Ogłoszenie z dnia 2024-12-10
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa ochrony mienia wraz z przyległym terenem obiektu Łaźnia Moszczenica w Jastrzębiu-Zdroju
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Dziedzictwa i Dialogu- Łaźnia Moszczenica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 520605172
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Towarowa 7
1.5.2.) Miejscowość: Jastrzębie-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-338
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 440 81 72
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@laznia.jastrzebie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.lazniamoszczenica.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa ochrony mienia wraz z przyległym terenem obiektu Łaźnia Moszczenica w Jastrzębiu-Zdroju
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-14d86d92-3988-4d57-8097-bf2184b23e94
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00645132
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00391451/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Usługa ochrony mienia wraz z przyległym terenem obiektu Łaźnia- Moszczenica
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-14d86d92-3988-4d57-8097-bf2184b23e943.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie jest prowadzone w języku polskim.
2. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne.
3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
4. Komunikacja elektroniczna, prowadzona jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl).
5. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego z zastosowaniem elektronicznej formy komunikacji, musi posiadać konto na Platformie e-Zamówienia.
6. Wykonawca posiadający konto ma dostęp do następujących formularzy: złożenia, zmiany i wycofania oferty lub wniosku oraz formularza „Pytania i odpowiedzi”.
7. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta ani logowania się na Platformie e-Zamówienia.
8. Założenie konta oraz korzystanie z Platformy e-Zamówienia są bezpłatne.
9. Wykonawca, rejestrując się, a następnie logując się, akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie oraz uznaje go za wiążący. Podgląd i pobieranie dokumentacji postępowania nie wymaga logowania.
10. Za pośrednictwem posiadanych kont użytkowników odbywa się komunikacja Zamawiającego z Wykonawcą, w szczególności: przekazywanie wezwań i zawiadomień, informacji, odpowiedzi na pytania, dokumentów, oświadczeń, pytań.
11. Do pełnego i prawidłowego komunikowania się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej konieczne jest posiadanie przez co najmniej jednego uprawnionego użytkownika Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego służącego do autentykacji bądź podpisu elektronicznego w postaci podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.
12. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ, załączników albo opisu potrzeb i wymagań i Zamawiający ma obowiązek udzielenia wyjaśnień treści SWZ, załączników albo opisu potrzeb i wymagań zgodnie z treścią art. 284 uPzp. Wyjaśnienia i odpowiedzi zamieszczane będą w miejscu publikacji dokumentacji postępowania.
13. Korzystanie z Platformy jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez sprzęt, z którego korzystają użytkownicy Wykonawcy następujących minimalnych wymagań technicznych i specyfiki połączenia.
14. W sytuacji awarii lub błędów lub niedostępności Platformy e-Zamówienia, uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego poprzez Platformę e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres poczta@laznia.jastrzebie.pl
(nie dotyczy składania oferty oraz oświadczeń o spełnieniu warunków udziału i braku podstaw do wykluczenia z postępowania).
15. Maksymalny rozmiar pojedynczych plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia wynosi 150 MB. Za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia można przesłać wiele pojedynczych plików lub plik poddający dane kompresji (ZIP) zawierający wiele pojedynczych plików.
16. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania do Platformy e-Zamówienia.
Powyższe i dalsze szczegółowe uregulowania w zakresie wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczących korespondencji elektronicznej zawiera SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dla osób fizycznych biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego dostępna jest w pkt. XXI SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 19 ust. 2 uPzp skorzystanie przez osobę, której dane osobowe
dotyczą, z uprawnienia do stosowania lub uzupełnienia, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą; Prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO), przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa. Zgodnie z art. 19 ust. 3 uPzp w postępowaniu o udzielnie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa ochrony mienia wraz z przyległym terenem obiektu Łaźnia Moszczenica w Jastrzębiu-Zdroju
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami: „Cena oferty brutto” (znaczenie 100%).
2. Określenie wartości dla kryterium „Cena oferty brutto” (wskaźnik C) nastąpi w oparciu o następujący wzór: C=Cn/Co x100%
gdzie: Cn – oznacza cenę brutto najtańszej z ofert, Co – oznacza cenę brutto ocenianej oferty.
3. Uzyskana z wyliczenia wartość dla kryterium „Cena oferty brutto” (wskaźnik C) zostanie ostatecznie ustalona z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku z zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.
4. Najwyższą wartość dla kryterium „Cena oferty brutto” (wskaźnik C równy 100%) otrzyma oferta z najniższą ceną.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu na podstawie art. 112 ust. 2 uPzp, odnoszące się do:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie definiuje warunku udziału w tym zakresie,
2) posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej – wskazanie, że Wykonawca posiada ważną koncesję MSWiA na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia,
3) sytuacji ekonomicznej i finansowej – Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej,
4) zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia.
2. Zamawiający nie przewiduje konieczności dokonania wizji lokalnej na terenie, na którym będą świadczone usługi. Jednocześnie Zamawiający informuje, iż jest możliwe przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca realizacji usług, w celu pozyskania wszelkich danych mogących być przydatnymi
do przygotowania oferty oraz realizacji przedmiotu umowy po wcześniejszym ustaleniu z Zamawiającym jej terminu. Koszt dokonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca. Niedokonanie wizji lokalnej przez Wykonawcę nie będzie skutkować konsekwencjami w postaci wykluczenia
z postępowania bądź odrzucenia oferty.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu z przesłanek obowiązkowych ustawy.
Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia wskazanych w SWZ Wykonawca składa oświadczenie z art. 125 ust. 1 uPzp
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia
z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ.
1.1. Oświadczenie, o którym mowa w pkt 1, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnienia warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
2. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
2.1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający zażąda następujących dokumentów:
- zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne,
w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 uPzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem,
2.2. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących wymaganych uprawień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej Zamawiający zażąda następujących dokumentów:
- aktualnej koncesji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia, wydanej na podstawie Ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (t.j. Dz.U. 2021 poz. 1995, z późn. zm),
2.3. W celu potwierdzenia sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający zażąda następujących dokumentów:
- aktualnej, opłaconej polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, obejmującej również przedmiotowe usługi,
2.4. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający zażąda oświadczenia potwierdzającego taką zdolność.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie do 5dni, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych tj.:
- zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, w zakresie art.
109 ust. 1 pkt 1 uPzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem,
- aktualnej koncesji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia, wydanej na podstawie Ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia,
- aktualnej, opłaconej polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, obejmującej również przedmiotowe usługi,
- oświadczenie potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika (Lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
4. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnictwa (Lidera) powinien zawierać wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Podpisy muszą zostać złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
5. Wszelka korespondencja kierowana będzie wyłącznie do podmiotu występującego jako pełnomocnik (Lider).
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z tych Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z udziału w postępowaniu.
7. Celem wykazania braku podstaw do wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawcy składają oświadczania i dokumenty określone w SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-18 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl)
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-18 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-30
INNE PRZETARGI Z JASTRZĘBIA ZDROJU
- Usługa przygotowania i wydawania gorących posiłków dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 10 w Jastrzębiu-Zdroju w roku 2025
- Usługa ochrony mienia wraz z przyległym terenem obiektu Łaźnia Moszczenica w Jastrzębiu-Zdroju
- Usługa przygotowania i wydawania posiłków dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 4 w Jastrzębiu-Zdroju
- "Udzielenie schronienia bezdomnym kobietom"
- Usługa zapewnienia gorącego posiłku uczniom Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 23 im.ks.prof.J.Tischnera w Jastrzębiu Zdroju
- Świadczenie usługi cateringowej na potrzeby uczniów Szkoły Podstawowej nr 19 w Jastrzębiu-Zdroju
więcej: przetargi w Jastrzębiu Zdroju »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Ochrona obiektów i mienia Galerii Bielskiej BWA przy ul. 3 Maja 11 w Bielsku-Białej
- Usługa ochrony mienia wraz z przyległym terenem obiektu Łaźnia Moszczenica w Jastrzębiu-Zdroju
- Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na zapewnienie usług ochrony budynku Galerii Sztuki Współczesnej "Bunkier Sztuki" przy Placu Szczepańskim 3A w Krakowie
- Bezpośrednia ochrona fizyczna osób i mienia na terenie Europejskiego Centrum Artystycznego im. Fryderyka Chopina w Sannikach.
- Ochrona fizyczna obiektów i mienia (UOF4)
- Świadczenie usług ochrony w formie bezpośredniej ochrony fizycznej obiektów i mienia Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Katowicach wraz z konwojowaniem wartości pieniężnych w okresie 12 miesięcy
więcej: Usługi ochroniarskie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.