eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi JasienicaModernizacja oświetlenia ulicznego w gminie Jasienica



Ogłoszenie z dnia 2024-08-26


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Modernizacja oświetlenia ulicznego w gminie Jasienica

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Jasienica

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182255

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Jasienica 159

1.4.2.) Miejscowość: Jasienica

1.4.3.) Kod pocztowy: 43-385

1.4.4.) Województwo: śląskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.4.7.) Numer telefonu: 334726200

1.4.8.) Numer faksu: 334726262

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@jasienica.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.jasienica.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00471570

2.2.) Data ogłoszenia: 2024-08-26

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00465745

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.10. Okres realizacji - miesiące

Przed zmianą:
12

Po zmianie:
13

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

9.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:
1. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 pkt 15 ustawy Pzp - uzasadnienie zawarto w SWZ oraz w pkt 4 niniejszej sekcji ogłoszenia.
2. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy przetargowej:
https://jasienica.logintrade.net/zapytania_email,173676,1479d215a677db77ef44e290edbcb702.html nie później niż do dnia 05.09.2024 r. do godziny 10:00,00.
3. Podstawy wykluczenia: Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 507). Do Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspomnianej ustawy.
4. Zamawiający uzyskał z Banku Gospodarstwa Krajowego Wstępną Promesę NR Edycja9RP/2023/438/PolskiLad z dnia 11.12.2023 r. z przeznaczeniem na realizację w całości inwestycji pn. Modernizacja oświetlenia ulicznego w Gminie Jasienica Podział zamówienia na części i wybór oferenta dla jedynie jednej z części, zgodnie z zasadami programu spowodowałaby utratę pozyskanego dofinasowania.
Motyw nr 78 Dyrektywy 2014/24/UE z 26.02.2014 r.: „Zamówienia publiczne powinny być dostosowane do potrzeb MŚP. (…) Przyczynami braku podziału zamówienia na części mogą być: ograniczenie konkurencji lub nadmierne trudności techniczne lub nadmierne koszty wykonania zamówienia, lub też potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia, które mogłyby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia”.
Art. 25 ust. 2 Pzp: „Zamówienie jest niepodzielne na części, jeżeli ze względów technicznych, organizacyjnych lub ekonomicznych tworzy nierozerwalną całość”. Mając powyższe na uwadze należy uznać, iż świadczenie nie może zostać spełnione częściowo bez istotnej zmiany przedmiotu i wartości zamówienia, a to oznacza iż należy je traktować jako jedną całość.
Z uwagi iż zamówienie dotyczy realizacji jednego obiektu, podział zamówienia na części groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi i organizacyjnymi, co przełożyłoby się na wzrost kosztów realizacji zamówienia. Należy wskazać, że podział zamówienia o takim zakresie na mniejsze części nie ogranicza znacząco konkurencyjności (dostęp do zamówienia MŚP), gdyż poszczególne etapy podzielonego zamówienia może wykonywać ten sam krąg wykonawców jak do zamówienia realizowanego w całości niepodzielonego, nie powoduje więc zagrożenia ograniczeniem konkurencji, gdyż na rynku funkcjonuje bardzo wielu wykonawców zainteresowanych kontraktami o przedmiotowym zakresie, którzy spełniają wymagane warunki udziału w postępowaniu.
Podział przedmiotu zamówienia spowodowałby potrzebę podjęcia dodatkowych czynności przez Zamawiającego celem skoordynowania działań różnych wykonawców np. różne terminy: przekazania placu budowy, odbiorów, koordynacja branż, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Dodatkowo brak jednej gwarancji dla całej inwestycji może nie zagwarantować wyegzekwowania odpowiedzialności dla całej inwestycji, gdyż każdy wykonawca dla swojej części udzieliłby odrębnie gwarancji jakości dla wykonanego przez siebie zakresu robót. Dla tak złożonego i wzajemnie przenikającego się, wielobranżowego przedsięwzięcia ustalenie zakresu odpowiedzialności jest praktycznie niemożliwe.

Po zmianie:
1. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 pkt 15 ustawy Pzp - uzasadnienie zawarto w SWZ oraz w pkt 4 niniejszej sekcji ogłoszenia.
2. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy przetargowej:
https://jasienica.logintrade.net/zapytania_email,173676,1479d215a677db77ef44e290edbcb702.html nie później niż do dnia 06.09.2024 r. do godziny 10:00,00.
3. Podstawy wykluczenia: Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 507). Do Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspomnianej ustawy.
4. Zamawiający uzyskał z Banku Gospodarstwa Krajowego Wstępną Promesę NR Edycja9RP/2023/438/PolskiLad z dnia 11.12.2023 r. z przeznaczeniem na realizację w całości inwestycji pn. Modernizacja oświetlenia ulicznego w Gminie Jasienica Podział zamówienia na części i wybór oferenta dla jedynie jednej z części, zgodnie z zasadami programu spowodowałaby utratę pozyskanego dofinasowania.
Motyw nr 78 Dyrektywy 2014/24/UE z 26.02.2014 r.: „Zamówienia publiczne powinny być dostosowane do potrzeb MŚP. (…) Przyczynami braku podziału zamówienia na części mogą być: ograniczenie konkurencji lub nadmierne trudności techniczne lub nadmierne koszty wykonania zamówienia, lub też potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia, które mogłyby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia”.
Art. 25 ust. 2 Pzp: „Zamówienie jest niepodzielne na części, jeżeli ze względów technicznych, organizacyjnych lub ekonomicznych tworzy nierozerwalną całość”. Mając powyższe na uwadze należy uznać, iż świadczenie nie może zostać spełnione częściowo bez istotnej zmiany przedmiotu i wartości zamówienia, a to oznacza iż należy je traktować jako jedną całość.
Z uwagi iż zamówienie dotyczy realizacji jednego obiektu, podział zamówienia na części groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi i organizacyjnymi, co przełożyłoby się na wzrost kosztów realizacji zamówienia. Należy wskazać, że podział zamówienia o takim zakresie na mniejsze części nie ogranicza znacząco konkurencyjności (dostęp do zamówienia MŚP), gdyż poszczególne etapy podzielonego zamówienia może wykonywać ten sam krąg wykonawców jak do zamówienia realizowanego w całości niepodzielonego, nie powoduje więc zagrożenia ograniczeniem konkurencji, gdyż na rynku funkcjonuje bardzo wielu wykonawców zainteresowanych kontraktami o przedmiotowym zakresie, którzy spełniają wymagane warunki udziału w postępowaniu.
Podział przedmiotu zamówienia spowodowałby potrzebę podjęcia dodatkowych czynności przez Zamawiającego celem skoordynowania działań różnych wykonawców np. różne terminy: przekazania placu budowy, odbiorów, koordynacja branż, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Dodatkowo brak jednej gwarancji dla całej inwestycji może nie zagwarantować wyegzekwowania odpowiedzialności dla całej inwestycji, gdyż każdy wykonawca dla swojej części udzieliłby odrębnie gwarancji jakości dla wykonanego przez siebie zakresu robót. Dla tak złożonego i wzajemnie przenikającego się, wielobranżowego przedsięwzięcia ustalenie zakresu odpowiedzialności jest praktycznie niemożliwe.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2024-09-05 10:00

Po zmianie:
2024-09-06 10:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2024-09-05 10:10

Po zmianie:
2024-09-06 10:10

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2024-10-04

Po zmianie:
2024-10-05

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.