eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrakówUsługa transportowa Streetbus - realizowana przez MOPS w Krakowie.



Ogłoszenie z dnia 2024-10-23

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa transportowa Streetbus – realizowana przez MOPS w Krakowie.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Kraków

1.3.) Oddział zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351554353

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Józefińska 14

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 30-529

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: do@mops.krakow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa transportowa Streetbus – realizowana przez MOPS w Krakowie.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ce95e053-48d1-41b5-a8b8-31d5e6b20c30

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00559950

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00048841/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.12 Usługa transportowa

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ce95e053-48d1-41b5-a8b8-31d5e6b20c30

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegóły w SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły w SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły w SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 271.2.19.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi transportowej Streetbus – realizowanej przez MOPS w Krakowie.
2. W ramach realizacji usługi Wykonawca zapewnieni możliwości przewozu żywności, termosów z napojami, odzieży, kocy itp., a następnie umożliwienie ich wydawania przez Zamawiającego podczas postoju w wyznaczonych miejscach, z możliwością ogrzania się osób bezdomnych i innych osób ubogich przebywających w przestrzeni publicznej podczas tych postojów, autobusem zapewniającym nie mniej niż 50 miejsc, w tym minimum 20 miejsc siedzących w którym będzie również znajdować się przestrzeń do wydawania żywności i rzeczy.
3. Kurs autobusu będzie realizowany codziennie, przez 7 dni w tygodniu w okresie od 1 grudnia 2024 r. do 31 marca 2025 r. jako przejazd trasą obejmującą co najmniej 3 przystanki z postojem trwającym około 30 minut na każdym z nich. Kurs autobusu obejmuje:
1) 19.00 do 19.05 – zapakowanie rzeczy w Ogrzewalni przy ul. Księcia Józefa 52,
2) 19.05 do 19.30 – przejazd z Ogrzewalni przy ul. Księcia Józefa 52 na pierwszy postój,
3) 19.30 do 20.00 - postój K+R BUS na al. 3 Maja, przy Muzeum Narodowym (na początkowym fragmencie al. Alejach Trzech Wieszczów),
4) 20.25 do 20.50 – postój - przystanek MPK Tauron Arena Kraków 03 al. Pokoju,
5) 21.20 do 21.40 – postój - dworzec autobusowy „Podgórze SKA”,
6) 21.40 – 21.55 powrót z ostatniego przystanku na ul. Księcia Józefa 52,
7) 21.55 – 22.00 – wypakowanie rzeczy w Ogrzewalni przy ul. Księcia Józefa 52.
4. Trasa przejazdu ma stanowić przejazd najkrótszą możliwą drogą.
5. Wykonawca zapewni autobus z kierowcą.
6. Wykonawca zapewni wykwalifikowanych kierowców, posiadających stosowne uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi oraz spełniających wymagania określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym oraz ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
7. Wykonawca musi posiadać protokół dopuszczenia pojazdu i kierowcy do przewozu osób oraz posiadać wymagane przepisami dokumenty m.in. licencję przewoźnika;
8. Wykonawca musi posiadać wymagane prawem ubezpieczenia.
9. Autobus będzie sprawny technicznie - za sprawność techniczną pojazdu odpowiada Wykonawca.
10. Autobus winien posiadać sprawne ogrzewanie i oświetlenie. W trakcie postojów wnętrze autobusu winno być oświetlone w całości, aby umożliwić bezpieczną pracę pracownikom Zamawiającego, a osobom korzystającym z pomocy spożycie posiłku.
11. Wykonawca złoży wniosek do ZTP w Krakowie o ustalenie zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych zlokalizowanych na terenie miasta Krakowa.
12. Odnośnie przygotowania autobusu:
1) Wykonawca wygospodaruje przestrzeń wewnątrz autobusu przeznaczoną do wydawania napojów i kanapek- stół lub blat, na którym zostaną ustawione termosy gastronomiczne, koszyk z kanapkami, z możliwością ich zabezpieczenia podczas przejazdu oraz 2 kosze z odzieżą i innymi rzeczami (wys. 57 cm, szer. 60 cm, dł. 60 cm). Termosy i kosze zapewnia Zamawiający;
2) Wykonawca przygotuje w autobusie przestrzeń umożliwiającą osobom korzystającym z usługi streetbus spożywanie napoju i zjedzenie kanapki;
3) Wykonawca zamontuje w autobusie kosz na śmieci o poj. min. 60 l.;
4) Wykonawca zamontuje w autobusie taśmę lub łańcuszek, z możliwością odpinania, oddzielające część autobusu, w której znajdują się termosy i kosze od reszty pojazdu;
5) Przy drzwiach pojazdu winien być zamontowany pojemnik na płyn do dezynfekcji rąk. Płyn do dezynfekcji zapewnia Zamawiający;
6) Wykonawca usunie, zasłoni lub zaklei reklamy znajdujące się na powierzchni zewnętrznej i wewnątrz autobusu na czas realizacji usługi. Autobus winien być oznaczony „Streetbus dla osób bezdomnych”.
7) W autobusie będą pracować osoby zatrudnione przez Zamawiającego oraz wolontariusze, którzy będą odpowiadać za:
 wydawanie posiłków, napojów, odzieży i innych rzeczy które zostaną zapewnione przez Zamawiającego;
 spakowanie powstałych podczas postojów odpadów;
 spakowanie niewydanych rzeczy i pustych termosów, pudeł;
 zapewnienie bezpieczeństwa oraz porządku w autobusie, a także jego otoczeniu podczas postojów na wyznaczonych przystankach.
13. Osoby bezdomne tylko podczas postoju będą mogły się ogrzać w autobusie, a także skorzystać z posiłku i ciepłych napojów oraz pobrać odzież i inne rzeczy.
14. Szczegółowy zakres świadczenia usługi:
1) Wszelkie koszty związane z eksploatacją autobusu pozostaną po stronie Wykonawcy;
2) Wykonawca zapewni codzienne sprzątanie i dezynfekcję autobusu po zakończeniu wieczornego kursu;
3) Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usługi przewozu;
4) Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za wypadki, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć, czy szkoda materialna spowodowana działaniami Wykonawcy;
5) W przypadku awarii autobusu w trakcie przejazdu lub wystąpienia innych zdarzeń uniemożliwiających kontynuację przewozu dotychczasowym pojazdem, Wykonawca ma obowiązek podstawić niezwłocznie, na własny koszt, pojazd zastępczy.
15. Terminy realizacji zamówienia: od dnia 1 grudnia 2024 r. do dnia 31 marca 2025 r.
16. Szczegółowe warunki realizacji przedmiotu zamówienia, określa umowa, której wzór stanowi załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-03-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 7.1. Na podstawie art. 246 ust. 2 Ustawy Zamawiający może zastosować kryterium ceny jako jedyne kryterium oceny, ponieważ określił w opisie przedmiotu zamówienia wymagania jakościowe odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia, tak aby zapewnić taką samą jakość przedmiotu zamówienia w przypadku każdego wyłonionego w postępowaniu Wykonawcy. Przesłanką do zastosowania kryterium 100% ceny jest sam przedmiot zamówienia (usługa transportowa), który jest powszechnie dostępny na rynku oraz ma ustalone standardy jakościowe. W treści specyfikacji zostały szczegółowo sformułowane wymagania jakościowe odnoszące się do głównych części składowych zamówienia.
7.2. Zamawiający będzie oceniał oferty według kryterium – Cena – 100%. Oferta która przedstawia najkorzystniejszą cenę zostanie uznana za najkorzystniejszą. Realizacja zamówienia zostanie powierzona wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów.

Nazwa kryterium Waga kryterium [%]
1. Cena brutto 100%

Szczegóły w SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z przyczyn wskazanych w Rozdziale IV SWZ, oraz spełniają określone poniżej przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca musi posiadać uprawnienia do przewozu osób o których mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca musi legitymować się okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert na wykonanie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedną usługą przewozu osób na regularnych trasach: autobusem bądź samochodem typu bus, z zastrzeżeniem, że okres realizacji usługi wynosić będzie co najmniej pół roku.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe – Wykonawca przedstawi wraz z ofertą:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik numer 3 do SWZ,
2) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ,
3) wykaz usług wykonanych w okresie 3 lat w zakresie tożsamym lub zbliżonym do usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. Do wykazu należy załączyć potwierdzające, że te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - załącznik numer 6 do SWZ,
4) wymagane prawem dokumenty potwierdzające uprawnienia Wykonawcy do przewozu osób w zakresie objętym opisem przedmiotu zamówienia.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Szczegóły w SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

§ 9 Zmiana treści umowy
1. Dopuszczalne są zmiany postanowień umowy w zakresie określonym w art. 454 i 455 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych, które mogą dotyczyć w szczególności:
1) ilości przejazdów,
2) terminu realizacji zamówienia, o ile zmiana terminu nie wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
3) warunków płatności,
4) zmiany konkretnych przystanków / postojów autobusu oraz możliwość odwrócenia kolejności przejazdu i zmiany czasu postoju na poszczególnych przystankach z zastrzeżeniem, że zmiana występuje w obrębie ustalonej trasy i określonej pory dnia.
2. Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-10-31 08:00

8.2.) Miejsce składania ofert: ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-10-31 08:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia nie jest ono podzielne na części . Zamówienie dotyczy 1 usługi transportowej. Zamówienie jest dostosowane do MŚP.

W oparciu o art. 7 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji
na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych wyklucza się:
1) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3,
2) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 01.03.2018 r. o
przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w
wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim
beneficjentem rzeczywistym od dnia 24.02.2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na
listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3,
3) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia
29.09.1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w
rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia
24.02.2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu
środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.