eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KościerzynaBudowa drogi leśnej nr 189 o nazwie ZABRODY-PODRĄBIONA na terenie Leśnictwa Zabrody i Podrąbiona



Ogłoszenie z dnia 2024-11-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa drogi leśnej nr 189 o nazwie ZABRODY-PODRĄBIONA na terenie Leśnictwa Zabrody i Podrąbiona

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kościerzyna

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 190036743

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Marii Skłodowskiej-Curie 6

1.4.2.) Miejscowość: Kościerzyna

1.4.3.) Kod pocztowy: 83-400

1.4.4.) Województwo: pomorskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: koscierzyna@gdansk.lasy.gov.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.koscierzyna.gdansk.lasy.gov.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Leśnictwo - gospodarka leśna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00625075

2.2.) Data ogłoszenia: 2024-11-29

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00600755

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

9.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:
I) Dalsze postanowienia umowne w zakresie przewidzianych zmian w umowie:

3) stawki podatku VAT – to znaczy, ceny netto określone w umowie/ofercie pozostają niezmienione przez cały okres
obowiązywania umowy. Jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT),
od chwili zmiany podatek w nowej stawce będzie doliczany do dotychczasowych cen netto, bez konieczności zmiany umowy
w drodze aneksu
4) zmiany podwykonawcy albo dalszego podwykonawcy robót.

II) Zamawiający określa dodatkowa podstawę wykluczenia Wykonawcy z postępowania:
Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, wobec którego zachodzą podstawy
wykluczenia określone w art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 poz.
507).
Zamawiający oceni brak podstaw wykluczenia Wykonawcy z postępowania odnośnie powyższej przesłanki na podstawie
oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy, a także w pkt. 5.5.) ogłoszenia o zamówieniu oraz w pkt. 5.11.) ppkt.
2 ogłoszenia o zamówieniu.

Po zmianie:
I) Dalsze postanowienia umowne w zakresie przewidzianych zmian w umowie:

e) przedłużające się z przyczyn obiektywnych postępowanie w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego lub z powodu braku realnej możliwości wykonania Etapu I umowy w skutek obiektywnie zbyt krótkiego czasu na tą realizację w roku 2024. W przypadku wystąpienia co najmniej jednej z wyżej wymienionej okoliczności Zamawiający określi z Wykonawcą możliwy zakres prac, który obiektywnie będzie realny do wykonania w I Etapie. Prace, z których Strony umowy zrezygnują w Etapie I, zostaną wykonane w Etapie II. W przypadku ewentualnego zmniejszenia zakresu robót budowlanych w Etapie I, wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy za wykonanie Etapu II ulegnie odpowiedniemu zwiększeniu. Wartość wynagrodzenia dla Etapu I zostanie ustalona kosztorysem powykonawczym.

3) stawki podatku VAT – to znaczy, ceny netto określone w umowie/ofercie pozostają niezmienione przez cały okres
obowiązywania umowy. Jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT),
od chwili zmiany podatek w nowej stawce będzie doliczany do dotychczasowych cen netto, bez konieczności zmiany umowy
w drodze aneksu
4) zmiany podwykonawcy albo dalszego podwykonawcy robót.

II) Zamawiający określa dodatkowa podstawę wykluczenia Wykonawcy z postępowania:
Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, wobec którego zachodzą podstawy
wykluczenia określone w art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 poz.
507).
Zamawiający oceni brak podstaw wykluczenia Wykonawcy z postępowania odnośnie powyższej przesłanki na podstawie
oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy, a także w pkt. 5.5.) ogłoszenia o zamówieniu oraz w pkt. 5.11.) ppkt.
2 ogłoszenia o zamówieniu.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
Zdolność techniczna lub zawodowa
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:

a) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane – roboty drogowe polegające na przebudowie lub (i) budowie dróg, o wartości każda jedna robota co najmniej 1.000.000,00 zł brutto, odpowiadające swoim rodzajem robotom drogowym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, to znaczy, co najmniej wykonaniem robót ziemnych i nawierzchniowych.

W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca nie może sumować robót o mniejszym zakresie rzeczowo-wartościowym.

b) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże dysponowanie osobą skierowaną do realizacji zamówienia publicznego, posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, czy też posiadającą odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.

Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Sytuacja ekonomiczna i finansowa

O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
a) Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dotyczącej sytuacji ekonomicznej.
b) Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej, zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 150.000,00 zł.

Po zmianie:
Zdolność techniczna lub zawodowa
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:

a) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane – roboty drogowe polegające na przebudowie lub (i) budowie dróg, o wartości każda jedna robota co najmniej 600.000,00 zł brutto, odpowiadające swoim rodzajem robotom drogowym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, to znaczy, co najmniej wykonaniem robót ziemnych i nawierzchniowych.

W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca nie może sumować robót o mniejszym zakresie rzeczowo-wartościowym.

b) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże dysponowanie osobą skierowaną do realizacji zamówienia publicznego, posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, czy też posiadającą odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.

Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Sytuacja ekonomiczna i finansowa

O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
a) Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dotyczącej sytuacji ekonomicznej.
b) Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej, zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 150.000,00 zł.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
1 Wykaz
osób skierowanych
do realizacji zamówienia – Załącznik nr 3 do SWZ
Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Z załączonego wykazu ma wynikać, że wykonawca dysponuje lub będzie dysponować osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia
samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej czy też
posiadającą odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.
2 Wykaz robót budowanych – Załącznik nr 4 do SWZ
Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały
wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne
odpowiednie
dokumenty. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi
Wykonawcami, wykaz robót budowlanych dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio
uczestniczył.
Z załączonego wykazu ma wynikać, że wykonawca wykonał co najmniej 2 roboty budowlane – roboty drogowe polegające na przebudowie lub (i) budowie dróg, o wartości każda jedna robota co najmniej 1.000.000,00 zł brutto, odpowiadające swoim rodzajem robotom drogowym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, to znaczy, co najmniej wykonaniem robót ziemnych i nawierzchniowych.
3 Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej
Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych
lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
Z załączonej (przedłożonej) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w celu spełnienia przez
Wykonawcę warunku w odniesieniu do sytuacji finansowej, musi wynikać, że Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność
kredytową w wysokości co najmniej 150.000,00 zł.

Po zmianie:
1 Wykaz
osób skierowanych
do realizacji zamówienia – Załącznik nr 3 do SWZ
Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Z załączonego wykazu ma wynikać, że wykonawca dysponuje lub będzie dysponować osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia
samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej czy też
posiadającą odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.
2 Wykaz robót budowanych – Załącznik nr 4 do SWZ
Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały
wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne
odpowiednie
dokumenty. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi
Wykonawcami, wykaz robót budowlanych dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio
uczestniczył.
Z załączonego wykazu ma wynikać, że wykonawca wykonał co najmniej 2 roboty budowlane – roboty drogowe polegające na przebudowie lub (i) budowie dróg, o wartości każda jedna robota co najmniej 600.000,00 zł brutto, odpowiadające swoim rodzajem robotom drogowym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, to znaczy, co najmniej wykonaniem robót ziemnych i nawierzchniowych.
3 Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej
Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych
lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
Z załączonej (przedłożonej) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w celu spełnienia przez
Wykonawcę warunku w odniesieniu do sytuacji finansowej, musi wynikać, że Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność
kredytową w wysokości co najmniej 150.000,00 zł.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

6.4.1. Informacje dotyczące wadium

Przed zmianą:
1 Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 38.000,00 zł (słownie złotych: trzydzieści osiem tysięcy 00/100).
2 Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 3 grudnia 2024 roku do godziny 10:00, według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 299).
3 Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 1 stycznia 2025 roku.
4 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank BNP PARIBAS
BANK POLSKA S.A. nr rachunku: 94 1600 1462 1016 7741 1000 0007 (UWAGA!!! ZMIANA RACHUNKU BANKOWEGO)
(w tytule przelewu zaleca się wpisać nazwę i
sygnaturę postępowania). Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu
składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
5 Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu
elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji oraz
powinno zawierać:
1) wskazanie Beneficjenta poręczenia lub gwarancji, którym musi być: Nadleśnictwo Kościerzyna, ul. Marii Skłodowskiej-
Curie 6, 83-400 Kościerzyna;
2) nazwę i adres siedziby Wykonawcy;
3) kwotę i termin ważności gwarancji/poręczenia;
4) bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy poręczenia lub gwarancji do zapłaty kwoty wadium, na pierwsze pisemne
żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. 6 Zamawiający zwróci wadium na zasadach
określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.
7 W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium
nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98
ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
8 Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia,
wystąpi odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6
ustawy Pzp.

Po zmianie:
1 Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 38.000,00 zł (słownie złotych: trzydzieści osiem tysięcy 00/100).
2 Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 5 grudnia 2024 roku do godziny 10:00, według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 299).
3 Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 3 stycznia 2025 roku.
4 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank BNP PARIBAS
BANK POLSKA S.A. nr rachunku: 94 1600 1462 1016 7741 1000 0007 (UWAGA!!! ZMIANA RACHUNKU BANKOWEGO)
(w tytule przelewu zaleca się wpisać nazwę i
sygnaturę postępowania). Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu
składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
5 Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu
elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji oraz
powinno zawierać:
1) wskazanie Beneficjenta poręczenia lub gwarancji, którym musi być: Nadleśnictwo Kościerzyna, ul. Marii Skłodowskiej-
Curie 6, 83-400 Kościerzyna;
2) nazwę i adres siedziby Wykonawcy;
3) kwotę i termin ważności gwarancji/poręczenia;
4) bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy poręczenia lub gwarancji do zapłaty kwoty wadium, na pierwsze pisemne
żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. 6 Zamawiający zwróci wadium na zasadach
określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.
7 W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium
nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98
ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
8 Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia,
wystąpi odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6
ustawy Pzp.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmianą:
1) zmianę daty końca realizacji robót budowlanych na termin późniejszy, w przypadku:
a) zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych (np. długotrwałe opady deszczu, śniegu, niskie temperatury
uniemożliwiające prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia lub jego części, nadmierne zawilgocenie podłoża i
materiałów lub (i) w trakcie dokonywania odbiorów robót – gdy warunki te uniemożliwią prowadzenie robót zgodnie ze
sztuką budowlaną.
b) wystąpienia okoliczności polegających na braku dostępności przez Wykonawcę na rynku materiałów budowlanych do
wykonania zamówienia objętego przedmiotem umowy, co uniemożliwia wykonanie umowy w pierwotnie ustalonym terminie.
c) wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, w szczególności odmienne
kategorie gruntu, wystąpienie utworów słabonośnych, kurzawki itp.,
d) wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie
podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastruktury, obiektów archeologicznych, konieczności prowadzenia prac
wykopaliskowych itp.,
e) wstrzymania robót przez Zamawiającego,
f) konieczności usunięcia błędów lub (i) wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
g) przekroczenia terminów wydania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp.,
h) odmowy wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów lub (i) zmian w
dokumentacji projektowej.
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1) lit. a) – h) termin umowy może być
wydłużony, o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty poprzez usunięcie lub ustąpienie
okoliczności powodującej brak możliwości realizacji przedmiotu umowy. Z powyższego uprawnienia Zamawiający będzie
mógł skorzystać w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z wyżej określonych okoliczności.
2) sposobu wykonania części przedmiotu zamówienia w przypadku, gdy w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia
zaistnieją okoliczności, takie jak:
a) pojawienie się nowych materiałów lub technologii,
b) konieczność zastosowania innych rozwiązań technicznych lub (i) technologicznych niż przewidzianych w umowie o
zamówienie publiczne, w tym w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdy zastosowanie ich grozi niewykonaniem lub
wadliwym wykonaniem zamówienia publicznego (przedmiotu umowy).
kategorie gruntu, wystąpienie utworów słabonośnych, kurzawki itp., skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu
zamówienia przy dotychczasowych założeniach technicznych lub (i) technologicznych.
d) wystąpienie odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie
podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastruktury, obiektów archeologicznych, konieczności prowadzenia prac
wykopaliskowych itp. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 2) lit. a) – d), Strony określą ilości i wartość
niezbędnych do wykonania prac. W takich sytuacjach, Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania kosztorysów robót
dodatkowych lub (i) robót zamiennych lub (i) robót zaniechanych na podstawie protokołu konieczności, spisanego przez
strony i zatwierdzonego przez Zamawiającego przy jednoczesnym zachowaniu tych samych cen i wskaźników, zawartych w
kosztorysie ofertowym z oferty Wykonawcy, a jeżeli nie będzie to możliwe – ustalenie nowych cen jednostkowych w toku
negocjacji warunków umowy.
e) przedłużające się z przyczyn obiektywnych postępowanie w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego lub z powodu braku realnej możliwości wykonania tego etapu zamówienia publicznego w skutek obiektywnie zbyt krótkiego czasu na tą realizację w roku 2024. W przypadku wystąpienia co najmniej jednej z wyżej wymienionej okoliczności Zamawiający określi z Wykonawcą możliwy zakres prac , który obiektywnie będzie realny do wykonania w I etapie.
Uwaga! Dalszy ciąg przewidzianych zmian w umowie w ostatnie sekcji ogłoszenia.

Po zmianie:
1) zmianę daty końca realizacji robót budowlanych na termin późniejszy, w przypadku:
a) zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych (np. długotrwałe opady deszczu, śniegu, niskie temperatury
uniemożliwiające prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia lub jego części, nadmierne zawilgocenie podłoża i
materiałów lub (i) w trakcie dokonywania odbiorów robót – gdy warunki te uniemożliwią prowadzenie robót zgodnie ze
sztuką budowlaną.
b) wystąpienia okoliczności polegających na braku dostępności przez Wykonawcę na rynku materiałów budowlanych do
wykonania zamówienia objętego przedmiotem umowy, co uniemożliwia wykonanie umowy w pierwotnie ustalonym terminie.
c) wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, w szczególności odmienne
kategorie gruntu, wystąpienie utworów słabonośnych, kurzawki itp.,
d) wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie
podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastruktury, obiektów archeologicznych, konieczności prowadzenia prac
wykopaliskowych itp.,
e) wstrzymania robót przez Zamawiającego,
f) konieczności usunięcia błędów lub (i) wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
g) przekroczenia terminów wydania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp.,
h) odmowy wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów lub (i) zmian w
dokumentacji projektowej.
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1) lit. a) – h) termin umowy może być
wydłużony, o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty poprzez usunięcie lub ustąpienie
okoliczności powodującej brak możliwości realizacji przedmiotu umowy. Z powyższego uprawnienia Zamawiający będzie
mógł skorzystać w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z wyżej określonych okoliczności.
2) sposobu wykonania części przedmiotu zamówienia w przypadku, gdy w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia
zaistnieją okoliczności, takie jak:
a) pojawienie się nowych materiałów lub technologii,
b) konieczność zastosowania innych rozwiązań technicznych lub (i) technologicznych niż przewidzianych w umowie o
zamówienie publiczne, w tym w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdy zastosowanie ich grozi niewykonaniem lub
wadliwym wykonaniem zamówienia publicznego (przedmiotu umowy).
kategorie gruntu, wystąpienie utworów słabonośnych, kurzawki itp., skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu
zamówienia przy dotychczasowych założeniach technicznych lub (i) technologicznych.
d) wystąpienie odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie
podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastruktury, obiektów archeologicznych, konieczności prowadzenia prac
wykopaliskowych itp. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 2) lit. a) – d), Strony określą ilości i wartość
niezbędnych do wykonania prac. W takich sytuacjach, Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania kosztorysów robót
dodatkowych lub (i) robót zamiennych lub (i) robót zaniechanych na podstawie protokołu konieczności, spisanego przez
strony i zatwierdzonego przez Zamawiającego przy jednoczesnym zachowaniu tych samych cen i wskaźników, zawartych w
kosztorysie ofertowym z oferty Wykonawcy, a jeżeli nie będzie to możliwe – ustalenie nowych cen jednostkowych w toku
negocjacji warunków umowy.
Uwaga! Dalszy ciąg przewidzianych zmian w umowie w ostatnie sekcji ogłoszenia.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2024-12-03 10:00

Po zmianie:
2024-12-05 10:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2024-12-03 10:10

Po zmianie:
2024-12-05 10:10

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2025-01-01

Po zmianie:
2025-01-03

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.