Ogłoszenie z dnia 2024-12-03
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Udzielenie Gminie Gaworzyce kredytu długoterminowego w kwocie 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Gaworzyce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647587
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dworcowa 95
1.5.2.) Miejscowość: Gaworzyce
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-180
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: k.kubas@gaworzyce.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.gaworzyce.com.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Udzielenie Gminie Gaworzyce kredytu długoterminowego w kwocie 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b3ac816d-7ae1-412b-a40a-db0e683e4560
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00630451
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00067723/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 „Udzielenie Gminie Gaworzyce kredytu długoterminowego w kwocie 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gaworzyce3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/gaworzyce
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i
organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej zostały opisane w rozdziale II SWZ.
2. Zamawiający wymaga podpisania oferty, oświadczeń oraz dokumentów kwalifikowanym podpisem
elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje, które nie zmieściły się w tym polu ze względu na
ograniczenia ilości znaków dostępne są w rozdziale XIX SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje, które nie zmieściły się w tym polu ze względu na
ograniczenia ilości znaków dostępne są w rozdziale XIX SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.20.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu długoterminowego w kwocie 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1) Okres kredytowania: 18.12.2024 r. do 31.12.2027 r.
2) Harmonogram spłaty kredytu (Proponowane terminy spłaty oraz wysokości rat kredytu):
Spłata kredytu – 1.000.000,00 zł
a) 2025 rok – spłata 400.000,00 zł
- rata płatna w terminie do dnia 31.03.2025 r. – spłata 100.000,00 zł
- rata płatna w terminie do dnia 30.06.2025 r. – spłata 100.000,00 zł
- rata płatna w terminie do dnia 30.09.2025 r. – spłata 100.000,00 zł
- rata płatna w terminie do dnia 31.12.2025 r. – spłata 100.000,00 zł
b) 2026 rok – spłata 300.000,00 zł
- rata płatna w terminie do dnia 31.03.2026 r. – spłata 75.000,00 zł
- rata płatna w terminie do dnia 30.06.2026 r. – spłata 75.000,00 zł
- rata płatna w terminie do dnia 30.09.2026 r. – spłata 75.000,00 zł
- rata płatna w terminie do dnia 31.12.2026 r. – spłata 75.000,00 zł
c) 2027 rok – spłata 300.000,00 zł
- rata płatna w terminie do dnia 31.03.2027 r. – spłata 75.000,00 zł
- rata płatna w terminie do dnia 30.06.2027 r. – spłata 75.000,00 zł
- rata płatna w terminie do dnia 30.09.2027 r. – spłata 75.000,00 zł
- rata płatna w terminie do dnia 31.12.2027 r. – spłata 75.000,00 zł
3) Spłaty rat kapitałowych – kwartalne tj. ostatni dzień każdego kwartału, z tym że termin pierwszej spłaty przypada na dzień 31.03.2025 r.
4) Spłaty rat odsetek – miesięcznie (ostatni dzień miesiąca).
5) Odsetki od kredytu będą naliczane od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Odsetki od kredytu naliczane będą w okresach miesięcznych i płatne w okresach miesięcznych w ostatnim dniu miesiąca. Pierwsza płatność odsetek od 31.12.2024 r.
6) Jeśli data spłaty kredytu i/lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, iż termin został dotrzymany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w harmonogramie spłat.
7) Oprocentowanie kredytu będzie naliczone tylko od kwoty faktycznego zadłużenia. Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowej od zaangażowania kredytu, tj. salda niewykorzystanej części kredytu.
8) Do obliczenia oprocentowania kredytu należy przyjąć aktualna stawkę WIBOR 3 M z dnia 28.11.2024 r.
9) Aktualna stawka WIBOR 3 M z dnia 28.11.2024 r. będzie służyła jedynie do porównania złożonych ofert.
10) Oprocentowanie kredytu oparte będzie na zmiennej rocznej stopie procentowej składającej się z sumy:
- stałej w okresie kredytowania marży banku,
- zmiennej w okresie kredytowania stawki oprocentowania określonej dla trzymiesięcznych depozytów bankowych WIBOR 3M – notowanej na ostatni dzień roboczy kwartału poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego kwartalnego okresu obrachunkowego.
11) Prowizja jednorazowa liczona jako % od kwoty udzielonego kredytu zawiera w sobie wszystkie opłaty związane z uruchomieniem kredytu.
12) Bank nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza opłatami określonymi w ppkt 10).
13) Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie wyłącznie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.
14) Do wyliczenia ceny oraz w trakcie trwania umowy będzie obowiązywał kalendarz rzeczywisty, tj. rok 365/366 dni (rzeczywista liczba dni w miesiącu).
15) Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
16) Uruchomienie kredytu będzie nastąpi w złotych polskich (PLN), w formie bezgotówkowej poprzez realizację dyspozycji Zamawiającego.
17) Umowę kredytową przygotuje Wykonawca z uwzględnieniem powyższych punktów oraz istotnych dla stron postanowień, o których będzie mowa w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin uruchomienia kredytu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy 1) nie podlegają wykluczeniu,2) posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile nie wynika to z
odrębnych przepisów.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy posiadający zezwolenia uprawniające do wykonywania czynności
bankowych na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku
podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający żąda: odpis lub
informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109
ust. 1 pkt 4 ustawy, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji,
1.1 Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli
wykonawca wskaże środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność
1.2 Jeżeli wykonawcami siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji
z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej- składa dokument lub
dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie
zawarł układu z wierzycielami, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność nie
jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wymagane jest posiadanie zezwolenia uprawniającego bank do prowadzenia działalności gospodarczej, której przedmiotem są
czynności bankowe objęte przedmiotem zamówienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U.
z 2024 r. poz. 1646 ) lub inny dokument zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami. W przypadku banku państwowego
wystarczy podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku.
Zgodnie z art. 178 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1646) bank, który
rozpoczął działalność przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193, i nie posiada zezwolenia Prezesa Narodowego
Banku Polskiego na utworzenie banku, składa statut banku
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1)pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowaniawykonawcy jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego
reprezentowania nie wynika z dokumentów w przypadku wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumenty składa każdy z wykonawców,
2) W
przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wraz z ofertą
wykonawcy zobowiązani są złożyć pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) wspólnie muszą wykazać, że wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu,2) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzi jakakolwiek podstawa do wykluczenia
z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp,
3) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,
4) ustanowią pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Pełnomocnictwo musi mieć formę elektroniczną lub
postać elektroniczną lub kopię potwierdzoną przez notariusza elektronicznym podpisem
kwalifikowanym,
5) przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, na wezwanie Zamawiającego
przedstawią umowę regulującą współpracę tych wykonawców.
6) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy.2. Zmiana umowy nie może dotyczyć jej istotnych postanowień, tj. nie może powodować, że charakter umowy zmienia się w
sposób istotny w stosunku do zawartej umowy, zgodnie z art. 454 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. Wszystkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
(Rozdział XVII SWZ – Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone
do treści tej umowy)
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-11 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/gaworzyce
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-11 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-09
INNE PRZETARGI GAWORZYCE
- "Zakup biletów miesięcznych dla uczniów dojeżdżających do placówek oświatowych w Gminie Gaworzyce w okresie od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2026 r."
- "Udzielenie Gminie Gaworzyce kredytu długoterminowego w kwocie 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań"
więcej: przetargi GAWORZYCE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie części planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciąganych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek
- UDZIELENIE GMINIE BAKAŁARZEWO KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 1.100.000,00 ZŁ
- UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO NA SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH KREDYTÓW I POŻYCZEK W KWOCIE DO 500 000,00 ZŁ (SŁOWNIE: PIĘĆSET TYSIĘCY ZŁOTYCH 00/100)
- UDZIELENIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 2.530.000,00 ZŁ NA FINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU GMINY RUDNIK W 2024 ROKU ORAZ SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU KREDYTÓW
- Zaciągnięcie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3 000 000,00 zł
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.