Ogłoszenie z dnia 2024-08-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00418449/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-07-18
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Usługa pralnicza na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w Rąbieniu AB nr 59, prowadzonego przez Fundację F.O.S.A.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Fundacja Osób Społecznie Aktywnych F.O.S.A.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 101440695
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rąbień AB 59
1.5.2.) Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-070
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: fundacjafosa@wp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.fosa.org.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-111a2f34-31f9-4893-bcb1-81ee1bfa59771.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Usługa pralnicza na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w Rąbieniu AB nr 59, prowadzonego przez Fundację F.O.S.A.”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-111a2f34-31f9-4893-bcb1-81ee1bfa5977
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00475792
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00418449
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: P/02/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonawcy, zgodnie z asortymentem oraz ilościami określonymi poniżej i zgodnie z „Formularzem oferty”, stanowiącym
Załącznik nr 2 do SWZ oraz Wzorem Umowy stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ.
1.1. Asortyment prania określany dalej jako „bielizna” obejmuje:
a) bieliznę pościelową i pościel (pościel, poszwy, poszwy na podgłówki, poszewki na poduszki, poszewki na „jaśka”,
prześcieradła, podkłady bawełniane, podkłady gumowe, pokrowce na materace, kołdry i koce);
b) ściereczki, ręczniki, prześcieradła kąpielowe;
c) odzieży podopiecznych, ubrań służbowych i roboczych, ręczników, kołder, zasłon i firan (m.in. Koszule nocne, Piżamy
bluzy, Piżamy spodnie, Dresy bluzy, Dresy spodnie, Podkoszulki, Majtki, Koszule różne, Kalesony, Pajace, Kaftany,
Spodnie różne, Spodenki krótkie, Ręczniki różne, Swetry, Koce, Kołdry, Poduszki duże, Fartuchy białe, Ścierki,
Prześcieradła gumowane, Zasłony, Firanki, Obrusy, Serwetki, Narzuty, Pokrowce, Kurtki) niezależnie od rodzaju tkanin i
stopnia zabrudzenia z zapewnieniem odbioru brudnych rzeczy i dostarczenie wypranych.
2. Szacunkowa ilość pranej „bielizny” wynosi ok. 2 642 kg miesięcznie, co w okresie 12 miesięcy stanowi ok. 31 704 kg.
Szacunkowa ilość pranej „bielizny” może ulec zmianie, gdyż jest ona ściśle uzależniona od ilości podopiecznych.
2.1 Proces prania musi być dostosowany technologicznie do rodzaju pranej „bielizny”, nie powodując jej zniszczenia,
uszkodzenia czy odbarwienia.
2.2 W zakres usług pralniczych wchodzi:
2.2.1 Odbiór, transport brudnej „bielizny” Proces prania z dezynfekcją obejmuje:
-moczenie,
- pranie wstępne,
- pranie właściwe z dezynfekcją,
- suszenie.
2.2.2 Proces czyszczenia chemicznego.
2.2.3 Proces wykańczania obejmuje:
- prasowanie i poskładanie asortymentu,
- kalandrowanie/maglowanie asortymentu – o ile niezbędne.
2.2.4 Dostarczanie, transport czystej „bielizny” do Zamawiającego.
2.3. Oferta musi obejmować całość zamówienia. Jednocześnie Zamawiający zastrzega, że musi być przestrzegana
rozdzielność pobieranej i oddawanej „bielizny”.
3. Obowiązki i odpowiedzialność Wykonawcy.
3.1 Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług w pełnym asortymencie wskazanym w pkt. 1.1.
3.2 Zamawiający zastrzega, że usługi pralnicze muszą być wykonywane w pralni Wykonawcy w miejscu wskazanym przez
Wykonawcę w Formularzu oferty - Załącznik nr 2 do SWZ.
3.3 Środki piorące i dezynfekcyjne muszą: gwarantować właściwą jakość prania, nie powodując przyspieszonego zużycia
„bielizny”. Pranie powinno odbywać się zgodnie z wymogami obecnie obowiązującymi i być dostarczane do Zamawiającego
suche.
4. Przekazywanie Wykonawcy brudnej „bielizny” będzie dokonywane przez Zamawiającego w workach.
5. Przekazywanie brudnej i przyjmowanie czystej „bielizny” odbywać się będzie po przeliczeniu asortymentowym i zważeniu
czystej, suchej „bielizny” w obecności przedstawicieli Wykonawcy oraz Zamawiającego i każdorazowo potwierdzone
protokołami zdawczo-odbiorczymi podpisanymi przez obie strony, umożliwiającymi identyfikację osoby odbierającej i
dostarczającej bieliznę (pieczątka, imienna, lista lub inny sposób identyfikacji osób).
6. Przyjmowanie brudnej i przekazywanie czystej „bielizny” odbywać się będzie w pomieszczeniach wskazanych przez
Zamawiającego w kompleksie Zamawiającego lub na zewnątrz terenu Zamawiającego.
7. Wykonanie usługi pralniczej
7.1 Odbiór brudnej i dostawa czystej „bielizny” odbywać się będzie 1 raz dziennie w godzinach 8.00-9.30 – dotyczy
wszystkich dni roboczych (od poniedziałku do piątku). „Bielizna” odebrana rano (8.00-9.30) dnia poprzedniego musi być
wyprana i dostarczona rano (8.00-9.30) dnia następnego ( z odstępstwem do jednego dnia).
7.2. W odniesieniu do bielizny, której proces technologiczny prania wymaga dłuższego czasu, czas wykonania usługi, nie
może przekroczyć 48 godzin od momentu odbioru od zamawiającego. Godziny odbioru brudnego prania i dostarczenia
czystego prania pozostają zgodne z pkt 7.1.
7.7 W przypadku kilku dni świątecznych i wolnych od pracy, Wykonawca zobowiązany jest do zagwarantowania
dodatkowego terminu dostarczenia i odebrania prania w czasie dni wolnych. Strony umówią się co do dodatkowych
terminów wymiany „bielizny”.
7.8 Ilość „bielizny” brudnej odebranej od Zamawiającego musi się bilansować z ilością „bielizny” czystej dostarczonej do
Zamawiającego – zgodnie z wystawionymi kwitami magazynowymi.
8. W przypadku wystąpienia awarii po stronie Wykonawcy (np.: zalanie pralni, wypadek drogowy), Wykonawca jest
obowiązany niezwłocznie o zaistnieniu awarii powiadomić Zamawiającego. W przypadku awarii, o której mowa w zdaniu
pierwszym, Zamawiający wymaga dostarczenia pełnego asortymentu prania w ciągu 12 godzin od momentu zgłoszenia
sytuacji awaryjnej Zamawiającemu, dopuszczając jednocześnie zlecenie wykonania usługi innemu Podmiotowi bez
powstania jakichkolwiek dodatkowych kosztów z tego tytułu dla Zamawiającego, stosując przy tym postanowienia zawarte w
pkt 18. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za działania i zaniechania Podmiotu jak za własne działania i
zaniechania. Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie dostarczyć Zamawiającemu dokumenty potwierdzające zaistnienie
zgłoszonej awarii, informacje identyfikujące Podmiot oraz oświadczenie, iż Podmiot spełnia wszystkie warunki określone we
wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ, niezbędne do prawidłowego wykonania usługi. Usługa winna być
świadczona zgodnie z harmonogramem przedstawionym w pkt 7.1.
9. Czysta „bielizna” pakowana według asortymentu musi być dostarczana do Zamawiającego w szczelnych opakowaniach
oraz dodatkowym opakowaniu transportowym zabezpieczającym wtórne skażenie bielizny.
10. Czysta, prasowana (nie maglowana) odzież robocza pracowników powinna być dostarczana w opakowaniu, najlepiej na
mobilnym stelażu.
11. Zamawiający wymaga rozdzielności stref czystej, brudnej, komory dezynfekcyjnej oraz pralnicy chemicznej.
12. Wykonawca musi dysponować oddzielnymi środkami transportu; na brudną i czystą „bieliznę”, lub środkiem transportu
posiadającym szczelną i podzieloną komorę załadunkową tak, aby „bielizna” czysta nie miała możliwości jakiegokolwiek
kontaktu z brudną „bielizną” lub asortymentem.
13. W trakcie dostarczania i zabierania brudnej bielizny/asortymentu personel pralni zobowiązany jest do posiadania i
stosowania własnych środków ochrony indywidualnej (fartuchy, rękawice).
14. Odbiór brudnej i dostawa czystej „bielizny” odbywać się będzie na koszt Wykonawcy. Samochód, którym Wykonawca
będzie świadczył usługę, musi być poddawany myciu i dezynfekcji.
W przypadku dwóch samochodów należy dokładnie wskazać, który służy do przewozu czystej, a który brudnej bielizny, o ile
nie spełniają warunku, o którym mowa w pkt 11 i 12.
15. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność prawną i materialną za wykonane usługi pralnicze w zakresie jakości i
zgodności z wymogami sanitarnymi wobec wszelkich organów kontroli.
16. Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia Zamawiającemu, po upływie miesiąca realizacji umowy, wglądu do
dokumentów (dowodów zakupu) potwierdzających rodzaj używanych przy wykonywaniu usługi środków piorących.
17. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia Zamawiającemu sprawdzenia pomieszczeń w miejscu wykonywania
usługi, urządzeń i technologii prania w czasie trwania analizy i oceny złożonych ofert oraz cyklicznie w trakcie realizacji
umowy pod kątem wykonywania usługi zgodnie z postanowieniami wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ.
18. Wykonawca bez pisemnej zgody Zamawiającego nie może powierzyć wykonywania umowy innemu podmiotowi,
przelewać na niego swoich praw wynikających z umowy ani też zmieniać miejsca wykonywania usługi. W przypadku naruszenia tego postanowienia, Zamawiający może rozwiązać umowę bez wypowiedzenia.
19. W przypadku stwierdzenia nienależytej jakości wykonania usługi (np. przysłania mokrej lub niedosuszonej „bielizny”,
śladów zabrudzeń), Wykonawca zobowiązany będzie do ponownego wykonania usługi bez dodatkowego wynagrodzenia w
terminie nie przekraczającym 12 godzin, licząc od momentu telefonicznego zgłoszenia reklamacji potwierdzonego
niezwłocznie faksem lub mailem, co nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku dostarczenia pełnego asortymentu „prania”
zgodnie z harmonogramem.
20. Zamawiający ma prawo do rozwiązania umowy z miesięcznym okresem wypowiedzenia w przypadku trzykrotnego
udokumentowanego powtórzenia się niewykonania bądź nienależytego wykonania umowy przez Wykonawcę w ustalonym
terminie.
21. W przypadku zniszczenia „bielizny” lub asortymentu (utraty walorów estetycznych lub użytkowych np. uszkodzenia,
odbarwienia, skurczenie „bielizny” oraz braków ilościowych), Wykonawca będzie zobowiązany do zakupienia na własny
koszt i przekazania takiej ilości i rodzaju „bielizny”, jaka uległa zniszczeniu, w terminie 7 dni od momentu zgłoszenia
reklamacji w formie pisemnej. W razie nie wykonania tego obowiązku Wykonawca zwróci Zamawiającemu
udokumentowane koszty zakupu.
22. Zamawiający zastrzega sobie dokonywanie co 14 dni inwentaryzacji bielizny/asortymentu. Rozliczenie stanów
ilościowych bielizny/asortymentu przekazanego do prania, będącego w reklamacji, będzie potwierdzane pisemnie przez
Wykonawcę. W przypadku stwierdzenia braków ilościowych zastosowanie mają zapisy pkt 21.
4.5.3.) Główny kod CPV: 98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 295360,88 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 295360,88 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 295360,88 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Pralnia Fala S.K. Wiśniewscy Spółka Jawna
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7272790936
7.3.4) Miejscowość: Łódź
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRALNIA FALA S.K.WIŚNIEWSCY SPÓŁKA JAWNA
jakie przetargi wygrała firma
PRALNIA FALA S.K.WIŚNIEWSCY SPÓŁKA JAWNA
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-08-28
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 295360,88 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2024-09-01 do 2025-09-30PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi w zakresie prania wodnego, czyszczenia chemicznego, dezynfekcji obuwia wraz z prasowaniem i maglowaniem, wraz z transportem na potrzeby 32 WOG w zakresie 4 części.
- KOMPLEKSOWA USŁUGA PRANIA DLA SZPITALA POWIATOWEGO W RADOMSKU.
- ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWEJ USŁUGI PRALNICZEJ DLA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W WIŚNIOWEJ GÓRZE W ROKU 2025
- USŁUGI PRALNICZE
- Usługa kompleksowego utrzymania czystości w Sądzie Rejonowym w Zgorzelcu w okresie 24 miesięcy od 01.01.2025 r. do 31.12.2026 r.
- Usługi pralnicze w 2025 r.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.