eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PoznańCałodobowa ochrona wraz z monitoringiem oraz sprzątaniem maszynowym budynku Instytutu Logistyki i Magazynowania w Poznaniu łącznie z konserwacją sprzętu bezpieczeństwa.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-02-17

Poznań: Całodobowa ochrona wraz z monitoringiem oraz sprzątaniem maszynowym budynku Instytutu Logistyki i Magazynowania w Poznaniu łącznie z konserwacją sprzętu bezpieczeństwa.
Numer ogłoszenia: 35600 - 2015; data zamieszczenia: 17.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Logistyki i Magazynowania , ul. E. Estkowskiego 6, 61-755 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8504890, faks 061 8526376.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ilim.poznan.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytut Badawczy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Całodobowa ochrona wraz z monitoringiem oraz sprzątaniem maszynowym budynku Instytutu Logistyki i Magazynowania w Poznaniu łącznie z konserwacją sprzętu bezpieczeństwa..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: WYKAZ POSTERUNKÓW I HARMONOGRAM GODZINOWY OCHRONY FIZYCZNEJ Łączna ilość roboczogodzin w miesiącu (przewidywana ): 825 Łączna ilość roboczogodzin w ciągu 24 m-cy (przewidywana ): 19800. HARMONOGRAM GODZINOWY DLA PRACOWNIKA OBSŁUGI MASZYNY SPRZATAJĄCEJ Łączna ilość roboczogodzin w miesiącu (przewidywana ): 182. Łączna ilość roboczogodzin w ciągu 24 m-cy (przewidywana ): 4368. Łączna ilość m2 powierzchni ciągów komunikacyjnych objętej usługą sprzątania maszynowego (przewidywana ): 1900,00 m2 Przedmiotem zamówienia jest: świadczenie usług w zakresie ochrony całodobowej wraz z monitoringiem oraz sprzątaniem maszynowym budynku Instytutu Logistyki i Magazynowania łącznie z konserwacją sprzętu bezpieczeństwa. Lokalizacja obiektów: ul. E. Estkowskiego 6, 61 - 755 Poznań. 1.W zakresie ochrony majątku znajdującego się wewnątrz i na zewnątrz kompleksu budynków należących do Instytutu Logistyki i Magazynowania oraz Najemców. a.Zamówienie obejmuje całodobową ochronę fizyczną (o charakterze stacjonarno - obchodowym) wraz z monitoringiem, obejmującą kompleks budynków oraz parking podziemny, wykonywaną minimum jednoosobowo, zgodnie z wykazem posterunków i harmonogramem prac przedstawionym w niniejszym załączniku. Dyżury pełnione będą od poniedziałku do piątku od godz. 6:00 do godz. 17.00 na posterunku ochrony na podziemnym parkingu strzeżonym, od godz. 15.00 do 8.00 dnia następnego w Kancelarii Instytutu w wejściu głównym do Instytutu, oraz w soboty, niedziele i święta - całodobowo na posterunku w wejściu głównym do Instytutu. b.Zamówienie obejmuje wsparcie w razie konieczności grupą interwencyjną (składającą się z co najmniej 2 pracowników posiadających poświadczenia bezpieczeństwa osobowego i zaświadczenia o przeszkoleniu przez osobę upoważnioną Wykonawcy, uprawniające do dostępu do informacji niejawnych opatrzonych klauzulą zastrzeżone, zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010 r., Nr 182 poz. 1228)) chroniony obiekt, wezwana przez dozorujących po odebraniu sygnału o zagrożeniu osób i mienia w obiekcie oraz na terenie posesji w celu wyeliminowania zagrożenia oraz zabezpieczenia obiektu w czasie maksimum 15 minut w ciągu dnia oraz 10 min. w nocy po uzyskaniu sygnały o zagrożeniu obiektu. Zamawiający ma prawo przeprowadzić okresowo sprawdzenie działania i czasu przyjazdu grupy interwencyjnej i nałożyć karę finansową za przekroczenie uzgodnionych czasów reakcji i pojawienia się w obiekcie w wysokości 0,2% łącznej wartości brutto umowy za każdą minutę spóźnienia. c.Wykonawca musi posiadać własne centrum monitoringu oraz grupę interwencyjną. d.Zamówienie obejmuje zawiadomienie w razie konieczności: pogotowia ratunkowego, straży pożarnej i policji w celu podjęcia właściwych działań. e.Pracownicy ochrony powinni być kontrolowani co najmniej 1 raz w ciągu tygodnia przez inspektorów Wykonawcy, którzy odnotowują przeprowadzoną kontrolę w Dzienniku Dozoru. f. Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzenia i dostarczenia Zamawiającemu w terminie 14 dni roboczych od daty rozpoczęcia świadczenia usługi Instrukcji ochrony obiektu, o której mowa w ustawie o ochronie osób i mienia. g.Zamówienie obejmuje monitoring obiektów łącznie z konserwacją, serwisem i naprawą sprzętu oraz monitoring i obsługa sygnalizacji wykrywania pożaru SAP. Ewentualna naprawa sprzętu nastąpi czasie do 24 godzin od momentu złożenia przez Zamawiającego i zatwierdzenia przez Wykonawcę zgłoszenia. h.Zamówienie obejmuje monitorowanie lokalnego systemu sygnalizacji włamania, napadu, Zamawiającego drogą telefoniczną poprzez centrum monitoringu Wykonawcy, w tym przyjmowanie informacji o stanie naruszenia systemu alarmowego i przeciwpożarowego obiektu Instytutu. Przekazywanie faksem informacji z naruszenia systemu do Zamawiającego. i.Zamówienie obejmuje konserwację i serwis co najmniej raz na okres trzech miesięcy lokalnego systemu sygnalizacji włamania i napadu, sygnalizacji wykrywania pożaru SAP oraz CCTV ( urządzeń i instalacji) w następującym zakresie: -sprawdzenie i wyregulowanie urządzeń wchodzących w skład instalacji alarmowej, -wymiany uszkodzonych pojedynczych elementów takich jak: żarówki, bezpieczniki, -sprawdzenie okablowania instalacji, -sprawdzenie prawidłowego funkcjonowania układu ładowania akumulatora, sprawdzenie poprawności działania całego urządzenia sygnalizacyjnego przez dokonanie próbnego alarmu w obecności upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego DODATKOWY ZAKRES OBOWIĄZKÓW DLA PRACOWNIKA OCHRONY a.strzeżenie bezpieczeństwa dozorowanych obiektów, b.natychmiastowa reakcja pracownika ochrony na zagrożenie w przypadku wysłania alarmu w pilota antynapadowego przez pracownika Zamawiającego, c.monitorowanie i obsługa systemu sygnalizacji wykrywania pożaru SAP, d.właściwe reprezentowanie gospodarza obiektu poprzez funkcję informacyjną, wydawanie kluczy itp., e.wykonywanie prewencyjnych obchodów budynku i terenu przyległego, potwierdzanych w zamontowanym przez Wykonawcę systemie kontroli obchodu, f.kontrolowanie (zgodnie z późniejszymi ustaleniami) osób przebywających na terenie budynku, g.skrupulatne prowadzenie Dziennika Dozoru, Książki Kluczy oraz ewidencji kontroli obchodu, h.utrzymywanie stałego kontaktu z grupami interwencyjnymi i centrum monitoringu Wykonawcy, i.podejmowanie niezbędnych działań prewencyjno - interwencyjnych w sytuacjach zagrożenia (włamania, wtargnięcia, zagrożenia pożarowego, wywołania alarmu z sygnalizacji wykrywania pożaru SAP, awarii technicznych itp.), j.jednolite umundurowane i wyposażenie pracownika ochrony w telefon komórkowy umożliwiający stałą łączność posterunku z funkcjonującym 24 h centrum monitoringu Wykonawcy oraz bezwzględnie z służbowymi telefonami komórkowymi wskazanymi przez Instytut Pracowników, k.Zamawiający z początkiem świadczenia usługi przekaże Wykonawcy informacje odnośnie lokalizacji i rozmieszczenia wyłączników: prądu, zaworów wodnych, zabezpieczeń elektrycznych itp. Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania i zapoznania z przedmiotowymi lokalizacjami Pracowników ochrony świadczących usługę, l.Pracownikom ochrony w trakcie realizacji zamówienia zabrania się: - pełnienia służby w stanie wskazującym na spożycie alkoholu; - samowolnego i bezpodstawnego opuszczania posterunku; -korzystania z telefonu stacjonarnego udostępnionego przez Zamawiającego 061 850 4890 poza okolicznościami wynikającymi z pełnienia ochrony; - przebywania na posterunku (pomieszczenie ochrony) osób trzecich; - przebywania na posterunku w godzinach pełnienia służby bez umundurowania. a.Pracownicy ochrony powinni odnotowywać każdy swój obchód co najmniej co 2 godziny: - od poniedziałku do piątku od 18.00 do.6.00, - w soboty, niedziele i dni świąteczne przez całą dobę, w zamontowanym na własny koszt przez Wykonawcę systemie kontroli obchodu umożliwiającym otrzymywanie i monitorowanie raportów poprzez pocztę e-mail upoważnionego przez Zamawiającego pracownika. 2)Zamówienie obejmuje również usługę maszynowego sprzątania ciągów komunikacyjnych na terenie budynków należącego do Zamawiającego zlokalizowanych w Poznaniu przy ul. Estkowskiego 6. Zakres obowiązków dla pracownika obsługi maszyny sprzątającej wraz z harmonogramem godzinowym przedstawia niniejszy załącznik. DODATKOWY ZAKRES OBOWIĄZKÓW DLA PRACOWNIKA OBSŁUGI MASZYNY SPRZATAJĄCEJ a.Usługa zostanie wykonana przez pracownika przeszkolonego w zakresie obsługi maszyny sprzątającej, b.Wykonawca zapewni niezbędne i pełne zastępstwo w przypadku choroby lub nieobecności pracownika, c.Sprawną maszynę sprzątającą, płyny czyszczące, niezbędną chemię oraz wymagane serwisy maszyny zapewnia Wykonawca. d.Pracownik Wykonujący usługę sprzątania powinien być ubrany w służbową odzież ochronną oraz posiadać identyfikator służbowy, e.Pracownik wykonujący usługę sprzątania powinien być kontrolowany co najmniej 1 raz w tygodniu przez inspektorów Wykonawcy, którzy odnotowują przeprowadzoną kontrolę w Dzienniku Dozoru znajdującego się u pracownika ochrony, f.W przypadku awarii maszyny sprzątającej Wykonawca zapewni urządzenie zastępcze na czas naprawy, a usługa w opisanym zakresie będzie realizowana najpóźniej od dnia następnego, g.W przypadku awarii maszyny sprzątającej i braku zabezpieczenia urządzenia zastępczego na czas naprawy Zamawiający dla zachowania ciągłości należytego wykonania usługi może zlecić wykonanie usługi innej firmie sprzątającej a kosztami obciążyć Wykonawcę z którym podpisze umowę..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie 50.61.00.00 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu bezpieczeństwa 90.91.92.00 - Usługi sprzątania biur .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.02.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w tym zakresie Zamawiający wymaga aby Wykonawca: wykazał, że posiada ważną koncesję na prowadzenie działalności związanej z ochroną osób i mienia zgodną z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. 2014r. poz.1099)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w tym zakresie Zamawiający wymaga aby Wykonawca: wykazał, że należycie wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie usługi odpowiadające przedmiotowi zamówienia tj. ochrony kompleksów biurowych, o wartości co najmniej 100 000 zł netto każda;

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w tym zakresie Zamawiający wymaga aby: co najmniej 2 pracowników realizujących zadania ochronne i wchodzących w skład grupy interwencyjnej posiadało poświadczenia bezpieczeństwa osobowego i zaświadczenia o przeszkoleniu przez osobę upoważnioną Wykonawcy, uprawniające do dostępu do informacji niejawnych opatrzonych klauzulą zastrzeżone, zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010 r., Nr 182 poz. 1228).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w tym zakresie Zamawiający wymaga aby Wykonawca: wykazał, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 50 000,00zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych);

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Doświadczenie Wykonawcy - 10

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.ilim.poznan.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Instytut Logistyki i Magazynowania ul. Estkowskiego 6 61-755 Poznań Sekretariat.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.02.2015 godzina 10:00, miejsce: Instytut Logistyki i Magazynowania ul. Estkowskiego 6 61-755 Poznań Kancelaria wejście A.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.