Og³oszenie z dnia 2024-12-20
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rewitalizacja zabytkowego pa³acu w Ro¼wienicy
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Ro¼wienica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 650900387
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Ro¼wienica
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Ro¼wienica
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-565
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug_rozwienica@pro.onet.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.rozwienica.itl.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rewitalizacja zabytkowego pa³acu w Ro¼wienicy
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-1cab3518-bae3-4325-9e96-1ee27a06cadc
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00666983
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-12-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00075149/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.5 Rewitalizacja zabytkowego pa³acu w Ro¼wienicy
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10389243.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W niniejszym postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej za po¶rednictwem Platformy Zakupowej platformazakupowa.pl pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1038924
1) w systemie Platformy sk³adanie ofert w tym o¶wiadczenia sk³adanego na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp odbywa siê, za po¶rednictwem ,,Formularza sk³adania oferty lub wniosku”
2) w systemie Platformy sk³adanie pozosta³ych dokumentów, o¶wiadczeñ, zapytañ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji odbywa siê, za po¶rednictwem formularza ,,Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 13. Zgodnie z art. 67 ustawy Pzp Zamawiaj±cy okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na Platformie tj.:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przegl±darka internetowa ni¿ Internet Explorer,
d) w³±czona obs³uga JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
Za datê przekazania (wp³ywu) zawiadomieñ, dokumentów lub o¶wiadczeñ elektronicznych, podmiotowych ¶rodków dowodowych lub cyfrowego odwzorowania podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych informacji sporz±dzonych pierwotnie w postaci papierowej, przyjmuje siê datê klikniêcia przycisku ,,Wy¶lij” po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do Zamawiaj±cego.
Uwaga! Wykonawca niezalogowany korzystaj±cy z “Wy¶lij wiadomo¶æ zamawiaj±cego”, po klikniêciu przycisku Wy¶lij, otrzyma na adres mailowy, podany w polu Twój adres e-mail, wiadomo¶æ mailow± zawieraj±c± kod uwierzytelniaj±cy. Kod nale¿y wpisaæ w polu Kod Uwierzytelniaj±cy, a nastêpnie potwierdziæ przyciskiem Wy¶lij. Nastêpnie Wykonawca otrzyma potwierdzenie wys³ania
wiadomo¶ci. Kod uwierzytelniaj±cy jest aktywny przez 30 minut od wygenerowania lub do momentu wygenerowania kolejnego kodu.
Komunikacja poprzez ,,Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” umo¿liwia dodanie do tre¶ci wysy³anej wiadomo¶ci plików lub spakowanego katalogu (za³±czników).
Maksymalny rozmiar jednego pliku przesy³anego za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielko¶æ pliku to maksymalnie 500 MB.
Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za po¶rednictwem Platformy. Informacje dotycz±ce w szczególno¶ci odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na platformie zakupowej w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, bêdzie przekazywana w formie elektronicznej za po¶rednictwem Platformy do konkretnego wykonawcy.
Oferta oraz inne dokumenty sk³adane wraz z ofertê musz± zostaæ podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Ofertê sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej (oznacza to postaæ elektroniczn± opatrzon± kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Informacje dotycz±ce przetwarzania danych osobowych zosta³y zawarte w dokumentach
zamówienia, w szczególno¶ci w rozdziale II SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RG.271.10.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac na zadaniu inwestycyjnym
pn.,, Rewitalizacja zabytkowego pa³acu w Ro¼wienicy” .
2. Zamawiaj±cy informuje, i¿ przedmiotowe prace bêd± prowadzone na czynnym obiekcie, gdy¿ w budynku pa³acu znajduje siê urz±d gminy, dlatego wszystkie roboty objête zamówieniem nale¿y przeprowadziæ w taki sposób, aby mo¿liwe by³o funkcjonowanie urzêdu i zapewnione by³o ca³kowite bezpieczeñstwo pracowników i stronom urzêdu.
Budynek, w którym zostan± przeprowadzone roboty budowlane i konserwatorskie jest obiektem wpisanym do rejestru zabytków pod Nr A-40 i z tego wzglêdu podlega ¶cis³ej ochronie konserwatorskiej.
Zamawiaj±cy informuje, i¿ roboty budowlane w zabytkowym budynku pa³acu prowadzone s± od roku 2019. Dotychczas wykonano: wymianê konstrukcji i pokrycia dachu, wykonano elewacjê, czê¶ciowo wymieniono instalacje elektryczn± oraz wymieniono instalacje c.o.
3. Zakres robót:
1) Przedmiot zamówienia zosta³ okre¶lony w dokumentacji projektowej oraz STWiORB a szczegó³owy zakres robót zosta³ okre¶lony przedmiarach robót a zestawienie robót budowlanych i konserwatorskich wskazuje, które z pozycji przedmiarowych nale¿y wykonaæ w ramach przedmiotu zamówienia objêtego niniejszym postêpowaniem. Powy¿sze dokumenty s± zawarte w za³±czniku Nr 9 do SWZ.
2) Zakres prac obejmie prace konserwatorskie polegaj±ce na wykonaniu robót budowlanych uzgodnionych i zaopiniowanych pozytywnie przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, w zakresie których zostan± wykonane na tym etapie miêdzy innymi:
- odnowienie i uzupe³nienie tynków wewnêtrznych, sztukaterii oraz niezbêdne prace malarskie na parterze I piêtrze budynku,
- renowacja schodów drewnianych dêbowych,
- renowacja drzwi dwuskrzyd³owych p³ycinowych na piêtrze i parterze budynku,
- prace konserwatorskie na klatce schodowej i tarasie obejmuj±ce odnowienie tynków oraz prace malarskie,
- odtworzenie posadzek na parterze budynku,
- odtworzenie posadzek na I piêtrze (parkiety),
- modernizacjê i wykonanie niezbêdnych prac w zakresie instalacji wewnêtrznych maj±cych na celu dostosowanie zabytkowego obiektu do pe³nionej funkcji oraz zabezpieczenie zabytkowego pa³acu.
4. Zamawiaj±cy zastrzega sobie na etapie zawarcia umowy mo¿liwo¶æ ograniczenia zakresu prac co do ilo¶ci i/lub parametrów tych prac, materia³ów, które s± przewidziane w przedmiarach robót lub w dokumentacji projektowej stanowi±cych za³±cznik do SWZ. W przypadku rezygnacji przez Zamawiaj±cego od realizacji przedmiotu umowy w okre¶lonej czê¶ci, wykonawca nie bêdzie uprawniony ani zobowi±zany do wykonania czê¶ci przedmiotu umowy z których zrezygnowano, a jego wynagrodzenie zostanie pomniejszone, jednak¿e pozosta³y zakres przedmiotu zamówienia zagwarantuje Wykonawcy poziom wynagrodzenia umownego co najmniej w wysoko¶ci 999 000,00 z³ brutto. W zwi±zku z rezygnacj± wykonania okre¶lonej czê¶ci przedmiotu zamówienia wykonawca nie bêdzie uprawniony do dochodzenia wykonania umowy w pozosta³ej czê¶ci ani te¿ do ¿±dania jakiegokolwiek wynagrodzenia lub odszkodowania. Wykonawca o¶wiadcza, ¿e wyra¿a zgodê na ograniczenie zakresu robót w sposób wy¿ej wskazany, na ustalenie nowej wysoko¶ci wynagrodzenia oraz zawarcie umowy
w ograniczonym zakresie z ustalonym wynagrodzeniem wynikaj±cym z ograniczonego zakresu prac (nie ni¿szym ni¿ 999 000,000 z³ brutto).
5. Prace zwi±zane z przedmiotow± inwestycj± nale¿y prowadziæ:
1) zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym, obowi±zuj±cymi przepisami, w tym w szczególno¶ci dotycz±cymi zasad prowadzenia prac budowlanych
w obiekcie objêtym ochron± konserwatorsk± oraz jako¶ci materia³ów,
2) zgodnie z warunkami okre¶lonymi w uzyskanych uzgodnieniach, pozwoleniach, a w szczególno¶ci zawartymi w decyzji Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Przemy¶lu z dnia 23.05.2024r. znak IRN- II.5142.75.2024.PG,
3) zgodnie z zasadami BHP i wykonywaæ je zgodnie z uzyskanymi opiniami
i uzgodnieniami.
6. Zamawiaj±cy wymaga udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane na okres nie krótszy ni¿ 60 miesiêcy, licz±c od dnia odbioru koñcowego robót. Rzeczywisty okres gwarancji zostanie ustalony na podstawie o¶wiadczenia Wykonawcy zawartego w ofercie. Okres udzielonej gwarancji stanowi jedno z kryterium oceny ofert.
7. Szczegó³owe warunki i zasady realizacji umowy okre¶la wzór umowy stanowi±cy za³±cznik nr 8 do SWZ.
8. Wizja lokalna
Ze wzglêdu na specyfikê przedmiotu zamówienia (zabytkowy charakter obiektu oraz
z uwagi, i¿ roboty budowlane w przedmiotowym obiekcie prowadzone s± od roku 2019), Zamawiaj±cy zaleca, aby Wykonawca ubiegaj±cy siê o realizacjê zamówienia przed z³o¿eniem oferty dokona³ wizji lokalnej w miejscu realizacji zadania inwestycyjnego w celu sprawdzenia i weryfikacji stanu istniej±cego na miejscu inwestycji, z zastrze¿eniem, ¿e sporz±dzenie oferty jest mo¿liwe bez odbycia wizji lokalnej, nie stanowi ona wi±¿±cego elementu SWZ w rozumieniu art. 131 ust.2 ustawy Pzp.
WYMAGANIA W ZAKRESIE ZATRUDNIENIA NA PODSTAWIE STOSUNKU PRACY, W OKOLICZNO¦CIACH, O KTÓRYCH MOWA W ART. 95 USTAWY PZP
1) Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie stosunku pracy osób, którzy w trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia wykonywaæ bêd± czynno¶ci bezpo¶rednio zwi±zane w wykonywaniem konkretnych prac fizycznych zwi±zanych z wykonywaniem ni¿ej wymienionych robót, tj.: roboty w zakresie stolarki, roboty malarskie, roboty tynkarskie, wykonanie posadzki, wykonanie ¶cian i ¶cianek dzia³owych.
Wymóg powy¿szy nie dotyczy osób wykonuj±cych samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, osób wykonuj±cych obs³ugê geodezyjn±, dostawców materia³ów budowlanych jak równie¿ osób ¶wiadcz±cych prace tymczasowe/towarzysz±ce. Obowi±zek zatrudnienia na podstawie umowy o pracê nie dotyczy równie¿ sytuacji, w której wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca osobi¶cie wykonuje powy¿sze czynno¶ci (np. osoba fizyczna prowadz±ca dzia³alno¶æ gospodarcz±, wspólnicy spó³ki cywilnej).
2) Zamawiaj±cy postanawia, ¿e:
a) Wykonawca zobowi±zany jest, aby osoby wykonuj±cy czynno¶ci,
wymienione w pkt 1, byli zatrudnieni do realizacji umowy na podstawie stosunku pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy.
b) Wykonawca zobowi±zany jest, aby osoby wykonuj±ce wy¿ej wymienione czynno¶ci byli zatrudnieni na podstawie stosunku pracy w czasie obowi±zywania umowy minimalnie na okres wykonywania odpowiednich czynno¶ci.
c) Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez wykonawcê wymagañ zwi±zanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcje z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ zamawiaj±cy okre¶li³ w projekcie umowy – za³±cznik nr 8 do SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45212353-5 - Roboty budowlane w zakresie pa³aców
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45212350-4 - Budynki o szczególnej warto¶ci historycznej lub architektonicznej
45410000-4 - Tynkowanie
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: dla kryterium ,,Cena” – waga 60 %
Kryterium ,,Cena” bêdzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto, podanej przez Wykonawcê w Formularzu Oferty. Liczba punktów w bêdzie obliczona na podstawie poni¿szego wzoru:
cena brutto oferty najtañszej
niepodlegaj±cej odrzuceniu
Ilo¶æ punktów = -------------------------------- x 60 pkt
cena brutto badanej oferty
W tym kryterium mo¿na uzyskaæ maksymalnie 60 punktów.
dla kryterium „Okres gwarancji na wykonane roboty” – waga 40 %
Kryterium „Okres gwarancji na wykonane roboty”, zostanie ocenione na podstawie wskazanego przez Wykonawcê w ofercie okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane.
Wymagany minimalny okres gwarancji na wykonane roboty budowlane wynosi 60 miesiêcy.
Maksymalny punktowany okres gwarancji wynosi 84 miesi±ce. Oferty oceniane bêd± punktowo. W zakresie tego kryterium oferta mo¿e otrzymaæ maksymalnie 40 pkt.
Wykonawca, w zale¿no¶ci od zaoferowanego okresu gwarancji na wykonane roboty, otrzyma nastêpuj±c± ilo¶æ punktów:
1) 60 miesiêcy - 0 pkt;
2) 72 miesiêcy - 20 pkt;
3) 84 miesiêcy - 40 pkt;
Wykonawca zobowi±zany jest do podania okresu gwarancji na wykonane roboty w miesi±cach, okre¶laj±c deklarowany termin jako 60,72,84 miesiêcy.
Zaoferowanie gwarancji poni¿ej wymaganego minimum spowoduje odrzucenie oferty.
W przypadku, gdy Wykonawca okre¶li okres gwarancji d³u¿szy ni¿ 84 miesi±ce to Zamawiaj±cy do obliczeñ bêdzie przyjmowa³ okres wynosz±cy 84 miesi±ce. W przypadku, gdy Wykonawca nie zadeklaruje ¿adnego okresu gwarancji Zamawiaj±cy przyjmie najkrótszy okres gwarancji wynosz±cy 60 miesi±ce oraz przyzna 0 (zero) punktów w tym kryterium.
Podanie d³ugo¶ci okresu gwarancji w innych „jednostkach” czasu spowoduje przeliczenie do pe³nych 60,72,84 miesiêcy „w dó³” i pe³nych punktów wskazanych powy¿ej.
W przypadku, gdy Wykonawca poda d³ugo¶æ okresu gwarancji liczon± w miesi±cach wyra¿onych u³amkiem dziesiêtnym lub zwyk³ym do obliczeñ Zamawiaj±cy dokona zaokr±glenia do pe³nych 60,72,84 miesiêcy „w dó³”.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na wykonane roboty
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:1) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 100 000,00 z³
2) Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej: Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) wykona³ nale¿ycie nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty/inwestycje polegaj±ce na wykonaniu robót budowlanych lub remontowych lub budowlano-remontowych, w tym:
- jedna z nich która zosta³a zrealizowana w/przy obiekcie/budynku wpisanym do rejestru zabytków, o warto¶ci co najmniej 100 000,00 z³ brutto,
- jedna z nich w zakres której wchodzi³y ³±czenie roboty zwi±zane z monta¿em urz±dzeñ klimatyzacyjnych i roboty bran¿y elektrycznej, o warto¶ci roboty co najmniej 200 000,00 z³ brutto
i na potwierdzenie tego przedstawi dowody potwierdzaj±ce, ¿e roboty zosta³y wykonane nale¿ycie.
b) na czas realizacji zamówienia bêdzie dysponowa³ osobami, które zostan± skierowane przez Wykonawcê do realizacji zamówienia, umo¿liwiaj±cymi realizacjê zamówienia na odpowiednim poziomie jako¶ci tj. co najmniej:
− jedn± osob±, która bêdzie pe³niæ funkcje Kierownika budowy posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej oraz która przez co najmniej 18 miesiêcy bra³a udzia³ w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum bêd±cego instytucj± kultury, zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi w tre¶ci art. 37 c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
− jedn± osob±, która pe³niæ bêdzie funkcjê Kierownika robót elektrycznych posiadaj±ca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych.
− jedn± osob±, która bêdzie kierowaæ pracami konserwatorskimi i restauratorskimi albo bêdzie samodzielnie je wykonywaæ spe³niaj±c± wymagania, o których mowa w art. 37a ust 1 i 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami tj.:
• posiada ukoñczone studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie konserwacji i restauracji dzie³ sztuki lub konserwacji zabytków oraz która po rozpoczêciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich przez co najmniej 9 miesiêcy bra³a udzia³ w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum bêd±cego instytucj± kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2 ww. ustawy.
lub
• w dziedzinach nieobjêtych programem studiów wy¿szych o których mowa wy¿ej pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi lub badaniami konserwatorskimi, prowadzonymi przy zabytkach wpisanych do rejestru albo na Listê Skarbów Dziedzictwa, posiada:
¶wiadectwo ukoñczenia szko³y ¶redniej zawodowej oraz tytu³ zawodowy albo wykszta³cenie ¶rednie lub ¶rednie bran¿owe i dyplom potwierdzaj±cy posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadaj±cych danej dziedzinie lub
dyplom mistrza w zawodzie odpowiadaj±cym danej dziedzinie
- oraz która przez co najmniej 4 lata bra³a udzia³ w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, na Listê Skarbów Dziedzictwa, do inwentarza muzeum bêd±cego instytucj± kultury lub innych zabytkach zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2 ww. ustawy.
Uwaga:
1. Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie ww. stanowisk tylko pod warunkiem spe³nienia ³±cznie wymaganych wy¿ej wymagañ.
2. Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiaj±cy rozumnie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie - Prawo budowlane oraz w rozporz±dzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831 ze zm.) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowi±zuj±cych przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowi±zuj±cych na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, uznanych przez w³a¶ciwy organ, zgodnie z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 220).
W przypadku osób, które s± obywatelami pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz pañstw cz³onkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)- stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów, in¿ynierów budowlanych (Dz.U. 2019 r. poz. 1117 ze zm.), osób wyznaczone do realizacji zamówienia posiadaj± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanym, wyszczególnione wy¿ej je¿eli:
- naby³y kwalifikacje zawodowe do wykonywania dzia³alno¶ci w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadaj±ce posiadaniu uprawieñ budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz
- posiadaj± odpowiedni± decyzjê o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych zosta³y spe³nione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów, in¿ynierów budownictwa, dotycz±ce ¶wiadczenia us³ug transgranicznych.
3. Zamawiaj±cy dopuszcza wykazanie spe³nienia warunku udzia³u okre¶lonego powy¿ej w ust.1 pkt 2lit. b tiret trzeci poprzez wskazanie osoby, która uzyska³a wykszta³cenie i tytu³ zawodowy oraz naby³a do¶wiadczenie zawodowe poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na zasadach okre¶lonych w art. 37h ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, lub która posiada kwalifikacje zawodowe (uprawnienia) zdobyte na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Z postêpowania wyklucza siê wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek okoliczno¶ci wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2022r. poz.835) zwanej dalej ,, ustaw± sankcyjn±" . Zamawiaj±cy dokona weryfikacji podstaw wykluczenia, w zakresie art. 7 ust.1 ustawy sankcyjnej na podstawie o¶wiadczeñ w³asnych Wykonawcy.
- odpis lub informacje z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
- o¶wiadczenie o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego - wg wzoru za³±cznika nr 7 do SWZ.
DOKUMENTY SK£ADANE W PRZYPADKU WYKONAWCÓW MAJ¡CYCH SIEDZIBÊ LUB MIEJSCE ZAMIESZKANIA POZA RP:
1) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
• odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, o których mowa w ust. 6 pkt 4 Rozdz. VIII SWZ - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument potwierdzaj±ce, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury. Dokumenty, o którym mowa powy¿ej, powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
2) Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa wy¿ej w pkt.1 lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, ustawy, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument mia³ dotyczyæ nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument mia³ dotyczyæ. Postanowienia pkt 1 odnosz±ce siê do wymaganych terminów wa¿no¶ci poszczególnych dokumentów stosuje siê.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: - dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;
Je¿eli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganego przez zamawiaj±cego ww. podmiotowego ¶rodka dowodowego, wykonawca sk³ada inny podmiotowy ¶rodek dowodowy, który w wystarczaj±cy sposób potwierdza spe³nianie opisanego przez zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
- wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - wg wzoru za³±cznika nr 3 do SWZ;
Uwaga: Je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
- wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ i do¶wiadczenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg wzoru za³±cznika nr 4 do SWZ;
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy, stanowi±cy za³±cznik nr 1 do SWZ2) wype³niony za³±cznik nr 2 do SWZ, stanowi±cy o¶wiadczenie, o którym mowa w art.125 ust.1 o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym przez zamawiaj±cego, aktualne na dzieñ sk³adania ofert. O¶wiadczenie sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. O¶wiadczenie, o którym mowa sk³ada odpowiednio;
• wykonawca,
• ka¿dy ze wspólników konsorcjum Wykonawców (w przypadku sk³adania oferty wspólnej), oraz ka¿dy ze wspólników spó³ki cywilnej,
O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
• w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, Wykonawca przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa, tak¿e o¶wiadczenie, zgodne w tre¶ci z Za³±cznikiem Nr 2A do SWZ, aktualne na dzieñ sk³adania ofert, dotycz±ce innych podmiotów, na których zasoby powo³uje siê Wykonawca, celem wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³niania, w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na ich zasoby, warunków udzia³u w postêpowaniu.
3) Dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania:
a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa w zdaniu pierwszym je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów przy czym poprzez ww. dane nale¿y rozumieæ wskazanie przez Wykonawcê w ofercie lub w innych dokumentach za³±czonych do oferty np. nr KRS, nr NIP, nr REGON lub inny numer dokumentu, wskazanie wydaj±cego urzêdu lub organu, lub okre¶lony adres internetowy.
b) pe³nomocnictwo – W przypadku, gdy oferta nie zosta³a podpisana przez osobê uprawnion± do reprezentacji Wykonawcy okre¶lon± w odpowiednim rejestrze lub innym dokumencie w³a¶ciwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy, do oferty nale¿y za³±czyæ pe³nomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy i podpisania oferty w jego imieniu wystawione na reprezentanta Wykonawcy przez osoby do tego umocowane.
W przypadku sk³adania oferty wspólnej przez kilku przedsiêbiorców (tzw. konsorcjum) wspólnicy musz± ustanowiæ pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy. Do oferty nale¿y do³±czyæ stosowne pe³nomocnictwo, podpisane przez osoby upowa¿nione do sk³adania o¶wiadczeñ woli ka¿dego ze wspólników.
Postanowienia z pkt 3) stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 PZP.
4) o¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, sk³adane na podstawie art.117 ust.4 ustawy Pzp, z którego wynika, które dostawy wykonaj± poszczególni wykonawcy – wg. wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do SWZ - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
5) zobowi±zania podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na które wykonawca bêdzie siê powo³ywa³ w celu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu – wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 6 do SWZ- je¿eli dotyczy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia zobowi±zani s± z³o¿yæ wraz z ofert± stosowne pe³nomocnictwo.
3) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu, spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
4) W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
5) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub wiêcej Wykonawców, Zamawiaj±cy uzna wymagany warunek za spe³niony, je¿eli spe³ni go co najmniej jeden Wykonawca samodzielnie albo je¿eli Wykonawcy spe³nia go ³±cznie.
6) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. W takim przypadku, do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy – wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do SWZ.
O¶wiadczenie przekazuje siê w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy o¶wiadczenie zosta³o sporz±dzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Po¶wiadczenia dokonuje odpowiednio Wykonawca lub Wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia lub notariusz.
7) W przypadku, gdy Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie nabyte w ramach zamówienia zrealizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiaj±cy nie dopuszcza by Wykonawca wykazywa³ do¶wiadczenie grupy wykonawców, której by³ cz³onkiem, je¿eli faktycznie i konkretnie nie wykonywa³ danego zakresu czynno¶ci. Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ zwrócenia siê do Wykonawcy o udzielenie wyja¶nieñ w zakresie faktycznie i konkretnie zrealizowanego zakresu czynno¶ci oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowi±zków.
8) Je¿eli oferta wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, zamawiaj±cy bêdzie ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy przewiduje, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ umowy w szczególno¶ci okre¶lonych w w § 15 i w § 1 projektu umowy, tj.:-dopuszczalna jest zmiana terminu wykonania umowy,
-dopuszczalna jest zmiana przedmiotu zamówienia, w szczególno¶ci zmiana sposobu wykonania przedmiotu umowy, zakresu robót, lokalizacji robót,
-dopuszczalna jest zmiana technologii, w zakresie sposobu wykonania robót lub materia³ów przewidzianych w dokumentacji projektowej,
-zmiany dotycz±ce zmian wysoko¶ci wynagrodzenia,
-dopuszczalna jest zmiana podwykonawcy,
-zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wyst±pienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczno¶ci wykonania robót zamiennych , dodatkowych robót, koniecznych prac dodatkowych,
Zamawiaj±cy jest uprawniony do zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania p³atno¶ci wynagrodzenia .
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-01-10 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê wraz z za³±cznikami za po¶rednictwem platformy zakupowej dostêpnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1038924 za po¶rednictwem ,,Formularza sk³adania oferty lub wniosku” dostêpnego na Platformie.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-01-10 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-02-08
8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Termin rozpoczêcia robót - z dniem przekazania placu budowyTermin zakoñczenia robót: do 14 miesiêcy licz±c od dnia zawarcia umowy.
Miejsce robót: Ro¼wienica 1, 37-565 Ro¼wienica
Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz±, bêdzie zobowi±zany przed podpisaniem umowy do:
1) przedstawienia pe³nomocnictwa, je¿eli umowê podpisuje pe³nomocnik,
2) przed³o¿enia kopii umowy reguluj±c± wspó³pracê wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, je¿eli oferta tych wykonawców zostanie wybrana,
3) przed³o¿enia kopi dokumentów potwierdzaj±cych posiadanie uprawnieñ przez osoby wskazane w „Wykazie osób”, wraz z potwierdzeniem aktualnej przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego.
4) przed³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cego spe³nienie wymagañ, o których mowa w art. 37a ust 1 lub ust.2 oraz w art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 840 ze zm.) osób wskazanych w „Wykazie osób”.
INNE PRZETARGI RO¬WIENICA
wiêcej: przetargi RO¬WIENICA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont pomieszczenia Laboratorium w budynkach nr 9 i nr RH15 zlokalizowanych na terenie nieruchomo¶ci £ukasiewicz-WIT przy ul. Duchnickiej 3 wg projektu
- Termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego zlokalizowanego przy ul. Grunwaldzkiej 21,21A wraz ze zmian± sposobu ogrzewania na indywidualne gazowe w formule zaprojektuj i wybuduj.
- Remont pomieszczeñ biurowych Oddzia³u Terenowego KOWR w budynku administracyjno-us³ugowym w Bydgoszczy przy ul. Hetmañskiej 38
- Przebudowa zbiorników wodnych na terenach inwestycyjnych
- Wykonanie prac remontow. robót ogólnobudowlanych, ¶wiadcz. us³ug pogotowia techn. robót ogólnob. zwi±z. z utrzym. w nale¿ytym stanie techn. w zasobach przez ZGN Praga-Po³udnie na terenie AN Nr 7.
- Remont budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. ¦rutowej 12 we Wroc³awiu.
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.