Ogłoszenie z dnia 2024-09-18
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00587994/01 - Wynik z dnia 2024-11-11
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zajęcia reedukacyjne, warsztaty aktywizujące, wsparcie psychologiczne i terapeutyczne.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W KLUCZBORKU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531421437
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Sienkiewicza 20B
1.5.2.) Miejscowość: Kluczbork
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-200
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 77 418 00 30
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@pcprkluczbork.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.pcprkluczbork.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Pomoc rozdzinie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zajęcia reedukacyjne, warsztaty aktywizujące, wsparcie psychologiczne i terapeutyczne.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6ea327cc-4bb8-4c5f-9c43-f5d1518f26b8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00506208
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00498792/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zajęcia reedukacyjne, warsztaty aktywizujące, wsparcie psychologiczne i terapeutyczne
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Bliżej rodziny i dziecka – wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo – wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej - etap II” realizowanego w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021 – 2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6ea327cc-4bb8-4c5f-9c43-f5d1518f26b83.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 2.1 Adres strony internetowej prowadzonego postępowania i adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane
z postępowaniem o udzielenie zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6ea327cc-4bb8-4c5f-9c43-f5d1518f26b8
3.1 Ofertę składa się przez Platformę e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 7.2 W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy
e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/ lub przez maila zamowienia@pcprkluczbork.pl
7.3 Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
7.4 Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
9.4. Ofertę należy sporządzić w postaci elektronicznej i opatrzeć kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
9.5. Formularz oferty wraz z załącznikami i dokumentami sporządzanymi przez Wykonawcę powinien być podpisany przez osoby upoważnione do reprezentacji Wykonawcy; w przypadku, gdy ofertę podpisują osoby, których upoważnienie do reprezentacji nie wynika z dokumentów rejestrowych, wymaga się aby Wykonawca dołączył do oferty pełnomocnictwo;
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Podano w SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Podano w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PCPR.ZP.BRiD.1/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 11
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 1. Usługi psychologiczne w zakresie udzielania poradnictwa psychologicznego, prowadzenia terapii indywidualnej oraz rodzinnej, grupy wsparcia dla rodzin zastępczych oraz dokonywanie oceny psychofizycznej dzieci przebywających w pieczy zastępczej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 1A do SWZ (odpowiednio do części).
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert, w każdej części, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1. Cena – waga max. 60/100 punktów
2. Doświadczenie osób realizujących zamówienie- waga max 40/100 punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób realizujących zamówienie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 2. Prowadzenie reedukacyjnych zajęć indywidualnych przez nauczyciela j. angielskiego, które będą realizowane dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, na terenie GMINY KLUCZBORK I GMINY LASOWICE WIELKIE.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 1A do SWZ (odpowiednio do części).
4.2.6.) Główny kod CPV: 80310000-0 - Usługi edukacji młodzieży
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
79998000-6 - Usługi w zakresie trenowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Łączna ilość godzin zegarowych: min. 450 godzin, max 484 godzin zegarowych4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert, w każdej części, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1. Cena – waga max. 60/100 punktów
2. Doświadczenie osób realizujących zamówienie- waga max 40/100 punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób realizujących zamówienie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 3. Prowadzenie reedukacyjnych zajęć indywidualnych przez nauczyciela j. angielskiego, które będą realizowane dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, na terenie GMINY BYCZYNA.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 1A do SWZ (odpowiednio do części).
4.2.6.) Główny kod CPV: 80310000-0 - Usługi edukacji młodzieży
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
79998000-6 - Usługi w zakresie trenowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Łączna ilość godzin zegarowych: min. 450 godzin, max 484 godzin zegarowych.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert, w każdej części, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1. Cena – waga max. 60/100 punktów
2. Doświadczenie osób realizujących zamówienie- waga max 40/100 punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób realizujących zamówienie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 4. Prowadzenie reedukacyjnych zajęć indywidualnych przez nauczyciela j. angielskiego, które będą realizowane dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, na terenie GMINY WOŁCZYN.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 1A do SWZ (odpowiednio do części).
4.2.6.) Główny kod CPV: 80310000-0 - Usługi edukacji młodzieży
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
79998000-6 - Usługi w zakresie trenowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Łączna ilość godzin zegarowych: min. 450 godzin, max 484 godzin zegarowych.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert, w każdej części, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1. Cena – waga max. 60/100 punktów
2. Doświadczenie osób realizujących zamówienie- waga max 40/100 punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób realizujących zamówienie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 5. Prowadzenie reedukacyjnych zajęć indywidualnych przez nauczyciela z matematyki, które będą realizowane dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, na terenie GMINY KLUCZBORK I GMINY LASOWICE WIELKIE.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 1A do SWZ (odpowiednio do części).
4.2.6.) Główny kod CPV: 80310000-0 - Usługi edukacji młodzieży
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
79998000-6 - Usługi w zakresie trenowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Łączna ilość godzin zegarowych: min. 450 godzin, max 484 godzin zegarowych.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert, w każdej części, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1. Cena – waga max. 60/100 punktów
2. Doświadczenie osób realizujących zamówienie- waga max 40/100 punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób realizujących zamówienie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 6. Prowadzenie reedukacyjnych zajęć indywidualnych przez nauczyciela z matematyki, które będą realizowane dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, na terenie GMINY BYCZYNA.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 1A do SWZ (odpowiednio do części).
4.2.6.) Główny kod CPV: 80310000-0 - Usługi edukacji młodzieży
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
79998000-6 - Usługi w zakresie trenowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Łączna ilość godzin zegarowych: min. 450 godzin, max 484 godzin zegarowych.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert, w każdej części, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1. Cena – waga max. 60/100 punktów
2. Doświadczenie osób realizujących zamówienie- waga max 40/100 punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób realizujących zamówienie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 7
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 7. Prowadzenie reedukacyjnych zajęć indywidualnych przez nauczyciela matematyki, które będą realizowane dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, na terenie GMINY WOŁCZYN.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 1A do SWZ (odpowiednio do części).
4.2.6.) Główny kod CPV: 80310000-0 - Usługi edukacji młodzieży
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
79998000-6 - Usługi w zakresie trenowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Łączna ilość godzin zegarowych: min. 450 godzin, max 484 godzin zegarowych.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert, w każdej części, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1. Cena – waga max. 60/100 punktów
2. Doświadczenie osób realizujących zamówienie- waga max 40/100 punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób realizujących zamówienie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 8
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 8. Prowadzenie reedukacyjnych zajęć indywidualnych przez pedagoga (z uprawnieniami oligofrenopedagoga), które będą realizowane dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, na terenie GMINY KLUCZBORK I GMINY LASOWICE WIELKIE.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 1A do SWZ (odpowiednio do części).
4.2.6.) Główny kod CPV: 80310000-0 - Usługi edukacji młodzieży
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
79998000-6 - Usługi w zakresie trenowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Łączna ilość godzin zegarowych: min. 450 godzin, max 484 godzin zegarowych.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert, w każdej części, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1. Cena – waga max. 60/100 punktów
2. Doświadczenie osób realizujących zamówienie- waga max 40/100 punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób realizujących zamówienie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 9
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 9. Prowadzenie reedukacyjnych zajęć indywidualnych przez pedagoga (z uprawnieniami oligofrenopedagoga), które będą realizowane dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, na terenie GMINY BYCZYNA I WOŁCZYN.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 1A do SWZ (odpowiednio do części).
4.2.6.) Główny kod CPV: 80310000-0 - Usługi edukacji młodzieży
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
79998000-6 - Usługi w zakresie trenowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Łączna ilość godzin zegarowych: min. 450 godzin, max 484 godzin zegarowych.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert, w każdej części, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1. Cena – waga max. 60/100 punktów
2. Doświadczenie osób realizujących zamówienie- waga max 40/100 punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób realizujących zamówienie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 10
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 10. Prowadzenie grupowych cyklicznych warsztatów aktywizujących dla dzieci w wieku 6-11 lat przez pedagoga.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 1A do SWZ (odpowiednio do części).
4.2.6.) Główny kod CPV: 80310000-0 - Usługi edukacji młodzieży
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
79998000-6 - Usługi w zakresie trenowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert, w każdej części, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1. Cena – waga max. 60/100 punktów
2. Doświadczenie osób realizujących zamówienie- waga max 40/100 punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób realizujących zamówienie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 11
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 11. Prowadzenie Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) - dla grupy dzieci w wieku 12-16 lat z rodzin zastępczych w powiecie kluczborskim.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 1A do SWZ (odpowiednio do części).
4.2.6.) Główny kod CPV: 80310000-0 - Usługi edukacji młodzieży
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
79998000-6 - Usługi w zakresie trenowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert, w każdej części, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1. Cena – waga max. 60/100 punktów
2. Doświadczenie osób realizujących zamówienie- waga max 40/100 punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób realizujących zamówienie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu: Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców1. w stosunku, do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 108 ust. 1 ustawy PZP,
2. na podstawie art. art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 poz. 507).
3. Wykluczenie Wykonawcy następuje zgodnie z art. 111 ustawy PZP.
5.2 Określenie warunków udziału w postępowaniu. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów w tym posiadają:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4. zdolności zawodowej:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy będą dysponować, podczas realizacji zamówienia:
Część nr 1. Usługi psychologiczne w zakresie udzielania poradnictwa psychologicznego, prowadzenia terapii indywidualnej oraz rodzinnej, grupy wsparcia dla rodzin zastępczych oraz dokonywanie oceny psychofizycznej dzieci przebywających w pieczy zastępczej.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy dysponującymi minimum jedną osobą posiadającą minimum:
1) wykształcenie wyższe kierunkowe z psychologii,
2) minimum 12 miesięczne doświadczenie, w pracy z dorosłymi oraz dziećmi i młodzieżą szkolną, w tym z dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi i deficytami rozwojowymi.
Część nr 2. Prowadzenie reedukacyjnych zajęć indywidualnych przez nauczyciela j. angielskiego, które będą realizowane dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, na terenie GMINY KLUCZBORK I GMINY LASOWICE WIELKIE.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy będą dysponować minimum jedną osobą, która posiada:
1) minimum wykształcenie wyższe kierunkowe, niezbędne do wykonywania pracy nauczyciela j. angielskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej,
2) minimum 12 miesięczne doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną w tym z dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi i deficytami rozwojowymi.
Część nr 3. Prowadzenie reedukacyjnych zajęć indywidualnych przez nauczyciela j. angielskiego, które będą realizowane dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, na terenie GMINY BYCZYNA.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy będą dysponować minimum jedną osobą, która posiada:
1) minimum wykształcenie wyższe kierunkowe, niezbędne do wykonywania pracy nauczyciela j. angielskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej,
2) minimum 12 miesięczne doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną w tym z dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi i deficytami rozwojowymi.
Część nr 4. Prowadzenie reedukacyjnych zajęć indywidualnych przez nauczyciela j. angielskiego, które będą realizowane dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, na terenie GMINY WOŁCZYN.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy będą dysponować minimum jedną osobą, która posiada:
1) minimum wykształcenie wyższe kierunkowe, niezbędne do wykonywania pracy nauczyciela j. angielskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej,
2) minimum 12 miesięczne doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną w tym z dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi i deficytami rozwojowymi.
Część nr 5. Prowadzenie reedukacyjnych zajęć indywidualnych przez nauczyciela z matematyki, które będą realizowane dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, na terenie GMINY KLUCZBORK I GMINY LASOWICE WIELKIE.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy będą dysponować minimum jedną osobą, która posiada:
1) minimum wykształcenie wyższe kierunkowe, niezbędne do wykonywania pracy nauczyciela matematyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej,
2) minimum 12 miesięczne doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną w tym z dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi i deficytami rozwojowymi.
Część nr 6. Prowadzenie reedukacyjnych zajęć indywidualnych przez nauczyciela z matematyki, które będą realizowane dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, na terenie GMINY BYCZYNA.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy będą dysponować minimum jedną osobą, która posiada:
1) minimum wykształcenie wyższe kierunkowe, niezbędne do wykonywania pracy nauczyciela matematyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej,
2) minimum 12 miesięczne doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną w tym z dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi i deficytami rozwojowymi.
Część nr 7. Prowadzenie reedukacyjnych zajęć indywidualnych przez nauczyciela matematyki, które będą realizowane dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, na terenie GMINY WOŁCZYN.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy będą dysponować minimum jedną osobą, która posiada:
1) minimum wykształcenie wyższe kierunkowe, niezbędne do wykonywania pracy nauczyciela matematyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej,
2) minimum 12 miesięczne doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną w tym z dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi i deficytami rozwojowymi.
Część nr 8. Prowadzenie reedukacyjnych zajęć indywidualnych przez pedagoga (z uprawnieniami oligofrenopedagoga), które będą realizowane dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, na terenie GMINY KLUCZBORK I GMINY LASOWICE WIELKIE.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy będą dysponować minimum jedną osobą, która posiada:
1) minimum wykształcenie wyższe kierunkowe niezbędne do wykonywania pracy nauczyciela – pedagoga z uprawnieniami oligofrenopedagoga
2) minimum 12 miesięczne doświadczenie, w pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną w tym z dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi i deficytami szkolnymi.
Część nr 9. Prowadzenie reedukacyjnych zajęć indywidualnych przez pedagoga (z uprawnieniami oligofrenopedagoga), które będą realizowane dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, na terenie GMINY BYCZYNA I WOŁCZYN.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy będą dysponować minimum jedną osobą, która posiada:
1) minimum wykształcenie wyższe kierunkowe niezbędne do wykonywania pracy nauczyciela – pedagoga z uprawnieniami oligofrenopedagoga
2) minimum 12 miesięczne doświadczenie, w pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną w tym z dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi
i deficytami szkolnymi.
Część nr 10. Prowadzenie grupowych cyklicznych warsztatów aktywizujących dla dzieci w wieku 6-11 lat.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy będą dysponować minimum jedną osobą, która posiada:
1) minimum wykształcenie wyższe kierunkowe niezbędne do wykonywania pracy nauczyciela – pedagoga z uprawnieniami oligofrenopedagoga
2) minimum 12 miesięczne doświadczenie, w pracy z dziećmi
i młodzieżą szkolną w tym z dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi i deficytami szkolnymi.
Część nr 11. Prowadzenie Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) - dla grupy dzieci w wieku 12-16 lat z rodzin zastępczych w powiecie kluczborskim.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy będą dysponować minimum jedną osobą, która posiada:
1) minimum wykształcenie wyższe kierunkowe niezbędne do wykonywania pracy – pedagoga lub psychologa lub terapeuty pedagogicznego
2) minimum 12 miesięczne doświadczenie, w pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną w tym z dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi i deficytami szkolnymi oraz doświadczenie w prowadzeniu Treningu Umiejętności Społecznych
W przypadku składania przez Wykonawcę oferty w więcej niż jednej części Wykonawca może wykazać tą samą osobę.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6.1 Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ.
6.2 Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 4 do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – jeśli dotyczy.
6.3 Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć oświadczenie z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (wzór
w załączniku nr 5) – w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia – jeżeli dotyczy.
6.4 Wykaz osób zawarty został w treści oferty.
6.5 Podmioty zagraniczne: składają oświadczenia, o których mowa w punktach 6.1 - 6.4.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu: na podstawie art. art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę orazsłużących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024, poz. 507). Oświadczenie zawarte jest w zał. nr 2 do SWZ (na podstawie art. 125 Pzp).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie ustawą Pzp.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Ze względu na ograniczenia ilości znaków w ogłoszeniu zmiany umowy zawarte zostały w załączniku nr 3 do SWZ tj.: w projektowanych postanowieniach umowy w szczególności w §8 Zmiany umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-27 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-27 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-10-26
INNE PRZETARGI Z KLUCZBORKA
- Sukcesywna dostawa artykułów ogólnospożywczych do Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku realizowana w miarę zgłaszanego zapotrzebowania w terminie od 02.01. 2025 do 31.12.2025r.
- Rębnia zupełna pod planowaną trasę S11
- Sukcesywna dostawa artykułów ogólnospożywczych do Pracowni Ćwiczeń Praktycznych Zespołu Szkół Nr 1 w Kluczborku realizowana w miarę zgłaszanego zapotrzebowania w terminie od 01.01.2025 do 31.12.2025r.
- Zapewnienie całodobowego, czasowego schronienia wraz z usługami dla osób bezdomnych z gminy Kluczbork
- ŚWIADCZENIE USŁUG POCZTOWYCH DLA GMINY KLUCZBORK NA 2025 ROK
więcej: przetargi w Kluczborku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Sukcesywne świadczenie usług w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia doradztwa zawodowego, szkoleń i kursów dla uczniów i nauczycieli przedmiotów zawodowych"
- Świadczenie usług opiekuńczych: specjalistycznych dla osób z zab. psych. oraz specj. dla dzieci z zaburz. psych., w tym dzieci ze spektrum autyzmu, klientów Centrum Usług Społecznych w Skarszewach
- Świadczenie usług schronienia z usługami opiekuńczymi dla kobiet bezdomnych, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej pomocy i opieki innych osób
- Usługi specjalistycznego wsparcia dla dzieci i rodziców w ramach w ramach projektu "Wsparcie rodzin w Gminie Choszczno"
- Świadczenie usług schronienia z usługami opiekuńczymi dla mężczyzn bezdomnych, którzy ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej pomocy i opieki innych osób
- Świadczenie usług schronienia z wyżywieniem i zapewnieniem niezbędnych warunków socjalnych oraz świadczenie usług schronienia wraz z wyżywieniem i usługami opiekuńczymi.
więcej: Usługi w zakresie trenowania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.