Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-02-25
Katowice: Usługa ochrony budynków Sądu Okręgowego w Katowicach przy ul. Francuskiej 38 i ul. Andrzeja 16/18 na okres 12 miesięcy
Numer ogłoszenia: 29814 - 2011; data zamieszczenia: 25.02.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Okręgowy w Katowicach , ul. Francuska 38, 40-028 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 6070169, faks 032 6070593.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.katowice.so.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa ochrony budynków Sądu Okręgowego w Katowicach przy ul. Francuskiej 38 i ul. Andrzeja 16/18 na okres 12 miesięcy.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie zadań z zakresu ochrony osób i mienia oraz wykonywanie dodatkowych zadań na zasadach i warunkach określonych w Ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2005 r. nr 145, poz. 1221) wraz z aktami wykonawczymi. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca sprawował całodobową, stałą, ochronę fizyczną mienia składającego się z budynków Sądu Okręgowego w Katowicach: przy ul. Francuskiej 38 wraz z otaczającym go terenem należącym do Sądu Okręgowego w Katowicach oraz przy ul. Andrzeja 16/18 w zakresie określonym w załączniku nr 3 do SIWZ wraz z otaczającym go terenem należącym do Sądu Okręgowego w Katowicach. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 3 do SIWZ. Szczegółowe warunki realizacji zawiera załącznik nr 3a do SIWZ. Załączniki nr 3 i 3a do SIWZ stanowią integralną część SIWZ. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie zadań z zakresu ochrony osób i mienia oraz wykonywanie dodatkowych zadań na zasadach i warunkach określonych w : Ustawie z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia ( Dz. U. z 2005 r. nr 145, poz. 1221 z późn. zm.) wraz z aktami wykonawczymi. Słowniczek na potrzeby niniejszego opisu przedmiotu zamówienia: Pracownik Wykonawcy - osoba, którą posługuje się Wykonawca w celu realizacji przedmiot zamówienia, bez względu na formę prawną dysponowania i podległości tej osoby względem Wykonawcy. I. OBIEKTY DO OCHRONY : a) Budynek Sądu Okręgowego w Katowicach usytuowany przy ul. Francuskiej 38 zwany dalej budynkiem. Budynek składa się z 6 kondygnacji ( 4 piętra + parter + piwnice ). Budynek posiada dwa wejścia: jedno od strony ul. Francuskiej - główne oraz drugie od strony ul. Damrota, 4 wyjścia ewakuacyjne. Powierzchnia obiektu do ochrony : a) powierzchnia wewnętrzna budynku 15.560 m2; b) powierzchnia parkingu zewnętrznego ok. 4500 m2 dla 210 samochodów; c) parking podziemny dla 46 samochodów. Charakterystyka : W obiekcie siedzibę mają : Kierownictwo Sądu, administracja Sądu, Wydziały Cywilne, Gospodarcze, Ubezpieczeń Społecznych, Pracy, Górniczy i Geologiczny. Budynek wyposażony jest w system sygnalizacji pożaru, kontroli dostępu, sygnalizacji napadowej, włamaniowej, TV dozorową, system oświetlenia awaryjnego, bramkę do wykrywania metalu, 7 wind wewnętrznych + windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych,- (planowany jest zakup RTG do kontroli bagażu). b) Budynek Sądu Okręgowego w Katowicach usytuowany przy ul. Andrzeja 16/18 zwany dalej budynkiem. Budynek składa się z 5 kondygnacji (parter + 3 piętra + strych). Częściowo podpiwniczony. Budynek posiada wejście główne od strony ul. Andrzeja, 2 wyjścia ewakuacyjne. Powierzchnia obiektu do ochrony : powierzchnia wewnętrzna budynku 5.417 m2. Charakterystyka : W obiekcie siedzibę mają : Kierownictwo Sądu (2 Wiceprezesów), wydziały karne, karno-odwoławcze, penitencjarny, Punkt Informacyjny Krajowego Rejestru Karnego, Okręgowy Zespół Nadzoru Pedagogicznego, komórki podległe oddziałom : administracji, finansowego, informatycznego, gospodarczego. Budynek wyposażony jest w system sygnalizacji pożaru, sygnalizacji napadowej, TV dozorową, system oświetlenia awaryjnego, bramkę do wykrywania metalu, RTG do kontroli bagażu, windę. II. Zasady ogólne 1. Wykonawca winien posiadać grupy interwencyjne na terenie miasta Katowice, które są zobowiązane do świadczenia usługi ochrony na każdorazowe wezwanie pracownika Wykonawcy. Grupa interwencyjna winna się składać co najmniej z dwóch pracowników Wykonawcy. Kontakty telefoniczne (numery telefonów) z grup interwencyjnych winne być przekazane Głównemu Specjaliście ds. Ochrony Sądu w postaci pisemnej. Działania grup interwencyjnych nie powodują dodatkowych kosztów, ze strony Zamawiającego. 2. Wykonawca zobowiązuje się, aby usługę ochrony mienia świadczyły osoby posiadające, co najmniej licencję pracownika ochrony fizycznej minimum 1 stopnia. Na każdej zmianie wymagany jest 1 pracownik Wykonawcy wyznaczona przez Wykonawcę jako dowódca zmiany. Osoba taka winna być zgłoszona portierowi przed rozpoczęciem przez taką osobę pracy. 3. Przez cały okres obowiązywania umowy ochrony Wykonawca zobowiązany jest do posiadania 2 pracowników z licencją ochrony fizycznej 2 stopnia do kontaktów roboczych z Głównym Specjalistą ds. Ochrony Zamawiającego (jego zastępcą) w celu doskonalenia systemu zabezpieczenia budynków. Pracownicy ci nie muszą świadczyć fizycznej ochrony w budynkach Zamawiającego. 4. Wykonawca będzie realizować przedmiot umowy w oparciu o pracowników nieskazanych prawomocnym orzeczeniem za przestępstwo umyślne. 5. Wykonawca, co miesiąc (do 25 dnia miesiąca), będzie przekazywał Zamawiającemu listę pracowników, którzy będą świadczyć usługę w budynku Sądu w miesiącu następnym. 6. Zamawiający zapewni możliwość korzystania z linii telefonicznej w celach związanych z wykonywaniem przedmiotu Zamówienia. Jeżeli telefon zostanie wykorzystany przez pracowników Wykonawcy w celach prywatnych, Zamawiający będzie miał prawo potrącić koszty przeprowadzonych rozmów z wynagrodzenia Wykonawcy. 7. Pracownicy Wykonawcy współpracować będą z pracownikami Zespołu Ochrony Zamawiającego : Głównym Specjalistą ds. Ochrony (jego zastępcą), portierami, portierami p.o. wartowników jak i funkcjonariuszami policji sądowej oddelegowanymi do budynku sądu. Zamawiający będzie sprawować ciągły nadzór nad wykonywaniem usług ochrony mienia. W czasie godzin pracy sądu nadzór sprawować będzie Główny Specjalista ds. Ochrony / jego zastępca. Po godzinach pracy sądu nadzór sprawować będzie portier - dowódca zmiany. 8. W czasie nieobecności portiera pracownik (pracownicy) Wykonawcy przejmować będą jego obowiązki. 9. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia książki dyżurów, do której personel Zamawiającego (Główny Specjalista ds. Ochrony / jego zastępca, po godzinach pracy sądu portier dowódca zmiany) wpisywać będzie wszelkie spostrzeżenia, uwagi oraz istotne wydarzenia związane ze sprawowaniem ochrony mienia Zamawiającego. 10. Wykonawca odpowiadać będzie wobec Zamawiającego za wszelkie szkody wyrządzone Zamawiającemu przez pracowników Wykonawcy oraz osoby trzecie w przypadku niedopełnienia przez pracowników Wykonawcy należytej staranności przy wykonywaniu umowy. 11. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć pracowników ochrony w mundur służbowy oraz identyfikator Wykonawcy w sposób jednolity, umożliwiający ich identyfikację. 12. Wykonawca jest odpowiedzialny za zapoznanie, przestrzeganie i stosowanie przez osoby wykonujące przedmiot umowy wszelkich regulaminów, instrukcji, poleceń które obowiązują na terenie budynków sądu. IIIa. Organizacja ochrony - budynek Francuska 38 : a) 4 pracowników - w godzinach pracy Sądu tj. od godz. 7:30 do godz. 15:30 (od poniedziałku do piątku), b) 2 pracowników od godz. 15:30 dnia roboczego Sądu do godz. 7:30 następnego dnia, c) 2 pracowników w układzie całodobowym w dni wolne od pracy Sądu (soboty, niedziele, święta). IIIb. Organizacja ochrony - budynek Andrzeja 16/18 : a) 1 pracownik od godz. 15:30 dnia roboczego Sądu do godz. 7:30 następnego dnia, b) 1 pracownik w układzie całodobowym w dni wolne od pracy Sądu (soboty, niedziele, święta). IV. Zakres zadaniowy podstawowy : 1. zapewnienie ochrony osób i mienia w budynku i granicach jego terenu, 2. niedopuszczenie do przebywania na terenie ochranianego budynku osób nieuprawnionych, 3. przeciwdziałanie kradzieżom, napadom, aktom wandalizmu i innym zakłóceniom porządku i spokoju zarówno wewnątrz i w obrębie terenu sądu, 4. obsługa bramki do wykrywania metalu, RTG do kontroli bagażu, (szlabanów wjazdowych parkingu zewnętrznego w odniesieniu do budynku Francuska 38 - w sytuacjach tego wymagających), 5. natychmiastowe podejmowanie działań mających na celu minimalizację szkód powstałych w wyniku zakłócenia porządku i spokoju, kradzieży, włamania, pożaru, aktom wandalizmu, awarii instalacji, urządzeń technicznych, klęsk żywiołowych i innych zdarzeń losowych, 6. dokonywanie obchodów wewnętrznych i zewnętrznych ochranianego budynku i terenu będącego w trwałym zarządzie Sądu Okręgowego w Katowicach ( w odniesieniu do budynku przy ul. Andrzeja 16/18 zamkniętych podwórek) w odstępach czasu gwarantujących profilaktykę zabezpieczenia ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo ogólne i przeciwpożarowe, w celu sprawdzenia zabezpieczeń, zamknięcia pomieszczeń, okien, wyłączenia oświetlenia i urządzeń elektrycznych - za wyjątkiem urządzeń komputerowych oraz telekomunikacyjnych, 7. nadzór i obsługę monitoringu wizyjnego, systemu antynapadowego, włamania, sygnalizacji pożaru. (za znajomość przez pracowników Wykonawcy obsługi wszystkich systemów odpowiada Wykonawca), 8. w sytuacjach szczególnych ścisła współpraca ze służbami publicznymi : Policją, Strażą Pożarną, Strażą Miejską, 9. prowadzenie dziennika służby, raportowanie o nieprawidłowościach i innych spostrzeżeniach, 10. wykonywanie innych zadań związanych z bezpieczeństwem zleconych przez zamawiającego. 11. W przypadku wystąpienia awarii (poza godzinami pracy sądu) pracownik Wykonawcy pełniący służbę jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić o zaistniałej sytuacji portiera - pracownika Zamawiającego. V. Zakres zadaniowy dodatkowy : 1. W godzinach urzędowania Sądu udzielanie podstawowych informacji w zakresie organizacji pracy w chronionym budynku oraz kierowanie interesantów zgodnie z celem ich wizyty. 2. Niedopuszczanie do wnoszenia na teren chronionego budynku materiałów łatwopalnych i niebezpiecznych oraz materiałów i towarów przeznaczonych do sprzedaży lub rozpowszechniania przez przedstawicieli firm zewnętrznych. 3. Sprawowanie kontroli nad legalnością wynoszenia z budynku sprzętu, materiałów będących własnością Sądu. 4. Egzekwowanie przestrzegania przez pracowników i interesantów instrukcji przeciwpożarowych oraz zasad BHP, w szczególności zakazu palenia tytoniu, używania otwartego ognia itp. 5. Prowadzenie : a) książki przebiegu służby ochrony obiektu, zawierającej co najmniej następujące informacje: objęcie / przekazanie służby - data, godzina, przekazujący, przyjmujący, przebieg służby, zaistniałe w trakcie służby zdarzenia, b) innych rejestrów wymaganych przez Zamawiającego. 6. Obsługiwanie systemów alarmowych oraz zgłaszanie do Głównego Specjalisty ds. Ochrony Sądu (jego zastępcy) uwag o nieprawidłowościach w ich funkcjonowaniu. Uwagi winny być składane na piśmie. 7. Podejmowanie działań w sytuacjach nadzwyczajnych między innymi: intensywnych opadów, pożarów, klęsk żywiołowych, awarii urządzeń technicznych w celu minimalizacji ich skutków. 8. Dbanie o nienaganne utrzymanie umundurowania oraz noszenie identyfikatora osobistego. 9. Stosowanie się do uwag i zaleceń Kierownictwa Sądu Okręgowego, Głównego Specjalisty ds. Ochrony Sądu (jego zastępcy). 10. Przestrzeganie wszelkich regulaminów, zarządzeń, zasad polityki bezpieczeństwa, jakości i innych postanowień wynikających z wewnętrznych dokumentów Zamawiającego. 11. Przebywanie na wskazanych przez Zamawiającego posterunkach. VI. Wymagania odnośnie pracowników ochrony : Wykonawca będzie realizować umowę w oparciu o pracowników posiadających co najmniej 6 miesięczny staż pracy pracownika ochrony: 1. Nie skazanych prawomocnym orzeczeniem za przestępstwo umyślne. 2. Posiadających odpowiednie wymagane kwalifikacje zawodowe i wyposażonych w odpowiednie środki przymusu bezpośredniego. 3. Sprawnych, o dużej kulturze osobistej, komunikatywnych, taktownych. 4. Posiadających umiejętność obsługi systemów alarmowych funkcjonujących w budynkach. 5. Zaznajomionych z: a) strukturą organizacyjną Zamawiającego oraz podstawowymi informacjami dotyczącymi zakresu działalności poszczególnych komórek organizacyjnych Zamawiającego, b) składem osobowym kierownictwa Zamawiającego, c) przepisami BHP i p.poż. obowiązującymi na terenie chronionego obiektu. d) rozmieszczeniem, zasadami użycia i umiejętnością obsługi głównych wyłączników prądu (w tym wyłączników UPS), zaworów wodnych, znajdujących się w chronionym obiekcie; e) topografią budynku w tym rozkładem pomieszczeń, dróg ewakuacyjnych, wyjść z budynku, pomieszczeń szczególnie chronionych, lokalizacji sprzętu p.poż. oraz zabezpieczeń technicznych. f) numerami telefonów do Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, Straży Miejskiej, pogotowia gazowego, energetycznego, wodno-kanalizacyjnego, grup interwencyjnych, kierownictwa Zamawiającego (z wyłączeniem Prezesa, Wiceprezesów). VII. Uprawnienia W czasie pełnienia służby pracownik ochrony ma prawo: 1. Sprawdzać identyfikator, legitymację bądź dokument tożsamości nieznanej osoby pozostającej lub wychodzącej z budynku po godzinach urzędowania. 2. Odmawiać wpuszczenia do budynku osób w stanie nietrzeźwym ( stronom, pracownikom sądu, przedstawicielom wykonawców świadczących usługi na rzecz sądu). W stosunku do osób posiadających wezwanie zgłaszać ten fakt przewodniczącemu składu orzekającego w celu podjęcia przez niego decyzji). 3. Zabraniać wstępu do budynku osobom obcym po godzinach urzędowania sądu jak i pracownikom sądu nie posiadającym zezwolenia na taki pobyt. 4. Żądać zezwolenia na pozostanie w budynku od pracowników przebywających w budynku po godzinach urzędowania. 5. Pobyt pracowników firm obcych na budynku po godzinach pracy sądu jest możliwy tylko w przypadku posiadania przez te firmy opiekuna ze strony Zamawiającego oraz posiadanego przez portiernię pozwolenia na pobyt z wymienieniem osób uprawnionych do wykonywania usługi. Dane osób wymienione w zawiadomieniu musza pokrywać się z posiadanym dokumentem tożsamości. Posiadanie innego dokumentu tożsamości niż wymieniony w pozwoleniu uniemożliwia wejście na teren budynku sądu. Opiekunem ze strony Zamawiającego może tez być pracownik (pracownicy) Wykonawcy. 6. dokonywać kontroli zawartości pakunków, worków, toreb podróżnych lub innych bagaży wynoszonych bądź wnoszonych z/na teren chronionego budynku przez interesantów, pracowników wykonawców świadczących usługi na rzecz sądu 7. Żądać zezwolenia na wynoszenie bądź wnoszenie z/do chronionego budynku mebli, maszyn, urządzeń technicznych oraz innego wyposażenia i materiałów. W przypadku braku takiego dokumentu wynoszenie lub wnoszenie takich pozycji nie może dojść do skutku. 8. Na wypadek zaistniałych awarii po konsultacji z pracownikami sądu (Kierownik : Oddziału Inwestycji i Remontów, Oddziału Gospodarczego, Oddziału Informatycznego, warsztatu) pracownik Wykonawcy winien zabezpieczyć pobyt pracowników firm obcych na terenie sądu wezwanych w związku z awarią. 9. W przypadku konieczności użycie środków przymusu bezpośredniego : a) siły fizycznej w postaci chwytów obezwładniających oraz podobnych technik obrony, b) kajdanek, c) pałki ochronnej wielofunkcyjnej. VIII. Odpowiedzialność Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłową realizację zadań pracownika ochrony wynikających z niniejszego zakresu obowiązków, a w szczególności za: a) samowolne i bezpodstawne opuszczanie posterunku, b) nietaktowne i niekulturalne odnoszenie się do interesantów i pracowników Zamawiającego. IX. UWAGA Zamawiający zaleca Wykonawcy dokonanie wizji lokalnej obiektów. Dokonanie wizji lokalnej winno zostać wcześniej zgłoszone celem dokonania wizji w obecności pracownika ochrony Sądu. Dokonanie wizji przez Wykonawcę nie jest obowiązkowe..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego w wysokości do 10% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania tego warunku nastąpi przez weryfikację aktualnej koncesji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji wydanej dla Wykonawcy na prowadzenie działalności w zakresie ochrony osób i mienia na obszarze, którego dotyczy przedmiotowe zamówienie (dalej koncesja), zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U.05.145.1221 z późn. zm.).Brak aktualnej koncesji zostanie oceniony jako niespełnienie warunku, a Wykonawca podlegać będzie wykluczeniu.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców. Przez zakres niezbędny do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia należy rozumieć wykonanie lub wykonywanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 usługi ochrony mienia, trwającej minimum kolejnych 6 miesięcy, o wartości co najmniej 100 000,00 złotych brutto (wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SIWZ). Do wymienionych w wykazie usług Zamawiający żąda załączenia dokumentów potwierdzających, że każda z tych usług została wykonana lub jest wykonywana należycie. Niespełnienie przez Wykonawcę któregokolwiek kryterium oceny spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia spowoduje wykluczenie Wykonawcy.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Wykaz ma obejmować co najmniej trzynaście (13) osób posiadających licencje pracowników ochrony fizycznej co najmniej I stopnia, ważne w całym okresie obowiązywania umowy oraz dodatkowo co najmniej dwie (2) osoby posiadające licencje pracowników ochrony fizycznej co najmniej II stopnia ważne w całym okresie obowiązywania umowy, tj. łącznie co najmniej 15 osób. W wykazie należy zamieścić informację na temat kwalifikacji zawodowych tych osób wymaganych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu stanowi załącznik Nr 7 do SIWZ). W przypadku podpisania umowy z Wykonawcą do świadczenia usług ochrony zostaną dopuszczone przez Zamawiającego wyłącznie osoby, które posiadają licencję pracownika ochrony fizycznej co najmniej 1 stopnia. Niemożność wykazania się Wykonawcy dysponowaniem osobami do wykonania zamówienia jak w treści postawionych wyżej warunków, spowoduje wykluczenie Wykonawcy. Do wykazu osób Wykonawca składa oświadczenie, iż osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają powyższe uprawnienia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wykaz wskazanych części zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć do realizacji Podwykonawcom (załącznik nr 8 do SIWZ). 2. Pisemne zobowiązanie podmiotów, o którym mowa w pkt VI ppkt 6 SIWZ, w przypadku gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnej zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku gdy konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w przypadku zmiany zakresu przedmiotu umowy, wynikającej z potrzeby zwiększenia bezpieczeństwa lub zapobieżenia powstaniu nieodwracalnych w skutkach strat dla Zamawiającego,
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.katowice.so.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Sąd Okręgowy w Katowicach,
ul. Francuska 38,
40-028 Katowice
pokój nr P.009
Sekcja ds. Zamówień Publicznych.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.03.2011 godzina 14:00, miejsce: Sąd Okręgowy w Katowicach, ul. Francuska 38, 40-028 Katowice pokój nr P.009 Sekcja ds. Zamówień Publicznych.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- DOSTAWA SPRZETU KOMPUTEROWEGO
- Konserwację urządzeń dźwigowych podlegających dopuszczeniom przez UDT oraz ich bieżące naprawy.
- Usługa monitorowania środowiska pracy Zintegrowanego Systemu Informatycznego (ZSI) InfoMedica/AMMS
- KOMPLEKSOWE UTRZYMANIE CZYSTOŚCI BASENÓW: BRYNÓW, BUROWIEC, ZADOLE W MIESIĄCU STYCZNIU 2025r.
- "ŚWIADCZENIE USŁUGI SPRZĄTANIA I UTRZYMANIA CZYSTOŚCI NA TERENIE NIERUCHOMOŚCI POŁOŻONEJ W KATOWICACH PRZY UL. DĄBROWSKIEGO
- Dostawa leków Zad. 1 - Tenekteplaza proszek i rozp. Ds. r-r d/wstrzyk.
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usługi ochrony osób, budynku i mienia oraz przewozu akt dla Sądu Rejonowego w Kędzierzynie-Koźlu na 2025r.
- Świadczenie usługi ochrony osób i mienia w budynku Urzędu Miasta Oleśnicy
- Usługa ochrony i dozorowania budynku oraz terenu Domu Pomocy Społecznej "Syrena" polegającej na ochronie osób i mienia.
- Zapewnienie usług ochrony obiektu Pawilon Wyspiańskiego przy pl. Wszystkich Świętych 2 w Krakowie w terminie od 3 stycznia 2025 roku do 31 marca 2025 roku
- Świadczenie usługi ochrony fizycznej osób i mienia na terenie MOSiR w Radzionkowie
- Usługa fizycznej ochrony osób i mienia w Warszawskim Ośrodku Interwencji Kryzysowej realizowana w formie bezpośredniej ochrony fizycznej osób i mienia
więcej: Usługi ochroniarskie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.