trzecia transza zostanie wyp³acona w 2025 roku po zakoñczeniu ca³ego przedmiotu umowy, w trybie nie d³u¿szym ni¿ 30 dni od dnia protokolarnego odbioru inwestycji.
5.2 ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
5.2.1. Rewitalizacja placu Grunwaldzkiego w ¦widnicy - Zakres przedmiotu robót, zgodny z dokumentacj± projektow±, obejmuje rewitalizacjê placu; w sk³ad robót wchodzi m.in.:
1) W zakresie placów i ¶cie¿ek - wymiana (likwidacja) substandardowych powierzchni utwardzonych i wykonanie nowego typu nawierzchni z kostki granitowej i p³yt chodnikowych oraz remont istniej±cych terenów utwardzonych o nawierzchni granitowej polegaj±cej na wymianie substancji materia³owej na na now±.
2) Wymiana, uzupe³nienie, korekta oraz punktowa likwidacja istniej±cej zieleni niskiej, ¶redniej oraz wysokiej.
3) Remont pomnika bitwy pod Grunwaldem wraz z czyszczeniem powierzchni granitowych, uzupe³nieniem ubytków w ok³adzinie granitowej i jej spoinowanie.
4) Wykonanie i monta¿ tablicy upamiêtniaj±cej ofiary katastrofy smoleñskiej.
5) Monta¿ elementów ma³ej architektury (³awki, kosze, s³up og³oszeniowy, stojaki rowerowe, barierki, poid³o, tablica na regulamin, tablica informacyjna, zestaw psi pakiet).
6) Budowa o¶wietlenia parkowego.
7) Wykonanie instalacji elektrycznej i teletechnicznej
8) Wykonanie instalacji wodoci±gowej (pod poid³o oraz dwa zawory czerpalne do podlewania zieleni) oraz przy³±cza kanalizacji deszczowej
9) Monta¿ i pod³±czenie monitoringu
UWAGA!!!!
Przedmiary robót za³±czono w celu u³atwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcê.
Przedmiarów nie nale¿y wype³niaæ ani za³±czaæ do oferty.
Wybrany Wykonawca zobowi±zany jest do wykonania i przed³o¿enia Zamawiaj±cemu w terminie 14 dni od daty podpisania umowy kosztorysu opracowanego metod± kalkulacji uproszczonej zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie okre¶lenia metod i podstaw sporz±dzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre¶lonych w programie funkcjonalno-u¿ytkowym (t.j. Dz. U. 2021, poz. 2458). Poniewa¿ obowi±zuj±cym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie rycza³towe, kosztorys ten bêdzie wykorzystywany do obliczenia nale¿nego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odst±pienia od umowy, a wiêc w sytuacji uregulowanej w § 13 umowy. Bêdzie on tak¿e podstaw± do rozliczania „dodatkowych robót budowlanych” wykraczaj±cych poza okre¶lenie przedmiotu zamówienia podstawowego w sytuacji gdy umowa zostanie zmieniona (aneksowana) na podstawie art. 455 ust. 1 pkt. 3) ustawy PZP. Szczegó³owo opisano to w §11 ust. 22 umowy. Kosztorys nale¿y sporz±dziæ w uk³adzie mo¿liwie najbardziej przybli¿onym do przedstawionego wraz z Dokumentacj± przedmiaru robót. Kosztorys winien zawieraæ elementy robót wymienione w przedmiarze, zamieszczone w takiej samej kolejno¶ci, oraz uwzglêdniaæ roboty które nie zosta³y wyszczególnione w przedmiarze robót, a s± konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektem budowlanym, wykonawczym oraz szczegó³owymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót.
Uwaga!
Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP w sytuacji, gdyby w dokumentacji projektowej lub STWiORB, a wiêc w dokumentach opisuj±cym przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp a takim odniesieniom nie towarzyszy³o wyra¿enie „lub równowa¿ne”, to Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywane w ka¿dej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W zwi±zku z powy¿szym nale¿y przyj±æ, ¿e ka¿dej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych wystêpuj±cych w opisie przedmiotu zamówienia towarzysz± wyrazy „lub równowa¿ne”.
Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo wyst±pienia na etapie badania i oceny ofert do autora dokumentacji projektowej o opiniê na temat oferowanych materia³ów lub urz±dzeñ. Opinia ta mo¿e stanowiæ podstawê do podjêcia przez Zamawiaj±cego decyzji o przyjêciu materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych.
Uwaga !!!
Prace budowlane bêd± prowadzone na ca³ym obszarze objêtym przedmiotem zamówienia w sposób pozwalaj±cy na utrzymanie ruchu obs³uguj±cego przyleg³e tereny..
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45112700-2 - Roboty w zakresie kszta³towania terenu
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków
45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyj±tkiem dróg
45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
77310000-6 - Us³ugi sadzenia ro¶lin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: 6. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp na kwotê nie wiêksz± ni¿: 200 000,00 z³ netto. Zamawiaj±cy udzieli takich zamówieñ w przypadku pojawienia siê zapotrzebowania na roboty budowlane objête przedmiotem zamówienia ponad bie¿±ce zamówienie.
Ewentualny zakres robót budowlanych zamówienia to roboty zwi±zane z budow±/przebudow± alejek, monta¿em elementów ma³ej architektury, budow± o¶wietlenia, zagospodarowaniem terenów zielonych oraz usuwaniem ewentualnych kolizji z infrastruktur± techniczn±.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za ofertê najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta zawieraj±ca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
1) Cena ofertowa brutto – C;
2) Okres gwarancji jako¶ci za wykonane roboty budowlane oraz monta¿ urz±dzeñ – G.
2. Powy¿szym kryteriom Zamawiaj±cy przypisa³ nastêpuj±ce znaczenie:
Kryterium Waga [%] Maks. liczba pkt. Sposób oceny
2.1
Cena ofertowa brutto 60% 60 cena najtañszej oferty spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
C = ---------------------------------------------------------------------------------------- x 60pkt
cena badanej oferty
2.2
Okres gwarancji jako¶ci za wykonane roboty budowlane oraz monta¿ urz±dzeñ 40% 40
okres gwarancji jako¶ci oferty badanej [miesi±ce]
G = ------------------------------------------------------------------------------------------ x 40 pkt
maksymalny okres gwarancji spo¶ród ofert niepodlegaj±cych
odrzuceniu [miesi±ce]
Minimalny okres gwarancji jako¶ci - 36 miesiêcy od daty odbioru przedmiotu umowy. Za minimalny deklarowany okres gwarancji jako¶ci Wykonawca nie bêdzie premiowany dodatkowymi punktami. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcê krótszej gwarancji, oferta bêdzie podlega³a odrzuceniu na podst. Art. 226 ust. 1 pkt. 5 Pzp.
Maksymalny punktowany przez Zamawiaj±cego okres gwarancji jako¶ci - 60 miesiêcy od daty odbioru przedmiotu umowy.
W przypadku, gdy którykolwiek z Wykonawców zaoferuje gwarancjê jako¶ci licz±c od daty odbioru przedmiotu umowy d³u¿sz± ni¿ 60 miesiêcy – do obliczeñ zostanie przyjêty okres 60 miesiêcy.
RAZEM 100% 100 ……………………………..
3. Ca³kowita liczba punktów, jak± otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wg poni¿szego wzoru:
L = C + G
gdzie:
L – ca³kowita liczba punktów,
C – punkty uzyskane w kryterium „Cena ofertowa brutto”,
G – punkty uzyskane w kryterium „Okres gwarancji jako¶ci za wykonane roboty budowlane oraz monta¿ urz±dzeñ”
4. Ocena punktowa w kryterium „Cena ofertowa brutto” i „Okres gwarancji za wykonane roboty budowlane oraz monta¿ urz±dzeñ” dokonana zostanie na podstawie ceny ofertowej brutto i d³ugo¶ci gwarancji wskazanej przez Wykonawcê w ofercie i przeliczone wed³ug wzorów opisanych w tabeli powy¿ej.
5. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku.
6. Je¿eli nie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy wybiera spo¶ród tych ofert ofertê, która otrzyma³a najwy¿sz± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze.
7. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
8. Zamawiaj±cy nie przewiduje przeprowadzenia dogrywki w formie aukcji elektronicznej.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jako¶ci za wykonane roboty budowlane oraz monta¿ urz±dzeñ
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegaj± wykluczeniu,
2) spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
a) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym - Zamawiaj±cy nie stawia warunków w przedmiotowym zakresie,
b) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów - Zamawiaj±cy nie stawia warunków w przedmiotowym zakresie,
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e:
posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 600 000,00 z³ (s³ownie: sze¶æset tysiêcy z³otych),
posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci minimum 1 000 000,00 z³ (s³ownie: osiemset tysiêcy z³otych),
d) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej - Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e:
dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj.:
• kierownikiem budowy, posiadaj±cym wy¿sze wykszta³cenie, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej oraz minimum 24 miesi±ce do¶wiadczenia zawodowego w pe³nieniu samodzielnych funkcji w budownictwie (kierownik budowy, inspektor nadzoru) na budowach przy zabytkach nieruchomych.
• kierownikiem robót w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych, posiadaj±cym wy¿sze wykszta³cenie, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych oraz minimum 24 miesi±ce do¶wiadczenia zawodowego,
• kierownikiem robót w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadaj±cym wy¿sze wykszta³cenie, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych oraz minimum 24 miesi±ce do¶wiadczenia zawodowego,
• koordynatorem us³ugi/architektem krajobrazu, posiadaj±cym wykszta³cenie wy¿sze na kierunku architektura krajobrazu lub pokrewnym oraz co najmniej 24 miesi±ce do¶wiadczenia zawodowego na stanowisku zwi±zanym z organizacj± i nadzorem prac wykonywanych na terenach zieleni znajduj±cych siê w obszarze ochrony konserwatorskiej.
Przez uprawnienia nale¿y rozumieæ uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351) oraz w Rozporz±dzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 roku w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowi±zuj±cych przepisów prawa, lub uznane przez w³a¶ciwy organ, zgodnie z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1646).
Przez do¶wiadczenie zawodowe Zamawiaj±cy rozumie do¶wiadczenie uzyskane przy kierowaniu/nadzorowaniu robót - w Za³±czniku nr 7 do SWZ „Wykaz osób” nale¿y wskazaæ kierowane/nadzorowane roboty budowlane oraz termin wykonywania wskazanych czynno¶ci. Termin winien byæ wskazany jako dzieñ-miesi±c-rok, w celu okre¶lenia d³ugo¶ci do¶wiadczenia zawodowego.
Wymagane do¶wiadczenie zawodowe nie jest to¿same z dat± uzyskania uprawnieñ budowlanych bez ograniczeñ w odpowiedniej specjalno¶ci.
posiada niezbêdn± wiedzê i do¶wiadczenie, tj. w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykona³ (zakoñczy³) co najmniej 2 roboty budowlane o warto¶ci minimum 1 500 000,00 z³ brutto ka¿da, obie roboty budowlane zlokalizowane by³y w obszarze wpisanym do rejestru zabytków lub obszarze ujêtym w gminnej ewdencji zabytków w tym co najmniej jedna robota obejmowa³a zagospodarowanie terenu, w sk³ad którego wchodzi³y: budowa o¶wietlenia parkowego, urz±dzenie terenów zielonych (np. nasadzenia ro¶lin, np. krzewów, bylin, zak³adanie trawników), budowa/przebudowa alejek, budowa/przebudowawa instalacji wodoci±gowej lub kanalizacyjnej.
Pod pojêciem „roboty budowlane” Zamawiaj±cy rozumie zamówienie (umowê), ale tak¿e roboty budowlane wykonane w ramach jednego zamówienia (umowy), obejmuj±cego szerszy zakres prac.
Pojêcia „budowa” i „przebudowa”, o których mowa powy¿ej rozumiane s± zgodnie z definicja zawart± w art. 3 pkt 6 i 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351).
2. Oceniaj±c zdolno¶æ zawodow±, Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) o¶wiadczenia Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125, ust.1 ustawy PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego – Za³±cznik nr 8 do SWZ;
2) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) ustawy PZP, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
3) za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
4) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. - Prawo zamówieñ publicznych, sporz±dzonej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem,
5) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotycz±cej orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka karnego, sporz±dzonej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem,
6) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy, sporz±dzonej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem,
7) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy, dotycz±cej ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karê aresztu, sporz±dzonej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem,
8) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 3 ustawy, dotycz±cej skazania za przestêpstwo lub ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karê aresztu, sporz±dzonej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem,
9) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 2. Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu:
1) dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
W aktualnym stanie prawnym polisa OC winna byæ op³acona. W przypadku zawarcia umowy ubezpieczenia, dla której sk³adka p³atna jest w ratach, za prawid³owy dokument potwierdzaj±cy spe³nianie warunku udzia³u w postêpowaniu nale¿y uznaæ polisê op³acon± w takim zakresie, by zapewnia³a ochronê ubezpieczeniow± w dniu wyznaczonym przez Zamawiaj±cego na sk³adanie ofert.
Jednocze¶nie jest tak¿e mo¿liwa sytuacja, ¿e Strony umówi³y siê inaczej i odpowiedzialno¶æ ubezpieczyciela trwa pomimo nieuiszczenia kolejnej sk³adki ubezpieczeniowej, musi to jednak jasno wynikaæ z przedstawionych dokumentów.
2) informacji z banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo – kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± Wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem,
Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganych przez Zamawiaj±cego podmiotowych ¶rodków dowodowych dotycz±cych sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiaj±cego, Wykonawca sk³ada inne podmiotowe ¶rodki dowodowe, które w wystarczaj±cy sposób potwierdzaj± spe³nienie opisanego przez Zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu lub kryterium selekcji dotycz±cego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
3) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane (wzór stanowi Za³±cznik nr 6 do SWZ) oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
Je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³;
4) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór stanowi Za³±cznik nr 7 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) zobowi±zanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdz. X SWZ (Za³±cznik nr 5 do SWZ), o ile dotyczy,2) o¶wiadczenie, o którym mowa w Rozdz. XII ust. 6 SWZ, o ile dotyczy,
3) o¶wiadczenie o powierzeniu wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcom (Za³±cznik nr 4 do SWZ), o ile dotyczy,
4) orygina³ gwarancji lub porêczenia wniesienia wadium (je¶li wadium jest wnoszone w innej formie ni¿ pieni±dzu),
5) pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik,
6) pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
2. Wykonawca jest zobowi±zany do wniesienia wadium w wysoko¶ci 10 000,00 z³ (s³ownie: dziesiêæ tysiêcy z³).3. Wadium musi byæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy PZP, w zale¿no¶ci od wyboru Wykonawcy.
4. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto w Banku PEKAO SA Oddzia³ I w ¦widnicy nr rachunku 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postêpowaniu nr P-69/VII/24 na zadanie pn. „Rewitalizacja placu Grunwaldzkiego w ¦widnicy”.
5. Ze wzglêdu na ryzyko zwi±zane z okresem rozliczeñ miêdzybankowych Zamawiaj±cy zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. Skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu nastêpuje z chwil± uznania ¶rodków pieniê¿nych na rachunku bankowym Zamawiaj±cego, o którym mowa w ust. 4, przed up³ywem terminu sk³adania ofert (tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin sk³adania ofert).
6. W przypadku korzystania przez Wykonawcê z systemu umo¿liwiaj±cego dokonywanie natychmiastowych przelewów miêdzy kontami w ró¿nych bankach, Wykonawca zobowi±zany jest tak opisaæ tytu³ przelewu, aby wynika³o z niego kto wp³aca wadium i jakiego przetargu dotyczy wp³ata.
7. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, Wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej i dokument ten nie mo¿e zawieraæ postanowieñ uzale¿niaj±cych jego dalsze obowi±zywanie od zwrotu orygina³u dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.
8. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub porêczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub porêczenie obejmowa³y:
1) nazwê daj±cego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiaj±cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
2) kwotê gwarancji,
3) termin wa¿no¶ci gwarancji w formule: „od dnia ………… - do dnia…………",
4) odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê, okre¶lone w art. 98 ust. 6 ustawy PZP.
5) nieodwo³alne i bezwarunkowe zobowi±zanie wystawcy dokumentu do zap³aty na rzecz Zamawiaj±cego kwoty wadium p³atne na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego,
6) sposób przes³ania ¿±dania zap³aty, z podaniem adresu poczty elektronicznej, na który zostanie przes³ane wezwanie ¿±dania zap³aty oraz terminu na dostarczenie ¿±dania nie pó¼niej ni¿ do 3 dni po up³ywie terminu wa¿no¶ci wadium (forma pisemna lub forma elektroniczna opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym pod rygorem niewa¿no¶ci).
7) termin na dostarczenie ¿±dania zap³aty - bieg terminu nie mo¿e rozpoczynaæ siê w okresie wa¿no¶ci wadium.
9. Wierzytelno¶æ z tytu³u gwarancji/porêczenia nie mo¿e byæ przedmiotem przelewu na rzecz osoby trzeciej.
10. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawid³owy zostanie odrzucona.
11. Okoliczno¶ci i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy okre¶la ustawa PZP.
12. Zamawiaj±cy zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie, o którym mowa w rozdziale XVIII ust. 12 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców s± oni zobowi±zani na wezwanie Zamawiaj±cego z³o¿yæ aktualne na dzieñ z³o¿enia podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w Rozdz. IX SWZ, przy czym:
1) podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w Rozdz. IX ust. 2 SWZ sk³ada odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu,
2) podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w Rozdz. IX ust. 3 - 6 SWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek okre¶lony w Rozdz. VII ust. 1 pkt 2) lit. d) tiret drugie nie podlega sumowaniu, co oznacza, ¿e co najmniej jeden z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln± musi wykazaæ siê wykonaniem wskazanych dwóch robót budowlanych lub w przypadku gdy Wykonawca polega na zasobach podmiotu udostêpniaj±cego zasoby - podmiot ten musi wykazaæ siê wykonaniem wskazanych dwóch robót.
5. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do oferty o¶wiadczenie, na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy PZP, z którego wynika, które roboty wykonaj± poszczególni Wykonawcy.
7. W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 59 ustawy Pzp, za¿±da kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców przed zawarciem umowy,
8. Wykonawcy ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z Paragrafem 14 wzoru Umowy (Za³±cznik nr 9 do SWZ)7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-07-11 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/945069
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-11 10:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-08-09
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
10. Wykonawca, przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego:a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl okre¶lone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zak³adce „Regulamin" oraz uznaje go za wi±¿±cy,
b) zapozna³ i stosuje siê do Instrukcji sk³adania ofert/wniosków dostêpnej pod linkiem.
11. Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególno¶ci za sytuacjê, gdy Zamawiaj±cy zapozna siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu sk³adania ofert (np. z³o¿enie oferty w zak³adce „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”).Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiaj±cego za ofertê handlow± i nie bêdzie brana pod uwagê w przedmiotowym postêpowaniu poniewa¿ nie zosta³ spe³niony obowi±zek narzucony w art. 221 ustawy PZP.
12. Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy u¿yciu platformazakupowa.pl znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
13. Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny byæ zgodne z OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie og³oszenia jednolitego tekstu rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych.
14. Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
15. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
a) .zip
b) .7Z
16. W¶ród formatów powszechnych, a NIE wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie.
17. Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
18. Ze wzglêdu na niskie ryzyko naruszenia integralno¶ci pliku oraz ³atwiejsz± weryfikacjê podpisu, Zamawiaj±cy zaleca, w miarê mo¿liwo¶ci, przekonwertowanie plików sk³adaj±cych siê na ofertê na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES.
19. Pliki w innych formatach ni¿ PDF zaleca siê opatrzyæ zewnêtrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiêtaæ, aby plik z podpisem przekazywaæ ³±cznie z dokumentem podpisywanym.
20. Zamawiaj±cy zaleca, aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosowaæ podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie ró¿nymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym mo¿e doprowadziæ do problemów w weryfikacji plików.
21. Zamawiaj±cy zaleca, aby Wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem przetestowa³ mo¿liwo¶æ prawid³owego wykorzystania wybranej metody podpisania plików oferty.
22. Zaleca siê, aby komunikacja z Wykonawcami odbywa³a siê tylko na Platformie za po¶rednictwem formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”, nie za po¶rednictwem adresu email.
23. Osob± sk³adaj±c± ofertê powinna byæ osoba kontaktowa podawana w dokumentacji. WYMAGANIA DOTYCZ¡CE ZABEZPIECZENIA NALE¯YTEGO WYKONANIA UMOWY
1. Wykonawca przed podpisaniem umowy wniesie zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy w wysoko¶ci 5 % ceny ca³kowitej podanej w ofercie.
INNE PRZETARGI Z ¦WIDNICY
- "Obs³uga i utrzymanie w dobrym stanie sanitarnym dwóch toalet publicznych w ¦widnicy w 2025 r ".
- Remont i przebudowa budynku dawnego Zboru Ewangelickiego w Letnicy.
- Sukcesywne dostawy rêkawic niesterylnych oraz foliowych
- "Utrzymanie sprawno¶ci urz±dzeñ o¶wietlenia miejskiego stanowi±cego maj±tek Gminy Miasto ¦widnica w 2025 roku"
- "Dostawa leków i p³ynów infuzyjnych - 5 zadañ"
- Sprz±tanie pomieszczeñ w S±dzie Rejonowym w ¦widnicy, terenu wokó³ posesji, pomieszczeñ archiwalnych w SO w ¦widnicy oraz pomieszczeñ w O¶rodkach Kuratorskich nr 1 w ¦widnicy i nr 4 w ¦wiebodzicach
wiêcej: przetargi w ¦widnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa przy³±cza kablowego SN15kV wraz z bramk± pomiarow± do zasilania farmy fotowoltaicznej na dzia³ce 428 w miejscowo¶ci £ózki gmina Drelów
- Zagospodarowanie poscaleniowe w zakresie dróg, renowacji rowów melioracyjnych, rekultywacji gruntów dla operacji pn. Scalenia gruntów wsi Piechoty, gm. Padew Narodowa o powierzchni ³±cznej 310,1773 ha
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodoci±gowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- REMONT CZ¡STKOWY DRÓG GMINNYCH NA TERENIE GMINY SUSZEC - 2025 R.
- Uporz±dkowanie gospodarki wodno-¶ciekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
- "Budowa ujêcia wody wraz z budow± sieci wodoci±gowej w miejscowo¶ci Markocin, gmina Cedynia "
wiêcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.