eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SandomierzINWESTYCJA BUDOWLANA: Termomodernizacja budynku internatu ZSCKR w Sandomierzu-Mokoszynie. Roboty budowlane, inwestycyjne na rok 2024.



Ogłoszenie z dnia 2024-10-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
INWESTYCJA BUDOWLANA: Termomodernizacja budynku internatu ZSCKR w Sandomierzu-Mokoszynie. Roboty budowlane, inwestycyjne na rok 2024.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sandomierzu-Mokoszynie

1.3.) Oddział zamawiającego: ZSCKR w Sandomierzu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 292450509

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Mokoszyńska 1

1.5.2.) Miejscowość: Sandomierz

1.5.3.) Kod pocztowy: 27-600

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski

1.5.7.) Numer telefonu: 48 15-832-34-71

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mokoszyn1@interia.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.mokoszyn.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/mokoszyn/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

INWESTYCJA BUDOWLANA: Termomodernizacja budynku internatu ZSCKR w Sandomierzu-Mokoszynie. Roboty budowlane, inwestycyjne na rok 2024.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ede08716-dcdf-42d3-81ab-177f481e612c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00556467

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00042233/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.4 INTERNAT Rozdział budżetowy: 85410, §6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00479784

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: (INTERNAT) INWEST. BUD. TERMO. Tryb. podst. 2/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 3106636,68 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

WYTYCZNE PATRZ W: PKT. IV SWZ ZAMAWIAJĄCEGO.
1.Przedmiotem zamówienia jest:
INWESTYCJA BUDOWLANA: Termomodernizacja budynku internatu ZSCKR w Sandomierzu-Mokoszynie. Roboty budowlane, inwestycyjne na rok 2024.
2.Roboty inwestycyjne dotyczące przedmiotu zamówienia będą polegać na pracach budowlanych i adaptacyjnych, których dokładny zakres i opis umieszczono w: dokumentacji technicznej, projektowej, przedmiarze robót, opisie technicznym, STWiOR. Stanowiących załączniki do SWZ.
Należy wykonać wszelkie niezbędne prace budowlane konieczne do realizacji zadania zgodnie
z DOŁĄCZONĄ DOKUMENTACJĄ PROJEKTOWĄ, TECHNICZNĄ, STWiOR i przedmiarem robót.
Ewentualne uwagi odnośnie zakresu robót na rok 2024 ujętego w dokumentacji projektowej
i przedmiarach należy kierować do autora dokumentacji projektowej:
F.U.H."KRESKA"inż. Krzysztof Buczyński, mok.b@interia.pl, kreska.b@interia.pl.
Prowadzącego nadzór autorski nad dokumentacją projektową,
pomocniczo z zakresu budowlanego: mgr inż. Tomasz Rabęda, trabeda@poczta.onet.pl.
UWAGA:
1.W roku 2024 z dokumentacji projektowej należy wykonać część prac objętą przedmiarami dla branż: budowlanej i instalacyjnej.
2.Odwierty ziemne pod rurociągi pomp ciepła i studnie rozdzielaczowe należy wykonać wg.
rysunku: PZT_INTERNAT_24, z zakresu instalacji.
Zakres prac (rozliczeń za wykonane roboty) jest objęty jedną umową całościową i ma charakter ryczałtowy, należy więc wykonać pełen zakres robót budowlanych zamieszczonych w przedmiarze, wraz z ewentualnymi pracami pobocznymi koniecznymi do wykonania zadania głównego zgodnie ze sztuką i przepisami prawa budowlanego.
UWAGA:
Informacje dotyczące przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej:
Zamawiający umożliwi i zaleca, ale nie wymaga przeprowadzenie przez Wykonawców wizji lokalnej miejsca realizacji zamówienia, w celu pozyskania wszelkich danych mogących być przydatnymi do przygotowania oferty oraz realizacji przedmiotu umowy.
Pominięcie wizji lokalnej, nie zwalnia Wykonawcy od prawidłowego skalkulowania ceny oferty.
W celu umówienia wizji lokalnej należy kontaktować się z osobami wyznaczonymi do komunikowania się z Wykonawcami,
(pkt. IX. SWZ).
Zamawiający informuje, że nie dokonano podziału zamówienia na części z następujących powodów:
W przypadku niniejszego postępowania Zamawiający odstąpił od podziału na części ponieważ uznał, że nie zachodzi
potrzeba udzielania niniejszego zamówienia w częściach.
Podział zamówienia powodowałby nadmierne koszty wykonania zamówienia lub też wymagał nadmiernego jednoczesnego
zaangażowania zasobów ludzkich do skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części
zamówienia, co mogłoby zagrozić właściwemu jego wykonaniu.
Ze względu na zakres techniczny zamówienia prace zostały objęte całym zamówieniem i jedną umową, rozliczenie za
wykonane roboty budowlane ma charakter ryczałtowy.
Zamówienie jest o wartości nieprzekraczającej progów UE i z dotychczasowych doświadczeń Zamawiającego wynika, iż
ubiegają się o takie zamówienie głównie małe i średnie przedsiębiorstwa, a więc zakres zamówienia jest dostosowany do
potrzeb sektora MŚP bez konieczności dalszego rozdrabniania zakresu zamówienia.
Zamawiający przy realizacji zamówienia wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na umowę o pracę, w rozumieniu ustawy PZP:
Zamawiający zgodnie z art. 95 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019r, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia (jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia
26 czerwca 1974r. Kodeks pracy, tekst jednolity.
(Dz. U. z 2023r. poz. 1145, z późniejszymi zmianami):
roboty budowlane.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45214000-0 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych z edukacją i badaniami

45214220-8 - Roboty budowlane w zakresie szkół średnich

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45120000-4 - Próbne wiercenia i wykopy

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45321000-3 - Izolacja cieplna

45223200-8 - Roboty konstrukcyjne

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3024259,53 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 4908880,45 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 3041815,25 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: RAKSO Jacek Gaj

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9591279612

7.3.3) Ulica: Króla Bolesława Chrobrego 59

7.3.4) Miejscowość: Kielce

7.3.5) Kod pocztowy: 25-607

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-02

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 3041815,25 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 54 dni

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Z dalszego postępowania odrzucono ofertę Wykonawcy:
Oferta nr 5: Przedsiębiorstwo Budowlane "NOWBUD" Sp. z o. o.
NIP: 8670003921
27-600 Sandomierz, ul. Trześniowska 1, świętokrzyskie Polska
Marcin Wnuk 660428788 nowbudsan@wp.pl
Powód odrzucenia.
Uzasadnienie prawne:
Art. 226. ust. 1, pkt: 5 i 10. Ustawy PZP, z dnia: 11.09.2019r
(tekst aktualny obowiązujący)
Art. 226 PZP. [Odrzucenie oferty]
1. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
5) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia;
10) zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu;
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający wyraźnie wymagał w SWZ i formularzu ofertowym: Zał. nr: 1 do SWZ podania wysokości w zł polskich wartości zabezpieczenia należytego wykonania umowy, stanowiącego 5% wartości ceny oferty brutto podanej w formularzu oferty Wykonawcy, a także wybranej formy zabezpieczenia zgodnie z wytycznymi podanymi w SWZ. Wykonawca „NOWBUD” w dołączonym formularzu ofertowym podał tylko formę zabezpieczenia: gwarancja bankowa, nie podał natomiast wielkości kwotowej zabezpieczenia stanowiącej 5% wartości całościowej oferty brutto.
(Zamawiający w formularzu ofertowym Wykonawcy może poprawiać tylko błędy-omyłki, na które wskazują przesłanki: Art. 223 PZP).
Dodatkowo:
Nadmienia się, że dla tego typu postępowania Zamawiający wyraźnie wymagał w dziale:
XIX SWZ z dnia: 31.08.2024, iż:
XIX .Sposób obliczenia ceny
1.Cena musi uwzględnić wszystkie wymagania niniejszej SWZ oraz obejmować wszelkie koszty jakie poniesie wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia.
2.Cenę oferty stanowić będzie suma wartości wykonania wszystkich elementów zamówienia netto bez podatku VAT, minus ewentualne upusty, plus kwota podatku VAT.
…………………………
5.Wykonawca poda w Formularzu Ofertowym (Zał. nr 1 do SWZ), stawkę podatku od towarów i usług (VAT): 8% właściwą dla przedmiotu zamówienia, obowiązującą według stanu prawnego na dzień składania ofert.
Takie założenie Zamawiający powziął dla całości zadania objętego jednym zakresem robót
(całe zadanie inwestycyjne na rok 2024 stanowi powiązany ze sobą zakres robót objętych jedną całościową umową, wykonywanych w jednym miejscu, to jest jedną spójną inwestycję budowlaną: Termomodernizacja budynku internatu), z uwagi na Polską Klasyfikację Obiektów Budowlanych
(dział: 11, grup: 113, klasa: 1130, m.in.: Budynki zbiorowego zamieszkania: internaty i bursy),
w związku z powyższym dla tego zadania na rok 2024 przyjęto całościową stawkę podatku VAT wynoszącą 8%, (założono, że wykonane odwierty ziemne pomp ciepła stanowią całość powiązanego
ze sobą zakresem zadania budowlanego na rok 2024).
Wykonawca „NOWBUD” w dołączonym formularzu ofertowym Zał. nr: 1 do SWZ podał dwie różne stawki podatku VAT: 23% i 8%, uzyskując cenę netto: 2 932 900,00zł, sumując kwotę podatku VAT,
wg. różnych stawek: 23% i 8%, uzyskując łączną kwotę podatku VAT wynoszącą: 261 102,00zł, co stanowiło podstawę do podania wyceny oferty brutto przez Wykonawcę wynoszącą: 3 194 002,00zł.
Co stanowi błąd Wykonawcy w obliczeniu ceny ofertowej brutto i jest niezgodne z wymogami SWZ Zamawiającego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.