Ogłoszenie z dnia 2024-12-09
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00570905/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-10-30
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO I GMINA PILICA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258836
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Żarnowiecka 46 A
1.5.2.) Miejscowość: Pilica
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-436
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: + 48 32 67 35 104
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@pilica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pilica.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-401f60b0-7f4f-4bb1-bd7b-a84ee0bfce0d1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-401f60b0-7f4f-4bb1-bd7b-a84ee0bfce0d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00641768
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00067455/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 KREDYT - 5 550 000 ZŁ.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00570905
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: FN.271.1.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 971607,03 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 5 550 000,00 zł (słownie złotych: pięć milionów pięćset pięćdziesiąt tysięcy) na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniejszych zobowiązań.
2. Zamawiający określa okres kredytowania do 31 maja 2029 r.
3. Wykonawca uruchomi środki z kredytu w terminie do 2 dni od dnia podpisania umowy.
4. Zamawiający określa okres karencji na spłatę kredytu trwający do marca 2025 r. – płatność pierwszej raty kapitałowej nastąpi do 31 marca 2025 r.
5. Zamawiający określa spłaty rat kredytu od marca 2025 r. w następujący sposób:
Data spłaty - Kwota spłaty rat kapitałowych w PLN
30.11.2024 - 0-karencja
31.12.2024 - 0-karencja
31.01.2025 - 0-karencja
28.02.2025 - 0-karencja
31.03.2025 -100 000,00
30.04.2025 - 0,00
31.05.2025- 0,00
30.06.2025- 0,00
31.07.2025- 0,00
31.08.2025- 0,00
30.09.2025- 0,00
31.10.2025- 0,00
30.11.2025- 0,00
31.12.2025- 0,00
31.01.2026- 0,00
28.02.2026- 0,00
31.03.2026- 650 000,00
30.04.2026- 0,00
31.05.2026- 600 000,00
30.06.2026- 0,00
31.07.2026- 0,00
31.08.2026- 0,00
30.09.2026- 300 000,00
31.10.2026- 0,00
30.11.2026- 0,00
31.12.2026- 0,00
31.01.2027- 0,00
28.02.2027- 0,00
31.03.2027- 550 000,00
30.04.2027- 0,00
31.05.2027- 750 000,00
30.06.2027- 0,00
31.07.2027- 0,00
31.08.2027- 0,00
30.09.2027- 563 000,00
31.10.2027- 0,00
30.11.2027- 0,00
31.12.2027- 0,00
31.01.2028- 0,00
29.02.2028- 0,00
31.03.2028- 500 000,00
30.04.2028- 0,00
31.05.2028- 631 000,00
30.06.2028- 0,00
31.07.2028- 0,00
31.08.2028- 0,00
30.09.2028- 130 000,00
31.10.2028- 0,00
30.11.2028- 0,00
31.12.2028- 0,00
31.01.2029- 0,00
28.02.2029- 0,00
31.03.2029- 550 000,00
30.04.2029- 0,00
31.05.2029- 226 000,00
SPŁATY: 5- 550 000,00.
6. Spłata odsetek następować będzie w ratach miesięcznych wg harmonogramu znajdującego się w Załączniku nr 1 do SWZ (Formularz ofertowy).
7. W czasie spłaty kredytu nie będą pobierane żadne prowizje i opłaty inne niż te, które uwzględniono w cenie (ofercie).
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty całości bądź części kredytu bez obciążenia zamawiającego kosztami z tego tytułu.
9. Wysokość poszczególnych rat odsetkowych zostanie wyliczona na podstawie rzeczywistej liczby dni w danym miesiącu oraz rzeczywistej liczby dni w danym roku kredytowania.
10. Zamawiający zastrzega, że zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.
11. Informacje o Mieście i Gminie Pilica oraz budżecie Miasta i Gminy Pilica znajduję się na stronie: https://www.pilica.bip.jur.pl/
12. Dodatkowe warunki realizacji zamówienia określają projektowane postanowienia umowy, tj. minimalne postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia opisane w Załączniku nr 2 do SWZ.
13. Szczegółowe informacje o sytuacji finansowej Zamawiającego mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty, na które składają się:
a) Zarządzenie nr 48/2024 Burmistrza Miasta i Gminy Pilica z dnia 02 października 2024 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań;
b) Sprawozdania Rb-Z wg stanu na koniec II kwartału 2024 r.;
c) Sprawozdania Rb-NDS za okres od początku roku do dnia 30.06.2024 r.;
d) Sprawozdania Rb-Z wg stanu na koniec III kwartału 2024 r.;
e) Sprawozdania Rb-NDS za okres od początku roku do dnia 30.09.2024 r.;
f) Uchwała Nr 4200.VII.128.2024 VII Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach z dnia 25 października 2024 r. w sprawie opinii o możliwości spłaty przez Miasto i Gminę Pilica kredytu długoterminowego w kwocie 5.550.000,00 zł
zawiera Załącznik Nr 3 do SWZ.
14. Z uwagi na przedmiot zamówienia, który nie wymaga rozwiązań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników Zamawiający nie jest zobowiązany do uwzględnienia w opisie przedmiotu zamówienia dodatkowych zapisów, o których mowa w art. 100 ust. 1 ustawy Pzp.
15. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
Celem wykonania obowiązków określonych w art. 95 ustawy Pzp Zamawiający wymaga, aby w ramach realizacji umowy czynności bezpośrednio związane z obsługą kredytu były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1465 z późn. zm.).
Wymóg ten nie dotyczy czynności doradcy kredytowego lub analityka kredytowego, które mogą być wykonywane na podstawie umów cywilnoprawnych.
Wymagania dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia osób na umowę o pracę, uprawnienia kontrolne Zamawiającego oraz sankcje z tytułu braku zatrudniania osób na umowę o pracę zostały szczegółowo określone w projektowanych postanowieniach umownych stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 949719,10 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 950895,48 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 949719,10 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BANK SPÓŁDZIELCZY W WOLBROMIU
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6370111172
7.3.3) Ulica: UL. KRAKOWSKA 26
7.3.4) Miejscowość: WOLBROM
7.3.5) Kod pocztowy: 32-340
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-11-28
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 949719,10 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2029-05-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Południowy Regionalny Oddział Korporacyjny w Katowicach,
Regionalne Centrum Korporacyjne w Katowicach to inny rodzaj: duże przedsiębiorstwo.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Bankowa obsługa budżetu Powiatu Zduńskowolskiego oraz jednostek organizacyjnych powiatu
- Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na pokrycie w 2025 r. deficytu budżetowego związanego z finansowaniem zadań inwestycyjnych
- OBSŁUGA BANKOWA POWIATU ŚREDZKIEGO w latach 2025-2029
- "Obsługa bankowa budżetu Powiatu Krasnostawskiego na okres od 01.05.2025 r. do 30.04.2027 r."
- "Udzielenie kredytu w wysokości 2300000,00 zł na finansowanie zadania inwestycyjnego pn. Budowa kompleksu sportowego Orlik 2024 oraz sprawnościowego placu zabaw w Topólce ".
- Kredyt inwestycyjny.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.