eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pilica"Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań".



Ogłoszenie z dnia 2024-12-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO I GMINA PILICA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258836

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Żarnowiecka 46 A

1.5.2.) Miejscowość: Pilica

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-436

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.7.) Numer telefonu: + 48 32 67 35 104

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@pilica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pilica.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-401f60b0-7f4f-4bb1-bd7b-a84ee0bfce0d

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-401f60b0-7f4f-4bb1-bd7b-a84ee0bfce0d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00641768

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00067455/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 KREDYT - 5 550 000 ZŁ.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00570905

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: FN.271.1.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 971607,03 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 5 550 000,00 zł (słownie złotych: pięć milionów pięćset pięćdziesiąt tysięcy) na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniejszych zobowiązań.
2. Zamawiający określa okres kredytowania do 31 maja 2029 r.
3. Wykonawca uruchomi środki z kredytu w terminie do 2 dni od dnia podpisania umowy.
4. Zamawiający określa okres karencji na spłatę kredytu trwający do marca 2025 r. – płatność pierwszej raty kapitałowej nastąpi do 31 marca 2025 r.
5. Zamawiający określa spłaty rat kredytu od marca 2025 r. w następujący sposób:
Data spłaty - Kwota spłaty rat kapitałowych w PLN
30.11.2024 - 0-karencja
31.12.2024 - 0-karencja
31.01.2025 - 0-karencja
28.02.2025 - 0-karencja
31.03.2025 -100 000,00
30.04.2025 - 0,00
31.05.2025- 0,00
30.06.2025- 0,00
31.07.2025- 0,00
31.08.2025- 0,00
30.09.2025- 0,00
31.10.2025- 0,00
30.11.2025- 0,00
31.12.2025- 0,00
31.01.2026- 0,00
28.02.2026- 0,00
31.03.2026- 650 000,00
30.04.2026- 0,00
31.05.2026- 600 000,00
30.06.2026- 0,00
31.07.2026- 0,00
31.08.2026- 0,00
30.09.2026- 300 000,00
31.10.2026- 0,00
30.11.2026- 0,00
31.12.2026- 0,00
31.01.2027- 0,00
28.02.2027- 0,00
31.03.2027- 550 000,00
30.04.2027- 0,00
31.05.2027- 750 000,00
30.06.2027- 0,00
31.07.2027- 0,00
31.08.2027- 0,00
30.09.2027- 563 000,00
31.10.2027- 0,00
30.11.2027- 0,00
31.12.2027- 0,00
31.01.2028- 0,00
29.02.2028- 0,00
31.03.2028- 500 000,00
30.04.2028- 0,00
31.05.2028- 631 000,00
30.06.2028- 0,00
31.07.2028- 0,00
31.08.2028- 0,00
30.09.2028- 130 000,00
31.10.2028- 0,00
30.11.2028- 0,00
31.12.2028- 0,00
31.01.2029- 0,00
28.02.2029- 0,00
31.03.2029- 550 000,00
30.04.2029- 0,00
31.05.2029- 226 000,00
SPŁATY: 5- 550 000,00.
6. Spłata odsetek następować będzie w ratach miesięcznych wg harmonogramu znajdującego się w Załączniku nr 1 do SWZ (Formularz ofertowy).
7. W czasie spłaty kredytu nie będą pobierane żadne prowizje i opłaty inne niż te, które uwzględniono w cenie (ofercie).
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty całości bądź części kredytu bez obciążenia zamawiającego kosztami z tego tytułu.
9. Wysokość poszczególnych rat odsetkowych zostanie wyliczona na podstawie rzeczywistej liczby dni w danym miesiącu oraz rzeczywistej liczby dni w danym roku kredytowania.
10. Zamawiający zastrzega, że zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.
11. Informacje o Mieście i Gminie Pilica oraz budżecie Miasta i Gminy Pilica znajduję się na stronie: https://www.pilica.bip.jur.pl/
12. Dodatkowe warunki realizacji zamówienia określają projektowane postanowienia umowy, tj. minimalne postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia opisane w Załączniku nr 2 do SWZ.
13. Szczegółowe informacje o sytuacji finansowej Zamawiającego mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty, na które składają się:
a) Zarządzenie nr 48/2024 Burmistrza Miasta i Gminy Pilica z dnia 02 października 2024 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań;
b) Sprawozdania Rb-Z wg stanu na koniec II kwartału 2024 r.;
c) Sprawozdania Rb-NDS za okres od początku roku do dnia 30.06.2024 r.;
d) Sprawozdania Rb-Z wg stanu na koniec III kwartału 2024 r.;
e) Sprawozdania Rb-NDS za okres od początku roku do dnia 30.09.2024 r.;
f) Uchwała Nr 4200.VII.128.2024 VII Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach z dnia 25 października 2024 r. w sprawie opinii o możliwości spłaty przez Miasto i Gminę Pilica kredytu długoterminowego w kwocie 5.550.000,00 zł
zawiera Załącznik Nr 3 do SWZ.
14. Z uwagi na przedmiot zamówienia, który nie wymaga rozwiązań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników Zamawiający nie jest zobowiązany do uwzględnienia w opisie przedmiotu zamówienia dodatkowych zapisów, o których mowa w art. 100 ust. 1 ustawy Pzp.
15. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
Celem wykonania obowiązków określonych w art. 95 ustawy Pzp Zamawiający wymaga, aby w ramach realizacji umowy czynności bezpośrednio związane z obsługą kredytu były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1465 z późn. zm.).
Wymóg ten nie dotyczy czynności doradcy kredytowego lub analityka kredytowego, które mogą być wykonywane na podstawie umów cywilnoprawnych.
Wymagania dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia osób na umowę o pracę, uprawnienia kontrolne Zamawiającego oraz sankcje z tytułu braku zatrudniania osób na umowę o pracę zostały szczegółowo określone w projektowanych postanowieniach umownych stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 949719,10 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 950895,48 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 949719,10 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BANK SPÓŁDZIELCZY W WOLBROMIU

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6370111172

7.3.3) Ulica: UL. KRAKOWSKA 26

7.3.4) Miejscowość: WOLBROM

7.3.5) Kod pocztowy: 32-340

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-11-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 949719,10 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2029-05-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Rodzaj przedsiębiorstwa, jakim jest Wykonawca- Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. z siedzibą w Warszawie,
Południowy Regionalny Oddział Korporacyjny w Katowicach,
Regionalne Centrum Korporacyjne w Katowicach to inny rodzaj: duże przedsiębiorstwo.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.