eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zielona GóraStała obsługa prawna w 2014 roku w Agencji Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Gorzowie Wlkp. Filia w Zielonej Górze

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-11-26

Zielona Góra: Stała obsługa prawna w 2014 roku w Agencji Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Gorzowie Wlkp. Filia w Zielonej Górze
Numer ogłoszenia: 251945 - 2013; data zamieszczenia: 26.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Agencja Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Gorzowie Wlkp. Filia w Zielonej Górze , ul. Lwowska 25, 65-225 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 068 3272389, faks 068 3272006.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.anr.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa osoba prawna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Stała obsługa prawna w 2014 roku w Agencji Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Gorzowie Wlkp. Filia w Zielonej Górze.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi prawne w zakresie: 1. stałej i kompleksowej obsługi prawnej 2. doradztwa prawnego 3. zastępstw procesowych w postępowaniach sądowych i administracyjnych 4. windykacji należności na terenie działania Filii Zielona Góra zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym w szczególności: - z ustawą z dnia 06.07.1982 r. o radcach prawnych, prawie o adwokaturze albo w oparciu o ustawę z dnia 05.07.2002 r. o świadczeniu pomocy prawnej przez prawników zagranicznych w RP. - z ustawą z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa (Dz.U. z 2012 r. Nr 1187), aktami wykonawczymi do tej ustawy, zarządzeniami Prezesa i Dyrektora ANR, - ustawy z dnia 16 września 2011 r. o zmianie ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2011 r.poz. Nr. 233, poz. 1382) lub ustawy z 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami(j.t. Dz.U. z 2010r. Nr 102, poz. 651, z późn. zm.), aktami wykonawczymi do tej ustawy, zarządzeniami Prezesa i Dyrektora ANR, - z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013 r. Nr 150 poz. 907), aktami wykonawczymi do tej ustawy, zarządzeniami Prezesa i Dyrektora ANR, - z ustawą z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 r., Nr 249, poz. 2104), aktami wykonawczymi do tej ustawy, zarządzeniami Prezesa i Dyrektora ANR, - z ustawą z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2010 r., Nr 193, poz. 1287 z późn. zm.), aktami wykonawczymi do tej ustawy, - z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm), aktami wykonawczymi do tej ustawy, zarządzeniami Prezesa i Dyrektora ANR, - z ustawą z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego (t.J. Dz. U. z 2011 r., Nr. 233, poz 1382), - z ustawą z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (t.j. z 2000 r., Nr 80, poz. 903 z późn. zm.), - z ustawą z 17.05.1988 r O stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczpospolitej Polskiej Dz.U. z 1988 r. nr 29 poz.154 z późń. zm. - z ustawą z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2005 r., Nr 31, poz. 266 z póź. zm.), - z ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 153, poz. 901), - innymi obowiązującymi przepisami związanymi przede wszystkim z zagospodarowaniem nieruchomości. W zakresie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do: 1. Systematycznej i stałej pracy na rzecz Agencji Nieruchomości Rolnych w zakresie prowadzonych przez nią spraw. Świadczenie usług prawniczych odbywać się będzie w siedzibie Zamawiającego lub w innym miejscu, w którym Zamawiający prowadzi sprawy w wymiarze 8 godzin dziennie w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania ANR przez minimum dwóch radców prawnych lub adwokatów. 2. Bieżącego sprawdzania zmian w przepisach prawa dotyczących zagadnień związanych z działalnością ANR, oraz informowania o tych zmianach pracowników. 3. Uczestnictwa w negocjacjach z kontrahentami oraz współudziału w formułowaniu treści umów i projektów porozumień rodzących skutki prawne w sprawach prowadzonych w oparciu o przepisy obowiązujące ANR. 4. Reprezentowania interesów Zamawiającego przed sądami powszechnymi, polubownymi oraz administracyjnymi oraz przed instytucjami orzekającymi. 5. Współudziału w rozpatrywaniu roszczeń, skarg i interwencji. 6. Sprawdzania i parafowania pod względem formalno-prawnym treści projektów: umów dzierżawy, aneksów do umów, porozumień w sprawie sprzedaży oraz bezumownego użytkowania nieruchomości. 7. Zajmowania się regulowaniem stanu prawnego nieruchomości tworzących Zasób Własności Rolnej Skarbu Państwa. 8. Opiniowania i wspólnie z Zamawiającym wypracowywania projektów rozstrzygnięć podejmowanych przez Zamawiającego w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod kątem ich zgodności z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych. 9. Sporządzania projektów odpowiedzi na odwołania i skargi wniesione przez Wykonawców wobec czynności podjętych przez Zamawiającego w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 10. Prowadzenia postępowań egzekucyjnych (od złożenia wniosku do zakończenia postępowania). 11. Prowadzenia postępowań sądowych przed sądami administracyjnymi, powszechnymi i polubownymi (od wniesienia pozwu do uzyskania prawomocnego orzeczenia), 12. Stałej i ścisłej współpracy z Sekcją Finansowo-Księgową i Windykacji pod kątem monitoringu zaległych należności wobec ANR i w miarę wyczerpania wszystkich możliwych prawnie mechanizmów windykacyjnych, kierowanie wniosków o umorzenie zobowiązań do Biura Prezesa. 13. Współudziału w formułowaniu treści aktów notarialnych, opiniowaniu projektów wewnętrznych aktów normatywnych. 14. Wydawania ustnych i pisemnych opinii prawnych związanych z zakresem działalności ANR. 15. Bieżącego udzielania porad, wyjaśnień i informacji (doradztwa prawnego) związanego z obowiązującymi ANR przepisami. 16. Prowadzenia okresowej sprawozdawczości z wykonywanych usług zgodnie z potrzebami Zamawiającego. 17. Zapoznania się z instrukcją kancelaryjną i rzeczowym wykazem akt ANR oraz przestrzegania i stosowania postanowień zawartych w tych dokumentach. 18. Współpracy z sekcjami: Gospodarowania Zasobem, Finansowo-Księgowej i Windykacji oraz Organizacyjno-Prawnej dotyczącą prowadzenia spraw związanych z zadaniami i zakresem ich działalności. 19. Wykonywania innych czynności prawnych niezbędnych do należytego i prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. 20. Rejestrowania spraw w Systemie Elektronicznego Obiegu Spraw i Dokumentów. 21. Brania udziału w szkoleniach organizowanych przez Zamawiającego. Zamawiający na czas wykonywania przedmiotu zamówienia udostępni nieodpłatnie Wykonawcy: pomieszczenie biurowe wyposażone w meble, niezbędne materiały biurowe, drukarkę, komputer z dostępem do Internetu, systemu EOSID i Systemu Informacji Prawnej Ze względu na specyfikę zamówienia, Zamawiający wymaga, by przedmiot zamówienia realizowany był przez zespół składający się z minimum 3 osób, który będzie kierowany przez wyznaczonego Koordynatora Radców Prawnych. Ponadto Zamawiający zastrzega, iż sprawy powinny być prowadzone przez tę samą osobę przez cały okres świadczenia usługi w celu zapewnienia ciągłości prowadzonych spraw. Wymóg obecności 2 radców lub adwokatów w godzinach pracy Filii odnosi się również do sytuacji uczestnictwa radców w postępowaniach przed sądami, komornikami lub organami administracji publicznej. W takim przypadku Wykonawca zapewni pełną obsługę stanu posiłkując się pozostałymi członkami zespołu. Zamawiający nie określa, ani maksymalnej, ani minimalnej ilości spraw, które zostaną powierzone Wykonawcy w okresie realizacji zamówienia. Wykonawca winien wziąć pod uwagę to, że ilość spraw powierzonych mu w poszczególnych miesiącach może być różna. Jedynie pomocniczo, na podstawie dotychczasowych doświadczeń, Zamawiający może podać, że obecnie prowadzonych jest ogółem około 500 spraw..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00 - Usługi prawnicze .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Na potwierdzenie, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty: - kserokopię legitymacji lub innego dokumentu potwierdzającego wpis na listę radców prawnych lub adwokatów, - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (zgodnie z załącznikiem Nr 2 do SIWZ).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie, że Wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie Wykonawca, zobowiązany jest załączyć do oferty: - wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca powinien wykazać co najmniej jedną usługę w zakresie doradztwa prawnego świadczoną przez okres co najmniej 12 miesięcy każda (zgodnie z załącznikiem Nr 5 do SIWZ).. Przez doradztwo prawne Zamawiający rozumie co najmniej sporządzanie pisemnych opinii prawnych w oparciu o przepisy ustawy z 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 1187) oraz ustawy z dnia 16 września 2011 r. o zmianie ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. 233, poz. 1382) lub ustawy z 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami (j.t. Dz.U. z 2010r. Nr 102, poz. 651, z późn. zm.), - dokumenty potwierdzające, że usługi w zakresie doradztwa prawnego wymienione w wykazie zostały wykonane należycie, - wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca powinien wykazać co najmniej dziesięć usług prawnych, polegających na zastępstwie prawnym(zgodnie z załącznikiem Nr 6 do SIWZ). Przez zastępstwo prawne Zamawiający rozumie wykonanie usługi prawnej w postępowaniach cywilnych przed sądami powszechnymi w oparciu o przepisy ustawy z 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 1187) oraz ustawy z dnia 16 września 2011 r. o zmianie ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. 233, poz. 1382) lub ustawy z 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami (j.t. Dz.U. z 2010r. Nr 102, poz. 651, z późn. zm.), oraz potwierdzą dokumentami, że usługi te wykonane zostały lub są wykonane należycie. - dokumenty potwierdzające, że usługi prawne polegające na zastępstwie prawnych i doradztwie prawnym zostały wykonane należycie, oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (zgodnie z załącznikiem Nr 2 do SIWZ).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie, że Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty: - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (zgodnie z załącznikiem Nr 2 do SIWZ).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie, że Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty: - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, a także o podstawie dysponowania tymi osobami. Wykonawca powinien wykazać, że co najmniej dwie osoby posiadają przez okres minimum 3 lat uprawnienia (potwierdzone wpisem na listę prowadzoną przez właściwą Izbę zawodową) wykonywania zawodu radcy prawnego zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. albo zawodu adwokata zgodnie z ustawa z dnia 26 maja 1982 r. prawo o adwokaturze albo jest prawnikiem zagranicznym wykonującym stałą praktykę na podstawie ustawy z dnia 05.07.2002 r o świadczeniu pomocy prawnej przez prawników zagranicznych w RP (zgodnie z załącznikiem Nr 7 do SIWZ), - pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia zgodnie z art. z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (zgodnie z załącznikiem Nr 2 do SIWZ).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty: - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (zgodnie z załącznikiem Nr 2 do SIWZ)., - opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie określonym w ustawie o radcach prawnych z dnia 6 lipca 1982 r. (tekst jednolity Dz.U. z 2010 r., Nr 10 poz. 65 z późn. zm.), albo zawodu adwokata zgodnie z ustawa z dnia 26 maja 1982 r. prawo o adwokaturze albo jest prawnikiem zagranicznym wykonującym stałą praktykę na podstawie ustawy z dnia 05.07.2002 r. o świadczeniu pomocy prawnej przez prawników zagranicznych w RP.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Referencje

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany: 1. osób, realizujących bezpośrednio przedmiot umowy pod warunkiem, że inna osoba spełniała będzie warunki przedmiotowego postępowania, 2. zmiany danych adresowych, NIP pod warunkiem, że zmiany te będą wynikać ze zmian nadanych przez właściwe urzędy, 3. zmiany osób reprezentujących strony, pod warunkiem okazania przez Wykonawcę odpowiednich pełnomocnictw, 4. zmiany stawki VAT, pod warunkiem że zmiana zostanie wprowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami w trakcie obowiązywania umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.anr.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ul. Lwowska 25, 65-225 Zielona Góra.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.12.2013 godzina 09:00, miejsce: ul. Lwowska 25, 65-225 Zielona Góra, pokój nr 22 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.