Og³oszenie z dnia 2022-12-02
Powi±zane og³oszenia:
- 2022/BZP 00487078/01 - Modyfikacja z dnia 2022-12-09
- 2022/BZP 00490131/01 - Modyfikacja z dnia 2022-12-12
- 2022/BZP 00492860/01 - Modyfikacja z dnia 2022-12-13
- 2023/BZP 00012779/01 - Wynik z dnia 2023-01-05
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
„¦wiadczenie us³ug pocztowych dla Gminy Sandomierz”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Sandomierz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409927
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Pl. Poniatowskiego 3
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Sandomierz
1.5.3.) Kod pocztowy: 27-600
1.5.4.) Województwo: ¶wiêtokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jêdrzejowski
1.5.7.) Numer telefonu: (15) 815-41-00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@um.sandomierz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://www.sandomierz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„¦wiadczenie us³ug pocztowych dla Gminy Sandomierz”.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-0c8ac960-709a-11ed-aea3-5a7c432eaced
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00472755
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-12-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki okre¶lone w art. 361 ustawy – us³ugi spo³eczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/sandomierz/proceedings3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/sandomierz/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/sandomierz/proceedings
Komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane s± w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym) za po¶rednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem platformazakupowa.pl poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do zamawiaj±cego.
Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ wykonawcom informacje za po¶rednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, bêdzie przekazywana w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na platformazakupowa.pl przes³anych przez zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.
Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.:
1) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
4) w³±czona obs³uga JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
6) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3,
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy u¿yciu platformazakupowa.pl znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Szczegó³owe informacje zawiera rozdzia³ VIII SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Szczegó³owe informacje zawiera rozdzia³ XVIII SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegó³owe informacje zawiera rozdzia³ XVIII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.271.1.27.2022.MZI
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak
4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2
4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci
4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
Czê¶æ 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest us³uga.
Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ug pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i dorêczania pod wskazany adres przesy³ek pocztowych, zwrot przesy³ek niedorêczonych, potwierdzeñ odbioru na potrzeby Gminy Sandomierz w obrocie krajowym
(z wy³±czeniem granic administracyjnych Sandomierza) i zagranicznym – czê¶æ 1 ¶wiadczonych przez 5 dni w tygodniu od poniedzia³ku do pi±tku w okresie 12 miesiêcy tj. od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r.
Czê¶æ 1 – us³ugi polegaj±ce na przyjmowaniu, przemieszczaniu i dorêczaniu pod wskazany adres przesy³ek pocztowych, zwrot przesy³ek niedorêczonych, potwierdzeñ odbioru na potrzeby Gminy Sandomierz w obrocie krajowym (z wy³±czeniem granic administracyjnych Sandomierza) i zagranicznym.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia dla czê¶ci 1 okre¶laj±:
szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia stanowi±cy za³. nr 1 do SWZ oraz projektowane postanowienia do umowy stanowi±ce za³. nr 2 do SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 64110000-0 - Us³ugi pocztowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
64112000-4 - Us³ugi pocztowe dotycz±ce listów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.Zamawiaj±cy przy wyborze najkorzystniejszej oferty bêdzie stosowa³ kryterium ceny jako jedyne kryterium oceny ofert w zwi±zku z okre¶leniem wymagañ jako¶ciowych odnosz±cych siê do co najmniej g³ównych elementów sk³adaj±cych siê na przedmiot zamówienia w szczegó³owym opisie przedmiotu zamówienia – za³±cznik nr 1 do SWZ, zgodnie z art. 246 ust. 2 ustawy P.z.p.
1) [C] Cena – waga kryterium 100 pkt.
2. Ka¿dy z Wykonawców w ww. kryterium otrzyma odpowiedni± liczbê punktów wyliczon±
w nastêpuj±cy sposób:
[C] Cena – waga 100 pkt, Pc = (cn/cb)*100 pkt; gdzie poszczególne litery oznaczaj±:
[Pc] oznacza liczbê punktów w kryterium cena,
[cn] oznacza najni¿sz± cenê spo¶ród cen wszystkich ofert,
[cb] oznacza cenê badanej oferty.
a) Podstaw± przyznania punktów w kryterium „cena” bêdzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcê w Formularzu ofertowym.
b) Cena ofertowa brutto musi uwzglêdniaæ wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w zwi±zku z realizacj± przedmiotu zamówienia.
3. Punktacja przyznawana ofertom bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
4. Za ofertê najkorzystniejsz± bêdzie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu i przy uwzglêdnieniu kryterium ceny otrzyma najwy¿sz± punktacjê.
5. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz±.
6. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
7 . Zamawiaj±cy wybierze ofertê, która spe³nia warunki SWZ oraz zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru tj. uzyska maksymaln± ilo¶æ punktów w oparciu o ustalone kryterium.
8. Je¿eli w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena lub koszt, nie mo¿na dokonaæ wyboru najkorzystniejszej oferty ze wzglêdu na to, ¿e zosta³y z³o¿one oferty o takiej samej cenie lub koszcie, zamawiaj±cy wybierze ofertê zgodnie z art. 249 upzp.
9. Zamawiaj±cy odrzuca ofertê zgodnie z art. 226 upzp.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest us³uga.
Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ug pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i dorêczania pod wskazany adres przesy³ek pocztowych, zwrot przesy³ek niedorêczonych, potwierdzeñ odbioru na potrzeby Gminy Sandomierz na terenie Sandomierza – czê¶æ 2 dla Gminy Sandomierz ¶wiadczonych przez 5 dni w tygodniu od poniedzia³ku do pi±tku w okresie 12 miesiêcy tj. od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r.
Czê¶æ 2 – us³ugi polegaj±ce na przyjmowaniu, przemieszczaniu i dorêczaniu pod wskazany adres przesy³ek pocztowych, zwrot przesy³ek niedorêczonych, potwierdzeñ odbioru na potrzeby Gminy Sandomierz na terenie Sandomierza.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia dla czê¶ci 2 zamówienia okre¶laj±:
szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia stanowi±cy za³. nr 1 do SWZ oraz projektowane postanowienia do umowy stanowi±ce za³. nr 2 do SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 64110000-0 - Us³ugi pocztowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
64112000-4 - Us³ugi pocztowe dotycz±ce listów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiaj±cy przy wyborze najkorzystniejszej oferty bêdzie stosowa³ kryterium ceny jako jedyne kryterium oceny ofert w zwi±zku z okre¶leniem wymagañ jako¶ciowych odnosz±cych siê do co najmniej g³ównych elementów sk³adaj±cych siê na przedmiot zamówienia w szczegó³owym opisie przedmiotu zamówienia – za³±cznik nr 1 do SWZ, zgodnie z art. 246 ust. 2 ustawy P.z.p.
1) [C] Cena – waga kryterium 100 pkt.
2. Ka¿dy z Wykonawców w ww. kryterium otrzyma odpowiedni± liczbê punktów wyliczon± w nastêpuj±cy sposób:
[C] Cena – waga 100 pkt, Pc = (cn/cb)*100 pkt; gdzie poszczególne litery oznaczaj±:
[Pc] oznacza liczbê punktów w kryterium cena,
[cn] oznacza najni¿sz± cenê spo¶ród cen wszystkich ofert,
[cb] oznacza cenê badanej oferty.
a) Podstaw± przyznania punktów w kryterium „cena” bêdzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcê w Formularzu ofertowym.
b) Cena ofertowa brutto musi uwzglêdniaæ wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w zwi±zku z realizacj± przedmiotu zamówienia.
3. Punktacja przyznawana ofertom bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
4. Za ofertê najkorzystniejsz± bêdzie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu i przy uwzglêdnieniu kryterium ceny otrzyma najwy¿sz± punktacjê.
5. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz±.
6. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
7 . Zamawiaj±cy wybierze ofertê, która spe³nia warunki SWZ oraz zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru tj. uzyska maksymaln± ilo¶æ punktów w oparciu o ustalone kryterium.
8. Je¿eli w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena lub koszt, nie mo¿na dokonaæ wyboru najkorzystniejszej oferty ze wzglêdu na to, ¿e zosta³y z³o¿one oferty o takiej samej cenie lub koszcie, zamawiaj±cy wybierze ofertê zgodnie z art. 249 upzp.
9. Zamawiaj±cy odrzuca ofertê zgodnie z art. 226 upzp.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Dot. czê¶ci 1 i 2 zamówienia.1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu, na zasadach okre¶lonych poni¿ej oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u
w postêpowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w tym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, je¶li wynika to z odrêbnych przepisów;
Warunek zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada aktualne za¶wiadczenie o wpisie do rejestru operatorów pocztowych na wykonywanie dzia³alno¶ci pocztowej
w zakresie przyjmowania, przemieszczania i dorêczania przesy³ek w obrocie krajowym i zagranicznym zgodnie z ustaw± z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo Pocztowe (tj. Dz.U.2022.896).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w tym zakresie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej;
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w tym zakresie.
3. Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci technicznych lub zawodowych (je¶li dot.), je¿eli posiadanie przez wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych (je¶li dot.) wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
4. Podstawy wykluczenia z postêpowania dot. czê¶ci 1 i 2 zamówienia:
1) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 upzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r., o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.
2) Wykonawca mo¿e zostaæ wykluczony przez zamawiaj±cego na ka¿dym etapie postêpowania.
3) Wykluczenie Wykonawcy nastêpuje zgodnie z art. 111 upzp oraz na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r., o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.
4) Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 upzp je¿eli udowodni zamawiaj±cemu, ¿e spe³ni³ ³±cznie przes³anki wymienione w art. 110 ust. 2 upzp.
5) Zamawiaj±cy ocenia, czy podjête przez wykonawcê czynno¶ci, o których mowa w art. 110 ust.2 ustawy, s± wystarczaj±ce do wykazania jego rzetelno¶ci, uwzglêdniaj±c wagê
i szczególne okoliczno¶ci czynu wykonawcy. Je¿eli podjête przez wykonawcê czynno¶ci nie s± wystarczaj±ce do wykazania jego rzetelno¶ci, zamawiaj±cy wyklucza wykonawcê.
6) Zamawiaj±cy dokona oceny, czy brak jest podstaw do wykluczenia Wykonawcy na podstawie dokumentów i o¶wiadczeñ wymaganych w przedmiotowym postêpowaniu na zasadzie spe³nia/ nie spe³nia.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Dot. czê¶ci 1 i 2 zamówienia.
a) O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 upzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – Za³±cznik nr 6 do SWZ;
b) O¶wiadczenie wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w Rozdziale VI pkt 1 SWZ - wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 7 do SWZ (sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie).
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Dot. czê¶ci 1 i 2 zamówienia.
a) aktualne za¶wiadczenie o wpisie do rejestru operatorów pocztowych na wykonywanie dzia³alno¶ci pocztowej w zakresie przyjmowania, przemieszczania i dorêczania przesy³ek w obrocie krajowym i zagranicznym zgodnie z ustaw± z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo Pocztowe (tj. Dz.U.2022.896);
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie ¿±da z³o¿enia przez wykonawcê przedmiotowych ¶rodków dowodowych w niniejszym postêpowaniu.5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Ofertê sporz±dza siê w jêzyku polskim na Formularzu ofertowo – cenowym zgodnie z za³. nr 3 do SWZ. Wraz z ofert± Wykonawca jest zobowi±zany z³o¿yæ:1) o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale VI pkt 1 SWZ (za³. nr 4 do SWZ),
2) zobowi±zanie innego podmiotu oraz o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania o których mowa w Rozdziale V, je¶li dotyczy;
3) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; tj. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia ww. dokumentów, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów (na formularzu ofertowo- cenowym).
4) Je¿eli w imieniu wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ppkt. 3), zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezentowania wykonawcy. Przepis ten stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo przekazuje siê w postaci elektronicznej i opatruje siê kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
- W przypadku gdy dokumenty zosta³y sporz±dzone jako dokumenty w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±ce zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Przez cyfrowe odwzorowanie, nale¿y rozumieæ dokument elektroniczny bêd±cy kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej, umo¿liwiaj±cy zapoznanie siê z t± tre¶ci± i jej zrozumienie, bez konieczno¶ci bezpo¶redniego dostêpu do orygina³u.
Po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje odpowiednio wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, podmiot udostêpniaj±cy zasoby lub podwykonawca, w zakresie dokumentów potwierdzaj±cych umocowanie do reprezentowania, które ka¿dego z nich dotycz± lub notariusz.
5) o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. (za³. nr 5 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia dot. czê¶ci 1 i 2.1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty w postaci elektronicznej. Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z pe³nomocnikiem.
2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia z art. 125 upzp oraz z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r., o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te wstêpnie potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3) O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania, w tym o¶wiadczenie dotycz±ce przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
4) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy – wzór druku stanowi za³. nr 5 do SWZ.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w projektowanych postanowieniach do umowy zawartych w pkt od 34 do pkt 39 (za³. nr 2 do SWZ ) oraz w zakresie okre¶lonym w art. 454 – 455 upzp.Na podstawie za³. nr 2 do SWZ- Projektowane postanowienia do umowy:
34. Dopuszczalne s± zmiany postanowieñ umowy w zakresie okre¶lonym w art. 455 ustawy PZP.
35. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian umowy, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP, które mog± dotyczyæ nastêpuj±cych przypadków zawartych poni¿ej.
36. Dopuszcza siê zmianê wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w wyniku wyst±pienia nastêpuj±cych okoliczno¶ci:
1) zmian stawki podatku od towarów i us³ug oraz podatku akcyzowego;
2) zmian wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2207).;
3) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub ubezpieczenie zdrowotne;
4) zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r.
o pracowniczych planach kapita³owych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1342
z pó¼n. zm.).;
37. Je¿eli wy¿ej wymienione okoliczno¶ci w sposób uzasadniony bêd± mia³y bezpo¶redni wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê w takiej sytuacji Wykonawcy przys³uguje uprawnienie do z³o¿enia wniosku o zmianê wynagrodzenia w zakresie bezpo¶rednio zwi±zanym ze zmian± okre¶lon± w ust. 36 pkt 1-4 powy¿ej.
38. W przypadku gdy w trakcie obowi±zywania umowy wyst±pi± okoliczno¶ci okre¶lone w ust. 36 pkt. 1-4, Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia na nastêpuj±cych zasadach:
1) w sytuacji gdy stawka podatku od towarów i us³ug ulegnie obni¿eniu, wykonawca zawrze aneks pomniejszaj±cy jego wynagrodzenie poprzez pomniejszenie o kwotê stanowi±c± ró¿nicê pomiêdzy kwot± podatku od towarów i us³ug obliczon± wed³ug stawki obowi±zuj±cej w dniu zawarcia umowy i kwot± podatku od towarów i us³ug obliczon± wed³ug nowej stawki obowi±zuj±cej po wprowadzeniu zmiany w obowi±zuj±cych w tym zakresie przepisach prawa. Zmiana bêdzie dotyczy³a tej czê¶ci wynagrodzenia brutto wykonawcy co do której nast±pi obni¿enie stawki podatku od towarów i us³ug. Podstaw± wyliczenia kwoty VAT bêdzie kwota netto wynagrodzenia wykonawcy,
2) w sytuacji gdy stawka podatku od towarów i us³ug ulegnie podwy¿szeniu, zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zwiêkszenia wynagrodzenia wykonawcy poprzez zawarcie aneksu oraz zwiêkszenie wynagrodzenia o kwotê stanowi±c± ró¿nicê pomiêdzy kwot± podatku od towarów i us³ug obliczon± wed³ug stawki obowi±zuj±cej w dniu zawarcia umowy i kwot± podatku od towarów i us³ug obliczon± wed³ug nowej stawki obowi±zuj±cej po wprowadzeniu zmiany w obowi±zuj±cych w tym zakresie przepisach prawa. Zmiana bêdzie dotyczy³a tej czê¶ci wynagrodzenia brutto wykonawcy co do której nast±pi podwy¿szenie stawki podatku od towarów i us³ug. Podstaw± wyliczenia kwoty VAT bêdzie kwota netto wynagrodzenia wykonawcy,
3) w sytuacji, gdy w trakcie obowi±zywania umowy ulegnie zmianie wysoko¶æ minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶æ minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê, zmiana wynagrodzenia wykonawcy mo¿e ulec zmianie o kwotê odpowiadaj±c± wzrostowi kosztu wykonawcy w zwi±zku ze zwiêkszeniem wysoko¶ci (...)
Ci±g dalszy w Sekcji IX- Pozosta³e informacje.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-12-12 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/sandomierz/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-12 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-01-10
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
ci±g dalszy dot. Sekcja VII- 7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:(...) wynagrodzeñ pracowników wykonuj±cych przedmiot umowy do wysoko¶ci obowi±zuj±cego minimalnego wynagrodzenia za pracê albo do wysoko¶ci obowi±zuj±cej minimalnej stawki godzinowej, uwzglêdniaj±c wszystkie obci±¿enia publicznoprawne od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia albo minimalnej stawki godzinowej. Kwota odpowiadaj±ca wzrostowi kosztu Wykonawcy bêdzie odnosiæ siê wy³±cznie do czê¶ci wynagrodzenia pracowników wykonuj±cych przedmiot umowy, odpowiadaj±cej zakresowi, w jakim wykonuj± oni prace bezpo¶rednio zwi±zane z realizacj± przedmiotu Umowy.
4) w sytuacji, gdy w trakcie obowi±zywania umowy ulegn± zmianie zasady podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶æ stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wynagrodzenie wykonawcy mo¿e ulec zmianie o kwotê odpowiadaj±c± zmianie kosztu wykonawcy ponoszonego w zwi±zku z wyp³at± wynagrodzenia pracownikom wykonuj±cym przedmiot umowy w postaci ró¿nicy pomiêdzy wysoko¶ci± sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne odprowadzanych przez Wykonawcê przed zmian± zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub zmian± wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne a wysoko¶ci± sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne odprowadzanych przez Wykonawcê po zmianie zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub zmian± wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne. Kwota odpowiadaj±ca zmianie kosztu Wykonawcy bêdzie odnosiæ siê wy³±cznie do czê¶ci wynagrodzenia pracowników wykonuj±cych przedmiot umowy, odpowiadaj±cej zakresowi, w jakim wykonuj± oni prace bezpo¶rednio zwi±zane z realizacj± przedmiotu Umowy,
5) w sytuacji zmiany w trakcie obowi±zywania umowy zasad gromadzenia
i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1342 z pó¼n. zm.) - zmiany zostan± wprowadzone w sposób analogiczny jak opisany w lit. 1-4 powy¿ej.
39. W oparciu o art. 439 Pzp, ust. 3-4, zmiana wynagrodzenia Wykonawcy jest dopuszczalna, odpowiednio w sytuacji zwiêkszenia lub zmniejszenia kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia, na poni¿szych warunkach:
1) zmiana wynagrodzenia jest mo¿liwa w oparciu (z u¿yciem) wska¼nika og³aszanego w komunikacie Prezesa G³ównego Urzêdu Statystycznego: przeciêtnego miesiêcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiêbiorstw bez wyp³at nagród z zysku;
2) zmiana wynagrodzenia jest mo¿liwa w przypadku zmiany (wzrostu lub spadku) ww. wska¼nika w toku wykonywania umowy o wiêcej ni¿ 25% w stosunku do warto¶ci aktualnej na miesi±c poprzedzaj±cy miesi±c zawarcia umowy (co oznacza,
¿e zmieniona warto¶æ wska¼nika uprawniaj±ca do podwy¿szenia wynagrodzenia musi wynosiæ ponad 125% warto¶ci aktualnej na miesi±c poprzedzaj±cy miesi±c zawarcia umowy, a zmieniona warto¶æ wska¼nika uprawniaj±ca do obni¿enia wynagrodzenia musi wynosiæ mniej ni¿ 75% warto¶ci aktualnej na miesi±c poprzedzaj±cy miesi±c zawarcia umowy);
3) Wykonawca jest zobowi±zany okre¶liæ i udokumentowaæ wp³yw zmiany ww. kosztów na koszt wykonania zamówienia - w szczególno¶ci poprzez wykazanie poniesienia powiêkszonych kosztów wynagrodzeñ pracowników, przy pomocy których wykonuje zamówienie Wykonawca lub podwykonawcy;
4) zmiana wynagrodzenia dotyczy tylko niewyp³aconej Wykonawcy czê¶ci wynagrodzenia
i obowi±zuje od miesi±ca nastêpuj±cego po miesi±cu, w którym warto¶æ ww. wska¼nika uleg³a zmianie o co najmniej 25% w stosunku do warto¶ci aktualnej na miesi±c poprzedzaj±cy miesi±c zawarcia umowy - nie wcze¶niej jednak, ni¿ po 6 miesi±cach trwania umowy;
5) maksymalna warto¶æ zmiany wynagrodzenia w wyniku zastosowania postanowieñ niniejszego ustêpu nie mo¿e przekroczyæ 5 % ca³kowitego wynagrodzenia Wykonawcy;
INNE PRZETARGI Z SANDOMIERZA
- "Przebudowa drogi gminnej nr 374003T (ul. K.K. Baczyñskiego) w Sandomierzu".
- "Remonty cz±stkowe dróg gminnych i wewnêtrznych o nawierzchni gruntowej i t³uczniowej na terenie Gminy Sandomierz w 2025 r."
- "Wykonanie remontów cz±stkowych w technologii prze³o¿enia zapadniêtej nawierzchni wraz z wykonaniem nowej podbudowy chodników/dróg na terenie miasta Sandomierza w 2025 roku".
- "Wykonanie remontów cz±stkowych dróg o nawierzchni asfaltowej po³o¿onych w granicach miasta Sandomierza w 2025 roku".
wiêcej: przetargi w Sandomierzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "¦wiadczenie us³ug pocztowych i kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzêdu Miasta £odzi oraz miejskich jednostek organizacyjnych"
- ¦wiadczenie us³ug pocztowych dla Powiatowego Urzêdu Pracy we Wroc³awiu
- ¦wiadczenie powszechnych us³ug pocztowych
- ¦wiadczenie us³ug pocztowych na rzecz Zamawiaj±cego w okresie marzec- grudzieñ 2025
- ¦wiadczenie us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Gminy Miasta Brodnicy - Urzêdu Miejskiego w Brodnicy
- ¦wiadczenie us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Urzêdu Gminy Puck.
wiêcej: Us³ugi pocztowe »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.