Ogłoszenie z dnia 2022-12-23
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00424649/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-11-04
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Lubasz i jednostek organizacyjnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lubasz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791106
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bolesława Chrobrego 37
1.5.2.) Miejscowość: Lubasz
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-720
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.7.) Numer telefonu: 672556012
1.5.8.) Numer faksu: 672556462
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: lubasz@wokiss.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.lubasz.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://bip.lubasz.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Lubasz i jednostek organizacyjnych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8a003c28-5502-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00514570
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00051965/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Lubasz i jednostek organizacyjnych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00424649/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RG.V.271.8.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 769131,20 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest uruchomienie i prowadzenie przez bank obsługi rachunków bankowych Gminy Lubasz i jednostek określonych w SWZ:
a) rachunku bieżącego budżetu Gminy Lubasz, na który wpływać będą dochody Gminy Lubasz, oraz z którego przekazywane będą środki na wydatki jednostek organizacyjnych Gminy Lubasz, rozchody, a także konsolidowane środki z rachunków bankowych i w którym Zamawiający będzie uprawniony do zaciągnięcia kredytu odnawialnego - kredyt w rachunku bieżącym do wysokości określonej w uchwale budżetowej na dany rok budżetowy;
b) rachunków bieżących Gminy Lubasz jako jednostki budżetowej oraz poszczególnych jednostek organizacyjnych Gminy Lubasz objętych zamówieniem,
c) innych rachunków budżetu Gminy Lubasz i jednostek organizacyjnych zgodnie z dyspozycjami wydanymi przez te jednostki, m.in. takich jak: rachunek dotacji, rachunek dochodów Skarbu Państwa, rachunki otwarte na potrzeby realizacji projektów współfinansowanych środkami z Unii Europejskiej i z innych źródeł zewnętrznych, rachunków funduszy celowych, specjalnych, Pracowniczych Kas Zapomogowo Pożyczkowych, wydzielone rachunki dochodów jednostek oświatowych, rachunki zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, rachunki kaucji i depozytów, rachunki przedpłat na sprzedaż nieruchomości Gminy Lubasz, indywidualnych rachunków służących wpłacaniu przez mieszkańców opłat związanych z zagospodarowaniem odpadów komunalnych, podatków lokalnych i innych wynikających z przepisów prawa;
d) udzielenie poręczeń,
e) gromadzenia środków finansowych Zamawiającego na oprocentowanych rachunkach – lokat opartych na oprocentowaniu WIBID 1M,
f) wypłaty świadczeń socjalnych,
g) wydawanie blankietów czekowych bez dodatkowych opłat,
h) świadczenie usług konsultacyjno-doradczych,
i) prowadzenie przez bank konsolidacji sald dla wskazanych przez Zamawiającego rachunków bankowych.
j) umożliwienie Zamawiającemu podglądu na wszystkie swoje uruchomione rachunki bankowe oraz jednostek organizacyjnych wskazanych przez Zamawiającego;
k) otwarcie rachunków bankowych Gminy Lubasz i jednostek organizacyjnych, o których mowa poniżej w SWZ ma nastąpić w terminie umożliwiającym sprawne przekazanie środków z dotychczasowych rachunków Zamawiającego (w tym jednostek organizacyjnych);
l) otwieranie kolejnych rachunków bankowych będzie następowało w terminie nie dłuższym niż do 2 dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego wniosku o otwarcie rachunku bankowego;
ł) nieodpłatne wydawanie na wniosek zamawiającego opinii o wywiązywaniu się Zamawiającego z obowiązków wobec banku, oraz innych zaświadczeń, związanych z prowadzoną obsługą bankową.
2) Zapewnienie systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych Zamawiającego oraz jego serwisowania. System elektronicznej obsługi rachunków bankowych musi spełniać wymogi bezpieczeństwa teleinformatycznego. System musi umożliwiać w szczególności:
a) uzyskiwanie w czasie rzeczywistym wiadomości o wszystkich operacjach i saldach na rachunkach Zamawiającego;
b) tworzenie zbiorów danych rachunków, kontrahentów i innych danych ewidencyjnych;
c) przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji na wszystkich rachunkach wg rodzaju operacji, nazwy kontrahenta, daty, okresu, kwoty i innych możliwych do wyodrębnienia kryteriów,
d) składanie poleceń przelewu, w tym poleceń przelewu zagranicznego ze wszystkich rachunków w ramach dostępnych środków, w tym kredytowych;
e) weryfikację danych kontrahenta na rzecz którego dokonywane są płatności w systemie bankowości elektronicznej przez zamawiającego z numerem jego rachunku bankowego;
f) składanie poleceń przelewu z datą przyszłą, z możliwością ich usuwania, przeglądania, modyfikowania przed wysłaniem do Wykonawcy;
g) dostęp upoważnionym pracownikom Zamawiającego do sald rachunków bankowych podległych jednostek organizacyjnych poprzez system;
i) import potwierdzeń przelewów z systemu bankowości elektronicznej do systemu finansowo-księgowego zamawiającego;
j) import wyciągów bankowych w formie elektronicznej z systemu bankowości elektronicznej do systemu finansowo-księgowego Zamawiającego;
k) informowanie użytkowników o wszystkich istotnych sprawach związanych z systemem (np. awarie, aktualizacje, przelewy odrzucone);
l) zapewnienie w instalowanym systemie bankowości elektronicznej wymogów związanych z bezpieczeństwem pracy;
ł) aktywacja usługi JPK (Jednolity Plik Kontrolny), możliwość generowania JPK za wskazany zakres dat, możliwość ustawienia cykliczności generowania JPK, obsługa płatności podzielonej.
3) Nie pobieranie prowizji i opłat od dokonywanych wpłat gotówkowych od wpłacającego – Zamawiającego i wszystkich jednostek organizacyjnych objętych zamówieniem we wszystkich punktach kasowych banku – Wykonawcy umowy, którzy będą dokonywali płatności na swoje rachunki bankowe oraz wpłat na rachunki bankowe dokonywane przez Zamawiającego na rachunki jednostek organizacyjnych, jednostek organizacyjnych na rachunki Zamawiającego oraz wpłat dokonywanych pomiędzy rachunkami jednostek organizacyjnych.
4) Nie pobieranie prowizji i opłat od dokonywanych wypłat gotówkowych (w tym również dewiz) z rachunków Zamawiającego i wszystkich jednostek organizacyjnych objętych zamówieniem, w tym również w formie wypłat elektronicznych we wszystkich punktach kasowych Wykonawcy zlokalizowanych w granicach administracyjnych Gminy Lubasz.
5) Zapewnienie dokonywania wpłat gotówkowych w formie zamkniętej, m.in. za pomocą wrzutni nocnej.
6) Zapewnienie w Urzędzie Gminy Lubasz Identyfikacji Płatności Masowych (Informatyczny System Masowych Płatności) umożliwiającego ich jednoznaczną identyfikację i automatyczne elektroniczne księgowanie na indywidualnych kontach rozrachunkowych wpłacających w systemach księgowych wskazanych przez Zamawiającego.
7) Zapewnienie możliwości umieszczania w danym dniu wolnych środków pieniężnych przez zamawiającego (łącznie z wpływami z ostatniej sesji rozliczanej przez bank) wraz z wpływami z konsolidacji na lokatach typu overnight i/lub weekendowych (dotyczy wyłącznie rachunku bankowego budżetu Gminy Lubasz). Oprocentowanie środków pieniężnych oparte będzie na zmiennej stawce WIBID 1M dla złotowych depozytów międzybankowych overnight o wartości notowania z dnia, w którym zakładana jest lokata, skorygowanej o współczynnik banku w wysokości podanej w % w ofercie przez Wykonawcę.
8) Zapewnienie możliwości zaciągania kredytu w bieżącym rachunku bankowym prowadzonym dla budżetu Gminy Lubasz do wysokości określonej corocznie uchwałą budżetową. Wysokość kredytu ustalana będzie każdorazowo w umowie z bankiem na warunkach wynikających z niniejszym SWZ w momencie potrzeby jego zaciągnięcia. Kwota maksymalna takiego kredytu jest corocznie określana w uchwale budżetowej. Z uwagi na roczny charakter budżetu Zamawiający dla celów oceny ofert przyjął, że limit roczny tego kredytu w poszczególnych latach wynosi 4,0 mln zł. Kredyt w rachunku bieżącym zaciągany jest wyłącznie w trakcie roku budżetowego, jego stan na początek i koniec roku wynosi 0.
9) Generowanie i przekazywanie wyciągów bankowych jako zestawienia operacji przeprowadzanych na poszczególnych rachunkach bankowych.
10) Realizowanie przelewów krajowych i zagranicznych:
11) Postawienie (udostępnienie) zamawiającemu środków do dyspozycji w dniu, w którym wpłynęły na jego rachunek bez stosowania prowizji.
12) Bieżące oprocentowanie środków pieniężnych na rachunkach jednostek nie objętych konsolidacją (z wyjątkiem nieoprocentowanego rachunku dotacji z budżetu Państwa) w oparciu o stawkę WIBID 1M skorygowaną o współczynnik banku. Oprocentowanie na w/w warunkach w każdym dniu trwania umowy nie może być niższe od oprocentowania wynikającego ze standardowego oprocentowania stosowanego przez bank dla prowadzonych rachunków.
13) W ramach wykonywania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest zapewnić:
a) obsługę gotówkową w formie zamkniętej dla potrzeb Urzędu Gminy Lubasz i jednostek organizacyjnych (1 wrzutnia w placówce bankowej na terenie m. Lubasz z zapewnieniem dostarczenia bezpiecznych kopert), wrzutnia pozostaje przez cały okres umowy własnością Wykonawcy,
b) obsługa kasowa w zakresie wypłaty świadczeń socjalnych odbywać się będzie w kasie banku.
c) Zamawiający będzie miał możliwość codziennego pobierania i odprowadzania gotówki na dowolne rachunki Zamawiającego w miejscowości będącej siedzibą Zamawiającego w godzinach od 8.00 do 15.30,
d) szkolenie pracowników zamawiającego i pracowników jednostek organizacyjnych objętych zamówieniem z zakresu obsługi systemu bankowości elektronicznej;
f) dokonywanie przelewów w systemie „SORBNET, ELIXIR”, itp. bez prowizji.
Wysokość oprocentowania środków na rachunku bieżącym, rachunkach pomocniczych i lokat terminowych dla Zamawiającego i wszystkich jednostek organizacyjnych ustalane jest zgodnie z aktualną ofertą Banku. W sytuacji gdy aktualna oferta Banku w zakresie oprocentowania jest mniej korzystna niż wysokość oprocentowania jaka została zadeklarowana przez Bank w ofercie w niniejszym postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym zastosowanie mają wskazane powyżej zapisy SWZ w zakresie ustalania oprocentowania jako składowej WIBID 1M skorygowany o współczynnik Banku zadeklarowany w ofercie złożonej w niniejszym postępowaniu.
Oprocentowanie w całym zadeklarowanym okresie (np. lokata 1 miesięczna) liczone jest albo wg aktualnej oferty Banku albo też zgodnie z tym co zadeklarował Bank w ofercie w niniejszym postępowaniu (WIBID 1M skorygowany o współczynnik Banku).
W skład jednostek organizacyjnych Gminy Lubasz wchodzą:
- Urząd Gminy Lubasz,
- Przedszkole Bajka w Lubaszu,
- Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli,
- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaszu,
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Lubaszu,
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Jędrzejewie,
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Miłkowie,
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Kruczu.
Szerszy opis w SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66110000-4 - Usługi bankowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 769131,18 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 769131,18 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 769131,18 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Czarnkowie
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7630014728
7.3.3) Ulica: Kościuszki 5
7.3.4) Miejscowość: Czarnków
7.3.5) Kod pocztowy: 64-700
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
BANK SPÓŁDZIELCZY W CZARNKOWIE
jakie przetargi wygrała firma
BANK SPÓŁDZIELCZY W CZARNKOWIE
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-20
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 769131,18 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2026-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Mińsk Mazowiecki, gminnych jednostek organizacyjnych oraz Biblioteki Publicznej
- "Udzielenie Gminie Gaworzyce kredytu długoterminowego w kwocie 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań"
- Obsługa bankowa budżetu gminy Nowa Sucha i gminnych jednostek organizacyjnych w okresie od 1 stycznia 2025r. do 31 grudnia 2028r.
- Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotówkowego w kwocie 2 500 000,00 zł przeznaczeniem na pokrycie deficytu budżetu Gminy i Miasta Tuliszków
- "Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Miechów i jej jednostek budżetowych w okresie od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2026 r.".
- Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Prusice oraz jednostek organizacyjnych w latach 2025-2026 oraz zaciągnięcie przez Gminę Prusice kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym w kwocie (...)
więcej: (3) Usługi bankowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.