Ogłoszenie z dnia 2024-07-18
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00475792/01 - Wynik z dnia 2024-08-28
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Usługa pralnicza na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w Rąbieniu AB nr 59, prowadzonego przez Fundację F.O.S.A.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Fundacja Osób Społecznie Aktywnych F.O.S.A.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 101440695
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rąbień AB 59
1.5.2.) Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-070
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: fundacjafosa@wp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.fosa.org.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Usługa pralnicza na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w Rąbieniu AB nr 59, prowadzonego przez Fundację F.O.S.A.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-111a2f34-31f9-4893-bcb1-81ee1bfa5977
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00418449
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-111a2f34-31f9-4893-bcb1-81ee1bfa59773.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) i poświadczania za zgodność musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452), Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, których wykaz dla przedmiotowego postępowania jest podany w Dziale XI, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r, w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 773), z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki do formularzy komunikacyjnych.
Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452), przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści „Formularza do komunikacji”).
Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”. W przypadku gdy wykonawca nie wyodrębni i nie zabezpieczy w ten sposób poufności informacji, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za ewentualne ujawnienie ich treści razem z informacjami jawnymi.
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem dedykowanych formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych są opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobisty, mogą być one opatrzone podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym (otaczającym).
Szczegółowo w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: P/02/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonawcy, zgodnie z asortymentem oraz ilościami określonymi poniżej i zgodnie z „Formularzem oferty”, stanowiącym
Załącznik nr 2 do SWZ oraz Wzorem Umowy stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ.
1.1. Asortyment prania określany dalej jako „bielizna” obejmuje:
a) bieliznę pościelową i pościel (pościel, poszwy, poszwy na podgłówki, poszewki na poduszki, poszewki na „jaśka”,
prześcieradła, podkłady bawełniane, podkłady gumowe, pokrowce na materace, kołdry i koce);
b) ściereczki, ręczniki, prześcieradła kąpielowe;
c) odzieży podopiecznych, ubrań służbowych i roboczych, ręczników, kołder, zasłon i firan (m.in. Koszule nocne, Piżamy
bluzy, Piżamy spodnie, Dresy bluzy, Dresy spodnie, Podkoszulki, Majtki, Koszule różne, Kalesony, Pajace, Kaftany,
Spodnie różne, Spodenki krótkie, Ręczniki różne, Swetry, Koce, Kołdry, Poduszki duże, Fartuchy białe, Ścierki,
Prześcieradła gumowane, Zasłony, Firanki, Obrusy, Serwetki, Narzuty, Pokrowce, Kurtki) niezależnie od rodzaju tkanin i
stopnia zabrudzenia z zapewnieniem odbioru brudnych rzeczy i dostarczenie wypranych.
2. Szacunkowa ilość pranej „bielizny” wynosi ok. 2 642 kg miesięcznie, co w okresie 12 miesięcy stanowi ok. 31 704 kg.
Szacunkowa ilość pranej „bielizny” może ulec zmianie, gdyż jest ona ściśle uzależniona od ilości podopiecznych.
2.1 Proces prania musi być dostosowany technologicznie do rodzaju pranej „bielizny”, nie powodując jej zniszczenia,
uszkodzenia czy odbarwienia.
2.2 W zakres usług pralniczych wchodzi:
2.2.1 Odbiór, transport brudnej „bielizny” Proces prania z dezynfekcją obejmuje:
-moczenie,
- pranie wstępne,
- pranie właściwe z dezynfekcją,
- suszenie.
2.2.2 Proces czyszczenia chemicznego.
2.2.3 Proces wykańczania obejmuje:
- prasowanie i poskładanie asortymentu,
- kalandrowanie/maglowanie asortymentu – o ile niezbędne.
2.2.4 Dostarczanie, transport czystej „bielizny” do Zamawiającego.
2.3. Oferta musi obejmować całość zamówienia. Jednocześnie Zamawiający zastrzega, że musi być przestrzegana
rozdzielność pobieranej i oddawanej „bielizny”.
3. Obowiązki i odpowiedzialność Wykonawcy.
3.1 Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług w pełnym asortymencie wskazanym w pkt. 1.1.
3.2 Zamawiający zastrzega, że usługi pralnicze muszą być wykonywane w pralni Wykonawcy w miejscu wskazanym przez
Wykonawcę w Formularzu oferty - Załącznik nr 2 do SWZ.
3.3 Środki piorące i dezynfekcyjne muszą: gwarantować właściwą jakość prania, nie powodując przyspieszonego zużycia
„bielizny”. Pranie powinno odbywać się zgodnie z wymogami obecnie obowiązującymi i być dostarczane do Zamawiającego
suche.
4. Przekazywanie Wykonawcy brudnej „bielizny” będzie dokonywane przez Zamawiającego w workach.
5. Przekazywanie brudnej i przyjmowanie czystej „bielizny” odbywać się będzie po przeliczeniu asortymentowym i zważeniu
czystej, suchej „bielizny” w obecności przedstawicieli Wykonawcy oraz Zamawiającego i każdorazowo potwierdzone
protokołami zdawczo-odbiorczymi podpisanymi przez obie strony, umożliwiającymi identyfikację osoby odbierającej i
dostarczającej bieliznę (pieczątka, imienna, lista lub inny sposób identyfikacji osób).
6. Przyjmowanie brudnej i przekazywanie czystej „bielizny” odbywać się będzie w pomieszczeniach wskazanych przez
Zamawiającego w kompleksie Zamawiającego lub na zewnątrz terenu Zamawiającego.
7. Wykonanie usługi pralniczej
7.1 Odbiór brudnej i dostawa czystej „bielizny” odbywać się będzie 1 raz dziennie w godzinach 8.00-9.30 – dotyczy
wszystkich dni roboczych (od poniedziałku do piątku). „Bielizna” odebrana rano (8.00-9.30) dnia poprzedniego musi być
wyprana i dostarczona rano (8.00-9.30) dnia następnego ( z odstępstwem do jednego dnia).
7.2. W odniesieniu do bielizny, której proces technologiczny prania wymaga dłuższego czasu, czas wykonania usługi, nie
może przekroczyć 48 godzin od momentu odbioru od zamawiającego. Godziny odbioru brudnego prania i dostarczenia
czystego prania pozostają zgodne z pkt 7.1.
7.7 W przypadku kilku dni świątecznych i wolnych od pracy, Wykonawca zobowiązany jest do zagwarantowania
dodatkowego terminu dostarczenia i odebrania prania w czasie dni wolnych. Strony umówią się co do dodatkowych
terminów wymiany „bielizny”.
7.8 Ilość „bielizny” brudnej odebranej od Zamawiającego musi się bilansować z ilością „bielizny” czystej dostarczonej do
Zamawiającego – zgodnie z wystawionymi kwitami magazynowymi.
8. W przypadku wystąpienia awarii po stronie Wykonawcy (np.: zalanie pralni, wypadek drogowy), Wykonawca jest
obowiązany niezwłocznie o zaistnieniu awarii powiadomić Zamawiającego. W przypadku awarii, o której mowa w zdaniu
pierwszym, Zamawiający wymaga dostarczenia pełnego asortymentu prania w ciągu 12 godzin od momentu zgłoszenia
sytuacji awaryjnej Zamawiającemu, dopuszczając jednocześnie zlecenie wykonania usługi innemu Podmiotowi bez
powstania jakichkolwiek dodatkowych kosztów z tego tytułu dla Zamawiającego, stosując przy tym postanowienia zawarte w
pkt 18. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za działania i zaniechania Podmiotu jak za własne działania i
zaniechania. Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie dostarczyć Zamawiającemu dokumenty potwierdzające zaistnienie
zgłoszonej awarii, informacje identyfikujące Podmiot oraz oświadczenie, iż Podmiot spełnia wszystkie warunki określone we
wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ, niezbędne do prawidłowego wykonania usługi. Usługa winna być
świadczona zgodnie z harmonogramem przedstawionym w pkt 7.1.
9. Czysta „bielizna” pakowana według asortymentu musi być dostarczana do Zamawiającego w szczelnych opakowaniach
oraz dodatkowym opakowaniu transportowym zabezpieczającym wtórne skażenie bielizny.
10. Czysta, prasowana (nie maglowana) odzież robocza pracowników powinna być dostarczana w opakowaniu, najlepiej na
mobilnym stelażu.
11. Zamawiający wymaga rozdzielności stref czystej, brudnej, komory dezynfekcyjnej oraz pralnicy chemicznej.
12. Wykonawca musi dysponować oddzielnymi środkami transportu; na brudną i czystą „bieliznę”, lub środkiem transportu
posiadającym szczelną i podzieloną komorę załadunkową tak, aby „bielizna” czysta nie miała możliwości jakiegokolwiek
kontaktu z brudną „bielizną” lub asortymentem.
13. W trakcie dostarczania i zabierania brudnej bielizny/asortymentu personel pralni zobowiązany jest do posiadania i
stosowania własnych środków ochrony indywidualnej (fartuchy, rękawice).
14. Odbiór brudnej i dostawa czystej „bielizny” odbywać się będzie na koszt Wykonawcy. Samochód, którym Wykonawca
będzie świadczył usługę, musi być poddawany myciu i dezynfekcji.
W przypadku dwóch samochodów należy dokładnie wskazać, który służy do przewozu czystej, a który brudnej bielizny, o ile
nie spełniają warunku, o którym mowa w pkt 11 i 12.
15. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność prawną i materialną za wykonane usługi pralnicze w zakresie jakości i
zgodności z wymogami sanitarnymi wobec wszelkich organów kontroli.
16. Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia Zamawiającemu, po upływie miesiąca realizacji umowy, wglądu do
dokumentów (dowodów zakupu) potwierdzających rodzaj używanych przy wykonywaniu usługi środków piorących.
17. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia Zamawiającemu sprawdzenia pomieszczeń w miejscu wykonywania
usługi, urządzeń i technologii prania w czasie trwania analizy i oceny złożonych ofert oraz cyklicznie w trakcie realizacji
umowy pod kątem wykonywania usługi zgodnie z postanowieniami wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ.
18. Wykonawca bez pisemnej zgody Zamawiającego nie może powierzyć wykonywania umowy innemu podmiotowi,
przelewać na niego swoich praw wynikających z umowy ani też zmieniać miejsca wykonywania usługi. W przypadku naruszenia tego postanowienia, Zamawiający może rozwiązać umowę bez wypowiedzenia.
19. W przypadku stwierdzenia nienależytej jakości wykonania usługi (np. przysłania mokrej lub niedosuszonej „bielizny”,
śladów zabrudzeń), Wykonawca zobowiązany będzie do ponownego wykonania usługi bez dodatkowego wynagrodzenia w
terminie nie przekraczającym 12 godzin, licząc od momentu telefonicznego zgłoszenia reklamacji potwierdzonego
niezwłocznie faksem lub mailem, co nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku dostarczenia pełnego asortymentu „prania”
zgodnie z harmonogramem.
20. Zamawiający ma prawo do rozwiązania umowy z miesięcznym okresem wypowiedzenia w przypadku trzykrotnego
udokumentowanego powtórzenia się niewykonania bądź nienależytego wykonania umowy przez Wykonawcę w ustalonym
terminie.
21. W przypadku zniszczenia „bielizny” lub asortymentu (utraty walorów estetycznych lub użytkowych np. uszkodzenia,
odbarwienia, skurczenie „bielizny” oraz braków ilościowych), Wykonawca będzie zobowiązany do zakupienia na własny
koszt i przekazania takiej ilości i rodzaju „bielizny”, jaka uległa zniszczeniu, w terminie 7 dni od momentu zgłoszenia
reklamacji w formie pisemnej. W razie nie wykonania tego obowiązku Wykonawca zwróci Zamawiającemu
udokumentowane koszty zakupu.
22. Zamawiający zastrzega sobie dokonywanie co 14 dni inwentaryzacji bielizny/asortymentu. Rozliczenie stanów
ilościowych bielizny/asortymentu przekazanego do prania, będącego w reklamacji, będzie potwierdzane pisemnie przez
Wykonawcę. W przypadku stwierdzenia braków ilościowych zastosowanie mają zapisy pkt 21.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-01 do 2025-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4. zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Kwalifikacje zawodowe i doświadczenie wykonawcy umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości:
Wykonawca zobowiązany jest do wykazania wykonania, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywania, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - co przynajmniej 1 usługi prania o wartości brutto (na rok) nie mniejszej niż: – 250 000,00 zł;
2) Wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, doświadczenie osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
Zamawiający odstępuje od określenia szczegółowych wymagań w tym zakresie.
3) Potencjał techniczny wykonawcy umożliwiający realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania niezbędnym do wykonania zamówienia co najmniej jednym środkiem transportu wraz z kierowcą;
4) Doświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek określony w ppkt 1) powyżej, musi zostać spełniony w całości przez poszczególnych Wykonawców lub przez jednego Wykonawcę – musi zostać zachowany element powtarzalności nabytego doświadczenia. Analogicznie Zamawiający będzie postępował w przypadku powoływania się na zasoby innego podmiotu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana treści umowy, po uprzednich obustronnych uzgodnieniach, może nastąpić również w przypadkach określonych w art. 455 ust. 1 i 2 ustawy prawo zam. pub. oraz w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności:a) zm. przepisów prawa;
b) zm. organiz. po stronie Wyk. lub Zam. w szczególności w przypadku gdy nastąpi zmiana adresu, siedziby bądź konieczności dodat. świad. usług w podanej lub innej lokalizacji Zam.;
c) zm. organi. powodującej konieczność zmiany sposobu świad. usług w tym korzystania z innego sprzętu lub innych pomieszczeń, pralni;
d) zm. godzin świad. usług, sposobu organizacji, dostawy i dystrybucji bielizny dla mieszkańców, sposobu prania
e) zm. bielizny jej ilości lub rodzaju;
f) nastąpi zmiana w procesie prania wynikająca z postępu technologicznego. Proces pranie nie może posiadać gorszych parametrów obecnej realizacji umowy;
g) zm. szacunkowej ilości podopiecznych;
h) zm. personelu wykonawcy wymaganego przez Zam.;
i) zm. w zakresie podwykonawców w szczególności w przypadku: wprowadzenia nowego podwykonawcy, rezygnacji podwykonawcy, zmiany wartości lub zakresu usług wykonywanych przez podwykonawców.
Zam. dopuszcza możliwość zmiany wynagrodz., o którym mowa w § 4 Umowy w przypadku zmiany cen kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy. Zam. określa, że:
a) wynagrodz. może podlegać waloryzacji począwszy od 2025 r. w sytuacji gdy Wyk. przedstawi kosztorys i udowodni, że wzrost cen kosztów produktów/usług przekroczył 15 % w stosunku do stawek kosztów przyjętych (obowiązujących) przez Wyk. w ofercie i utrzyma się przez okres ponad jednego miesiąca;
b) Wyk. będzie uprawniony do złożenia wniosku o waloryzację wynagrodz. wyłącz. w sytuacji wykazania Zam., że na dzień zaistnienia podstaw do waloryzacji, ceny wskazane w Ofercie wyk. są niższe aniżeli aktualne ceny produktów/usług;
c) Wynagrodzenie będzie podlegało waloryzacji maksymalnie do 15 % wynagrodzenia, o którym mowa w § 4 Umowy.
Zam., w terminie realizacji zamówienia w szczególnie uzasadnionych przypadkach, dopuszcza wprowadzenie zmiany w postanowieniach zawartej umowy w następujących sytuacjach:
1) zm. stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
2) w przypadku zm. wysokości mini. wynagrodz. za pracę albo wysokości mini. stawki godzinowej, wynagrodz. za pracę ustalonego na podst. przepisów ustawy o mini. wynagrodz. za pracę jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wyk.,
3) w przypadku zm. zasad podlegania ubez. społ. lub ubez. zdrow. lub wysokości stawki składki na ubez. społ. lub zdrow., jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania zam. przez Wyk.,
4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych - jeżeli zmiany te będą̨ miały wpływ na koszty wykonania zam. przez wyk.,− na zasadach i w sposób określony w umowie, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania Umowy przez Wyk.
5) Zm. wysokości wynagrodz. należnego Wyk. w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 8 pkt 1), będzie odnosić się wyłącznie do części przedmiotu Umowy zrealizowanej, zgodnie z terminami ustalonymi Umową, po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług oraz wyłącznie do części przedmiotu Umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług.
6) W przypadku zm., o której mowa w ust. 8 pkt 1), wartość wynagrodz. netto nie zmieni się, a wartość wynagrodz. brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów
Szczegółowo w załączniku nr 7 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-26 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówień
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-26 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi w zakresie prania wodnego, czyszczenia chemicznego, dezynfekcji obuwia wraz z prasowaniem i maglowaniem, wraz z transportem na potrzeby 32 WOG w zakresie 4 części.
- KOMPLEKSOWA USŁUGA PRANIA DLA SZPITALA POWIATOWEGO W RADOMSKU.
- ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWEJ USŁUGI PRALNICZEJ DLA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W WIŚNIOWEJ GÓRZE W ROKU 2025
- USŁUGI PRALNICZE
- Usługa kompleksowego utrzymania czystości w Sądzie Rejonowym w Zgorzelcu w okresie 24 miesięcy od 01.01.2025 r. do 31.12.2026 r.
- Usługi pralnicze w 2025 r.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.