Og³oszenie z dnia 2023-11-15
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00579772/01 - Wynik z dnia 2023-12-29
Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa oleju opa³owego do budynków organizacyjnych
Gminy Somianka w 2024 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Somianka
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550668090
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Armii Krajowej 4
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Somianka
1.5.3.) Kod pocztowy: 07-203
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostro³êcki
1.5.7.) Numer telefonu: 29 74187 90
1.5.8.) Numer faksu: 29 74 187 14
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@somianka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://www.ugsomianka.bip.org.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa oleju opa³owego do budynków organizacyjnych
Gminy Somianka w 2024 roku
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-9c41c0e6-8393-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00494620
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-11-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00035500/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.2.1 Dostawa oleju opa³owego do budynków jednostek organizacyjnych Gminy Somianka w 2024r
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/somianka3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane s± elektronicznie za po¶rednictwem platformazakupowa.pl (dalej jako „Platforma”) pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/somianka
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Zamawiaj±cy, zgodnie z § 11 ust. 3 Rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo-aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na Platformie, tj.:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC, o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) w³±czona obs³uga JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader, lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
f) Platforma dzia³a wed³ug standardu przyjêtego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
6. Za datê przekazania sk³adanych dokumentów, o¶wiadczeñ, wniosków (innych ni¿ wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu), zawiadomieñ, zapytañ oraz przekazywanie informacji uznaje siê klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do Zamawiaj±cego.
7. Zamawiaj±cy zamie¶ci na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl/pn/somianka dokumenty okre¶lone w przepisach ustawy Pzp.
8. Wykonawca mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego z pisemn± pro¶b± o wyja¶nienie tre¶ci SWZ za po¶rednictwem Platformy i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” dostêpnego na stronie dotycz±cej danego postêpowania. Zamawiaj±cy odpowie niezw³ocznie za po¶rednictwem Platformy na stronie dotycz±cej danego postêpowania na zadane pytanie, przesy³aj±c tre¶æ pytania i odpowiedzi wszystkim uczestnikom postêpowania, którym przekaza³ SWZ oraz zamie¶ci tre¶æ pytania i odpowiedzi na Platformie niezw³ocznie, jednak nie pó¼niej ni¿ na 2 dni przed up³ywem terminu sk³adania ofert pod warunkiem, ¿e wniosek o wyja¶nienie tre¶ci SWZ wp³yn±³ do Zamawiaj±cego nie pó¼niej ni¿ na 4 dni przed up³ywem terminu sk³adania odpowiednio ofert albo ofert podlegaj±cych negocjacjom.
9. W przypadku rozbie¿no¶ci pomiêdzy tre¶ci± niniejszej SWZ a tre¶ci± udzielonych odpowiedzi jako obowi±zuj±c± nale¿y przyj±æ tre¶æ pisma zawieraj±cego pó¼niejsze o¶wiadczenie Zamawiaj±cego.
10. Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za po¶rednictwem Platformy. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, bêdzie przekazywana w formie elektronicznej za po¶rednictwem Platformy do konkretnego Wykonawcy.
11. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na Platformie przes³anych przez Zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.
12. Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z Platformy, w szczególno¶ci za sytuacjê, gdy zamawiaj±cy zapozna siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu sk³adania ofert (np. z³o¿enie oferty w zak³adce „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”).
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1. Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Gmina Somianka, ul. Armii Krajowej 4, 07-203 Somianka reprezentowana przez Wójta Gminy Somianka.
2. W sprawach zwi±zanych z Pani/Pana danymi osobowymi proszê kontaktowaæ siê z Inspektorem Ochrony Danych, kontakt pisemny za pomoc± poczty elektronicznej iod@somianka.pl;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr Kz.272.15.2023 na „Dostawa oleju opa³owego do budynków organizacyjnych Gminy Somianka w 2024 roku”, prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji, zawarciem, realizacj± oraz egzekucj± umowy;
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605), dalej „ustawa Pzp”;
5. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6. Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. Posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupe³nienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupe³nienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustawa Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzana nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewniaj±cy korzystanie ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego, a tak¿e nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Kz.272.15.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot Zamówienia obejmuje:
1) Przedmiotem zamówienia jest dostawa oleju opa³owego do budynków jednostek organizacyjnych Gminy Somianka, która obejmuje za³adunek, transport do miejsca przeznaczenia tj. zbiorników w poszczególnych placówkach oraz wy³adunek oleju.
2) Zamawiaj±cy okre¶li³ wielko¶æ zamówienia na 120 m3 (120 000 litrów)
Dostawa bêdzie dokonywana wg. potrzeb do budynków:
a) Zespó³ Szkolno-Przedszkolny w Somiance, ul. Szkolna 6, 07-203 Somianka;
b) Zespó³ Szkolno-Przedszkolny im. gen. bryg. pil. Stanis³awa Skalskiego
w Woli Mystkowskiej, Wola Mystkowska 17, 07-206 Somianka;
c) Samorz±dowe Przedszkole w Woli Mystkowskiej z siedzib± w Nowych Wypychach, Nowe Wypychy 14a, 07 – 206 Somianka;
d) Urz±d Gminy Somianka, ul. Armii Krajowej4, 07 – 203 Somianka;
e) O¶rodek Zdrowia w Somiance, ul. Jana Paw³a II 105 , 07 – 203 Somianka;
f) Oczyszczalnia ¦cieków Somianka, ul. Armii Krajowej 16, 07-203 Somianka.
3) Olej opa³owy lekki gatunku L-1 powinien spe³niaæ wymogi okre¶lone polsk± norm± PN-C-96024:2011 oraz Rozporz±dzeniem Ministra Energii z dnia 1 grudnia 2016r. w sprawie wymagañ jako¶ciowych dotycz±cych zawarto¶ci siarki dla olejów oraz rodzajów instalacji i warunków, w których bêd± stosowane ciê¿kie oleje opa³owe (Dz. U. 2016. poz. 2008).
4) Zamawiana ³±czna ilo¶æ oleju stanowi przewidywane, szacunkowe (+/-) zapotrzebowanie i mo¿e ulec zmianie. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo zwiêkszenia (o 30 %) lub zmniejszenia wielko¶ci dostaw w stosunku do zapotrzebowania szacunkowego okre¶lonego w SWZ w przypadku zaistnienia okoliczno¶ci, na które Zamawiaj±cy nie ma wp³ywu. W takim przypadku Wykonawcy nie przys³uguj± wobec Zamawiaj±cego roszczenia odszkodowawcze z tytu³u zmniejszenia zamówienia. Zamawiaj±cy rozliczy siê z Wykonawc± za faktycznie dostarczone i odebrane dostawy oleju w okresie realizacji zamówienia.
5) Dostawa oleju powinna byæ realizowana tylko cysternami posiadaj±cymi zalegalizowane uk³ady do pomiaru ilo¶ciowego oleju opa³owego lekkiego oraz inne urz±dzenia niezbêdne do bezproblemowego przepompowania oleju do zbiorników.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09135100-5 - Olej opa³owy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamówienie udzielone bêdzie wy³±cznie Wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówieñ publicznych. Zamawiaj±cy wybierze ofertê najkorzystniejsz± na podstawie kryteriów oceny ofert okre¶lonych w Specyfikacji Warunków Zamówienia. Je¿eli Zamawiaj±cy nie bêdzie móg³ wybraæ oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy spo¶ród tych ofert wybierze ofertê z najni¿sz± cen±.
2. Zamawiaj±cy dokona wyboru najkorzystniejszej oferty wed³ug nastêpuj±cych kryteriów:
1) K1 – cena – 60 pkt
2) K2 – termin p³atno¶ci faktur – 40 pkt
• liczba punktów w kryterium – cena 60 pkt zostanie obliczona wg wzoru
liczba punktów badanej oferty =( cena oferty najni¿ej skalkulowanej spo¶ród ofert nieodrzuconych : cena oferty badanej ) x 60
• liczba punktów w kryterium – termin p³atno¶ci faktur, bêdzie przyznana w nastêpuj±cy sposób:
- 7 dni – 0 pkt
- 14 dni – 15 pkt
- 21 dni – 25 pkt
- 30 dni – 40 pkt
3. Zamawiaj±cy przyzna maksymaln± ilo¶æ punktów tj. 40 (przy uwzglêdnieni wagi wynosz±cej 40%) Wykonawcy, który zaoferuje najd³u¿szy 30 dniowy termin p³atno¶ci faktur.
4. £±czna ilo¶æ punktów otrzymanych przez Wykonawcê bêdzie sum± punktów przyznanych w poszczególnych kryteriach – maksymalnie 100 punktów.
5. W przypadku kiedy wykonawca nie okre¶li w formularzu ofertowym terminu p³atno¶ci zamawiaj±cy przyjmuje, ¿e Wykonawca wybiera termin p³atno¶ci 7 dni, a w kryterium otrzyma 0 pkt.
6. Wymagane jest podanie w ofercie (tj. w formularzu ofertowym) terminu p³atno¶ci faktur.
7. Koñcowa ocena oferty to suma punktów uzyskanych za poszczególne kryteria wg wzoru:
Lp = K1 + K2
gdzie:
Lp – liczba punktów uzyskanych przez ofertê,
K1 – liczba punktów uzyskanych w kryterium „cena”,
K2 – liczba punktów uzyskanych w kryterium „termin p³atno¶ci faktur”.
8. Najkorzystniejsza oferta to oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów, czyli oferta, która uzyska najwy¿sz± sumaryczn± liczbê punktów (liczon± do dwóch miejsc po przecinku).
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin p³atno¶ci faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:1) Zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie.
2) Uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów.
Warunek zostanie spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e posiada koncesjê na obrót paliwami ciek³ymi wydan± przez Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki zgodnie z ustaw± z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U. 2022 r., poz 1385 z pó¼n. zm.)
Ocena tego warunku bêdzie dokonana przez Zamawiaj±cego na podstawie o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu wg formu³y spe³nia / nie spe³nia.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiaj±cy nie okre¶la wymagañ w tym zakresie.
4) Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy wska¿e, ¿e:
a) Posiada wiedzê i do¶wiadczenie niezbêdne do wykonania zamówienia, tj.: w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia jest krótszy w tym okresie wykona³ nale¿ycie i prawid³owo ukoñczy³, co najmniej jedn± dostawê o charakterze i z³o¿ono¶ci porównywalnej z przedmiotem zamówienia, tj. dostawê oleju opa³owego o ³±cznej wielko¶ci 80 000 litrów.
- Je¿eli Wykonawca wykazuje do¶wiadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/ umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiaj±cy nie dopuszcza by Wykonawca polega³ na do¶wiadczeniu grupy Wykonawców, której by³ cz³onkiem, je¿eli faktycznie i konkretnie nie wykonywa³ wykazanego zakresu prac. Zamawiaj±cy zastrzega mo¿liwo¶æ zwrócenia siê do wykonawcy o wyja¶nienie w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np.: umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowi±zków czy wystawionych przez wykonawcê faktur.
- Zamawiaj±cy uzna za spe³niony warunek SWZ równie¿ w przypadku, gdy do¶wiadczenie wykazane przez Wykonawcê obejmuje szerszy zakres dostaw od wymaganych od Zamawiaj±cego.
- Zamawiaj±cy nie dopuszcza sumowania dostaw wykonanych w ramach odrêbnych kontraktów (umów/ zamówieñ) celem uzyskania wymaganego warunku.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2. Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania zgodnie z Za³±cznikiem nr 2 do SWZ
3. Przed udzieleniem zamówienia Wykonawca, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona na wezwanie Zamawiaj±cego – w wyznaczonym terminie nie krótszym ni¿ 5 dni – z³o¿y aktualne na dzieñ z³o¿enia dokument potwierdzaj±cy, brak podstaw wykluczenia z postêpowania tj. o¶wiadczenie o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej stanowi±ce za³±cznik nr 7 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 4. Przed udzieleniem zamówienia Wykonawca, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona na wezwanie Zamawiaj±cego- w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni – z³o¿y aktualne na dzieñ z³o¿enia dokumenty potwierdzaj±ce spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu okre¶lonego w rozdziale VI ust. 1 pkt 2 i 4 SWZ, tj.:
a) Aktualn± na dzieñ z³o¿enia koncesjê w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi, wydan± przez Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki;
b) Wykaz dostaw oleju opa³owego – za³±cznik nr 4 do SWZ, potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca posiada wiedzê i do¶wiadczenie niezbêdne do wykonania zamówienia, tj.: w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia jest krótszy w tym okresie wykona³ nale¿ycie i prawid³owo ukoñczy³, co najmniej jedn± dostawê o charakterze i z³o¿ono¶ci porównywalnej z przedmiotem zamówienia, tj. dostawê oleju opa³owego o ³±cznej wielko¶ci 80 000 litrów.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysoko¶ci: 5.000,00 z³ (s³ownie: piêæ tysiêcy z³otych i 00/100).2. Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymywaæ nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Przed³u¿enie terminu zwi±zania ofert± jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przed³u¿eniem okresu wa¿no¶ci wadium albo, je¿eli nie jest to mo¿liwe, z wniesieniem nowego wadium na przed³u¿ony okres zwi±zania ofert±.
4. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego Bank Spó³dzielczy w Ostrowi Mazowieckiej oddzia³ w Somiance: numer 28 8923 1076 0600 0824 2006 0006 z adnotacj±: „Wadium - postêpowanie nr Kz.272.15.2023.”,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. z 2020 r. poz. 299).
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania rachunku Zamawiaj±cego.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.2. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi lub dostawy do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania oraz o¶wiadczenia o braku przynale¿no¶ci do grupy kapita³owej sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
3. Zamawiaj±cy dopuszcza- je¿eli uzna za uzasadnione- mo¿liwo¶æ zmiany ustaleñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty Wykonawcy, o których mowa w art. 454 i art.455 ustawy PZP w nastêpuj±cych przypadkach:1) wyst±pienia uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia;
2) wyst±pienia obiektywnych przyczyn niezale¿nych od Zamawiaj±cego i Wykonawcy - w zakresie terminu, wynagrodzenia oraz zakresu dostawy;
3) wyst±pienia okoliczno¶ci bêd±cych wynikiem dzia³ania si³y wy¿szej - w zakresie terminu, wynagrodzenia oraz zakresu dostawy;
4) zmiany istotnych regulacji prawnych - w zakresie terminu, wynagrodzenia oraz zakresu dostawy;
5) gdy nast±pi zmiana powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê Umowy;
6) zwiêkszenia zapotrzebowania na olej opa³owy do 30 % warto¶ci zamówienia podstawowego lub zmniejszenia wielko¶ci dostaw – w zakresie wynagrodzenia oraz zakresu dostawy;
7) wyst±pi± zmiany na uzasadniony wniosek Wykonawcy, zaakceptowany przez Zamawiaj±cego i pod warunkiem , ¿e zmiana ta wynika z okoliczno¶ci, których Wykonawca nie móg³ przewidzieæ na etapie sk³adania oferty i nie s± przez niego zawinione – w zakresie terminu, wynagrodzenia oraz zakresu dostawy;
8) warunków p³atno¶ci z zastrze¿eniem, ¿e zmiana ta bêdzie korzystna i niezbêdna dla Zamawiaj±cego;
9) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT warto¶æ nale¿nego wynagrodzenia zostanie skorygowana o warto¶æ nale¿nego podatku poprzez dodanie do warto¶ci netto warto¶ci nale¿nego podatku VAT, zgodnie z obowi±zuj±cymi w tym zakresie przepisami prawa- zmiana wynagrodzenia Wykonawcy (brutto)
4. Zmiana siedzib Stron lub zmiana nazwy firmy Wykonawcy lub osób reprezentuj±cych Strony, nie stanowi zmiany lub modyfikacji tre¶ci Umowy i staje siê skuteczna wobec drugiej strony po jej pisemnym zawiadomieniu.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-11-24 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê wraz z wymaganymi dokumentami nale¿y umie¶ciæ na Platformie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/somianka na stronie dotycz±cej odpowiedniego postêpowania
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-24 10:05
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-12-23
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawy oleju grzewczego z dowozem na potrzeby Zespo³u Szkó³ w D±browie Che³miñskiej, Ostromecku i Czar¿u w 2025 roku
- Dostawa oleju opa³owego lekkiego w 2025 r.
- "Sukcesywne dostawy oleju napêdowego grzewczego typu Ekoterm Plus lub równowa¿nego do kot³owni przy Zespole Szkó³ w Wyszogrodzie (Szko³a Podstawowa oraz Hala Sportowa)".
- Sukcesywna dostawa oleju napêdowego grzewczego do budynków gminnych po³o¿onych na terenie gminy Puchaczów
- Dostawa oleju napêdowego dla pojazdów MZGKiM w Piwnicznej - Zdroju oraz dostawa oleju opa³owego do MZGKiM w Piwnicznej - Zdroju na rok 2025"
- Dostawa oleju opa³owego lekkiego do celów grzewczych
wiêcej: Olej opa³owy »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.