eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaŚwiadczenie usług przewozu dzieci i młodzieży dla Pałacu Młodzieży w Warszawie w 2025 roku



Ogłoszenie z dnia 2024-12-02

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług przewozu dzieci i młodzieży dla Pałacu Młodzieży w Warszawie w 2025 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: PAŁAC MŁODZIEŻY W WARSZAWIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000187062

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Defilad 1

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-901

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.7.) Numer telefonu: (22) 277 47 32

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: k.piotruk@um.warszawa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pm.waw.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.

Podmiot 1

1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: MIEJSKIE BIURO FINANSÓW OŚWIATY M. ST. WARSZAWY

1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015752866

Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:

1.11.3.) Ulica: Mokotowska 55

1.11.4.) Miejscowość: Warszawa

1.11.5.) Kod pocztowy: 02-776

1.11.6.) Województwo: mazowieckie

1.11.7.) Kraj: Polska

1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: mbfo@eduwarszawa.pl

1.11.12.) Adres strony internetowej: https://mbfo.waw.pl/

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług przewozu dzieci i młodzieży dla Pałacu Młodzieży w Warszawie w 2025 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-89d81375-e712-4cb3-8d13-775f4e35420d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00626580

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://mbfo.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://mbfo.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający wymaga przekazywania przez strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://mbfo.ezamawiajacy.pl w sekcji „Korespondencja”. Szczegółowy opis znajduje się w SWZ, rozdz. V.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 96/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) zwanego dalej RODO, szczegóły są zawarte w rozdziale XV SWZ.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenia dotyczą obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 47/MBFO/PM/7/24

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 270000 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie usług przewozu dzieci i młodzieży dla Pałacu Młodzieży w Warszawie w 2025 roku
Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na świadczeniu usług przewozu dzieci i młodzieży dla Pałacu Młodzieży w Warszawie w 2025 roku

4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)

60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena brutto - 60pkt, liczba punktów = (cena najniższa zaproponowana w ofertach / cena badanej oferty) x 60 punktów. Termin płatności faktury - 40pkt:  zaoferowany termin płatności od 21 do 24 dni od otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury - 0 pkt,  zaoferowany termin płatności od 25 do 27 dni od otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury – 30 pkt,  zaoferowany termin płatności od 28 dni wzwyż od otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury – 40 pkt.Ocena kryterium będzie dokonywana według wzoru: Cena najniższa zaproponowana w ofertach Liczba punktów = ------------------------------------- x 100 punktów Cena badanej oferty 4. Zamawiający wymaga, aby termin płatności faktury mieścił się w przedziale 21 a 28 dni po otrzymaniu przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury. W przypadku zaproponowania terminu krótszego niż 21 dni oferta zostanie odrzucona z powodu niezgodności jej treści z treścią SWZ. W przypadku terminu znajdującego się w przedziale od 21 do 24 dni oferta zostaje oceniona jakby miała termin 21 dni (0 pkt), w przypadku przedziału od 25 do 27 dni oferta zostaje oceniona jakby miała termin 25 dni (30 pkt), w przypadku przedziału od 28 dni wzwyż oferta zostaje oceniona jakby miała termin 28 dni (40 pkt). 5. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu. 6. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością̨ do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. 7. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach. 8. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w SWZ. 9. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz SWZ oraz zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w niniejszym rozdziale kryterium wyboru ofert. 10. Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie, omyłki rachunkowe i inne w obliczeniu ceny na zasadach określonych w Pzp. 11. Zamawiają udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Jeżeli Zamawiający nie będzie prowadził negocjacji, dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 1

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj. posiadają ważne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu osób wydanego na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej tzn. posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 135 000,00 zł,
3) zdolności technicznej lub zawodowej tzn. wykażą, że w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert wykonali dwie (2) usługi polegające na świadczeniu usług przewozu osób – o wartości nie niższej niż 70 000,00 zł brutto każda.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania:
a) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp,
b) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
c) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Pzp , wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
d) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Pzp , wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
e) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 275 z późn. zm.) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - wzór stanowi załącznik nr 7 do SWZ.

Inne dokumenty wymagane w postępowaniu:
a) aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu osób wydanego na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wyżej wymieniony dokument musi złożyć każdy z Wykonawców.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu:
a) wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty, wg wzoru określonego w zał. nr 9 do SWZ – należy podać co najmniej 2 usługi polegające na świadczeniu usług przewozu osób – o wartości nie niższej niż 70 000,00 zł brutto każda,
b) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 135 000,00 zł ważną na cały okres realizacji niniejszego zamówienia, a w przypadku gdy ważność dokumentu jest krótsza niż okres realizacji niniejszego zamówienia, należy przedłożyć Zamawiającemu również oświadczenie Wykonawcy zapewniające o kontynuowaniu ubezpieczenia zgodnie z okresem realizacji niniejszego zamówienia.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający dopuszcza, na wyłączny wniosek Wykonawcy, możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian implikowana jest zmianą materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia względem cen lub kosztów przyjętych i uwzględnionych w Wynagrodzeniu Wykonawcy wynikającym z oferty, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 2 i nast. poniżej.
2. Zamawiający zastrzega, że waloryzacja wynagrodzenia będzie mogła być dokonana dodatkowo w przypadku zaistnienia istotnych zmian (nieprzewidzianych) w kontekście poziomu cen i kosztów, natomiast ryzyka związane z normalną fluktuacją cenową i kosztową (weryfikowalną na podstawie m.in. doświadczeń w realizacji analogicznych zadań, czy zwyczajnych zachowań rynku, np.: wiadomymi wahaniami, czy okresowymi spadkami/ wzrostami określonych kategorii cen/kosztów) winny zostać uwzględnione w ryzyku ryczałtowym i wkalkulowane w cenę oferty.
3. Zmiana ceny materiałów lub kosztów winna mieć bezpośredni i rzeczywisty wpływ na koszt wykonania Umowy, co winno zostać wykazane we wniosku o dokonanie zmiany Wynagrodzenia. Zastrzega się przy tym, iż bazowym odniesieniem wartości ewentualnych zmian cenowych i kosztowych w toku realizacji Umowy będą stosowne wskaźniki GUS obowiązujące na moment sporządzenia oferty, co oznacza tym samym, iż wszelkie ryzyka związane z uwzględnieniem przez Wykonawcę w ocenie ofertowej cen materiałów i kosztów związanych z realizacją zamówienia na poziomie niższym niż wynika ze wskaźników GUS obciążają Wykonawcę.
4. Zmiana wynagrodzenia związana ze zmianą cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją Umowy może nastąpić przy zaistnieniu wzrostu poziomu cen materiałów lub kosztów powyżej 8% względem cen lub kosztów przyjętych w celu ustalenia Wynagrodzenia zawartego w ofercie. Początkowy termin obowiązywania zmiany wysokości wynagrodzenia biegnie od 1-go dnia miesiąca następującego po miesiącu złożenia uzasadnionego wniosku Wykonawcy o waloryzację/zmianę wysokości wynagrodzenia i zawarcia między Stronami aneksu do umowy w przedmiocie tych zmian. W przypadku, gdy zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy związana ze zmianą cen materiałów lub kosztów wynika ze zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, zmiana taka będzie obowiązywać od dnia wejścia w życie tych przepisów.
5. Maksymalna wartość zmiany Wynagrodzenia Wykonawcy, jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie zastosowania postanowień o zasadach wprowadzenia zmian wysokości Wynagrodzenia w wyniku waloryzacji wynosi 10% Wynagrodzenia Wykonawcy względem ceny lub kosztu przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia zawartego w ofercie.
6. Wykonawcy, którego wynagrodzenie zostało zmienione w trybie określonym w niniejszym paragrafie, zobowiązany jest do zmiany wysokości wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy, z którym zawarł umowę, w zakresie odpowiadającym zmianie wartości wynagrodzenia Wykonawcy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-10 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://mbfo.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-10 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-08

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:

Cena brutto - 60pkt, Termin płatności faktury - 40pkt.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.