eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GdyniaUsunięcie skutków awarii silnika spalinowego zespołu prądotwórczego statku SAR 3000-SZTORM powstałej w trakcie prowadzenia akcji ratowniczej na Bałtyku

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-03-05

Gdynia: Usunięcie skutków awarii silnika spalinowego zespołu prądotwórczego statku SAR 3000-SZTORM powstałej w trakcie prowadzenia akcji ratowniczej na Bałtyku
Numer ogłoszenia: 31199 - 2015; data zamieszczenia: 05.03.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 25343 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa, ul. Hryniewickiego 10, 81-340 Gdynia, woj. pomorskie, tel. 058 6615222, 6607661, faks 058 620-53-38, 6607661.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: państwowa jednostka budżetowa nieposiadająca osobowości prawnej..

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usunięcie skutków awarii silnika spalinowego zespołu prądotwórczego statku SAR 3000-SZTORM powstałej w trakcie prowadzenia akcji ratowniczej na Bałtyku.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac służących usunięciu skutków awarii silnika spalinowego zespołu prądotwórczego statku SAR 3000-SZTORM powstałej w trakcie prowadzenia akcji ratowniczej na Bałtyku. Wstępnie ustalony zakres zamówienia obejmuje wyminę uszczelnień, łożysk, turbosprężarki, pierścieni tłokowych na silnik, remont silnika z pełną obróbka mechaniczną oraz wykonanie pomiarów wału korbowego, korbowodów i sprawdzenie głowicy pod kontem szczelności. Pozostałe części do weryfikacji (wymiany lub naprawy) zostaną określone po wyjęciu silnika z siłowni i przewiezieniu na warsztat serwisowy. Wymagane jest możliwie szybkie dostarczenie silnika do serwisu celem jego osuszenia i zapobieżenia powstawania dalszych szkód spowodowanych przez korozję. Zamawiający informuje, że przedstawiona w ogłoszeniu wartość dotyczy zakresu znanego i wycenionego na dzień zawarcia umowy. Ze względu na charakter niniejszego zamówienia zawarta umowa przewiduje, że cena całkowita-ostateczna zostanie ustalona aneksem po dokonaniu weryfikacji tzw. uszkodzeń niewidocznych..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.24.11.00 - Usługi w zakresie naprawy statków .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12.02.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • TECHMARINE K. HANĆ Spółka Jawna, ul. Plac Oruński 3, 80-056 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 78910,01 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 78910,01

  • Oferta z najniższą ceną: 78910,01 / Oferta z najwyższą ceną: 78910,01

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Celem realizacji zamówienia objętego niniejszym postępowania jest usunięcie skutków awarii silnika spalinowego Zespołu Prądotwórczego Nr 1 statku ratowniczego SZTORM, która wystąpiła w trakcie prowadzonej akcji ratowniczej na Bałtyku. W wyniku prowadzonej akcji, do silnika spalinowego statku wlała się woda morska (wg obecnych ustaleń kilka litrów wody słonej). Zamówienie obejmuje jej usunięcie ze wszystkich elementów silnika, osuszenie, oczyszczenie ich z wody, soli, usunięcie już powstałych ognisk korozji - zakres absolutnie konieczny do zapobieżenia wystąpienia skutku w postaci zniszczenia silnika. 1) pilna potrzeba wykonania zamówienia, brak możliwości dochowania terminów przewidzianych dla procedury otwartej, ograniczonej i negocjacyjnej z publikacją ogłoszenia, jak i brak możliwości prowadzenia negocjacji z kilkoma wykonawcami - woda wg wstępnych ustaleń objęła wszystkie lub większość elementów silnika. Koniecznym jest jak najszybsze ich oczyszczenie i zlikwidowanie ognisk korozji, które już wykryto, celem zapobieżenia całkowitemu zniszczeniu elementów i tym samym zwiększenia kosztów usunięcia skutków nawet do kwot liczonych w setkach tys. zł. Wg danych statystycznych dot. czasu prowadzenia postępowania, a także wg terminów określonych w przepisach prawa (nawet przy zastosowaniu procedury skróconej), nie jest możliwym wstrzymanie rozpoczęcia osuszania do czasu wyłonienia wykonawcy w jednej z tych procedur, gdyż jego skutkiem, analizując stan uszkodzeń) będzie konieczność wymiany istotnych elementów silnika na nowe. 2) brak możliwości przewidzenia wystąpienia zdarzenia: przedostanie się wody morskiej do silnika jest zdarzeniem, które nie mieści się w katalogu usterek, napraw statku wynikających z jego eksploatacji, nawet w bardzo trudnych warunkach. Zamawiający eksploatując statki w trudnych warunkach morskich, posiada ścisłe procedury sprawdzenia jednostek, ich konserwacji, serwisowania, nadzoru, również ze strony Polskiego Rejestru Statków. Wszelkie czynności wymagane zarówno wg zaleceń producenta, wytycznych klasyfikatora, jak i dodatkowe czynności sprawdzające wprowadzone wewnętrznymi procedurami były wykonywane terminowo i z należytą starannością. Wyniki prowadzenia tych czynności nie wykazały żadnych nieprawidłowości w funkcjonowaniu urządzeń, mogące skutkować powstaniem wskazanej awarii. Dodatkowe czynniki: Uszkodzenie silnika spalinowego ZP1 uniemożliwia jego użytkowanie, co w konsekwencji wyłącza z eksploatacji statek SZTORM, co powoduje znaczne ograniczenie zasobów Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa służących ratowaniu życia na morzu. Konieczność realizacji zadań znacznie zmniejszonymi zasobami rodzi ryzyko zmniejszeniem efektywności prowadzonych prac operacyjnych ratowania życia na morzu. Zamawiający informuje, że przedstawiona w ogłoszeniu wartość dotyczy zakresu znanego i wycenionego na dzień zawarcia umowy. Ze względu na charakter niniejszego zamówienia zawarta umowa przewiduje, że cena całkowita-ostateczna zostanie ustalona aneksem po dokonaniu weryfikacji tzw. uszkodzeń niewidocznych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.