To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2010-12-01
Dąbrowa Górnicza: Świadczenie usług kompleksowej obsługi prawnej na rzecz Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych w Dąbrowie Górniczej
Numer ogłoszenia: 344099 - 2010; data zamieszczenia: 01.12.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 332937 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych, ul. Tysiąclecia 20, 41-303 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 032 2608652, 2608619, faks 032 2642767.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Zakład Budżetowy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług kompleksowej obsługi prawnej na rzecz Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych w Dąbrowie Górniczej.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: w ramach świadczenia kompleksowej obsługi prawnej Zleceniobiorca wykonywał będzie czynności, w szczególności polegające na: 1.udzielaniu porad i konsultacji prawnych; 2.sporządzaniu opinii prawnych; 3.przygotowywaniu i opiniowaniu projektów: procedur postępowania, porozumień, umów, aneksów, ugód, zarządzeń, uchwał i innych dokumentów wynikających z działalności MZBM; 4.informowaniu o bieżących zmianach w prawie, dotyczących zakresu działalności MZBM; 5.zastępstwie prawnym i procesowym oraz nadzorze nad postępowaniami sądowymi i egzekucyjnymi; 6.sporządzaniu repertoriów spraw sądowych i egzekucyjnych; 7.archiwizowaniu spraw zakończonych. Okres świadczenia ww. usług obejmuje 2 lata..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00 - Usługi prawnicze 79.14.00.00 - Doradztwo prawne i usługi informacyjne .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01.12.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
KANCELARIA RADCY PRAWNEGO AGATA PIĄTEK
jakie przetargi wygrała firma
KANCELARIA RADCY PRAWNEGO AGATA PIĄTEK
- Kancelaria Radcy Prawnego Agata Piątek, ul. Rejtana 20, 41-300 Dąbrowa Górnicza, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 360000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 409920,00
Oferta z najniższą ceną: 409920,00 / Oferta z najwyższą ceną: 409920,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uwzględniając okoliczności opisane poniżej zdecydowano o konieczności zawarcia umowy w przedmiocie obsługi prawnej w trybie zamówienia z wolnej ręki. Podstawę do zastosowania tego trybu stanowi art. 5 ust 1,1a i ust. 1b oraz art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r., Nr 113, poz. 759 i nr 161 poz. 1078), rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68) oraz załącznik nr II B do Dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi w brzmieniu nadanym załącznikiem nr VII do Rozporządzenia Komisji (WE) nr 213/2008 z dnia 28 listopada 2007 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) oraz dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące procedur udzielania zamówień publicznych w zakresie zmiany CPV. Zgodnie z powołanymi przepisami w sytuacji udzielania zamówień na usługi niepriorytetowe, a takimi są usługi prawnicze w myśl rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki lub negocjacji bez ogłoszenia, także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1. naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2. naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3.poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4.uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Powołany przepis pozwala na zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki pomimo braku przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 Pzp, w sytuacji gdy występuje uzasadniony przypadek zastosowania takiego trybu udzielenia zamówienia. W przedmiotowej sytuacji zachodzi uzasadniony przypadek dający podstawę zawarcia kolejnej umowy w zakresie obsługi prawnej MZBM w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1 a i ust. 1 b Pzp z wykonującą dotychczas tę obsługę Kancelarią Prawną. Zastosowanie innego trybu udzielenia zamówienia celem wyłonienia wykonawcy kontynuującego obsługę prawną MZBM spowoduje naruszenie zasad celowego, efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków, a jednocześnie uniemożliwi terminowe wykonanie założonych zobowiązań. Należy zauważyć, iż MZBM jest stroną ponad dwóch tysięcy znajdujących się w toku postępowań sądowych i egzekucyjnych i przejęcie tychże spraw do prowadzenia przez innego wykonawcę spowodowałoby konieczność kilkumiesięcznych przygotowań, co z pewnością przyniosłoby ze sobą ujemne skutki procesowe oraz w sposób nieuzasadniony i generujący dodatkowe koszty przedłużałoby czas trwania poszczególnych spraw. Podobnie - prowadzenie stałej obsługi prawnej MZBM wymaga dokładnego poznania specyfiki działania tego podmiotu w oparciu nie tylko o powszechnie obowiązujące przepisy prawa leż także o akty prawa miejscowego i przepisy wewnętrzne, z którymi zaznajomienie się wiązać się będzie musiało z zaangażowaniem we wprowadzenie Kancelarii w tę tematykę pracowników MZBM, co oderwie ich od spraw bieżących i także wpłynie na terminową realizację powierzonych Kancelarii zadań. Czynności takie jak prowadzenie rejestru spraw sądowych, wydawanie opinii poszczególnym komórkom organizacyjnym czy udzielanie bieżących porad, udzielanie pomocy prawnej przy udzielaniu zamówień publicznych i zawieraniu umów oraz aktualizacja regulaminów bądź też innych dokumentów wewnętrznych MZBM których prace aktualizacyjne już się rozpoczęły muszą być bowiem wykonywane na bieżąco gdyż wpływają one na prawidłowe i terminowe załatwianie spraw prowadzonych przez MZBM. Zastosowanie trybów przetargowych znacznie wydłuży procedurę udzielenia zamówienia zaś tryb zamówienia z wolnej ręki pozwala na zaoszczędzenie czasu, odgrywającego ważną rolę przy specyfice obsługi prawnej MZBM, o której mowa wyżej. Zważyć należy, iż Kancelaria Prawna prowadząca obsługę prawną do tej pory zna już specyfikę działalności MZBM, posiada w tym zakresie niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz zapewnia świadczenie obsługi prawnej w sposób ciągły, umożliwiający terminową realizację zadań MZBM, zapewniając w tym bieżące prowadzenie spraw sądowych i egzekucyjnych. Również zasada celowego i efektywnego dokonywania wydatków wskazuje na potrzebę udzielenia zamówienia z wolnej ręki i powierzenia dalszej obsługi prawnej dotychczasowej Kancelarii Prawnej. Poza wszelkimi wątpliwościami pozostaje okoliczność, iż zawarcie umowy w ramach innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki będzie miało przełożenie na poniesienie w tym zakresie niecelowych wydatków. Zostaną one poniesione w sposób nieoszczędny, niezgodny z zasadami, jakimi powinny się kierować podmioty wydatkujące środki publiczne. Tryb zamówienia z wolnej ręki pozwala na przeprowadzenie z wykonawcą negocjacji ceny usługi, co nie jest możliwe przy podstawowym trybie przetargu nieograniczonego. Negocjacja ceny usługi ma istotne przełożenie na wydatki MZBM, co wykazuje fakt, iż wartość zamówienia udzielonego dotychczasowej Kancelarii Prawnej w ciągu ostatnich dwóch lat była najniższa w stosunku do wydatków ponoszonych w tym zakresie w latach ubiegłych, począwszy od roku 2004 od kiedy to MZBM zatrudnia zewnętrzne Kancelarie. Jak wyżej podniesiono w ramach działania MZBM oprócz czynności w ramach obsługi prawnej, a polegających na sporządzaniu pism, umów, opinii, dużą część zamówienia stanowi też zastępstwo procesowe, bądź doradztwo w zakresie zastępstwa procesowego w zakresie których to usług ustawodawca pozwala na udzielenie zamówienia z wolnej ręki bez dodatkowych przesłanek, zgodnie z art. 5 ust.1b ustawy Pzp. W ocenie Zamawiającego niecelowe jest jednak oddzielenie usług prawnych polegających na sporządzaniu pism, opinii itp. od usług prawnych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego zaś ustawa Pzp nie zakazuje łączenia tego rodzaju czynności wchodzących w zakres obsługi prawnej w ramach jednego postępowania. Połączenie takie powinno wynikać z racjonalności działania Zamawiającego, co w niniejszym przypadku niewątpliwie jest zrealizowane, zważywszy na specyfikę działania MZBM i konieczność terminowej realizacji zadań. Ponadto zatrudnienie dwóch Kancelarii Prawnych - wykonującej usługę polegającą na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz sprawującej obsługę prawną w pozostałym zakresie spowodowałoby poniesienie znacznie wyższych kosztów i naruszyłoby zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. W świetle powyższego udzielenie zamówienia publicznego z wolnej ręki dotychczasowej Kancelarii Prawnej - Kancelarii Radcy Prawnego Agata Piątek 41-300 Dabrowa Górnicza ul. Rejtana 20 jest uzasadnione.
INNE PRZETARGI Z DĄBROWY GÓRNICZEJ
- DOSTAWA ŚRODKÓW CZYSTOŚCI ORAZ INNYCH ARTYKUŁÓW DO UTRZYMANIA HIGIENY I ESTETYKI POMIESZCZEŃ W JEDNOSTKACH OBSŁUGIWANYCH PRZEZ CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
- DOSTAWA ŻYWNOŚCI DO STOŁÓWKI SZKOLNEJ ZESPOŁU SZKÓŁ SPORTOWYCH IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
- DOSTAWA ŻYWNOŚCI NA POTRZEBY PRZEDSZKOLA NR 11 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
więcej: przetargi w Dąbrowie Górniczej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Punkt Interwencji Kryzysowej w projekcie "#Rodzina"
- Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Związku Powiatowo-Gminnego "Wielkopolski Transport Regionalny"
- Świadczenie usług kompleksowej i bieżącej obsługi prawnej dla Zakładu Karnego Nr 1 w Łodzi, oraz Oddziału Zewnętrznego w Łodzi
- Stała obsługa prawna w 2025 roku w KOWR OT Gorzów Wielkopolski
- Obsługa prawna Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna w roku 2025
- Obsługa prawna Gminy Rzgów
więcej: Usługi prawnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.