eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KaliszOchrona osób i mienia w budynkach Muzeum Okręgowego Ziemi Kaliskiej w Kaliszu wraz z obsługą systemów monitoringu, ochroną podczas imprez plenerowych i transportem zbiorów



Ogłoszenie z dnia 2024-12-13

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Ochrona osób i mienia w budynkach Muzeum Okręgowego Ziemi Kaliskiej w Kaliszu wraz z obsługą systemów monitoringu, ochroną podczas imprez plenerowych i transportem zbiorów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Okręgowe Ziemi Kaliskiej w Kaliszu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000639512

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kościuszki 12

1.5.2.) Miejscowość: Kalisz

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-800

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.7.) Numer telefonu: 625013484

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@muzeumwkaliszu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.muzeumwkaliszu.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

Samorządowa Instytucja Kultury

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Ochrona osób i mienia w budynkach Muzeum Okręgowego Ziemi Kaliskiej w Kaliszu wraz z obsługą systemów monitoringu, ochroną podczas imprez plenerowych i transportem zbiorów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f9a3bc0f-5e5b-451e-9922-7a979e24ce2b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00650676

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00220624/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Ochrona osób i mienia w budynkach Muzeum Okręgowego Ziemi Kaliskiej w Kaliszu wraz z obsługą systemów monitoringu, ochroną podczas imprez plenerowych i transportem zbiorów

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f9a3bc0f-5e5b-451e-9922-7a979e24ce2b

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Z zastrzeżeniem postanowień zawartych w SWZ, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami może się odbywać wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, tj.: pocztą elektroniczną na adres e-mail: biuro@muzeumwkaliszu.pl.
Wszystkie informacje dot. nin. postępowania będą dostępne w systemie eZamowienia.
Adres strony internetowej prowadzącego postępowanie, na którym będą udostępniane zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem: https://www.muzeumwkaliszu.pl/zamowienia-publiczne.html
Ofertę, a także oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp, składa się pod rygorem nieważności, zgodnie z wyborem Wykonawcy w formie elektronicznej (oznacza to postać elektroniczną opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym), lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Złożenie oferty jest możliwe wyłącznie na Platformie e-zamówienia zgodnie z instrukcją zamieszczoną na stronie https://ezamowienia.gov.pl/pl/z uwzględnieniem zdania kolejnego. Uwaga: Zamawiający nie korzysta z formularza
ofertowego interaktywnego generowanego przez Platformę e-Zamówienia. W zakładce „Złóż ofertę” w polu „Wypełniony formularz oferty” Wykonawca dodaje plik stanowiący załącznik nr 2 do SWZ (Formularz Ofertowy). W przypadku pojawienia się komunikatu Czy chcesz kontynuować? Postępowanie nie posiada opublikowanego formularza do tego postępowania. Plik XYZ nie jest poprawnym formularzem interaktywnym wygenerowanym na Platformie” należy kliknąć przycisk Tak, chcę kontynuować”.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, zamawiający informuje, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Okręgowe Ziemi Kaliskiej w Kaliszu, tel. 62 757 16 08;
• inspektorem ochrony danych osobowych jest Pani Joanna Hofman, tel. 62 757-16-08;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na usługi pn. „Ochrona osób i mienia w budynkach Muzeum Okręgowego Ziemi Kaliskiej w Kaliszu wraz z obsługą systemów monitoringu oraz podczas imprez plenerowych i transportu zbiorów”, nr sprawy 3-TP-2024, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji (art. 275 pkt. 1 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Pzp),
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych zwana dalej „ustawą”;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ,
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ,
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych, prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych, prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 3-TP-2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usługa ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego oraz konwojowania i ochrony podczas imprez plenerowych w niżej wymienionych obiektach Muzeum Okręgowego Ziemi Kaliskiej w 2025r. oraz sporządzenie Planów ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych, w następujących zakresach:

a) Oddział Literacki Dworek Marii Dąbrowskiej w Russowie, Russów 49, 62-817 Żelazków
- ochrona fizyczna całodobowa w okresie 01.04.2025 r. – 31.10.2025 r. z wyjątkiem pracujących poniedziałków: wówczas ochrona fizyczna w godzinach: 00:00 - 7:30 i 15:30 - 00:00 (średniomiesięczny czas pracy około 688 h – 30 dni),
- ochrona fizyczna w okresie 01.01.2025 r. – 31.03.2025 r. oraz w okresie 01.11.2025 r. – 31.12.2025 r.: podczas weekendów całodobowo, w dni robocze - poza godzinami pracy muzealników, tj. 00:00 – 07:30 i 15:30 – 00:00. W dni świąteczne według indywidualnego ustalenia (średniomiesięczny czas pracy około 544 h – 30 dni),
- obsługa Systemu Telewizji Przemysłowej, Systemu Sygnalizacji Pożaru oraz Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu,
- obsługa w zakresie ochrony osób i mienia oraz zachowania porządku podczas imprez plenerowych,
- monitorowanie systemu sygnalizacji włamania i napadu wraz z użyciem SUFO (Specjalistycznej Uzbrojonej Formacji Ochronnej).
b) Rezerwat Archeologiczny w Kaliszu-Zawodziu, ul. B. Pobożnego 87-105, 62-800 Kalisz
- przechowywanie kluczy od drzwi wejściowych na wypadek sytuacji alarmowych. Plombowanie kasetki z kluczami oraz rejestrowanie zdarzenia i numerów plomb w książce służby. Kaseta, plomby i książka w gestii Wykonawcy zadania),
- monitorowanie systemu sygnalizacji włamania i napadu wraz z użyciem patroli interwencyjnych,
- użycie patrolu interwencyjnego w razie alarmu włamaniowego bądź pożarowego,
- obsługa w zakresie ochrony osób i mienia oraz zachowania porządku podczas imprez plenerowych (po uprzednim zgłoszeniu) – około 100h,
- monitoring CCTV (transmisja obrazów w czasie rzeczywistym poprzez Internet z rejestratora do centrum monitorującego) wraz z użyciem SUFO.
c) Muzeum Okręgowe Ziemi Kaliskiej, ul. Kościuszki 12, 62-800 Kalisz
- ochrona fizyczna: w poniedziałki w godz: 00:00 – 07:30 oraz 15:30 – 00:00, od wtorku do piątku w godzinach: 00:00 – 7:30 i 18:00 – 00:00 oraz w weekendy i święta wolne od pracy całodobowo (średniomiesięczny czas pracy około 472 h – 30 dni).
- obsługa Systemu Telewizji Przemysłowej, Systemu Sygnalizacji Pożaru oraz Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu,
- obsługa w zakresie ochrony osób i mienia oraz zachowania porządku podczas imprez,
- monitorowanie systemu sygnalizacji włamania i napadu wraz z użyciem SUFO
- przyjmowanie i wydawanie kluczy od poszczególnych pomieszczeń budynku,
- konwojowanie muzealiów w uzgodnionych terminach.
d) Sporządzenie planów ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych osobno dla zabytków ruchomych i nieruchomych dla siedziby głównej i Oddziałów w Russowie i na Zawodziu na podstawie Art. 84., Art. 87. ust. 1. oraz Art. 88. ust. 2. Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2022, poz. 840) oraz Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 25 sierpnia 2004 r. w sprawie organizacji i sposobu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 212, poz. 2153). Nieprzekraczalny termin sporządzenia w/w planów oraz uzyskania ich akceptacji przez Dyrektora MOZK: do 30 kwietnia 2025 r. pod rygorem zastosowania kar umownych. Dyrektor MOZK zaopiniuje w/w plany nie później niż 14 dni po złożeniu planów w sekretariacie MOZK w Kaliszu. Plany należy złożyć najpóźniej do dnia 1 kwietnia 2025 r., aby Wykonawca miał czas na wniesienie ewentualnych zmian bądź uzupełnień. Wykonawca przekaże 3 komplety planów w wersji papierowej oraz jeden komplet w wersji edytowalnej na nośniku pamięci, składając je w sekretariacie Zamawiającego. Ponadto Wykonawca przekaże na rzecz Zamawiającego prawa autorskie do utworzonego dzieła i zachowa określone przez Zamawiającego zasady poufności pod groźbą kar umownych. Wzór protokołu odbioru planów stanowi załącznik nr 6c do niniejszej SWZ. Po wykonaniu i przedłożeniu w/w planów Zamawiający złoży je do uzgodnienia do odpowiednich organów. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia poprawek i uzupełnień zgłoszonych przez organy bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia.
Do wykonania jest w sumie sześć kompletnych Planów ochrony na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych wraz z właściwymi do tego rodzaju planów załącznikami:
1. Plan ochrony zabytków nieruchomych na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych dla siedziby głównej MOZK w Kaliszu, zlokalizowanej przy ul. Kościuszki 12,
2. Plan ochrony zabytków ruchomych na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych dla siedziby głównej MOZK w Kaliszu, zlokalizowanej przy ul. Kościuszki 12,
3. Plan ochrony zabytków nieruchomych na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych dla Rezerwatu Archeologicznego w Kaliszu - Zawodziu, zlokalizowanego przy ul. Bolesława Pobożnego 87-105,
4. Plan ochrony zabytków ruchomych na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych dla Rezerwatu Archeologicznego w Kaliszu - Zawodziu, zlokalizowanego przy ul. Bolesława Pobożnego 87-105,
5. Plan ochrony zabytków nieruchomych na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych dla Oddziału Literackiego – Dworku Marii Dąbrowskiej w Russowie, zlokalizowanym w Russowie pod nr 49 (gmina Żelazków),
6. Plan ochrony zabytków ruchomych na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych dla Oddziału Literackiego – Dworku Marii Dąbrowskiej w Russowie, zlokalizowanym w Russowie pod nr 49 (gmina Żelazków).
Po wykonaniu i przedłożeniu w/w planów Zamawiający złoży je do uzgodnienia do odpowiednich organów. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia poprawek i uzupełnień zgłoszonych przez organy bez prawa Wykonawcy do dodatkowego wynagrodzenia.
e) Przyjazdy i interwencje SUFO (Specjalistycznej Uzbrojonej Formacji Ochronnej). W ryczałtowej stawce za godzinę należy ująć 30 interwencji podczas trwania całej umowy. Każda kolejna interwencja będzie dodatkowo płatna. W formularzu oferty należy zamieścić informację o kwocie takiej interwencji. Kwota ta nie będzie stanowiła kryterium oceny ofert. Każda interwencja będzie rejestrowana i potwierdzana przez Pracownika MOZK w Kaliszu na podstawie danego zdarzenia i wezwania bądź zapisu z kamer monitoringu (w przypadku, gdy nie będzie podczas interwencji żadnego z pracowników MOZK). Stawka powinna określa
kwotę za jedną interwencję, niezależnie od czasu, jaki musi na daną interwencję poświęcić grupa interwencyjna.

Zadania pracowników ochrony opisano szczegółowo w załączniku nr 10 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79711000-1 - Usługi nadzoru przy użyciu alarmu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Prawo opcji:
(pkt. 3.6.1 SWZ): Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania, w zależności od potrzeb, z prawa opcji określonego w art. 441 p.z.p. W przypadku nieskorzystania z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie z tego tytułu.
3.6.2 Realizacja prawa opcji będzie polegała na zwiększeniu przewidywanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia ilości zamawianych usług tj. poprzez wzmocnienie posterunków w wybrane dni lub we wskazanym okresie, o dodatkowe osoby lub zwiększenie ilości godzin pracy, w ilości maksymalnie 500 roboczogodzin. Zamawiający będzie mógł skorzystać z prawa opcji w okresie nie przekraczającym czasu trwania umowy, na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe ze stawką za jedną roboczogodzinę objętą opcją taka samą jak w ofercie.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Do porównania ofert Zamawiający przyjmuje ceny ofert z podatkiem VAT. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które nie zostaną odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 Pzp. Oferty zostaną ocenione przez
Zamawiającego w skali od 0,00 do 100,00 pkt. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie najwyższą liczbę
punktów (Kryterium nr 1 + Kryterium nr 2 + Kryterium nr 3).

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dojazdu grupy interwencyjnej

4.3.6.) Waga: 30

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Jakość – posiadanie przez Wykonawcę certyfikatu jakości ISO 9001 (CJ) 4.3.6.)

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego udział mogą brać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w zakresie:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie ustanawia warunku.
b) posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, t.j.: w tym zakresie zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał aktualną koncesję wydaną przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej oraz zabezpieczenia technicznego, zgodnie z art. 3, pkt. 1 ustawy z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2021 r. poz. 1995).
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej t.j.: Zamawiający wymaga, aby uczestnik postępowania był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż: 500.000 zł. za jedno wydarzenie. W przypadku wykonawców występujących wspólnie, co najmniej jeden Wykonawca winien wykazać spełnianie. ww. warunku w wymaganej wysokości.
d) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
1. Wiedza i doświadczenie
Warunek zostanie spełniony, jeżeli:
a) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat (termin liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie co najmniej 2 usługi polegające na ochronie osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej w budynkach użyteczności publicznej w rozumieniu § 3 pkt. 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2022 r. nr 75, poz. 1225, z późn. zm.) łącznie z obsługą przez pracowników ochrony zainstalowanych tam elektronicznych systemów bezpieczeństwa, trwające co najmniej 12 miesięcy w ramach jednej usługi, oraz załączy dowody, że usługi te zostały wykonane należycie lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Zamawiający uzna wyłącznie usługi, odpowiadające rodzajowo przedmiotowi zamówienia (ochrona osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej w budynkach użyteczności publicznej łącznie z obsługą przez pracowników ochrony zainstalowanych tam elektronicznych systemów), trwające co najmniej 12 miesięcy w ramach jednej usługi, oraz dowodów potwierdzających należyte wykonanie tych usług. W wykazie usług muszą być wyraźnie wyszczególnione systemy bezpieczeństwa obsługiwane przez pracowników ochrony w ramach realizacji usługi. Najmniejsza możliwa wykazana i potwierdzona ilość wykonanych usług wymagana przez Zamawiającego: 2 usługi. Jako spełnienie warunku będą zaliczone tylko zamówienia dotyczące obiektów, w których funkcjonują przynajmniej trzy systemy bezpieczeństwa (SSP – System Sygnalizacji Pożaru, SSWiN - System Sygnalizacji Włamania i Napadu, CCTV – System Telewizji Dozorowej).
b) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat (termin liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę konwojowania materialnych dóbr kultury o wartości minimum 100.000,00 zł. Kwota ta odnosi się do pojedynczego konwoju, nie dopuszczalne jest sumowanie wartości dóbr kultury z kilku konwojów w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu.

2. Potencjał osobowy: Wykonawca posiada osoby zdolne do wykonania zamówienia w następującym zakresie: wykaże, że wszystkie osoby wykonujące zamówienie - nie mniej niż 8 osób, są wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, oraz co najmniej jedna osoba jest wpisana ponadto na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego, która wykonywała obowiązki związane z koordynowaniem procesu ochrony w okresie ostatnich 3 lat. Pracownicy ochrony powinni wykazywać się minimum 12 miesięcznym doświadczeniem przy wykonywaniu obowiązków ochrony mienia w instytucji itp. oraz obsługą programów ochrony budynków.

3. Potencjał techniczny:
a) Wykonawca posiada co najmniej 1 pojazd przystosowany do przewozu wartości pieniężnych i przedmiotów wartościowych (certyfikowany pojazd do konwojowania),
b) Wykonawca posiada co najmniej 2 samochody przystosowane do wykonywania patroli interwencyjnych, sprzęt i środki łączności niezbędne do wykonania zamówienia określone w niniejszej specyfikacji, co najmniej 1 samochód przystosowany dla SUFO, sprzęt i środki łączności niezbędne do wykonania zamówienia określone w niniejszej specyfikacji,
b) Wykonawca utrzymuje stałe (24 godzinne) stanowisko kierowania ochroną,
c) Wykonawca posiada grupę interwencyjną SUFO (Specjalistyczna Uzbrojona Formacja Ochronna),
d) Wykonawca posiada dwa, jednoczesne patrole interwencyjne.

Zamawiający zastrzega sobie prawo weryfikacji złożonych referencji bezpośrednio u podmiotu, który je wystawił.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w pkt 5.3 SWZ, zostanie wezwany do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
a) aktualnej koncesji wydanej przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej oraz zabezpieczenia technicznego, zgodnie z art.3, pkt.1 ustawy z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia,
b) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia, oraz dokumentem potwierdzającym opłatę składki,
c) wykazu usług wykonanych – świadczenie ochrony i konwojowanie (załącznik nr 4), a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, wraz z dowodami określającymi, czy usługi wykazane w wykazie usług zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Okresy liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
d) wykazu osób (załącznik nr 5), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
e) dokumentu potwierdzającego dysponowanie co najmniej 1 samochodem przystosowanym do konwoju wartości pieniężnych i przedmiotów wartościowych oraz co najmniej 1 samochodem przystosowanym dla SUFO – skany poświadczone za zgodność z oryginałem dowodów rejestracyjnych i dodatkowo certyfikat dla auta przeznaczonego do konwojowania,
f) parafowanego projektu umowy oraz jej załączników.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wraz z ofertą Wykonawca/Wykonawcy składa/składają oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp. o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w niniejszym SWZ – zgodnie z załącznikiem nr 1 i 2. Wykonawca, w przypadku polegania na sytuacji podmiotów udostępniających mu zasoby, przedstawia oświadczenie tego podmiotu, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby – zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ. Oświadczenia, o których mowa powyżej, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienia, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1
Pzp. o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie
wskazanym w niniejszym SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia
oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie
warunków udziału w postępowaniu.
3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w
art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy, będzie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i
zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty
budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie składają oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp
(oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy bądź usługi wykonają poszczególni Wykonawcy).
Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Zamawiający wymaga przedłożenia kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
Brak przekazania przed podpisaniem umowy dokumentów, o których mowa w pkt 16.1 będzie jednoznaczny z faktem, iż zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Wzór umowy stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach:
a) zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej:
- o charakterze niezależnym od stron,
- którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy,
- którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej stronie.
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia opisany jest szczegółowo w pkt. 17 SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-23 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Złożenie oferty jest możliwe wyłącznie na Platformie e-zamówienia zgodnie z instrukcją zamieszczoną na stronie https://ezamowienia.gov.pl/pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-23 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na czas trwania tych okoliczności (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 507).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.