Og³oszenie z dnia 2024-07-10
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00488929/01 - Wynik z dnia 2024-09-06
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Renowacja zabytkowej kamienicy w Miko³owie przy ul. Katowickiej 22.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Powiat Miko³owski reprezentowany przez Zarz±d Powiatu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255016
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ¯wirki i Wigury 4a
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Miko³ów
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-190
1.5.4.) Województwo: ¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@mikolowski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.mikolowski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Renowacja zabytkowej kamienicy w Miko³owie przy ul. Katowickiej 22.”
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-c6335f79-4427-4303-8e32-8b3c49b6830f
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00406091
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-07-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00009283/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.3 Renowacja zabytkowej kamienicy w Miko³owie przy ul. Katowickiej 22
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://e-zp.mikolowski.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-zp.mikolowski.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1) W postêpowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu systemu do elektronicznej obs³ugi
zamówieñ Powiatu Miko³owskiego (zwanej dalej: „Systemem”) dostêpnej pod adresem: https://e-zp.mikolowski.pl
2) Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto w Systemie
e-ZP. 3) Rejestracja i korzystanie z Systemu E-ZP jest bezp³atne.
4) U¿ytkownik niezarejestrowany mo¿e jedynie przegl±daæ tre¶ci udostêpniane w czê¶ci publicznej Systemu. Jest to równoznaczne
z tym, ¿e u¿ytkownicy niezarejestrowani nie posiadaj± dostêpu do wszystkich funkcjonalno¶ci systemu. 5) Dokonuj±c rejestracji
Wykonawca akceptuje Regulamin korzystania z Systemu E-Zamówienia Publiczne Powiatu Miko³owskiego.
6) W Systemie E-ZP znajduj± siê tak¿e instrukcja dla Wykonawcy (Instrukcja obs³ugi Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne) oraz
filmy instrukta¿owe - prezentuj±ce podstawowe czynno¶ci dokonywane przez Wykonawców za pomoc± Systemu (rejestracja,
zadawanie pytañ, z³o¿enie oferty, wycofanie oferty). Instrukcja dostêpna jest pod adresem: https://pomoc.e-zp.finn.pl/
7) Specyfikacja po³±czenia, formatu przesy³anych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych Systemu E-ZP:
a. Format kodowania tre¶ci w obrêbie Systemu - UTF8,
b. Komunikacja pomiêdzy przegl±dark± Wykonawcy, a serwerem jest wykonywana przy u¿yciu bezpiecznego protoko³u HTTPS,
c. Oznaczeniem czasu odbioru danych przez System jest data oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) - czas lokalny serwera
synchronizowany odpowiednim ¼ród³em czasu.
8) Wymagania techniczne zwi±zane z korzystaniem z Systemu (tj. informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia, formatu
przesy³anych danych oraz kodowania i oznaczania czasu przekazania danych):
a) sta³y dostêp do sieci Internet i minimalna prêdko¶æ po³±czenia internetowego nie mniejsza ni¿ 512 kb/s;
b) zaktualizowana przegl±darka internetowa Chrome w wersji 77 i pó¼niejsze lub Mozilla Firefox w wersji 63 i pó¼niejsze;
c) system operacyjny Microsoft Windows 7 i pó¼niejsze lub Apple macOS 10.14 i pó¼niejsze, dystrybucje systemu Linux.
9) Z³o¿enie oferty w trybie podstawowym poprzez System e-ZP wymaga posiadania przez Wykonawcê kwalifikowanego podpisu
elektronicznego lub podpisu osobistego lub podpisu zaufanego. 14) Korzystanie z wbudowanej w System e-ZP funkcjonalno¶ci
sk³adania podpisu elektronicznego (kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis osobisty, podpis zaufany) mo¿liwe jest pod
warunkiem, ¿e system teleinformatyczny, z którego korzysta Wykonawca, wyposa¿ony jest w jeden z poni¿szych komponentów:
• wirtualna maszyna Java firmy Oracle w wersji co najmniej 1.8.0_221 (Java SE JRE 8 Update 221) z obs³ug± technologii Java Web
Start (JavaWS) lub
• wirtualna maszyna OpenJDK w wersji co najmniej 1.8.0_222 z zainstalowanym rozszerzeniem IcedTea Web Start.
15) Powy¿sze wymagania nie ograniczaj± mo¿liwo¶ci korzystania przez Wykonawcê z zewnêtrznego oprogramowania do sk³adania
podpisu elektronicznego,
a) kwalifikowany podpis elektroniczny (dopuszczalne formaty podpisów: PaDES - format.pdf, XaDES - pozosta³e formaty);
b) podpis zaufany;
c) podpis osobisty;
16) Maksymalny rozmiar przesy³anych plików z³o¿enia, wycofania: oferty oraz wiadomo¶ci wynosi 150 MB;
17. W zale¿no¶ci od formatu podpisu: Podpis kwalifikowany (PAdES, XAdES), podpis osobisty (XAdES), podpis zaufany (PAdES,
XAdES) i jego typu (zewnêtrzny, otaczaj±cy) Wykonawca do³±cza do Systemu e-ZP uprzednio podpisane dokumenty wraz z
wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z podpisem (typ otaczaj±cy).
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1.Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Starosta Miko³owski z siedzib± : ul. ¯wirki i Wigury 4a, 43-190 Miko³ów , tel. (32) 32 – 48 – 102, faks (32) 32 – 48 – 211, e-mail: kancelaria@mikolowski.pl
b) inspektorem ochrony danych osobowych jest Pan Sebastian Dziuban, adres poczty elektronicznej: iod@mikolow.starostwo.gov.pl; adres do korespondencji pisemnej jak w punkcie 1 litera „a”.
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: nr MNZ.272.9.2024 , na : „ Renowacja zabytkowej kamienicy w Miko³owie przy ul. Katowickiej 22”
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 roku – Pzp ( t.j Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zmianami), zwana dalej „ustawa Pzp”;
e) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy; zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu dzia³ania archiwów zak³adowych (tj. Dz.U z 2011 nr 14, poz. 67 z pó¼n. zm.) teczki aktowe bêd± przechowywane w archiwum zak³adowym przez okres 5 lat w przypadku dokumentacji zamówieñ publicznych oraz 10 lat w przypadku umów zawartych w wyniku postêpowania w trybie zamówieñ publicznych;
5) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 7) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− w przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego;
− w przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych w szczególno¶ci na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postepowania o udzielenie zamówienia publicznego.
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (przy czym korzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników)
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
− wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO , nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, je¶li uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
8) nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
9) Jednocze¶nie Zamawiaj±cy przypomina o ci±¿±cym na Wykonawcy obowi±zku informacyjnym wynikaj±cym z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazane zostan± Zamawiaj±cemu w zwi±zku z prowadzonym postêpowaniem i które Zamawiaj±cy po¶rednio pozyska od Wykonawcy bior±cego udzia³ w postêpowaniu, chyba ¿e ma zastosowanie co najmniej jedno z wy³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
10) Skorzystanie przez osobê, której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp.
11) W postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.1 Przedmiotem zamówienia jest renowacja zabytkowej kamienicy w Miko³owie przy ul. Katowickiej 22.
1.2. Budynek stanowi jednoprzestrzenn± bry³ê. Jest to budynek historyczny, dostosowany w roku 1996 do funkcji O¶rodka Rehabilitacyjno–Leczniczego. Jest on 4 kondygnacyjny z 3 biegow± wewnêtrzn± klatk± schodow± i wind± usytuowany w Miko³owie przy ul. Katowickiej 22. Zosta³ wybudowany jako willa mieszkalna na pocz±tku zesz³ego stulecia. Jest wpisany do gminnego rejestru zabytków. Sk³ada siê z dwóch przenikaj±cych siê prostopad³o¶cianów i nakryty jest dachem wielospadowym z wbudowanymi lukarnami.
W budynku, oprócz wej¶cia g³ównego przystosowanego dla osób z niepe³nosprawno¶ciami, które usytuowane jest w suterenie, znajduj± siê 2 wyj¶cia na drugiej kondygnacji. Pierwsze z nich to dawne wej¶cie boczne, które aktualnie s³u¿y jako wyj¶cie ewakuacyjne. Drugie to dawne reprezentacyjne wyj¶cie z ogrodu zimowego. W dawnym ogrodzie zimowym odbywaj± siê zajêcia rehabilitacyjne oraz znajduje siê gabinet lekarski. Z kolei na dachu ogrodu zimowego usytuowany jest taras o powierzchni ok. 30 m2.
Sposób u¿ytkowania budynku s³u¿y zaspokajaniu potrzeb zdrowotnych i stanowi konstrukcyjnie samodzieln± ca³o¶æ.
1.3 Podstawowe dane techniczne budynku:
1) Wysoko¶æ budynku od terenu wynosi:
a) ok. 13,40 m - nad klatk± schodow±,
b) ok. 18,60 m - w szczycie wie¿yczki od pó³nocnej strony,
2) Ca³kowite wymiary bry³y budynku i wynosz±:
a) ok. 22,90 m w kierunku wschód / zachód i
b) ok. 19,20 m w kierunku pó³noc / po³udnie
3) Ilo¶æ kondygnacji: 4 naziemne + poddasze techniczne
4) Powierzchnia u¿ytkowa: 957,60 m2,
5) Kubatura budynku: 4.865,00 m3.
1.4 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególno¶ci:
• Demonta¿ balustrad ze szczególn± uwag± (elementy do ponownego wykorzystania, odpowiednio oznaczyæ),
• Demonta¿ ciosów kamiennych (elementy do ponownego wykorzystania, ze wzglêdu na ró¿ne wielko¶ci, k±ty, zakrzywienia ciosy nale¿y odpowiednio oznaczyæ),
• Wyburzenie konstrukcji schodów z zachowaniem bocznych ¶cian pokrytych ok³adzin± kamienn±,
• Demonta¿ fragmentu stolarki oran¿erii do s³upków stalowych,
• Demonta¿ stolarki na I piêtrze (wyj¶cie na taras),
• Demonta¿ wylewek, izolacji, warstw wykoñczeniowych na stropie,
• Demonta¿ obróbek blacharskich na attyce,
• Demonta¿ rury spustowej,
• Demonta¿ p³ytek na cokole (poziom I piêtra),
• Zabezpieczenie rury spustowej lub zdemontowanie na czas prac budowlanych, elewacje zabezpieczyæ przed zalewaniem,
• Odtworzenie ogrodzenia posesji od strony ul. Katowickiej,
• Renowacja elementów z metaloplastyki, w tym furtki, bramy wjazdowej oraz segmentów ogrodzenia.
1.5 Przedmiot zamówienia obejmuje dodatkowo:
1) wykonanie i zamontowanie przez Wykonawcê ,na w³asny koszt , w uzgodnionym z Zamawiaj±cym miejscu, tablicy informacyjnej dotycz±cej dofinansowania inwestycji bêd±cej przedmiotem zamówienia z Rz±dowego Programu Odbudowy Zabytków, zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporz±dzeniu Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 roku w sprawie okre¶lenia dzia³añ informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizuj±ce zadania finansowane lub dofinansowane z bud¿etu pañstwa lub z pañstwowych funduszy celowych
( Dz.U. z 2021 roku, poz. 953 z pó¼niejszymi zmianami.).
1.6. Wymagany okres gwarancji i rêkojmi na ca³y przedmiot zamówienia tj. na roboty budowlane wraz z wbudowanymi materia³ami wynosi 60 miesiêcy.
1.7 Szczegó³owy zakres przedmiotu zamówienia okre¶la dokumentacja projektowa stanowi±ca za³±cznik nr 2 do SWZ., postanowienia specyfikacji warunków zamówienia i za³±czników do niej, w tym projektowanych postanowieñ umowy. Przedmiot zamówienia musi byæ wykonany zgodnie z tre¶ci± pozwoleniem na budowê.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45431000-7 - K³adzenie p³ytek
45420000-7 - Roboty w zakresie zak³adania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy dokona wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu nastêpuj±ce kryterium oceny ofert:
cena brutto (waga - 100%)
4. Za najkorzystniejsz± ofertê zostanie uznana ta spo¶ród nieodrzuconych ofert, która uzyska najwy¿sz± ocenê w ramach przyjêtego
kryterium oceny ofert.
5. Sposób obliczenia punktów w kryterium - Cena brutto - waga 100% (Kc): Kc = (Cmin / Cbad) x 100% przy czym 1% = 1 pkt gdzie:
Cmin - najni¿sza cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia spo¶ród z³o¿onych ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu Cbad -
cena brutto zaoferowana w ofercie badanej
Kc - ilo¶æ punktów przyznanych ofercie badanej w kryterium ceny.
Maksymaln± ilo¶æ punktów - 100 - otrzyma oferta z najni¿sz± oferowan± cen± brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia.
Punktacja bêdzie obliczana z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku.
6. Je¿eli nie mo¿na wybraæ oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, ¿e zosta³y z³o¿one oferty o takiej samej cenie, Zamawiaj±cy
wzywa wykonawców, którzy z³o¿yli te oferty, do z³o¿enia w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego ofert dodatkowych
zawieraj±cych now± cenê. Wykonawcy, sk³adaj±c oferty dodatkowe, nie mog± oferowaæ cen wy¿szych ni¿ zaoferowane w uprzednio
z³o¿onych przez nich ofertach.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1.1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:1. nie podlegaj± wykluczeniu na podstawie art. 108 ust.1 ustawy Pzp i art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego,
2. spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, o ile zosta³y one okre¶lone
1.2. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
1. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym - Zamawiaj±cy nie formu³uje warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie;
2. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów - Zamawiaj±cy nie formu³uje warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie;
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiaj±cy nie formu³uje warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie;
4. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej; Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e:
4.1. w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ nale¿ycie:
1) jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie ogrodzenia ¿elbetowego wraz z wykonaniem obudowy z ceg³y i/lub ceg³y klinkierowej i/lub bloczków betonowych i/lub kamienia, o warto¶ci wykonanej roboty budowlanej minimum 150.000,00 z³ brutto; ( w ramach jednej umowy/kontraktu).
Okres okre¶lony w warunku liczy siê wstecz od dnia , w którym up³ywa termin sk³adania ofert.
Uwaga!
1. Pod pojêciem „budowa” Zamawiaj±cy rozumie wykonanie robót budowlanych , zgodnie z definicj± okre¶lon± w art.3 pkt 6 ustawy z dnia 7.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U.2023 poz.682 z pó¼n. zm..
2. Pod pojêciem „przebudowa” Zamawiaj±cy rozumie wykonanie robót budowlanych , zgodnie z definicj± okre¶lon± w art.3 pkt 7a ustawy z dnia 7.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U.2023 poz.682 z pó¼n. zm..
3. Pod pojêciem „remont” Zamawiaj±cy rozumie wykonanie robót budowlanych , zgodnie z definicj± okre¶lon± w art.3 pkt 8 ustawy z dnia 7.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U.2023 poz.682 z pó¼n. zm
4. Przy dokonywaniu oceny spe³niania ww. warunku udzia³u w postêpowaniu, Zamawiaj±cy uzna tylko roboty budowlane, które zosta³y zakoñczone i odebrane przez podmioty, na rzecz których by³y wykonywane. Jako zakoñczenie robót budowlanych nale¿y rozumieæ podpisanie protoko³u odbioru robót lub równowa¿nego dokumentu.
4.2. skieruje do realizacji zamówienia:
a) minimum jedn± osobê, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika robót (1 osoba) posiadaj±c± uprawnienia, które upowa¿niaj± do pe³nienia samodzielnej funkcji technicznej do kierowania robotami w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej, bez ograniczeñ, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2023 r. poz. 682 z pó¼n. zm.) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. Kierownik robót musi spe³niaæ wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r. poz. 840), tj. „Robotami budowlanymi kieruje albo nadzór inwestorski wykonuje, przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru osoba, która posiada uprawnienia budowlane okre¶lone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesiêcy bra³a udzia³ w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum bêd±cego instytucj± kultury”.
4.2.1 Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) osoby, które, przed dniem wej¶cia w ¿ycie ustawy, uzyska³y uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowuj± uprawnienia do pe³nienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnieñ budowlanych nale¿y odczytywaæ zgodnie z tre¶ci± decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy bêd±ce podstaw± ich nadania.
4.2.2 Zgodnie z art. 12 a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mog± równie¿ wykonywaæ osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych, tj. ustawie z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tekst jednolity Dz.U. z 2023 poz. 334 ze zm.) oraz ustawie z dnia 15.12.2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów, in¿ynierów budownictwa (tekst jednolity Dz. U. z 2023 poz. 551 ze zm.).zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity – Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z pó¼.zm.) i Rozporz±dzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019r., poz. 831) lub im odpowiadaj±ce wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane oraz ustawy z dnia oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2018 r., poz. 2272, z 2019 r. poz. 534, 577)
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 2.1. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona , do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania , aktualnych na dzieñ z³o¿enia, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu robót budowlanych stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ ;
Uwaga!
1. Je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa powy¿ej dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³;
2. Je¿eli zakres roboty budowlanej przedstawiony w dokumencie z³o¿onym na potwierdzenie, ¿e roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie jest szerszy od opisanego przez Zamawiaj±cego nale¿y, w wykazie robót budowlanych, podaæ warto¶æ robót, odpowiadaj±cych zakresowi przedmiotu zamówienia, przedstawionych na potwierdzenie warunku udzia³u w postêpowaniu w zakresie do¶wiadczenia.
3. W przypadku roboty, której warto¶æ wyra¿ona jest w innej walucie ni¿ z³oty polski nale¿y dokonaæ przeliczenia wed³ug ¶redniego kursu polskiego z³otego w stosunku do waluty, w której wyra¿ona jest warto¶æ roboty, og³oszonego przez Narodowy Bank Polski obowi±zuj±cego w dniu, w którym og³oszenie o zamówieniu zosta³o opublikowane w Biuletynie Zamówieñ Publicznych.
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1.1. Oferta sk³adana jest pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Ofertê nale¿y sporz±dziæ zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SWZ .1.2. Wykonawca do³±cza do oferty o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale III sekcja 1 oraz sekcja 2 SWZ. O¶wiadczenie to stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane podmiotowe ¶rodki dowodowe, wskazane w rozdziale IV sekcja 2 ust. 2.1 SWZ. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 3 do SWZ .
1.3. O¶wiadczenie, o którym mowa w ust. 1.2 sk³adaj± odrêbnie:
1) wykonawca/ka¿dy spo¶ród wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku o¶wiadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu;
2) podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na którego potencja³ powo³uje siê Wykonawca celem potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu. W takim przypadku o¶wiadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostêpnia swoje zasoby Wykonawcy
1.4. Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest za³±czyæ:
1) odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru potwierdzaj±cego, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania,
2) pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, gdy umocowanie osoby sk³adaj±cej ofertê nie wynika z dokumentów opisanych w pkt 1),
3) zobowi±zanie, o którym mowa w rozdziale I, sekcja 5 ust. 5.3 oraz 5.4 SWZ w przypadku polegania na zasobach podmiotu udostepniaj±cego zasób Wykonawcy;
4) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
a) pe³nomocnictwo, z tre¶ci którego bêdzie wynika³o umocowanie do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postepowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo powinno zawieraæ w szczególno¶ci wskazanie:
- postêpowania o zamówienie publicznego, którego dotyczy,
- wszystkich wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z okre¶leniem adresu siedziby,
- ustanowionego pe³nomocnika oraz zakresu jego pe³nomocnictwa,
b) o¶wiadczenie, o którym mowa w rozdziale I sekcja 4 ust. 4.3 SWZ (Zamawiaj±cy dopuszcza z³o¿enia tego o¶wiadczenia na formularzu ofertowym);
1.5 Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa w ust. 1.4 pkt. 1), je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
1.6 Zapisy ust. 1.4 pkt 2) stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
1.7 Zapisy ust. 1.4 pkt 1) i pkt 2), ust. 1.5 stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
4.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona przez Zamawiaj±cego wy³±cznie z pe³nomocnikiem.4.2. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia (o ile zosta³y sformu³owane) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub uslugi , do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
4.3 W przypadku, o którym mowa w ust. 4.2. wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy – patrz pkt. 7 formularza ofertowego (za³±cznik nr 1 do SWZ) Dotyczy to tak¿e wspólników spó³ki cywilnej
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy w zakresie zmiany terminu i/lub warto¶ciumowy i/lub zakresu oraz sposobu ¶wiadczenia wykonawcy w nastêpuj±cych przypadkach:
1) gdy zajdzie konieczno¶æ przerwania robót ze wzglêdu na niekorzystne warunki uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie robót
zgodnie ze specyfikacj± techniczn±, potwierdzone przez Inspektora nadzoru i udokumentowane w dzienniku budowy, je¿eli
jest prowadzony lub w formie protoko³u spisanego przez strony umowy. Za niekorzystne warunki Zamawiaj±cy uzna wszczególno¶ci:a) stan klêski ¿ywio³owej,b) stan epidemii lub zagro¿enia epidemicznego,c) gdy wyst±pi±, co prawda zgodne
z naturalnym cyklem pogodowym warunki atmosferyczne, ale na tyle niekorzystne i intensywne, ¿e uniemo¿liwiaj±
prawid³owe wykonanie robót, w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji prac okre¶lonej: umow±, normami lub innymi
przepisami, wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych. 2) wyst±pienie zmian bêd±cych nastêpstwem
okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci:
a) wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego,b) konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji
projektowej.3) gdy zajdzie okoliczno¶æ powoduj±ca przed³u¿enie z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy, czasu wydania
decyzji administracyjnych przez w³a¶ciwe organy lub inne podmioty w stosunku do terminów wynikaj±cych z obowi±zuj±cych
przepisów prawa, je¿eli uniemo¿liwia to lub wstrzymuje w istotny sposób realizacjê zadania;4). innych przyczyn
zewnêtrznych niezale¿nych od Zamawiaj±cego oraz Wykonawcy skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± prowadzenia prac.5) gdy
zajdzie konieczno¶æ usuwania kolizji, usterek, awarii, napraw niezinwentaryzowanego uzbrojenia podziemnego i
nadziemnego b±d¼ urz±dzeñ przez ich u¿ytkowników, co mo¿e uniemo¿liwiæ terminow± realizacjê zadania;6) gdy zajdzie
okoliczno¶æ wstrzymania robót przez uprawiony organ, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy;
7) gdy wyst±pi si³a wy¿sza uniemo¿liwiaj±ca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami Zamawiaj±cy
precyzuje, ¿e pojêcie „Si³a wy¿sza” oznacza wydarzenie zewnêtrzne, nieprzewidywalne i poza kontrol± stron niniejszej
umowy, którego skutkom nie mo¿na zapobiec, wystêpuj±ce po podpisaniu umowy. Za si³ê wy¿sz±, warunkuj±ca zmianê
umowy uwa¿aæ siê bêdzie w szczególno¶ci: powód¼, po¿ar i inne klêski ¿ywio³owe, zamieszki, strajki, nag³e za³amania
warunków atmosferycznych, nag³e przerwy w dostawie energii elektrycznej, stan pandemii, epidemii zmiany zwi±zane ze
stanami pandemii, epidemii, w tym ich przebiegiem.
8) konieczno¶ci zmiany wydanych decyzji administracyjnych, pozwoleñ lub wyst±pienia koniecznych zmian; 9) powstanie
potrzeba przeprowadzenia dodatkowych badañ lub ekspertyz, warunkuj±cych wykonanie niniejszej umowy, których nie
mo¿na by³o przewidzieæ w momencie zawarcia umowy;
10) projektant w trybie nadzoru autorskiego dokona zmian w projekcie budowlanym, na podstawie którego Wykonawca
realizuje roboty budowlane, uniemo¿liwiaj±ce wykonanie umowy ; 11) zaistnienie odmiennych od przyjêtych w dokumentacji
projektowej warunków geologicznych kategoria gruntu (kurzawka, ska³a, niekontrolowane nasypy, obecno¶æ p³yt
betonowych itp.) skutkuj±ce niemo¿liwo¶ci± realizowania Przedmiotu umowy przy dotychczasowych za³o¿eniach
technologicznych. W przypadku wyst±pienia tego typu odstêpstw od za³o¿onych termin realizacji umowy zostanie
wyd³u¿ony, o czas w jakim zosta³y zaktualizowane warunki geologiczne poprzez przeprowadzenie dodatkowych badañ oraz
o czas równy wyd³u¿eniu realizacji Przedmiotu umowy w zwi±zku z innymi od przyjêtych warunkami geologicznymi; 12)
zaistnienia odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególno¶ci napotkania
innych niezinwentaryzowanych sieci, niewybuchów, artefaktów archeologicznych, urz±dzeñ podziemnych koliduj±cych z
realizowanymi robotami, skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± prowadzenia robót.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-07-31 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ poprzez System E-ZP w terminie do dnia 31.07.2024 r. do g odz. 10:00 . Oferta musi byæ z³o¿ona przed up³ywem terminu sk³adania ofert. O terminie z³o¿enia oferty decyduje czas wygenerowania Urzêdowego Po¶wiadczenia Przed³o¿enia (UPP) w Systemie E-ZP.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-31 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-08-29
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
c.d.7.4. 13) gdy Zamawiaj±cy dokona zmiany umowy na podstawie art. 455 ust. 2 ustawy Pzp, która to zmiana wp³ynie nawyd³u¿enie terminu wykonania Przedmiotu umowy; 14) wyst±pienia wad lub braków dokumentacji projektowej lub
konieczno¶ci wprowadzenia zmian w tej dokumentacji;
15) zmian wynikaj±cych z konieczno¶ci wykonania robót niezwi±zanych bezpo¶rednio z przedmiotem umowy i
nieprzewidywalnych, których niewykonanie uniemo¿liwia lub utrudnia prawid³owe wykonanie przedmiotu umowy; 16) w
przypadku konieczno¶ci przeprowadzenia przez Zamawiaj±cego odrêbnego postêpowania o udzielenie zamówienia
publicznego, które wstrzymuje lub wyd³u¿a realizacjê przedmiotu umowy.
17) gdy wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót zamiennych, dodatkowych, których realizacjê Zamawiaj±cy dopuszcza
zgodnie z zapisem § 20 umowy.
2. W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych w ust.1 termin wykonania umowy mo¿e ulec
odpowiedniemu przed³u¿eniu, o czas niezbêdny do zakoñczenia wykonywania jej przedmiotu w sposób nale¿yty, 3.
Zamawiaj±cy dopuszcza zmiany umowy w pozosta³ych wypadkach okre¶lonych w przepisie art. 455 ustawy PZP 4. Na
wniosek Wykonawcy i po spe³nieniu warunków okre¶lonych w umowie dotycz±cych podwykonawstwa, Wykonawca mo¿e
modyfikowaæ w trakcie wykonywania przedmiotu umowy z³o¿one w ofercie deklaracje odno¶nie podwykonawstwa poprzez:
1) wskazanie innych podwykonawców; 2) rezygnacjê z podwykonawców. 5. Poza przes³ankami opisanymi w ust. 1-4 stronyumowy maj± prawo dokonania nastêpuj±cych zmian umowy:
1) w celu usuniêcia rozbie¿no¶ci lub niejasno¶ci w rozumieniu pojêæ lub sformu³owañ u¿ytych w umowie, których nie bêdzie
mo¿na usun±æ w inny sposób, a zmiana tre¶ci umowy bêdzie umo¿liwiaæ usuniêcie rozbie¿no¶ci lub niejasno¶ci i
doprecyzowanie jej zapisów w celu jej jednoznacznej interpretacji; 2) zmian technologicznych wywo³anych w szczególno¶ci:
a) niedostêpno¶ci± na rynku materia³ów, urz±dzeñ lub sprzêtu wskazanych w ofercie, dokumentacji projektowej lub
technicznej, spowodowan± zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materia³ów lub urz±dzeñ, b) pojawieniem
siê na rynku nowych materia³ów lub urz±dzeñ nowszej generacji pozwalaj±cych na zaoszczêdzenie kosztów realizacji
przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; 3) zmiana osób, przy pomocy których
Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymuj±ce siê co najmniej równowa¿nymi uprawnieniami i kwalifikacjami,
o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a tak¿e w SWZ, z uwzglêdnieniem zapisów § 3 ust.5 do
7 umowy.4) zmiany sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy wskutek zaistnienia
przyczyn organizacyjnych lub finansowych le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci wynikaj±cych ze zmiany
zasad p³atno¶ci programów lub funduszy lub innych ¼róde³ finansowania inwestycji objêtej niniejsz± umow±,
6. Inne zmiany do umowy skutkuj±ce zmian± wynagrodzenia i/lub terminu, w przypadkach:a) rezygnacji z czê¶ci robót o
którym mowa w § 20 ust.7 umowy wraz z proporcjonalnym obni¿eniem wynagrodzenia Wykonawcy;.
7. Pozosta³e zmiany:
a). zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy.
8. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê, jednocze¶nie
nie stanowi± one zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody.
10. Warunkiem dokonania zmian w umowie jest z³o¿enie wniosku w formie pisemnej przez stronê inicjuj±c± zmianê
zawieraj±cego: opis propozycji zmian, uzasadnienie zmian, opis wyp³ywu zmiany na termin wykonania umowy i/lub zmianê
wynagrodzenia.
INNE PRZETARGI Z MIKO£OWA
- Dostawa sprzêtu medycznego jednorazowego u¿ytku i drobnego sprzêtu medycznego
- ¦wiadczenie us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i dorêczania przesy³ek pocztowych i ich zwrotów dla Starostwa Powiatowego w Miko³owie
- Zakup i sukcesywna dostawa ¿ywno¶ci na potrzeby ¯³obka Miejskiego w Miko³owie w roku 2025
- Wykonywanie drobnych robót awaryjnych w bran¿ach : ogólnobudowlanej, instalacyjnej, elektrycznej oraz dekarsko blacharskich dla budynków administrowanych przez ZGL w roku 2025
- Wykonanie i dostawa tablic rejestracyjnych na potrzeby Starostwa Powiatowego w Miko³owie oraz odbiór i z³omowanie wycofanych z u¿ytku tablic rejestracyjnych w latach 2025-2026
wiêcej: przetargi w Miko³owie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na now± siedzibê Pañstwowej Szko³y Muzycznej I i II stopnia w Zduñskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wyk³adowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposa¿enia
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Ko¶ciuszki 40
- Remont ³azienek w Domu Zdrojowym w Szczawnie Zdrój, ul. Kolejowa 14.
- "Budowa ujêcia wody wraz z budow± sieci wodoci±gowej w miejscowo¶ci Markocin, gmina Cedynia "
- "Odrestaurowanie piwnic budynku Szpitala Jerozolimskiego w Malborku"
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.