Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-03-15
Warszawa: Świadczenie usług cateringowych na potrzeby projektu: Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie
Numer ogłoszenia: 39957 - 2013; data zamieszczenia: 15.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie , ul. Dewajtis 5, 01-815 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5618943, faks 022 5618944.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.uksw.edu.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług cateringowych na potrzeby projektu: Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług cateringowych na terenie i w obiektach Zamawiającego, w tym mieszczących się przy ul. Dewajtis 5, Wóycickiego 1/3 oraz innych miejscach wskazanych przez Zamawiającego zgodnie z bieżącymi zamówieniami. Realizacja przedmiotu zamówienia będzie następować podczas, organizowanych przez UKSW w Warszawie w ramach projektu - Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie -, konferencji, seminariów, szkoleń, warsztatów, spotkań, pilotaży, jednak nie w większej odległości niż 15 km od granic m. st. Warszawy. 2. Przedmiotowa usługa obejmuje przygotowanie, dostawę oraz podanie w wyznaczonym czasie i w wyznaczonym miejscu cateringu, na który składać się będą wybrane pozycje wyszczególnione w Załączniku do Formularza oferty - Formularzu cenowym. 3. Załącznik do Formularza oferty - Formularz cenowy zawiera m. in. gramaturę podanych pozycji. Gramatura określa wagę podstawowego składnika dań poszczególnych pozycji w zakresie zup, dań głównych, dodatków do dań głównych, ciast, napojów. Gramaturę wagi dodatku do podstawowego składnika dań określa Wykonawca, jednak określona gramatura wagi nie może być mniejsza niż 25g. 4. W cenach podanych w Załączniku do Formularza oferty - Formularzu cenowym, Wykonawca zobowiązany jest ująć wszystkie przewidywane koszty związane z realizacją zamówienia, w tym podatek VAT naliczony zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wszystkie inne koszty wynikające z zapisów SIWZ i istotnych postanowień umowy, w tym koszty: 1) produktów służących przygotowaniu wyszczególnionych pozycji oraz koszty podania posiłków; 2) obsługi kelnerskiej, technicznej i managerskiej (w liczbie zapewniającej sprawną obsługę danej imprezy okolicznościowej); 3) sprzętu bufetowego, zastawy, bielizny gastronomicznej, aranżacji bufetów, stołów; 4) stołów, stołów bufetowych, stolików koktajlowych; 5) koszty transportu; 6) inne koszty, bez których realizacja zmówienia nie byłaby możliwa. 5. Wykonawca gwarantuje, że usługa wykonywana będzie na najwyższym poziomie, a mianowicie: 1) dostarczone produkty żywnościowe będą świeże, dania będą przyrządzone tego samego dnia co świadczenie usług cateringowych, a w przypadku produktów przetworzonych takich jak kawa, herbata, soki itp. będą posiadać datę przydatności do spożycia wygasającą nie wcześniej niż na 5 miesięcy przed dniem wykonania zlecenia; 2) zastawa porcelanowa będzie czysta, nieuszkodzona (nie wyszczerbiona itp.) i wysterylizowana, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. UWAGA: posiłki nie będą podawane na zastawie plastikowej. Zamawiający nie dopuszcza również sztućców z tworzywa sztucznego; 3) bielizna gastronomiczna będzie czysta, nieuszkodzona i wysterylizowana, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie; 4) obsługa (kelnerska, techniczna i menagerska) będzie świadczona na właściwym poziomie, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie; 5) pracownicy wykonujący bezpośrednio obsługę kelnerską (w liczbie zapewniającej sprawną obsługę danej imprezy okolicznościowej) będą ubrani w jednakowe ubrania. Ubiór ten będzie spełniać wszystkie wymagane standardy; 6) Wykonawca dostarczy odpowiednie stoły, niezbędny sprzęt bufetowy (urządzenia grzewcze itp.), zapewni stosowna aranżację stołów, zgodnie z ogólnie przyjętymi standardami z wykorzystaniem ozdobnych przewieszek, żywych kwiatów, sprzątnie pomieszczenia i usunie śmieci po zakończeniu danej imprezy okolicznościowej; 7) temperatury potraw serwowanych konsumentom powinny wynosić odpowiednio - dla potraw na zimno (surówki, sałatki, zimne sosy, zimne napoje itp.) - maksimum 4oC; - dla gorących dań głównych (dania mięsne, drobiowe, podrobowe, rybne itp.) - minimum 63oC. 6. Zamawiający pod pojęciem - jednoosobowej obsługi kelnerskiej - rozumie czas, w którym kelner bezpośrednio uczestniczy w obsłudze imprezy, tj. od momentu przybycia gości we wskazane miejsce do momentu opuszczenia. Nie dolicza się do - jednoosobowej obsługi kelnerskiej - czasu niezbędnego dla wykonawcy do przygotowania sali, stołów i posiłków. 7. Posiłki będę przygotowywane przez Wykonawcę w obiekcie (obiektach), dla którego wykonawca posiada decyzje inspektora sanitarnego o dopuszczeniu obiektu (obiektów) do przygotowywania posiłków dla potrzeb zbiorowego żywienia osób. 8. Wykonawca odpowiada za transport przedmiotu zamówienia oraz podanie go zgodnie z wymaganiami sanitarnymi dotyczącymi żywności i żywienia. 9. Czas realizacji obejmuje każdy dzień tygodnia w okresie obowiązywania umowy. Zamówiony catering należy dostarczyć najpóźniej na 30 minut przed rozpoczęciem imprezy okolicznościowej. 10. Ilości porcji oraz rodzaj posiłku i napojów każdorazowo będą określane i zlecane przez zamawiającego z 3-dniowym wyprzedzeniem z podaniem terminu, miejsca, sposobu podania oraz godziny podania posiłków i napojów. 11. Wykonawca najpóźniej w ciągu dwóch dni po otrzymaniu zlecenia potwierdzi jego przyjęcie i przedstawi szczegółową propozycję menu wraz z kalkulacją ceny usługi. 12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany menu w uzgodnieniu z Wykonawcą, nie później jednak niż na jeden dzień przed terminem realizacji usługi. 13. Własność zamówionych towarów przechodzi na Zamawiającego z chwilą ich dostarczenia we wskazane miejsce, w umówionym terminie i w okolicznościach wskazanych w zamówieniu. 14. Wykonawca zobowiązuje się na bieżąco uwzględnić ewentualne sugestie i życzenia zamawiającego dotyczące sposobu realizacji złożonych przez zamawiającego zleceń. 15. Posiłki winny być świeże, I gatunku i przygotowane przez wykonawcę wyłącznie przy użyciu produktów spełniających normy jakości produktów spożywczych. 16. Posiłki nie mogą być wykonane z produktów typu - instant - (np. zupy w proszku, sosy w proszku itp.) oraz produktów gotowych (np. mrożone pierogi itp.). 17. Posiłki i napoje winny być dostarczone przez wykonawcę jego transportem, na miejsce wskazane przez zamawiającego. 18. Wykonawca odpowiada za transport przedmiotu zamówienia, przygotowanie oraz podanie go zgodnie z wymaganiami sanitarnymi dotyczącymi żywności i żywienia w szczególności zobowiązany jest do przestrzegania wymagań określonych w ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia. 19. Stoły winny być przygotowane przez wykonawcę w sposób ustalony każdorazowo z zamawiającym. 20. Podanie posiłków i napojów (w zależności od okazji): w zastawie ceramicznej/porcelanowej z użyciem sztućców ze stali nierdzewnej, serwetek i obrusów materiałowych, w szklankach literatkach, filiżankach lub naczyniach jednorazowych z użyciem sztućców, serwetek i obrusów jednorazowych zależy od wyboru zamawiającego. 21. Wykonawca jest obowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Nie wskazanie podwykonawcy będzie rozumiane, że zamówienie w całości realizowane jest przez Wykonawcę składającego ofertę. 22. Zamawiający zastrzega, że ilości wskazane w Załączniku do Formularza oferty - Formularzu cenowym są ilościami szacunkowymi, służącymi do skalkulowania ceny oferty, porównania ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej. Wykonawcy, z którym Zamawiający podpisze umowę, nie przysługuje roszczenie o realizację usługi w wielkościach podanych w Formularzu cenowym, jednak łączna wartość zamówień nie przekroczy kwoty brutto, jaką zamawiający przeznaczył na realizację przedmiotu zamówienia, tj. 74.911,30 zł brutto. 23. Zamawiający wymaga aby usługa była realizowana w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 30.11.2014 r. lub do wyczerpania kwoty brutto, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację przedmiotu zamówienia..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.50.00.00 - Usługi bufetowe oraz w zakresie podawania posiłków 55.52.00.00 - Usługi dostarczania posiłków .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca posiada aktualną decyzję o zatwierdzeniu zakładu i o wpisie do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej, pozwalającą na prowadzenie działalności w zakresie usług cateringowych
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia zgodnego z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca posiada aktualne zezwolenie na usługi transportowe w zakresie przewozu żywności na samochód lub samochody, którymi wykonawca będzie wykonywał zamówienie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia zgodnego z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia zgodnego z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
I. W celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, polegającego na posiadaniu aktualnego zezwolenia na usługi transportowe w zakresie przewozu żywności na samochód lub samochody, którymi wykonawca będzie wykonywał zamówienie, wykonawca składa aktualny dokument zezwalający na usługi transportowe w zakresie przewozu żywności na samochód lub samochody, którymi wykonawca będzie wykonywał zamówienie. UWAGA: Wykonawca posiadający dokument z punktu 6.1.2. SIWZ, w którym mowa o prowadzeniu usług transportowych w zakresie przewozu żywności na samochód lub samochody, którymi będzie wykonywał zamówienie, nie jest zobowiązany do złożenia dokumentu z punktu 6.1.3. SIWZ. II. W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, wykonawca, wraz z ofertą, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, albo informacje o tym, że nie należy do grupy kapitałowej (Załącznik do Formularza ofertowego).
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje następujące możliwości dokonania zmian postanowień zawartej umowy, w szczególności w sytuacjach: 1.1. zmiany w przepisach prawa lub wykładni jego przepisów; 1.2. wystąpienia okoliczności (zdarzeń), na które strony umowy nie miały wpływu, a okoliczności (zdarzenia) te dotyczyły działania lub zaniechania: a) osób trzecich, b) organów, w stosunku do okoliczności towarzyszących zawarciu umowy, a wpływających obiektywnie, bezpośrednio lub pośrednio w sposób dalece utrudniający, niemożliwy lub czyniący niemożliwym spełnienia świadczeń stron umowy, w sposób określony pierwotnie w umowie lub istotnych postanowieniach umowy; 1.3. zmiany przedmiotu Umowy - w przypadku, gdy produkt stanowiący przedmiot oferty został wycofany z rynku, lub zaprzestano jego produkcji, a proponowany przez Wykonawcę produkt posiada nie gorsze cechy, parametry i funkcjonalność: a) niż produkt będący przedmiotem Umowy oraz b) niż określone dla zmienianego produktu w SIWZ, c) w zakresie pozostałych cech i parametrów, gdy zmiana jest obojętna lub korzystna dla Zamawiającego. Warunki dostaw, świadczenia usług pozostają bez zmian z zastrzeżeniem postanowień niniejszego punktu. Wynagrodzenie Wykonawcy nie może zostać zwiększone; 1.4. zmiany wartości umowy - w przypadku zwiększenia bądź zmniejszenia stawek podatku od towarów i usług, dotyczących przedmiotu zamówienia, w wyniku zmiany ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 roku Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), które wejdą w życie po dniu zawarcia umowy, a przed wykonaniem przez Wykonawcę obowiązku, po wykonaniu którego Wykonawca jest uprawniony do uzyskania wynagrodzenia, wynagrodzenie Wykonawcy może ulec odpowiedniemu zwiększeniu bądź zmniejszeniu, jeżeli w wyniku zastosowania zmienionych stawek podatku od towarów i usług ulega zmianie kwota należnego podatku oraz wynagrodzenie Wykonawcy uwzględniające podatek od towarów i usług. Zmiana wartości umowy w zakresie dotyczącym wynagrodzenia Wykonawcy będzie dokonana w ten sposób, że należne Wykonawcy wynagrodzenie za wykonanie poszczególnych części umowy będzie obliczone z uwzględnieniem stawki VAT obowiązującej w dniu wystawienia poszczególnych faktur VAT. 1.5. wprowadzenie zmian postanowień Umowy wymaga: a) zgodnej woli Stron, b) zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dzp.uksw.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Dział Zamówień Publicznych (pokój nr 032)
ul. Dewajtis 5, 01 815 Warszawa.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.03.2013 godzina 09:30, miejsce: Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie Sekretariat Kanclerza (pokój nr 035) ul. Dewajtis 5, 01 815 Warszawa.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Dofinansowanie zewnętrzne (w 85% z Europejskiego Funduszu Społecznego i 15% ze środków krajowych) w ramach Projektu: Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie - Program Operacyjny Kapitał Ludzki: Projekt IV: Szkolnictwo wyższe i nauka, Działanie 4.1.: Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie: 4.1.1. Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni, zgodnie z umową - nr UDA-POKL-04.01.01-00-155/11-00..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wykonanie instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku użytkowego przy ul. Szwoleżerów 5 w Warszawie w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- Remont lokalu mieszkalnego (pustostanu) nr 481 w budynku przy ul. Blacharskiej 1 w Warszawie w branży budowlanej, sanitarnej i elektrycznej.
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie sortowania, przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych, paczek oraz ich ewentualnych zwrotów
- Modernizacja systemów energetycznych - montaż systemu zarządzania budynkami (BMS) w budynkach Szpitala Grochowskiego im. dr med. Rafała Masztaka Sp. o.o. w formule "Zaprojektuj i Wybuduj"
- "Interwencyjne zbieranie, transport i utylizacja odpadów przez Wykonawcę z terenu pasa drogowego dr. woj. administrowanych przez MZDW w Warszawie z podziałem na 27 części" - nr postępowania 071/25
- Remont chodnika w ul. Robinii na odcinku od zjazdu do posesji nr 32 do ul. Michałowicza.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług cateringowych na potrzeby Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.
- Przygotowywanie posiłków na potrzeby Punktu Opieki Dziennej w Ciechocinie
- "Przygotowanie oraz dostawa obiadów dla Uczestników na pobyt dzienny oraz całodobowy Centrum Opiekuńczo - Mieszkalnego w Zarębach Kościelnych"
- Przygotowanie i dostawa posiłków do Dziennego Domu Seniora w Lubięcinie.
- Przygotowanie i dostawa całodziennego wyżywienia dla uchodźców z Ukrainy w okresie maj - październik 2025
- Obsługa cateringowa podczas pikniku okolicznościowego z okazji Dnia Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych PW w dniu 23 maja 2025r.
więcej: Usługi bufetowe oraz w zakresie podawania posiłków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.